Peruutettu Dyyni-elokuva

Elsa-Pekka

1970-luvulla yritettiin tehdä Dyyni-elokuva, jossa esim. Salvador Dali olisi esittänyt keisaria, Mick Jagger olisi esittänyt Feyd-Rauthaa, Orson Welles olisi esittänyt paroni Harkonnenia jne... Olisi ollut näkemisen arvoinen.

8

434

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 747474

Jo Mick Jagger turbohuulineen olisi kyllä onnistunut pilaamaan filmin, eli vähän epäilen että olisiko tuo pärjännyt vertailussa myöhempiin Dyyneihin.

Minulle David Lynchin Dyyni on elokuva jota jatkan katsoa kerta toisensa jälkeen. Mahtavat näyttelijät ja visuaalisesti edelleen yksi komeimpia filmejä. Kun olisi vain saanut vähän lisää rahaa elokuvalleen (lisää pituutta) niin siitä olisi tullut täydellinen.

• Veteranfan

Tuosta tekemättömästä 70.luvun Dyyni elokuvasta on tulossa dokumentti "Jodorowsky`s Dune",eli ohjaaja Alejandro Jodorowskyn 70.luvulla yritys tehdä filmatisointi Dyyni kirjasta.

Toisaalta Jodorowskyn Dyynileffa olisi ehkä nyt helpompi saada aikaiseksi nykytekniikalla,joten mikseivät he tekisi sitä???

• Elsa-Pekka

Ainakin loppuratkaisu olisi erilainen, kuin Lynchin Dyynissä.

• zdgzfxgc

Dyyni oli tosi huono elokuva, itse rakastuin aikoinaan kirjoihin, mutta elokuva oli yhtä tuskaa

TV-sarja oli vähän parempi

• yyyyyyy6

Jaa David Lynchin Dyyni? Olin lukenut kirjat aiemmin, joten elokuvan loppua kohti oli pakko nauraa vedet silmissä - hieman noloa elokuvateatterissa tosin.

• Elsa-Pekka

Lynchin Dyynistä tuli ainakin liian lyhyt.

• Elsa-Pekka

Brontis Jodorowsky olisi esittänyt Paul Atreidesia, David Carradine olisi esittänyt Leto Atreidesia, Alain Delon olisi esittänyt Duncan Idahoa, Orson Welles olisi esittänyt paroni Harkonnenia, Mick Jagger olisi esittänyt Feyd-Rautha Harkonnenia, Salvador Dali olisi esittänyt keisaria, Amanda Lear olisi esittänyt prinsessa Irulania, ja Udo Kier olisi ollut Piter De Vries.

• tieks

Plus Pink Floydin musiikki, Gigerin erikoistehosteet, jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe