Ajatuksia Raamatusta...

Nykyään on muotia nimitellä toisin ajattelevia lahkoksi. Myös näkemys siitä, mikä
on lahko on kovasti muuttunut aikojen saatossa. Ennen lahko sana merkitsi jostain isommasta irtaantunutta.
Laitan tähän pienen lainauksen mitä Jeesus käski rukoilla: Matteus: 6:9"
Teidän on siis rukoiltava näin: ' Meidän Isämme taivaissa, olkoon sinun nimesi
pyhitetty. Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä
niin kuin taivaassa. 11 Anna meille tänään leipämme täksi päiväksi. 12 ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin olemme antaneet anteeksi velallisillimme. 13 Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan vapauta meidät paholaisesta.' "
Kenen vallassa maailma nyt on ? 1. Johanneksen kirje 5:19"
Me tiedämme olevamme Jumalasta, mutta koko maailma on paholaisen vallassa."
Voimme myös miettiä millaisessa tilanteessa me maailmassa nyt elämme.

15

78

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytä nyt järkeäs!

      Mitä väliä sillä on mitä nimitellään jos itse on viisastunut sen verran että haluaa päästä taivaaseen niin että sielu pelastuu, ja se lahko tukee siinä asiassa?

      • tutki ja voita sitte

        Kun itse tutkii erilaisia seurakuntia ja kirjoittaa papaille ja he vastaavat, saa tietää millaista niissä on ja voi mennä katsomaankin. Tutukimistavat ovat vapaita, anna mennä vaan...!


      • ja hyvä tuli
        tutki ja voita sitte kirjoitti:

        Kun itse tutkii erilaisia seurakuntia ja kirjoittaa papaille ja he vastaavat, saa tietää millaista niissä on ja voi mennä katsomaankin. Tutukimistavat ovat vapaita, anna mennä vaan...!

        Kun itse tutkii erilaisia seurakuntia ja kirjoittaa papeille

        ja he vastaavat,

        saa tietää

        millaista niissä on ja voi mennä katsomaankin. Tutukimistavat ovat vapaita, anna mennä vaan...!

        Itse tein niin sen takia kirjoitan


    • ajatus Raamatusta

      Sananl.28:13. Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. (Sanoohan Isä meidän rukous: ”Anna meidän syntimme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.”)

      • niitä ajatuksia siis

        Monet ihmiset vaeltavat niin kuin Eesau. Se asema minkä Jumala on varannut heille, he pitävät sen arvottomana. Asiat jotka ovat maallisessa mielessä arvokkaita heille, on niistä tullut Herraa tärkeämpiä. Eesau möi esikoisuutensa. Monet ihmiset ovat Eesaun kaltaisia ja ovat luopuneet esikoisuudestansa, siitä iankaikkisuus osuudesta, joka oli heille varattuna Kristuksessa. On asetettu jokin muu asia Jumalan armon edelle. Eesau ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.
        Vielä kun on mahdollista, ja Jumalan Henki kehottaa tekemään parannusta. Tee se viivyttelemättä, sillä aika on käymässä vähiin. Aseta asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Ettei kukaan, tai mikään vie sinun esikoisuuttasi Jumalan edessä. Saamme esikoisuusoikeuden ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan meillä on siunaukset ja lupaukset Taivaalliselta Isältä.
        Tutki itseäsi.
        Mervi


      • ajatus vielä
        niitä ajatuksia siis kirjoitti:

        Monet ihmiset vaeltavat niin kuin Eesau. Se asema minkä Jumala on varannut heille, he pitävät sen arvottomana. Asiat jotka ovat maallisessa mielessä arvokkaita heille, on niistä tullut Herraa tärkeämpiä. Eesau möi esikoisuutensa. Monet ihmiset ovat Eesaun kaltaisia ja ovat luopuneet esikoisuudestansa, siitä iankaikkisuus osuudesta, joka oli heille varattuna Kristuksessa. On asetettu jokin muu asia Jumalan armon edelle. Eesau ei löytänyt tilaa peruutukselle, vaikka hän sitä kyynelin pyysi.
        Vielä kun on mahdollista, ja Jumalan Henki kehottaa tekemään parannusta. Tee se viivyttelemättä, sillä aika on käymässä vähiin. Aseta asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen. Ettei kukaan, tai mikään vie sinun esikoisuuttasi Jumalan edessä. Saamme esikoisuusoikeuden ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hänen kauttaan meillä on siunaukset ja lupaukset Taivaalliselta Isältä.
        Tutki itseäsi.
        Mervi

        ; Elämä on Kristus ja kuolema on voitto , en enään minä vaan Kristus minussa, muutamia mainitakseni. Ei niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin Sinä Isä!


      • siis ajatuksia sitte
        ajatus vielä kirjoitti:

        ; Elämä on Kristus ja kuolema on voitto , en enään minä vaan Kristus minussa, muutamia mainitakseni. Ei niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin Sinä Isä!

        Me ihmiset olemme joskus kuin siipirikot linnut. Nouseminen ylös kohoaviin ilmavirtoihin ei onnistu, kun sattuu liian kovaa. Sulkamme ovat repaleina ja mieli on maassa. Jumala voi kuitenkin kasvattaa uudet sulat, ja korjata luumme oikealla hoidollaan. Hänen rakkautensa meitä siipirikkoja kohtaan parantaa meidät ajan kanssa. Tulee päivä jolloin sinunkin haavasi parantuvat, ja saat kohota korkeuksiin luokse turvaan Isän Jumalan syliin.


      • tärkeä asia
        siis ajatuksia sitte kirjoitti:

        Me ihmiset olemme joskus kuin siipirikot linnut. Nouseminen ylös kohoaviin ilmavirtoihin ei onnistu, kun sattuu liian kovaa. Sulkamme ovat repaleina ja mieli on maassa. Jumala voi kuitenkin kasvattaa uudet sulat, ja korjata luumme oikealla hoidollaan. Hänen rakkautensa meitä siipirikkoja kohtaan parantaa meidät ajan kanssa. Tulee päivä jolloin sinunkin haavasi parantuvat, ja saat kohota korkeuksiin luokse turvaan Isän Jumalan syliin.

        Silloin kun Jumala kutsuu ihmistä, se on maailmankaikkeuden suurin kutsu jonka kukaan voi esittää. Itse Kaikkivaltias kutsuu ihmistä yhteyteensä.


      • millä mittaatte?
        tärkeä asia kirjoitti:

        Silloin kun Jumala kutsuu ihmistä, se on maailmankaikkeuden suurin kutsu jonka kukaan voi esittää. Itse Kaikkivaltias kutsuu ihmistä yhteyteensä.

        Jumalan mitta on Kristus



        Mat. 7:1-2 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille
        mitataan.”

        Huomaa millä tuomiolla te tuomitsette. Jos annamme vapauttavan tuomion, saamme itsekin vapautuksen!

        Huomaa millä mitalla te mittaatte!

        Jumalan mitta on aina täydellinen. Jos mitta on vanhurskas mitta, teemme hyvin. Tässä ei puhuta rangaistuksesta eikä syyllistämisestä. Meidän ihmisten mitta on usein siinä, että mittaamme lähimmäisemme ihmisen mitan mukaan. Jumalan mitta on Kristus. Kristuksen mitta on täynnä vanhurskautta, Rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, ystävällisyyttä, hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä, itsensä hillitsemistä. Gal. 5:22–23
        Kristus antoi meille esimerkin millä tavalla mitata toisiamme.

        http://www.muutos-missio.fi/53235583#comments


      • jolla on uskoa...!
        millä mittaatte? kirjoitti:

        Jumalan mitta on Kristus



        Mat. 7:1-2 "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi; sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan; ja millä mitalla te mittaatte, sillä teille
        mitataan.”

        Huomaa millä tuomiolla te tuomitsette. Jos annamme vapauttavan tuomion, saamme itsekin vapautuksen!

        Huomaa millä mitalla te mittaatte!

        Jumalan mitta on aina täydellinen. Jos mitta on vanhurskas mitta, teemme hyvin. Tässä ei puhuta rangaistuksesta eikä syyllistämisestä. Meidän ihmisten mitta on usein siinä, että mittaamme lähimmäisemme ihmisen mitan mukaan. Jumalan mitta on Kristus. Kristuksen mitta on täynnä vanhurskautta, Rakkautta, iloa, rauhaa, pitkämielisyyttä, ystävällisyyttä, hyvyyttä, uskollisuutta, sävyisyyttä, itsensä hillitsemistä. Gal. 5:22–23
        Kristus antoi meille esimerkin millä tavalla mitata toisiamme.

        http://www.muutos-missio.fi/53235583#comments

        Joh.10:9



        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Usko Jeesukseen pelastaa kadotukselta. Tämä tarkoittaa suostumista siihen, että sinun puolestasi on jo kuoltu ja syntivelkasi maksettu.

        Tässä ei ole mitään omia ansioita.

        Tämän vastaanottaminen tekee portista ahtaan. Kaikki eivät hyväksy tätä. Tämä on hullutusta.


      • tämä on tärkeää
        jolla on uskoa...! kirjoitti:

        Joh.10:9



        Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen.

        Usko Jeesukseen pelastaa kadotukselta. Tämä tarkoittaa suostumista siihen, että sinun puolestasi on jo kuoltu ja syntivelkasi maksettu.

        Tässä ei ole mitään omia ansioita.

        Tämän vastaanottaminen tekee portista ahtaan. Kaikki eivät hyväksy tätä. Tämä on hullutusta.

        1 Kor. 1:18

        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.


      • 5 + 20
        tämä on tärkeää kirjoitti:

        1 Kor. 1:18

        Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.

        Risti vai kidutuspaalu?
        http://www.youtube.com/watch?v=af_vrKkBmyA


    • Ajattelin lähinnä tuollaista piirrettä, että mihin tuollaisella toisten "lahkottelulla"
      pyritään. Asiallinen keskustelu on aina paikallaan. Ja muistetaan, että emme voi
      päästä kaikista asioista keskusteluissa yksimielisyyteen. Mutta sehän ei ole
      esteenä keskustelulle. On hyvä, että ihmisiä kiinnostaa erilaiset asiat, koska
      näin syntyy keskusteluja. Myös näkemyseroja meillä on. Varsin asiallisia tämänkin palstan kirjoitukset ovat. Hyvä !

    • Ateistipakana

      Ja me ateistit näemme aikuiset ihmiset väittelemässä yksisarvisen sarven väristä...

    • Ei muuten ollenkaan hassumpi ajatus. Mikä lie sitten oletettu väri ? Näkökulmia on
      niin monenlaisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      413
      1706
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1348
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1317
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1275
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      936
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      880
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      871
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      108
      821
    Aihe