Millon yliopiston kursseille pitää ilmoittautua?

asdasdas2

Olen siis aloittamassa yliopistossa opiskelun enkä ole aivan varma milloin on tarkoitus ilmoittautua kursseille? On siis ensiviikolla kuitenkin tuo orientoiva viikko jolloin käydään näitä läpi, mutta jäi jotenkin epä varmaksi kun esim. yliopisto paikan hyväksymis kirjeessä oli että esimmäisen periodin kielikursseille pitäisi ilmottautua 19-25.8 välisenä aikana. En siis ole ihan varma, että pitääkö jo ottaa kurssit vai miten tämä käytännössä menee?

(pahoittelen kirjoitus virheistä.. aika väsyneenä kirjoitin ^^)

9

2415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaasdasddsadsad

      Olen samassa tilanteessa kuin sinä ja haluaisin itsekin kovasti tämän tietää :D Hyväksymiskirjeessä tai tiedekunnan nettisivuilla ei ole mitään mainintaa asiasta milloin ekoille kursseille ilmoittaudutaan. Eräs puolituttu sanoi, että orientoivalla viikolla tuutoreiden kanssa hoidettaisiin noi, mutta hän opiskeli eri tiedekunnassa ja en voi siksi olla 100% hänen sanaansa ...

    • Luulen tietäväni
    • näin meilläpäin

      Meillä (Itä-Suomen yliopistossa) tuutorit neuvoivat kuinka kursseille ilmoittauduttiin. Samalle he kertoivat mitä kursseja ylipäätään kannattaa valita. Tosin jos itse osaa ilmoittautua WebOodin kautta kursseille, en näe mitään estettä, että sen tekisi jo etukäteen. Tarvittaessa ilmoittautumisen voi tietääkseni mitätöidä, jos tulee katumapäälle.

    • milloinhuvittaa

      Yliopistossa ketään käytännössä ketään ei kiinnosta mitä teet eli siinä mielessä voit ilmoittautua ihan mihin haluat milloin haluat kunhan teet sen ennenkuin kurssin ilmoittautumisaika loppuu. Jos et osaa nettiohjeilla niin orientoivalla kurssilla käydään läpi miten se tehdään ja väännetään vielä rautalangasta mihin ilmoittaudutaan nyt alkuun jos et osaa vielä itse suunnitella opintoja.

    • kaikki järjestyy

      Meillä ei ainakaan mitään ilmoittautumisia vaadittu ennen kuin siihen oli opetettu. Lisäksi ainakin ensimmäisellä periodilla oltiin fuksien suhteen vähän rennompia siinä ilmoittautumisessa, otettiin huomioon se, että fuksit eivät silloin vielä välttämättä osaa ilmoittautua kursseille.

      Kurssin ilmoittautumisaika on ainakin meillä auki vielä jonkin aikaa kurssin alkamisen jälkeenkin. Ja jos myöhästyy, niin vielä silloinkin voi kysyä opettajalta, että suostuuko ottamaan kurssille mukaan. Mitä itse tapauksia tuosta tiedän, niin ainakin täällä ovat yleensä suostuneet ja vielä varmemmin todennäköisesti suostuvat, jos kyseessä on vasta opintojansa aloitteleva fuksi.

    • asdasdas2

      Kiitos hyvin paljon vastauksista :)

    • 3+4

      Ekalla viikolla tuutoreiden kanssa käydään läpi hops ja kurssivalinnat. En suosittele edes koskemaan ollenkaan wedoodiin ennen koulun alkua ellei toisin vaadita.

    • ApinalaumanjohtajaA

      Vittu mitä aatuja sitä taas ollaan ei osata kysyä mitään luetaan vaan yliopiston nettisivuja mutta ei nähdä puhelinnumeroita ja mailiosoitteita missään ja naama kiinni jossain harhaisessa infolapussa jossa ei lue paskaakaan mitä tehdään. Varmaan on myös olemassa se fuksiwiki missä kerrotaan kaikki oleellinen mitä pitää tietää kun aloitetaan opiskelut. Olisikohan opintotoimisto mitään jos ne vaikka siellä tietäisi jotain? Tuleeko äitinne tai isänne myös opiskelemaan sinne ja tekemään hommat puolestanne kun ei nyt jaksa.

    • osaan minä

      No joo. Edellinen voisi sen sijaan opetella kirjoittamaan. Eli välimerkit, lauseet ja rakenne noin yleensäkin. Voisi sitten saada aikaiseksi luettavaa tekstiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe