Millainen paikka on Lieksa asua arjessa?

Paluumuuttajat

Olemme lomailleet Lieksan seudulla ja jokin siella on kolahtanut meihin !!!
Millainen paikka Lieksa on asua arjessa ja ovatko ihmiset aina yhta ystavallisia kuin meille on oltu? Mika olis mukava asuinalue asustella ja onko siella hyvin taloja saatavilla? Millainen talvi siella on, onko 4 erilaista vuodenaikaa?
Saatte Lieksalaiset olla ylpeita hienosta asuinseudustanne!
Kiitos etukateen rakentavista vastauksista :)

364

5295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tänne vaan

      Kyllähän tämä rauhallinen paikka on asua ja kaunis. Taloja löytyy nettisivuilta etuovi ja jokakoti sivuilta. Tällä hetkellä muistaakseni n 60 omakotitaloa myynnissä. On vanhempaa ja uudempaa, mutta mielestäni hyväkuntoisia. Kauempaakin keskustaa löytyy, matkat sitten pidempiä keskustaan. Itse suosittelen Lamminkylää. Timitraa, Merilää ja Pankakoskea. Pankakoskella muihin nähden halvemmat asunnot. Talot halpoja kun vertaa muihin kaupunkeihin. Ne vuodenajat ovat selkeitä 4. Talvella huom. valkoista lunta ja pakkanen saattaa paukkua reippaastikin, mutta sen kestää kun lyhyt aika ja kesää odottaen. Aktiviteettiäkin löytyy monenmoista jos haluaa. On remontoitu uimahalli omasta takaa ja hyviä hiihtolatuja. Kalastamaan pääsee hyvinkin pienen matkan päähän keskustasta. On maastoa missä kulkea, hyvät marja/sienimetsät jne. Nyt vain etsimään se unelmien talo ja lämpimästi tervetuloa asumaan Lieksaan.

      • virpi55

        Juu ihan samaa mieltä olen kanssasi, jos on asunut suurkaupungissa pienen ikänsä, niin iän karttuessa sitäkaipaa rauhallisempaan ympäristöön,luonto on siellä puhdas ja veesi raikasta uimiseen, korttelirallikin on tainnut vähentyä,mutta eipä se mua haittaa, jos muuttaisin vaikka partalanmäelle,vai minkalaista siellä on, kerrostalot tietysti on paha juttu, kuin vankiloita.


      • Latva2.

        Paljon pahempi.
        On kokemusta vankimielisairaalasta.


      • Sairastunut
        Latva2. kirjoitti:

        Paljon pahempi.
        On kokemusta vankimielisairaalasta.

        Vankimielisairaalassa hoidetaan terveyttä. Täällä sairastutetaan ihmiset!!


      • Kipeetä
        Sairastunut kirjoitti:

        Vankimielisairaalassa hoidetaan terveyttä. Täällä sairastutetaan ihmiset!!

        Kyllä asia on näin, sairasta on piaste


      • Gfrew

        Lieksa on Mokatissu ei hyva asua


    • Kesäasukki

      Lukaseppa saitin jutut ensin. Sen jälkeen mieti haluatko todella tulla tänne.Jos vastaat en halua, onnittelen sinua. Jos vastaus on haluan, toivotan sinulle tervetuloa ja haastavaa loppuelämää.

    • troll lol lol ;)

      Ei kai kukaan voi olla niin yksinkertainen, että uskoo kaikki saitin jutut?

    • 60kpl

      60 omakotitaloa myynnnissä tuon kokoisessa kylässä. No just joo. Eikö se tuommonen määrä myytäviä omakotitaloja kerro jostain??

      • Anonyymi

        Se ei ole paljon kun ottaa huomioon, että täällä on suhteellisen vähän kerrostaloja.


    • Troll lol lol ;)

      Koko kunnan alueella on myytäviä omakotitaloja noin 80-90.

    • =asua...

      ...pershikiäinen

      • mikä on ollessa

        Älkääpäs puhuko paskaa. Täällä on hyvä asua. Mikäli on töissä tai saa kohtuullisen hyvää eläkettä, ei kun paranee.


      • Talokaupat
        mikä on ollessa kirjoitti:

        Älkääpäs puhuko paskaa. Täällä on hyvä asua. Mikäli on töissä tai saa kohtuullisen hyvää eläkettä, ei kun paranee.

        Kenellä Lieksaan muuttavalla on töitä? Työttömiä omasta takaa pursuaa ovista ja ikkunoista. Hyvän eläkkeen saajat ovat harvassa.
        Odotappa ostaja vielä jokunen vuosi. Omakotitalojen hinnat laskemassa alaspäin.
        Muutaman vuoden päästä myytäviä asuntoja on kolmannes lisää ja hinnatkin jokamies luokassa.
        Voit valita semmoisen kun haluat sopurahalla.


      • Anonyymi
        mikä on ollessa kirjoitti:

        Älkääpäs puhuko paskaa. Täällä on hyvä asua. Mikäli on töissä tai saa kohtuullisen hyvää eläkettä, ei kun paranee.

        Totta olen pankakoskella töissä ja asun täällä, asunnot halpoja ja palkka 5000e ei ole valittamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta olen pankakoskella töissä ja asun täällä, asunnot halpoja ja palkka 5000e ei ole valittamista.

        Pangaköskella on hyvät palkat.


      • Anonyymi
        mikä on ollessa kirjoitti:

        Älkääpäs puhuko paskaa. Täällä on hyvä asua. Mikäli on töissä tai saa kohtuullisen hyvää eläkettä, ei kun paranee.

        Ei oo valittamista, kun on pienet menot ja suuret tulot.


    • hiomista vailla

      Tämä on kaupunki, ei kunta.

      • Ei auta hiominen

        Kyläpahanen


      • Etkö ymmärrä?

        Suomessa kaupungilla tarkoitetaan kaupunkinimitystä käyttävää kuntaa. Lieksa on siis kunta niinkuin muutkin kaupungit..


      • Anonyymi

        Lieksan kaupunki on myös kunta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksan kaupunki on myös kunta.

        Kuntalaki koskee yhtä lailla myös kaupunkeja. Käytännössä se merkitsee, että kaikki kaupungit ovat oikeudellisesti myös kuntia.

        Lähde: Minilex


      • Anonyymi
        Ei auta hiominen kirjoitti:

        Kyläpahanen

        Olipa sitten vaikka se kyläpahanen, samanlaisia pottunokkia tässä kaikki ollaan. Jos olet Hesassa ollut muutaman kuukauden, entinen kotipaikka on jo päässyt unohtumaan näemmä.
        Meille, jotka täällä ollaan, tämä kylä käy ja välttää. Olemme täällä vapaasta tahdostamme, saamme/voimme lähteä milloin huvittaa.
        Meille tämä on kylähyvänen kun kerran täällä ollaan.


    • Paperilla voi olla

      Ei muistuta kaupunkia juurikaan...

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi muistuttaa? Ihan sama.mitä muistuttaa, Suomessa on vain kaupunkeja ja kuntia. Sinullekin on se ja sama mitä muistuttaa, vai muistuttaako mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi pitäisi muistuttaa? Ihan sama.mitä muistuttaa, Suomessa on vain kaupunkeja ja kuntia. Sinullekin on se ja sama mitä muistuttaa, vai muistuttaako mitään.

        Kuntalaki koskee yhtä lailla myös kaupunkeja. Käytännössä se merkitsee, että kaikki kaupungit ovat oikeudellisesti myös kuntia.

        Lähde: Minilex


      • Anonyymi

        No ei tarvitse muistuttaakaan, kukin paikka on omanlaisensa.
        Suomessa on vain yksi oikea kaupunki ja se on Hesa, eikä sielläkään asu kuin reilu puoli miljoonaa. Kunnon kaupungissa pitää olla esim. 50 miljoonaa asukasta. Pieniä ovat Suomen taajamat isojen rinnalla.


    • Muistikatko?

      Hauska kysymys paluumuuttajilta tuo vuodenaika kohta:))

    • Muistinmenetys

      Millainen talvi siella on, onko 4 erilaista vuodenaikaa?

      • Anonyymi

        Täällä on 7 vuodenaikaa, tyhmä!


    • Etelän vetelä

      Ja paskat se oo tänne muuttamassa. H ullu vuuenaikoja kyselemässä.
      Lieksalaisia höynnäyttäävät vuan

    • Paluumuuttajat

      Kiitos asiallisista vastauksista. 4 erilaista vuodenaikaa on harvinaista herkkua. Suuren meren rannallasuminen tarkoittaa ikavaa ja markaa talvea, vain kesat ovat mukavia ilmojen puolesta. 3 kuukautta ilman aurinkoa tuo myos omat haasteensa...
      Suomi24 foorumia olen lueskellut ja helposti hoksaa muutaman agitaattorin. Kirjoitustyyli on loydettavissa vaikka nimmerkki vaihtuu... Tosin mukavaahan se on etta niin sulkeutunut kansa kuin suomalaiset, voivat avautua vaikka taman kanavan kautta.
      Mukavaa syksya ja talvea teille Lieksalaiset, jos Herra suo, niin ehkapa mekin siella viela asustelemma !!!

    • Paluumuuttajalle

      Sinäkö muka paluumuuttaja? My ass! Onko 4 vuodenaikaa? Pohjois-Karjalassa hiemankin käynyt ei kysele vuodenajoista yhtään mitään. Suomalaiset sulkeutunut kansa... ja höpö höpö
      Trollihöpisköhän se siellä kirjoittelee eikä mikään muu!

    • Syyskuu

      Itse olen tullut Lieksaan yli 30 vuotta sitten Etelä-Suomesta, enkä ole koskaan kaivannut takaisin. Kai se on vähän itsestäkin kiinni, miten kotiutuu ja viihtyy, mutta minulla on enimmäkseen positiivisia kokemuksia. Ainakin open ammatissa on hyvä työskennellä täällä, kun on nähty Turkua ja Lahtea ym. niissä merkeissä. Mutta on selvää, että monenlaista ihmistä täälläkin vastaan tulee. Itse asun Timitrassa ja se on yksi parhaista asuinalueista minun mielestäni. Kaikki on sopivan lähellä ja kuitenkin on oma rauha.
      Talvet ovat joskus tosi kylmiä, jopa -38 astetta on meidänkin mittarissa käynyt, mutta toisinaan on leutojakin talvia. Lunta yleensä ihan riittävästi, mutta täällä on lumentuloonkin totuttu, niin ettei kovakaan pyry pysäytä elämänmenoa. Niinhän se joskus käy etelän ruuhka-alueilla, siellä kun pitäisi aina päästä samaa vauhtia koheltamaan. Täällä osataan ottaa vähän rennommin. Näin minun mielestäni, joku toinen on varmasti eri mieltä.

      • Lumi ei pelota

        Olen ajatellut, että opettajana siellä olisi hyvä olla. Minulle sopivaa opettajan työtä olisi ollut tässä muutaman kerran tarjolla, ja olen sieltä kotoisin. Pelko vaan estää muuttamasta. Eniten pelkään sitä, että ei muodostu enää uutta ystäväpiiriä, kun ikää on jo 50 ja risat. Toiseksi terveyspalvelujen saanti huolettaa.
        Lähipiirissä on paluumuuttaja, mutta hänen elämäänsä en voi verrata, koska hän on eläkkeellä ja hän reissaa hyvin paljon. Silloin se on melko sama missä asuu.


    • Millä mä meen kotiin

      Kannattaa harkita reunatielle muuttamista. Lieksassa voi tehdä myös syvä joki -melonnat lieksanjoella

    • halpaa on

      Lieksan asuntojen hinnat on naurettavan halpoja muuhun pohjois-karjaalaan verraten.

      Esim:kaunis kaupunki ja mittamaton luonto ja palvelut,ok-talot on pilkka hintaisia,kunnossa olevan talon vanhemmankin pitäisi maksaa yli 100000e.

      Lieksa on halvinta aluetta,esim:nurmes ja valtimo kyykyttää mennen tullen hinoissa eikä ne ole kummoisia kyliä.

      Samoin uimaharju,eno,ilomanstsi.tohmajärvi,kontiolahti.

      Lieksa pesee palveluisssan nuo mennen tullen,on kauppoja mm:lidl joita noissa muissa kylissä ei ole,citymarkettia,s markettia ja muita kauppoja.

      Asukkaat ei älyä arvostaa omaa aluettaa ja myyvät pilkkahintaan huoneistoja ja ok-taloja.(tyhmyyttä se on).

      • markkinatalous

        Asuntojen hinnat määräytyvät kysynnän mukaan. Vaikka sinä arvioit jokaisen ok- talon 100k arvoiseksi tietyillä paikkakunnilla, katso esim Kemi, ei kertakaikkiaan ole kysyntää koska nuoret muutavat pois ja uutta verta ei tule tilalle. Kun ei ole kysyntää niin vaihtoehtoja on kaksi: pitää kiinteistö itsellä maksaa kulut ja verot ja antaa lahota kaikess rauhassa ja toivoa että kunta muuttuisi muuttovoittoiseksi ja arvo lähtee nousuun (aint gonna happen) tai toinen vaihtoehto on päästä riesasta eroon sellaisella hinnalla että menee kaupaksi.


    • Dataa

      Halpaa on ja pitääkin olla. Lieksa kokonaisuus ajatellen tasoltaan kuitenkin jälkeenjäänyt. Suuria miinuksia ovat syrjäinen sijainti, jatkuvasti laskeva väkiluku, erilaiset sairaat lainalaisuudet (mm.kyttääminen ja urkkiminen), rajoittuneet palvelut, pitkä välimatka Joensuuhun, huono työllisyystilanne, sosiaalinen eristäytyneisyys, työttömien ja syrjäytyneiden määrä etc.......
      Lista haittapuolista on pitkä.
      Hyviä puolia onkin sitten melko vähän.
      Ihmiset joilla on tolkkua lähtevät pois kun vielä kerkiävät, ja saavat kiinteistöstään edes siedettävän hinnan.
      Pitkälti tollottelijat ja muut vailla muita mahdollisuuksia jäävät.
      Möllistely ja urkkimiskulttuuri vie ihmisiltä halut asua Lieksassa.
      Asumisen- ja elämisen rauha ovat kuitenkin numero arvoasteikossa paikalla 1 millä ihmiset määrittävät asumisen mukavuutta.

    • Tervetulemas

      Lieksa on ihan hyvä paikka asua. Luota tuntemuuksiisi ja siihen mitä itse näet.

      Täällä suoli-24 Lieksa saitilla on itseensä ja elämäänsä katkeroituneiden ihmisten ruikutusta sekä mustamaalausta. He kusevat omaan telttaansa. Osa kirjoittajista on muualta Suomesta jotka vain viettävät aikaansa täällä Lieksa saitilla ja trollaavat aikansa kuluksi.

      Tervetuloa asukkaaksi omasta puolestani Lieksaan.

      • Vast.Tervetulemas

        Näen harmaan hiljaisen kylänraitin joka muistuttaa erehdyttävästi ydinsodan jälkeistä joukkotuhoa, kun ihmiset ovat miltei kadonneet.
        Kuulen muutamien harvojen mummojen käkätyksen ja ukkojen leukojen lonksustuksen.
        Tunnen sydämmessäni tuskaa ja epätoivoa.
        Voisiko joku herättää minut pahasta unesta?


      • Muuttaja aikoinaan
        Vast.Tervetulemas kirjoitti:

        Näen harmaan hiljaisen kylänraitin joka muistuttaa erehdyttävästi ydinsodan jälkeistä joukkotuhoa, kun ihmiset ovat miltei kadonneet.
        Kuulen muutamien harvojen mummojen käkätyksen ja ukkojen leukojen lonksustuksen.
        Tunnen sydämmessäni tuskaa ja epätoivoa.
        Voisiko joku herättää minut pahasta unesta?

        Lieksassa on ihan hyvä asua, jos on itsellä järkeä ja itsetuntoa. Tuollaiset valittajat kuin sinä tuskin viihtyvät missään, vai onko paikkaa, missä olisi hyvä olla? Minä olen viihtynyt 33 vuotta, enkä aio pois lähteä kuin ruumisarkussa.


      • Maakunnan mies
        Muuttaja aikoinaan kirjoitti:

        Lieksassa on ihan hyvä asua, jos on itsellä järkeä ja itsetuntoa. Tuollaiset valittajat kuin sinä tuskin viihtyvät missään, vai onko paikkaa, missä olisi hyvä olla? Minä olen viihtynyt 33 vuotta, enkä aio pois lähteä kuin ruumisarkussa.

        Jos on järkeä ja itsetuntoa. Järki= Pystyy järkeilemään tilanteista jotain positiivista kaiken keskellä.

        Itsetuntoa= Kestää kyttäämistä ja paskanpuhumista sairastumatta.


    • Suoli-24 Lieksa

      Suoli-24 Lieksa saitti??
      Jopas nimen keksit.
      Ehkäpä nimi ei paikkaa pahenna, tässä tapauksessa.

      • ...................

        Suoli-24 Kakkareikä saitti


    • Tänne vaan

      Jos näitä kirjoituksia eli herjauksia ottaa tosissaan niin ei voi asua missään. Lieksa on ihan jees paikka, vaikka pirunmoinen työttömyys onkin. Positiivena ihmisenä kuitenkin haluan uskoa, että vielä tulee muutos. Pohjalta ei voi kuin nousta.

      • Tyytyväinen lieksalainen

        Nämä kirjoittajat, jotka ovat katkeroituneita ja kirjoittavat asiattomuuksia, eivät luultavasti ole asuneet (eivätkä ehkä käyneetkään) Lieksan ulkopuolella. Siltä kantilta kun omaa pikku maailmaa katselee, tulee ajateltua hieman liian itsekeskeisesti. Itse olen asunut usealla paikkakunnalla esim. opiskelemassa ja mielelläni palasin Lieksaan takaisin. Nyt jo parisenkymmentä vuotta olen täällä asunut ja tyytyväinen olen. Epäkohtia on joka paikkakunnilla, mutta kyllä hyvät puolet vievät voiton. Olisi kaikille hyvää katsastaa maailmaa vähän laajemmasta perspektiivistä, ehkä silloin osaa arvostaa paremmin omaa elämää ja elinympäristöä. Kuitenkin tuolla asiattomalla kirjoittamisella on myös varmaan oma tarkoituksensa eli helpottaa jollain tapaa kirjoittajan oloa. Se on yksi tapa päästää höyryjä ulos. Suosittelen kyllä Lieksaa asuinpaikaksi ja olen varma, että suurin osa ihmisistä on hyvinkin ystävällisiä muualta tulleita kohtaan. Tämä palsta ei siis edusta kuin pientä osaa kaupunkimme väestöstä, onneksi!


    • Herra ahdistunut

      Jahas, ei olla sitten käyty peräkammaria pidemmällä. No näinhän se varmaan on, jos herra tyytyväinen on näin asian miettinynnä. Ja oma maailmakin on meillä pieni. Mitenkähän herra tyytyväinen nyt tämmöseen tulokseen päätyi? Varmaan syväluotaavan psykoanalyysin johdosta?

      • Herra tyytyväinen

        Juurikin näin!


    • Peräkammarintyttö1

      Tyytyväinen lieksalainen tuo esille ydinkohdan lieksalaisessa luonteenlaadussa. Toisen asiat tiedetään usein paremmin, kun ihminen itse. Kyetään tekemään vedenpitävä tulkinta ihmisestä kun ihmisestä tai tilanteesta kun tilanteesta, näkemättä tai kokematta.
      Tyytyväisen kirjoitus on jopa uskottavan oloista luettavaa sivullisen silmin. Totuus on paljon mutkikkaampi.

      • #¤%

        No jopas teit tyttö hyvän yhteenvedon;)


    • "Miellyttävä paikka"

      Tosi mukavaa on asua Lieksassa. Neljä vuodenaikaa ihan kuten Vivaldin teoksessa ja ihan tasan tarkkaan yhtä tylsiä.
      Harrastemahdollisuuksissa löytyy.
      Voi juosta, hiihtää, pilkkiä, vaeltaa, metsästää, kalastaa ihan rajattomasti. Voit nauttia konserteista (tympääntyä LNPO:n värittömiin UMP, UMP, UMP. tuut- esityksiin), voit käydä katsomassa huonoa jääkiekkoa...

      ... voit golfata... Nurmeksessa tai K-lahdella,
      voit käydä usein vaihtuvissa taidenäyttelyissä... Joensuussa,
      voit käydä monta kertaa kuukaudessa vaihtuvissa elokuvissa... Joensuussa,
      voit käydä hyvässä ammattilaisteatterissa... Joensuussa (tai huonoissa, suorastaan nolostuttavissa harrastajaesityksissä Lieksassa),
      voit harrastaa erittäin monipuolisesti lähes mitä tahansa alkaen ilmailusta aina pitsinnypläykseen... Joensuussa, Kontiolahdella tai Liperissä.
      Miksi siis et muuttaisi Joensuuhun, Kontiolahdelle, tai Liperiin (nuo viime mainitut ovat siinä ihan lähellä Joensuuta)?
      Mikset muuttaisi sinne missä on elämää.
      Voit sitten tarvittaessa käydä Lieksassa ihastelemassa tätä "ihanuutta" ja surra sitä kun et sittenkin tullut ostaneeksi Lieksasta asuntoa (josta et ikinä pääse eroon muuten kuin lahjoittamalla sen).
      LIEKSA ON NIIIIIIN PERSEESTÄ!

      • virpi55

        Lomaillessani lieksassa ällistyin miten siistiä siellä oli ja on, puistot kadut, joka paikka siistiä, ja etenkin rauhallista, liiankin rauhallista,ettei neljän jälkeen enää montaa ihmistä liikkunut kaduilla,rannat oli lähes tyhjät,kaupoissakaan ei montaa ihmistä, yks epäkohta,jonka heti huomasin, suojatien viivat,eikö niitä maalata ollenkaan ? onko kellään tietoa ? Lieksaan muuttaisin asumaan, ihan siksikin, koska ikäni melkein olen ollut vilkkaassa kaupungissa, ja asunnot siellä on halpoja, vuokrat myös.


    • hapannaamat,,

      Mukava täällä on asua! Luontaistaloudellakin saa lisää ilmaista evästä, tulin juuri tuosta lähimetsästä ja keräsin 2 sankollista puolukkaa! Eilen oli 3kg muikkuja verkoissa, kyllä tässä pärjäillään! Kaiken tarvittavan saa pienemmistäkin kaupoista ja ei tarvitse parkkeerata autoa kauas! Ja ennenkaikkea ihmiset on mukavampia kuin esim. helsingissä jossa kaikki on naama norsunvitullaan vaikka luulisi siellä autuudessa olevan oikein mukavaa!

      • Leben und leben...

        Se on kiva, että pidät Lieksasta. Niin minäkin. Älä kuitenkaan turhaan vikkuuttele helsinkiläisiä, ihan yhtä kivoja tai yrmeitä ihmisiä on joka paikassa. Turha se on yrittää jotain paikkaa ykskantaan tuomita.


      • leben lassen
        Leben und leben... kirjoitti:

        Se on kiva, että pidät Lieksasta. Niin minäkin. Älä kuitenkaan turhaan vikkuuttele helsinkiläisiä, ihan yhtä kivoja tai yrmeitä ihmisiä on joka paikassa. Turha se on yrittää jotain paikkaa ykskantaan tuomita.

        Helsinkiläiset avoimia ja avuliaita. En asu itse siellä, mutta käyn ja oleskelen usemman kerran vuodessa ja kohdalleni osunut vain mukavia helsinkiläisiä.


      • Tönkkömuikku

        Voihan muikku ja puolukka!


    • Pois muuttanut

      Dataa ja "Miellyttävä paikka" nimimerkit puhuu asiaa. Huonoja puolia paljon. Lieksassa erämaata, eikä juuri muuta. Jos tykkää samoilla pitkin metsiä tai kalastella, niin sitten paikkana oikea, ei muuten!!!
      Kyllä se on mahdoton yhtälö Lieksasta houkuttelevaa paikkaa puhumalla tehdä.
      Se nyt vaan on kuoleva periferian kylä, vaikka voissa paistas...

      • Anonyymi

        En ole kuullut, että mikään kylä olisi täysin kuollut, olisiko Lieksa sitten ensimmäinen?
        Olen asunut eri puolilla tätä maata, mielestäni kaikkialla on ollut omat hyvät ja huonot puolensa.
        Kun on syntynyt maaseudulle, kai sitä sitten tykkää kotipaikastaan ja
        -maisemista.
        Täällä elellään sellaista hidasta elämää. Ei ole minnekkään kiire, on hiljaista ja rauhallista. On tilaa, eikä tarvitse olla kiinni toisissaan. Voi tervehtiä naapureita ja kysellä kuulumiset. Kaikki kaupat yms. ovat lähellä. Voi mennä kävellen tai pyörällä.
        Jos ja kun ei välitä teatterista, oopperasta eikä mistään taidenäyttelyistä, täällä on hyvä elää.
        Eipä sitä työssä käyvä kaksisia harrastuksia tarvitse eikä ole aikaakaan. Ok talossa ja pihassa riittää puuhastelua.


    • jakuda

      Kyllähän täällä asuu, ei siinä mitään. On luontoa ja luontoa. Niin ja sitten on kaupungin asiat niin kuralla kuin vain voi olla. Ei voi kuin ihmetellä, että miten meidän kantaväestön käy. Suljetaan yks sun toinenkin paikka ja säästettän väärissä kohden. Ennenvanhaan sai työstä ihan oikeaa palkkaa. Nyt siitä on haaalea muisto kun nyt tarjolla kuntouttavaa työtoimintaa ja työharjoittelua, että tervetuloa vaan kaikille tänne lieksan seudulle. Sieltä, mistä olen kotoisin, niin muistan hyvinkin ne kuuluisaa 4 vuodenaikaa. Jos sitä joudun kysymään, viekää minut dementtiaosastolle.

    • virpi55

      paluumuuttaja, itsekkin olen paluumuuttaja suurkaupungista, palvelut on lähellä,puutteita aina löytyy, jos niitä etsii, mutta mitäsitä enäävanhana muuta tarvii kuin lämpimän asunnon ja ruokaa, asuntoja kun olen katsellut,niin ei paha hintaisia,jaksaa maksaa, kun eläke on hyvä,etelässä tienattu.

      • steen.d

        Mielestäni monessa suhteessa kannattaa harkita Lieksaan muuttoa.luonto ja hintataso kaksi ensimmäistä syytä.Kuitenkin kohtuullinen tarjonta tapahtumia.Toisekseen tunnin päässä Joensuu ja reilun kahden tunnin päässä Kuopio(mikäli oma auto)talvisaikaan uuden nousun kokenut Lieksan hurtat ja uusittu jäähalli.Suosittelen!Ai niin unohdin mainita,muutamilla meni pasmat sekaisin kun kaupunkiin muutti tummapintaisia ihmisiä???


      • Riittää

        Leippee ja lämmintä


      • onania street
        steen.d kirjoitti:

        Mielestäni monessa suhteessa kannattaa harkita Lieksaan muuttoa.luonto ja hintataso kaksi ensimmäistä syytä.Kuitenkin kohtuullinen tarjonta tapahtumia.Toisekseen tunnin päässä Joensuu ja reilun kahden tunnin päässä Kuopio(mikäli oma auto)talvisaikaan uuden nousun kokenut Lieksan hurtat ja uusittu jäähalli.Suosittelen!Ai niin unohdin mainita,muutamilla meni pasmat sekaisin kun kaupunkiin muutti tummapintaisia ihmisiä???

        Onko Kuopiossa muuta nähtävää kuin ne toivottomat kukot, joita ei syö meidän koiratkaan? On siellä Minna Canthin patsas, sitäpä ei Lieksassa olekaan!


      • ??????????????????
        onania street kirjoitti:

        Onko Kuopiossa muuta nähtävää kuin ne toivottomat kukot, joita ei syö meidän koiratkaan? On siellä Minna Canthin patsas, sitäpä ei Lieksassa olekaan!

        Nähtävänä ja koettavana Kuopiossa, lieksalaisten kierousluokkaa olevat savolaiset, joiden kanssa keskustellessa vastuu siirtyy kuulijalle!
        Lesbo Minna Canthin patsas on.


    • Pois muuttanut

      Aniharva jaksaa pitkin metsiä kömpiä kovin paljoa. Hintataso ei kriteeri.Joensuun seudulta saa melkein samaan hintaan asunnon kun hieman etsii. Tunti on pitkä matka yhteen suuntaan Joensuun kaupunkiin. 2 tuntia/200km matkoihin edestakaisin näillä bensan hinnoilla on suoranaista hulluutta.
      Lieksassa tuntuu tosiaan olevan pasmat sekaisin, kun pikkusen seurailee.
      Puolentuhatta somalia tuon kokoisessa taajamassa ei mielestäni ole kokoluokkana ihan kohdillaan.
      Lieksan Hurtat jää jäljelle. No jos tykkää alle keskitason lätkästä, niin se tietysti voisi olla yksi houkutin.

      • paasmuuttamasmuualle

        Niiden Lieksan Rakkien takia sinne ei kannata muuttaa, lyövät lätkää huonosti. Somput dallaa Reunatiellä. Keskellä metsää voi karjua yöllä kuin hullu hurtta, se taitaa olla ainut hyvä puoli, jos on mielipuoli.


      • Seura tekee...
        paasmuuttamasmuualle kirjoitti:

        Niiden Lieksan Rakkien takia sinne ei kannata muuttaa, lyövät lätkää huonosti. Somput dallaa Reunatiellä. Keskellä metsää voi karjua yöllä kuin hullu hurtta, se taitaa olla ainut hyvä puoli, jos on mielipuoli.

        Jos ei ole mielipuoli Lieksaan muuttaessa, takuuvarmasti on sitä vuoden päästä, eikä enää huomaa mitään outoa ja sairasta.


    • v antaa

      Joensuuhun pitkä matka? Mikä onni siellä odottaa? Asun 400 metrin päässa Helsingin rajasta, ei tule juuri käytyä. Vapaa-ajalla kulkusuunta ihan muuanne.

    • kuldyyri

      Joensuussa on esimerkiksi motonet, josta saa halvalla varaosia. Bensakin on halvempaa. Ilosaarirokkiin voi mennä (rajoitettuun aikaan). Paljon on paremmin kuin Lieksassa!

    • siihtalansimo

      Joensuu on ihan kitukylä kun ei enää Jokelaa ole. Käpykankaalle voi mennä autokauppoihin renkaita potkimaan. Siinä Joensuun kulttuuri.

    • EX-lieksalainen

      Joensuun seudulta löytyy hyvinkin samat palvelut kuin pääkaupunkiseudulta. Kaupan päälle saa rennomman ilmapiirin.

      Lieksasta ei löydy tänä päivänä juuri mitään palveluja, taikka kunnolla työllistävää.
      Lieksassa rasitteena somalit ja kylän omintakeiset tavat sosiaalisessa kanssakäymisessä.

      Vajaat 100 myytävänä olevaa omakotitaloa alueella, kertoo ilmiselvästi minkälaisesta paikasta on kysymys.

      Jos joku tosissaan miettii Lieksaan muuttoa, kehotan häntä harkitsemaan.
      Jos harkinnan jälkeen on sitä mieltä, että haluaa ostaa asunnon Lieksasta, on syytä kokeilla Lieksaa, menemällä vuokralle asumaan muutamaksi kuukaudeksi sinne.
      Jos sen jälkeen on sitä mieltä, että haluaa viettää kylän haasteiden kanssa loppuelämänsä asuntoloukussa, niin eikun vaan.

      Toivotan onnea ja voimia, sillä niitä tulet kokemusten mukaan tarvitsemaan 100% varmasti.

      • Jaskan jauhajalle

        Myytävänä on 20-30 taloa joka on normi määrä tämänkokoiseen kaupunkiin. Ihan jaskaa tuo sinun kommenttisi.


      • Fakta homma
        Jaskan jauhajalle kirjoitti:

        Myytävänä on 20-30 taloa joka on normi määrä tämänkokoiseen kaupunkiin. Ihan jaskaa tuo sinun kommenttisi.

        Koko kunnan alueella myytävänä noin 80 taloa. Se määrä ei ole normaali tämän kokoiselle paikalle!
        On suuri virhe tulla Lieksaan asumaan. Kuoleva erämaakylä josta asukkaat muuttaa pois. Asukasmäärä ja palvelut vähenevät kokoajan.
        Joskus törmää näihin selittäjiin, jotka yrittävät puhua skeidasta toimivaa ja hyvää.
        Totuus on se mikä on, eikä muuksi muutu vaikka kuinka selitellään.
        Ihmiset epätoivoissaan yrittää päästä eroon omakotitaloistaan. Ilmoittavat ja ottavat pois ilmoituksen. Sama rumba vuodesta toiseen. Kyllähän ihmiset nyt tajuavat mihin kannattaa muuttaa ja minne taas ei, kiinteistöjen ostamisesta puhumattakaan.


      • Anonyymi
        Fakta homma kirjoitti:

        Koko kunnan alueella myytävänä noin 80 taloa. Se määrä ei ole normaali tämän kokoiselle paikalle!
        On suuri virhe tulla Lieksaan asumaan. Kuoleva erämaakylä josta asukkaat muuttaa pois. Asukasmäärä ja palvelut vähenevät kokoajan.
        Joskus törmää näihin selittäjiin, jotka yrittävät puhua skeidasta toimivaa ja hyvää.
        Totuus on se mikä on, eikä muuksi muutu vaikka kuinka selitellään.
        Ihmiset epätoivoissaan yrittää päästä eroon omakotitaloistaan. Ilmoittavat ja ottavat pois ilmoituksen. Sama rumba vuodesta toiseen. Kyllähän ihmiset nyt tajuavat mihin kannattaa muuttaa ja minne taas ei, kiinteistöjen ostamisesta puhumattakaan.

        Ok-talot ovat enimmäkseen meidän 40- luvulla syntyneiden rakentamia ja asuttamia.
        Silloin piti olla ihan oma asunto, vuokra-asuntoja ei juurikaan edes ollut.
        Kun alkaa olla yli 70 taulussa, haluaisi ja pitäisikin päästä helpommalla. Lumityöt ja nurmen leikkuu tuntuvat jo raskailta.
        Kukaan tuskin huvikseen vaihtaisi omaa taloaan pieneen kerrostalokoppiin, jossa naapuri kuorsaa 15cm päässä.
        Kaikilla on siellä pikku lokeronsa, joillakin vähän isompikin. Kun menet ulos, on lähdettävä kadulle kulkemaan, kun ei siinä pihassa ole tuoleja eikä penkkejä, eikä jaksa seisoa siinä ovella.
        Parvekkeella istuminen ei tunnu ulkoilulta.
        Omassa pihassa on kiikku, tuoleja ja sohva, voi kuoputtaa kukkaistutuksia, haravoida, kahvitella ulkona tms. Ei tätä vapautta voi edes verrata kerrostaloasumiseen.


    • Kuolinkouristukset

      Sairasta on asua täällä. Kun olis vaan mahdollisuuksia ja pääsis pois.

      • meno lippu

        Mikä estää? Junalipun voi ostaa netissä. Sitten valitsemasi paikkakunnan asuntojonoon ja työkkäriin.


      • Kuolinkouristukset
        meno lippu kirjoitti:

        Mikä estää? Junalipun voi ostaa netissä. Sitten valitsemasi paikkakunnan asuntojonoon ja työkkäriin.

        Duunarin eläkettä nauttiva työkkäriin ja asuntojonoon, mitä vielä?


      • illan torkkuja
        Kuolinkouristukset kirjoitti:

        Duunarin eläkettä nauttiva työkkäriin ja asuntojonoon, mitä vielä?

        Eläkeläisen ei tartte mennä työkkäriin. Eläke maksetaan riippumatta siitä, missä aasut. Ja asuntoja on myös vapailla markkinoilla. Mikä vielä estää lähtemästä? (Kymmenet) Tuhannet ovat onnistuneet pääsemään pois Lieksasta. Suomessa saa itse valita asuinpaikkansa, jos et sitä ennen tiennyt.


      • Kuolinkouristukset
        illan torkkuja kirjoitti:

        Eläkeläisen ei tartte mennä työkkäriin. Eläke maksetaan riippumatta siitä, missä aasut. Ja asuntoja on myös vapailla markkinoilla. Mikä vielä estää lähtemästä? (Kymmenet) Tuhannet ovat onnistuneet pääsemään pois Lieksasta. Suomessa saa itse valita asuinpaikkansa, jos et sitä ennen tiennyt.

        Asia ei ole niin yksioikoinen. On perhesiteitä Lieksan alueelle.
        Saatetaan kaikki yhdessä muuttaa pois kun aika sopiva.


      • Anonyymi

        Eikö se ole mahdollista, että pakkaat ne kolme muovikassia ja alat lampsia johonkin suuntaan etsimään onneasi?
        Mikä täällä pitelee, kun on niin vaikeaa? Melko varmasti olet se, jolla ei ole hyvä olla missään. Siihen auttaa rankka työnteko esim. 50 tuntia viikossa. Kyllä siinä rupeaa rypyt oikenemaan ja ajatukset saavat uuden suunnan.


    • Lieksa3

      Juorukylä

      • Anonyymi

        Samanlaista se on kaikissa "kylissä".
        Kun ei anna jutuille aihetta, ei juoruta. En ole ikinä kuullut mitään juoruja kenestäkään, jos kuulisin menisi toisesta korvasta sisään toisesta ulos.


    • netti kaverina

      Netin kautta saa tilattua tavaraa ja itella kuljettaa jopa tänne susirajalle asti. Täällä on kuuluisa syrjäseutulisä hinnoissa niin ei kannata paljoa ostella paikkakunnalta. Muutamia liikkeitä suosin kuitenkin ja se johtuu tosi hyvästä asiakaspalvelusta.

      • Konkurssikypsää

        Itellan kautta tavaraa korpeen


    • Mottix50

      Talvella Lieksa on hillittömän kylmä. Joensuusta itään ja pohjoiseen alkaa ilmastollisesti kokonaan toisenlainen leveyspiiri. Keväällä huomaa, kevään tulon useita viikkoja myöhemmin kun Joensuun tuntumaan. Varaahan paksut toppahousut ja lämmityspuita, ettet elävältä jäädy, suuren meren asukas.

      • Suuren meren tytölle

        Lieksa on talvella aivan hiljainen. Ainoa mistä toisinaan huomaa elollisen elämän, on aura-auton liikkuminen.
        Kaupalla on myös tiettyinä kellonaikoina liikettä.
        Varaa tullessasi pakettiautollinen kirjoja ja dvd levyjä jottet kuole pitkästymiseen, ennen kevään sarastamista huhtikuussa.
        Sulla on tehokasta aikaa vajota itsesääliin, masennukseen, itsemurhaan jne. noin 5-6 kuukautta.


    • pitkä talvi edessä

      Viitaten aloittajan kysymyksiin vastaan, melkoinen.

    • 1%1%

      No heh,heh
      On varmaan syytä varustautua haulikon kanssa arjessa

    • ????????????????????

      Virikkeetön paikka on asua

      • elämä on ihanaa, kun sen

        Elämä Lieksassa on ainaista sunnuntaita, ei täällä arjessa tarvitse elää. Oikeesti.


      • Kokoajan!!
        elämä on ihanaa, kun sen kirjoitti:

        Elämä Lieksassa on ainaista sunnuntaita, ei täällä arjessa tarvitse elää. Oikeesti.

        Yhtä öllöttämistä vaan


      • Hymyilyttää ..

        Täytyykö teille olla virikkeitä kuin pienelle lapselle?


    • Ilman kossua pännii

      Ja ryyppäämistä

    • muista äänestää

      Hyvä on olla, ei työnteko pääse häiritsemään vapaa-aikaa! Se on luontaisetu lieksalaisille politikkojen taholta, tavallaan niinkuin äänestyspalkkio!

    • Huikkuveikko

      Niin voi keittää pontikkaa rauhassa ja ryypätä vaikka viikon ettei kukaan tule keskeyttelemään.
      Sossusta sitten käy jollain verukkeella harkinnanvaraista rahanpaskaa lisää. Silirimpsis sileä tie...
      Elämä se on kuin silkkiä vaan..

    • Lieksan elämä

      Piereksimistä!

    • Kevein sydämin

      Myytiin talo Lieksasta ja muutettiin ihmisten ilmoille. Terveys on kunnossa kun pääsi siitä Lieksan vankilasta.
      Jokaisesta päivästä nauttii, kun ei vahdita tekemisiä joka nurkalla.

    • Hyvä asuinpaikka

      Täällä on hyvä asua.

      Jonkun verran on näitä ujoja omaan telttaansa kusijoita jotka illat kirjoittele soopaa tänne suoli-24 osiolle. Kasvotusten eivät sanaa saa suustansa ulos.

      • Huono asuinpaikka

        Lieksa on huono paikka asua. Huonon siitä tekevät paikalliset ihmiset jotka kieroilee, juoruaa ja pölöttää suurimmaksi osaksi pelkkää PASKAA! Monilla on semmoinen outo päähänpinttymä, että kuvittelevat olevan juttuinensa luomakunnan kruunuja. Tosiasiassa leukojaan louskuttavia juntteja.


    • taas otan kuppia

      Minä nautin huomenna savumuikuista, laitoin verkot pyytämään! Sitten otan pitkän kossun työnalle kaloja savustaessa, meneehän se kaunis syysiltapaivä ja ilta niinkin!

    • sweetjosahome

      Ja montako sataa taloa joensuussa on myytävänä, asuntoa yleensä? Hä? Siellä kato on. Kuppanen, home loukku.

    • Lieksan luuserit

      Lieksassa helvetisti taloja myytävänä. Tähdennän, siis myytävänä. Myytyjä ei paljon ole eikä tule. Joensuussa asuntokauppa käy oikein hyvin.

    • asukas1

      Kyl joo kun seuraa asuntosivuja niin samat talot myynnissä. Välillä ottavat pois ja muutaman kuukauden päästä tulee uudestaan myynti-ilmoitus. Uusia ei kukaan rakenna, että semmoista. Täällä asukaslukumäärään nähden tosi paljon venäläisiä ja maahanmuuttajia. Kaupunki on muuttunut lyhyessä ajassa joksikin muuksi, mitä sitä vielä yritetään mainostaa - erämaakaupunkina. Eihän ihmiset tule kuin käymään täällä ohikulkiessaan. Käyvät kolilla, ruunaan kosket laskemassa ja jatkavat matkaa.

      • Koti kohtuudella

        Millä hinnalla lähtee Lieksasta peruskuntoinen 1970- luvun omakotitalo? Hintapyynnit ovat kyllä mitä ovat, mutta kuinka plajon oikeasti pitää talosta maksaa?


      • Jouko5
        Koti kohtuudella kirjoitti:

        Millä hinnalla lähtee Lieksasta peruskuntoinen 1970- luvun omakotitalo? Hintapyynnit ovat kyllä mitä ovat, mutta kuinka plajon oikeasti pitää talosta maksaa?

        Halvalla, sen saa halvalla jos haluaa, mutta jos ei halua, niin ei saa...halvalla


      • ei ole rahhaa
        Jouko5 kirjoitti:

        Halvalla, sen saa halvalla jos haluaa, mutta jos ei halua, niin ei saa...halvalla

        Kalhiiltahan hinnat tuntuvat jos ei ole rahhaa !


    • Hyvä paikka

      Hyvä paikka on asua. Täällä on työt ja perhe. Suosittelen.

      • Huono paikka

        Työttömyys aivan mahotonta Lieksassa. Ei kannata tulla. Lisäksi kylän ilmapiiri on alistava, paskaa puhuva ja kyttäävä.
        Ihmisiä pakotetaan joillekin tempputyöllistys kursseille tai orjatyöhön
        En suosittele!!!


      • Depiressio

        Masentavaa asua Lieksassa.


      • Paljastuit
        Huono paikka kirjoitti:

        Työttömyys aivan mahotonta Lieksassa. Ei kannata tulla. Lisäksi kylän ilmapiiri on alistava, paskaa puhuva ja kyttäävä.
        Ihmisiä pakotetaan joillekin tempputyöllistys kursseille tai orjatyöhön
        En suosittele!!!

        Katos vaan, joku työtön joka ei halua tehdä työllistämistukitöitä tai osallistua koulutukseen MUSTAMAALAA paikkakuntaa! Jo on liero!


      • Ruikutus ei auta
        Huono paikka kirjoitti:

        Työttömyys aivan mahotonta Lieksassa. Ei kannata tulla. Lisäksi kylän ilmapiiri on alistava, paskaa puhuva ja kyttäävä.
        Ihmisiä pakotetaan joillekin tempputyöllistys kursseille tai orjatyöhön
        En suosittele!!!

        Kerääpä valittaja luusi sieltä ja muuta minne haluat ja mene töihin!


    • 3 keikka pukkaa

      Minulla olis pankakoskella myynnissä liike/asuinhuoneisto. 2 huonetta wc/kylpyhuone. Hinta 1e... Kiinostaako?

    • Lieksa rules

      Täällä on ollut hyvä asua. 10 v sitten tultiin takaisin tänne keski-suomesta. Sama porukka illasta toiseen mustamaalaa omaa kotikontuaa ja haukkuu muita. Suurin osa täysiä luusereita jotka rakuttaa täällä joka ilta.

      Tule ja viihdy Lieksassa

      • made in ...

        Sama juttu Saksassa, imiset vain purnaavat vaikka asiat on kuiten todella hyvin.


    • Menestyjä Lieksassa

      Ei tavan kanssa täällä roiku ruikuttamassa. Tämä Lieksa suoli-24 on paikkakunnan luusereitten ja kateellisten ajanvietettä.

    • Pois muuttanut

      Pitää sekin voida sanoa, että Lieksassa on esim. nuorille vain vähän työ- ja koulutusmahdollisuuksia. Ei se ole ruikuttamista, se on ikävän tosiasian toteamista.

      • Anonyymi

        Niin on monella muullakin paikkakunnalla. Jos nuoria on vähän, ei kannata pitää kaikkia mahdollisia kouluja heitä varten, voivat mennä naapurikylän kouluihin.
        Lieksaan ei kannata tulla työttömäksi. Kun työpaikkoja on rajallinen määrä, olisi ihanne, että asukkaita ei olisi ilman työtä, vaan juuri se määrä, kun tarvitaan. Siksi tuntuu kummalliselta houkutella lisää asukkaita, kun ei ole työtä eikä jokaisesta ole yrittäjäksi.


    • Lieksa5

      Lieksa on edistyksellinen, hyvät palvelut omaava pieni kaupunki lähellä Joensuuta.
      Ihmiset ovat avuliaita, iloisia, välittömiä, rehellisiä ja ystävällisiä.
      Tervetuloa!

    • No näinhän se on

      Viikon sarkastinen pläjäys Lieksa 5 nikeltä! heh, heh

    • meitä on moneen...

      Voisitteko suositella jotain kiinteistövälittäjää vai ilmoittelenko ite?

      • Hyvä asua

        Suosittelen Lieksaa. Ilmoittele itse, tulee tarjontaa.


      • Sinusta on monelle

        Tule vaan Lieksaan. Viedään heti syväjoki melonnalle tutustumaan paikallisten tapoihin.


    • Outoja

      Lieksa on paikkana senlaatuinen, että et haluaisi sinne jos se ei olisi viimeinen saareke eloonjäämiselle. Lieksa on painajainen pahimmista unistasi, todellisuudessa. Sen olemassaololle ei ole mitään järkeenkäypää selitystä. Se vaan on kun se on. Ihmisistä sen verran. He eivät ole leppoisia Karjalaisia kuten imatralaiset, lappeenrantalaiset etc...
      Lieksalaiset ovat salakavalia, tempukkaita etc.
      Sanalla sanoen eriskummallista väkeä.

    • Wild West

      Lieksa on Suomen villiäkin villimpi "Wild West" vain nopeimmat elävät....viimeisiä sosiaalisesti kehittymättömiä korpiseutuja.

    • Miesten miehet

      Paikka missä mies voi olla vapaasti vielä miesten mies..

      • gaypridekö?

        Täällä ei voi olla vapaasti miesten mies eli homo. Kaapissa on oltava.


      • Possuja
        gaypridekö? kirjoitti:

        Täällä ei voi olla vapaasti miesten mies eli homo. Kaapissa on oltava.

        Lieksassa pitää olla sen omien lainalaisuuksien mukaan! Ne lainalaisuudet ovat rikkomattomat, vankkumattomat. Muut "erilaiset" yritetään sovittaa muottiin vaikka väen voimalla.


      • Homo3
        gaypridekö? kirjoitti:

        Täällä ei voi olla vapaasti miesten mies eli homo. Kaapissa on oltava.

        Ikävää on piilotella oman seksuaalisen identiteettinsä kanssa väkivallan pelossa...


    • Jo Karjalan kunn.

      Itse etelässä synytnyt ja nyt vanhemmiten Lieksaan muuttanut ja en tältä pois kaipaa. En kaipaa etelän mustaa ja vetistä syksyä, en talven loskakelejä, Kesäisin saattaa sataa ja myös myrskyt ovat minunkin entistä kotiani koetellut.
      Täällä vielä talvi on talvi ja keuhkosairaana täällä on hyvä elää, ihmiset ystävällisiä ja kyllä täältä ystäviä löytää, kun ei piiloudu omaan kämppäänsä. Itse asun kerrostalossa ja hyvä on asua väljässä kolmiossa. Etelästä aina joku piipahtaa täälläkin ja ovat kehuneet Lieksan kauneutta. Joten tervetuloa tänne ja jätä väliin nuo ainaiset venkuilijat, eivät he pahaa tarkoita, heillä vaan on se tapa.

    • iilomantsi

      Onneksi palstalle kirjoittavat eivät edusta lieksalaista enemmistöä. Ei Lieksa ole yhtään sen kummempi paikka kuin muutkaan pienet maaseutupaikkakunnat. Monessa asiassa parempi.

    • Tervetuloa vaan

      Hyvät kaupat on Citymarket, Lidl, Tokmanni, ABC sekä erikoiskauppoja. Kiva uimahalli. Ei voi valittaa. Ihmiset on mukavia. Ilmeisesti nämä täällä ruikuttavat istuvat kämpisssään ja tuijottajat nettiä. Tervetuloa Lieksaan.

      • Nuse kuittaa

        Nusesta käydään nykyään ostoksilla Lieksassa. Todella paljon paremmat valikoimat kuin Nurmeksessa. Nurmeksen keskustassa ei ole kummoisia kauppoja.


    • Ihmisen neuvo

      Älä hyvä ihminen ala päätäsi pensaaseen työntämään muuttamalla Lieksaan. Teet oikein emämunauksen jos Lieksaan sotkeudut. Katsele asuntoa Joensuun tuntumasta, niin asiat järjestyy parhain päin.

    • tänetäm

      Lieksa on Joensuuhun verrattuna hyvä paikka. Vaikka ei olekaan motonettiä.

    • Perustele??

      Perusteluja nike tänetäm? Miksi Lieksa on Joensuuhun verrattuna hyvä paikka.

    • tässäpä tärkeimmät

      Täällä on niin helppo elää kun ei tarvitse vaivata päätään liikenneyhteyksillä ja ruuhkilla! Työt ei häiritse kalastusta ja metsästystä! Tilaa on yllinkyllin ja halpaa on asua! Ruoka on jotakuinkin halpaa jos lidlin ruuat kelpaa, ja metsästä ja järvestä saa ruokavalioon vaihtelua!

    • Perustele vastaa

      1. Liikenneyhteyksien puuttumattomuutta on aikaisemmin sanottu huonoiksi liikenneyhteyksiksi ja eristäytyneisyydeksi.
      2. Työ ei häiritse metsästystä ja kalastusta on aiemmin sanottu työttömyydeksi ja pidemmällä juoksulla taloudelliseksi ahdingoksi, sosiaaliseksi syrjäytyneisyydeksi.
      3. Tilaa on yllin kyllin on aikaisemmin sanottu harvaanasutetuksi periferiaksi ja autioituvaksi maaseuduksi.
      4. Lidlin valikoimia on aikaisemmin sanottu melko yksipuolisiksi, ulkomailta suurimmaksi osaksi tuoduiksi elintarvikkeiksi.
      5. Metsästä saa jos viitsii sienien ja marjojen perässä kykkiä. Järvestä saa jos on hyvä kalamies. Kaikki ei viitsi kykkiä ja kaikki eivät ymmärrä esim. verkkojen päälle mitään.

      PERUSTELUSI EIVÄT VAKUUTA eivätkä luo mielikuvaa, että Lieksa on Joensuuhun verrattuna hyvä paikka?

    • tässäpä tärkeimmät

      Mikä hitto se on sen työnperässä kiirehtiä? En tunne ketään joka olisi työllä rikastunut! Eikä sitä ole pakko masentua ja syrjäytyä vaikka töitä ei olisikaan?Ja ainahan voi opetella kalastelemaan ja potkia laiskuutta kauemmas ja lähteä sinne sieni ja marjametsään! Ja onko se Joensuussakaan köyhien elämä sen kummempaa, eiköhän ne sielläkin lidlin ruokia pureskele suurimmaksi osaksi! Mutta parempihan se on tietysti sossusta käydä ilmaista kuin että itse viitsii tehdä mitään leipänsä eteen! Se on teitysti siitä kiinni millaisia elämänarvoja kunnioittaa, jos on viimeisenpäälle cityihminen niin eipä kannata lieksaanpäin tulla, kannattaa suunnistaa kehäkolmosen sisäpuolellle!

    • perähourula

      Kylä näi o! Ja jos on lapsia, ei missään tapauksessa lieksaan. Siellä toimii veronmaksajien kustantama lasten perheeltäsuojelumafia joka ryöstää lapset ja myy ne laitoksiin. Nii.

    • Perustele vastaa

      Työllä pidetään yllä yhteiskunnan rakenteita ja palveluja.
      Työllä ei yleensä rikastu. Työn kautta osallistutaan yhteiskunnan ylläpitämiseen ja rakentamiseen omalta osalta. Töiden ulkopuolelle jättäytymistä sanotaan vapaa-matkustamiseksi.
      Jos jättäytyy kalastelun ja marjastelun varaan ei luultavimmin kovin leveätä leipää syö. Kaikki eivät pidä em. harrastuksista. Joensuussa palvelut ja mahdollisuudet hyvin laajat. Toimintoja voisi rinnastaa vaikkapa pääkaupunkiseutuun.
      Ei Lidl:n ruuissa mitään vikaa ole. Jos niitä ostellaan sossurahalla ilman aikomustakaan mennä töihin, ei ole oikein.
      Cityihmisen ei kannata miettiäkään Helsinkiä, Vantaat tai Espoota.
      Paljon paremman palvelun ja rennomman ilmapiirin saa esimerkiksi vaikkapa Joensuusta tai Lappeenrannasta.

    • Tosimukavalieksa

      Joensuun palvelut ei pärjää Lieksalle. Täällä kaikki helpommin saatavilla, myös nopeammin. Pyrokratia on ruohonjuuri tasolla. Saat hoidettua asian kuin asian nenätysten. Helppoa. Joensuussa ei mikään toimi. Koettu on. Tänne kaikki muuttakaa,asuttakaa maat ja mannut. Rakennus tarvikkeet täällä tosin on hinnoiteltu pilviin, ne on kyllä käytävä joensuusta. Siksi täällä ei voi rakentaa.

    • Perustele vastaa

      1. Joensuun palvelut ei pärjää Lieksalle: Hahaaaaaaaaaaa.....
      2. Kaikki helpommin ja nopeammin saatavilla: Hahaaaaaaa.....
      3. Byrokratia ruohonjuuritasolla: Voipi olla
      4. Joensuussa mikään ei toimi: Hahaaaaaaaaaa....
      5. Tänne kaikki muuttaka, asuttakaa maat ja mannut: Hahaaaaaaaaaaaaaaaaa....................Älä tapa nauruun!
      6. Ei voi rakentaa: Hahaaaaaa.........Ei kannata rakentaa, kun hillitön määrä myytävänä olevia omakotitaloja, joista omistajat epätoivoisesti yrittävät päästä eroon...

    • Ensinnäkin tajamassa ei voi saada lisäansiota luonnontuotteilla muutakuin myymällä itseään.
      Mutta täällä se on mahdollista lähteä sienestämään ja puolukoita ja marjoja poimimaan voinen sen todetä, että tarvitsin autoon renkaat ja hankimme ne puolukan poiminnalla eli 340 e sekä vielä vuotuisia kisoja varten hotellin maksun kunhan vielä saisi bensarahat ja eväät mukaan ja vaikka joskus otta tiukalle jaksaminen niin jaksaa pitää eikä luovuttaa. maataan sitten mähkössä muttei ennen aikojaan MK

    • hyvältä vaikuttaa !

      Viestiketjun perusteella ei näytä olevan mitään syytä, miksi Lieksa ei voisi olla erinomainen asuinpaikka.
      Ihan normaali pienen paikan meininki...

    • Vast hyvältä vaikut.

      Onko tämä viestisi sarkasmia?? Erinomainen asuinpaikka??

    • Asukas1

      Lieksa on ihan hyvä paikka.

      • Justiinnäin..

        ..ja mitä kauempana minusta, sen parempi:)


      • Onhan se niin hyvä

        Vastaus Asukas 1
        Lieksa on hyvä paikka: Tykistön harjoitusmaalialueena, ydinjätteen loppusijoituspaikkana, somalien loppusijoituspaikkana, lieksalaisten loppusijoituspaikkana etc.


    • ujhouyho9yhb h nnjh

      Vain luuserit ei pärjää maaseudulla lieksassa kun täällä joutuu elämään nuukemmin huonoilla tuloilla! Vain miehet pärjää jotka voi tehdä mitä huvittaa, luuserit tekee mitä osaa ja ei ne paljon osaakkaan!

    • 6+6

      V!ttu kun nukuttaa.

    • psyko ja paatti

      Ota sitten psyykelääkkeesi ja mene sänkyysi nukkumaan!

    • Itseään rakastava

      Lieksassa on aivan hyvä asua ihan samoin kuin muillakin paikkakunnilla. Hyvä olo on itsestä kiinni, ei paikasta. Jos ei rakasta itseään, eikä viihdy itsensä kanssa, on ihan turha syyttää paikkakuntaa ja muita ihmisiä. Peiliin kannattaa katsoa, josko sieltä syy löytyisi pahaan oloon ja toisten morkkaukseen.
      Terveisin perustyytyväinen lieksalainen maaseudun rauhasta eli ei keskustasta, jossa kuitenkin käyn kerran-pari viikossa ja palaan onnellisena takaisin hiljaiseloon "esikaupungin" ihanaan rauhaan.

    • kylläkahjo

      Eikun ainakin me 2 8000 enemmän tai vähän vähemmän h ullua!

    • kylläkahjo

      4000 jollain tavalla normaaliksi luokiteltavaa.

    • 12+8

      V!ttu kun nukuttaa.

      • ei valittanista

        tänne muuttaneena en ole katunut päivääkään,hyvä paikka asua ja olla,kaikki on löytyy mitä ihminen elämässään tarvitsee,se pieni itseensä kyllästynyt valittajien joukko eipä ole haitannut vaan lähinnä huvittanut,se vaan kun niin että jokainen on oman onnensa seppä,mitä elämältä haluaa ja mitä sen eteen on valmis tekemään ollakseen tyytyväinen ja onnellinen,ei sitä kukaan sun puolesta valmiiksi tee


      • V itun seppä
        ei valittanista kirjoitti:

        tänne muuttaneena en ole katunut päivääkään,hyvä paikka asua ja olla,kaikki on löytyy mitä ihminen elämässään tarvitsee,se pieni itseensä kyllästynyt valittajien joukko eipä ole haitannut vaan lähinnä huvittanut,se vaan kun niin että jokainen on oman onnensa seppä,mitä elämältä haluaa ja mitä sen eteen on valmis tekemään ollakseen tyytyväinen ja onnellinen,ei sitä kukaan sun puolesta valmiiksi tee

        [ei valittamista, jokainen oman onnensa seppä...]

        Jokainen on oman onnensa seppä. Vaikka kyynerpäätaktiikalla tehdään tarvittava. Jos se ei riitä niin puhutaan p askaa tai muuten vaan kieroillaan. Siellä on taas yks reilu lieksalainen jolle läheisen henki on arvoton, kunhan saa vaan olla oman onnensa seppä...


    • asenteesta se...

      Itse voi vaikuttaa paljon asuinseutunsa viihtyvyyteen. Jos joku menee pieleen voipi aloittaa tutkistelun vaikkapa omalta kohaltaan.
      Jokaisella on heikkoudet, mutta enempi vahvuuksia. Vahvuudet vain esiin ja positiivinen asenne tulevaan, niin paljon on helpompi olla ja alkaapa se aurinkokin paistamaan :)

      • Luuvitonen1

        Lieksan viihtyvyyteen on vaikea vaikuttaa, kun paskanpuhujien turpia ei saa tukkia nyrkillä.


    • Turkistarhaaja

      Juorukellot ja paskanpuhujat vois jauhaa minkinruuaksi, niin Lieksa pelastuisi.

    • Tervetuloa2

      Lieksa on oikein hyvä ja rakentava kaupunki, etenkin hyvätuloisille lapsiperheille.

    • Mitenkä on?

      Entäs jos on keskinkertaiset tulot, eikä akkoo?

      • tarakka 4

        No mutta niitähän löytyy, ainakin n. viiskymppiset naimisissa olevat akat ovat tyrkyllä kylillä joka päivä. Hyppää vaan tarakelle.


      • Mitenkä on?
        tarakka 4 kirjoitti:

        No mutta niitähän löytyy, ainakin n. viiskymppiset naimisissa olevat akat ovat tyrkyllä kylillä joka päivä. Hyppää vaan tarakelle.

        En välitä viiskymppisistä. Ne on jo senverran ällähtäneitä, ja tursuavat liikaa. Olisko 25-30 vuotiaita?


    • venäjältä

      Ylen hyvä on asua. Met Venäjän karjalasta, hyva on olla

      • erivihollinen

        Ja vielä r yssiäkin pitää katsoa!


    • Lieksaaaaa!!!!!!!!!!

      Lieksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • Huolestunut33

      Menikö sinulla auto rikki, kun olit niin järkyttyneessä mielentilassa eilen??

      • Hietanen2

        Älä menetä toivorikkauttas millä taval, kyl vanhhoi bemarei piissa


    • mutu ei ole totta

      Lieksan halvat talot ovat illuusio. Lieksan hintataso on aivan Joensuun kanssa samalla tasolla ja jos vertaillaan pieniin paikkakuntiin muualla suomessa, niin talojen hinnat ovat jopa korkeahkot.
      Erityisen pitkät myyntiajat ovat osviitta hintojen epäsuhdasta markkinoihin.

      • EX-lieksalainen

        Helsingissä nyt ei ole paljoa järkeä. Lieksassa on kaikkein vähiten järkeä. Joensuu, Savonlinna, Lappeenranta, Imatra jne mukavia pieniä ystävällisiä kaupunkeja.
        Lieksan asunnot ovat myynnissä ylihinnalla ja myöskin tulevat pysymään myynnissä.
        Älkää hyvät ihmiset oman terveytenne kustannuksella edes miettikö Lieksaa vaihtoehdoksi. Jos haluatte korpeen pienien ihmisten kytättäväksi, valitkaa Lieksa. Jos haluatte säilyttää mielenterveytenne, elää tyydyttävää elämää joka tarjoaa mahdollisuuksia, niin älkää missään tyhmyyspäissänne menkö muuttamaan Lieksaan.
        Lieksa on kuoleva periferia omine outoine kujeinensa, mitä omaa elämää elävä ihminen ei opi ymmärtämään saati elämään sen omituisuuden keskellä.
        Ennen kun teet jotain peruuttamatonta, HARKITSE JA PUNNITSE, ettet töppää pahemman kerran.


      • realismiakehiin

        Höpöjä. Jos voi ostaa täysin peruskunnostetun OKT:n 100-150te keskustan alueelta omalla tontilla niin ei todellakaan ole mikään "illuusio" Katselkaapa niitä "tornitalon" neliöhintoja, kaksio n. 250te? Kyllä lieksasta saa oikeasti halvalla omakotitaloja!


      • Hohhoijaaaa1
        realismiakehiin kirjoitti:

        Höpöjä. Jos voi ostaa täysin peruskunnostetun OKT:n 100-150te keskustan alueelta omalla tontilla niin ei todellakaan ole mikään "illuusio" Katselkaapa niitä "tornitalon" neliöhintoja, kaksio n. 250te? Kyllä lieksasta saa oikeasti halvalla omakotitaloja!

        Ei kannata Lieksaan sijoittaa. Lieksan haitat huomattavsti suuremmat kun hyödyt.
        Pitää olla YLTIÖpositiivisrealisti jos laittaa rahat likoon peräkylään.


      • notta niin sano
        realismiakehiin kirjoitti:

        Höpöjä. Jos voi ostaa täysin peruskunnostetun OKT:n 100-150te keskustan alueelta omalla tontilla niin ei todellakaan ole mikään "illuusio" Katselkaapa niitä "tornitalon" neliöhintoja, kaksio n. 250te? Kyllä lieksasta saa oikeasti halvalla omakotitaloja!

        Jos kerran on niin kuin sanot, niin miksi talot eivät mene kaupaksi.
        Ne eivät mene kaupaksi, koska kysyntää ei ole.
        150 000 €:lla saa taloja valita jo kasvukeskuksista. 1970 luvun talo ei voi maksaa remontoitunakaan kuin 100 000 € ja remontoimaton pitää saada 50 000 €:lla.
        Täysin peruskunnostettu on sitten jo vähän erikoisempi käsite. Tasakaton päälle harjakatto ja sisälle pintaremontti...
        No markkinavoimat ovat lahjomattomat, se joka haluaa eroon kiinteistöstään joutuu suhtautumaan asiaan realismin kautta, se joka haluaa myyskennellä, saa sitten myyskennellä.
        Asia on helppo todentaa verkossa olevien myyntikanavien kautta...


    • niinkuttajat hesasta

      Ennen kannatta maksaa helsingissä rupisesta yksiöstä 450000e ja muuttaa sinne!
      Hesas on niinku ihanaa niinku niinku!

    • Kaksi pahaa

      Hesalaiset lässyttää... Lieksalaiset selittää jonninjoutavaa...
      Kumpi pienempi paha?

    • Kantis1

      Lieksa on homofobinen paikka asua.

    • Lieksa!

      Kasetti sekaisin joka toisella paikallisella. Mietippä siitä, minkälainen paikka on asua arjessa.

    • Paluumuuttajat

      Kiitos mielenkiitoisesta keskustelusta.
      Olemme tehneet toisaalle suuntautuvan paluumuuttopäätöksen! Päätös ei ollut helppo!
      Kaikkea hyvää teille lieksalaiset ja Jumalan siunausta elämäänne!!!

    • Paluumuuttajat

      Kiitos irvokkaista kommenteistanne liittyen Lieksa kysymyksiini.
      Päätöksemme toisaalle muutosta teimme jo aikaa sitten. Joku kaappasi meidän aloituksen nimimerkin.
      Koettakaa selvitä ongelmistanne...

    • Tyytyväinen

      Lieksa on hyvä paikka asua. Joka muuta väittää on päästään vialla.

      • EX-lieksalainen

        Lieksassa asuessaan muuttuu pikkuhiljaa. Ihmiset ovat homogeenisiä lyhyen ajan kuluessa. Se tuottaa köyhtymistä ajatusmaailmassa, jos et ole valveutunut(ei lopulta kukaan ole). Lieksassa yritetään junttien toimesta säätää olosuhteita hölmöyteen sopivaksi.
        Ne, jotka ajattelevat omalla päällään, eivät sovi kuvioon. He ovat tavallaan "vapaata riistaa"
        Lieksasta puuttuvat erilaisuuden hyväksyminen, yhteen hiileen puhaltaminen ja solidaarisuus.


    • xxxllll

      otanosaa kaikkien edellä kirjoittaneiden puolesta:(..tulkaa vaan kyll työ pärjäätte meijän kaa..

    • Nusesta Iltaa!

      EX-lieksalainen jaksaa vaan mollata. Mitä ihmettä lieksalaiset on tehneet, kun olet noin katkera? Et asu siellä nikistä päätellen, roikut kuitenkin jatkuvasti sivustolla arvostelemassa lieksalaisia?

      • ????????????????????

        Mitäs nurmekselainen tekee Lieksa sivustolla??


      • Nurmekselainen
        ???????????????????? kirjoitti:

        Mitäs nurmekselainen tekee Lieksa sivustolla??

        Minkä vuoksi ei saisi olla? Netti on globaali.


    • Myös ex-lieksalainen

      EX-lieksalainen puhuu asiaa ja totta. Ei se mitään katkeruutta vaadi jos tekee havaintoja.

      • Ihan hyvä paikka

        Lieksa on mukava paikka asua ja elää. Saa kalastella, mettästellä ja nauttia puhtaasta luonnosta. Ei ole liikennevaloja eikä ruuhkia.
        Eläminen maksaa joka paikassa ja tekevälle on töitä.
        Porukkaan mahtuu omanpesän sotkijoita ja niitä jotka auttavat niitä sotkijoita tarpeen tullen. Naapurit tuntevat toisensa ja kassajonossa saa jutella.


      • Hyvähän se paikka on
        Ihan hyvä paikka kirjoitti:

        Lieksa on mukava paikka asua ja elää. Saa kalastella, mettästellä ja nauttia puhtaasta luonnosta. Ei ole liikennevaloja eikä ruuhkia.
        Eläminen maksaa joka paikassa ja tekevälle on töitä.
        Porukkaan mahtuu omanpesän sotkijoita ja niitä jotka auttavat niitä sotkijoita tarpeen tullen. Naapurit tuntevat toisensa ja kassajonossa saa jutella.

        Lieksassa saa metsästellä ja kalastella. Entäpä jos ei tykkää ammuskella eläimiä tai olla vesillä. Voi nauttia puhtaasta luonnosta. Entäpä jos ei välitä laukata pitkin metsiä?
        Tekevälle on töitä. Niin minkähän alan töitä? Työttömiä pursuaa kylä jo entisestään.
        Harrastusmahdollisuudet? Hiihtäminen? Entäpä jos sai kouluaikaan sitä pakkohiihtämistä ihan tarpeeksi, v itutukseen asti.
        Mitä jää jäljelle?
        Somaliystävät ja ihanan suoraselkäiset lieksalaiset?


      • muuallakin asunut
        Ihan hyvä paikka kirjoitti:

        Lieksa on mukava paikka asua ja elää. Saa kalastella, mettästellä ja nauttia puhtaasta luonnosta. Ei ole liikennevaloja eikä ruuhkia.
        Eläminen maksaa joka paikassa ja tekevälle on töitä.
        Porukkaan mahtuu omanpesän sotkijoita ja niitä jotka auttavat niitä sotkijoita tarpeen tullen. Naapurit tuntevat toisensa ja kassajonossa saa jutella.

        Niin nimenomaan. Kassajonossa saa jutella. Täällä kassat setävät todella huonosti kaupoissa juuri tuon takia. Olisi kiire ja eikun lässytetään kaikki asiat. Citymarketissa harvoin tarpeeksi kassoja vetämässä. Outoa kulttuuria jota en ole koskaan ymmärtänyt. Jos oli kiire niin eipä ole enää kun joudut jonottamaan paskanjauhajien takia.


      • vast.muuallakin asun
        muuallakin asunut kirjoitti:

        Niin nimenomaan. Kassajonossa saa jutella. Täällä kassat setävät todella huonosti kaupoissa juuri tuon takia. Olisi kiire ja eikun lässytetään kaikki asiat. Citymarketissa harvoin tarpeeksi kassoja vetämässä. Outoa kulttuuria jota en ole koskaan ymmärtänyt. Jos oli kiire niin eipä ole enää kun joudut jonottamaan paskanjauhajien takia.

        Niin, ja eihän kaupan työntekijätkään kestä sitä loputonta h elevetin jaaritusta. Kaupan työntekijöillä menee varmaan annos rauhoittavia päivän päätteeksi kotona, kun pitää toipua, seuraavan päivän mummo/pappa jaaritusannokseen.
        Mummot, papat ja muutkin pälättää sille kaupan kassalle ja henkilökunnalle, ihan niinkuin henkilökunta olisi jotain mielenterveyden tukihenkilöitä. V ittu ei niitä varmaan kiinnosta yhtään se LOPUTON pälätys!
        Eikun näille pulputtajille joko porttikielto tai turvantukkimispakko kauppaan astuessa. Työrauha sentään pitäisi kaupan henkilökunnallakin olla.
        Sitten kun nämä mummon pyllykät ja äijän käppänät ovat päässeet pihalle kaupasta, niin eikun vaan leuat lonksumaan niin, että tekarit tippuu suusta.


    • Ihan välttävä paikka

      Nuo metsästys ja kalastus ovat Lieksan valttikortteja. Ei tosiaan ole ruuhkia kylillä. Talvella ihmiset liikkeellä tiettyyn aikaan päivästä kauppa-aikana.
      Työt ovat viime vuosiana olleet todella vähissä. Työttömyys ja siitä johtuvat lieveilmiöt nostavat päätään. Iso määrä somaleja näin pienessä kylässä luo ajoitttain jännitteitä. Tosiasioiden sanominen on parempi asia kun muunnetun totuuden puhuminen.
      Naapurit tuntevat toisensa sekä hyvässä että pahassa. Monesti muutkin kun vaan pelkästään naapurit tuntevat sinun asiasi.
      Kyllähän täällä elelee kun osaa olla välittämättä liiemmistä epäkohdista.

    • solisali anali demok

      Lieksassa ihmiset jopa juttelee keskenään ja naapureiden kanssa eikä kävele kuin zombi mistään mitään tajuamatta niinkuin helsingissä! Tai sitten jos erehtyy naapurille sanomaan helsingissä paivää, saa vähintään turpiinsa ja torut olla puuttumatta toisten asioihin! Liekkö tuo sitten sitä erilaisuuden hyväksymistä, yhteenhiileen puhaltamista ja solidaarisuutta!

    • Perussuomalainen2

      Se on totta, että Lieksassa ihmiset juttelevat keskenään ja vähän toistenkin asioista mitkä eivät varsinaisesti kuulu keskustelijoille. Välillä kuulee itseäkin koskevia uutisia, mistä ei minulla ole minkäänlaista tietoa.
      Tuo lieveilmiö on varmaankin kaikkien pienten paikkojen haaste.
      Se pohjaton kiinnostus toisten asioihin voi kummuta ihan vaan niinkin harmittomasta asiasta, ettei ole juuri muuta tekemistä, eikä sillä edes välttämättä tarkoiteta pahaa.

      • Sama kaikkialla

        Missäpä ihmiset ei juoruilisi. Isommilla paikkakunnilla se ei vaan välttämättä tule juoruilun kohteen tietoon.


    • Ei muuten ole

      Ei pidä paikkaansa. Esimerkiksi ero näkyy jo Joensuun kokoluokan ja Lieksan välillä. Joensuussa ihmiset yleisesti ottaen elävät omaa elämäänsä. Lieksassa oman elämän eläminen on huonoissa kantimissa, mutta eletään ikävän usein toisten elämää. Ja sitten kun toisen ihmisen elämästä tiedotetaan, tiedetään kaikki pieraisut mitä toinen/toiset ovat tehneet sekä 50-100% on vielä itse kehitettyä ja lisättyä tarinaa.

      • snelman ja canthia

        Ja kuopiossa ihmiset yleisesti ottaen elävät omaa elämäänsä. Joensuussa oman elämän eläminen on huonoissa kantimissa, mutta eletään ikävän usein toisten elämää. Ja sitten kun toisen ihmisen elämästä tiedotetaan, tiedetään kaikki pieraisut mitä toinen/toiset ovat tehneet sekä 50-100% on vielä itse kehitettyä ja lisättyä tarinaa.


    • Karjalan poika

      Lappeenrannassa ja Karjalan isommissa kaupungeissa ihmiset yleisesti ottaen elävät omaa elämäänsä. Kuopiossa oman elämän eläminen on huonoissa kantimissa, eletään ikävän usein toisten elämää. Ja sitten kun toisen ihmisen elämästä tiedotetaan, tiedetään kaikki pieraisut mitä toinen/toiset ovat tehneet sekä 50-100% on vielä itse kehitettyä ja lisättyä tarinaa. Kuopiolaisten kanssa keskustellessa vastuu siirtyy kuulijalle.

    • ????

      Kuopiolaiset muuten höpöttää ihan mitä sattuu. Hyvinkin usein tulee juttuja millä ei sitten minkäänlaista totuuspohjaa. Lieksalaisissa on muuten samaa vikaa. Onkohan joku Savolainen irtosakki aikoinaan muutanut Lieksan seudulle, kun asutus siirtyi etelästä pohjoiseen ja lännestä itään

    • Tervetuloa:)

      Lieksa on virkeä ja hyvin palveleva pieni kaupunki kauniin Pielisen rannalla. Tervetuloa!

    • Nukkuva, palveluton

      Eikä ole ainakaan virkeä ja palveleva. Nythän vitsin laukasit.

    • riittävä vierailu

      Eikös se ole sama missäpäin suomea sitä eläkelläinen tai työtön tekee leivästä p.askaa? Miksi sen pitäisi tapahtua esimerkiksi muualla kuin lieksassa? En minäkään haluaisi taas mistään hinnasta muuttaa vaikkapa etelä-suomeen?
      Viimeksi kävin 20 vuotta sitten helsingin keskustassa ja eiköhän se riitä minun osalle!

    • home sweet home

      Hyvä on käydä asustelemassa muualla välillä, ihan vaikka ulkomailla jokunen vuosi ja katsella sitten kontikontuja uudestaan. Saattaa nurkumieli muuttua kiitokseen ja kaipuuseen :)

    • Exlieksalainen

      On käyty ja asuttu, monta maata nähty, ei koskaan takaisin lieksaan. Ainoa oli Viro -95, mistä tuli mielellään suomeen!

    • Pois muuttanut

      Ne jotka lähtevät, eivät palaa. Katso asukasluvun jatkuvaa romahtamista. Etkö ymmärrä. Kuvittele mitä haluat.

    • Loputon suo

      Lieksalaiset ovat menettäneet otteensa kauan aikaa sitten. Ei vaan haluta tajuta sitä. Pahaa oloa puretaan kanssaihmisiin huonolla käyttäytymisellä ja menetetään asukkaita lisää.

    • Nurmes vastaa

      Lieksa on pilattu somalisaatiolla.

      • kuka mitä häh?

        Ketkä ne on sitten vastuussa pakolaisten vastaanottamisesta ja asuttamisesta Likesaan? Onko toiminta taloudellisesti järkevää kaupungille? Jokin järkiperusta hommalle pitää olla????


      • Peruste1
        kuka mitä häh? kirjoitti:

        Ketkä ne on sitten vastuussa pakolaisten vastaanottamisesta ja asuttamisesta Likesaan? Onko toiminta taloudellisesti järkevää kaupungille? Jokin järkiperusta hommalle pitää olla????

        Järkiperusta oli se, kun valtionhallinto suositti ottamaan somaleja, Lieksan kaupungin johto halusi myötäillä kritiikittä ja ottaa puolentuhatta mustaa elätettäväksi.


    • minä vain

      Hyvä aloittaja! Lieksa on hyvä ja rauhallinen paikka asua. Olen itsekin muuttanut tähän kaupunkiin muutama vuosikymmen sitten, enkä ole haikaillut muuttavani pois.

      Asuntoja niitä kyllä Lieksassa riittää - ihan kohtuuhintaisia ja ostajalla on vara valita mieleisensä. Meillä ei täällä ole kiirettä minnekään. Lieksassa voi harrastaa monenlaista.

      Emme valitettavasti aina osaa arvostaa omaa paikkakuntaamme tarpeeksi. Itse arvostan sitä että saan kaikki tarvitsemani palvelut hyvinkin nopeasti. Kauppoja on riittävästi paikkakunnan väkilukuun suhteutettuna.

      Tervetuloa asumaan Lieksaan joka pikkuhiljaa on astumassa tällekin vuosituhannelle.

    • traumaa liikkeellä

      Ihme valittajia kokoajan, ei tulla lieksaan, ei tulla lieksaan,, mikä ihmeen pakko tänne on kenenkään tulla, ei mikään? Ihan kuin olisi joku trauma asiasta!
      Pakko ei ole kuin kuolla ja sitäkin vain kerran!

      • näkyy olevan

        Mitä sinä teet täällä? Traumako?


      • Oikeat nimet

        [Nikelle traumaa liikkeellä] Vestien sisältö on ennemminkin ettei haluta olla Lieksassa. Siinä vaikuttaisi olevan jonkinlaista traumaa teillä. Viesteissä ei kirjoiteta kyllä paljoakaan Lieksaan tulemisesta.


    • Kohtuullinen paikka

      Lieksa on oikein mukava paikka, jos ei ota huomioon kuntalaisista vieraantunutta kunnan- ja valtion viranomaistahoa, eikä Arvauskeskuksen vaiheittaista siirtoa Joensuuhun, eikä joukkomaahanmuuton ongelmia, eikä muitakaan ylivoimaisen hankalia esteitä, joita tässä kylässä riittää ja jos joskus ei riitä, niin luovasti kehitellään aina uusia.

      Joten jos on omavarainen suurin piirtein kaiken suhteen, eikä välitä muiden paskapuheista ja kestää kuin karhu vararavinnolla yli talven, niin muutaman samanhenkisen kanssa sinnitellen ihan kohtuullinen paikka.

    • mitä vielä edessä

      Kohtuullinen paikka ! Tuon paremmin ei enää voi kuvailla lieksaa - rehellisesti.

    • Aika kohtuullinen...

      {kohtuullinen paikka] kirjoitti sitä mitä parisensataa muuta viestiä aiemmin yrittävät viestittää.
      Sanoiksi voidaan pukea niin monella tapaa. Suoremmin tai vähän epäsuoremmin taikka jotenkin muuten.
      LUULEN nyt kuitenkin ketjun aloittajan saaneen kysymykseensä vastauksen noin 200 eri tavalla.
      Onpahan valita nyt se ymmärrettävimmässä muodossa oleva...

    • dii japiaste

      mittee työ kyseljöö turhhii lieksassa osattaan eikä teiän tarvvii tulla neuvommaan eikä lieksalaissii haukkummaan mänkkee kottiina tiälä ei tarvihe kirjottoo ljieksalaissii vasttaan myö on osattu nää kuule sovan jäläkkeisestä ajasta astin

    • voi pelle parat

      Näkyy joitakin v.ituttavan kun lieksalaiset eikun porskuttaa vaikka kuinka ollaan junttilassa eikä arvosteta etelän pellejä! Somalit pärjää todellakin metsän ja järven antimilla mutta etelän pelle ei pärjää kun se raukka ei tiedä edes mikä on kuusi tai mänty, saati osaisi tehdä nuotiota tai jotain hyödyllistä käsillään, muutaklin kuin masturbaatiota ja tatuointeja!

      • Niin...

        Niin, mitä mieltä [voi pelle parat] olet esim. tuosta kirjoituksesta [kohtuullinen paikka]??
        Eikö ole aika korutonta kertomaa Lieksasta. Eikö huolestuta?


      • kotikutoinen
        Niin... kirjoitti:

        Niin, mitä mieltä [voi pelle parat] olet esim. tuosta kirjoituksesta [kohtuullinen paikka]??
        Eikö ole aika korutonta kertomaa Lieksasta. Eikö huolestuta?

        Ei kyllä tulkkia tarvita, ei todellakaan !


    • Nappula Jamekset

      Kappas James Hirvisaaren pikku kätyrit taas työn touhussa Lieksa osiolla. Kävi Jamekselle vähän hassusti. Omat veti jätkän ns.kölin alta.

      • Äläpä huoli

        Onni täällä vaihtelee...


      • IP:t jo poliiseilla
        Äläpä huoli kirjoitti:

        Onni täällä vaihtelee...

        Niin.....Teillekin piilonatseille ja rasisteille tulee noutaja ajan mittaan. Sen kun kirjoittelette.

        Uskoisin että alkaa tuossa Soilen mollaamisessa olla kohta näyttö kasassa niin poliisisetä kutsuu sitten pojut juttusille :)


      • IP poliisille vaan
        IP:t jo poliiseilla kirjoitti:

        Niin.....Teillekin piilonatseille ja rasisteille tulee noutaja ajan mittaan. Sen kun kirjoittelette.

        Uskoisin että alkaa tuossa Soilen mollaamisessa olla kohta näyttö kasassa niin poliisisetä kutsuu sitten pojut juttusille :)

        Natseille ja rasisteille noutaja??
        Tuohan on uhkaus ja kunnianloukkaus!
        Poliisitutkinnan paikka!!


      • nyt mua viedään...
        IP poliisille vaan kirjoitti:

        Natseille ja rasisteille noutaja??
        Tuohan on uhkaus ja kunnianloukkaus!
        Poliisitutkinnan paikka!!

        Tuli uusiolieksalaisille viime yönä noutaja, polliisisetä antoi ikellan eessä sähköä kahdelle. Kaunista katseltavaa oli se keltainen valo.


      • ???????
        nyt mua viedään... kirjoitti:

        Tuli uusiolieksalaisille viime yönä noutaja, polliisisetä antoi ikellan eessä sähköä kahdelle. Kaunista katseltavaa oli se keltainen valo.

        Mitä siellä tapahtui? Hilluiko somalit?


    • sosianaali solisalir

      Demaritko ne lämpiää?

    • Vinkkejä poliisille

      Itse olen laittanut vinkkejä poliisille tästä suomi24 Lieksan osion usemmastakin viestistä. Tutkija totesi tästä Lieksa palstasta että seurannassa on ja ilmeisesti kerralla sitten käyttävät porukkaa käräjillä. Saa nähdä onko valtuutettuja iltahommissa ollut netin äärellä :) Ois aika noloa jos sakkoa tai linnaa tulis.

      • Perustuslaki

        Kunhan kuluttelet aikaa ilmoituksillasi. Onpahan sulla tekemistä. Lämpökö se sulla nousee kun noin terhakkana kirjoittelet. Laki ei tietääkseni vielä kiellä vapaata sanaa.


      • löydän ja menetän

        Taasko se katosi Pohjois-Korean Lieksassa sananvapaus???


    • Tervetuloa2

      Kyllä Lieksassa voi asustella. Ihan välttävä paikka pikku puutteinensa.

      • Tervemenoa1

        Onhan täällä somaleja, homoja, peräkammarinpoikia, korpea, korpeaa, työttömyyttä paljon, kyseenalainen kaupungin johto, kyseenalainen ilmapiiri, kireä ilmapiiri, kyyläävä ilmapiiri, kateellinen ilmapiiri, ei toinen toista tukeva ilmapiiri...
        Arvosana Heikko -


      • Vakavarainen
        Tervemenoa1 kirjoitti:

        Onhan täällä somaleja, homoja, peräkammarinpoikia, korpea, korpeaa, työttömyyttä paljon, kyseenalainen kaupungin johto, kyseenalainen ilmapiiri, kireä ilmapiiri, kyyläävä ilmapiiri, kateellinen ilmapiiri, ei toinen toista tukeva ilmapiiri...
        Arvosana Heikko -

        Lieksa on erittäin hyvä paikka asua. Ainut miinus on naapureiden kateus hyviä tuloja kohtaan. Omakotitaloa ja uutta autoa tuntuvat kadehtivan jostain syystä myös.


      • Köyhä
        Vakavarainen kirjoitti:

        Lieksa on erittäin hyvä paikka asua. Ainut miinus on naapureiden kateus hyviä tuloja kohtaan. Omakotitaloa ja uutta autoa tuntuvat kadehtivan jostain syystä myös.

        Vaikea olla levollisin mielin rahattomana.


    • Jope R. sivupersoona

      Liekssa kertakaikkiaan ihmiset on niin ihania...lihavia...ihania...lihavia
      Ne on niin mukavia...mulkkuja...mukavia...mulkkuja
      Lieksa on kaupunkina niin kiva...skeidaa...kiva...skeidaa
      Lieksan palvelut toimii niin hyvin...huonosti...hyvin...huonosti...hyvin...hyvin huonosti
      Sinne kannattaa muuttaa...älä muuta...muuttaa...älä muuta...muuttaa...no no never

    • no eipä masennuta ei

      Mukava täällä on olla? Missä muuallapäin suomea saa olla valovuosia työttömänä ja harrastaa mitä huvittaa? Ihmiset on avoimia eikä mulkvisteja niinkuin etelässä?
      Joitain jopa voi tervehtiä ja kysyä kuulumisia saamatta syytettä puuttumasta hänen asioihin! Ei ole pakokaasuja ja kaupunkipölyä joka aiheuttaa syöpää, siinäkin hesalaiset ovat edellä meitä! Palvelut pelaa minkä tarvitsee, lekuriin pääsee kuukauden sisällä ja hammaslääkäriin vuodessa, ruumiit kerätään kaduilta pikku viiveellä mutta kuitenkin kerätään! Verot kyllä otetaan korkojen kera ihan ajallaan, samoin huo kansalaiskeräykset, eivät niissäkään myöhästy!
      Samallatavalla ne politiikan satutunnit suoranalähetyyksenä eduskunnasta näkyy täälläkin, eli tiedetään viimeisimmät valheet realiajassa!

    • Plussaa

      Valovuosia työttömänä, ou jee!
      Harrastaa mitä huvittaa, metsässä kömpimistä ou jee!
      Voi jutella tuntemattomille, jotka puhuvat selkäsi takana, ou jee!
      Ei ole pakokaasuja, ei ole joukkoliikennettä juuri mihinkään suuntaan, ou jee!
      Lekuriin kuukauden sisällä, hammaslääkäriin vuoden sisällä, ou jee!
      Ruumiit kerätään ahkeran hautausyrittäjän toimesta, onhan se varma, eikä edes viiveellä.

    • ou jee jejee ou ouuu

      Ou jee ou jee,,,,,Siinäpä oujeetä kerrakseen, mutta tosihan on ettei nämä seudut politikoita kiinnosta, saati siten että panostettaisiin ihmisten työllistämiseen!
      Kyllä siinä valovuosia työttömille kertyy väkisinkin! Kohta alkaa se uusin villtys lieksassa. lääkäripäivystykseen yöaikaan 100km päähän joensuuhun, että eipä paljon kannattaisi sairastella!

    • Coco Jambo

      Ei kiinnosta poliitikoita, ou jee!
      Valovuosia työttömänä, ou jee!
      Ei panosteta työllistymiseen, ou jee!
      Ei lääkäripäivystystä, ou jee, jee jee Coco Jambo jee jee, jee jee Coco Jambo jee jee...

    • oujee on kahjo

      Ja oujee ja oujee,,,lääkkeet lopussa ou jeee,,psykiatri lomalla ou jeee näköjään!

    • dipl.koneins.

      Olipa vekkuli, oliko peräti koneinsinööri?

    • Ite inssi

      Insinööri nyt ainakin, olettaisin, ulkonäöstä päätellen.

    • #¤%

      Lieksalainen todistukseton aito koneinsinööri

    • Ranteet auki meinink

      Lieksa on hyvin LOHDUTON paikka asua arjessa.

    • peräkammarintyttö1

      Ihana biisi tuo Coco Jambo. Tuo mies oli parasta, uuuh

    • Hypätään kiikkuun

      Vastenmielinen paikka asua arjessa.

    • kunhan meinaat

      Tervemenoa kiikkuun ja nauti kiikustasi!

    • Tehty

      Kävin kokeilemassa sen kiikun. Naapurin isäntä kävi pois ja tarjos ryypyt. Jos kiikkua ja arkea Lieksassa vertaa keskenään niin kyyllä kiikku on parempi paikka olla.

    • Elämänvalinnat

      Niinhän ne sanoo että ensimmäinen päivä on hirressä pahin, sitten alkaa helpottaa.
      Ei huono vaihtoehto Lieksan rinnalla.

      • elämän voi muuttaa

        Naapuri kyllästy, ja valitteli aina. Rakensi itselleen kiikun, poltti askin norttia, vetäs lippalakin silmille ja hyppäs kiikkuun. Ei ole valitellut sen jälkeen yhtään. Ilmeisen tyytyväinen mies.


      • Tahtoo oman kiikun

        Järjestetäänköhän Lieksassa kiikunrakennuskursseja tai muita puutöitä?


    • kerrastapoikkiko?

      Kyllä se tämän jatkuvassa löysässä hirressä olon voisi voittaa?

      • Just niin

        Kiikun käytöstä eivät ole sanoneet mitään negatiivista tähän mennessä. Ilmeisesti hyvä ratkaisu.


    • Klunssi,

      Toivon onnea! Kiikun jälkeen ei tarvitse valittaa.

    • antikaamos

      Voi tätä pimeyttä. Vettä sataa ja maa on mustana. Lieksassa on varmaan jo maa valkoisena ja talvinen maisema? Kunpa olis joskus rohkeutta ...

    • Lieksa1

      Lieksaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      • lunta, kaikkialla lunta

        Maa on valkoinen ja niin kaunis mutta lumitöitä on ruvettava tekemään kun loppui lumisadekkin!
        Se on tämä maalla asumisen vitsaus tuo lumi! Toista se on Etelä-Suomessa, ovat kuin palmunalla ilman lunta! Mutta jospa sinnekkin sataisi oikein reilusti lunta ettei tarvitse Lappiin lähteä lunta ihmettelemään!


      • lumiukko tarpeet
        lunta, kaikkialla lunta kirjoitti:

        Maa on valkoinen ja niin kaunis mutta lumitöitä on ruvettava tekemään kun loppui lumisadekkin!
        Se on tämä maalla asumisen vitsaus tuo lumi! Toista se on Etelä-Suomessa, ovat kuin palmunalla ilman lunta! Mutta jospa sinnekkin sataisi oikein reilusti lunta ettei tarvitse Lappiin lähteä lunta ihmettelemään!

        Nyt,kun lumi on märkää,niin on tosi mukava kävellä pitkin lieksan raittia iltaisin.
        Kyllä vaikka minkälaista lumiukkoa/lyhtyä löytyy kulkijan iloksi.


    • Uusi lieveilmiö

      Khat huumeen tuoksuinen paikka on Lieksa!

      • hyvä ei kelpoo?

        Ostaako nuo huumeparoonit liimaa jos mie myyn?Vois iltasin impata moskeijassa porukalla vaikka postikkia....


    • hyvänäin

      Onneksi lieksalaiset on vaan rasisteja täällä virtuaali maailmassa ja ehkä työpaikan kahvihuoneessa,telkkarikin todisti.

    • Ihanaa1

      Helsingin sukulaisetkin olivat yllättyneitä telkkarijutusta miten hyvä ilmapiiri Lieksassa on mamujen suhteen. Mukava kun Lieksa muuallakin Suomessa tunnetaan mamumyönteisenä kaupunkina nyt.

      • Odotettavissa

        Monet Helsinkiin kyllästyneet mamut voivat pakata laukkunsa ja muuttaa Lieksaan.


    • Tänne vaan

      Mamuvirta on tehnyt Lieksasta huomattavasti raikkaamman paikan kun ennen. TV todisti sen myös. Toivottavasti saataisiin lisää mamuja kaupunkiin. Täytyy tehdä aloite syyrialaisten saamiseksi Lieksaan. Myös Helsingin somalit, TERVETULOA!

      • tulkaas lihapatojen ääre

        Ja Malmöstä myös, kyllä meillä rahaa piisaa mitä jakaa!


      • tulkaas lihapatojen ääre

        Ja Malmöstä myös, kyllä meillä rahaa piisaa mitä jakaa!


    • Lieksa kasvaa

      Suomalaiset somalit tekee lähtöä Helsingistä Lieksaan. Helsingissä kohdellaan töykeästi mamuja. TV juttu toi totuuden Lieksasta esille mamuille.
      Uskon muuttoliikkeen lähtevän todenteolla vauhtiin talven jälkeen keväällä.

      • se siinä vaan on

        Harmi kun purkivat tyhjiä kerrostaloja pois jos kerta on tulossa uusia muuttajia? Mutta onhan tuolla syrjäkylillä vanhoja kouluja joita voi asuttaa uudelleen! Eikös entisen kontiorannan varuskunnan voisi laittaa uudeksi valtavaksi työvoimareservin varikoksi? Sieltä saisi tarvittaessa Pohjois-Karjalan kovaan työvoimapulaan tekijöitä!


    • Asukkaat tervetuloa!

      Kyllä lieksassa asuntoja muutamalle sadalle mamulle on. Em. esittämäsi vaihtoehdot hyviä, parhaana vaihtoehtona kunnostaa koulut asuntokäyttöön. Kauppakassiauton saa sossu hankittua halvalla.
      Kaupungissakin on vapaita asuntoja jonkin verran, joten voi onnistua ilman erityisjärjestelyjä.
      Suomi on vapaa-maa liikkua ja muuttaa paikkakuntaa.
      Kyllähän mamutkin nyt ymmärtää, mikä on paikkana hyvä asua.
      Se TV juttu oli pelkkää nostetta Lieksan kaupungille.

    • Tuttu TV:stä

      Lieksa on todistetusti mamumyönteinen paikka asua arjessa.

      • työvoimapula ei helpota

        Uusimpien tilastojen mukaa Pohjois-Karjalassa on vähiten työttömyyttä Suomessa, joten kyllä uusia reservityöläisiä tarvitaankin lieksaan ja paljon! Saisivat muuttaa lakia niin ettei mamut vosi asua muualla kuin lieksassa!


    • Odota, niin saat

      Se olisi syrjintää semmoinen laki. Kyllä Lieksa saa oman osansa mamuja lisää kevääseen mennessä, kun TV dokumentin sana on laittanut etelän mamut muuttamaan Lieksaan. Syyrialaisia tulee tietty määrä Lieksaan myös.

      • mölötystanssiryhmä

        Miksi ei saada maailman kaikista maista ihmisiä lieksaan? Se vasta olisi jotain, ja ajatella mikä piristys kulttuurielämälle? Silloin vosi jokailta olla jonkin kansanryhmän musiikki ilta kulttuurikeskuksella! Vai tulisiko liiasta kultturista shokki?


      • Hyvä ajatus
        mölötystanssiryhmä kirjoitti:

        Miksi ei saada maailman kaikista maista ihmisiä lieksaan? Se vasta olisi jotain, ja ajatella mikä piristys kulttuurielämälle? Silloin vosi jokailta olla jonkin kansanryhmän musiikki ilta kulttuurikeskuksella! Vai tulisiko liiasta kultturista shokki?

        Venäjän, Somalian ja Syyrian ryhmät on toteutettavissa pian. Sitten vaan danssaamaan yhdessä;)


      • Iloinen skenaario:)
        mölötystanssiryhmä kirjoitti:

        Miksi ei saada maailman kaikista maista ihmisiä lieksaan? Se vasta olisi jotain, ja ajatella mikä piristys kulttuurielämälle? Silloin vosi jokailta olla jonkin kansanryhmän musiikki ilta kulttuurikeskuksella! Vai tulisiko liiasta kultturista shokki?

        Karjalainen etninen tanssryhmä myös mukaan karkeloihin. Pönäkät pojan Karjalaisten kansallisasussa tanssii yhdessä Venäläisten kanssa balalaikan säestyksellä kyykkytanssia ja muita tansseja. Somalit taputtaa rytmikkäästi tahtia. Syyrialaiset kauppaavat mattojaan.
        Harmonista rinnakkaineloa kulttuurien sulatusuunissa.
        Vanhat BMW:t kurvaa alkuillasta kulttuurikeskuksen pihaan.
        Juhlat jatkuu aamun pikkutunneille. Juhlista poistuu eri kulttuureihin sekoittuneita nuoria pareja niiden bemareiden kyydissä jotka käynnistyvät.


    • 22.10

      Puheripuli iskenyt provoilijaan.

    • yhdessäeloa

      Ei provoa vaan realistista lähitulevaisuuden visiota.

      • vou vou vou, ei lähde

        Osa varmaan joutuisi poistumaan kulttuurijuhlista taksilla kosk yleensä BMW kutoskoneen sylinterinkansi on halki (tyyppivika) eikä se käynnisty!Naapurikin aina sahaa bemaria käyntiin ja bemarin alla on lammikko pakkasnestettä kun se kottero merkkaa reviiriään!


    • 325

      bemarilla helvetisti lintassa ja poppikoneet soi! kunnon meininkiä

      • Helevetin hauskaa

        Lihavat pojat istuu bemarissa, takapenkkiläiset puolikuurona bassonjytkeestä. Kaikilla kaljuksi ajellut päät ja Koff tölkit kädessä.


    • Kansi halki

      Vanhan bemarin savuuttama paikka on Lieksa asua arjessa.

    • .....

      hyvä paikka on

    • Tervetuloa

      Biodieseltehdas tulee kaupunkiin 2015. Töitä on.

    • Biodiesel, yes

      Kaikki valmistamaan biodieseliä

    • paluumuuttajat

      Hienon ketjun poiki meidän pikku kysely Lieksasta. Hienoa sanailua hienoilta ihmisiltä ! Kiitos lieksalaiset!

      • ex lieksalainen

        Kai tajusitte ettei kannata saattaa itseänsä yltäpäältä kuseen tieten tahtoen?


      • vetäkää v päähänne
        ex lieksalainen kirjoitti:

        Kai tajusitte ettei kannata saattaa itseänsä yltäpäältä kuseen tieten tahtoen?

        No ei ex lieksalaisten nilkkien sanomisista kannata mieltän pahoittaa!


    • Lieksalainen

      Somaliaa pölöttävien kyllästämä paikka on asua. En suosittele.

    • on ja on

      Lieksa on paras paikka!

    • Joka sorttii

      Lieksa on etnisten vähemmistöjen sulatusuuni. Täältä löytyy somaleja, romaneja, venäläisiä, karjalaisia ja vähän suomalaisia.

    • vilpertti

      Hki-Vantaa-Espoo -alueella on paljon varattu muuttoautoja Lieksan suuntaan. Kuulin kaverilta, jonka siskonmies on Grundellilla töissä. Täysperäautoista on kova puute. Nuppiin ei mahdu kaikki sohvat.
      Kerron tällä palstalla kun ajankohta on tiedossa. Torvisoittokunta olisi hyvä olla paikalla kun karavaani saapuu. MK voisi harjoitella sopivan tervetulolaulun, vaikka Vilperin "Tervetuloa länteen, Andrej" tietysti sopivalla sanoituksella.

    • paluumuuttajajiksiko

      Tervehdys Lieksalaiset! Jokos siellä on lumet pois ja kesä?
      Olen talven seuraillut kirjoittelua tällä palstalla ja hauskaa on ollut! Muutama ikiliikkuja jaksaa aloitella uusia provoja ja kun ei tule vastauskia, niin ite sitten kommentoi :)

      Mukavaa kesää teille sinne itään, lomalla tulemme sinne syömään mansikoita ja juttelemaan mukavien ihmisten kanssa !!!

    • Ihme.k

      kysyttiin että minkälainen paikka lieksa on asuva arjessa. Kukkaa ei kysy, jotta minkälainen se on pyhäpäivinä. Ihme.

    • Lieksa3

      Lieksa on suvaitsevainen, ystävällinen, avoin ja viihtyisä.

      • Eräs kävijä

        Ja täynnä elätettäviä mamuja!


      • Somaliland
        Eräs kävijä kirjoitti:

        Ja täynnä elätettäviä mamuja!

        Rasisti! Lieksa on suvaitsevainen,ystävällinen, avoin ja viihtyisä kaupunki.


    • moniko on koneinssi

      lieksaan kandee muuttaa jos omaat inssin paperit,oot meinaa yksi harvoista koneinsseistä kellä on ne toristukset... syntymätoristus että oot suomesta.

    • paras kylä

      Oikein ihana, ihmisystävällinen, miellyttävä ja suvaitsevainen paikka.

    • vanha pariskunta

      Ollaan oltu eläkeläisinä paluumuuttajina tyytyväisiä. Tiet on ollunna aurattuja ja kaupoissa on evästä.

    • Heti Lieksaan

      No perkale, nehän ne on elämän edellytyksiä kun aura-auto ajaa ja saa ruokaa.

      • Ruuan jatkeeksi

        Viinaa pitää olla.


    • Isis.
    • Muutetaan Lieksaan

      Hyvä yhdistelmä, patalaiskoja paikallisia mykkävitun kyttääjiä ja somaleja. Vaikuttaa oikein lupaavalta.

    • se on

      kummallinen paikka

    • Järki käteen

      Jos sinulla on hiemankaan tilannetajua ja järkeä, voit jättää Lieksan mielestäsi. Kyse on kuitenkin kuolevasta periferiasta jossa valtava määrä somaleita ja sosiaalisia ongelmia.

    • virta vie

      Lieksalaiset itsekkin muuttavat pois jos saavat sen pakkeloidun homeomakotitalon rotiskon myytyä.

    • Anonyymi

      Lieksa on syväjoki, pinppiä ei saa, anhusta saa vaikka ei haluaisi!

    • Anonyymi

      Syväjoki 🥰

    • Anonyymi

      Homomyönteinen kaupunki jossa joka vuosi useita pride tapahtumia. Myös kirkko osallistuu pride tapahtumien järjestämiseen ja toteuttamiseen kirkossa.

    • Anonyymi

      Lieksa on eroottinen paikka asua. Tietyn merkkisellä autolla ajavat kokoontuvat usein pitämään hauskaa.

    • Anonyymi

      Lieksa on vilkas gay pride kaupunki asua. Noin kolme pride tapahtumaa vuodessa. Yksi pride on kirkossa.

    • Anonyymi

      Lieksa on arjessa bemarin täyteinen. Bemariparkissa on ystävällistä ja mukavaa porukkaa. Eikun vaan tuttavuutta tekemään.

    • Anonyymi

      Jos olet homo ja pride tapahtumat kiinnostaa, on Lieksa silloin oiva paikka. Muutoin ei tahdo tapahtua mitään missään.

    • Anonyymi

      Lieksa on erilainen ja erilaisuutta hyväksyvä paikka.

      • Anonyymi

        Erähenkisille ja homoille on virikkeitä. Eipä paljon muuta.


    • Anonyymi

      Lieksa on teknologiakaupunkien edelläkäviä sillä lieksasa on asukaslukuun suhteutettuna valtavasti koneinsinöörejä.

      • Anonyymi

        Ai niin, Lieksan AMK kouluttaa insinöörejä.


    • Anonyymi

      Lieksan äly- ja insinööripääoma tahtoo liikkua etelään. Headhuntterit tarjoavat Lieksan insinööreille palkan lisäksi erilaisia etuja kuten työsuhdeautoa, asuntoa jne. Lieksa ei pysty nykyresursseilla pitämään omia insinöörejä paikkakunnalla. Teknikot, ja muut alemman asteen työntekijät jäävät Lieksaan tekemään heille soveltumattomia liian vaativia töitä.

    • Anonyymi

      Nuoriso lähtee tasokkaaseen koulutukseen muualle ja töiden perässä jääkin muualle. Vaskiviikolla näkee ihmisiä, muuten hiljainen kylätie. Ei luonto ja puhdas ilma kuitenkaan ihmisiä elätä, ne ovat elintason lisänä, kun/jos on töitä. Valitettavasti työttömiä on paljon ja ikäihmisiä, joille ei ole riittävästi hoitajia.

      • Anonyymi

        Lieksasta tulisi tehdä vetovoimainen paikka. Työn perässä paikkakunnalle muuttavalle tulisi olla alkuun kannustinraha. Esimerkiksi Savonlinnan hyvinvointialue antaa paikkakunnalle muuttaville hoitajille kuukauden palkan ylimääräistä ja kohtuullisen hintaisen työsuhdeasunnon. Täytyy tähän todeta ettei raha ja asuntotemput ole oikein tepsineet Savonlinnassa. Kova on pula erikoissairaanhoidon sairaanhoitajista ja lähihoitajistakin. Mahtaa olla melkoinen temppu jos Lieksa onnistuu houkuttelemaan yhdenkään AMK sairaanhoitajan muualta Lieksaan. Todennäköisesti Lieksan sosiaali- ja terveydenhuolto romahtaa, ennen kun kunnan päättäjät havahtuvat tilanteeseen. Onnea ja menestystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lieksasta tulisi tehdä vetovoimainen paikka. Työn perässä paikkakunnalle muuttavalle tulisi olla alkuun kannustinraha. Esimerkiksi Savonlinnan hyvinvointialue antaa paikkakunnalle muuttaville hoitajille kuukauden palkan ylimääräistä ja kohtuullisen hintaisen työsuhdeasunnon. Täytyy tähän todeta ettei raha ja asuntotemput ole oikein tepsineet Savonlinnassa. Kova on pula erikoissairaanhoidon sairaanhoitajista ja lähihoitajistakin. Mahtaa olla melkoinen temppu jos Lieksa onnistuu houkuttelemaan yhdenkään AMK sairaanhoitajan muualta Lieksaan. Todennäköisesti Lieksan sosiaali- ja terveydenhuolto romahtaa, ennen kun kunnan päättäjät havahtuvat tilanteeseen. Onnea ja menestystä.

        Ei paskaan työpaikkaan saada päteviä hoitajia 5000€ rekrybonuksellakaan!


    • Anonyymi

      Bemaripojatkin viettää viikonloppua yhdessä. Ei taida olla toivoa heteropareista tai syntyvyyden noususta.

    • Anonyymi

      Lieksassa on hyvät mahdollisuudet käyttää päihteitä. Paljon on turpeen alla montussa suhteellisen nuoriakin jotka nautiskelivat päihteistä hieman liikaa.

    • Anonyymi

      Lieksa on kuppikuntainen, sisäänpäin lämpiävä ja omituinen paikka. Tavalliset pallinaamat kuvittelevat hyvin usein olevansa luomakunnan kruunuja. Useat gay pride tapahtumat vuodessa ovat tuoneet toivoa sisäsiittoisen ilmapiirin laantumiseen.

    • Anonyymi

      Ihan samanlainen kuin pyhänäkin.
      Ei eroa aresta mitenkään. Koko kymysys on joutava ja tarpeeton.

    • Anonyymi

      Kokoajan samaa paskaa.

    • Anonyymi

      Halvimmat mökit on pankakoskella, mutta talot on muualla päin lieksaa.

    • Anonyymi

      Lieksassa on paljon mielenterveys- ja päihdeongelmia. Pride toiminta kirkossa ja kirkon ulkopuolella viriiliä.

    • Sukulainen asuu siellä ja toimii opettajana. Rentoa elämää ja kaikki tarpeellinen on lähellä.
      Talvet ovat kylmiä ja pitkiä. Juuassa ainakin pariin kertaan rikkoutui -40c raja.

      Pitäisi taas käydä moikkaamassa sukulaisia. Siitä ei olisi pitkä matka karhun kuvauspaikoille♥️

    • Anonyymi

      Mietinkin, mistä tuo perinteisten arvojen puolesta on tuttu:
      Putin määräsi uuden nuorisoliikkeen perustettavaksi keväällä 2022 eli pian sen jälkeen, kun hän oli käynnistänyt suursodan Ukrainaa vastaan.

      Uuden liikkeen tavoitteiksi asetettiin muun muassa ”perinteisten arvojen” ja ”isänmaallisuuden” opettaminen nuorille sekä ”internetin haitallisten vaikutusten karsiminen”.

      • Onpas suursota🤣 oliko edes 100000 sotilasta sodan alkaessa. Puhumattakaan Kiovassa alkumetreillä mykeltöneet sotilaat.


    • Anonyymi

      Mikäpäs täällä asuessa mutta vältä lastentekoa koska kouluissa katsotaan vaan omaan napaan ja unohtetaan turvallinen oppimisympäristö koululaisille. Viis veisataan oikeuksista jos ne menee omien etujen päälle.

    • Anonyymi

      Lieksassa ihmiset tietävät sinun asiat huomattavasti paremmin kuin sinä itse.

    • Anonyymi

      Lieksa on junttien täyteinen paikka asua.

    • Anonyymi

      Lieksa on pride- ja bemaripoika aktiivinen kylä.

      • Anonyymi

        ja bemaripojat nakottaa keskenään bemariparkissa.


    • Anonyymi

      Kuin niin "arjessa"? Asutaan täällä mekin arkisin ja pyhäisin. Ei sen kummempaa kuin missään muuallakaan. Töissä käydään, syödään ja nukutaan. Semmoista se duunarin elämä on niin täällä kuin sielläkin.

    • Anonyymi

      Lieksassa on muihin paikkoihin verrattuna lisänä Kirkko Pride ja Lieksa Pride tapahtumat aktiivisia.

    • Anonyymi

      BMW

    • Anonyymi

      Seksikäs paikka asua.

    • Anonyymi

      Jos tykkää homostella bemarissa tai jatkiksen saunalla Yamalissa niin lieksa on oikea paikka.

    • Anonyymi

      Homotapahtumia järjestetään aina kirkosta kaduille. Kirkko Pride oli viimeisin tapahtuma.

    • Anonyymi

      Lieksasta on tullut milteipä avoimen homoseksuaalisuuden suunnan-näyttäjä.

    • Anonyymi

      Lieksa on hyvä paikka.

      • Anonyymi

        Ja niin on myös bemari hyvä talviauto.


    • Anonyymi

      Aivan täysin paska paikka asua ja elää.

    • Anonyymi

      Ei kovin kaksinen paikka. Viimeisetkin palvelut ajautuu alas ja ihmiset pakenevat jos vaan voivat.

    • Anonyymi

      Pride myönteinen paikka.

    • Anonyymi

      Lieksassa ei voi asua arjessa, sillä Lieksassa asuminen on yhtä juhlaa! 😁
      Normaaliälyinen ymmärtäisi sen jo tämän palstan sisällön perusteella, mutta sitten on niitä joille sekin asia on liikaa vaadittu.

    • Anonyymi

      Lieksa on ihana paikka.

      • Anonyymi

        Puppelipojille


    • Anonyymi

      Tänään koulussa kuulin, kun alaikäiset kyselivät toisiltaan nuuskaa ja yksi alaikäinen kertoi, että hänellä on nuuskaa. Eikö ne tiedä, että se aiheuttaa suusyöpää.

      • Anonyymi

        Lieksassa on helppo saada huumeita nuoret sanoi kyselyssä


    • Anonyymi

      Lieksa Pride ja Lieksa Kirkko Pride Rules.

    • Anonyymi

      Lieksassa on pride osaamista.

    • Anonyymi

      Pielisen paratiisi!.

    • Anonyymi

      Iloisten ihmisten iloinen kaupunki.

      • Anonyymi

        JÖSSES


    • Anonyymi

      Hyvä Lieksa!

    • Anonyymi

      Hyvä on asua. Välimatkat lyhyet töihin sekä kauppaan. Parkkitila löytyy lähes aina läheltä. Isommassa paikassa työ- ja kauppamatkoiihn menee helposti 20-30min suunta, mulla menee viikossa 1h. Miettikää sitä, sekä asumisen edullisuutta

    • Anonyymi

      Lieksa on hyvä paikka.

    • Anonyymi

      Suomen paras paikka.

    Ketjusta on poistettu 43 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe