Miten on, saako android tabletille rakennettua ohjelmointiympäristön vai pitääkö hankkia tietokone? Ja onko jotain välttämättömyyksiä mitä pitäisi olla siinä koneessa tai onko jotain tiettyjä ominaisuuksia hyvä olla?
Ohjelmointia androidilla?
3
312
Vastaukset
Itse lähtisin liikkeelle erillisellä tietokoneella. On kivaa olla oma ohjelmistokehitykseen keskittyvä tietokone, jolla ohjelmistojen testauskin kehitysvaiheessa onnistuu. Itsellänikin on yksi kannettava,jolla en käy edes Internetissä, ja jolla pääasiassa ohjelmoin.
- ohjelmointia aloitteleva
Siis pitääkö tietokoneessa olla ehdottomasti jotain tai onko jotain hyviä ominaisuuksia jotka kannattaa olla? Entä onko jotain mikä haittaa ohjelmointia ja minkä hintaluokan koneita kannattaa harkita?
No periaatteessa koneen ei tarvitse olla edes tehokkaammasta päästä, jos harjoittelet ohjelmointia. Suosittelisin, että aloitat lukemaan ohjelmoinnin perusteita käsitteleviä sivustoja vaikka netistä, tai hankit jonkin hyvän perusteoksen käsiisi haluamastasi kielestä. Aloita vaikka Javasta, Android - sovelluksia kehittäessä Javasta voi olla apua.
Java - kehitysympäristö -paketin saa Oraclelta ladattua ilmaiseksi, ja koodia voi kirjoittaa vaikka Muistiolla, vaikka suositeltavaa on hankkia jokin IDE, kehitysympäristö, jossa koodia kirjoittaa. Eclipse lienee yksi suosituimmista käytössä olevista, on niitä muitakin. Sekin on ilmainen ohjelma, eikä vaadi konetehoja juurikaan.
Sitten ohjelmoimaan oppii periaatteessa tekemällä, vaikka teorian tuntemuksesta on apua. Yksi mahdollisuus päästä hyvin jyvälle alasta on hankkia alan koulutusta. Itsekin olen jonkin aikaa ollut valmis tarjoamaan erityisesti Java SE -pohjalta ainakin perusteista konsultointia ja koulutusta sitä tilaaville. Ilmoitukseni löytyy Tori - palstalta täältä Suomi24:n keskustelupalstalta mm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1341383
- 1031085
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede26983Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89954Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat308842- 99813
- 38702
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56648Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144614