Äidin herpes ja vauva

annnaan

Tehdäänkö synnytyksen jälkeen vauvalle joitain toimenpiteitä jos äidillä todettu gen.herpes mitä ei normaalisti tehdä? tai otetaanko jotain näytteitä

Itselläni ollut tuo kiusallinen vaiva jo kolme vuotta, aloitin neuvolalääkärin määräyksestä estolääkityksen kuukautta ennen synnytystä. Mitään rakkuloita ei synnytyshetkellä ollut.. muistan kuitenkin lukeneeni jostain ettei tuo estolääkityskään ole 100% varma.. Tunnistan kyllä aktiivivaiheessa olevan herpeksen, pieni pelko kuitenkin on josko se olisi ollut jotenkin oireeton tms etten olisikaan tiennyt synnytyksessä herpeksen olevan. Rakkuloita ei siis häpyhuulissa ollut, mmiiten herpekseni aina oireilee.

Pohdin asiaa siksi että viikko sitten synnytin terveen tyttövauvan, kaikki on lähtenyt sujumaan hyvin..Kuitenkin kauhea pelko vauvan sairastumisesta vielä elää koko ja ajan ja hallitsee ajatuksiani!!
Synnärillä asiaa ei huomioitu mitenkään ja neuvolassakin sanottiin ettei ongelmaa ole koska söin tuon estolääkityksen eikä rakkuloita alapäässä ollut. Synnytin normaalisti alakautta eikä vauvaan kohdistunut mitään erilaisia tutkimuksia/toimenpiteitä tai näytteitä kuin edellisen lapsenikaan kohdalla, jolloin iminulla ei vielä herpestä ollut..

Mitään lääkettä vauvalle ei esim automaattisesti anneta jos äidillä uusiutuva herpes?

Voinko hieman hellittää tämän pelkoni kanssa ja alkaa nauttia vauvastani vai onko minun koko ajan vain odotettava ja pelättävä että vauvani tuosta saisi jonkin vakavan sairauden herpekseeni liittyen..Pahoittelen sekavaa kerrontaa, tarkennan kyllä mikäli tarina jäi epäselväksi..ajatukseni vain ovat niin sekaisin itselläkin.

1

229

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanha kätilö

Rauhoitu ja nauti ihanasta ja terveestä tyttövauvastasi!!!
      Jos herpes päällä kun synnytät (rakkuloita, voivat siis puhjeta kun synnytät ja VAIN siten tarttua vauvaan, jos on niin tehdään sektio ettei tartu)!

Onnea uudesta perheenjäsenestä!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1610
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      106
      832
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      608
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      129
      578
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      556
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      538
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. 42
      496
    Aihe