Jäin osa-aikaiseksi työntekijäksi ja vielä huonomalla palkalla kuin koskaan ennen. Vuosi sitten kun pyyhki hyvin ostin uuden auton velaksi. Kuukausierät 450 e / kk enkä pysty maksamaan.
Olen yrittänyt neuvotella rahoitusyhtiön kanssa sekä autoliikkeiden. Rahoitusyhtiö ei suostu pienentämään kuukausieriä ja useimmat autoliikkeet eivät halua ostaa sitä takaisin. Ainoa joka ostaisi vaatii 8000 e välirahaa koska auton arvo on laskenut niin paljon. Jos vaihdan toiseen uuteen autoon välirahaa pitää tulla 6000 e. En saa mistään tuollaisia summia.
Onko kellään kokemuksia että mitä enää voi tehdä? Ei olisi pitänyt ostaa autoa koskaan mutta ei se enää auta. Jos erät jää maksamatta ja rahoitusyhtiö tulee hakemaan auton mitä sitten tapahtuu? Menee luottotiedot ja joudun kuitenkin maksamaan koko loppuvelan pois? Sitä kun on vielä 20 000 e jäljellä.
ei ulospääsyä autovelasta
32
1720
Vastaukset
- arska000
Toivottavasti auton arvo on isompi ku jäljellä oleva velka, koska muuten lopputulos on että sulla ei oo autoa, mutta velkaa jää siitä edelleen.
- mobilisti
Kuvauksen perusteella velkaa jää tällä hetkellä 8000€!
- Yleinen viisaus
Näin voi käydä, kun ostaa rahoilla joita ei ole vielä ansaittukaan.
- velkansa maksanut
Tämähän se totuus on, että rahoitusyhtiön kanssa tehdyssä autokaupassa usein velkaa on enemmän kuin auton arvo. Siis kait sentään ne on saanu 20% autosta käteisenä?
Mutta tuolle nimimerkki yleinen viisaus. Kyllä kait aina valtaosa porukasta on auton velalla ostanut..... valehtelet, jos ei niin olisi. Ehkä se tulevaisuudessa muuttuu, kun raha on tiukemasa.- No jaa kuule
Toivon syvästi, ettei näin ole. Se,että ottaa autoon velkaa on vähän keskosena syntynyt ajatus.Tuntemani suomalaiset ovat sen verran fiksuja, etten mitenkään jaksa uskoa, että kellään normaalilla järjellä varustetulla ihmisellä olisi autoa ostettuna 100% velalla jos velalla laisinkaan.
Kuitenkaan niin, että suurinosa tai kaikki olisi velkaa =)
- lainatietoutta
Siis MIKÄ auto tuo oikein on, jos vuodessa sen arvosta häviää 8 tonnia vuoden lyhennykset? Vai oletko mällännyt sen johonkin?
No mutta, joka tapauksessa oikeastaan ainoa neuvo, jonka voin antaa tähän, on että älä srru minkään valtakunnan pikavippeihin tms. korkeakorkoisiin hätälainoihin. Kerää vaikka koo yö puolloja roskiksista ennemmin kuin sorrut tuohon!
Muuten ei oikein jälkikäteen voi kuin jälkiviisastella. Toivottavasti kuitenkin joku palstalainen ottaa myös etukäteen tästä taas oppia, eli kenekään on aivan turha ostaa velalla uutta autoa. Itse ajoin vielä pari vuotta valmistumiseni jälkeen kauan aiemmin pikkurahalla ostetulla 90-luvun alun koslalla. Myin sen jonkun varaosakoslaksi lopulta parilla satasella vasta, kun oli selvää, ettei sitä ikinä saisi katsastuskuntoon järkihinnoilla enää. VIimeisinä vuosina siihen meni liikennevakuutus ja pari öljykanisteria rahaa bensojen lisäksi, eli lähes ilmaisia kilometrejä. Silti ei jättänyt koskaan tielle.
Ostin nykyisen kunnon menopelin vasta sitten, kun tuo oli tosiaan romiskunnossa, eikä ego koskaan häiriintynyt. Tämän nykyisen sitten ostinkin käteisellä ja aloin säästämään seuraavaa varten saman tien.
Eli aloittajaa tämä ei enää auta, mutta muille muistutuksena: kenenkään ei ikinä tarvitse ostaa uutta autoa lainalla! Joa parilla tonnilla saa oikein käypiä ja juuri katsastettuja menopelejä.
Nyt aloittajan on vain nöyrästi aloitettava ennennäkemätön säästökuuri. Parempi vaan syödä vaikka kaurapuuroa aamusta iltaan ja maksaa kiltisti kuin menettää luottotiedot. Ala pitämään tilikirjaa kaikista menoista ja tee selvä budjetti etukäteen joka kuulle ja noudata sitä! Kaikki turha pois. Ihminen tulee toimeen yllättävän pienellä tarvittaessa. - Los stupidos
>Kyllä kait aina valtaosa porukasta on auton velalla ostanut...
Tyhmyys tiivistyy siinä kun pitää ostaa UUSI auto.
Jos ei ole rahaa niin ei pidä semmoista unelmoidakaan. 5 k€ saa jo ihan kohtuullisia kotteroita.Sopii katella ihan itse peiliin vaan.- ei vanhaa kiitos..
Ollaan vaimon kanssa osettu viimeiset 8 autoa uutena. Vaimolle 4 ja minulle 4 autoa.
Mutta ei meillä koskaan ollut kk-erät noin korkeat kuin aloittajalla. Puolet siitä.
Aloittaja ostanut varmaan ilman omaarahoitusta kun meillä taas autoista saa vielä hyvän käsirahan 4 vuoden ikäisinä.
""5 k€ saa jo ihan kohtuullisia kotteroita.Sopii katella ihan itse peiliin vaan.""
Sopii varmaan tee se itse miehille jolla on aikaa odottaa tilattua varaosaa motonetista viikon ja sitten seuraavana viikonloppuna korjailla itse. Silläaikaa liikkuu muulla kuin autolla. Meille se ei sovi sillä molemmat autot toimttava joka aamu. Vaimolla 140 km/pv työmatkaa ja minä kiertelen myyntimatkoilla ympäri Suomen.
Kokeilin muutama vuosi sitten 5,000 euron arvoistra 10 vuotta vanhaa Astraa jonka sain anopilta. 80 tkm ajetulla astaralla jatkuvasti pikkuvikoja koskä oli kärsinyt vähäisestä käytöstä. Vuoden korjauslaskut 3,000 euroa ja työ kärsi niin että työnantaja huomautti asiasta. - KKHS
Olen muutaman auton ostanut käteisellä. Niihin aikoihin haaveilin vain että olisi 5k käyttää autoon :) 450€ on aika lähellä vuotuisia ylläpitokuluja (katsastus, remontit, huollot). Aika vähän tuli itse mitään tehtyä.
Jos uuden auton osamaksun saa säästettyä joka kuukausi, saa aika hyvät turvarahat yllättävän hajoamisen varalle.
Eli uusi auto ei koskaan tule vanhaa edullisemmaksi - ei vanhaa kiitos..
KKHS kirjoitti:
Olen muutaman auton ostanut käteisellä. Niihin aikoihin haaveilin vain että olisi 5k käyttää autoon :) 450€ on aika lähellä vuotuisia ylläpitokuluja (katsastus, remontit, huollot). Aika vähän tuli itse mitään tehtyä.
Jos uuden auton osamaksun saa säästettyä joka kuukausi, saa aika hyvät turvarahat yllättävän hajoamisen varalle.
Eli uusi auto ei koskaan tule vanhaa edullisemmaksi""Eli uusi auto ei koskaan tule vanhaa edullisemmaksi""
No enhän minä väittänytkään. Mutta vanhoilla emme pärjäisi koska työmme sen luonteisia että auto ei saa olla syy työn hoitamattomuuteen. Ainakin usein tapahtuneena. Ptäähän sen uuudenkin auton huoltaa. Ainakin määräaikaishuollot.
Loput menee pitkälti takuuseen kuten viime viikolla sisätuuletin.
Autoihin menee meidän perheesä kyllä hävyttömän paljon ja olisin ikionnellinen jos edes jommallakummalla semmoin työ että voisi käyttää julkista liikennettä. Tai mieluiten kävellen töihin. - nuukajussi
ei vanhaa kiitos.. kirjoitti:
""Eli uusi auto ei koskaan tule vanhaa edullisemmaksi""
No enhän minä väittänytkään. Mutta vanhoilla emme pärjäisi koska työmme sen luonteisia että auto ei saa olla syy työn hoitamattomuuteen. Ainakin usein tapahtuneena. Ptäähän sen uuudenkin auton huoltaa. Ainakin määräaikaishuollot.
Autoihin menee meidän perheesä kyllä hävyttömän paljon ja olisin ikionnellinen jos edes jommallakummalla semmoin työ että voisi käyttää julkista liikennettä. Tai mieluiten kävellen töihin.Monelle on se uudella autolla ajaminen itsetarkoitus ettei tule ajateltua järkisyitä. Esimerkiksi kuinka paljon parempaa palkkaa täytyy saada pelkästään velka-auton maksamiseksi. Lisäksi suosittelen laskemaan kuinka paljon vuositasolla pitää istua autossa 140 km päivämatkan takia. Eli kymmenen minuutin pyöräilymatkan päässä olevassa työpaikassa voi tyytyä paljon pienempään palkkaan kun jättää sen velka-auton ostamatta. Ainahan se ei toki ole mahdollista ja jokainen perustelee omat valintansa itselleen.
- KKHS
""Eli uusi auto ei koskaan tule vanhaa edullisemmaksi""
Autoihin menee meidän perheesä kyllä hävyttömän paljon ja olisin ikionnellinen jos edes jommallakummalla semmoin työ että voisi käyttää julkista liikennettä. Tai mieluiten kävellen töihin.En ymmärrä miten se vanha auto johtaa työn hoitamattomuuteen. Mistään toimintavarmuudestahan ei ole kyse, kun hyvin huollettu vanha auto on paljon varmempi kuin uusi jonka valmistusviat tulevat ilmi kun olisi jo pitänyt lähteä. Jos tarpeena on vain päästä jonnekin, saa niillä säästetyillä rahoilla taksin aika monesti
Tunnesyillä ne uudet autot ostetaan. Ei sitä voi millään järkeillä. - fdsghjghjf
Ollaan vaimon kanssa osettu viimeiset 8 autoa uutena. Vaimolle 4 ja minulle 4 autoa.
Mutta ei meillä koskaan ollut kk-erät noin korkeat kuin aloittajalla. Puolet siitä.
Aloittaja ostanut varmaan ilman omaarahoitusta kun meillä taas autoista saa vielä hyvän käsirahan 4 vuoden ikäisinä.
""5 k€ saa jo ihan kohtuullisia kotteroita.Sopii katella ihan itse peiliin vaan.""
Sopii varmaan tee se itse miehille jolla on aikaa odottaa tilattua varaosaa motonetista viikon ja sitten seuraavana viikonloppuna korjailla itse. Silläaikaa liikkuu muulla kuin autolla. Meille se ei sovi sillä molemmat autot toimttava joka aamu. Vaimolla 140 km/pv työmatkaa ja minä kiertelen myyntimatkoilla ympäri Suomen.
Kokeilin muutama vuosi sitten 5,000 euron arvoistra 10 vuotta vanhaa Astraa jonka sain anopilta. 80 tkm ajetulla astaralla jatkuvasti pikkuvikoja koskä oli kärsinyt vähäisestä käytöstä. Vuoden korjauslaskut 3,000 euroa ja työ kärsi niin että työnantaja huomautti asiasta.No miten kelläkin. Itselläni on 2200€ maksanut auto ja 2 vuoteen ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ostaa uudet kesärenkaat ja käydä vaihdattamassa etupään kumipuslat... maksoi vajaan pari sataa se keikka. Muuten auto on toiminut kuin kello kesät talvet.
Sen sijaan kaverini osti aivan uuden velalla 1,5 vuotta sitten ja esim. noitui sitä että viimeisen vuoden aikana autoon on mennyt n. 8000€. On ollut kaikenlaista vikaa ja rahaa palaa. Lisäksi voidaan laskea mukaan velkojen hoitomaksut ja korot, sekä auton huomattava arvonlasku heti kun ajat sen uuden paskan kaupasta ulos, sekä kalliit vakuutukset sun muut mitä uusissa velka-autoissa pitää olla.
Tuohon verrattuna minulla menee autoiluun hemmetisti vähemmän rahaa ja minulla on vieläpä kunnon herraskainen menopeli verrattuna siihen kaverin huomattavasti kalliimpaan kauppakassiin.
Ps. Astrat ja kaikki muutkin ooppelit on paskoja jo uutena!!! - häh
KKHS kirjoitti:
En ymmärrä miten se vanha auto johtaa työn hoitamattomuuteen. Mistään toimintavarmuudestahan ei ole kyse, kun hyvin huollettu vanha auto on paljon varmempi kuin uusi jonka valmistusviat tulevat ilmi kun olisi jo pitänyt lähteä. Jos tarpeena on vain päästä jonnekin, saa niillä säästetyillä rahoilla taksin aika monesti
Tunnesyillä ne uudet autot ostetaan. Ei sitä voi millään järkeillä.140 kilsaa päivittäin taksilla vai mitä oikein tarkoitit? taksi nyt on vihoviimeinen kai tuo oli vitsi?
- KKHS
häh kirjoitti:
140 kilsaa päivittäin taksilla vai mitä oikein tarkoitit? taksi nyt on vihoviimeinen kai tuo oli vitsi?
Ei vaan taksia voi käyttää jos on pakko mennä heti ja auto pettää. Siihen jää hyvin varaa kun ei auto ole liian kallis. Pitemmän aikavälin ratkaisut sitten on ihan asia erikseen
- niinpä.....
KKHS kirjoitti:
Ei vaan taksia voi käyttää jos on pakko mennä heti ja auto pettää. Siihen jää hyvin varaa kun ei auto ole liian kallis. Pitemmän aikavälin ratkaisut sitten on ihan asia erikseen
Jos kaikki ajettelisi niin "järkevästi" kuin sinä niin silloinhan käytettyjä ei tulisi lisää markkinoille ja 20 vuottakin vanhatkin olisivat kalliit:)
- KKHS
niinpä..... kirjoitti:
Jos kaikki ajettelisi niin "järkevästi" kuin sinä niin silloinhan käytettyjä ei tulisi lisää markkinoille ja 20 vuottakin vanhatkin olisivat kalliit:)
Niin mutta kun ei ajattele ja se on niiden asia. Saahan rahansa tuhlata miten haluaa, mutta jos aikoo järkeillä, kannattaa toimia järkevästi
- sadun setä
fdsghjghjf kirjoitti:
No miten kelläkin. Itselläni on 2200€ maksanut auto ja 2 vuoteen ei ole tarvinnut tehdä muuta kuin ostaa uudet kesärenkaat ja käydä vaihdattamassa etupään kumipuslat... maksoi vajaan pari sataa se keikka. Muuten auto on toiminut kuin kello kesät talvet.
Sen sijaan kaverini osti aivan uuden velalla 1,5 vuotta sitten ja esim. noitui sitä että viimeisen vuoden aikana autoon on mennyt n. 8000€. On ollut kaikenlaista vikaa ja rahaa palaa. Lisäksi voidaan laskea mukaan velkojen hoitomaksut ja korot, sekä auton huomattava arvonlasku heti kun ajat sen uuden paskan kaupasta ulos, sekä kalliit vakuutukset sun muut mitä uusissa velka-autoissa pitää olla.
Tuohon verrattuna minulla menee autoiluun hemmetisti vähemmän rahaa ja minulla on vieläpä kunnon herraskainen menopeli verrattuna siihen kaverin huomattavasti kalliimpaan kauppakassiin.
Ps. Astrat ja kaikki muutkin ooppelit on paskoja jo uutena!!!Eiköhän kaverisi uudessa autossa ole takuu... taist nyt sepitellä...
- Ei valtaosaan
Minä sitten en kuulu siihen valtaosaan, ja avaajan jutun luettuani, onneksi.
Sen verran olen aina säästänyt ettei ole autovelkaa tarvinnut ottaa vaan pyydetty summa on maksettu käteisellä.
Toki mitään uusia kymmenien tuhansien autoja en ole ikinä ostanut, mutta hyvin olen niiden kanssa pärjännyt aina. Tämä nykyinenkin palvellut jo vuosia ilman mitään hämminkiä ja katsastuksesta aina läpi menty,
Yhtään ei itsetunto kolhiinnu vaikka alla ei se uusin citymaasturi olekaan. - KKHS
Auto myyntiin ja velat maksuun. Vaikka myynti ei kattaisi kaikkea velkaa, se kattaa ison osan siitä, ja lopulle on helpompi tehdä uusi maksusopimus, kun valtaosa klöntistä on maksettu. Sen lopun maksukin helpottaa kun auton kättö ja ylläpito ei syö rahaa
- pakkasukko666
Monella on käynyt myös näin.Ostat auton 60kk maksuajalla pienet lyhennykset,auton arvo laskee vuodessa jo huomattavan paljon ja( joillakin merkeillä 2vuodessa jopa puoleen).Auton omistaa rahoitus yhtiö.Tämä tarkoittaa sitä että jos velka pääoma on enemmän kuin auton arvo ja ajat auton lunastuskuntoon.Rahoitusyhtiö saa vakuutuksesta auton sen hetkisen käyvän arvon ja sinusta tulee jalkamies jolla on viellä mahdollisesti useiden tuhansien autovelka vaikka autoa et enää omista.Siis Älkää menkö halpaan autoliikkeiden pitkillä autoluotoilla...
- 2+14
Ketjun aloittajalle. Olet osa-aikatyössä. Etsi lisätöitä tai uuden kokopäivätyön. Niinhän sitä raha saa lisää.
- yyyyyyyyyiiiiiiiiipp
Etkö voi tehdä mitään toista työtä / keikkoja? Uusi kokopäiväinen duuni?
Entäs jos myyt auton suoraan yksityishlölle? Voisit saada paremman hinnan kuin liikkeeistä? - opelix100
Autoa ei varmaankaan voi noin vain myydä yksityiselle, koska rahoitusyhtiö on omistaja. Myynnin joutuu varmaan hoitamaan autoliikkeen kautta.
- nannuska3
Kyllä pystyy myymään yksityiselle. Itse myin tyttärelleni. Soitin rahoitusyhtiöön ja kysyin tarkan summan, jonka maksoin. Sitten he lähettivät rekisteriotteen. Voi pyytää lähettämään suoraan ostajalle.
- Kokoomus
nannuska3 kirjoitti:
Kyllä pystyy myymään yksityiselle. Itse myin tyttärelleni. Soitin rahoitusyhtiöön ja kysyin tarkan summan, jonka maksoin. Sitten he lähettivät rekisteriotteen. Voi pyytää lähettämään suoraan ostajalle.
Ihmiset on ihan vitun pihalla näissä autolainoissa...Luulee et ois sama asia kun asunnon ostossa, arvo ei laske vaan lähinnä nousee.Uudessa autossa laskee arvo niin nopeasti, että ei kannata harkita ostoa, jos ei ole vähintään 50% hinnasta joko rahana tai vaihtoauutona.Nykyään ei kannata luottaa työsuhteen kestoon, kuin kaupungin hommissa, jos on ollut kuntaliitos, niin on 5 vuoden irtisanomis-suoja.
Voihan sen työsuhteen ryssiä esim dokaamalla vaikka olisi irtisanomis-suoja, mutta semmoisessa tapauksessa kannattaa kattoa peiliin.
Asunnon voi aina myydä pois, niin että velka ei oo asunnon arvoa suurempi.Tietenkin landella missä asunnonarvot tippuu kun kylän ainoa iso työnantaja lopettaa toimintansa.
Silloin on saanut asunnon halvalla jäänyt tyhjäarpa käteen siinä arvonnassa, mutta siihenkin on voinut varautua ostohetkellä sillä että on on ollut vähintään 40% omaa rahaa, niin velka ei ole asunnonarvoa suurempi.
Maailma on täynnä valintoja ja tyhmiä ihmisiä. - KKHS
Kokoomus kirjoitti:
Ihmiset on ihan vitun pihalla näissä autolainoissa...Luulee et ois sama asia kun asunnon ostossa, arvo ei laske vaan lähinnä nousee.Uudessa autossa laskee arvo niin nopeasti, että ei kannata harkita ostoa, jos ei ole vähintään 50% hinnasta joko rahana tai vaihtoauutona.Nykyään ei kannata luottaa työsuhteen kestoon, kuin kaupungin hommissa, jos on ollut kuntaliitos, niin on 5 vuoden irtisanomis-suoja.
Voihan sen työsuhteen ryssiä esim dokaamalla vaikka olisi irtisanomis-suoja, mutta semmoisessa tapauksessa kannattaa kattoa peiliin.
Asunnon voi aina myydä pois, niin että velka ei oo asunnon arvoa suurempi.Tietenkin landella missä asunnonarvot tippuu kun kylän ainoa iso työnantaja lopettaa toimintansa.
Silloin on saanut asunnon halvalla jäänyt tyhjäarpa käteen siinä arvonnassa, mutta siihenkin on voinut varautua ostohetkellä sillä että on on ollut vähintään 40% omaa rahaa, niin velka ei ole asunnonarvoa suurempi.
Maailma on täynnä valintoja ja tyhmiä ihmisiä.Itseasiassa se virhe tehdään auton myyntiä ajatellessa, ettei sen kuvitella kannattavan koska hinta ei kata velkaa. Itseasiassa sillä myynnillä selviää aina, koska auto poistuu omalta vastuulta. Tällöin jää vakuutuksista, veroista, huolloista ja polttoaineista yli siinä määrin hyvin rahaa että se loppuvelka ei ole ongelma. Järkevä toki tekee niin että sen 50% käsirahan sijaan ostaa puolet halvemman auton
Muuten niissä halvoissa maalaisasunnoissa on se puoli ettei niitä useinkaan tarvitse myydä työttämyyden vuoksi - erergwf
Mihin sitä autoliikettä siinä välissä tarvii? Kyllä sen myynnin voi hoitaa ihan suoraan sen rahoitusyhtiön kautta.
- jepjep1981
Kun auton myy pois tai antaa rahoitusyhtiön lunastaa sen, loppuvelka erääntyy heti. Eli ei paljon lohduta se, että joka kuukausi jää muka ylimääräistä jolla kuitata velkaa, kun loppuvelka on jo mennyt ulosottoon. Ja tämän tiedän tasan tarkkaan, koska veljelleni kävi näin. Oli muuttamassa ulkomaille, ei saanut autoa kaupaksi ja joutui soittamaan rahoitusyhtiölle että mitä tehdään. Kertoivat paikan johon auto viedä, siellä se arvioitiin ja hyvitettiin arvon verran velasta ja loppuvelka erääntyi heti. Veljeni ei pystynyt maksamaan ja velka meni ulosottoon.
- Vaakacup
Suunnittele taloutta, karsi turhia menoja. Ehkä löydät lisää työtä muutaman kuukauden sisällä? Paljonko kulutat ruokaan, vaatteisiin, matkoihin?
Voisitko kääntyä lähipiirisi puoleen ja saada hetkellistä apua (esim. muutamaan kuukausierään), kunnes tilanne korjaantuu? Jos autosi on tosi hyvä, mutta arvo jo hurjasti laskenut, ei sitä kannata pilkkahintaan lähteä myymään, vaan mieluiten pidät sen vielä. Tai sitten myyt vaikka perheenjäsenelle kohtuuhinnalla.
Uuden auton ostaja häviää eniten rahaa, fiksu ostaa hyvän esim. neljä viisi vuotta vanhan laatuauton, jonka arvo on jo sopivasti tipahtanut.- KKHS
Kätetään nyt oikeita sanoja. Arvo ei ole tippunut, vaan hinta. Ei autolla missään vaiheessa mitään oikeaa arvoa olekaan.
- KKHSS
KKHS kirjoitti:
Kätetään nyt oikeita sanoja. Arvo ei ole tippunut, vaan hinta. Ei autolla missään vaiheessa mitään oikeaa arvoa olekaan.
Auton arvo sentilleen se, minkä siitä joku suostuu maksamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan483130Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272894- 1212326
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336- 111316
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121083- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802