veteraanit ja uskonto

uskossa oleva mies

Olen uskovainen vanha mies,ehkä vähä yksinkertainenkin

Mun ongelma on veteraanien pääsy taivaaseen

He ovat rikkoneet Jumalan viidettä käskyä

Siis joutuuko kaikki veteraanit helvettiin

Saisinko asiantutevan vastauksen

10

67

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oopa rehellinen nyt

Etkö itse ole rikkonut viidettä käskyä?

Matt. 5:22
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.

Entäs kuudetta?

Matt. 5:28
      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

• ei oikeutta tuomita

Sotatilanne ei ole sama tilanne kuin se käsky: älä tapa.
      Vanhassa testamentissa Jumala johti sotatilanteita joissa tapettiin, hän on sanonut olevansa myös sodankin Jumala.
      Älä enää toista kertaa loukkaa sotiemme veteraaneja, heistä ei ole muutenkaan tämä maa pitänyt mitään kunnollista huolta!

Jos haluat päästä taivaaseen niin pidä huolta omasta uskostasi, et ole kukaan tuomitsemaan toisia helvetiin, se oikeus on Jumalalla, ei sinulla!

• liha on heikko

Lue nyt tarkasti, et saa Pyhää Henkeä siksi, kun tottelet Jumalaa, vaan saat siksi Pyhän Hengen, jotta voisit totella Häntä. Tämä on tärkeätä ymmärtää, liha yrittää totella lihan voimalla, jotta saisi Pyhän Hengen. Kun taas Jumala antaa lihalle, joka ei pysty Häntä tottelemaan Pyhän Hengen, jotta liha voisi ja voi Pyhän Hengen kautta totella Jumalaa. Jumalan Henki onkin kuuliaisuuden Henki, joka tuo ja vaikuttaa kuuliaisuuden Jumalan lasten sydämissä. Sillä Jumala on se, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen Jumalan sanan ja Pyhän Hengen kautta sinun sydämessäsi, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Sinun lihasi ei voi vaikuttaa sinun sydämessäsi tahtomista ja tekemistä, että Jumalan tahto tapahtuisi, vaan Jumala vaikuttaa sen sanansa ja Henkensä kautta.

Petri Paavolan sivuilta

• mitä se sulle kuuluu
        liha on heikko kirjoitti:

Lue nyt tarkasti, et saa Pyhää Henkeä siksi, kun tottelet Jumalaa, vaan saat siksi Pyhän Hengen, jotta voisit totella Häntä. Tämä on tärkeätä ymmärtää, liha yrittää totella lihan voimalla, jotta saisi Pyhän Hengen. Kun taas Jumala antaa lihalle, joka ei pysty Häntä tottelemaan Pyhän Hengen, jotta liha voisi ja voi Pyhän Hengen kautta totella Jumalaa. Jumalan Henki onkin kuuliaisuuden Henki, joka tuo ja vaikuttaa kuuliaisuuden Jumalan lasten sydämissä. Sillä Jumala on se, joka vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen Jumalan sanan ja Pyhän Hengen kautta sinun sydämessäsi, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Sinun lihasi ei voi vaikuttaa sinun sydämessäsi tahtomista ja tekemistä, että Jumalan tahto tapahtuisi, vaan Jumala vaikuttaa sen sanansa ja Henkensä kautta.

Petri Paavolan sivuilta

Niin Pietari kääntyi ja näki sen opetuslapsen seuraavan, jota Jeesus rakasti ja joka myös oli aterioitaessa nojannut hänen rintaansa vasten ja sanonut: "Herra, kuka on sinun kavaltajasi?"
        Kun Pietari hänet näki, sanoi hän Jeesukselle:

"Herra, kuinka sitten tämän käy?"

Jeesus sanoi hänelle: "Jos minä tahtoisin, että hän jää tänne siihen asti, kunnes minä tulen,

mitä se sinuun koskee?

Seuraa sinä minua."

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Joh.21.html

• Jeesus kiteyttää lain sanoihin "Rakasta Herraa sinun Jumalaasi yli kaiken ja lähimmäistäsi kuin itseäsi" - Jos ei oltais sodittu ja puolustettu kotiväkeä
      lapset ois tapettu ja naiset raiskattu. He eivät henkeään rakastaneet vaan olivat alttiit kuolemaan asti
      http://www.youtube.com/watch?v=Jjt6JkwELIM

• -Brina-

Ensiksikin Jumala on Ehdoton Rakkaus ja kaikki kuvitelmat jostakin ikuisesta tuomiosta ja helvetistä ovat vain uskontojen puolesta keksittyä pelottelua! Ja jos käskyjen pitäminen ratkaisisi taivaaseen pääsymme, niin kaikki joutuisimme pimeyden olotilaan jota helvetiksi sanotaan. Sellainen olotila tietysti on mahdollinen - jos sellaiseen uskoo (joudumme kokemaan kaiken mitä uskomme yhtä lailla täällä fyysisessä maailmassa kuin kuolemamme jälkeen = eräs Jumalan Laeista!). Mikään 'olotila' ei kuitenkaan ole ikuinen! Vain Jumala ja Rakkautensa on ikuinen ja pysyvä! Ja koska meistä jokainen on todellisuudessa "Jumalan olemusta", on täysin epäloogista ja Jumalan kuvittelemista ihmismitan mukaisesti, jos uskomme johonkin sellaiseen niin mielettömään kuin, että meidät tuomittaisiin yhden vajavaisen elämän perusteella jonkinlaiseen ikuiseen kärsimykseen ja vain siksi, että emme ole noudattaneet joitakin 'käskyjä'!...
      Jumala, Kaikkeuden Isä ja Alkulähde pitää huolta kaikista 'lapsistaan' ja siis koko luomakunnan kehittymisestä täydellisyyteen (=evoluution tarkoitus!) eli jokaikisestä sielusta johtaen pikkuhiljaa jokaikisen meistä 'elämien kokijoista' vihdoin luokseen "Kotiin"! Olemme kaikki Hänen olemustaan, sillä Kaikkiallisen Jumalan ulkopuolella ei voi olla mitään (muussa tapauksessa Jumala ei olisi 'kaikkiallinen')!
      Siis ole, hyvä veteraani, ihan rauhassa nuo tämänkertaisen loppuelämäsi päivät, sillä sielumme (ja etenkin Henkemme >Jumala on Henki) ) tietää tekomme syyt ja tarkoitukset ja sen johtama kuolemanjälkeinen "tuomiomme"/elämämme arviointi on aina rakkauden ja myötätunnon sävyttämä...
      Silti voimme itse tietämättöyyttämme valita itsellemme jonkun turhan kovan oppiläksyn, mutta silloinkin vain vapaasta tahdostamme oppiaksemme noudattamaan täydellisemmin Jumalan Lakia.
      Sitä Lakia muuten se Mestari Jeesuskin yritti opettaa seuraajilleen. Yksi sen säännöistä on: Rakasta Jumalaasi yli kaiken ja kaikkia kanssasi eläviä samoin kuin itseäsi! Toinen tärkeä laki on Anteeksiantamisen Laki; anna anteeksi niin itsellesi kuin kaikille muillekin...silloin Jumalakin antaa anteeksi virheratkaisumme ja sopimattomat tekomme aivan samassa mitassa (emme tarvitse tällöin enää uusia kärsimyksen kokemuksia jonkun Lain oppimiseksi kokemusten kautta)! Rauha ja Rakkaus ovat kanssasi elämäsi jokaisena päivänä...jos vain otat ne vastaan! :)

• Silmäpari

Jos sinä siis tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, niin sinä pelastut, sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka uskoo häneen, joudu häpeään." Room 10:9-11

• Kristinusko on sen takia varma ja anteeksiantava vaihtoehto uskontojen joukossa, että saat sikailla, tappaa, nussia, raiskata, varastaa ja tehdä kaikkea muuta hävytöntä ja silti vain sillä on olevinaan merkitystä, että kun uskot Jeesukseen pääset taivaaseen ja kaikki se törkeä ja sikamainen käytös, mitä olet ikinä tehnyt annetaan anteeksi. Ihan hyvä diili periaatteessa, joten jollain tavalla ymmärrän kristittyjä. Kristinusko on vähän niin kuin vapaudut vankilasta -kortti. Ilmankos vanhoillislestat ja katolilaiset pervot harjoittavat pedofiliaa ilman sen kummempia miettimättä, kun eivät siitä vastuuseen joudu loppujen lopuksi, ainakaan omasta mielestään.

• d'artagnan

Tottakai piti omaa maata puolustaa !!!

Luepa rakas veteraanimme Vanhan Testamentin sotaisia kertomuksia, miten Jumalan voideltu Daavidkin tappoi vihollisiksi luokittelemiaan päivät pääksytysten, ja vielä viimeisiksi sanoikseen tämä hurskas Jumalan mies, josta muuten rakas Jeesuksemmekin sitten sukunsa mukaan polveutui, totesi lähimmälle sotapäällikölleen näin :

1. Kuningasten kirja 8 luku :

Ja katso, vielä on sinun luonasi Siimei, Geeran poika, benjaminilainen Bahurimista, joka hirveillä kirouksilla kiroili minua, kun minä menin Mahanaimiin. Kun hän tuli minua vastaan alas Jordanille, vannoin minä hänelle Herran kautta ja sanoin: 'Minä en surmaa sinua miekalla'.
      9 Mutta älä sinä jätä häntä rankaisematta, sillä sinä olet viisas mies ja tiedät, mitä sinun on hänelle tehtävä, saattaaksesi hänen harmaat hapsensa verisinä alas tuonelaan."

" SAATTAAKSESI HÄNEN HARMAAT HAPSENSA
      V E R I S I N Ä - A L A S - TUONELAAN. "

10 Sitten Daavid meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin Daavidin kaupunkiin.

Että silviisiin.

Ole aivan rauhassa syyllisyytesi kanssa, on aivan normaalia tappaa sodassa, sinä sotiemme uljas veteraani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      122
      2493
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      219
      2132
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1553
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      178
      1383
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      55
      1278
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1076
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      66
      1031
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      34
      940
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      36
      927
    10. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      914
    Aihe