Skitsofreenikkojen aistiharhojen syy selvitetty

16

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • skitso maailma

        näin on Ple! Näin on!


      • TimoTT

        No JUUUUST!!

        Ja seuraavaks verottaja mätkäsee ton ekan linkin parkaa, koska se on saanu elääkseen LAHJOTUKSIA eikä o ilmottanu niitä verotuksessa! :)

        ... HYVÄ SUOMI!


    • Ei huumeille

      Kannabis myös sotkee näitä kytkimiä. Kannabis on huume ja myrkky.

      • trupaduuri

        Kannabis on yrtti ja lääke ei myrkky.


    • Äidin muistolle

      Äitini kuoli oman käden kautta yli 20v sitten sairastuttuaan skitsofreniaan joitakin vuosia aikaisemmin. Toivon todellakin että löytyisi lääke tähän sairauteen, eikä olisi enää lapsia jotka joutuisivat elämään ilman toista vanhempaa. Vielä silloin muut puhuivat hulluista, toivottavasti nykyään ymmärretään että kyseessä on kauhea sairaus jolle itse ei voi mitään.

      • nkl1

        Skitsofrenia on kavala sairaus. Se voi iskeä aivan yllättäenkin stressaavassa tilanteessa vaikka olisi pysynyt taka-alalla vuosikausia.

        Eräs ikävä piirre siinä on, että sairastunut uskoo olevansa täysin oikeassa ja kaikki muut väärässä. Hän saattaa saada päähänsä mitä mielikuvituksellisempia ideoita ja käyttää kaikki rahansa johonkin täysin järjettömään.
        Tämä pitäisi ottaa ensimmäisen huomioon kun joku läheinen sairastuu.
        Hän usein puhuu vielä niin vakuuttavasti, että voi saada tehtyä velkaakin "hyvien" ideoidensa toteuttamiseksi.
        Sitten ollaankin aika liemessä kun on satatonnia velkaa ja olemattomat tulot.

        Sen tiedän, että sairastunut suuttuu hänen asioihinsa puuttumisesta silmittömästi, mutta pakkohoito ensi vaiheessa olisi kuitenkin paras ratkaisu.
        Nykyisellä lääkityksellä potilas voidaan saada hyvinkin vaikeasta tilanteesta pelastettua niin normaaliksi, että sivullinen ei huomaa hänen sairauttaan.
        Sairautta siis voidaan hoitaa useimmissa tapauksissa menestyksekkäästi, kunhan saadaan potilas tekemään yhteistyötä.
        Se on helpommin sanottu kuin tehty.


      • Narsismia?
        nkl1 kirjoitti:

        Skitsofrenia on kavala sairaus. Se voi iskeä aivan yllättäenkin stressaavassa tilanteessa vaikka olisi pysynyt taka-alalla vuosikausia.

        Eräs ikävä piirre siinä on, että sairastunut uskoo olevansa täysin oikeassa ja kaikki muut väärässä. Hän saattaa saada päähänsä mitä mielikuvituksellisempia ideoita ja käyttää kaikki rahansa johonkin täysin järjettömään.
        Tämä pitäisi ottaa ensimmäisen huomioon kun joku läheinen sairastuu.
        Hän usein puhuu vielä niin vakuuttavasti, että voi saada tehtyä velkaakin "hyvien" ideoidensa toteuttamiseksi.
        Sitten ollaankin aika liemessä kun on satatonnia velkaa ja olemattomat tulot.

        Sen tiedän, että sairastunut suuttuu hänen asioihinsa puuttumisesta silmittömästi, mutta pakkohoito ensi vaiheessa olisi kuitenkin paras ratkaisu.
        Nykyisellä lääkityksellä potilas voidaan saada hyvinkin vaikeasta tilanteesta pelastettua niin normaaliksi, että sivullinen ei huomaa hänen sairauttaan.
        Sairautta siis voidaan hoitaa useimmissa tapauksissa menestyksekkäästi, kunhan saadaan potilas tekemään yhteistyötä.
        Se on helpommin sanottu kuin tehty.

        Narsismi tuli mieleen tuosta sinun kuvaelmastasi, samoja piirteitä kun Suomen hallituksen päättäjissä.


      • nkl1
        Narsismia? kirjoitti:

        Narsismi tuli mieleen tuosta sinun kuvaelmastasi, samoja piirteitä kun Suomen hallituksen päättäjissä.

        Älä viitsi pelleillä vakavalla asialla. Poliitikko ei ole narsisti vain siksi, että itse kannatat toisenlaista aatesuuntaa.

        Narsismilla ja skitsofrenialla ei ole keskenään mitään tekemistä. Jotkut kyseenalaistavat koko narsismin, että sellaista ei olekaan. On vain v-mäisiä ihmisiä.


      • Nykyhallitukseen
        nkl1 kirjoitti:

        Älä viitsi pelleillä vakavalla asialla. Poliitikko ei ole narsisti vain siksi, että itse kannatat toisenlaista aatesuuntaa.

        Narsismilla ja skitsofrenialla ei ole keskenään mitään tekemistä. Jotkut kyseenalaistavat koko narsismin, että sellaista ei olekaan. On vain v-mäisiä ihmisiä.

        Tuo ylläoleva kuvaelma sopii todella hyvin, oli sitten narsismia tai skitsofrenia.


    • -------

      johtuuko raakkunan harhat huumeista vai mistä?

      • nkl1

        "Viestejä auringosta" sopii hyvin aloituksen sairauteen. Ei ole kannabis parantanut, ei.


    • lukemiskieltovaan

      Liika lukeminen on haitaksi silmille, tämän jo näkee jos on 4-silmäinen eli on silmälasit, on lukenut liikaa, kun ei ole muuten elämää oppinut.

    • Näin se menee.

      Lukekaa kirja;
      Gaetano Benedetti; Tutkielmia skitsofreniasta,
      niin ymmärrätte ko tautia paremmin.

    • nkl1

      Kirjaviisaus on toki hyvästä, jos aihe kovastikin kiinnostaa, mutta elämä skitsofreenikon läheisenä antaa toisenlaisen tuntuman ja koko tunnekirjon skaala tulee käydyksi läpi sairastamista ja hoitoa seuratessa.

      Tämäkin on sairaus jota ei soisi pahimmalle vihamiehellekään.
      Jokainen joka on vierestä nähnyt kun läheinen viedään siteissä tahdonvastaiseen hoitoon tietää mitä tarkoitan.
      Siinä ei selittelyt auta, että "hyvää me vain tarkoitamme".

      Näin tulee tuntemaan vain yhden tapauksen, mutta siinä on tavalliselle enemmän kuin tarpeeksi, mitä tarvitseekaan tietää.

    • TimoTT

      Joo! TOOOOSI tieteellistä?!? :D

      Mä en tähä mennessä TIENNYTKÄÄN, että aivoissa on jotain KYTKIMIÄ?!? :D :D

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe