Ahvenanmaalla on pienimmässä kunnassa

99 asukasta

mutta ahvenanmaalla ei yhdistetä yhtäkään kuntaa. Kiitos Kokoomus.

29

141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joonis3

      RKP

      • Rkp on marginaali

        puolue joka maksoi Kokoomuksen velat.


      • TimoTT
        Rkp on marginaali kirjoitti:

        puolue joka maksoi Kokoomuksen velat.

        ... Juu! MEIDÄN rahoilla! :)


      • viik-jyrki
        Rkp on marginaali kirjoitti:

        puolue joka maksoi Kokoomuksen velat.

        Kyllä ne oli ne veronkierto-säätiöt, jotka maksoi kokoomuksen velat ja Jyrkikään ei voi vapaasti tehdä mitään. Eli rantaruotsalainen paratiisiraha sanelee mitä kokoomus tekee. Jyrki onnekseen osaa vikistä.


      • kyllä äänialassa löy
        viik-jyrki kirjoitti:

        Kyllä ne oli ne veronkierto-säätiöt, jotka maksoi kokoomuksen velat ja Jyrkikään ei voi vapaasti tehdä mitään. Eli rantaruotsalainen paratiisiraha sanelee mitä kokoomus tekee. Jyrki onnekseen osaa vikistä.

        Kyllä se välillä innostuessaan kiekaiseekin (päälle jäänyt äänenmurros), vantastista, me tienataan.


    • Ei voi yhdistää!

      Vaarana on rkp-geenien sekoittuminen vieraisiin geeneihin!

    • 27vous

      Koskeeko kuntien säästötalkoot ja pakkoliitokset myös..AHVENANMAATA?

    • Voi yleistieto!

      Ahvenanmaa on autonominen alue kuten Suomi oli Venäjän vallan aikaan, ei meilläkään ollut läheskään kaikki venäläiset lait voimassa!

      • Suomi maksaa

        satoja miljoonia sakkoina eu:lle vuosittain ahvenanmaan toimista, kyllä niille rahoille voisi laittaa ehtoja.


      • TimoTT

        Juu ei ollu ei!
        Mutta jos Bobrikov SANOI, se tehtiin!
        Katainen taas on niin vässykkä, ettei uskalla edes sanoa! :/


      • markku20
        TimoTT kirjoitti:

        Juu ei ollu ei!
        Mutta jos Bobrikov SANOI, se tehtiin!
        Katainen taas on niin vässykkä, ettei uskalla edes sanoa! :/

        Ahvenanmaalla on 28000 asukasta ja 16 kuntaa, million pakkoliitokset???


      • miksi me maksamme
        markku20 kirjoitti:

        Ahvenanmaalla on 28000 asukasta ja 16 kuntaa, million pakkoliitokset???

        Onhan meillä ikioma poprikohvi, Bryssälin kepu-Olli, lähetetään se Maarianhaminaan kuria pistämään ja pois ei saa tulla ennenkuin saariryhmä on yhtenäisenä maksamassa veroja, Suomelle.


      • mies hyötykäyttöön
        miksi me maksamme kirjoitti:

        Onhan meillä ikioma poprikohvi, Bryssälin kepu-Olli, lähetetään se Maarianhaminaan kuria pistämään ja pois ei saa tulla ennenkuin saariryhmä on yhtenäisenä maksamassa veroja, Suomelle.

        Voishan se Rehni välillä hankkiakki meille, eikä vain viedä miljardikaupalla meidän rahoja sinne etelän vetelille.


      • miksi me maksamme kirjoitti:

        Onhan meillä ikioma poprikohvi, Bryssälin kepu-Olli, lähetetään se Maarianhaminaan kuria pistämään ja pois ei saa tulla ennenkuin saariryhmä on yhtenäisenä maksamassa veroja, Suomelle.

        Ahvenanmaa on aina maksanut veronsa mantereella.


      • TimoTT
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaa on aina maksanut veronsa mantereella.

        Entäs paljon SAANUT mantereelta? ;) :/


    • Ei äänestetä!

      Ahvenanmaalla on pienimmässä kunnassa 99 asukasta,
      mutta Ahvenanmaalla ei yhdistetä yhtäkään kuntaa.

      Kiitos Kokoomus.

      • Lasten edut huononee

        Kyllä se maksaa meille tuokin Ahvenanmaalaisten elättäminen!

        Ahvenanmaalla on 28000 asukasta ja 16 kuntaa, million pakkoliitokset???
        Ahvenanmaalla on pienimmässä kunnassa 99 asukasta,
        mutta Ahvenanmaalla ei yhdistetä yhtäkään kuntaa.

        Samoin pakkoruotsin murteen, rupuruotsin, ylläpito pienen sisäsiittoisen rantaruotsalaisten vähemmistön takia. He osaavat kyllä suomea! Pois pakkoruotsi
        kansalaisaloite: http://www.ruotsivapaaehtoiseksi.fi
        Kirjoita sinäkin!


      • Ahvenanmaan kuntien määrästä päättää Ahvenmaan maakuntahallitus ja maapäivät. Kokoomus tai rkp ei kuulu Ahvenanmaan puoluekenttään, joten niillä ei ole asiaan mitään sanomista.
        Ahvenanmaalla keskustellaan yhteiskuntapalvelu-uudistuksesta (samhällsservicereform), ei kuntaliitoksista.tulos tosin voi olla sama.


      • Meillä suomalaisilla
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaan kuntien määrästä päättää Ahvenmaan maakuntahallitus ja maapäivät. Kokoomus tai rkp ei kuulu Ahvenanmaan puoluekenttään, joten niillä ei ole asiaan mitään sanomista.
        Ahvenanmaalla keskustellaan yhteiskuntapalvelu-uudistuksesta (samhällsservicereform), ei kuntaliitoksista.tulos tosin voi olla sama.

        veronmaksajilla on vain PAKKO maksaa niiden Ahvenanmaan loisijoiden elättäminen. ON RASKASTA:


      • TimoTT
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenanmaan kuntien määrästä päättää Ahvenmaan maakuntahallitus ja maapäivät. Kokoomus tai rkp ei kuulu Ahvenanmaan puoluekenttään, joten niillä ei ole asiaan mitään sanomista.
        Ahvenanmaalla keskustellaan yhteiskuntapalvelu-uudistuksesta (samhällsservicereform), ei kuntaliitoksista.tulos tosin voi olla sama.

        Ööö?
        No eikös tämä kanta-Suomi ole MYÖS jonkunlainen "autonominen alue"?!?
        No miksei ME sitten SAADA päättää, että missä ne kunnanrajat oikein seisoo?


    • Miksi me

      maksamme Ahvenanmaalaisten elättämise?!

      Elättäkööt itse itsensä, tehkööt työtä, kuten suomalaiset!
      Eiväthän he ole oikeita ruotsalaisiakaan, koska vihaavat suomalaisia! Osaisivat edes englantia, mutte ei, vain sitä rupu-murrettaan mokeltavat.

      Ahvenanmaalla on 28000 asukasta ja 16 kuntaa, million pakkoliitokset???
      Ahvenanmaalla on pienimmässä kunnassa 99 asukasta,
      mutta Ahvenanmaalla ei yhdistetä yhtäkään kuntaa.

      RPK on kaiken takana oleva paha.

      • Ahvenmaalla on alhaisin työttömyys koko Suomessa ja sen asukkaat ovat varakkaampia kuin useimman muun maakunnan. Joten työtä tehtävänsä enemmän kuin muualla Suomessa! Verot maksetaan mantereelle. Ja ihan oikeita suomalaisia ollaan!


      • On varmaan
        ahvennainen kirjoitti:

        Ahvenmaalla on alhaisin työttömyys koko Suomessa ja sen asukkaat ovat varakkaampia kuin useimman muun maakunnan. Joten työtä tehtävänsä enemmän kuin muualla Suomessa! Verot maksetaan mantereelle. Ja ihan oikeita suomalaisia ollaan!

        varakkaampia kuin mantereella ja ihme olisi jos eivät olisi kaikkien tukien jälkeen joita sinne mantereen veronmaksajat joutuvat maksamaan.


      • On varmaan kirjoitti:

        varakkaampia kuin mantereella ja ihme olisi jos eivät olisi kaikkien tukien jälkeen joita sinne mantereen veronmaksajat joutuvat maksamaan.

        Ne "tuet" ovat meidän mantereelle maksamien verojen palautusta.


      • Niitä tukia sattuu
        ahvennainen kirjoitti:

        Ne "tuet" ovat meidän mantereelle maksamien verojen palautusta.

        olemaan enemmän kuin ahvenanmaan verokertymä.


      • Niitä tukia sattuu kirjoitti:

        olemaan enemmän kuin ahvenanmaan verokertymä.

        Miksi sitten Ahvenanmaan ehdotus hoitaa itse verotus ja lopettaa ne niin sanotut"tuet" törmätään Suomen hallitukessa . Ei ovat sanoneet niin Vanhanen kuin Katainen.


      • Laitas kuule loinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Miksi sitten Ahvenanmaan ehdotus hoitaa itse verotus ja lopettaa ne niin sanotut"tuet" törmätään Suomen hallitukessa . Ei ovat sanoneet niin Vanhanen kuin Katainen.

        jotain faktaa asiasta.


    • mooni4

      Miksi Ahvenanmaalla EI makseta YLE veroa?

    • Lapset ei halua!

      Ruotsissa on oikeita ruotsalaisia, nuo ahvenanmaalaiset ovat sisäsiittoista rupu-ruotsin murretta puhuvia surkimuksia, joiden kieltä ei ymmärretä missään muualla kuin heidän sakissaan.

      Ja sitten koko Suomen lasten pitää sitä rupuruotsia opiskella jonkin hullun vanhentuneen lain takia-

      Lapset oppivat vihaamaan pakkoruotsia ja pakkoruotsalaisia!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe