Miksei Herra kuule minua?! Miksi elämäni tökkii ja tökkii, kaikki menee pieleen? Sanotaan, että Herra ei laita taakkaa sen enempiä mitä jaksaa kantaa. No minä en jaksa enempää. Nyt on jo liikaa, ahdistus vie minut avioeroon ja tuhoamaan koko elämäni. Käyn rukouspiirissä joka viikko, kiitän ja ylistän Herraa. Mutta Herra koettelee minut kuoliaaksi. Tappaisi minut eikä lastani! Herra koettelee minua lasten sairauksilla ja SE ON VÄÄRIN! Antaisi ne sairaudet minulle jos haluaa piinata minua, raukkamaista piinata molempia lapsiani ja kiduttaa minut samalla hengiltä! Rukoilkaa lasteni puolesta ja myös minun ja mieheni. Rukoilkaa ja auttakaa!
Olen todella onneton
21
831
Vastaukset
- joo
iliman muuta
- joojoo
mitäs jos ottaisit itse vastuun elämästäsi, etkä hamuile apua joltain kummitukselta
- sirkka
"Onluonnollista,
että suurin osa rukoilemisista
ja Jumalan vastauksista pyyntöihimme
tapahtuu tavallisen elämän rajoissa
aivan luonnollisella tavalla.
Yhtä luonnollista on, että rukous
joskus ylittää mahdollisuuksien uloimmat rajat
ja odottaa Jumalalta
jotakin enmpää ja epätavallisempaa.
Yksikään ihminen ei ole Jumalalle niin halpa,
että Jumala jättäisi hänet omaan varaansa.
Jumalalla on jokaiselle armonsa ja aikansa.
Kun on Jumalan aika,
ihmiselle voi tapahtua niin suurta,
että hän kiittää siitä lopun ikäänsä."
(Olavi Kaukola)
Rukoilen puolestasi. Rukouksessa on voima.
Kiitä etukäteen ja ota vastaan mitä Herra antaa kiitoksella oli se mitä tahansa. Kaikella on aikansa ja tarkoituksensa.
Siunattua jatkoa sinulle Onneton.. - lasse
hei,on varman tuskan täyttämä sydän,en nyt tiedä varmaan mitä lapsesi sairastaa,mutta sanotaan että esimerkiks syöpä,niin sen ymmärämme että se on vakava ja monesti on ennuste parantua huono,miten sitten elä tämmösen taakan kanssa,eräs keino on hakeutua eri tuki ryhmin,esimerkiksi syöpälasten vanhemilla on tietäkseni olemassa tuki ryhmiä.mitä tulee rukous asiaan on olemassa semmoinen asia kun ,anteksi,se annetaan koko sydämestä ja pyydetään koko sydämestä,kaikki asiat ne kipeimätkin,nyt ymmärrät varmaan mikä on sinun kipein asia,ett voi voitta ,muuta kun nöyrtymällä jumalan tahtoon, en usko se autta vaikka kuinka käyt rukous piirissä ,jos oma uskosi horjuu ymmärrän että rukoilet lapsiesi puolesta kukapa ei tekisi,mutta tärkein olet kumminkin sinä, niin hullulta kun se kuulostaa jos ett sinä jaksa uskoa miten lapset,tai aviopuoliso,nämä ovat kipeitä asioita ,ja ylensä pitkäveteisiä.niinpä kehotan sinua rukoileman ymmärrystä,rakkautta,toivoa,jumalallta,varsinkin rakkautta koska se on suurin ja se voitta aina tavalla tai toisella,rukoilen SINUN puolestasi ja koko perheesi puolesta,älä menetä rakkautta,hyvää syksyn jatkoa,terv lasse
- Eräs
Joskus avunpyyntö ei onnistu, koska olemme vilpillisiä. En otsin väitä että sinä olisit sellainen, joskus taas siitä että olemme tukahduttaneet itsemme sellaiseen ahdinkoon ettemme luota siihen että joku voisi meitä auttaa. Toisaalta myös se että syytämme jotain elämästämme. Korkeimalle meidän on oltava vilpittämiä ja avoimia. Ensin on vain hyväksyttävä se todellisuus minkä oletamme näkevämme ympärillämme, jos jotain on tapahtunut ja emme hyväksy sitä mielessämme tällöin kokemuksemme tästä maailmasta ja ajatuksemme eivät ole tasapainossa. Niiden välille on syntynyt vahva kynnys. Tämä aiheuttaa tunteilua, surua, tuskaa. Yritämme etsiä pakotietä ja kieltää todellisuuden, ehkä uppoudumme omaan sisäiseen maailmaamme ja kiellämme kaiken sen mikä on pahaa tai haluamme siihen muutoksen ja elämme oikeasti ajatuksissamme tulevaisuudessa siinä hetkessä kun tuo muutos on jo astunut voimaan. Kaikki tapahtuu nyt, myös se että voimme olla tyytyväisiä elämäämme ja onnellisia. Jos odotamme se jatkuu ikuisuuden.
On tärkeää että sanot itsellesi että saat olla onneton, saat tuntea surua ja pahaa oloa. Ei se haittaa, se kuuluu elämään ja kun hyväksymme emmekä vastusta sitä siitä on helpompi päästä eroon. Samoin kaikien muiden tunteiden laita. Tällöin meistä tulee hieman vipittömämpiä ja rukous voi helpottaa helpottaa entisestään oloa, mutta on huomattava että meidän on avattava sydämme täysin Jumalan edessä. Toivottavasti en pahentanut Sinun tilannetta, minun elämässäni nämä ajatukset ovat auttaneet. Jokaisella ihmisellä on mahdollisuus löytää omat keinonsa huonojen aikojen ylipääsemiseksi, ne on vain löydettävä itse. Kaikkeen ei tarvitse uskoa, eikä pidäkkään. On vain tutkittava ja kuljettava polkua eteenpäin, kunnes omat totuudet alkavat tulla elämässä eteen. Rukoilen sinun ja lapsesi puolesta. Toivon Teille voimia jaksaa eteenpäin. Jumalaa lähestyttäessä on samalla myös lähestyttävä itseään. - Elämä
Kyllä se Jumala sun rukoukset kuulee. Eri asia on miten se niihin vastaa, sillä ethän esim. voita lotossa jos sitä rukoilet. Voit esim. lottovoiton sijaan saada ystäviä, terveen elämän tms. mikä ei ole rahassa mitattavissa. Yhden neuvon annan sulle: ANNA ELÄMÄN MENNÄ OMALLA PAINOLLAAN!! Itse olen huomannut että kun ei liikoja stressaa niin asiat menee itsestään omille raiteilleen, vaikka ei aina siltä sillä hetkellä tunnu. En kuitenkaan pyydä olemaan välittämättä asioista esim. lapsiesi sairauksista, anna itsellesi, lapsillesi ja sairauksille aikaa.
PS. Koittakaa kestää. - Onneton
Kiitos kaikille vastauksistanne! Kiitos ja Jumalan siunausta. Kaunis kiitos erityisesti teille, jotka rohkaisivat minua.
- raimo
että emme ole vielä verille asti tehneet synnille
vastarintaa. Jeesus lähetti Pyhän Henkensä opettajaksi ja puolustajaksi. Kuten Lasse kehotti,
tulee rehellisesti tutkia sydäntänsä. Pyhä Henki
on totuuden Henki ja hän näyttää todeksi syntimme.
Aivan varmasti sinullakin on jotain poispantavaa.
Joskus meidän uskonollisuutemme onkin ihmissielun
sanoja ilman totuuden tuntemista. Ole rehellinen
Jumalan edessä.
Muista myös, että Jeesus on vastaus kaikkiin asi-
oihimme. Jos meillä on mitä tahansa murhetta, toivomusta, mielitekoa, odotusta, tuskaa, sairautta, epätietoisutta, syntiä, epäuskoa jne.
Jeesus on kaikkivaltias. Hän on valmistnut jo pe-
lastuksen. Jumala armahtaa sinutkin ja sinun perheesi aivan varmasti, kunhan vain muistat vieläkin viedä kaikki asiasi Jumalan tiettäväksi
kiitoksen kanssa ja odottaa: Tässä on apusi:
Jeesus Kristus, Vapahtajamme, tuomme sinun
eteesi tämän avioliiton, joka on vaarassa hajota,
Herra sinä et kuitenkaan tahdo sen hajoavan, kiitos Jeesus sinulle ylitse tämän asian niin, että sinä eheytät miehen ja vaimon liiton, joka
on sinun nimeesi kerran vihitty. Ole siis kiitetty Herra Jeesus Kristus, että korjaat tämän
asian ja johdatat niin, että onni ja rauha saavat
laskeutua kotiin, sinun rauhasi Pyhä Isä.
Jeesus sinä näet myös nämä sairaudet, jotka ovat myös koettelemuksia varsinkin lasten äidille. Jeesus sinua haavoitettiin kivuliaasti ja sinä alistuit siihen meidän tähtemme! Jeesus
sinä annoit selkäsi tulla lyötäväksi, kätesi ja
jalkasi lävitettäviksi, että meillä olisi rauha
ja sinun haavaisi kautta me tulisimme terveiksi.
Anna nyt Pyhän Hengen laskeutua tämän esirukousta
pyytäneen äidin lasten päälle, että he paranevat!
Kiitos Jeesus, Kiitos ja ylistys, että sinä teet
sen! Herra, ole kiitetty ja ylistetty haavojesi
voiteesta, parantavasta kosketuksesta, joka parantaa näiden lasten sairaudet.
Jeesus sinä näet tämän perheen keskinäiset riidat ja kaiken sen millä puolisot ovat tuottaneet toisilleen pahaa mieltä. Mutta Jeesus sinä olet
iankaikkinen rakkaus, sanot itse sanassasi, että
jos kenelläkään on jotain toistansa vastaan, he
antaisivat toisillensa anteeksi..Herra sinä olet
tämänkin asian Herra ja Vapahtaja..kaikkivaltiaan
Jumalan Poika. Anna puolisoiden kertoa toisilleen
pahuutensa, pyytää anteeksi ja myös antaa toisillensa anteeksi. Jeesus, kiitos siitä, että
teet tämänkin asian. Ole Jeesus kiitetty ja ylistetty ylitse tämän perheen kaikkien asioiden.
Kiitos, että kuulet rukouksemme ja teet kaiken, että Isä kirkastettaisiin Pojassa ja että Jeesuksen nimi saisi kiitoksen ja kunnian. Amen
Sinä nimimerkki "onneton". Et ole Jumalalle mikään nimimerkki "onneton, vaan Hän antakoon täyden varmuutensa siitä, että olet onnellinen
taivaan tien kulkija ja ristin kantaja. Ole
turvallisella mielellä ja pyydä kaikessa Jumalan
johdatusta, kyllä Herra on sinun Herrasi!
(jos thdot voit kirjoittaa minulle myös postia:
[email protected]) - Onneton
raimo kirjoitti:
että emme ole vielä verille asti tehneet synnille
vastarintaa. Jeesus lähetti Pyhän Henkensä opettajaksi ja puolustajaksi. Kuten Lasse kehotti,
tulee rehellisesti tutkia sydäntänsä. Pyhä Henki
on totuuden Henki ja hän näyttää todeksi syntimme.
Aivan varmasti sinullakin on jotain poispantavaa.
Joskus meidän uskonollisuutemme onkin ihmissielun
sanoja ilman totuuden tuntemista. Ole rehellinen
Jumalan edessä.
Muista myös, että Jeesus on vastaus kaikkiin asi-
oihimme. Jos meillä on mitä tahansa murhetta, toivomusta, mielitekoa, odotusta, tuskaa, sairautta, epätietoisutta, syntiä, epäuskoa jne.
Jeesus on kaikkivaltias. Hän on valmistnut jo pe-
lastuksen. Jumala armahtaa sinutkin ja sinun perheesi aivan varmasti, kunhan vain muistat vieläkin viedä kaikki asiasi Jumalan tiettäväksi
kiitoksen kanssa ja odottaa: Tässä on apusi:
Jeesus Kristus, Vapahtajamme, tuomme sinun
eteesi tämän avioliiton, joka on vaarassa hajota,
Herra sinä et kuitenkaan tahdo sen hajoavan, kiitos Jeesus sinulle ylitse tämän asian niin, että sinä eheytät miehen ja vaimon liiton, joka
on sinun nimeesi kerran vihitty. Ole siis kiitetty Herra Jeesus Kristus, että korjaat tämän
asian ja johdatat niin, että onni ja rauha saavat
laskeutua kotiin, sinun rauhasi Pyhä Isä.
Jeesus sinä näet myös nämä sairaudet, jotka ovat myös koettelemuksia varsinkin lasten äidille. Jeesus sinua haavoitettiin kivuliaasti ja sinä alistuit siihen meidän tähtemme! Jeesus
sinä annoit selkäsi tulla lyötäväksi, kätesi ja
jalkasi lävitettäviksi, että meillä olisi rauha
ja sinun haavaisi kautta me tulisimme terveiksi.
Anna nyt Pyhän Hengen laskeutua tämän esirukousta
pyytäneen äidin lasten päälle, että he paranevat!
Kiitos Jeesus, Kiitos ja ylistys, että sinä teet
sen! Herra, ole kiitetty ja ylistetty haavojesi
voiteesta, parantavasta kosketuksesta, joka parantaa näiden lasten sairaudet.
Jeesus sinä näet tämän perheen keskinäiset riidat ja kaiken sen millä puolisot ovat tuottaneet toisilleen pahaa mieltä. Mutta Jeesus sinä olet
iankaikkinen rakkaus, sanot itse sanassasi, että
jos kenelläkään on jotain toistansa vastaan, he
antaisivat toisillensa anteeksi..Herra sinä olet
tämänkin asian Herra ja Vapahtaja..kaikkivaltiaan
Jumalan Poika. Anna puolisoiden kertoa toisilleen
pahuutensa, pyytää anteeksi ja myös antaa toisillensa anteeksi. Jeesus, kiitos siitä, että
teet tämänkin asian. Ole Jeesus kiitetty ja ylistetty ylitse tämän perheen kaikkien asioiden.
Kiitos, että kuulet rukouksemme ja teet kaiken, että Isä kirkastettaisiin Pojassa ja että Jeesuksen nimi saisi kiitoksen ja kunnian. Amen
Sinä nimimerkki "onneton". Et ole Jumalalle mikään nimimerkki "onneton, vaan Hän antakoon täyden varmuutensa siitä, että olet onnellinen
taivaan tien kulkija ja ristin kantaja. Ole
turvallisella mielellä ja pyydä kaikessa Jumalan
johdatusta, kyllä Herra on sinun Herrasi!
(jos thdot voit kirjoittaa minulle myös postia:
[email protected])Kyllä on kauniisti kirjoitettu, kun minua ahdistaa luen tuon kirjoituksen. kyllä itsemurha on lähellä, aamulla herätessäni ei enää muuta ollut mielessä kuin itsetuho. herra valitsi väärän ihmisen, jota koetella. olen liian heikko. ellei nyt joku ihme tapahdu, en usko, että elän vuoden päästä. anteeksi nyt kuulostaa rankalta tekstiltä, mutta jos ei ihminen jaksa, ei hän todellakaan jaksa. mikä on vaihtoehto.
- lasse
Onneton kirjoitti:
Kyllä on kauniisti kirjoitettu, kun minua ahdistaa luen tuon kirjoituksen. kyllä itsemurha on lähellä, aamulla herätessäni ei enää muuta ollut mielessä kuin itsetuho. herra valitsi väärän ihmisen, jota koetella. olen liian heikko. ellei nyt joku ihme tapahdu, en usko, että elän vuoden päästä. anteeksi nyt kuulostaa rankalta tekstiltä, mutta jos ei ihminen jaksa, ei hän todellakaan jaksa. mikä on vaihtoehto.
hei,jos sinusta tuntuu että olet heikko,niin tässä vasta näet heikon,olin niin kurja paska,ei ollut syntisempää kuin minä en pystynyt puhumaan kenllekkään murheistani,niinpä eräänä syksyisenä iltana lähdin ajamaan ,ei ollut päämärää oli kauhea sumu siinä iltana,jätin vaimon ja kaks ihanaa lasta lämpimään taloon ilman että he ties mitään, istuin autoon olin aika varma että en enää palaa,sydän oli murtua miksi jumala oli luonut tämmöisen syntisen huonon paskan kun minä mitä virkaa minulla on kaikkien halveksimana epäonnistujana,ajattelin kuin sinä mitä väliä enää,ja ajelin kun olin ajanut jonkun matkaa,palokunta oli katkaisut tien rekka oli ajanut mutkassa ojaan koska oli niin sumuista kuski oli loukkanut itsensä vakavsti,palokunnan pojat kysyivät että minne olen matkalla ,en oikein osannut sanoa mitän kuin jotakin ympäri pyöreää,että voinhan minä tietenkin palata kotia päin,eli epäonnistuin siinäkin en saanut henkeä edes itseltäni,mutta tarina ei ollut niin jumala ei tahtonut minun kuolevan ,eikä hän tahdo sinunkan kuolevan,ymmärrän sinua tiedän mitä on vetää kivi rekeä päivästä,päivään ja itkeä että ei jaksa, heitä valjaat maahan, jeesus vetää sinunkin puolesta ,sinulla ei voi olla enenpää kun minulla kiviä reessä ,jos minä sain luovuttaa,saat sinäkin,niin tärkeä olet jumalalle sanokoon ,papit paavit ihmiset mitä tahansa kelpaat jumalle juuri tuolaisena ,murskattuna ,ojenna käsi jeesukselle ja ota pieni askell luottamuksessa häneen että asiat järjestyvät,älä nyt odota limusiinia pihalle ,peräkontti täynnä rahaa,van luota että jumala järjestää sinunkin asiat,niinkun hän järjesti mailman huonoiman paskan asiat,eli minun,terv lasse
- Typhon
Onneton kirjoitti:
Kyllä on kauniisti kirjoitettu, kun minua ahdistaa luen tuon kirjoituksen. kyllä itsemurha on lähellä, aamulla herätessäni ei enää muuta ollut mielessä kuin itsetuho. herra valitsi väärän ihmisen, jota koetella. olen liian heikko. ellei nyt joku ihme tapahdu, en usko, että elän vuoden päästä. anteeksi nyt kuulostaa rankalta tekstiltä, mutta jos ei ihminen jaksa, ei hän todellakaan jaksa. mikä on vaihtoehto.
Sen saa ihan itse päättää, ottaako paskaa niskaansa.
Minun elämäni on ollut joskus aivan hirvittävän vaikeaa. Sen tarkemmin henkilökohtaisista asioista kertomatta, olen juossut pakoon pedofiilia, olen ollut teholla, lähin ystäväni kuoli silmieni edessä, jne. En kiellä, etteikö minulla olisi ollut todella vaikeaa, mutta tiedän nousseeni tuosta huonosta jamasta täysin itse omin avuin.
Kukaan ei minua auttanut, ja jos joku nyt sanoo että "se oli Jeesus joka sua autto, et sää tehny mitään", niin olen valmis tappamaan!!! Kristinuskon paskalla ei ollut mitään tekemistä elämäni hallintaan saamisella! Olen itse noussut omasta ojastani ja nyt seison ylpeästi selkä suorana, koska minä uskon itseeni!
Minä osaan, minä voin, minä olen! Elämässäni tulee varmasi vielä vastaan joitakin ongelmia, mutta olen valmis kohtaamaan ne. Minä olen vahva, ja olen sen itse päättänyt.
Jos olet harkinnut itsemurhaa, vaikka sinulla on lapsia (?!) niin minä kehoitan sinua suoraan ampumaan itsesi. -Oikeasti. Tuollaista äitiä ei kenelläkään pitäisi olla, jos ei pysty olemaan hyvänä ja vahvana esimerkkinä lapsilleen. Lapset tarvitsevat opettajan ja vahvan hyvän esikuvan. Jos olet vain vollottava rukoilija, kuka ei jaksa tehdä elämälleen mitään, niin sinusta ei ole mitään hyötyä.
Tämän saa aivan itse päättää -- Luetko edelleen niitä rukouksia Raamatustasi ja yrität niiden avulla päästä voitolle huonossa tilanteessasi, vai heitätkö sen Raamatun pois ja kerrankin yrität tehdä itse omasta elämästäsi onnellisen?
Ihminen, joka yrittää parantaa elämäänsä rukouksilla, on kuin villikissa, joka satakieliä syömällä yrittää opetella laulamaan.
Mieti sitä. - lasse2
Typhon kirjoitti:
Minun elämäni on ollut joskus aivan hirvittävän vaikeaa. Sen tarkemmin henkilökohtaisista asioista kertomatta, olen juossut pakoon pedofiilia, olen ollut teholla, lähin ystäväni kuoli silmieni edessä, jne. En kiellä, etteikö minulla olisi ollut todella vaikeaa, mutta tiedän nousseeni tuosta huonosta jamasta täysin itse omin avuin.
Kukaan ei minua auttanut, ja jos joku nyt sanoo että "se oli Jeesus joka sua autto, et sää tehny mitään", niin olen valmis tappamaan!!! Kristinuskon paskalla ei ollut mitään tekemistä elämäni hallintaan saamisella! Olen itse noussut omasta ojastani ja nyt seison ylpeästi selkä suorana, koska minä uskon itseeni!
Minä osaan, minä voin, minä olen! Elämässäni tulee varmasi vielä vastaan joitakin ongelmia, mutta olen valmis kohtaamaan ne. Minä olen vahva, ja olen sen itse päättänyt.
Jos olet harkinnut itsemurhaa, vaikka sinulla on lapsia (?!) niin minä kehoitan sinua suoraan ampumaan itsesi. -Oikeasti. Tuollaista äitiä ei kenelläkään pitäisi olla, jos ei pysty olemaan hyvänä ja vahvana esimerkkinä lapsilleen. Lapset tarvitsevat opettajan ja vahvan hyvän esikuvan. Jos olet vain vollottava rukoilija, kuka ei jaksa tehdä elämälleen mitään, niin sinusta ei ole mitään hyötyä.
Tämän saa aivan itse päättää -- Luetko edelleen niitä rukouksia Raamatustasi ja yrität niiden avulla päästä voitolle huonossa tilanteessasi, vai heitätkö sen Raamatun pois ja kerrankin yrität tehdä itse omasta elämästäsi onnellisen?
Ihminen, joka yrittää parantaa elämäänsä rukouksilla, on kuin villikissa, joka satakieliä syömällä yrittää opetella laulamaan.
Mieti sitä.hei,kovaa puhetta, en väitä ettetkö ole yrittänyt autta itseäsi ojasta ,mutta auttaako tappaminen tässä nyt ,miten se autta sinua mulla tavalla kun että saat väkisten sinun mielipiteen esille,ehkä sinun tulisi vierailla ,meidän lukuissa vankiloissa kysyä semmoisilta jotka on tappanu kuinka onnelisia he ovat,sitä asiaa kannetaan koko elämän sydämessä,ainoa mikä auttaa sihen.on pyytää se anteksi jumalta,tuolla asentella löydät takulla yhden sinua vahvemman joskus ,niin minäkin jouduin sen tunnustamaan ,sillä ei ole mitän merkitystä ,kuinka vahva on ,jopa pikkupojat osaa leikkiä pukko sankaria kun niitä on tarpeksi monta,mutta sinähän olet nuori ja vahva eikö niin ,ett sinä neuvoja tarvitse viellä,ylensä sitten kun kaula on parsittu yhteen ,ei niin kauheasti uhota,kaikki van ei ole sitä kokemassa,vaan ovat mullan alla,mutta se joka leikkas puukolla ,varmasti tietää,että ei olisi halunut leikata,koita hastatella sotiemme veteraaneja ,ei he pullistele sillä kuinka monta on ampunut,he teki sen suomen vapauden puolesta ,jos se olisi voitu välttä ei varmaan monta olisi tahtonut rintamalle ,varmaan oli silloinkin mielkkämpää tekemistä kun tappaminen,oma vaarini sai mannerheimin 2 luokan vapausmitalin urotöistään rintamalla,en muista ikinä että olis leuhkinu sillä,mitalit oli piirongin laatikossa niinkauan kun eli ,sen sian kehotti monesti malttamaan vauhtia ,ehti sitä vähemällä tuumasi,se mitä tahdon sanoa, anna ihmisten rukoilla se ei ole sinulta pois,ehkä joskus olet sinä tilantessa että joudut pistää kädet ristiin kun ei muuta ole ,ett vielä ole elänyt elämääsi kun tähän hetkeen, huomisesta ett tiedä mitään ,niinkun en minäkään,me vaan yritetään parhamme eikö niin.terv lasse
- Typhon
lasse2 kirjoitti:
hei,kovaa puhetta, en väitä ettetkö ole yrittänyt autta itseäsi ojasta ,mutta auttaako tappaminen tässä nyt ,miten se autta sinua mulla tavalla kun että saat väkisten sinun mielipiteen esille,ehkä sinun tulisi vierailla ,meidän lukuissa vankiloissa kysyä semmoisilta jotka on tappanu kuinka onnelisia he ovat,sitä asiaa kannetaan koko elämän sydämessä,ainoa mikä auttaa sihen.on pyytää se anteksi jumalta,tuolla asentella löydät takulla yhden sinua vahvemman joskus ,niin minäkin jouduin sen tunnustamaan ,sillä ei ole mitän merkitystä ,kuinka vahva on ,jopa pikkupojat osaa leikkiä pukko sankaria kun niitä on tarpeksi monta,mutta sinähän olet nuori ja vahva eikö niin ,ett sinä neuvoja tarvitse viellä,ylensä sitten kun kaula on parsittu yhteen ,ei niin kauheasti uhota,kaikki van ei ole sitä kokemassa,vaan ovat mullan alla,mutta se joka leikkas puukolla ,varmasti tietää,että ei olisi halunut leikata,koita hastatella sotiemme veteraaneja ,ei he pullistele sillä kuinka monta on ampunut,he teki sen suomen vapauden puolesta ,jos se olisi voitu välttä ei varmaan monta olisi tahtonut rintamalle ,varmaan oli silloinkin mielkkämpää tekemistä kun tappaminen,oma vaarini sai mannerheimin 2 luokan vapausmitalin urotöistään rintamalla,en muista ikinä että olis leuhkinu sillä,mitalit oli piirongin laatikossa niinkauan kun eli ,sen sian kehotti monesti malttamaan vauhtia ,ehti sitä vähemällä tuumasi,se mitä tahdon sanoa, anna ihmisten rukoilla se ei ole sinulta pois,ehkä joskus olet sinä tilantessa että joudut pistää kädet ristiin kun ei muuta ole ,ett vielä ole elänyt elämääsi kun tähän hetkeen, huomisesta ett tiedä mitään ,niinkun en minäkään,me vaan yritetään parhamme eikö niin.terv lasse
Kutsu kovaa puhettani mieluummin vaikka käänteiseksi psykologiaksi, jolla yritin herättää Onnettoman sisäiset voimavarat itsestään. En estä rukoilua, mutta yritän saada esiin sen yksinkertaisen tarpeettomuuden vakavien asioiden edessä.
Rukoilu on asia, joka antaa toivoa. Luulet (ehkä jopa uskot), että asiat paranevat rukoilemisesta, mutta jokainen järkevä ihminen tietää tämän olevan väärin. On erittäin naiivia ajatella, että rukoilu konkreettisesti voisi toimia.
Isoisäni palveli talvisodassa. Hänelle on myönnetty myös kaksi urhoollisuusmitalia, mutta hän ei ottanut niitä vastaan. Urhoollisuus mitalit ovat kuin rukoukset, ne voivat antaa kyseiselle ihmiselle hetkeksi paremman mielen, mutta ne eivät muuta mitään. Isoisäni, suurin, innovatiivisin ja viisain neuvonantajani on minun elämäni suurin esikuva. Jos hän olisi haaskannut elämänsä sokean uskon palvelemiseen, ei hän olisi nyt sitä mitä hän tänään on.
Edesmennyt isoäitini kertoi isoisäni joutuneen talvisodassa lääkintäjoukkoihin, kun hän oli 17-vuotias. Muuta en tiedä, sillä isoisäni ei koskaan puhu sodasta. Keskustelumme aikana, jos aiheet edes raapaisevat talvisotaa, hän vaikenee. Hän sanoo silti, että monet miehet tarttuivat ristiin ja puukkoon ollessaan sotimassa. Isoisä vain päätti pitää huolen itsestään, eikä yrittänyt suojella itseään herran huolenpidolla.
Kaikki kunnia sinulle isoisä. - lasse2
Typhon kirjoitti:
Kutsu kovaa puhettani mieluummin vaikka käänteiseksi psykologiaksi, jolla yritin herättää Onnettoman sisäiset voimavarat itsestään. En estä rukoilua, mutta yritän saada esiin sen yksinkertaisen tarpeettomuuden vakavien asioiden edessä.
Rukoilu on asia, joka antaa toivoa. Luulet (ehkä jopa uskot), että asiat paranevat rukoilemisesta, mutta jokainen järkevä ihminen tietää tämän olevan väärin. On erittäin naiivia ajatella, että rukoilu konkreettisesti voisi toimia.
Isoisäni palveli talvisodassa. Hänelle on myönnetty myös kaksi urhoollisuusmitalia, mutta hän ei ottanut niitä vastaan. Urhoollisuus mitalit ovat kuin rukoukset, ne voivat antaa kyseiselle ihmiselle hetkeksi paremman mielen, mutta ne eivät muuta mitään. Isoisäni, suurin, innovatiivisin ja viisain neuvonantajani on minun elämäni suurin esikuva. Jos hän olisi haaskannut elämänsä sokean uskon palvelemiseen, ei hän olisi nyt sitä mitä hän tänään on.
Edesmennyt isoäitini kertoi isoisäni joutuneen talvisodassa lääkintäjoukkoihin, kun hän oli 17-vuotias. Muuta en tiedä, sillä isoisäni ei koskaan puhu sodasta. Keskustelumme aikana, jos aiheet edes raapaisevat talvisotaa, hän vaikenee. Hän sanoo silti, että monet miehet tarttuivat ristiin ja puukkoon ollessaan sotimassa. Isoisä vain päätti pitää huolen itsestään, eikä yrittänyt suojella itseään herran huolenpidolla.
Kaikki kunnia sinulle isoisä.no,nyt alkaa jo olla lempeämpää puhetta,on hieno asia jos sinulla on vielä isoisä miltä kysyä neuvoja koska kyllä sieltä paljon kokemusta saa kuulla , mutta yksi asia on vielä mitä sinun tulee miettiä on ,että on ihmisiä jotka uskoo jumalaan ,ja rukoilevat ,ja saavat vastauksia rukouksiin ,jos näin ei olisi, jumalan usko olisi kuollut jo kauan sitten ,eli täytyy olla jokin ihmistä voimakkampaa joka vie asioita eten päin ,tiedämme jos joku asia ei toimi sitä ei pysty eikä jaksa viedä etenpäin pelkällä sitkeydellä ,on tosin niitäkin jotka on yrittäny väkisin saada ihmisiä uskomaan johonkin ,myös uskon asioihin ,mutta niinpä ne kaatuu omaan mahdottomuutensa,en varman pysty ikinä käänyttämään sinua uskoon ,ei kukaan pystynyt minuakaan ,se on itse koettava ,jotta uskoo, niin jääräpäinen olin minäkin ,me tahdomme aina nähdä ennen kun uskomme , ja monesti emme usko siltikään , eli täytyy olla jotakin vielä konkreettisempaa,se tunne täytyy tulla sydämeen , on nähtävä että rukous toimii omalla kohdalla ,ennen kun uskoo,sen takia sitä ei pystykkään todistamaan muille jotka ei tahdo olla sen kanssa tekemisessä. ja jotta saa rukoukset toimimaan on tehtävä sovinto jumalan kanssa ,jokainen teke sen henkilökohtaisesti niin kun tahtoo tai sitten ei. me samme valita tässäkin .sanosin näin seiso selkää suorana niin kauan kun pystyt, ja katso minne se viee, mutta jos joskus epäilet että jalkasi ei kannna enää ,kokeilee silloin rukousta uudestaan ,luulisin että olet rukoilut jossain vaihessa elämääsi ,tai en tiedä sen tiedät sinä ,ei sinulla ole menetettävää ,rukous ei maksa mitään, se on lahja jumalalta ,tiedät varmaan näitä asioita .mutta se että sinuun rukouksiin ei ole vastattu ennen ,ei meina sitä ettei rukous toimisi muille jotka siihen uskoo, sinun on nyt kerta kaikkian selvitettävä tämä itsellesi miksi näin on käynyt ,ja etsivä löytää , niin löysin minäkin ,kun aikani etsin , en tarvitse enää epäillä.mutta sehän on minun asiani eikä kenekään muun,en tarvitse tappaa ketään, uskoakseni sitä,siinä yhdyn sinuun kun kerrot että pitä yrittää itse ,niin pitäkin mutta joskus ,sekään ei riitä perille. van täytyy saada jostain muualta lisä voimia,yksi asia on varma omalta osaltani,en koskaan palaa entisen elämän mallini jos saan itse päättää,ja saanhan minä .suomi on vapaa maa täällä saa uskoa mihin tahtoo,nykyään onneksi hyvät asiat säilyy,vuodesta toiseen ,vaikka niitä miten musta maalataan tai käänetään, eli usko mitä tahdot ,mutta otta selvää asioista itsesi tähden .ei muiden ,hyvää syksyn jatkoa sinulle.terv,lasse
- raimo
Typhon kirjoitti:
Mieti sitä.auktoriteetteja. Papeilla on Raamattu, niin uskovillakin. Opettajilla on opetussuunnitelma!
Sinulla ei ole mitään ja niin suollat jatkuvasti
vetelää kuin lapsen pyllystä! - Typhon
lasse2 kirjoitti:
no,nyt alkaa jo olla lempeämpää puhetta,on hieno asia jos sinulla on vielä isoisä miltä kysyä neuvoja koska kyllä sieltä paljon kokemusta saa kuulla , mutta yksi asia on vielä mitä sinun tulee miettiä on ,että on ihmisiä jotka uskoo jumalaan ,ja rukoilevat ,ja saavat vastauksia rukouksiin ,jos näin ei olisi, jumalan usko olisi kuollut jo kauan sitten ,eli täytyy olla jokin ihmistä voimakkampaa joka vie asioita eten päin ,tiedämme jos joku asia ei toimi sitä ei pysty eikä jaksa viedä etenpäin pelkällä sitkeydellä ,on tosin niitäkin jotka on yrittäny väkisin saada ihmisiä uskomaan johonkin ,myös uskon asioihin ,mutta niinpä ne kaatuu omaan mahdottomuutensa,en varman pysty ikinä käänyttämään sinua uskoon ,ei kukaan pystynyt minuakaan ,se on itse koettava ,jotta uskoo, niin jääräpäinen olin minäkin ,me tahdomme aina nähdä ennen kun uskomme , ja monesti emme usko siltikään , eli täytyy olla jotakin vielä konkreettisempaa,se tunne täytyy tulla sydämeen , on nähtävä että rukous toimii omalla kohdalla ,ennen kun uskoo,sen takia sitä ei pystykkään todistamaan muille jotka ei tahdo olla sen kanssa tekemisessä. ja jotta saa rukoukset toimimaan on tehtävä sovinto jumalan kanssa ,jokainen teke sen henkilökohtaisesti niin kun tahtoo tai sitten ei. me samme valita tässäkin .sanosin näin seiso selkää suorana niin kauan kun pystyt, ja katso minne se viee, mutta jos joskus epäilet että jalkasi ei kannna enää ,kokeilee silloin rukousta uudestaan ,luulisin että olet rukoilut jossain vaihessa elämääsi ,tai en tiedä sen tiedät sinä ,ei sinulla ole menetettävää ,rukous ei maksa mitään, se on lahja jumalalta ,tiedät varmaan näitä asioita .mutta se että sinuun rukouksiin ei ole vastattu ennen ,ei meina sitä ettei rukous toimisi muille jotka siihen uskoo, sinun on nyt kerta kaikkian selvitettävä tämä itsellesi miksi näin on käynyt ,ja etsivä löytää , niin löysin minäkin ,kun aikani etsin , en tarvitse enää epäillä.mutta sehän on minun asiani eikä kenekään muun,en tarvitse tappaa ketään, uskoakseni sitä,siinä yhdyn sinuun kun kerrot että pitä yrittää itse ,niin pitäkin mutta joskus ,sekään ei riitä perille. van täytyy saada jostain muualta lisä voimia,yksi asia on varma omalta osaltani,en koskaan palaa entisen elämän mallini jos saan itse päättää,ja saanhan minä .suomi on vapaa maa täällä saa uskoa mihin tahtoo,nykyään onneksi hyvät asiat säilyy,vuodesta toiseen ,vaikka niitä miten musta maalataan tai käänetään, eli usko mitä tahdot ,mutta otta selvää asioista itsesi tähden .ei muiden ,hyvää syksyn jatkoa sinulle.terv,lasse
Kiitokset hyvästä palautteestasi ja syksyn jatkoista, toivon sinulle myös hyvää syksyä.
Perustan itse näkemykseni syvälle rationalisuuteen, jossa koen rukoukset vain eräänlaiseksi psykodraamaksi, joiden helpotus ihmiseen johtuu nk. placebo-vaikutuksesta. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että ihminen rukoillessaan uskoo niin syvästi rukoilemisen auttavan, että hän kokee sen todeksi. Vaikka asiat eivät parantuisikaan, hän uskoo sen tapahtuneen ja jatkaa uskoaan rukouksiin.
Minusta on täysin hyväksyttävä asia, jos ihminen saa voimansa vain uskosta ja sitä kautta rukoilemisesta, mutta kun tilanne saa vakavan farssin piirteitä, on syytä alkaa toimimaan konkreettisin keinoin ongelmien selvittämiseksi. Nimimerkki Onneton uskoi toisten rukousten auttavan hänen tilannettaan, joka tekstin perusteella olisi jo kaivannut oikeasti ammattiauttajan apua. Sillon, jos asiat alkavat mennä noin huonosti, ei pitäisi luottaa liikaa rukoilemiseen, vaan tarttua niihin hihoihin, jotka kuuluvat oikeille ja auttaville ihmisille.
Yksi osoitus rukoilemisen turhuudesta on Amerikassa toimiva Lestadiolainen sairaala, joka pyrkii parantamaan ihmisiä vain ja ainoastaan yhteydellä Jumalaan -- eli rukoilemalla potilaiden parantumisen puolesta. Tämä on johtanut useisiin oikeustoimiin, sillä monet potilaista ovat kuolleet pätevän hoidon puutteen vuoksi. Tunnetuin tapahtuma on erään kristillisen perheen pojan kuolema diabetekseen kyseisen sairaalan sängyssä, jonka vuoksi pojan vanhemmat vieläkin käyvät oikeustoimia lopettaakseen sairaalan toiminnan. Kyseisen osavaltion perustuslaki taisi tosin hyväksyä sen kaltaisen toiminnan, joten mitään esteitä potilaanhoidon laiminlyönnille ei ole toistaiseksi löytynyt.
Jokainen tehköön miten parhaimmaksi näkee, mutta pieni itsesuojeluvaisto ja järkevyys täytyisi kyetä säilyttämään. - Typhon
raimo kirjoitti:
auktoriteetteja. Papeilla on Raamattu, niin uskovillakin. Opettajilla on opetussuunnitelma!
Sinulla ei ole mitään ja niin suollat jatkuvasti
vetelää kuin lapsen pyllystä!Jos omistaisit sisälukutaitoa tai älyllistä toimintaa, niin voisit ehkä itse löytää kysymyksiisi vastaukset kirjoituksistani.
Helposti sinä minua arvostelet ja tuomitset, kun et edes ole minua kasvokkain tavannut. Verbaalisen ulosantisi luonnistuminen on sinulta yhtä köyhää, kuin kvasifilosofiset vertauksesi ja naivit perustelusi ylivertaisuudellesi.
Vasta kun olet oppinut vertaisekseni, puolustamaan ja oikeuttamaan oman näkökantasi, voit minulle avautua ja uskotella olevasi oikeassa.
Fatuusum bos bovis. Christus bardus.
- Typhon
Olisiko ehkä kannattanut tehdä jotakin konkreettista elämänsä eteen, kuin vain rukoilla?
Ihmisen rukoillessa hän luulee siirtävän asioiden hoitamisen jollekin Jumalalle, eikä tämän uskossa osaa itse tehdä mitään ongelmilleen.
Sanonpa mikä on avioerosi ja muun paskasi syy: Itse usko. Ramppaat siellä seurakunnassasi vähän väliä ja ongelmien kohdatessa sinä vain rukoilet. Vaikka kuinka rukoilisi lapsiensa paranevan, eivät ne siitä mihinkään parane!! Vie lapsesi lääkäriin ja lääkitykselle herran pieksut sentään jos on noin vaikeaa!? Jos sinulla ja miehelläsi on riitoja, mitä jos yritäisit puhua asiat selväksi sen sijaan, että rukoilisit riitojen loppujan? Ei jumalauta sentään! Kuulostat pahasti juuri sellaiselta uskomattoman tyhmältä hihhulilta, joka lukee mielipiteensä Raamatusta.
Jos elämä menee päin vittua, ei siitä rukoilemisella pääse pitkälle. Sen sijaan voisit kerrankin ottaa opiksi ja tehdä kerrankin itse jotakin elämäsi eteen.
Jos vahingossa leikkaisit valtimosi poikki, rukoilisitko Jumalaa ettet kuolisi veren hukkaan? Tämänkaltaiset "rukoilkaa puolestani" paskat ovat yhtä turhia kuin persereikä kyynerpäässä.
Ei, en aio rukoilla puolestasi, vaan toivon että osaat ottaa itseäsi niskasta kiinni ja ottaa elämäsi hallintaasi.- raimo
suu puhuu: paskaa, paskaa...eikö sinulla ole muuta sanottavaa hyvä ystävä, onko sinulla auktoriteettia. jota kunnioitat?
Miksi pilkkaat elämää ja Jumalaa ja pyhiä asioita!
Miksi sen tunnetun suomalaiset formula-auton moottori syttyi kesken kilvan? Siksi, että hän
viikko ennen kisaa kehui, kuinka se menee Jeesuksen lujaa!
Olet samalla tiellä. Tee parannus pilkasta niin pian kuin voit, Jumala on pyhä eikä salli rankaisematta pilkata nimeänsä!
Tee parannus ja saat elää siunattuna!
- Anonyymi
Rukoile lakkaamatta ja kiitä kaikesta mitä hyvää olet elämässä saanut.
Läheiset, perhe on voimavara ja kaikkien tulisi tukea toinen toistaan kun on vaikeaa.
Joskus ihminen joutuu vaikeaan tilanteeseen kun ei ole läheisiä tukemassa. Kaikilla vain ei ole. Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu ettei välitetä, siksi ihmisillä on vaikeaa kun turvaverkko puuttuu.
Eikä sellaista ole ollut monella kykyä rakentaa jos turvattomuus on ollut läsnä läpi elämän, lapsesta saakka. - AnonyymiUUSI
Pyhä Henki antaa voman elää voitollisesti tässä lopoun ajassa ja tässä linkissä tämä voima vaikttaa voimallisesti ja myös sairaita paranee yms. https://www.youtube.com/@pentoikk/videos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1384044
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e212260Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk971869Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3821485- 371445
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263221333Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1571236- 2491229
- 2691099
- 761091