Kuningas

"Etsikää ennen kaikkea Jumalan Valtakuntaa ja Hänen Vanhurskauttaan,
niin teille annetaan lisäksi myös kaikki tämä." (Matt 6:33)

Siis, mitä meidän pitäisi löytää!

Viisaus, jonka ihastuksena ovat ihmislapset, sanoo:
"Joka Minut löytää, löytää Elämän" (San 8:35)

Johannes todistaa:
"Jolla on Poika, sillä on Elämä.
Jolla ei Jumalan Poikaa ole, sillä ei ole Elämää." (1Joh 5:12)

Tärkeintä ennen kaikkea muuta on, että ihminen saa kohdata
Jumalan Valtakunnan Kuninkaan, Jeesuksen Kristuksen.

Silloin ihminen on löytänyt Jumalan Valtakunnan
ja puettu Hänen Vanhurskauteensa.

9

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuningas

      "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Matt. 5:20
      Opetuksen noudattaminen,tekeminen sen mukaan Matt 23:3

      • Niin. Me emme tee Hänen tahtoaan,
        jos Hän ei ole meidän Hallitsijamme.
        Emme edes kuulu Hänen valtakuntaansa.

        Mutta jos Hän on meidän Kuninkaamme,
        niin me olemme Hänen Valtakunnassaan.
        Ja elämme Hänen Valtakuntansa lakien alaisuudessa.
        Meitä ei silloin enää hallitse synnin ja kuoleman laki,
        vaan Elämän ja Vanhurskauden laki.


      • kalamos kirjoitti:

        Niin. Me emme tee Hänen tahtoaan,
        jos Hän ei ole meidän Hallitsijamme.
        Emme edes kuulu Hänen valtakuntaansa.

        Mutta jos Hän on meidän Kuninkaamme,
        niin me olemme Hänen Valtakunnassaan.
        Ja elämme Hänen Valtakuntansa lakien alaisuudessa.
        Meitä ei silloin enää hallitse synnin ja kuoleman laki,
        vaan Elämän ja Vanhurskauden laki.

        kalamos:lle
        Hänen valtakunnassa on vain vanhurskauden laki,me elämme siinä se on jo täytetty edeltäpäin,meidä on jo vanhurskautettu hänen kautta,totta synti ei enään hallitse,sillä ei ole mitään osuutta.


      • Room 8:2-10
        kuulija1 kirjoitti:

        kalamos:lle
        Hänen valtakunnassa on vain vanhurskauden laki,me elämme siinä se on jo täytetty edeltäpäin,meidä on jo vanhurskautettu hänen kautta,totta synti ei enään hallitse,sillä ei ole mitään osuutta.

        Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa
        on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
        Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut,
        sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa
        syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden
        ja tuomitsemalla synnin lihassa,
        että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä,
        jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
        Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli,
        mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
        Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
        sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan,
        sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
        Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
        Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen,
        jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
        Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
        Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden,
        mutta henki on elämä vanhurskauden tähden.


    • 1213

      Jumalan valtakunnasta muutama sana:

      Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
      Johanneksen Evankeliumi 3:3-7

      Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
      Luukkaan Evankeliumi 17:20-21

      • Eli kun Jeesus, Jumalan Valtakunnan Kuningas, oli maan päällä,
        oli Jumalan valtakunta meidän keskuudessamme.
        Kun Jeesus meni pois, lähetti Hän Pyhän Hengen sijaansa tänne.
        Ja nyt Jumalan valtakunta onkin sisäisesti meissä.

        Kun me otimme vastaan Jeesuksen Kristuksen sydämemme Valtiaaksi,
        kun Hän oli saanut astua sydämemme ovesta sisälle,
        oli Jumalan Valtakunta tullut meidän sisimpäämme Pyhässä Hengessä.
        Jumalan Valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä.
        Tässä ja nyt.


    • poika=tytär

      uudestisyntynyt ja ylhäältä, olen. Olen parhaillaankin Taivasten valtakunnassa ja kun puhun Pyhä Henki puhuu minussa.

      • Et sinä ole Taivasten valtakunnassa.
        Mutta jos sinä olet syntynyt uudesti/ylhäältä Hengestä,
        niin Hän, joka on ylhäältä, asuu sinussa.
        Ja silloin Taivasten Valtakunta
        (vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä) on sinussa.
        Mutta me emme vielä ole Taivasten Valtakunnassa.
        Me olemme maailmassa, joskaan emme enää maailmasta.


      • Ei maailmasta
        kalamos kirjoitti:

        Et sinä ole Taivasten valtakunnassa.
        Mutta jos sinä olet syntynyt uudesti/ylhäältä Hengestä,
        niin Hän, joka on ylhäältä, asuu sinussa.
        Ja silloin Taivasten Valtakunta
        (vanhurskaus, rauha ja ilo Pyhässä Hengessä) on sinussa.
        Mutta me emme vielä ole Taivasten Valtakunnassa.
        Me olemme maailmassa, joskaan emme enää maailmasta.

        Olemme maailmassa, mutte emme ole maailmasta, vaan Jumalan valtakunnasta. Uskovainen, joka on saanut pyhittyä on syntynyt uuteena Jumalan valtakuntaan ja siksi maailma ei häntä tunne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe