Jos kirkko myy nämä pyhät työpäiviksi.....niin eroan kirkosta välittömästi.
Vastaukset 3
Mikset eronnut jo vuosina 1973 - 91, kun ne viimeksi olivat työpäiviä? Tuolla välillähän loppiainen ja helatorstai (eli Kristuksen taivaaseenastumispäivä) olivat aina lauantaita. Ei tässä mitään dramaattista muutosta tulisi, vaan ainoastaan palattaisiin entiseen käytäntöön. Ihmisillä tuntuu olevan heikonlainen muisti, kun muutaman vuosikymmenen takaiset asiat ovat unohtuneet.
Loppiainen eli epifania on kristikunnan alkuperäinen juhla Jeesuksen syntymän kunniaksi. Itse ajattelen epifaniaa todellisena jouluna. Hyvähän olisi, jos se pyhäpäivänä pysyisi. Ns. nykyinen joulu perustuu kovin pakanalliseen juhlakäytäntöön - porsaanpaisteja myöten. Jo muinaiset roomalaiset...
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/DF75B2A7D224EC04C225708300460AB6?OpenDocument&lang=FI- vanha ja vakaa
työtä pitää tehdä arkisin, jos haluaa palvella ja juhlia mielikuvitusolentoja niin tehkööt sen sunnuntaina. Joka sekin on hyvä työpäivä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 122822
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.24787- 39695
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s35680Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?45600Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?67548Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?52546- 76537
- 34525
- 63506