Cruze 1,8 kiihtyvyys.

Voimaa peliin

Kuka se täällä taannoin väitti Jenkkien saaneen 1,4 Cruzen kiihtymään 8 sekunnin pintaan 0-100 km/h, kun Automotomagazinen ammattitestaaja vetäsee radalla kunnon mittalaitteilla ja täysin samantehoisella (140 hv) 1,8:lla tauluun 10,8 sekuntia!!!! Täyskaasuvedossa parinkymmennen nyyttonin alavääntöerollakaan ei ole juuri vaikutusta, eikä sillä ainakaan selitetä melkein 3 sekunnin eroa.....
Onpa aika liukkaita lukemia jenkit saaneet omille merkeilleen omilla mittauksillaan, ettei vaan olisi ilmassa "pientä" kotiinpäin vetoa, kutenmonilla Saksalaisilla autolehdillä tuntuu olevan, tosin nykyään hieman vähemmän....

Tässä ihan oikea video pällisteltäväksi. Ei mitään "paperilukemia" epämääräisiltä nettisivuilta, vaan vetäisyn voi jokainen katsoa omin silmin. Kanavalla on myös paljon muitakin testejä. Jotkut autot pystyvät selvästi alittamaan valmistajien arvot, ja osa ei taas pääse lähellekkään luvattuja lukemia. Pirteitä yllättäjiä on etekin pikkuautoissa ja myös usein dieseleissä.

http://www.youtube.com/watch?v=q7p3_Gn9ABg

21

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+2

      Minä saan kiihdytettyä Ferrarin 0-100km/h 20 sekuntiin, eikä tee tiukkaakaan.

      Tässä on eri lehtien mittaukset Cruzelle. Tähän ei ole poimittu mitään poikkeuksen poikkeuksia vaan siinä ovat kaikki tehdyt mittaukset.
      http://www.cruzetalk.com/forum/34-1-4l-turbo/13854-stock-drag-times-3.html

      1.4T 0-60mph on sujunut parhaimmillaan 7.8 sekuntiin ja se on muutettuna 0-100km/h arvoksi 8.2 s. Kaavahan on 5%. Listassa on yksi 1.8 automaatti, jolle on kellotettu 9.4s eli 9.87 s 100km/h.

      Jokainen normaaliälyllä varustettuhan hyvin tietää, että turbot kiihtyvät aivan eri tavalla kuin vaparit samalla huipputeholla. Viralliset arvot Cruze farmari 1.4T MT0-100km/h 9.5s ja 1.8 AT 11.5s.

      Mukavaa kuitenkin kun viitsit kateuksissasi kirjoitella näitä provojasi, vaikka ne nyt ovatkin aivan apukoulutasoisia.

      • vauhtia

        Tuulilasi sai usean kiihdytyksen keskiarvoksi Cruze STW 1,4 T:lle 10,1 sekuntia.

        Vastavaalla koneella varustettu sisarauto Astra Wagon 1,4 T suoriutui samasta vedosta reilu puoli sekuntia hitaammin.

        Kumma, että Amerikan mantereella nuo "mittaukset" ovat sekuntitolkulla parempia kuin Eurooppalaisen lehdistön ammattilaitteilla tekemät.
        Jonkun Chevy-foorumilaisten itse suorittamilla kotimittauksilla en pidä mitään arvoa. Aivan sama kun jättäisitte mainitsematta.
        Ammattivehkeet mittaavat sadasosasekunnilleen ajan siitä hetkestä, kun auto hiukankin liikahtaa ja lopettaa mittauksen, kun auto saavuttaa 100 km/h:n todellisen nopeuden (huom! todellisen).
        Jotkut android-sovellukset tai videosta itse sekuntikellolla otetut ajat ovat vähän sinneppäin.

        Sinä saat sen Ferrarisi kiihtymään 20 sekuntiin, mutta satoja autoja testannut ammattitestikuljettaja saa parin harjoitusvedon jälkeen optimaalisen kiihdytyksen tehtyä autolla kuin autolla. Kuten tuosta Automotomagazinen mittauksesta voimme nähdä. Ei turhaa sutimista, ei turhaa aikaa vievää kiljuttamista vaihteilla eikä vaihdemissejä.


      • 16+2
        vauhtia kirjoitti:

        Tuulilasi sai usean kiihdytyksen keskiarvoksi Cruze STW 1,4 T:lle 10,1 sekuntia.

        Vastavaalla koneella varustettu sisarauto Astra Wagon 1,4 T suoriutui samasta vedosta reilu puoli sekuntia hitaammin.

        Kumma, että Amerikan mantereella nuo "mittaukset" ovat sekuntitolkulla parempia kuin Eurooppalaisen lehdistön ammattilaitteilla tekemät.
        Jonkun Chevy-foorumilaisten itse suorittamilla kotimittauksilla en pidä mitään arvoa. Aivan sama kun jättäisitte mainitsematta.
        Ammattivehkeet mittaavat sadasosasekunnilleen ajan siitä hetkestä, kun auto hiukankin liikahtaa ja lopettaa mittauksen, kun auto saavuttaa 100 km/h:n todellisen nopeuden (huom! todellisen).
        Jotkut android-sovellukset tai videosta itse sekuntikellolla otetut ajat ovat vähän sinneppäin.

        Sinä saat sen Ferrarisi kiihtymään 20 sekuntiin, mutta satoja autoja testannut ammattitestikuljettaja saa parin harjoitusvedon jälkeen optimaalisen kiihdytyksen tehtyä autolla kuin autolla. Kuten tuosta Automotomagazinen mittauksesta voimme nähdä. Ei turhaa sutimista, ei turhaa aikaa vievää kiljuttamista vaihteilla eikä vaihdemissejä.

        Ammattilaisten huippulaitteilla tekemät mittaukset näyttävät tällaisia tuloksia:

        MAG-ISSUE...MODEL...ENG/TRANS..WT(lbs)..0-60MPH..¼SEC @ MPH ..T×V.
        C&D Jun11...Eco.....1.4LT 6M...3018.....7.8 sec..16.1 @ 87.0..1401
        R&T May11...Eco.....1.4LT 6M...3050.....8.1 sec..16.2 @ 86.8..1406
        M-T May12...Eco.....1.4LT 6M...3029.....8.1 sec..16.2 @ 86.4..1400
        C&D Jun11...Eco.....1.4LT 6M...3018.....8.0 sec..16.3 @ 86.0..1402
        R&T Oct12...Eco.....1.4LT 6M...3055.....8.1 sec..16.3 @ 85.6..1395
        C&D May11...2LT.....1.4LT 6A...3170.....8.0 sec..16.4 @ 85.0..1394
        C&D Nov11...Eco.....1.4LT 6M...3015.....8.4 sec..16.6 @ 85.0..1411
        M-T Apr11...LTZ-RS..1.4LT 6A...3208.....9.0 sec..16.9 @ 82.1..1387
        C&D Jan11...LTZ.....1.4LT 6A...3206.....8.9 sec..17.0 @ 82.0..1394
        C&D Apr11...LS......1.8L..6A...3143.....9.4 sec..17.2 @ 82.0..1410

        Sinä nyt vain jälleen munasit itsesi perusteellisesti laittamalla ison provokirjoituksen, joka heti osoitettiin huuhaaksi. Ei ollut eka kerta. Eikä viimeinen.


      • Ittensä munaaja
        16+2 kirjoitti:

        Ammattilaisten huippulaitteilla tekemät mittaukset näyttävät tällaisia tuloksia:

        MAG-ISSUE...MODEL...ENG/TRANS..WT(lbs)..0-60MPH..¼SEC @ MPH ..T×V.
        C&D Jun11...Eco.....1.4LT 6M...3018.....7.8 sec..16.1 @ 87.0..1401
        R&T May11...Eco.....1.4LT 6M...3050.....8.1 sec..16.2 @ 86.8..1406
        M-T May12...Eco.....1.4LT 6M...3029.....8.1 sec..16.2 @ 86.4..1400
        C&D Jun11...Eco.....1.4LT 6M...3018.....8.0 sec..16.3 @ 86.0..1402
        R&T Oct12...Eco.....1.4LT 6M...3055.....8.1 sec..16.3 @ 85.6..1395
        C&D May11...2LT.....1.4LT 6A...3170.....8.0 sec..16.4 @ 85.0..1394
        C&D Nov11...Eco.....1.4LT 6M...3015.....8.4 sec..16.6 @ 85.0..1411
        M-T Apr11...LTZ-RS..1.4LT 6A...3208.....9.0 sec..16.9 @ 82.1..1387
        C&D Jan11...LTZ.....1.4LT 6A...3206.....8.9 sec..17.0 @ 82.0..1394
        C&D Apr11...LS......1.8L..6A...3143.....9.4 sec..17.2 @ 82.0..1410

        Sinä nyt vain jälleen munasit itsesi perusteellisesti laittamalla ison provokirjoituksen, joka heti osoitettiin huuhaaksi. Ei ollut eka kerta. Eikä viimeinen.

        Onko tuo Car & Drivers muuten minkämaalainen lehti??


      • Hantta 72
        Ittensä munaaja kirjoitti:

        Onko tuo Car & Drivers muuten minkämaalainen lehti??

        Se on jenkkilehti ja aika kohtuuhintainen Suomeen tilattunakin. Noin 25€ vuosi. Ei vaan millään riitä aikaa lukea kaikkea, mikä kiinnostaisi.


    • 1.8 manuaali
    • Provoja tyhjästä

      Cruze 1.8 kiihtyi sataan vain luvatusti. Siinä provopojan provon aihe. Hoh hoi jaa.

      • Germies

        Tyhjä pää, tyhjät tarinat. Kiihdytysarvot olisi löytynyt helposti netistä.


      • Miksi eroa???

        Opel Meriva 140 ps 1,4 T ,eli samalla moottorilla kuin tuo Cruze, luvataan valmistajan mukaan kiihtyvän 0-100 km/h 10,3 sekunnissa.
        Auto painaa malliversiosta riippuen n. 1360 - 1518 kg, dieselit painavimpia, eli suunnilleen saman verran kuin Cruze.
        Automotomagazinessa päästäänkin lähelle luvattua arvoa: 10,4 sekuntia.
        TM mittasi Cruze STW 1,4 T:lle 10,1 sekuntia.
        Tuulilasi mittasi Astra STW 1,4 T:lle 10,7 sekuntia.

        Amerikkalainen yksi ainoa ja sama julkaisu mittasi Eco-mallin Cruzelle samalla 1,4 T:lla muunnettuna maileista reilu 8 sekuntia.

        Ketähän tässä uskoisi. Joko euroversiot ovat selvästi laimeampia tai Jenkkilehden mittauksissa on jotain hömelöä. 2-3 sekunnin ero suorituskyvyssä samanlaisissa tai painoisissa autoissa täysin samalla moottorilla tuntuu hieman oudolta. Perstuntumalla ei ainakaan tuo Astra 1,4 T ei ole lähellekkään 8 sekunnin auto.


      • 16+2
        Miksi eroa??? kirjoitti:

        Opel Meriva 140 ps 1,4 T ,eli samalla moottorilla kuin tuo Cruze, luvataan valmistajan mukaan kiihtyvän 0-100 km/h 10,3 sekunnissa.
        Auto painaa malliversiosta riippuen n. 1360 - 1518 kg, dieselit painavimpia, eli suunnilleen saman verran kuin Cruze.
        Automotomagazinessa päästäänkin lähelle luvattua arvoa: 10,4 sekuntia.
        TM mittasi Cruze STW 1,4 T:lle 10,1 sekuntia.
        Tuulilasi mittasi Astra STW 1,4 T:lle 10,7 sekuntia.

        Amerikkalainen yksi ainoa ja sama julkaisu mittasi Eco-mallin Cruzelle samalla 1,4 T:lla muunnettuna maileista reilu 8 sekuntia.

        Ketähän tässä uskoisi. Joko euroversiot ovat selvästi laimeampia tai Jenkkilehden mittauksissa on jotain hömelöä. 2-3 sekunnin ero suorituskyvyssä samanlaisissa tai painoisissa autoissa täysin samalla moottorilla tuntuu hieman oudolta. Perstuntumalla ei ainakaan tuo Astra 1,4 T ei ole lähellekkään 8 sekunnin auto.

        Meille on ihan sama, uskotko sinä Jumalaan vai Allahiin. Ei kiinnosta millään tavalla.


      • Voi, voi.
        16+2 kirjoitti:

        Meille on ihan sama, uskotko sinä Jumalaan vai Allahiin. Ei kiinnosta millään tavalla.

        Luulisi, että sinua Chevroletin omistajana kiinnostaisi, kuinka suoritusarvot eivät ole sinneppäinkään, mitä valmistaja lupaa.


      • 156234
        Voi, voi. kirjoitti:

        Luulisi, että sinua Chevroletin omistajana kiinnostaisi, kuinka suoritusarvot eivät ole sinneppäinkään, mitä valmistaja lupaa.

        Miksi joku olisi pahoillaan siitä, että auto kiihtyy paremmin kuin luvataan? Olet sinä tosi pahvi.


      • Voi, voi
        156234 kirjoitti:

        Miksi joku olisi pahoillaan siitä, että auto kiihtyy paremmin kuin luvataan? Olet sinä tosi pahvi.

        Chevrolet lupaa 1,4 T STW Cruzelle kiihtyvyydeksi 9,5 sekuntia ja TM mittaa arvoksi 10,1 sekuntia. Mikä tuossa yhtälössä on parempaa kuin valmistajan lupaus??


      • 156234
        Voi, voi kirjoitti:

        Chevrolet lupaa 1,4 T STW Cruzelle kiihtyvyydeksi 9,5 sekuntia ja TM mittaa arvoksi 10,1 sekuntia. Mikä tuossa yhtälössä on parempaa kuin valmistajan lupaus??

        Ja kaikki muut mittavat sen 8-8.5 sekuntiin.


    • Chevy is B-KING

      Cruze Turbolla nyt vaan menee 0-100 noin 6,5 sekunnissa. Halusitte tai ette. Meneehän Ford Focus 1,0 alle 9 sek sataseen. Cruze menee siis täysin yhtä hyvin ja jopa paremmin kuin se muka tehokas Sierra Cosworth. Olette vaan tippuneet kehityksen kelkasta. Cosworthit ja muut turpot on yliarvostettua romua. Chevy ei tarvitse vippaskonsteja kuten VTEC, VVTI, Valvematic, Kompressor, AMG, Hirsch ym. ym. tehoihin kuten muut merkit. Pelkän perusturbon ja tehoa tuleeeee....

      • cryyze

        No Fordin Focus ST kiihtyy 6.5s ja Montunen päivityksellä alle 6s. Ja tehoakin on 275hv!!!

        Että kyyl muutkin osaa perus turbolla!!!!
        Saattaa kohta chevy ja Opel yrittää pysyä perässä...


      • 16+2
        cryyze kirjoitti:

        No Fordin Focus ST kiihtyy 6.5s ja Montunen päivityksellä alle 6s. Ja tehoakin on 275hv!!!

        Että kyyl muutkin osaa perus turbolla!!!!
        Saattaa kohta chevy ja Opel yrittää pysyä perässä...

        Uusi cruze kiihtyy ennakkotietojen mukaan 0-100km/h 3sekunnin pintaan uudella tulevalla 1.0L moottorilla.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Uusi cruze kiihtyy ennakkotietojen mukaan 0-100km/h 3sekunnin pintaan uudella tulevalla 1.0L moottorilla.

        Provopojan avohoitojakso alkaa lähennellä loppuaan ennen täyttä romahdusta.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Uusi cruze kiihtyy ennakkotietojen mukaan 0-100km/h 3sekunnin pintaan uudella tulevalla 1.0L moottorilla.

        Jätin muuten 1100 kuutioisen superkyykkypyörän moottoritiellä kuin nakin paskaan 1,4 litraisella Cruzellani. Jas mikäpä tässä kiihdytellessäni kun alustana on urheilullinen ja kehittynein yhdysheiluriakselisto.


      • 16+2
        16+2 kirjoitti:

        Jätin muuten 1100 kuutioisen superkyykkypyörän moottoritiellä kuin nakin paskaan 1,4 litraisella Cruzellani. Jas mikäpä tässä kiihdytellessäni kun alustana on urheilullinen ja kehittynein yhdysheiluriakselisto.

        Provopojan avohoitojakso alkaa lähennellä loppuaan ennen täyttä romahdusta


    • Golf gti v16

      Välitykset onko samat? 80-luvulla GTI-autot kiihtyi 8.0-9-0 s/100kmh kun vähän heikompi tehoinen perhemalli kiihtyi 10.0-11.0 s/100kmh. Ajossa ero ei tuntunut suurelta mutta parempi kiihtyvyysaika johtui pitkälti siitä että GTI kulki 100kmh 2-vaihteella ja perhemalli tarvitsi jo 3-vaihteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe