TOIMIVAT OHJEET FINNIEN HOITOON

Finnit pois!

Aurinko muka helpottaisi aknea? Kosmetologi-tuttavani mukaan noin puolet aknetapauksista hyötyy auringosta, ja toinen puoli pahenee, ja minun ihoni meni ihan kamalaan kuntoon tänä kesänä. Koko kesän olen testaillut sitä ja tätä, ja vihdoin löysin kombon, jolla sain finnit kuriin. Tässä ohjeet:

Nauti sisäisesti Bactosan-kapseleita (apteekeista, luontaistuoteosastoilta 20-25€/ 40kapselia). Bactosan toimii niin, että ihohuokoset muuttuvat joustavammiksi, jolloin ihon toiminta helpottuu. Finnejä tulee ehkä edelleen, mutta tukokset eivät ole yhtä pahoja kuin ennen, ja ne lähtevät nopeammin pois.

Kuori ihoa salisyylihapolla - se käy näin: Osta apteekista aspiriinitabletteja, jotka ovat lähes kokonaan salisyylihappoa. Ota 1-2 tablettia ja lisää vettä, niin että tabletit hajoavat. Levitä massa kasvoille ja anna vaikuttaa 5-15min. Salisyylihappo kuorii kemiallisesti, mutta jos ihosi kestää, niin voit kuoria vielä mekaanisesti, eli vaikutusajan jälkeen lisää vähän vettä ja hiero rakeita hetken kasvoilla. Salisyylihappo eroaa muista kuorinta-aineista siten, että se on rasvaliukoista, joten se pääsee ihotalin läpi hoitamaan hommiaan myös ihohuokosten sisällä. ÄLÄ KÄYTÄ, JOS OLET ALLERGINEN ASPIRIINILLE!

Ja viimeinen vaihe: Osta Basiron AC -voidetta apteekista (n. 10€) ja levitä sitä yöksi finnien päälle. VAROITUS: KUIVATTAA TODELLA TEHOKKAASTI. Aamulla iho on silminnähden parempi ja rutikuiva. Pese voide aamulla pois, ja laita päiväksi normaali kosteusvoiteesi. Basiron poistaa kipeät jättifinnit muutamassa yössä, ja sitä voikin taputella yksittäisen finnin päälle päivälläkin. ALOITA BASIRONIN KÄYTTÖ KOKEILLEN - ON TODELLA TYMÄKKÄÄ TAVARAA. Ja vielä varoituksen sana tyynyliinoista: käytä Basironin kanssa aina valkoista tyynyliinaa, sillä Basiron valkaisee kaiken, mihin se koskee: tyynyliinat, kasvopyyhkeet, vaatteet, hiukset, ihokarvat (nimimerkillä "valkoiset poskiuntuvat").

Jos tämä ei sinulla tehoa, niin sitten ihotautilääkärille hakemaan Roaccutan-kuuri!

14

671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä ihonen
      • heei!

Vaikka olisikin helposti rasvainen/rasvoittuva iho niin silti pesun jälkeen kosteutus! Ainakin tymäkempien aineiden jälkeen! Näin sanoo joka ihotautilääkäri tai kosmetologi.

• hyvä ihonen
        heei! kirjoitti:

Vaikka olisikin helposti rasvainen/rasvoittuva iho niin silti pesun jälkeen kosteutus! Ainakin tymäkempien aineiden jälkeen! Näin sanoo joka ihotautilääkäri tai kosmetologi.

Minulla on rasvainen iho ja jos laitan kosteusvoidetta pesun jälkeen, niin naama rasvoittuu kahta kauheammin.

Joten en käytä.

Talvella laita, kun käyn uimassa illalla ja kuiva sisäilma sekä kloori kuivattaa ihan korpuksi.

Mutta muuten en todellakaan käytä.

Ihoni voi todella hyvin ja mitään ongelmia ei ole.

• -konkari-

Kenties sinulla toimii (mistäpä sen tietäisin), mutta onko väitteille mitään näyttöä. Enkä tarkoita, jostain netistä luettuja tai Youtubesta katsottuja "minulla toimii" tarinoita tai neuvoja.

Luultavasti nuo sisäisesti otetut tabletit ovat näistä neuvoista harmittomimpia. Itse en hieroisi naamaani noin paljon aineita, kuin pakon edessä. Ja vielä kosteusvoide päälle? Ehkä en vain tajua naisten ihoa. Tosin lääketieteellisesti tutkittuja paikallishoitoja voisin ehkä pahassa tilanteessa harkiten käyttää (kuten Dalacin tai Avitcid), ihon aktiivinen puhdistaminen muilla kemikaaleilla on mielestäni kyseenalaista.
      Olen valmis perumaan sanani tieteellisen näytön edessä. Noille Bactosan ja Basiron tuotteille kenties sellaista löytyy?

• Finnit pois!

Niinkuin tuohon alkuun kirjoitin, niin iho meni tosi nopeasti tosi huonoon kuntoon alkukesästä, joten voinen kertoa, että tähän päädyin juurikin "pakon edessä". En väittänyt mitenkään mitenkään mukavaksi prosessiksi, ja siksi laitoin myös varoitukset. Kun iho kuivuu Basironin käytön seurauksena, niin kutina voi olla helvetillinen... Mutta toisaalta: finnit lähtee! Kutinan kestää, kun iho paranee ihan silmissä.

Kaikki käyttämäni tuotteet ovat tehokkaiksi havaittuja:

Basiron on (reseptivapaa) lääkevoide ja teksti selosteesta kuuluu näin: Voiteen sisältämä bentsyyliperoksidi estää aknebakteeerin propionibacterium acnesin kasvua ja edistää ihon kuoriutumista.

Salisyylihappo (yleisesti käytetty ainesosa epäpuhtaan ihon hoitotuotteissa) on sukulainen Bentsyyliperoksidille. Salisyylihappo estää bakteerien ja sienten kasvua ja siten estää infektioitumista. Salisyylihappo ohentaa paksuuntunutta ihoa, sekä estää talirauhasten tukkeutumista ja ihomatojen muodostumista.

Bactosan: Bioaktiivinen peptidiseos. Testattu koehenkilöillä seuraavin tuloksin: 50% koki ihon selvää paranemista, 30% ei käyttäisi Bactosania uudelleen. Eli Bactosan on näistä se, jonka tehosta on vähiten tieteellistä näyttöä.

Ollos hyvä!

• Finnit pois!

Mä tarkennan vielä ohjeitani, ettei tule epäselvyyksiä: En siis kehoita sekoittamaan mitään aineksia keskenään. Aspiriini pestään hyvin pois naamasta ennen Basironin käyttöä. Basiron pestään pois ennen kosteusvoiteen käyttöä. Ja kosteusvoidetta ei ole tietenkään mikään pakko käyttää, mutta voin luvata, että kun olet pari yötä nukkunut Basironit naamalla, niin sä haluat laittaa naamaasi vaikka margariinia saadaksesi sen kauhean kireyden pois.

Ja sitten annetaan ihon levätä välillä päivä tai pari. Itse käytin Basironia kolme yötä, ja sen jälkeen yksi lepoyö tavallisella kosteusvoiteella. Kahdessa viikossa iho oli muuttunut: iho näyttää ohuemmalta (saattaa olla ihan oikeasti ohentunut), ihohuokoset pienentyneet, finnit kutistuneet (punaiset jäljet edelleen näkyvissä), mustapäät kadonnet poskipäistä, mutta ei nenästä eikä leuasta.

Nyt viikko hoidon lopettamisen jälkeen iho on edelleen sileä, mutta ihohuokoset ovat tulleet vähän näkyvämmäksi. Ei finnejä edelleenkään. Bactosania syön edelleen. Yhden tuloillaan olevan finnin päälle laitoin heti Basironia, ja se kuivui heti kokoon.

• Plikka1

Mulla ainakin auttaa kun muistaa vaan pestä joka ilta meikit poies kasvoilta. Jos on rasvanen iho kesäsin niin sillon ei kannata käyttää ollenkaan kasvorasvaa. Mutta sit jos talvisin kuivuu iho ja tulee niitä finnejä niin muistaa kosteuttaa hyvin ihoa ja käyttää kasvovoidetta. Auttaa kans kun 1-3 krt viikossa kuorii ihoa. Hyvä kuorintavoide on kun pistää kaurahiutaleita,kahvinpuruja tai sokeria,hunajaa loraus ja vähän öljyä ja antaa vaikuttaa 1h ja pesee huolellisesti poies niin tulee tosi pehmee iho ja finnit pienentyy.Hyvä konsti on kans ku pistää yöks vähän hammastahnaa finneille niin kuivattaa finnit tosi tehokkaasti ja aamulla pesee poies. Eikä niitä finnejä kannata puristella ku jää arpia ja pahenee vaan. Ihoonjätettävä kasvovesi on kans hyvä, en muista merkkiä mutta apteekista saa tosi hyviä vaikkei oo edullisia mut ainakin auttaa! Sauna kans pehmentää ihoa ja vesihöyry pienentää finnejä.

• ei kemikaalii

Iho ei tarvii mitään ihme kemikaaleja, koska ne vaan pahentaa oireita.

Omalle iholle sopiva puhdistusaine ja jos on tarvetta kosteutukseen, niin paras on Aqualan L. On hajusteeton jne...

• leivätön pöytä
    • rapuäiti

Tyttärelläni on kokeiltu aknen hoitoon ties mitä apteekin lääkkeitä, lopuksi mentiin lääkäriin, josta saatiin reseptillä differin 1 mg rasvaa. iho kuivui ja meni rikki. Lopetettiin lääkerasvan käyttö ja annettiin ihon levätä.

Sattumalta eksyin ekokosmetiikkaa myyvään kauppaan, mistä löysin Flow-kosmetiikan kasvosaippuaa, vaaleanpunaista saippuaa (savi-yrttisaippuaa). Ei kuulemma kannata ostaa rasvoittuvan ihon saippuaa, koska se kuivattaa ihoa. Ostettiin siis tätä vaaleanpunaista kasvosaippuaa. Arvatkaa mitä, iho on parantunut muutamassa viikossa aivan huimasti. Tytär on pessyt kasvonsa aamuin illoin kasvosaippuala, sen alla ei tarvita välttämättä edes kasvorasvaa, koska se myös kosteuttaa, Kasvosaippuan lisäksi tytär on puhdistanut mineraalisuolavedellä kasvonsa aamuin illoin. Aamulla suolavesi täytyy huuhdella puhdistuksen jälkeen pois, illalla se voi jäädä koko yöksi vaikuttamaan.

Ihon alkoi parantua käytön alkamisesta muutamassa päivässä. Nyt siinä ei näy tulehdusta lainkaan. Ilman siis mitään suun kautta olevia lääkkeitä ym lääkesalvoja, on iho parantunut huomattavasti.

Mineraalisuolaveden keitin itse, laitoin pulloon. Nämä ainekset, millä iho on parantunut, maksavat yhteensä noin alle 10 euroa!

Tämä ei ole mainos. Minä äitinä halusin jakaa tämän kokemuksen muille, koska näen, miten paljon tämä yksinkertainen hoito voi parantaa ihoa ja kohentaa täten nuoren mieltä ja itsetuntoa.

• hyvä ihonen

Musta tuntuu, että nuo tuhannet ihmerasvat ja puhdistulitkut ovat vain ja ainoastaan hyväuskosille hörhöille, jotta saadaan kauppa kannattamaan.

Monesti vanha ja halpa konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

Mutta on jokaisen oma asia, mihin rahansa laittaa ja mitä tököttiä lärviinsä läästii.

Itse sain avun oikeasta ravinnosta, tupakan jättämisestä sekä ihan peruspuhdistuksesta.

• nainen 30
        hyvä ihonen kirjoitti:

Musta tuntuu, että nuo tuhannet ihmerasvat ja puhdistulitkut ovat vain ja ainoastaan hyväuskosille hörhöille, jotta saadaan kauppa kannattamaan.

Monesti vanha ja halpa konsti on parempi kuin pussillinen uusia.

Mutta on jokaisen oma asia, mihin rahansa laittaa ja mitä tököttiä lärviinsä läästii.

Itse sain avun oikeasta ravinnosta, tupakan jättämisestä sekä ihan peruspuhdistuksesta.

Mistä mahtais mun uudet näpyt johtua.olen lopettanut tupakoinnin 3kk sitten.alkanut liinkumaan niin että hiki tulee,ruvennut syömään enemmän marjoja,maitotuotteita ja kuituja aina syönyt vihreää paljon,lisäksi syön karpaloa tabletteina ja hoidan ihoa aamulla ja illalla ja hemputti naama alkanu kukkimaan ei pahasti mutta huomaan muutoksen.lisäksi suolisto toimii huvin ei iavaivoja tai mitään nii mistä voi johtua?yläselkään ja rintaan myös tullu pieniä kutisevia näppyjä ja finnejä.

• nainen 30
        nainen 30 kirjoitti:

Mistä mahtais mun uudet näpyt johtua.olen lopettanut tupakoinnin 3kk sitten.alkanut liinkumaan niin että hiki tulee,ruvennut syömään enemmän marjoja,maitotuotteita ja kuituja aina syönyt vihreää paljon,lisäksi syön karpaloa tabletteina ja hoidan ihoa aamulla ja illalla ja hemputti naama alkanu kukkimaan ei pahasti mutta huomaan muutoksen.lisäksi suolisto toimii huvin ei iavaivoja tai mitään nii mistä voi johtua?yläselkään ja rintaan myös tullu pieniä kutisevia näppyjä ja finnejä.

Pahoittelen kirj.virheitä.kännykällä kirjoitus ei oikee suju.

• Itselläni basiron ei toiminut ollenkaan. Ennen sen ostamista luin netistä käyttökokemuksia ja suurin osa olikin siitä hyötynyt, joten oletin, että ehkä se toimisi minullakin. Luin toki myös sivuvaikutuksista, ihottumasta, kutinasta, punaisuudesta jne. Totesin kuitenkin, että ihottuma on pienempi paha ja ostin basiron ac:n

No, kun kerran sivuvaikutuksista oli varoiteltu ja aineen sanottiin kuivattavan ihoa tehokaasti, päätin lähtä kokeilemaan sitä melko varovaisesti. Parina ekana kertana laitoinkin sitä melko vähän. Kun minkäänlaisia sivuvaikutuksia(tai muitakaan vaikutuksia) ei näkynyt, rupesin lisäämään määrää. Loppujen lopuksi laitoin sitä paksun kerroksen, eikä vaikutuksia tullut edelleenkään. Käytin ainetta reippaan kuukauden ja kun se ei tehonnut, lopetin käytön. Yllättävintä kuitenkin oli se , että en ole myöskään saanut haittavaikutuksia. Ei minkäänlaista reaktiota iholla.

Kuvittelin basironin toimivan, kun akne, joka minulla on, ei todellakaan ole mistään pahimmasta päästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3195
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1177
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1152
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1022
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      867
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe