Apu ontelosyyliin

Syylätön

Meidän 1.5 vuotias tyttö sai ontelosyylä tartunnan uimarannalta. Tytöllä on atooppinen iho niin syylät lehahti poskion, jalkoihin ja käsiin niin että niitä oli vieri vieressä varmaan yhteensä 1000.
Tyttö ei onneksi itse osannut näppyjä moittia, mutta muut vanhemmat veivät lapsiaan kauemmas meidän tytöstä yms. tosi kurjaa vaikka selitti ettei nämä niin tartu ja vaatteilla yritettiin peittää.
Rupesin sitten kokeilemaan erilaisia lääkkeitä. Lääkäristä ei ollut mitään apua. Luontaistuotekaupasta suositeltiin osterivinokasta ja pihkasalvaa. Näitä käytettiin ahkerasti, mutta apua ei ollut vaan syylät lisääntyi.
Lähdin itse sitten tutkimaan ja kojeilin luontaistuotekaupasta saatavaa Vocca syylänestettä. Edes myyjä ei tiennyt sopiiko neste näin pahaan ontelosyylä tartuntaa. Levitin purkin ohjeen mukaan laimennettua nestettä tytön iholle ennen nukkumaan menoa ja annoin kuivaa iholle. Jo ekana aamuna huomasin näppyjen pienentyneet ja nyt viikon käytön jälkeen kaikki syylät on kuivunu pois ja pelkät ruvet jäljellä.

Toivottavasti tästä apua muille syylistä kärsiville, koska itse en googlettamalla löytänyt kokemuksia Vocasta näin laajaan syylä tartuntaan.

4

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LL32

      "Meidän 1.5 vuotias tyttö sai ontelosyylä tartunnan uimarannalta" Mistä tiedät että tartunta tuli uimarannalta?

      "tosi kurjaa vaikka selitti ettei nämä niin tartu ja vaatteilla yritettiin peittää." Mitä mahdat tarkoittaa tuolla "ettei nämä niin tartu"? Molluskat tarttuvat ja herkästi tarttuvatkin.


      Tullut nähtyä yksi jos toinenkin molluskatapaus.....

    • ...

      No provohan tämä oli.

      Ontelosyylät eli molluskat (molluscum contagiosum) ovat ontelosyyläviruksen aiheuttamia näppylöitä ihossa. Ne tarttuvat ihokosketuksessa. Niitä on joskus jo vauvaiässä, useimmin leikki-iässä ja toisinaan koululaisilla, harvoin aikuisilla. Syylän sisällä on puuromaista massaa, joka koostuu viruksen infektoimista ihosoluista. Syylät kestävät yleensä kuukausia, joskus 1–2 vuotta, ja ne häviävät jälkiä jättämättä. Niitä on ainakin neljää tyyppiä, joista tyyppi I aiheuttaa valtaosan terveen henkilön ontelosyyläinfektioista. Elimistössä kehittynee pysyvä immuniteetti virusta kohtaan.

      http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00592

      • närkästynyt

        Ei voi ymmärtää teitä foorumi ihmisiä, kun aina pitää päästä kommentoimaan jotain negatiivista. Itse en yleensä foorumeilla kirjoittele ja nyt ihan vaan, että jospa joku muukin nyt saisi lääkkeestä avun tähän vaivaan.

        Oleellista jutussa ei ollut mistä syylät tuli ja miten tarttuu enkä siksi aio kommentoida noita. Pointti oli toimivassa lääkkeessä ja edelleen toivon tästä olevan muillekkin apua molluskoiden hoidossa.

        Ja poiketen tuosta infosta, molluska jättää hetkeksi arvet kun ovat kuivuneet. Juuri eilen käytiin lääkärissä, jossa hän tämän kertoi kun tutki tytön ihoa.


      • ...
        närkästynyt kirjoitti:

        Ei voi ymmärtää teitä foorumi ihmisiä, kun aina pitää päästä kommentoimaan jotain negatiivista. Itse en yleensä foorumeilla kirjoittele ja nyt ihan vaan, että jospa joku muukin nyt saisi lääkkeestä avun tähän vaivaan.

        Oleellista jutussa ei ollut mistä syylät tuli ja miten tarttuu enkä siksi aio kommentoida noita. Pointti oli toimivassa lääkkeessä ja edelleen toivon tästä olevan muillekkin apua molluskoiden hoidossa.

        Ja poiketen tuosta infosta, molluska jättää hetkeksi arvet kun ovat kuivuneet. Juuri eilen käytiin lääkärissä, jossa hän tämän kertoi kun tutki tytön ihoa.

        Jos haluaa kertoa hyvän lääkkeen ontelosyyliin, ei sitä varten tarvitse keksiä tarinaa, jolla sepittää itsensä "pussiin".

        "Meidän 1.5 vuotias tyttö sai ontelosyylä tartunnan uimarannalta. Tytöllä on atooppinen iho niin syylät lehahti poskion, jalkoihin ja käsiin niin että niitä oli vieri vieressä varmaan yhteensä 1000.
        Tyttö ei onneksi itse osannut näppyjä moittia, mutta muut vanhemmat veivät lapsiaan kauemmas meidän tytöstä yms. tosi kurjaa vaikka selitti ettei nämä niin tartu ja vaatteilla yritettiin peittää."


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe