kommunistin-ajatuksia ?

kertokaahan

Onkos nämä kommunisti ajatuksia, itse haaveilen ainakin tällaisesta.

jos firmat olisivat valtion omistuksessa voitot suoraan valtiolle ja työtä olisi kaikille.
ei olis välikäsiä, eikä varojen piiilottelua ulkomaille.
Palvelut ja julkiset liikennevälineet ilmaisia tai puoli-ilmaisia.
Ruoka halpaa, samoin asuminen.
Kyllä minä ainakin olisin ahkera poika.
Ihan sama minulle jos viljelisin, olisin rakennuksilla tai tehtaassa.
Olisi vähän kuin itselle tekisi, eikä lähimäinenkään kärsisi (niinkuin nyt).
Nykmeininki ottaa pattiin kun palkalla ei saa mitään ja jos jotain pyydät, se on kuin suurenkin vääryyden tekisit.

10

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuori komu?

      "jos firmat olisivat valtion omistuksessa voitot suoraan valtiolle ja työtä olisi kaikille."

      - ei kaikki yritystoiminta ole kannattavaa. Myös tappiot tulisivat valtiolle. Mikä tussa TAKAISI työtä kaikille?

      "ei olis välikäsiä, eikä varojen piiilottelua ulkomaille."
      - sekö on se ongelma?

      "Palvelut ja julkiset liikennevälineet ilmaisia tai puoli-ilmaisia."
      - ja kuka ne maksaa? Näköjään sinulle se raha 'tulee vain jostakin'?

      "Ruoka halpaa, samoin asuminen"
      - ja kuka ne maksaa? Näköjään sinulle se raha 'tulee vain jostakin'?
      .
      "Kyllä minä ainakin olisin ahkera poika."
      - niinkö? Käytännön elämässä miljoonat eivät olleet ja tottavuus oli kehno!

      "Ihan sama minulle jos viljelisin, olisin rakennuksilla tai tehtaassa"

      Hehe. Niin varmaan...
      .
      "Olisi vähän kuin itselle tekisi, eikä lähimäinenkään kärsisi (niinkuin nyt)."
      - toteutetuissa (ja nyt jo hylätyissä) järjestelmissä työntekijät eivät oikeasti kokeneet omistavansa tuotantovälineitä vaan varastivat työpaikoilta. Kun oli pula tavaroista niin lintsattiin ja jonotettiin kaupoissa työaikana.

      "Nykmeininki ottaa pattiin kun palkalla ei saa mitään ja jos jotain pyydät, se on kuin suurenkin vääryyden tekisit. "

      - ei maailmassa saada 'pyytämällä' vaan ansaitsemalla!

    • JuanLoco

      niitähän nuo tahtoo varsin ikävästi muistuttaa... nuori komu enemmän oikeassa asioista...

      ongelmahan on siinä että ollaan ihmisiä eikä koneita... emme halua lastemme olevan harmaata massaa muitten joukossa ja korvattavissa kenellä tahansa...

    • 17+11

      -> ap

      Nuo ajatukset kuuluvat sosialismiin, kommunismin kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.

      -> nuori komu

      Kokoomuksen arvomaailmalla on aika turhaa yrittää tajuta kommunismin pointtia.

      • vastausta odottaen?

        Jaahas, ja mikähän se kommunismin pointti on? Kun en ole sitä myöskään tajunnut, vaikka en minkään sortin kapitalisti tai kokoomuslainenkaan ole.


      • 6+19
        vastausta odottaen? kirjoitti:

        Jaahas, ja mikähän se kommunismin pointti on? Kun en ole sitä myöskään tajunnut, vaikka en minkään sortin kapitalisti tai kokoomuslainenkaan ole.

        Kommunismin pointti on kommunismin ymmärtäminen elämän luonnollisena kehityksena.


    • 15131513

      " - ei maailmassa saada 'pyytämällä' vaan ansaitsemalla! - "
      = kapitalistin mantra.
      Näkemys on aika selkeä:
      Kaikki kuuluu minulle , vain minulle , mitään ei tipu toisille.
      Ei ! vaikka itsellä olisi kuinka paljon.
      Ystävätkin ovat vain hyötymistä varten.

      • Nuori komu?

        Hehe. Jopas oletkin saanut aikaiseksi vallan laajan katsauksen minun elämänarvoistani ja suhtautumisesdta jopa ystäviini:-D

        Todellisuudessa kerroin vain itse 42 vuoden työrupeaman kokemukseni eli itse sinun on otsa hiessä leipäsi tienattaman. Ei kukaan sitä ilman jakele!

        Se voi olla sinusta väärä ohje, mutta minä kun en ole tottunut anomalla tai kerjäämällä itseäni elättämään. Antanut olen toki tarvittaessa toisille.


      • ralapz
        Nuori komu? kirjoitti:

        Hehe. Jopas oletkin saanut aikaiseksi vallan laajan katsauksen minun elämänarvoistani ja suhtautumisesdta jopa ystäviini:-D

        Todellisuudessa kerroin vain itse 42 vuoden työrupeaman kokemukseni eli itse sinun on otsa hiessä leipäsi tienattaman. Ei kukaan sitä ilman jakele!

        Se voi olla sinusta väärä ohje, mutta minä kun en ole tottunut anomalla tai kerjäämällä itseäni elättämään. Antanut olen toki tarvittaessa toisille.

        Sehän se sosialismin yksi nykypäivän ideoista onkin ettei kenenkään tarvi anoa tai kerjätä kun valtio antaa taikka vaikeammissa tapauksissa määrää koulutuksen ja työpaikan. Ei olisi sossupummeja, romanikusipäitä varastamassa sekä valtion kassasta että lidlistä, ei maahanmuuttajia rahan perässä eikä elinikäisiä opiskelijoita jotka elävät opiskeliatuella/lainalla sekä asuntotuella ja toimeentulotuella.
        Siis yksinkertaisesti normaalia työssäkäyvää perheellistä ihmistä kunnioitetaan kaikkein eniten sosialismissa kun se oikein toteutetaan.
        Ja jos joku keksii vielä käyvän syyn miksi maailmassa on miljardöörejä samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään niin kertoo nyt ihmeessä minullekkin.
        Tässä läntisen maailman nykysysteemissä köyhät köyhtyvät, työläisiltä katoaa tekeminen ja rikkaiden omaisuus senkuin kasvaa. Jos joku kutsuu tätä tasa-arvoksi niin pyydä että vedätte nyt päänne perseestänne pois.
        Se on nykyään tuuri jolla takaat elantos,i ei koulutus eikä uutteruus. On tullut nähtyä paljon ihmisiä jotka ovat jaksaneet opiskella todella pitkälle mutta eivät saa töitä. Myös paljon ahkeria yrittäjiä jotka hiki päässä ovat joka päivä raataneet jotta saisivat hommansa kannattamaan mutta näin ei aina käy.
        En tiedä mihin tämä järjestelmä tulevaisuudessa johtaa mutta pelkään ettei ainakaan mihinkään hyvään.


      • Nuori komu?
        ralapz kirjoitti:

        Sehän se sosialismin yksi nykypäivän ideoista onkin ettei kenenkään tarvi anoa tai kerjätä kun valtio antaa taikka vaikeammissa tapauksissa määrää koulutuksen ja työpaikan. Ei olisi sossupummeja, romanikusipäitä varastamassa sekä valtion kassasta että lidlistä, ei maahanmuuttajia rahan perässä eikä elinikäisiä opiskelijoita jotka elävät opiskeliatuella/lainalla sekä asuntotuella ja toimeentulotuella.
        Siis yksinkertaisesti normaalia työssäkäyvää perheellistä ihmistä kunnioitetaan kaikkein eniten sosialismissa kun se oikein toteutetaan.
        Ja jos joku keksii vielä käyvän syyn miksi maailmassa on miljardöörejä samaan aikaan kun ihmisiä kuolee nälkään niin kertoo nyt ihmeessä minullekkin.
        Tässä läntisen maailman nykysysteemissä köyhät köyhtyvät, työläisiltä katoaa tekeminen ja rikkaiden omaisuus senkuin kasvaa. Jos joku kutsuu tätä tasa-arvoksi niin pyydä että vedätte nyt päänne perseestänne pois.
        Se on nykyään tuuri jolla takaat elantos,i ei koulutus eikä uutteruus. On tullut nähtyä paljon ihmisiä jotka ovat jaksaneet opiskella todella pitkälle mutta eivät saa töitä. Myös paljon ahkeria yrittäjiä jotka hiki päässä ovat joka päivä raataneet jotta saisivat hommansa kannattamaan mutta näin ei aina käy.
        En tiedä mihin tämä järjestelmä tulevaisuudessa johtaa mutta pelkään ettei ainakaan mihinkään hyvään.

        Eli tarjoat taas sitä utopiaa, jota ei ole koskaan toteutettu missään? Ja siellä missä on yritetty eli vaikkapa Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea, ovat jäljet olleet niin pelottavia, että vierestä katsot´tuna hirvittää tai yrittäjä itsekin on luopunut?

        Maailmassa on monelaista valtiota olemassa ja niissä erilaiset kehitysasteet. Kehitysmaat (eli kehittyvät maat) kamppailevat omien vaikeuksiensa kuten korruption, sotien ja kehnojen johtajien kanssa, joten en puhu niistä.

        Sen sijaan länsimaissa on se tilanne, ettei kukaan kuole nälkään. Kadulla katsellessa pulma on pikemminkin päinvastainen... liikalihavuus. Suomessakin mesotaan paljon leipäjonoista j toki siellä jonottavat (venäläisiä myöten) tekevät sen tarpeeseen, mutta harvoin suoranaiseen nälkään.

        Länsimaissa on työn tuottavuus edennyt siihen pisteeseen, että työpaikat ovat hakusessa. Erityisesti on kadonnut liukuhihnatyö, joka tehdään halvemmissa maissa.Kehitys on poistanut erityisesti sekatyöpaikkoja ja pelkällä peruskoululla ei enää tahdo töitä saada. Sen sijaan kouluttautumalla löytyy yhä töitä ja minulla on siitä lähipiirissäni runsaasti eläviä todisteita.

        Kutsutaanko tätät tasa.arvoksi? Minulle se on lähimmäksi päästyä tasa.arvoa. Kukaan ei MÄÄRÄÄ, mitä opiskelet, missä asut tai teet työtä! Jos ei homma miellytä voit sen vapaasti ilmaista tai viime kädessä muuttaa muualle ulkomaita myöten. Nämä ovat niitä jakamattomia perusoikeuksia, jotka puuttuivat niissä sinun viritelmissäsi tai esiasteissa niistä!

        En tiedä mihin tämä järjestelmä tulevaisuudessa johtaa mutta uskon, ettei ainakaan niin pahaan kuin ne sinun toteutumattomat utopiasi!


      • 12+15
        Nuori komu? kirjoitti:

        Eli tarjoat taas sitä utopiaa, jota ei ole koskaan toteutettu missään? Ja siellä missä on yritetty eli vaikkapa Neuvostoliitto ja Pohjois-Korea, ovat jäljet olleet niin pelottavia, että vierestä katsot´tuna hirvittää tai yrittäjä itsekin on luopunut?

        Maailmassa on monelaista valtiota olemassa ja niissä erilaiset kehitysasteet. Kehitysmaat (eli kehittyvät maat) kamppailevat omien vaikeuksiensa kuten korruption, sotien ja kehnojen johtajien kanssa, joten en puhu niistä.

        Sen sijaan länsimaissa on se tilanne, ettei kukaan kuole nälkään. Kadulla katsellessa pulma on pikemminkin päinvastainen... liikalihavuus. Suomessakin mesotaan paljon leipäjonoista j toki siellä jonottavat (venäläisiä myöten) tekevät sen tarpeeseen, mutta harvoin suoranaiseen nälkään.

        Länsimaissa on työn tuottavuus edennyt siihen pisteeseen, että työpaikat ovat hakusessa. Erityisesti on kadonnut liukuhihnatyö, joka tehdään halvemmissa maissa.Kehitys on poistanut erityisesti sekatyöpaikkoja ja pelkällä peruskoululla ei enää tahdo töitä saada. Sen sijaan kouluttautumalla löytyy yhä töitä ja minulla on siitä lähipiirissäni runsaasti eläviä todisteita.

        Kutsutaanko tätät tasa.arvoksi? Minulle se on lähimmäksi päästyä tasa.arvoa. Kukaan ei MÄÄRÄÄ, mitä opiskelet, missä asut tai teet työtä! Jos ei homma miellytä voit sen vapaasti ilmaista tai viime kädessä muuttaa muualle ulkomaita myöten. Nämä ovat niitä jakamattomia perusoikeuksia, jotka puuttuivat niissä sinun viritelmissäsi tai esiasteissa niistä!

        En tiedä mihin tämä järjestelmä tulevaisuudessa johtaa mutta uskon, ettei ainakaan niin pahaan kuin ne sinun toteutumattomat utopiasi!

        Aikahan sen sitten näyttää.
        Kommunismiin ei voi tietoisesti pyrkiä, se on läsnä sitten kun aika on sille kypsä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe