Kilpailevat uskomukset

Minä olen Jumala

Tuotteella on valmistaja joka jalostaa sen raaka-aineista. Raaka-aineita ovat esimerksi puu, metalli jne, mutta myös tunteet joista erityinen on pelko, myös tietämättömyys ja toiveet ovat hyviä raaka-aineita.

Ilman tuotetta ei ole tuotteen ympärille muodostuvaa asiakas- eli kuluttajakuntaa. Tuote voi olla myös palvelu kuten saarnaaminen, riivaajien ulosajo, placebon tarjoaminen, lohduttaminen jne.

Se aika, jonka ihminen on osannut muodostaa ajatusrakenteita ja välittää niitä muille on merkittävästi pidempi kuin aika jona on kyetty hyödyntämään konkreettisia luonnonvaroja tavalla joka nyt on arkipäivää. Lienee luonnollista olettaa että ennen kuin uraania osaa käsitellä tarkoitusta X varten, osaa kertoa tarinoita tarkoitusta Y varten.

Palvelulla ja tuotteella on aina hinta ja palvelu / tuote vaihdetaan johonkin josta myyjä hyötyy. Tuote voi olla kokoaikainen tai määräaikainen kulutushyödyke, asiakassuhde voi pitää sisällään tiettyjä velvoitteita ja tuotteelle on oma ohjekirjansa ja määrätty käyttötapa. Yritys on yritys vaikkei sitä olisi rekisteriin kirjattukaan. Rekisteriä ei tarvitse edes olla olemassa, mutta yrityksiä on silti. Shamaanin tms. toiminta on toiminimi, toiminimenomainen homma jolla ovelimmat oppivat leipnsä tienaamaan jo muinoin. Pieni lahko on kuin perheyritys. Yritykset voivat fuusioitua tai laajentua muuten ja muodostaa ylikansallisia yrityksiä. Näen maailman valtauskonnot juuri tälläisinä.

Tuotteella on suunnittelijat (mutta raaka-aineilla ei). Tuote tehdään houkuttelevaksi designilla ja muotoilulla, tuotteen levittämistä tukemaan luodaan brändejä ja markkinointia tai joskus jopa häikäilemättömiä kepulikonsteja.

Ihminen on syntyjään tietämätön, joten tietämättömyyteen tehdään paljon tuotteita korvaamaan tiedonjanoa, nämä ovat uskomuksia. Ihminen on luonnostaan tunteellinen, tunteita hallitsemalla saadaan mielikuvia ja toimintaa voidaan ohjailla. Pelko katoavaisuudesta voidaan viekkaasti lääkitä lupauksilla kuolemanjälkeisestä. Muotoilijat ja insinöörit pitävät huolta että asiakas on tyytyväinen tuotteeseensa olipa se aineellista tai aineetonta. Tarinat sekä kirjat ovat mainio tapa välittää eräästä tuotteesta saatava "hyöty" kuluttajalle.

Miten yritys saa luotua tuotteilleen kysynnän? Luomalla kuluttajalle tarpeen. Tietämättömyyttä voidaan luoda pitämällä muut pimennossa, ihmisiä voidaan hillitä kun ihmiset saadaan ensin tunteilemaan, lupauksia varten on luotava mielikuvat. Asiakas on aina oikeassa ja jokaisen myyjän tuote on ainoa ja oikea.

Tässä mietteitä yön pikkutunneilta.

7

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä olen Jumala

Ateismi ei tarjoa mitään kuten monesti todettu. Mutta ateismi ei veloitakaan mitään toisin kuin teismi jonka kuluttajille, uskovaisille, koituu kustannuksia. Sokea usko eli tietämättömyys / manipuloitu arkijärki aina logiikkaa myöten on eräs maksuväline "kansan oopiumiin".

• yurki1000

En ymmärrä sinua. Oletko lapsi vai muuten tietämätön ja siksi arka?

• "En ymmärrä sinua. Oletko lapsi vai muuten tietämätön ja siksi arka? "

Et sinä ole kykenevä toisten tietoja arvioimaan, kun itselläsikin on niin pahoja harhaluuloja.

• yurki1000
        ertert kirjoitti:

"En ymmärrä sinua. Oletko lapsi vai muuten tietämätön ja siksi arka? "

Et sinä ole kykenevä toisten tietoja arvioimaan, kun itselläsikin on niin pahoja harhaluuloja.

"mistäs tiesit tänne tulla"

Näethän itsekin, että aloittaja on joko filosofi tai runoilija. Ainakin hän pakoilee realismia.

• Minä olen Jumala
        yurki1000 kirjoitti:

Näethän itsekin, että aloittaja on joko filosofi tai runoilija. Ainakin hän pakoilee realismia.

Eiköhän meille kummallekin ole selvää kumpiko meistä lopulta on lapsentasolla.

Mistä päättelet minun runoilevan tai filosofoivan tai olevan eskapisti?
        Näkeehän sinusta sen että pakoilet itseäsi julistamalla.

Miksi puhut mustasta valkoista ja valkoisesta mustaa?
        Minä katson uskontoa sellaisena kuin se on, liiketoimena.

Rauhaa
        Jumala

• 100 - 0
        yurki1000 kirjoitti:

On aivan äärimmäisen säälittävän surkuhupaisan irvokasta että kaltaisesi, kaukana terveen järjen ja todellisuuden tuolla puolen haahuileva laitos- ja lääkehoidettu foliohattuhihhuli puhuu realismin pakoilemisesta.

Joka päivä sinä täällä todistat meille todella väkevästi jotain todella olennaista uskonnostasi. Ja olet vielä niin tyhmä, ettet edes tajua sitä mitä aina todistat.

Mutta paljon kiitoksia väkevästä todistuksestasi, taas kerran.

• klflk90
        ertert kirjoitti:

"En ymmärrä sinua. Oletko lapsi vai muuten tietämätön ja siksi arka? "

Olet trolli.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      375
      1874
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      11
      1708
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      241
      1338
    4. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      51
      940
    5. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      72
      912
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      898
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      32
      724
    8. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      68
      688
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      54
      688
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      63
      683
    Aihe