Inhoan useimpia ihmisiä

Tyhmät vätykset

En tajua ja inhoan suurinta osaa ihmisistä. He ovat täysin tylsiä, intohimottomia vätyksiä joilla on täysin surkea maku kaikkien asioiden suhteen. Heillä ei ole myöskään mitään ymmärrystä romantiikan tai seksin suhteen. Taitaa olla niin että harvalla heistä on edes mitään ajatuksia tai tunteita, he ovat vain konemaisia ja pinnallisia typeryksiä.

Tavisten välisistä keskusteluista saa usein hyvän kuvan heidän tavanomaisesta maailmastaan ja ajatuksistaan. Harvoin tavis puhuu mistään päivän ruokaa, liukuhihnaduuniaan tai säätä ihmeellisimmistä asioista. Tai sitten tavis valittaa kuinka joku ei käyttäydy hänen odottomallaan tavalla.

Taviksen ainoa tunne lienee sairaalloinen kateus. He ovat kateellisia niille joiden elämässä on oikeasti jotain sisältöä. Tavikset eivät osaa oikein suhtautua itseään parempiin ihmisiin. Jos joku osoittaa oikeaa rohkeutta, itsevarmuutta ja persoonallisuutta, saa hän tavisten vihan niskaansa.

217

5683

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • inhokki lihansyöjä

      Inhoan ihmisiä kuten AP kirjoittaja.Et ole ihmistä kummmpi ja käyt tyhjentämässä suolesi ja rakkosi kuten muutkin tavalliset kuolevaiset.Luulet vain itse olevasi jotenkin erinomainen,,

      • Corriere della sera

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.


      • erikoinentavis
        Corriere della sera kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.

        Mä inhoonkin teitä kaikkia. Lälläslää.


      • Hölmöläinen
        erikoinentavis kirjoitti:

        Mä inhoonkin teitä kaikkia. Lälläslää.

        Aloittajan kirjoitus oli syvältä pyllystä, minun mielestäni. En ymmärrä mitä hakee. Olisi ollut vaan hiljaa.


      • Musta.kissa.
        Corriere della sera kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.

        Oikeasti kanssa en minäkään siedä ihmisiä ja etenkään tyhmiä sellaisia. Suuri osa ihmisistä on täysiä kuspäitä ja kieroja pas.koja ja juoruiliota. Näin se nyt vain on. Todella harvan hyväksyn ystäväksi ja niitä ei todellakaan ole montaa. Tuppaitujia on riittänyt, mutta aina karistan ne pois kuvioistani ja samoin jatkossakin.


      • ,,|,,
        Musta.kissa. kirjoitti:

        Oikeasti kanssa en minäkään siedä ihmisiä ja etenkään tyhmiä sellaisia. Suuri osa ihmisistä on täysiä kuspäitä ja kieroja pas.koja ja juoruiliota. Näin se nyt vain on. Todella harvan hyväksyn ystäväksi ja niitä ei todellakaan ole montaa. Tuppaitujia on riittänyt, mutta aina karistan ne pois kuvioistani ja samoin jatkossakin.

        ..eivätkä osaa kirjoittaa...


      • Musta.kissa. kirjoitti:

        Oikeasti kanssa en minäkään siedä ihmisiä ja etenkään tyhmiä sellaisia. Suuri osa ihmisistä on täysiä kuspäitä ja kieroja pas.koja ja juoruiliota. Näin se nyt vain on. Todella harvan hyväksyn ystäväksi ja niitä ei todellakaan ole montaa. Tuppaitujia on riittänyt, mutta aina karistan ne pois kuvioistani ja samoin jatkossakin.

        ollaaks kavereita?
        mullaki sama ihmisten suhteen..
        mä luulin yhest ns kaverista et se olis fiksu mut ku aloin kattoo mitä se tekee arkisin ja mitä se puhuu toisista ihmisistä ni eise ollukkaa kiva/fiksu tyyppi..


      • Robert McKeancy
        Corriere della sera kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.

        Olet ihailtavan rohkeasti esittänyt mielipiteesi, joka kyllä paljolti on aivan paikkansa pitävä. Ja voin kertoa että ihmiskunta ei ole kuitenkaan aikaisemmin ollut yhtä paljossa määrin nykyisen kaltainen, vaan ihmiset ovat ymmärtäneet oman alemman sääty asemansa perusteella että toiset osaavat tehdä ja puhua paremmin kuin mitä he itse ovat mielestään kykeneviä. Ja tällöin tavallinenkin rahvas on mielestäni ollut aika fiksua ja osoittaneet oikealla tavalla nöyrää asennetta sen suhteen että on luonnollista että eräät ovat todellakin kehittyneempiä ihmisiä ja syntyneet aidosti parempiin sukujuuriin. Jolloin toki täytyy ymmärtää että eliitti aseman ihmisillä on säätynsä mukainen asema yhteiskunnassa jonka tulee palvella koko yhteiskuntaa.

        Jaakobin portaat tunnetaan metafyysisenä käsitteenä, joka kertoo että kukaan ei kykene juurikaan säilyttämään samaa tasoa itsellään, vaan aina ollaan joko nousemassa, tahi laskeutumassa alaspäin aidon kosmoksen kehityksen lakien mukaisesti.

        http://farm4.static.flickr.com/3255/2544379639_8892bf2616.jpg


      • l.e.a.
        Corriere della sera kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.

        Sontaa,huono päivä,sitten sontaa toisten niskaan,kun viskaa sontaa vaikka lapiokaupalla,niin sonnassa kasvaa ,vaikka viljaa ,,onhan sitten Suomalaisten leipä taattu,ja vielä luomuleipää.


      • Kerrankin odotin älyllisesti haastavaa keskustelua, en toisten haukkumista, ei toteudu taaskaan.


      • Kolahti kumminkin
        Hölmöläinen kirjoitti:

        Aloittajan kirjoitus oli syvältä pyllystä, minun mielestäni. En ymmärrä mitä hakee. Olisi ollut vaan hiljaa.

        Minä taas ymmärsin välittömästi, mitä aloittaja ajoi takaa. Kunpa vain et olisi yksi osoitetuista....!

        Muutenkin ihmettelen yletöntä kommentoinnin tarvetta. Jos jotain asiaa ei käsitä, saa olla hiljaa. Hiljaisuus on jopa erittäin toivottavaa. Ketään ei kiinnosta lukea kommentia, jossa viestin ainoa sisältö on "en ymmärtänyt - edellisen kirjoittajan on siis oltava tyhmä".

        Elämme aikaa, jossa jokainen on taiteellisesti lahjakas, älykäs, urheilullinen, tavoiteltu, kielitaitoinen ja ennen kaikkea sosiaalinen...! Sitä vastoin ympäristö on aivan outo. Kun kerran taviksia ei enää ole, mikä selittää tämänkin keskustelun alussa esitetyt kommentit...? Eikö monilahjakkuus ymmärrä heti kaiken ja laita vielä omaa lisäystä jatkoksi.


      • kolahtiko?
        Kolahti kumminkin kirjoitti:

        Minä taas ymmärsin välittömästi, mitä aloittaja ajoi takaa. Kunpa vain et olisi yksi osoitetuista....!

        Muutenkin ihmettelen yletöntä kommentoinnin tarvetta. Jos jotain asiaa ei käsitä, saa olla hiljaa. Hiljaisuus on jopa erittäin toivottavaa. Ketään ei kiinnosta lukea kommentia, jossa viestin ainoa sisältö on "en ymmärtänyt - edellisen kirjoittajan on siis oltava tyhmä".

        Elämme aikaa, jossa jokainen on taiteellisesti lahjakas, älykäs, urheilullinen, tavoiteltu, kielitaitoinen ja ennen kaikkea sosiaalinen...! Sitä vastoin ympäristö on aivan outo. Kun kerran taviksia ei enää ole, mikä selittää tämänkin keskustelun alussa esitetyt kommentit...? Eikö monilahjakkuus ymmärrä heti kaiken ja laita vielä omaa lisäystä jatkoksi.

        Mitä tarkoittaa kirjoituksessasi toistuva ellipsin käyttö ennen välimerkkiä? En oikein ymmärrä.

        Aloittaja on mielestäni itse tyhmä osoittaessaan ettei suvaitse erilaisuutta. HÄN olisi voinut olla hiljaa mielipiteidensä kera, sivistynyt ihminen ei toimi noin. Vai pitäisikö kaikkien elää niin, miten ap määrittelee fiksuuden? Aika suppeakatseista ajattelua.

        Uskoakseni on kyse provokaatiosta.


      • Sisäisestikin ruma
        kolahtiko? kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kirjoituksessasi toistuva ellipsin käyttö ennen välimerkkiä? En oikein ymmärrä.

        Aloittaja on mielestäni itse tyhmä osoittaessaan ettei suvaitse erilaisuutta. HÄN olisi voinut olla hiljaa mielipiteidensä kera, sivistynyt ihminen ei toimi noin. Vai pitäisikö kaikkien elää niin, miten ap määrittelee fiksuuden? Aika suppeakatseista ajattelua.

        Uskoakseni on kyse provokaatiosta.

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        on taviksilla myös huolimaton, tylsä ja ruma. Suomalaisista naisista ylipainoisia on 52% ja miehistä 67% painoindeksillä mitattuna. Normaalipainoisillakaan harvoin on kuntosalilla hankittu hyvä kroppa. Huono ulkonäkö kertoo huonosta itsekurista, joka tunnetaan myös sisäisen kauneuden puutteena.


      • Mistä kohtaa
        Sisäisestikin ruma kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        on taviksilla myös huolimaton, tylsä ja ruma. Suomalaisista naisista ylipainoisia on 52% ja miehistä 67% painoindeksillä mitattuna. Normaalipainoisillakaan harvoin on kuntosalilla hankittu hyvä kroppa. Huono ulkonäkö kertoo huonosta itsekurista, joka tunnetaan myös sisäisen kauneuden puutteena.

        steroideilla salilla pullisteltu kroppa on sisäisesti kaunis? Velttopaska se on joka ajattelueliminään käyttää muskeleita. Aivotoiminta tapahtuu jossain peräaukon tienoilla?

        Onneksi sentään enemmistö taitaa ajatella ihan aivoilla vielä. Vaikka kuvailemiasi "kauniita ja rohkeita" BB-taloihmisiä onkin erityisesti nuorten ihmisten joukossa huomattavan paljon enenmmän kuin ennen. Mutta se kai on ajankuva että joukossa tyhmyys tiivistyy ja nuorisohan on laumasieluja. Ihmiset elävät entistä pidempään joten kai se nuoruusiän epävarmuuskin sitten säilyy pidempään.


      • köyhät kyykkyyn!
        Sisäisestikin ruma kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        on taviksilla myös huolimaton, tylsä ja ruma. Suomalaisista naisista ylipainoisia on 52% ja miehistä 67% painoindeksillä mitattuna. Normaalipainoisillakaan harvoin on kuntosalilla hankittu hyvä kroppa. Huono ulkonäkö kertoo huonosta itsekurista, joka tunnetaan myös sisäisen kauneuden puutteena.

        Olen ihmetellyt samaa asiaa. 70%ihmisistä on mitäänsanomattomia ja näkymättömiä, elämä on alemmuudentuntoista ja apaattista. Näitä kynnysmattoja pystyy helposti käyttään hyväkseen, revin heidän selkänahasta rahaa joka päivä, ja hyvä niin!


      • Kolahti sinuunkin
        kolahtiko? kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kirjoituksessasi toistuva ellipsin käyttö ennen välimerkkiä? En oikein ymmärrä.

        Aloittaja on mielestäni itse tyhmä osoittaessaan ettei suvaitse erilaisuutta. HÄN olisi voinut olla hiljaa mielipiteidensä kera, sivistynyt ihminen ei toimi noin. Vai pitäisikö kaikkien elää niin, miten ap määrittelee fiksuuden? Aika suppeakatseista ajattelua.

        Uskoakseni on kyse provokaatiosta.

        Käytin ellipsiä kahdesti vaikkapa juuri siksi, etten vaikuttaisi yhtä tylsältä kuin sinä....! Tieteellinen teksti on sitten eri näköistä........ Mutta sitä et varmaankaan käsitä. Tunnustithan juuri, että "en oikein ymmärrä".

        Minusta myöskään sivistystaso ei heijastu siinä, miten ihminen avautuu jollain suomi24-sivustolla. Saattaa olla hauskaa käyttää sanomisen vapautta täysin piilossa katseilta. Tuskinpa siis aloittaja käyttäytyy sinunkaan aikana "sivistymättömästi" vaan ajatukset sinusta näkyvät vain hänelle itselleen.

        Sen sijaan meidän kommentoijien sivistystaso paljastuu jälkikommenteissa. Yksi ja toinen ei ymmärrä yhtä eikä toista. Toisille jopa puhekieleen verrattavat tekstin tehokeinot ovat mysteeri.....!


      • omaperäisyyttä
        kolahtiko? kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kirjoituksessasi toistuva ellipsin käyttö ennen välimerkkiä? En oikein ymmärrä.

        Aloittaja on mielestäni itse tyhmä osoittaessaan ettei suvaitse erilaisuutta. HÄN olisi voinut olla hiljaa mielipiteidensä kera, sivistynyt ihminen ei toimi noin. Vai pitäisikö kaikkien elää niin, miten ap määrittelee fiksuuden? Aika suppeakatseista ajattelua.

        Uskoakseni on kyse provokaatiosta.

        Jopa kulttuuristen tervehdysten arvostelu osoittaa ihmisten kykenemättömyyttä omaan toimintaansa nostamalla heidän uhotuksensa ja henkisen velttoudensa vain esille.Ihmisistä on tullut vain kaupallisten viihdekulttuurien suurkuluttajia jotka ajattelevat maallista mammonaa johtohenkilöittensä aivoilla ja tavoilla joka ilmenee lähinnä nokkelien ajallisten ja henkisten vuorovaikuitteiden tunnusmerkkeinä.


      • KaruTotuus
        Hölmöläinen kirjoitti:

        Aloittajan kirjoitus oli syvältä pyllystä, minun mielestäni. En ymmärrä mitä hakee. Olisi ollut vaan hiljaa.

        Taviksen tyypillinen vastaus. :D


      • kolahtiko? kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa kirjoituksessasi toistuva ellipsin käyttö ennen välimerkkiä? En oikein ymmärrä.

        Aloittaja on mielestäni itse tyhmä osoittaessaan ettei suvaitse erilaisuutta. HÄN olisi voinut olla hiljaa mielipiteidensä kera, sivistynyt ihminen ei toimi noin. Vai pitäisikö kaikkien elää niin, miten ap määrittelee fiksuuden? Aika suppeakatseista ajattelua.

        Uskoakseni on kyse provokaatiosta.

        mik ihmee ellipsin käyttö.........? HÄH ?!?!
        sekopiä uot itte sie.
        heh.


      • lkfdföjimo
        Sisäisestikin ruma kirjoitti:

        http://miestennielija.blogspot.com/2013/06/ulkonako.html
        on taviksilla myös huolimaton, tylsä ja ruma. Suomalaisista naisista ylipainoisia on 52% ja miehistä 67% painoindeksillä mitattuna. Normaalipainoisillakaan harvoin on kuntosalilla hankittu hyvä kroppa. Huono ulkonäkö kertoo huonosta itsekurista, joka tunnetaan myös sisäisen kauneuden puutteena.

        Onko itsekuri tärkein sisäisen kauneuden mittari?

        Minulla on varsin hyvä kroppa. Urheilen säännöllisesti. Mutta minulla on parikin upeaa ystävää, jotka ovat pyöreitä. He ovat sydämellisiä, ystävällisiä, epäitsekkäitä ja mielenkiintoisia ihmisiä. Heillä on myös itsekuria, mutta ei kenties herkkujen suhteen tai intohimoa urheiluun.

        Minä puolestani liikun kyllä, mutta itsekuri muiden asioiden suhteen voi olla heikko. Esimerkiksi nytkin lintsaan töistä, kun laiskottaa. No, jokaisella on heikkoutensa ja vahvuutensa. Mutta ulkonäön perusteella voi varsin vähän päätellä ihmisestä.


      • Metalismygod666
        Kolahti sinuunkin kirjoitti:

        Käytin ellipsiä kahdesti vaikkapa juuri siksi, etten vaikuttaisi yhtä tylsältä kuin sinä....! Tieteellinen teksti on sitten eri näköistä........ Mutta sitä et varmaankaan käsitä. Tunnustithan juuri, että "en oikein ymmärrä".

        Minusta myöskään sivistystaso ei heijastu siinä, miten ihminen avautuu jollain suomi24-sivustolla. Saattaa olla hauskaa käyttää sanomisen vapautta täysin piilossa katseilta. Tuskinpa siis aloittaja käyttäytyy sinunkaan aikana "sivistymättömästi" vaan ajatukset sinusta näkyvät vain hänelle itselleen.

        Sen sijaan meidän kommentoijien sivistystaso paljastuu jälkikommenteissa. Yksi ja toinen ei ymmärrä yhtä eikä toista. Toisille jopa puhekieleen verrattavat tekstin tehokeinot ovat mysteeri.....!

        Mua vituttaa tollasest ihmiset jotka tekevät mitä vaan ollakseen erilaisia. Sinäkin olet nähtävästi yksi niistä. Ja kumpikaan teistä ei näköjään tiedä, mitä ellipsi tarkoittaa, joten katsokaa täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ellipsi
        Ja et nähtävästikkään edes tiedä, millainen on sivistynyt ihminen. Asioiden ymmärtämisellä ei ole siihen mitään osuutta. Ja se vaan sanoi että "en oikein ymmärrä" ihan sulle vittuillakseen. Ja miten muka ajattelit todistaa, että "Sen sijaan meidän kommentoijien sivistystaso paljastuu jälkikommenteissa".
        Odotan innolla vastausta :)


      • Osittain kyllä
        lkfdföjimo kirjoitti:

        Onko itsekuri tärkein sisäisen kauneuden mittari?

        Minulla on varsin hyvä kroppa. Urheilen säännöllisesti. Mutta minulla on parikin upeaa ystävää, jotka ovat pyöreitä. He ovat sydämellisiä, ystävällisiä, epäitsekkäitä ja mielenkiintoisia ihmisiä. Heillä on myös itsekuria, mutta ei kenties herkkujen suhteen tai intohimoa urheiluun.

        Minä puolestani liikun kyllä, mutta itsekuri muiden asioiden suhteen voi olla heikko. Esimerkiksi nytkin lintsaan töistä, kun laiskottaa. No, jokaisella on heikkoutensa ja vahvuutensa. Mutta ulkonäön perusteella voi varsin vähän päätellä ihmisestä.

        Onko itsekuri tärkein sisäisen kauneuden mittari?

        Itsekuri on osa sisäistä kauneutta. Jos ihminen ei huolehdi pukeutumisestaan, terveydestään ja ulkonäöstään hän on todennäköisesti sisäisestikin ruma. Ei kuitenkaan välttämättä ja poikkeuksia on. Yleensä kurinalaisuus yhdellä osa-alueella näkyy kurinalaisuutena myös muissa asioissa. Hälläväliä asenteella on tapana taas mennä kaikille elämän osa-alueille.


      • 13+10
        Corriere della sera kirjoitti:

        Mun täytyy sanoa että inhoan teitä molempi. Sätitte toinen toisianne, olan takaa viskaatte sontaa toistenne niskaan.

        Aloittajalle ja muillekin Erityisen Erikoisille Ihmisille Jotka Eivät Ole Hankkineet Asuntoa Tai Vakituista Työpaikkaa Tai Perhettä Tai Muuta Sellaista Elämänsisältöä (EEIJEOHATVTTPTMSE), tässä teille Aivan Erityinen Lumihiutalepalkinto!

        http://media.tumblr.com/tumblr_m8qd3fpEFk1rscuwo.gif


      • jdd
        Robert McKeancy kirjoitti:

        Olet ihailtavan rohkeasti esittänyt mielipiteesi, joka kyllä paljolti on aivan paikkansa pitävä. Ja voin kertoa että ihmiskunta ei ole kuitenkaan aikaisemmin ollut yhtä paljossa määrin nykyisen kaltainen, vaan ihmiset ovat ymmärtäneet oman alemman sääty asemansa perusteella että toiset osaavat tehdä ja puhua paremmin kuin mitä he itse ovat mielestään kykeneviä. Ja tällöin tavallinenkin rahvas on mielestäni ollut aika fiksua ja osoittaneet oikealla tavalla nöyrää asennetta sen suhteen että on luonnollista että eräät ovat todellakin kehittyneempiä ihmisiä ja syntyneet aidosti parempiin sukujuuriin. Jolloin toki täytyy ymmärtää että eliitti aseman ihmisillä on säätynsä mukainen asema yhteiskunnassa jonka tulee palvella koko yhteiskuntaa.

        Jaakobin portaat tunnetaan metafyysisenä käsitteenä, joka kertoo että kukaan ei kykene juurikaan säilyttämään samaa tasoa itsellään, vaan aina ollaan joko nousemassa, tahi laskeutumassa alaspäin aidon kosmoksen kehityksen lakien mukaisesti.

        http://farm4.static.flickr.com/3255/2544379639_8892bf2616.jpg

        Kerrankin asiaa. Mutta ainiin, täällähän faktoja edes historiasta ei saa sanoa, kun jollekin voi tulla siitä paha mieli.

        Joskus ihmettelen miten jotkut voivat elää niin syvällä omissa valheissaan, etteivät voi hyväksyä ihmisten eriarvoisuuden olemassaoloa? Se nyt vaan on fakta, että tällä maapallolla, tässä elämässä ja tällä maallisella tasolla me ihmiset elämme hierarkiassa. Ja faktaa on myös se, että ne, jotka ovat hierarkiassa parempiarvoisessa asemassa esim. taloudellisesti, tietävät enemmän asioista sekä kirjatietämyksen että henkisten taitojen tasolla yksinkertaisesti siksi, että raha tuo heille enemmän mahdollisuuksia oppimiseen, jokaisella tasolla. Ja toki, rikkaat oppii myös henkisen tason asioita paljon suuremmalla volyymilla ja nopeammin kuin ne, jotka joutuvat käyttämään kaiken aikansa vain päivästä toiseen pärjäämiseen. Tämä taas johtaa siihen, että rikkaat ovat väkisinkin sekä materiaalisesti, kirjatiedoiltaan, että henkiseltä kasvultaan keskimääräisesti edempänä kuin ne, kenellä ei ole varaa tähän luksukseen ajankäytön vuoksi. Mikseivät nykyajan ihmiset voi hyväksyä tätä asiaa? Ennen se tajuttiin, jokaisessa säädyssä. Nykyään parempiosaiset ovat tulleet ahneiksi ja unohtaneet velvollisuutensa muiden palvelusta ja huonompiosaiset kuvittelevat olevansa kuninkaita hierarkian huipulla, vaikka taidot eivät selvästikään sinne asti riitä. Harhaisia kummatkin!


      • puolih.
        amoria1 kirjoitti:

        Kerrankin odotin älyllisesti haastavaa keskustelua, en toisten haukkumista, ei toteudu taaskaan.

        kysyisin myös näiltä järjenjättiläisiltä,onko heillä kellään näyttää terveen paperit.mulla on.


      • misantrooppi
        13+10 kirjoitti:

        Aloittajalle ja muillekin Erityisen Erikoisille Ihmisille Jotka Eivät Ole Hankkineet Asuntoa Tai Vakituista Työpaikkaa Tai Perhettä Tai Muuta Sellaista Elämänsisältöä (EEIJEOHATVTTPTMSE), tässä teille Aivan Erityinen Lumihiutalepalkinto!

        http://media.tumblr.com/tumblr_m8qd3fpEFk1rscuwo.gif

        13 10 on oikein erityinen älypää:
        Ihmiset Jotka Eivät Ole Hankkineet Asuntoa, Vakituista Työpaikkaa, Perhettä, Muuta Sellaista = Elämänsisältö

        Aika F... kapea maailmankuva, jos elämänsisältöön ei mahdu muuta kun paikka nukkua, sikiä ja hikoilla rahasta.

        Jep, en tykkää ihmisistä, ei ainakaan niin yksinkertaisista.


      • Anonyymi
        UUSI

        Sun käsityksesi ihmisyydestä tiivistyy paskantamiseen. Aika kuvaavaa.


    • Hyvä kirjoitus, samaan tympiintynyt.Ihminen on pikkumainen otus.

      • tympii tympii

        Joo. Ja muuten, ihmisen vajavaisuus kertoo jotain myös Luojastaan. "Hedelmistään puu tunnetaan"


      • pintaa olen
        tympii tympii kirjoitti:

        Joo. Ja muuten, ihmisen vajavaisuus kertoo jotain myös Luojastaan. "Hedelmistään puu tunnetaan"

        ihan hyvää panomusaa tulee kun juhannustanssit soi hoopeellä junnu vainion laulamana. lauluhan kertoo suomalaisten seksielämästä. jätin nyt sään puheenaiheena pois.


    • Olet oikeassa, ihmisiä sietääkin inhota. Mutta kannattaa viedä rehellisyys ja logiikka loppuun saakka: et poikkea muista millään tavalla. Samallainen yhdistyneiden paskantuottajien jäsen sinäkin olet, sori vaan.

    • Hetkinen.

      Ihmeellistä, miten ihmisten perseitä kutittaa nykyään joka asia. Antaa ihmisten elää haluamallaan tavalla.

      • Narcissos myth

        Mutta jos on äidin syliä vaille jäänyt huomionkipeä narsisti, on vaikea pitää suutaan kiinni. Inho toista ihmistä kohtaan on inhoa itseään kohtaan, sehän on helppo lukea rivien välistä. Ei ole tainnut ymmärrystä ja hyväksyntää herua lapsena, vaan surullista mitätöintiä.


    • tuleva akateeminen

      No ei minua kiinnosta töiden taikka opiskelujen ulkopuolella puhua töistä tai opiskeluista, vaan jostain aivan muusta, vaikka mukavista harrastuksista. Päivän ruoka tai päivän sää ovat oikein hyviä puheenaiheita ja itse arvostan aivan tavallisista asioista keskustelemista.

      Omasta mielestäni silloin on vähän sisältöä elämässä, jos koko ajan puhuu esimerkiksi omista töistään tai yrittää päteä monilla työjutuillaan ja silleen. Keskustelu maanläheisimmistä aiheista on paljon mukavampaa.

      • Säälittävää

        Sinä oletkin tyypillinen koneen osa, joka juo itsensä hengiltä viiskymppisenä.


      • Ja varmaan
        Säälittävää kirjoitti:

        Sinä oletkin tyypillinen koneen osa, joka juo itsensä hengiltä viiskymppisenä.

        omistaa iföönin, ja 50" taulutelkkarin sekä folkkarin golffin ja rivitalopätkän plus että lomilla pitää käydä thaikuissa kun se on 2000-luvun kanaria.


      • Cloetta...
        Säälittävää kirjoitti:

        Sinä oletkin tyypillinen koneen osa, joka juo itsensä hengiltä viiskymppisenä.

        Eivätköhän ne ole useimmiten ne elämysten metsästäjät niitä, jotka todennäköisimmin "juovat itsensä hengiltä viiskymppisenä". En tiedä mitä hienoa ja syvällistä tarkoitat määritelmälläsi koneen osa ja luulen, etten tietoa tule missään tarvitsemaankaan.

        Minä luultavasti olen hyvin tavallinen ihminen, joskin luultavasi myös keskimääräistä onnellisempi tavallisine asioineni, tavallista arkea elävänä ja pitkässä parisuhteessa olevana. Puhun paljon arkiasioista sillä niistä elämä pääosin koostuu. Hienot henkiset tavoitteet, omaan napaan tuijottaminen siis se nykykielellä itsensä etsiminen ei mielestäni ole mllään tavoin hienompaa tai ihmeellisempää kuin se tuikitavallinen elämä.

        Väitän,. että ne muka-ei-koneen-osa-ihmiset eivät ole tyytyväisempiä saatikka onnellisempia ihmisiä verrattuna esim. tavalliseen kotiäitiin, jolla arki on täynnä pieniä ihmeitä lasten ja sen tavallisen elämän myötä.

        Onni on omien korvien välissä; kaikenmaailman joogat, elämyskickseilyt sun muut eivät sitä tuo vaan vievät elämää aivan väärään suuntaan.

        Se, että inhoaa suurinta osaa ihmisistä kertoo paljon enemmän inhoajasta itsestään kuin muista ihmisistä. Miten muilla ihmisillä on noin paljon merkitystä, että aiheuttaa niinkin vahvan tunnekuohun kirjoittajassa kuin inhon. Sitä sopii miettiä....


      • Cloetalle
        Cloetta... kirjoitti:

        Eivätköhän ne ole useimmiten ne elämysten metsästäjät niitä, jotka todennäköisimmin "juovat itsensä hengiltä viiskymppisenä". En tiedä mitä hienoa ja syvällistä tarkoitat määritelmälläsi koneen osa ja luulen, etten tietoa tule missään tarvitsemaankaan.

        Minä luultavasti olen hyvin tavallinen ihminen, joskin luultavasi myös keskimääräistä onnellisempi tavallisine asioineni, tavallista arkea elävänä ja pitkässä parisuhteessa olevana. Puhun paljon arkiasioista sillä niistä elämä pääosin koostuu. Hienot henkiset tavoitteet, omaan napaan tuijottaminen siis se nykykielellä itsensä etsiminen ei mielestäni ole mllään tavoin hienompaa tai ihmeellisempää kuin se tuikitavallinen elämä.

        Väitän,. että ne muka-ei-koneen-osa-ihmiset eivät ole tyytyväisempiä saatikka onnellisempia ihmisiä verrattuna esim. tavalliseen kotiäitiin, jolla arki on täynnä pieniä ihmeitä lasten ja sen tavallisen elämän myötä.

        Onni on omien korvien välissä; kaikenmaailman joogat, elämyskickseilyt sun muut eivät sitä tuo vaan vievät elämää aivan väärään suuntaan.

        Se, että inhoaa suurinta osaa ihmisistä kertoo paljon enemmän inhoajasta itsestään kuin muista ihmisistä. Miten muilla ihmisillä on noin paljon merkitystä, että aiheuttaa niinkin vahvan tunnekuohun kirjoittajassa kuin inhon. Sitä sopii miettiä....

        On kapeakatseista väittää tietävänsä jos ei ole kokemusta. Oletko kokeillut tätä "muka-ei-niin-koneen-osa"- elämää?

        Jokaisella on oikeus elää elämäänsä haluamallaan tavalla. Ei ole oikeaa tai väärää tapaa. Se, että kaikkien pitäisi hankkia uraputki ja lisääntyä ei välttämättä vaan ole se kaikkien juttu. Eikö saisi elää muulla tavoin kuin yhteiskunta opettaa ja tehdä elämänsä aikana asioita, jotka ovat tärkeitä itselle. Eikö saisi toimia eri tavalla kuin miljoonat muut?

        Ja miten määritellään keskimääräistä onnellisempi? Miten voit verrata omaa onneasi toisiin? Sitä sopii miettiä..


      • vätys2

        Päteä ja päteä. Mistä lähtien työ ja opiskelu ovat lakanneet olemasta maanläheisiä keskustelun aiheita? Ne on just sitä "perusarkikaurapuuroo" siinä missä harrastuksetkin!


    • l.e.a.

      Tavis,siis tavallinen,oletko taviksia parempi ihminen,jos vähättelet niinsanottuja taviksia,silloin sinun suhtautuminen kanssakulkijoihin,siis taviksiin,joku ihminen nostaa itsensä ylimmälle korokkeelle,sieltä kattelee,mutta kuka itsensä ylentää hänet alennetaan,kuka itsensä alentaa,hänet ylennetään.

      • Mitenkäs sinä

        muka luulet alentavasi minut?


    • tavallinen ihminen

      Olet luultavasti henkisesti rasittuneessa tilassa tai sitten sinulla on jokin mielialahäiriö. Tuollainen negatiivnen ajattelu ei ole normaalia.. kokeile ottaa töistä vähän vapaata ja lukea aamuisin jotain muuta kuin ylikuivaa hesaria joka saa kenet tahansa vihaamaan ihmiskuntaa. Jos ajattelet noin muista tavalisista ihmisistä mikä sinä sitten olet, minun silmissäni maailmaan kyllästynyt, rasittunut ja mahdollisesti hieman yksinäinen ihminen. Jos sinua kritisoitaisiin niin kuin kritisoisit muita olisit luultavimmin katkera ja elämään kyllästynyt ihminen jonka ajatukset ovat mustia joka kokee jonkunlaista vihaa mahdollisesti itseään kohtaan ja soveltaa sen mustamaalaamalla muita ihmisiä päässään. Suosittelen lämpimästi että hakeudut psykologin juttusille ja kerrot hänelle tunteistasi sillä tuo ei ole normaalia

      • two pauuno

        Kuka hiton tupauuno lukee hesaria?


      • kehityskelpoinen
        two pauuno kirjoitti:

        Kuka hiton tupauuno lukee hesaria?

        Minä lukisin, enemmänkin kuin sen 5 juttua per viikko. minkä ilmatteks saa lukea.
        En vaan halua ple periaatteesta maksaa jostain lukuoikeudesta senttiäkään.
        Tää siis tarkottaa nettilukemista en jaksais raijata perinteisiä lehtejä keräyslootaan.
        Mut kyl hesarissa on korkeatasosemmat jutut kun esmes iltapäivälehdissä. Mutta tiedän että kaikki ei jaksa asialinjaa, älyllisesti helpommalla pääsee roskalehtien lukemisella. Mutta ajattelu ei sillä kyllä kehity.


    • yäk noi yäk itte yäk

      On sanottu että sellaiia ihmisiä inhoaa eniten joilla on sinun omia negatiivisia taipumuksia, kuten tylsyys intohimottomuus surkea maku ym.
      Tunnistitko heissä kenties omia piirteitäsi ?

    • tiul.

      olen tavis en ois jos laittaisin cbaten näkymään myös täällä , se on auki aina nytkin kun kirjoitan tätä
      kuvaan kaikki teen keiton jne mukana kaupassa, katsojia joka hetki noin 500 ei scandinaviassa , keitähän muita tuuttuja on , mutta kaikkion tavismaisesti taviksia omassa maassa

    • matkailija1

      TV ohjelmien tarjonta allekirjoittaa tuon toteaman, että ihmiset ovat todella "tyhmiä vätyksiä"... heille kelpaa nykyisin viihteeksi kaikki!

      • tv-vihaaja

        Jopa putouksen ikivanhoja vitsejä vääntävät näyttelijänriekaleet, näin on.


      • kestomake

        Jaa itse en katso telkkaria enää ollenkaan näistä syistä.
        Sitä tulee vaan välillä selattua ohjelmatarjonta ja todettua että ei todellakaan tule mitään.


    • Voisitko ikinä kuvitella rakastavasi kaikkia ihmisiä inhoamisen sijaan ja riippumatta siitä, millaisia he ulkoisesti ovat?

    • mitä.missä.milloin

      Ei se mistä puhuu vaan miten.

    • dsavcxfdsf

      Valtaosa ihmisistä on idiootteja. Onko siinä muka jotain uutta?

    • tavallinen ja tylsä

      Olen itse sellainen aloittajan kuvaama "tavis", jolla on tasainen sielunelämä ja joka nauttii normaaleista jokapäiväisistä asioista.

      En itsekään arvosta hirveästi ihmisiä, jotka elävät aivan tunteidensa vallassa, haalivat elämyksiä ja kuvittelevat olevansa jotenkin hienompia vain siksi, että he elävät impulsseista ja jatkuvasta vaihtuvuudesta. Jokainen saa silti olla sellainen kuin haluaa, ja jokainen löytää varmasti mieluistaan seuraa, kun etsii. Niin me olemme ihmiset temperamenteiltamme erilaisia.

      Ennemminkin minusta tuntuu, että nykyisin on vaikea löytää tasaisia ja rauhallisia ihmisiä, joiden elämässä on muitankin nautinnon aiheita kuin jatkuva matkustelu, muutoksen hakeminen, elämykset jne.

      • l.e.a.

        Millainen olisi maailma jos olisimme samanlasia,peilissä näkyisi iso ryhmä ihmisiä,samallaiset mielipiteet ,samallaiset vaatteet,samallaista ruokaa söisimme,puhuisimme samallalailla.


      • Sehän olisi
        l.e.a. kirjoitti:

        Millainen olisi maailma jos olisimme samanlasia,peilissä näkyisi iso ryhmä ihmisiä,samallaiset mielipiteet ,samallaiset vaatteet,samallaista ruokaa söisimme,puhuisimme samallalailla.

        hyvinkin harmooninen ja ihanteellinen maailma. Ei olisi riitoja, ei kaunoja, ei avioeroja, ei lasten hylkäyksiä, ei raiskauksia, ei homoja, ei pahoinpitelyjä eikä tappoja, murhia, kansanmurhia, sotia jne.

        Yksinkertaista rakas "l.e.a." kun sen vain oikein oivaltaa.

        Vaikka peilissä näkyisi jokaisella rouvashenkilöllä esim puolipitkä hame, ja joku bisnesjakku ja olkalaukku, niin yksi hameista olisi musta, toinen valkoinen, kolmas kolmannen värinen. Materiaalia josta tehty on satoja ellei tuhansia erilaisia. Sama muiden vaatekappaleiden kohdalla.

        Lisäksi näistä henkilöistä vähintään yksi olisi vaaleatukkainen, toinen mustatukkainen ja loput siltä väliltä. Variaatioita silti miljoonittain.

        Yksimielisyys ja samankaltaisuus ajatusmaailmassa ei siis tuhoa harmoniaa, mutta se tuhoaa kyllä tehokkaasti kaikki tarpeettomat ylilyönnit.

        Ja tuosta peilissä näkyvien ihmisten ruokavaliosta, niin eiköhän se ole niin että vaikka kuinka olisi extriimisti ja yksilöllinen, niin eiköhän heidän kuten sinunkin ruokavaliosi koostu perunasta, viljatuotteista, lihasta, kahvista, sokerista ja suolasta? Tuskin matojakaan suuressa extriimismissäsi olet vielä alkanut syömään?


    • Yhtyn etelliseen mielipuoleen (y)

    • M.Virtanen aka poop

      On ihmisiä jotka ovat kiinnostavampia kuin toiset, mutta se yleensä johtuu että kiinnostuksen kohteista, "taviksella" ja "taviksella" on vain erinlaiset mielihalut ajatusten ja mielihalujen suhteen, mitä tästä opimme? Jokainen löytäköön oman ryhmänsä niin ei tarvi ihmetellä "tavista" jonka mielikuvat elämästä eivät ole samanlaisia, jotenkin koko aloitus on taviksen kirjoittama.

    • neljä vuodenaikaa

      Ruoka ja sää on jokapäivä läsnä. Mitä sitä muutakaan jauhamaan paskaa. Nuo asiat riittävät keskusteluun , muut syventyjät on sitten psykopaatteja ihan erikseen. talvi tulee ja turpa kiinni.

    • aiheita on monia

      Aika pinnallista jos ei löydy muita aiheita kuin työ ja ruoka. Sää on suomessa aiheena, koska se vaihtelee paljon. Sää on kiva aihe.
      Ehkä koemme aloituksen myötä muuttuneita ihmisiä taviksista suvaitsevaan ja mielenkiintoiseen, persoonalliseen suuntaan.

    • parempi1

      Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän käy hattuttaa jotkut ihmiset, ei niin että olisin parempi, mitä tietenkin olen.

      • keski-ikäinen+

        Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän suvaitsen ja ymmärrän erilaisia ihmisiä.


      • myös keski-ikäinen+
        keski-ikäinen+ kirjoitti:

        Mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän suvaitsen ja ymmärrän erilaisia ihmisiä.

        Olet niin oikeassa, Suvaitsevaisuus tulee ymmärryksen myötä.Täytyy olla tosi rasittavaa olla ymmärtämätön. Kaikille on paikka tässä maailmassa, ikään, sukupuoleen, näköön, koulutukseen, ihonväriin, uskontoon, seksuaaliseen suuntautumiseen katsomatta.


      • VIELÄ PAREMPI

        Taidat hallita tämän ironian taitolajin..


    • tämmöstäjoo

      Tervetuloa Suomeen

    • tavis106

      olen siaraan kateellinen kaikille ja kaikesta. suorastaan tikahdun tähän tunteeseen, kun tiedän kaikilla muilla olevan elämässään sisältöä: työ. koti, vapaa-aika, harrastukset, suku, juhlia, arki, riidat, sovinto, rahaa, käteistä, velkaa, ruokapöytä, tuolit, kattila, jääkaappi. on minullakin, mutta kun tekstasit minunkin olevan kateellinen, ajattelin että ollaan sitten. ei se minulat ole pois

      • Varsinkin se

        naapurin ukon upouusi mersu pihassa herättää kaiken pahan veren?


    • Mee himaas vinkuu

      Tajuun että oot ilmeisesti hyvin epäsosiaalinen ihminen ton kirjotuksen perusteella.
      Mihin noista mainitsemistasi kategorioista sinä itse kuulut? Enkä oikein sisäistänyt hyvin angstaavan tekstisi viestiä ? Mikä oli tämän vinkumisen tarkoitus ?

    • Hmmm...

      Minä haluaisin olla tavis ja elää tavallista tylsää elämää, mutta kun kohtalo on ollut toisenlainen. Joudun mm. käymään raadollista kamppailua kiusaajaporukkaa vastaan.

      Tuskallista poiketa joukosta. Ei ole ystäviä ja huolet ahdistavat.

    • 1000000

      Olis kiva nähtä ja jutustella tämän ,,Aloitteljan kanssa..Onko järkeä korvien välissä tai jauhoja!!!

    • omituinen höpöttäjä

      Minä en varsinaisesti vihaa, tai vihaan joitakin ihmisiä kyllä, ja syvästi, mutta minua melkein koko ajan vituttaa suurin osa ihmisistä, ei sillä, että pitäisin itseäni parempana, tai heitä parempana, mutta minulla on sellainen periaate, että minua saa vituttaa kaikki, koska monia vituttaa minä, mutta tykkään minä muutamasta ihmisestä, ja paljon pidänkin, tai he ovat vain niin hauskoja persoonia, ja lisäksi heillä on samanlainen huumorintaju, mutta sitten muut ihmiset saavat minut varautuneeksi, ja ehkä siitä tämä vitutus johtuu, tosin netissäkin minua ärsyttää useiden ihmisten tekopyhä kirjoitustyyli, tai se menee joko hymiöiden liika käyttöön, tai sitten muuten vain ärsyttää.

      Ja kyllä, äsköinen oli vain yhden virkkeen pituinen teksti.

      • ootomituinenjoo

        Mutta se EI ollut yhden virkkeen pituinen teksti, vaan olit vain käyttänyt laittomasti pilkkua pisteen ja ison kirjaimen käyttämisen sijaan.

        Suomeksi sanottuna sinä RAISKASIT ÄITISI KIELTÄ!!!


      • pysy kaukana

        Kaltaisesi ihmiset ovat pelottavia. Koskaan ei tiedä, milloin pettää itsehillinta ja joltakulta lähtee henki.


      • tulen lähelle
        pysy kaukana kirjoitti:

        Kaltaisesi ihmiset ovat pelottavia. Koskaan ei tiedä, milloin pettää itsehillinta ja joltakulta lähtee henki.

        Mitä sitten, jos joltain lähtee henki? Kuolemaanhan tänne on tultu.


    • Antrasman

      Aloittaja kertoo juuri minusta. Tunnustan olevani kuvauksen kaltainen tylsä vätys, joka on kateellinen kun joku keksii elämäänsä parantavan asian. Esim. käy jonkun kurssin ja saa sitä kautta parempi palkkaisen työn.

      • Copyxwriter

        Miksi et kopioi naapurisi elämänmallia. Kun naapuri ilmoittautuu kurssille, niin myös sinä menet samalle kurssille. Kun hän vaihtaa autoa, vaihda sinäkin. Kun hän leikkaa nurmikkoa pihalla kesäaamuisin, tee sinä samoin. Jos naapuri lähtee lomalle Thaimaaseen, mene sinäkin. Silloin on paljon yhteistä puheenaihetta teillä molemmilla.

        Ei sitä jokaisen tarvitse erikseen pyörää keksiä, voithan tehdä kuten Marimekko ja kopioida.


    • gomppaan vähän

      Olen ainakin jossain määrin samaa mieltä. En nyt varsinaisesti voi sanoa että inhoaisin ihmisiä, mutta en vain jaksa ymmärtää miten joillekin ainoat tavoitteet ja unelmat elämässä on perhe, vakituinen työ ja oma talo.

      • laiska pönttö

        Helpompi mennä massan mukana ja ryhmäpaineen ohjailemana. Vastaan pullikoiminen vain väsyttää, eikä välttämättä edes johda mihinkään. Miksi ei vain eläisi helposti?


    • vittu kun vituttaa

      Tiedän aloittajan tunteen.
      Se on niin että huonohampainen kuormurinkuljettaja viihtyy huonohampaisten kuormurinkuljettajien kanssa Essolla jossa on muitakin huonohampaisia kuormurinkuljettajia antamassa vertaistukea niin ja siellä on hedelmäpelikin vielä tuomassa tunnelmaa.

      Sitten on akateemisia zombeja joiden luonnollinen kehitys on pysähtynyt opintojen aikana kokonaan. Näistä kahdesta viihdyn paremmin kuormurinkuljettajien kanssa.

      Itse viihdyn parhaiten miehekkäästi boheemissa reilussa myynti- ja kauppiashenkisessä seurassa jossa on elämää nähty muutakin kuin se suora matka pisteen a:n ja b:n välillä.

      Nousukkaat ja pyrkyrit ja kouluviisastelijat saavat minut raivon partaalle. Tyhmät ihmiset ei niinkään häiritse minua. Saavat olla tyhmiä keskenään. Elämä on liian lyhyt että jaksaisin kuunnella heidän jaarittelujaan.

      Raaka peli.

    • kiitoksia vaan!

      Lukematta yhtäkään kommenttia ap osasi kirjoittaa juuri niin, kuin minä ajattelen ihmisistä. Onneksi on joku, joka ajattelee samalla tavalla. Olen luullut olevani ainoa näin ajatteleva, enkä tunne kuuluvani luonnostaan mihinkään tapaamaani ihmisryhmään.
      Ei tämä minulle ongelma ole, mutta mietin asiaa usein.

    • hhhjj5656

      Minä inhoan tylsiä ja intohimottomia ihmisiä, jotka vaan keskustelee uudesta asuntolainasta ja uuden keittökalustuksen hankinnasta. Eläkää ihmiset, kerran täällä vaan ollaan.

    • kill1

      Miten kuvailisit ihmistä joka ei ole tavallinen ? Koulutus, työ, vapaa-aika, seurustelut, harrastukset, asumismuoto ?
      Miten suhtaudut lapsiin ja vanhuksiin ?

    • pöljät

      Perustele asiasi mitä tarkoitat. Vedit hatusta jokun pinnallisen asian mitä et osaa perustella. Minä vihaan ihmisiä jotka eivät osaa perustella asioita. Kerro edes miksi otit asian esille vai etkö tiedä tarkoitusta?

      • turhakkeet1

        Ihmisillä on taipumusta lukea asioita ja kertoa niitä toisille tietämättä mitä ovat kertomassa. Pääasia että juttu vaikuttaa hyvältä.


    • jorma691

      nowthatswhaticalledgy.jpg

    • "paremmat ihmiset"

      Sivistäpä itseäsi sen verran, että opit, ettei kukaan ole toista parempi ihminen. :-D

      • woot??

        Mistä olet tuollaista saanut päähäsi?


      • huohhh

        Apulantaa lainatakseni ; "parempi toistaan kumpikin nyt on..."


    • tavallinen taavi

      Ei tuollaisia kuvailemiasia ihmisiä voi kovinkaan paljoa olla! Mutta olen samaa mieltä kanssasi siinä mielessä, että olen aina arvostanut eläimiä enemmän kuin ihmisiä ja tykännyt enemmän niistä. Olen kai tämmöinen erakkoluonne...

    • nauraja x

      :=) Ihan samantekeväää ja naurattaa..

    • Mike2012

      Suomalaiset ovat korkeasti koulutettu, sivistymätön kansa. (Paavo Haavikko)

      He eivät OSAA puhua muusta kuin säästä, ruuasta ja arjesta. Yksinkertaisesti tietysti. Syy on siinä, etteivät he ole tehneet koskaan muuta. He eivät ole lukeneet kirjoja ja mikä ikävin syy: he ovat saaneet suomalaisen PERUSkoulutuksen ja PERUSsivistyksen. Ei koulussa ketään opetettu ajattelemaan tai keskustelemaan. Siellä opetettiin elämän perustaitoja: lukemisen ja laskemisen lisäksi joitain kieliä. Lisäksi kerrottiin maailmasta jotain: millainen on luonto, millaista on muualla ja millaista oli ennen. Tiedämme paljon, ymmärrämme vähän.

      Jotkut muutavat saavat tietää hiukan siitä, miten pää toimii.

      Suomalaisia EI opeteta väittelemään, joten he kinastelevat tai välttelevät. He eivät myöskään opi perustelemaan niin, että ajattelisivat asiaansa vakuuttavasti toisen näkökulmasta. Siksi, ja pään sisäisen elämän huonosta tuntemisesta johtuen, emme myy kännyköiden ja muutaman pelin lisäksi arvaamattomille ulkomaiden kuluttajille juuri mitään. Liian vaikeaa.

      Olemme rehellinen ja oikeudentuntoinen kansa, mutta ymmärrämme tilanteita vain, jos ne ovat yksinkertaisia. Jos eteen tulee ristiriita, kompuroimme. Kukaan ei koskaan ollut kysynyt, eikä koskaan ollut tullut mieleen miettiä itse. Siksipä kiusaajan annetaan kiusata, kun ei uskalleta tai välitetä. Näin siksi, koska ei ole mietitty toisen kannalta, eikä tilanteen taktiselta kannalta. Ollaan vain ymmällään ja käännytään pois.

      Siksi vuosia sitten englantilainen toimittaja sanoi tätä maata kylmäksi, eikä puhunut säästä. Itsekin häntä kritisoin, mutta hän oli oikeassa. Tämä maa on outo yhdistelmä hyvinvointivaltion rakenteita, mutta rakenteissa virtaa kuitenkin ontto kylmä.

      Kun emme ymmärrä itseämme, saati toisiamme, rakennamme asiat pakolla, management-by-perkeleellä, sääntelemme kaiken pakottavilla laeilla, rankaisemme ja kuritamme. Se on Suomi.

      Tämä on hieno kansa, mutta juntti ylhäältä alas. Se on harmi.

      • totta osin

        Somessa näkee, miten heikko on suomalaisten kyky väitellä. Monella ei tunnu olevan hajuakaan, millaista on validi argumentointi. Lähes ainoa "ase" on jonkinlainen ad hominemin ja olkimiehen yhdistelmä - vastapuoleen projisoidaan jokin älytön äärikanta, ja sitten aletaan hutkia vastapuolta sen pohjalta.


    • sagni

      Kakattaako....??? :O

    • samat sanat

      Olen tismalleen samaa mieltä aloittajan kanssa. Ymmärrän häntä, sillä koen ajoittain samaa inhoa tavallisuutta ja varsinkin sitä kansanosaa kohtaan, jotka ovat niin massaa etteivät edes itse tajua olevansa massaa. Luulevat ihan oikeasti tosissaan (!) olevansa jotain kovinkin erikoista, vaikka se ei todellakaan näy missään ulkoisesti. Päänsä sisällä voivat olla mitä sankareita ja elokuvatähtiä tahansa, mutta ulospäin ei tekoja näy! Ei minkäänlaisia tekoja, jotka osoittaisivat, että he todellisuudessa olisivat jotain muutakin kuin tavallista pohjasakkaa. Ja sitten juuri nämä tavishenkilöt alkavat haukkumaan erilaisuutta kaipaavia tyyliin "mikä sinä luulet olevasi, ihan samanlainen olet kuin me muutkin olemme ja kukaan ei ole erilainen" ja mitä kaikkea tässä nyt heti ketjun kärkeen kirjoitettiin ja mitä ilmi taviksille tyypilliseen sävyyn tuli. Väitän, että he eivät vaan tajua mistä on kyse. He eivät osaa edes uneksia sellaisesta elämästä, missä he tekisivätkin asiat jotenkin toisin tai ai kamala sentään jopa sääntöjä tai normeja tai oletusarvoja vastaan! Herranen aika, eihän sellainen sovi kenellekään. Kun ei heille itselleenkään sovi, niin ei toki passaa sopia muillekaan. Muillahan voisi ollakin vaikka kivaa tai ne muut voisivat hyötyä heitä enemmän tai saada jotain mistä he itse jäisivät ihan ilman. Ei, parempi on vaan sulautua massaan ja torpata kaikki erilaisuus heti nupullaan, niin ei kenellekään tule sitten paha mieli.

      • Se pointti oli?

        "He eivät osaa edes uneksia sellaisesta elämästä, missä he tekisivätkin asiat jotenkin toisin tai ai kamala sentään jopa sääntöjä tai normeja tai oletusarvoja vastaan! "

        Kun tuossa mainitsit että ovat olevinaan jtn. elokuvatähtiä niin toivottavasti tällä lainatulla osuudella nyt et kuitenkaan tarkoittanut että kaikkien pitäisi piikittää itsensä täyteen heroiinia, polttaa maria, juoda pää täyteen punaisella matolla horjuen palkintotilaisuuksissa oksentaen juontajan päälle tai kusten pokaaliin? Erilaisuutta se toki varmasti on ja suuria tunteita herättävä kuten Jutin rillailut, mutta onko se sittenkään kovin suositeltava elämänmalliksi ihmisille?

        Ja ellet tarkoittanut, niin kerro mulle mitä helvettiä sitten tarkoitit?


    • razvadtr

      Mistä ihmeestä te tiedätte ihmisten syvimpiä tuntoja? Itse ainakin juttelen töissä ja pintapuolisten tuttujen kanssa vain niitä näitä eli ns. small talkia.

      En minä ala tuntemattomien ihmisten kanssa keskustelemaan elämän tarkoituksesta, mihin ihmiskunta on menossa, politiikasta, rakkaudesta ja romantiikasta tms. Tällaisista asioista keskustelen vain kaikista läheisimpien ystävieni kanssa.

      Jos esim. AP pitää minua tylsimyksenä ja halveksittavana taviksena niin ihan siitä vaan, ei tunnu missään. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että silloin tällöin tuttujen kanssa juttelu ei välttämättä kerro ihmisestä vielä yhtään mitään. AP syyllistyy siihen, että hän nostaa itsensä muiden yläpuolelle ja kokee olevansa oikeutettu tuomitsemaan muita. Pieni annos nöyryyttä ei olisi pahitteeksi.

      P.S. Vaikka minulla on asuntolainaa ym. keskiluokkaisuuden merkkejä, niin se ei tarkoita silti sitä, ettenkö voi kokea ja tuntea syvästi. Asuntonäytöistä, asuntolainan marginaaleista yms. on vain niin helppoa jutella esim. työkavereiden kanssa ja saada vähän mielipiteitä ja muiden kokemuksia. Se ei silti tarkoita, ettenkö esim. osaisi itse tehdä päätöksiä tai että juoksisin muiden jalanjäljissä.

      • samat sanat

        Ei ole kyse mistään syvistä tunnoista tai syvästi tuntemisesta, vaan siitä miten se tunteminen ja toiminta näyttäytyy tekoina ulospäin. Pelkkä tunteminen on eri asia kuin oikeasti tekeminen. Voit tuntea ihan miten syvästi haluat ja kuinka paljon haluat, mutta jos se ei näy milläänlailla ulospäin poikeavina, erilaisina tai uudentyyppisinä tekoina, niin sori, olet tavis, koska toimit kuin tavis. Ei se, että ajattelet tai tunnet vielä tee sinusta yhtään sen erikoisempaa kenellekään.


      • ja miksi?
        samat sanat kirjoitti:

        Ei ole kyse mistään syvistä tunnoista tai syvästi tuntemisesta, vaan siitä miten se tunteminen ja toiminta näyttäytyy tekoina ulospäin. Pelkkä tunteminen on eri asia kuin oikeasti tekeminen. Voit tuntea ihan miten syvästi haluat ja kuinka paljon haluat, mutta jos se ei näy milläänlailla ulospäin poikeavina, erilaisina tai uudentyyppisinä tekoina, niin sori, olet tavis, koska toimit kuin tavis. Ei se, että ajattelet tai tunnet vielä tee sinusta yhtään sen erikoisempaa kenellekään.

        Ja miksi ketään pitäisi kiinnostaa, pitääkö joku muu häntä "taviksena" vai ei?


      • kulissitko ratkaisee
        ja miksi? kirjoitti:

        Ja miksi ketään pitäisi kiinnostaa, pitääkö joku muu häntä "taviksena" vai ei?

        Nimenomaan. Eikö se nimenomaan olisi itsensä pettämistä, että lähtisi kiipeämään Kilimandjarolle tai kuuntelisi indie-musaa saadakseen muiden ihmisten arvostusta. Rohkeutta on sekin, että pystyy myöntämään, että okei, mulla on nyt p*ska duuni eikä kauheasti rahaa, mutta voin silti elää kivaa elämää, haaveilla, kehittää itseäni henkisesti ja odottaa elämänvaihetta, jolloin voin toteuttaa joitakin haaveistani. Jos katson joskus Salkkareita sohvan pohjalla, niin so what? Ei se romuta koko minuuttani. Eri asia on se, jos ne Salkkarit olisivat päiväni ja elämäni kohokohta (mitä eivät todellakaan ole).

        AP puhui myös rakkaudesta ja romantiikasta. Vaikka olisi kuinka keskiluokkainen tahansa, niin silti rakkaus, hellyys ja romantiikka voi olla erittäinkin hyvää täysin riippumatta siitä, onko muuten "jännä tyyppi". Ihan vaan heittona tässä, että omat vanhempani ovat olleet melkein 50 vuotta naimisissa ja ovat aina ylläpitäneet romanttisuutta. Edelleen he ovat toisiinsa hyvin rakastuneita. He ovat muuten eläneet ihan tavallista elämää, joista ainakin ensimmäiset 20 vuotta taloudellisesti erittäin vaikeissa olosuhteissa, joissa ei tosiaankaan ole matkusteltu ulkomailla, vaan paiskittu töitä niska limassa.


    • bub ba

      njoo, tylsimyksiä on suurin osa ihmisistä, mutta myös noista "rohkeista, itsevarmoista ja persoonallisista".. usein ovat jotai persoonallisuushäiriöisiä, joiden ainoa erottuva epätylsä piirre on impulsiivisuus tai härski oman edun ajaminen.. ajatuksen ja sisäisen persoonan tasolla ihan yhtä vähäinnovatiivisia taviksia muuten kuin muutkin.

    • Alpertti King

      Mielestäni aloittaja ei ole niin tärkeä henkilö että hänen mielipiteensä muista ihmisistä kiinnostaisi suurta yleisöä yhtään sen enempää kuin tämäkään kirjoitus mitä parasta.-aikaa luet.

    • näkökulmailmailu

      aloituksen kuvailu tuntuu helposti pääteltävissä olevalta stereotypialta.
      ehkä olet luonut kyseisen ihmistyypin mielessäsi.
      tämä osittain mielikuvituksessasi luotu kuva ihmistyypistä ärsyttää sinua.
      kysymys kuuluu miksi? se ärsyttää sinua niin, että koit tarpeen tehdä tällaisen ketjun nettiin.
      kenties jossakin on olemassa lanka, jossa puidaan ovatko täysin energiset intohimoiset suorittajat, joilla on olevinaan loistava maku kaikkien asioiden suhteen ja joilla on mielestään myös erinomainen ymmärrys romantiikasta ja seksistä, oikeasti ajatuksettomia ja tunteettomia konemaisia pinnallisia typeryksiä.

      saako "parempien ihmisten" välisistä keskusteluista usein hyvän kuvan heidän tavanomaisesta maailmastaan ja ajatuksistaan? Harvoin parempi ihminen puhuu mistään päivän ruokaa, duunia tai säätä ihmeellisimmistä asioista. Tai sitten parempi ihminen valittaa kuinka tavis ei käyttäydy hänen odottomallaan tavalla.

      "olipa löysä katse ja rasvainen tukka" päivitteli Bob Von Businessman ruokamarketin kassahenkilöä vaimolleen, sliipatessaan tukkaansa kampaamorasvalla päänsä yli autonsa peruutuspeilistä peilaten.

      "helkkarin hippi vätys!!" hän huusi suojatietä rauhallisesti ylittävälle henkilölle parkkihallista noustessaan.

      ...

      Onko "paremman ihmisen" ainoa tunne sairaalloinen kateus. Ovatko he kateellisia niille joiden elämässä on oikeasti jotain sisältöä? Paremmat ihmiset eivät osaa oikein suhtautua ihmisiin?

      Jos joku osoittaa oikeaa rohkeutta, itsevarmuutta ja persoonallisuutta, voi hän saavuttaa jotain suurta. mutta ei kapua mitään yleistä paremmuuden mittapuuta.
      Ihminen on aina ihminen

    • lulubebe

      Minun mielestäni kärsit happamia-sanoi-kettu-pihlajanmarjoista-syndroomaa, olet pettynyt kun ihmiset eivät pidä sinun napaasi maailman keskipisteenä ja kaiken päälle podet huonoa itsetuntoa.

    • wer23

      Aloittaja puhuu asiaa. Samaten nimim."musta kissa".

      Suurin osa ihmisistä on kateellisia juntteja, joiden elämä pyörii pientä piiria.

      Itse koita kestää moisesta tusinasakista erossa ja hakea ystävikseni samankaltaisiani.
      Siis ihmisiä joiden maailmankatsomus on laaja, ja elämänasenne avara ja monipuolisen vastaanottava.

      Ikävää että heitä on vähän

      • rf.

        entäs jos jokainen on ihme, itselleen ja muille.
        Jos sinun maailamankatsomus on laaja


      • joopa joo

        Onko sinulla omakohtaista kokemusta tuosta kateellisena junttina olosta, vai mihin tietosi perustuu?


    • Militantti Antti

      Ei ole helppoa sinullakaan, kun joudut elämään tällaisten taviksien keskellä. Eikö olisi parempi vetää vaikka naru kaulaan tai kuula kalloon, niin pääsisit meistä eroon! Meidän ei tulisi yhtään sinun laisiasi ikävä :) Aika säälittävä otus olet! En kyllä käsitä mitä sinussakin olisi kellään kadehtimista? No- olipa kuitenkin aika hyvä provo....

    • Tyhmät vätykset

      Ei vittu, mun kännikirjoitukseni päätyi etusivulle! Hahahaa!

    • Minän.

      Ymmärrän tunteitasi. Juuri tapasin n.s. työkaverin -hetipamahtipaksuksikunvakipaikansai- toivottelin tervetulleeksi töíhin äitiytys-yms. lomien jälkeen.. Käänsi päänsä eikä ollut kuulevinaan kun jatkoin miten on mennyt. Hän aamussa, minä illassa.Miutankin kuulemassa. Aika paha, marssijärjestyksessä olen kuitenkin hänen yläpuolellaan. Aijon muistaa tuon tulevissa työvuoroissa, hän on vuorostaan ilmaa minulle. Minä yritin kahdesti, kun kuvittelin ettei kuullut. Samaa ollut ennenkin, En vain silloin jaksanut välittää. Huvittavaa että kun miehensä oli samalla risteilyllä kuin minä, niin johan nuori rva soitteli usemman numeron lävitse tavottaakseen umpihumalassa olleen miespuolisen kaverinsa. Noo....

    • come here my darling

      Tahtoisin harrastaa kiihkeää ja pitkäkestoista seksiä aloittajan kanssa :)

    • Yrjöööööööööö

      Minäkin inhoon niitä jotka ei ole taviksia.

    • Esko o

      Tavallisesti ihmisten puheet eivät ole kiinnostavia, koska vieraille ihmisille ei voi puhua kiinnostavista asioista. Onhan kiinnostavia asioita olemassa, mutta niitä ei voi selittää tuntemattomille ihmisille. Ihmiset voivat silti tehdä mielenkiintoisia asioita, mutta niistä ei tiedetä. Minullakin on muuan mielenkiintoinen asia, mutta en voi koskaan siitä puhua kenenkään kanssa. Netistä voin siitä lukea.

    • joopa joo...

      No, olen sitä mieltä, että sinun kannattaisi lukea Dostojevskin rikos ja rangaistus.
      Miksi taviksella olisi vähemmän tunteita, kuin staralla? Jotenkin kieroutunut ajatusmaailma sinulla.

    • 1+7

      Ihmiset ei ajattele syvällisesti juuri lainkaan. Hyppäävät vaan kellon tahdissa ja elää porskuttaa. Toisaalta ymmärrettävää mutta on aika pohtia omia valintoja elämässä. Helposti voi ajatella,ettei omilla valinnoilla saa aikaan muutosta mutta jos kaikki ajattelisi niin eikä tekisi mitään toisin, mitään muutosta ei ikinä tapahtuisi.

      Nuoret ja nuoret aikuiset on usein ärsyttäviä ja epäempaattisia. Iän myötä nöyrtyy ja huomaa ettei elämä ja terveys olekaan ikuista. Läheiset kuolee ja voi jäädä yksikseen.
      Pieni ryhmä on elämäänsä katkeroituneet vanhat ihmiset jotka haluaa kaikille muillekin pahaa koska oma elämä ei sujunutkaan toiveiden mukaan.

    • hyvää yötä

      Ainakin oman työpaikkani omasta-mielestään-ei-tavikset, jotka halveksuen säälivät meitä taviksia ja meidän "köyhää" (buahhahhah) elämäämme, ovat itse pissis-pössiksiä, jotka käyttäytyvät kuin mainoksesta revityt pinokkiot, kuvittelevat ilmeisesti ihan itse pusanneensa luurinsa ym. ostovermeensä pyllystään, koska niillä jatkuvasti leveilevät. He rytmittävät elämäänsä tupakalla, kaljalla ja siiderillä, mikä tekee heistä erityisen rohkeita, vapaita, persoonallisia ja kaikin puolin seksuaalisesti haluttavia.

      Meillä taviksilla mammoilla ja papoilla on oikein riemukasta aina, kun näitä hemaisevia hehtaarihanureita ja tusinataneja ei ole näkö- eikä kuuloetäisyydellä. Silloin voidaan vapautuneesti jutella kaiken maailman asioista, myös omistamme, koska jos pissis-pössis-teletappitähtöset saavat vihiä siitä, mitä kaikkea meidän oikeiden ihmisten elämään kuuluu, he tulevat niin kateellisiksi, että sihisevät ja sähisevät ja polkevat jalkaa.

    • Natsifasisti

      TE KAIKKI OOTTE TÄÄLLÄ YHTÄ JA SAMAA ROSKASAKKIA!

    • vituttaa.

      älykästä seuraa on lähes mahdotonta löytää

    • Life ain´t sex.

      Seksi sitä ja seksi tätä. Vätys.

    • MieSeVaan

      Minä inhoan melkein koko ihmiskuntaa, 99,99 %:a ihmisistä on joko idiootteja tai kusipäitä tai sitten molempia.

    • kipa1

      Onneks tänne voi kasvottomana kirjoittaa ajatuksiaan ja tuntemuksiaan.
      Voi pyhä sylvi,kaikkee se maa päällään kantaa.
      Lähdeppä sitten suuuuureen maailmaan,jospa valinta siellä suurempi,kuin meidän pikkuruinen Suomi.
      Voit ehkäpä löytää sen sielun kaverisi ja yhdessä on varmaan mukavampi inhota ihmisiä,kaksin aina kaunihimpi.

    • It takes a gentleman to endure ignorance and smile :)

    • Idiootteja moneksi

      Alottaja on hyvä ja tekee itse jotain sellaista joka muokkaa tätä tylsää taviskansaa paremaksi. Alkaa itse eka keskustella niistä mieluummin lähimille ystäville tarkoitetusta haavoista julkiseti keskellä toria, ihan kenen tahansa kanssa. Rupea käyttämään räikeää pukeutumista ja perusta ryhmiä.
      Ja etsi oikesti smanlaiset ihmiset ko sinä
      Ja miluuumin niin ettet rajaa viestissäsi olevilla oletuskilla heita pois.
      Oikesti viisaat menaa eivät kuku joka sekuntti ja elä kuin päätön kana.
      Ko kerta on mistä jakaa. tiedän vain ettei aloittja tee mitää ko ei kukaan mukaan tee eli on siten ihan taviskukkuja jo on vain vähän tylsistynyt elämäänsä. Mutta tekee siitä päässän ison kuvitellun ongelman.
      Ja on valmis parkumaan sitä mutta ei kuitenkaan toteuttmaan ideaa.
      Näitä AP kaltasia ylimielisä ittestään liikaaluulevia mitään aikaan saamatomia luusereita on mielisairaalat ja työtoimistojen listat täynnä koko suomessa.
      Ja aloittaja vain luulee unessa olevana että on erilaisnen ko ko ei vaan sokeana näe mitä siellä pinnan alla on.
      opetelkoon katsomaan väreillä eikä vain mustalla ja valkoisella ahtaasti ja ahnaasti.
      Minä olin karana noin tyhmä ja sokea mutta aikuisempana olen tullut viisaamaksi.
      Minun mielestäni se vasta tyhmää on että parkuu tavisihmisen tylsyyttä jossain junttikeskus suomi 24. Ko vois mennä samantien alasti kadulle muuttamaan maailmaa ko kerta on niin vitun parempi ja viisaampi ihminen joka ei tarvitse suojata mitään. Mene ja tee.
      TYHMÄ! VAI EIKÖ ROHKEUS RIITÄ = NOLO.....

    • uskova2

      AP sieltä jalustalta putoo paljon korkeammalt ja meitä"tavallisia"ihmisiä on paljon silloin nauravat tuollaiselle idiootille

    • tasapaksut tunteet

      Taidan olla aloittajan kuvaama henkilö. En tiedä, olenko ikinä tuntemut kovin suuria tunteita. Olen vätys. Teen vain töitä. Olen todellakin konemainen - ja tietysti vieläpä teen koneella töitä. Millekään muulle ei tahdo jäädä aikaa. Olen viimeiset viitisen vuotta tehnyt töitä käytännössä 6 - 7 päivää viikossa. On alkanut tuntua jo siltä, että aivoni (ajatteluni, käsitys omasta itsestä ja omasta arjesta) ovat urautuneet tämän myötä. Mielessä on vain työ, ei juuri muuta. En osaa tuntea syvästi. Olen tunteiltani tasapaksu ja elämässäni urautunut.

      Olen viime aikoina alkanut inhota itseäni. Ei tämä inho kokoaikaista ole, mutta tulee aika usein esiin. Ehkä tämä on pieni pilkahdus siitä, että jotain tunteita on. Täytän parin vuoden päästä 40, mutta henkiseltä iältäni ja sosiaalisilta taidoiltani olen tainnut jämähtää johonkin ihan muuhun ikään. Ainakaan en ole kovin samanlainen kuin keskimäärin muut ikäiseni. En silti ole erikoinen tai muita parempi, vaan olen vätys.

    • En ota minäkään

      Siis suomeksi sanottuna olet väärinymmärretty nero, kukaan vaan ei ota sinua tosissaan.

    • minä

      Tyhmät vätykset

      Mielestäni porukka on jo niin turhaa, että jos ne kaikki tapettais, niin ne ei edes tajuaisi iävöidä toisiaansa. Porukka haalii hötöä ympärille (paljon porukkaa). Mutta ei tajua sen olevan hötöä. Juri sitä, mitä on hakenut., mutta turhaa.

    • dorikka

      sen olen kyllä nykymaailman menossa huomannut,jotta kukaan ei saisi puhua kestään. Jos erehdyt kysymään tuttusi tutun kuulumisia, saat vihaisia katseita ja äärimässä tapauksessa, sanotaan: Mitä se sinulle kuuluu!

      Tämä osoittaa ihmosten paskamaisuuden,ei olla enää inhimillisiä toisille. Eikä se juoruamista ole vaan päinvaastoin, toisesta välittämistä. Ja kyllä nykysin ihmisten pinnallisuus on lisääntynyt..ei olla enää ns. naapurin tyttjä tai poikia. Ollaan vaan kylmiä yksilöitä,omine itserakkauksineen.

      Joten minäkin olen alkanut inhota tyhmiä ihmisiä ja niihin kuuluvat juuri mainitsemani tyylin typerykset.

      Ja hyväettä joku uskaltaa sen sanoa ja avata tämmöisenkin asian. -tyhmäkö-

    • Tylsämielinen

      Inhoatko myös itseäsi???
      Sitten olet todellisissa vaikeuksissa!

      • Ei ole totta

        No ei ole todellakaan noin yksinkertista inhoamis reaktio. RATKAISU yksínkertaiesti on jäädä tänne katselemaan maailman menoa edes hetkeksi.


    • Erilainen tavallinen

      Olet osittain oikeassa, mutta sori, ongelma on sinun, ei tavallisten taneleitten. Ainakaan siinä tapauksessa, että tanelille riittää tavallisuutensa ja hän on elämäänsä tyytyväinen ja onnellinen ihminen.

      Btw: oletko kuullut koskaan, että "koiraa ei ole karvoihin katsomista"?

    • paskaa mitä paskaa

      jonkun kusipään kirjoittama provo ,ei muuta

    • Kainalotuuletus

      Ihanaa että joku muuki on vähä niinku mä.

    • Haageli

      Juu, jossain määrin samaan suuntaan luotaavat meikäläisen ajatukset kuin missä sun ajatukset tällä hetkellä on. Yleensäkin hymyilevä ihminenkin näyttäisi jo käyneen viittä vaille katoavaksi luonnonvaraksi, saati sitten oikein ulospäinsuuntaunut sellainen.

      Ongelma näyttäisi muutaman viime vuoden varrella vain pahentuneen... Sääli sikäli, koska itsekään ei tällöin oikein tahdo pysyä virkeänä.

    • ISO MUNA

      "Taviksen ainoa tunne lienee sairaalloinen kateus. "

      tarkottaaks toi, et sul on pieni pili??????????

    • Ruoassa ja säässä on se hyvä puoli keskustelunaiheina, että niistä harvoin voi syntyä ainakaan kovin vakavia ristiriitoja ihmisten kesken.

      Se, etteivät ihmiset arkisissa tilanteiss pui maailmankuvansa yksityiskohtia ei tarkoita ettei heillä olisi mielipiteitä, mutta ainakin suomalaisessa keskustelukulttuurissa nämä asiat ovat hyvin henkilökohtaisia. Ainakin itse kokisin sen kovin tungettelevana, jos joku bussissa tai kaupan kassalla alkaisi tiedustella poliittisia kantojani tai ottaisi muuten puheeksi raskaita aiheita.

      Läheisten kanssa on luontevampaa vaihtaa mielipiteitä kaikenlaisista aiheista. Voi olla että ainakin itse saattaisin suhtautua hyvänpäiväntuttuihin entistä karvaammin ja epäluuloisemmin jos tietäisin heidän kaikkein voimakkaimmat mielipiteensä.

      Ehkä parempi näin?

      • Asterix ja obelix

        läppää on hyvä heittää.Ja pohdiskelu sen syvyydestä on joutavaa.On mukava tavata puheliaita ihmisiä ja vielä mukavampaa on päästä heistä.Yksinäisyyden hetki saattaa avarruttaa ja saada ymmärryksen yhteillösyyden auvoisuudesta.

        Ehkä lyhyesti.Kun on yksikin ystävä,et ole yksin.
        Suupaltti ystävä saattaa tuoda valoa tähän ankeahkoon suomalaiseen syksyyn.


    • wagenrnietzschehitle

      Mun puolesta koko maapallo vois räjähtää, vittuun koko ihmiskunta ja elämä.

    • VaatimustasoKymppi

      Kun katsoo toisiin ihmisiin näkee itsensä peilissä

      • Nyt sytytti

        Olen huomannut saman ilmiön.Kun joku ihminen oikein ärsyttää niin kappas vain,siinähän minä ite.
        Narkissos sieltä peilistä näkee kuvansa.
        Katso peiliin.Ymmärtämättä suuremmin tätä elämän peiliä,niin kanssakulkijat lienevät samassa pelissä,ei kun peilissä.


      • asdbbsdfrtsgfh

        Ei pidä mitata muita omalla mitallaan...


    • Joskus 1970-l. murrosikäisten punkrockyhtye lauloi: "tavaaaaalliset ihmiseeeet mä vihaaaaan teitäääää, kuinka teeeeee oikein jaksatteeeeeeeeeeee...."

      Olet siis henkisesti varhaisnuoren tasolla.

    • Troller . . ...

      Tiedetään että olet Trolli

      • Trollaattoritrimmaja

        Mitä tarkoittaa trolli?Kuin alkuperältään.Ja mistähän kielestä lainattu?


      • Sehän on
        Trollaattoritrimmaja kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa trolli?Kuin alkuperältään.Ja mistähän kielestä lainattu?

        peikko taikka noita. Siis sellainen eripuran luoja. Lähdekielenä taitaa olla norja.


    • Tuskien taival

      Olen tavis.Mukava on jutella säästä.Ystäväni onnin kanssa me päivitellään tätä maailman menoa.Mistä päin taas tuulee?

      Omituista rataansa tämä elämä vähenee sekuntti sekunnilta-Taviksena kunnioitan näitä silmänräpäyksiä .
      Maailman aamun hymyssä on suunnatonta yksinäisyyttä.
      Oikea rohkeus on kohdata pienuutensa Kuoleman kolkon hyväilyssä.
      Mene minne menet.Viikatemies aina mukana.

    • :-D

      Pidän tuota junnujen tai sille asteelle jääneiden ongelmana. Olosi voi helpottaa ihan ajan myötä itsekseen. Toinen vaihtoehto on että olet nyt höyrynnyt liikaa ja kaikki vituttaa kun et enää jaksa. Aika ottaa rennommin vähän aikaa niin vannekin lakkaa kiristämästä. Tsemppiä, kyllä se siitä todennäköisesti helpottaa! Me muut, ehkä vähän vanhemmat tavikset ollaan hengessä mukana. Parempaa syksyä!

    • joskusehkä

      En usko, että tässä koko jutussa on pointtina "tavis vastaan erikoinen" tai "itse olet tavis/kuka luulet olevasi" -asioista. Luulen, että tässä on kyse siitä, että kaikki ihmiset alkavat hiljalleen heräämään siihen, että asioiden ja arvojen on yksinkertaisesti muututtava. Tämä tavallisuus eli turvallisuushakuisuus mikä yhteiskunnassamme (yli)vallitsee ei yksinkertaisesti enää vain toimi, vaan tarvitaan uudet arvot ja erilaiset keinot elää. Aina on ollut niin, että ajansaatossa se entinen tapa ei vain joku päivä enää toimi. Ennen on saattanut "vakityö, asuntolaina, perhe ja eläkkeelle" -linja toimia, mutta ei enää. Ja nyt elämme murrosta, missä osa porukkaa pitää vielä kiinni tästä "turvallisesta tavasta elää" eivätkä ymmärrä "mitä hienoa" on tehdä toisin, kun taas osa porukasta on lopen kyllästynyt tähän "massamuottiin sullomiseen" ja kapinoivat sitä vastaan. Turha on kummankaan porukan alkaa toisiaan haukkua tai varsinkaan mennä henkilökohtaisuuksiin toisten valinnoista.

      Kylmä totuus on kuitenkin se, että ajat ja tavat tulevat muuttumaan, halusimme tai emme. Toiset (ns. tavikset) haluavat asioiden pysyvän samana, koska kokevat sen turvalliseksi. Kun taas toiset (ns. kapinoijat) eivät voi sietää tätä (näennäistä) turvaa, koska näkevät ettei se enää toimi tai tuo mitään lisäarvoa, mutta turhautuvat koska muutosta ei jo tapahtu (osittain juuri näiden ns. tavisten vuoksi, jotka haluavat pitää kaiken samana).

      Tuntuu, että Suomessa muutos ylipäätään minkään suhteen on aivan ylivoimaista ihmisille ja valtiovallalle. Muutosta kuitenkin tarvitaan ja mielestäni ap onkin oikeilla jäljillä siksi, että on aika havahtua näkemään missä mättää. Ja juuri sitä ap kirjoituksessaan tuo esille: turhautumistaan tylsään ja intohimottomaan (eli tasaiseen, turvalliseen ja ei-edistävään) elämäntapaan. Hyvä, että muitakin ihmisiä on samoilla linjoilla hänen kanssaan. Ehkä joku asia sitten joskus tässäkin maassa muuttuisi...?

      • antaapa tulla sitten

        Voisiko visionäärit jakaa näkemystään siitä tulevaisuuden yhteiskunnasta että me pölötkin tajuttaisiin? Siis muutakin kuin että meidät on johonkin aivopesten pakotettu ja teitäkin yritetään pakottaa... Muista en tiedä mutta itse olen tehnyt elämässäni juuri niinkuin haluan eikä ole ollut edes vaikeuksia niiden kaavojen, muottien ja koneiden suhteen. Ei myöskään kiinnosta yhtään noin yleensä mitä muut tekee mitä nyt tämän keskustelun puitteissa vaikuttaisi lähinnä siltä että tappelette jotain vastaan mitä ei ole olemassa. Ei ketään muutakaan kiinnosta erinomaisuutenne ellei nyt sitten sukulaisia, koska joutuvat ehkä maksumiehiksi. Vai sekö tässä nimenomaan harmittaakin ettei muita edes oikeastaan kiinnosta?

        Joten ihan kohta kohdalta, mitäpä hienoa olette keksineet. Oletan, hieman tavanomaisesti tietenkin, että esimerkiksi sotatila ja nälänhätä ei kuulu teidänkään tavoitteisiin joten joku tylsä turvallisuudenkaipuu ja sen turvallisuuden hirveen ikävä ylläpito on luonnollisesti siellä suunnitelmissanne ihan keskeisellä sijalla. Jollain uraauurtavalla tavalla tietenkin. Rahat ja safkat ja kuteet ei kasva puissa taikka pelloila ihan tommosena valmiina tuotteena ainakaan joten kaikkea kauhean tylsää on tapahtunut ennenkuin pääsette edes itse funtsimaan kuinka kukaan muu ei tajua mistään mitään, muuten teillä olisi täysi työ sen elämänne turvattomuuden ja kaiken jännityksen kanssa mitä itse elämä tarjoaa. On kuitenkin sen verran pontevaa kritiikkiä että eihän maailmantuskanne nyt ihan vaan siitä voi olla kiinni mitä kaveri kattoo töllöstä tai mihin matkustaa verrattuna omat suosikkinne. Se olisi yhtä kehittynyttä kuin teinien suosikkibändeistä ja farkkumerkeistä kinaaminen.


      • joskusehkä
        antaapa tulla sitten kirjoitti:

        Voisiko visionäärit jakaa näkemystään siitä tulevaisuuden yhteiskunnasta että me pölötkin tajuttaisiin? Siis muutakin kuin että meidät on johonkin aivopesten pakotettu ja teitäkin yritetään pakottaa... Muista en tiedä mutta itse olen tehnyt elämässäni juuri niinkuin haluan eikä ole ollut edes vaikeuksia niiden kaavojen, muottien ja koneiden suhteen. Ei myöskään kiinnosta yhtään noin yleensä mitä muut tekee mitä nyt tämän keskustelun puitteissa vaikuttaisi lähinnä siltä että tappelette jotain vastaan mitä ei ole olemassa. Ei ketään muutakaan kiinnosta erinomaisuutenne ellei nyt sitten sukulaisia, koska joutuvat ehkä maksumiehiksi. Vai sekö tässä nimenomaan harmittaakin ettei muita edes oikeastaan kiinnosta?

        Joten ihan kohta kohdalta, mitäpä hienoa olette keksineet. Oletan, hieman tavanomaisesti tietenkin, että esimerkiksi sotatila ja nälänhätä ei kuulu teidänkään tavoitteisiin joten joku tylsä turvallisuudenkaipuu ja sen turvallisuuden hirveen ikävä ylläpito on luonnollisesti siellä suunnitelmissanne ihan keskeisellä sijalla. Jollain uraauurtavalla tavalla tietenkin. Rahat ja safkat ja kuteet ei kasva puissa taikka pelloila ihan tommosena valmiina tuotteena ainakaan joten kaikkea kauhean tylsää on tapahtunut ennenkuin pääsette edes itse funtsimaan kuinka kukaan muu ei tajua mistään mitään, muuten teillä olisi täysi työ sen elämänne turvattomuuden ja kaiken jännityksen kanssa mitä itse elämä tarjoaa. On kuitenkin sen verran pontevaa kritiikkiä että eihän maailmantuskanne nyt ihan vaan siitä voi olla kiinni mitä kaveri kattoo töllöstä tai mihin matkustaa verrattuna omat suosikkinne. Se olisi yhtä kehittynyttä kuin teinien suosikkibändeistä ja farkkumerkeistä kinaaminen.

        Mitä oikein vaahtoat? Jos kerran olet tehnyt elämässäsi aina niin kuin haluat, niin mitä sitten mesoat täällä ja provosoit "antamaan tulla"? Ole tyytyväinen elämääsi ja mene pois, jos ei kerran kiinnosta mitä muut tekee.


      • antaapa tulla sitten
        joskusehkä kirjoitti:

        Mitä oikein vaahtoat? Jos kerran olet tehnyt elämässäsi aina niin kuin haluat, niin mitä sitten mesoat täällä ja provosoit "antamaan tulla"? Ole tyytyväinen elämääsi ja mene pois, jos ei kerran kiinnosta mitä muut tekee.

        Siis minäkö tässä tosiaan vaahtoan verrattuna vaikkapa aloitukseen? :-D Vai eikö vaan oikeasti ole mitään vastausta esittämääni kysymykseen? :-D

        Kiinnostuksen puutteeni toisten elämää kohtaan koski nimenomaan sitä että ylhäisyydessänne kuvittelette että tässä kaiken pullamössön keskelläkin juuri nyt joku teitä muka jotenkin rajoittaa, joten teidän on joku pakko kapinoida. Omassa päässänne ne esteet on. Helppo syyttää muita pakottamisesta tai estämisestä kun ei itsestä ole minkään tason tekijäksi oikeasti. Suomessa on aika hemmetin vähän OIKEITA rajoituksia toteuttaa elämäänsä miten mielii verrattuna moneen muuhun maailman kolkkaan joten mikä ihme se teidän ongelmanne siis on? Ette voi olla miljonäärejä ilman omaa panostusta edes lottokupongin verran? Ette saa ajaa motarilla kahtasataa tai naida alakoululaisia? Elämän aikaavieviä perusongelmiahan ei täällä suuressa mittakaavassa ole (ravinto, vesi, lämpö, terveydenhuolto, koulutus) joten aikaa ja energiaa riittää teikäläisillekin tämmöiseen toistaiseksi turhanpäiväiseen ja perusteettomaan oman arvon kohottamiseen. Ellei nyt sitten oikeasti ala tulla sitä suurilta massoilta salattua tietoa mikä se teidän ideanne sitten olikaan ja mihin maailma oli menossa. SE kyllä kiinnostaisi koska kuulun tähän yhteiskuntaan niin vaikuttaa se minuunkin. Jos kerran minkäänlaisen turvan luominen esimerkiksi ei ole enää vaihtoehto kenellekään yksilönä tai edes yhteiskunnalle niin mikä? Ja miten ne perusasiat hoidetaan epätavanomaisella tavalla jotta säilyy vapaus ja aikaa kaikenkaltaiseen häröilemiseen?

        No ehkä sitten vaan odotellaan rauhassa mitä suurta muutosta on luvassa, näkeehän sen sitten aikanaan kun ei kerran niitä suunnitelmia tässä tule. Parutte sitten vaan keskenänne kun kukaan ei tajua eikä osaa eikä edes tunne, toisin kuin aikamme valioyksilöt eli te itse... :-D


      • Tää vastaus
        antaapa tulla sitten kirjoitti:

        Siis minäkö tässä tosiaan vaahtoan verrattuna vaikkapa aloitukseen? :-D Vai eikö vaan oikeasti ole mitään vastausta esittämääni kysymykseen? :-D

        Kiinnostuksen puutteeni toisten elämää kohtaan koski nimenomaan sitä että ylhäisyydessänne kuvittelette että tässä kaiken pullamössön keskelläkin juuri nyt joku teitä muka jotenkin rajoittaa, joten teidän on joku pakko kapinoida. Omassa päässänne ne esteet on. Helppo syyttää muita pakottamisesta tai estämisestä kun ei itsestä ole minkään tason tekijäksi oikeasti. Suomessa on aika hemmetin vähän OIKEITA rajoituksia toteuttaa elämäänsä miten mielii verrattuna moneen muuhun maailman kolkkaan joten mikä ihme se teidän ongelmanne siis on? Ette voi olla miljonäärejä ilman omaa panostusta edes lottokupongin verran? Ette saa ajaa motarilla kahtasataa tai naida alakoululaisia? Elämän aikaavieviä perusongelmiahan ei täällä suuressa mittakaavassa ole (ravinto, vesi, lämpö, terveydenhuolto, koulutus) joten aikaa ja energiaa riittää teikäläisillekin tämmöiseen toistaiseksi turhanpäiväiseen ja perusteettomaan oman arvon kohottamiseen. Ellei nyt sitten oikeasti ala tulla sitä suurilta massoilta salattua tietoa mikä se teidän ideanne sitten olikaan ja mihin maailma oli menossa. SE kyllä kiinnostaisi koska kuulun tähän yhteiskuntaan niin vaikuttaa se minuunkin. Jos kerran minkäänlaisen turvan luominen esimerkiksi ei ole enää vaihtoehto kenellekään yksilönä tai edes yhteiskunnalle niin mikä? Ja miten ne perusasiat hoidetaan epätavanomaisella tavalla jotta säilyy vapaus ja aikaa kaikenkaltaiseen häröilemiseen?

        No ehkä sitten vaan odotellaan rauhassa mitä suurta muutosta on luvassa, näkeehän sen sitten aikanaan kun ei kerran niitä suunnitelmia tässä tule. Parutte sitten vaan keskenänne kun kukaan ei tajua eikä osaa eikä edes tunne, toisin kuin aikamme valioyksilöt eli te itse... :-D

        oli muuten oikein hyvä, kiitos.


      • joskusehkä
        antaapa tulla sitten kirjoitti:

        Siis minäkö tässä tosiaan vaahtoan verrattuna vaikkapa aloitukseen? :-D Vai eikö vaan oikeasti ole mitään vastausta esittämääni kysymykseen? :-D

        Kiinnostuksen puutteeni toisten elämää kohtaan koski nimenomaan sitä että ylhäisyydessänne kuvittelette että tässä kaiken pullamössön keskelläkin juuri nyt joku teitä muka jotenkin rajoittaa, joten teidän on joku pakko kapinoida. Omassa päässänne ne esteet on. Helppo syyttää muita pakottamisesta tai estämisestä kun ei itsestä ole minkään tason tekijäksi oikeasti. Suomessa on aika hemmetin vähän OIKEITA rajoituksia toteuttaa elämäänsä miten mielii verrattuna moneen muuhun maailman kolkkaan joten mikä ihme se teidän ongelmanne siis on? Ette voi olla miljonäärejä ilman omaa panostusta edes lottokupongin verran? Ette saa ajaa motarilla kahtasataa tai naida alakoululaisia? Elämän aikaavieviä perusongelmiahan ei täällä suuressa mittakaavassa ole (ravinto, vesi, lämpö, terveydenhuolto, koulutus) joten aikaa ja energiaa riittää teikäläisillekin tämmöiseen toistaiseksi turhanpäiväiseen ja perusteettomaan oman arvon kohottamiseen. Ellei nyt sitten oikeasti ala tulla sitä suurilta massoilta salattua tietoa mikä se teidän ideanne sitten olikaan ja mihin maailma oli menossa. SE kyllä kiinnostaisi koska kuulun tähän yhteiskuntaan niin vaikuttaa se minuunkin. Jos kerran minkäänlaisen turvan luominen esimerkiksi ei ole enää vaihtoehto kenellekään yksilönä tai edes yhteiskunnalle niin mikä? Ja miten ne perusasiat hoidetaan epätavanomaisella tavalla jotta säilyy vapaus ja aikaa kaikenkaltaiseen häröilemiseen?

        No ehkä sitten vaan odotellaan rauhassa mitä suurta muutosta on luvassa, näkeehän sen sitten aikanaan kun ei kerran niitä suunnitelmia tässä tule. Parutte sitten vaan keskenänne kun kukaan ei tajua eikä osaa eikä edes tunne, toisin kuin aikamme valioyksilöt eli te itse... :-D

        Kaikki tietää, että rajat sijaitsevat vain jokaisen omassa päässä. Et ole ainoa, joka asian on tajunnut.

        Ja kun kerran sinua kuitenkin näyttää kiinnostavan saada lisätietoja ja keskustelua aikaiseksi, miten olisi niiden *pyytäminen* mesoamisen ja riidankylvämisen sijaan?

        Olisi ollut hauska keskustella kanssasi, mutta jotensakin meni maku. Kattellaan.


      • -------------------
        joskusehkä kirjoitti:

        Kaikki tietää, että rajat sijaitsevat vain jokaisen omassa päässä. Et ole ainoa, joka asian on tajunnut.

        Ja kun kerran sinua kuitenkin näyttää kiinnostavan saada lisätietoja ja keskustelua aikaiseksi, miten olisi niiden *pyytäminen* mesoamisen ja riidankylvämisen sijaan?

        Olisi ollut hauska keskustella kanssasi, mutta jotensakin meni maku. Kattellaan.

        Joopa joo....


    • KALLE KELLO

      "Tyhmät vätykset". Jos minä inhoan jotain ihmistä, se on juuri sinunlaisesi. Onneksi sinunlaisiasi "ihmisiä" on vähän. Sinä olet kiusaajatyyppi, kerrostalokyttääjä, valittaja, marisija ja se joka kirjoittelee yleisönpalstoille kitisten milloin mistäkin asiasta. Sinunlaisesi reppanat ovat yksinäisiä ja katkeria. Mieti nyt tai yritä edes miettiä asennettasi, kun teini-ikäisenä olet tuollainen, minkälainen olet 3-kymppisenä.

    • puolesta

      Samaa mieltä

    • huy854yh

      Provoilua taas ohjelmassa. Tuonlaiselle henkilölle on oma nimitys; ihmisvihaaja. Kurjinta ei ole heillä ,ketä tämä tyyppi vihaa ,vaan hänellä itsellään...että sillälailla ,sanos tarvajärvi.

    • zeus suuri

      The more you know, the more you realise how much you don´t know - the less you know the more you think you know.

      Aloittajalle, kumpaan joukkoon sinä kuulut, ehkä tavikset ymmärtävät jotain, mitä sinä et vain voi millään käsittää.

    • Tavis1959

      Aika mielenkiintoinen määrittely "tavallisesta ihmisestä"

      Itseasiassa sun kirjoitus kuullostaa hyvin juurikin siltä sun kuvaamalta tavalliselta ihmiseltä, jolla ei ole muuta tekemistä kuin kirjoittaa täällä toisista yleistäen ja alatyylillä juurikin valittaen kuinka huonoja tavalliset ihmiset ovat.

      Mielenkiintoista kuin monta kirjoitettua riviä sunkin pitää kirjoittaa siitä kuinka tavallinen sä olet ;)

      Mielenkiintoista myös on, että monet maailman tähdistä jotka ovat erittäin värikkäitä, jopa fiksuja ja erikoisia ym. jännää niin he itse sanovat olevansa vain hyvin tavallisia ihmisiä niin kuin muutkin ja myös muut heistä ovat näin sanoneet.

      On se mielenkiintoista kuin tämän ketjun aloittaja osoittaa tyhmyyttään ja kokemattomuuttaan sekä paljastaa hyvin myös kuinka tuiki tavallinen kuolevainen hän on, luulisi että olisi riittänyt vain toteamus "mä vihaan itseäni kun koen olevani hyvin tavallinen"

      Mutta toteamus vielä loppuun, aloittajan kirjoitus lienee provo ja jos ei ole niin kannattaa katsoa peiliin ;D

      Minä olen itse hyvin tuiki tavallinen suomalainen mies, jolla on vaimo ja 3 lasta, harrastan musiikkia mm. säveltämällä ja pääsoitin on kitara sekä osaan soittaa pianoa ja rumpuja ja myös bassoa mikä on kakkos soitin. Mulla on hyvä ammatti josta saan reilun tulon ja vaimolla hyvä työpaikka myös, voisin oikeasti tehdä jo muusikon töitä mutta olen jättänyt sen harrastus puolelle. Nuorempana olin erittäin kovakuntoinen urheilija ja mulla on vieläkin hyvä kunto. Mulla on oma rivari ja kaikki kunnossa. Matkustellukin olen ym kivaa tehnyt ja sosiaalinen elämä kukoistaa. Ja tiedoksi, että nämä munkin tekemät asiat kuuluvat hyvinkin monen tavallisen ihmisen elämään, toki kaikki eivät soita kitaraa jne. vaan vaikkapa keräävät postimerkkejä ja hiihtävät ja valokuvaavat jne.
      Tavallisen ihmisen määrittely ei ole ihan aloittajan toimesta kovinkaan onnistunut ja ehkäpä väittäisin, että aloittajalla taitaa vaan olla vätys siellä omissa pöksyissä ja itkee siksi täällä haukkuen taviksia :D

      Aloittajalle -----> OSTA ELÄMÄ!

    • tavisromaani

      Miltä tavis näyttää? Minulle tavis ei ole ihan suoraan se missä hän on töissä tai mistä hän puhuu. Myös se miten hän erottuu tai siis ei, on tärkeää.

      MInulle tavis on keskiluokkainen perhe lainakodissaan lähiössä, esikaupungilla, kaksi autoa -varmoja, turvallisia tylsiä -väri punainen tai musta. Vaalea sisustus, vähän ruskeaa ja harmaata -niin on nyt tapana. Nainen käy jumpassa, mies salilla. Nainen toimistorotta, mies raksainssi tai virkamies. Naiselle on laitettu vaaleita raitoja, niin on nyt tapana. Mieshän ei hiuksiaan värjää. Perussiisti tylsä lyhyt leikkaus on paras.
      Lapset laulaa ja askartelee. Välillä käydään leikkiksellä ja viikonloput mökillä, jonne ajetaan vähintään se 200 kilsaa. Puheeaiheet: ruoka, vaatteet, elektroniikka tai se mitä toisessa perheessä tapahtuu. Vuoden kohokota: etelän valmismatka.

      Tai mies, ei minkään värinen. Insinööri tai myyntiedustaja. Suosikkiauto Toyota. Vaatteet ei minkäänväriset, perusturvalliset, hyvää laatua. Asuu vaimonsa kanssa, joka hoitoalalla. Vaimo jumppaa, mies pelaa. Katsotaan tanssii tähtien kanssa ja uutiset. Omaelämänkerrat ja aamulehti kiinnostaa. Vaimo harrastaa kukkien laittoa pihalla seisovaan kivikehään. Vaimolla lyhyt tukka missä punertava sävy. Mies harmaantuva, ei värjää.
      Lapset opiskelevat toisellapaikkakunnalla insinööreiksi.
      Matkailu: Viron tai kotimaan kylpylät.

      Kuka keksii lisää?

    • iiihahaa

      Sun inho ei aiheuta meissä enimmäkseen mitään reaktioita, muutoinkin tunne on sussa itsessä, ei meistä johtuvaa. Kenenkään velvollisuus ei ole keskustella sua kiinnostavasti tai tehdä sua onnelliseksi muullakaan tavoin. Ota itse vastuu omasta onnellisuuden tunteesta, älä turhaan huolehdi meidän typeryydestä.

    • Rous

      Yhdyn edelliseen puhujaan. Itsellä ei saisi mennä kuin huonosti ja jos jotain kehitän esim; Lähden ulkomaille töihin tai jotain muuta vastaavaa heti ollaan polkemassa tai vetämässä mattoa jalanalta pois. Tähän syyllistyy sisarukset ja useat kaverit mut kaksi parasta ystävääni ei näin tee.

    • MatkailevaT.

      Samaa mieltä aloittajan kanssa. Maahanmuuttoa pitää lisätä kunnolla.

      • suhteellisuudentajuu

        Eikö värillinen tai etninen ihminen voi olla keskiluokkainen ja tavallinen? Entä jos on vaikkapa tuikitavallinen kongolainen? Tai ihan tavallinen peruspirkko Thaimaasta? Onko se automaattisesti parempaa kuin suomalainen tylsyys 5 miljoonan joukossa kuin tylsä tyyppi 100 miljoonan joukossa? Maailmanlaajuisesti suomalaiset on pikkuruinen joukko.


    • ViGillarOlika95

      Persuvätykset vetää taas herneet nenään. Hoitakaa ittenne kuntoon :D

    • pimeysjatylsyys

      Olen tavallinen tylsä ja innoton suomalainen, mutta minulla on vielä haaveet ja unelmat. Jospa joskus pääsisi etelään asumaan tai ainakin saisi sieltä kakkosasunnon. Ennenkuin haaveet toteutuu, jaksan tylsyyttä, pimeyttä, kiihkottomuutta ja yksinäisyyttä.

    • Ja ikää oli?

      Kyllä noi teiniangstit helpottaa ihan luonnostaan, kun hormonitoiminta tasaantuu ja kokemukset karttuu. Tulee sitä paljon puhuttua perspektiiviä.

    • ijoho094308

      Mukava selata mielipiteitä, mutta noita heleevetin pitkiä raapustuksia ei jaksais lukea,enkä luekaan.Joku mänttipää kirjoitta rivitolkulla jotain sisäisiä tuntojaan ,EVVK

    • kiitos avauksesta

      Komppaan täysin ap:ta. En siis ole itsekään mikään teiniangsti, vaan ihan muka-aikuinen keski-ikäinen nainen, mutta totaalisen kyllästynyt normaaleihin, tylsiin, tavanomaisiin ihmisiin, jotka tekevät vain yleisesti hyväksyttyjä asioita. Pitävät oikeana tapana elää hankkimalla suuren asuntolainan, tekemällä ne lapset, mitä sitten yrittävät työntää kiireellä muiden vastuulle. Toistamalla muiden sanomisia, ilman yhtään omaa ajatusta tai mielipidettä. Tuputtaa omia tyhjiä arvojaan muille. Kyllä, voisi sanoa, että minäkin inhoan suurta osaa ihmisiä.

      • kaikille tilaa

        Inhoamien ei välttämättä ole kovin rakentavaa kenellekään, oli tavis tai ei. Jospa jokainen vain eläisi sitä omaa elämäänsä ja antaisi muiden elää rauhassa omaansa. Joillekin sopii tavis-elämä, toisille sitten joku toisenlainen vaihtoehto. Tai voi olla tavis jollain elämänosa-alueella, mutta hyvin omaperäinen toisella. Nostan kyllä hattua niille, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää omia aivojaan ja tehdä ihan omia ratkaisujaan tässä holhousyhteiskunnassa!


      • Se siinä on vähän
        kaikille tilaa kirjoitti:

        Inhoamien ei välttämättä ole kovin rakentavaa kenellekään, oli tavis tai ei. Jospa jokainen vain eläisi sitä omaa elämäänsä ja antaisi muiden elää rauhassa omaansa. Joillekin sopii tavis-elämä, toisille sitten joku toisenlainen vaihtoehto. Tai voi olla tavis jollain elämänosa-alueella, mutta hyvin omaperäinen toisella. Nostan kyllä hattua niille, jotka uskaltavat ja osaavat käyttää omia aivojaan ja tehdä ihan omia ratkaisujaan tässä holhousyhteiskunnassa!

        ikävää että velkaelvikset ovat pankkien orjia, pakotettuja oravanpyörään, työntämään vastuu lastenkasvatuksesta yhteiskunnalle. Ja mikä on kaiken vaivan lopputulos? Pankki vie kämpän, naapurin ukko vie akan, yhteiskunta vie muksut. Mitä jää? Katkeruus ja känsäiset käet.


    • kjiug

      Jos KAIKKI ihmiset olisivat erikoisia niin silloinhan ne olisivat taviksia ja tylsät tyypit olisivat niitä massasta poikkeavia ihq kapinallisia. EBIN

    • mhbvjhc

      "Tai sitten tavis valittaa kuinka joku ei käyttäydy hänen odottomallaan tavalla."

      Myönnät siis olevasi tavis.

    • Herää jo!!

      Olet varmaankin sellainen ihminen, kuka tekee asioista vaikeita vaikka väkisin? Ja löydät ongelmia sellaisestakin, missä niitä ei ole?
      Koska elämässähän ei mielestäsi voi olla mitään "tavallista" eli normaalia.
      Voin sanoa suoraan, että kaltaisesi ovat todella (negatiivisen) raskaita ihmisiä sietää ja kuunnella edes. Vaikka tämänkin varmasti käännät niin päin, että taas yksi tylsänharmaa paskatavis kadehtii minua, koska olen niin erinomainen..Eikö niin??!!??
      Pikkuvinkkinä, et varmasti ole läheskään niin älykäs ja loistava ihminen, kuin mitä kirjoituksessasikin olet olevinasi. Ei silti, tuskin olet yhtään huonompikaan kuin muut mutta olisiko itsesikin aika herätä todellisuuteen.. Ja jos nyt kuitenkin välttämättä haluat olla noin paljon älykkäämpi, hienompi ja parempi kuin muut niin ole vain.
      Mutta pidä nuo ajatuksesi pääsi sisällä, minne ne kuuluukin. Älä mainosta niitä edes netissä anonyymisti. Sillä ei ne oikeasti älykkäätkään ihmiset mainosta omaa erinomaisuuttansa. Ihan oikeasti.

    • Sillä tavalla tyhymä

      aloittaja on nyt käsittänyt tavallaan sen asian, että useimmat ihmiset haluavat pitää asiansa itsellään. Aika vielä tällainen... Hyvä onkin, ettei ihan kaikkea mölähtele ääneen. Esimerkiksi että on hakenut jotain työpaikkaa mihin haluaisi joku toinenkin...
      Tavallisuuden taakse piiloutuu persoonia. Ketä muka kiinnostaisi, mitä kukin tekee vapaalla oikeasti? Ne kunkin harrastukset, ja mielenkiinnon kohteetko muka ois julkista?
      Tylsyys on sitäpaitse arjessa se väline, jolla ajattelu suunnataan arjen etenemiseen. Minäkin käytän sitä välineenä, vaikka toki- väsyneempänä vaihdankin monen asian työtapaa tai järjestystä etten turru, vaan aistit kestää myös iltahukin näin viikon viimeisenä arkena. Kunhan tässä tauolla olen. Riskipitoisin osuus alkaa noin tunnin kuluttua.

    • zennia1

      Ihmettelen kovasti miksi täällä on yleinen mielipide sellainen,että tavikset ovat kateellisia.Itse olen tavis enkä kadehdi ketään.Mielestäni just ne ei-tavikse on niitä kateellisia,kun heillä pitäisi aina olla jotakin millä näyttää paremmuuttaan varakkuuttaan,erikoisuuttaan yms.Jokainen luo itse oman onnensa tai on sitten sitä ilman.Itse olen hyvin rauhallinen ja kuuntelu sekä läsnäolontaidon omaava.Pidän työstäni ja minulla on paljon ystäviä.Toivon todellista pysähtymisenpakkoa kaikille ei-taviksille,että kerrankin laittaisivat elämässään arvot oikeaaan tärkeysjärjestykseen...heissä kun on monia narsistisia persoonia.

      • tavismieshki

        Tavalliset ihmiset on juurikin tasapainoisia ja monipuolisiakin monessa eri asiassa eikä suinkaan värittömiä ja kateellisia ym. sellaista.

        Samaa mieltä kanssasi eli juurikin niillä joilla on kaikenlaista kokee elämänsä tyhjäksi ja sitten pitää osoittaa muut taviksiksi kun se elämän punainen lanka on hukkunu materiaaliseen hyvään sun muuhun ja leijaillaan jossain mistä ei se onni kuitenkaan löydy ;D

        Zennia1:lle plussaa hyvistä näkemyksistä ja kukkaset päälle tälläseltä tavikselta :D


    • 8+1

      Niinpä, is life worth living.......

    • onneavaan9900909

      Tämän ketjun aloittaja juurikin kuvasi itsensä mikä on kovin tavatonta ;D
      On se hyvä että täällä purkautuu, jotta ei vedä itseänsä hirteen, apu se on pienikin apu hengen pitimiksi.

    • oiva testi

      Huomaatteko kuinka monta tavista älähti. Kuinka moni ihan tyynesti laittaa itsensä sinne tavis-genreen. Voi teitä maan matosia....

      • YxiVirtanen

        Minä olen ihan tavallinen. Ja sukunimikin on vielä Virtanen.

        En koe sitä ongelmaksi.


    • piece of gold

      small minded, suburban... yeah I know what you mean man.

    • Ollakko vai ei olla

      Se ei taida muuten tuntea itseään tavikseksi joka kadehtii siis näitä kadehtivia ihmisiä kun olen tullut tunteneeksi niin he kuvittelevat itsestään liikoja. Taviksella ei ole mitään syytä kadehtia muita ihmisiä kun on tavallinen niin on.

      Sairaan narsistinen ihminen kadehtii ihan kaikkea mitä muilla on ja varsinkin sitä mitä itseltä uupuu. Voidaan kadehtia esim. sosiaalisia taitoja ja sitä että ihminen on rehellinen eikä luontaantyöntävä kuten epärehellinen narsistinen ihminen on, joka on luontaantyötävä ja saa kaikki ihmis suhteensa säpäleiksi.

      Romantiikka on oikeasta todellisesta elämästä kaukana ja jos ei elä "jalat maassa" niin kuin niin pettyä saa ja pahasti. Kaikissa ihmisissä on omat huonot ja hyvät puolensa eikä kukaan ole parempi toisiinsa nähden Rohkeutta, itsevarmuutta ja persoonallisuutta voi olla erilaisissa asioissa mutta tuskin kaikissa asioissa ihminen kykenee ihan täydellisyyteen. Ihminen ei ole kehytyskelpoinen silloin jos ei omiaan puutteita huomaa niin että luulee olevansa kaikkein ainutlaatuisin ihminen maanpäällä ja sellaisen kanssa ei kenenkään ole helppoa elää. Yksin saa elää jos kuvittelee olevansa jotenkin niin suurta ja ainutlaatiusta ettei kukaan muu ole vertaisensa.

      Itse en inhoa ihmisiä kun olen samankaltainen erehtyväinen ja viallinen kun muutkin ihmiset. En korosta itseäni kuvittelemalla olevani jotenkin muiden yläpuolella vaikka olen pitkälle jo päässytkin. Seksi on ihan liian halpaa mainosta tässä maailmassa eikä se kehitä ihmistä mihinkään suuntaan jos on sellaiset harrastukset ylikorostettuina. Ei siinä seksissä kauheasti omat vuorovaikutustaidot kehity mitenkä edes ryhmässä toimitaan.

      Mitähän ihmeen sisältöä elämässässäsi sitten on jotta kateuden aihetta löytyisi. Minä inhoan täydellisen tyhmiä ihmisiä ja he ovat pahimpia kiusaajia mitä mitä maailmassa vaan voi olla. Oma ego ja se suuri omahyvyys estää ihan kaiken sosiaalisen vuorovaikutuksen niin ettei tule toimeen ns. tavisten kanssa ja se estää oman itsensä kehittymisen erilaisten ihmisten kanssa.

    • Simelius

      Lakatkaa vihasta ja inhosta erilaisia ihmisiä kohtaan, sillä tällainen asenne toisia kohtaan myrkyttää sielun. Jos maailmassa olisi todellinen rakkaus vaikuttavana tekijänä ihmisten välillä (ei näennäinen tekorakkaus), täällä olisi ihmisten huikeasti parempi elää.

      Tietenkään ihmisten vääriä tekoja, syntiä ja pahuutta ei pidä hyväksyä, mutta toista ihmistä kuuluu silti rakastaa. Se on nähty että aidosta rakkaudesta hyötyy kaikki. Esimerkiksi katkeruus, kauna, anteeksiantamattomuus, viha, toisten halveksunta ja herjaaminen ovat asioita jotka eivät tee mitään hyvää kenellekään. Miksi siis pitää niistä kiinni? Onko se uhmakkuutta että vain minä itse olen jotain, vai mitä?

    • tavan maku

      Oon itse sisustusalalla. Ja tavis on meillä se, joka hakee sitä valkoista sohvaa, vanhaa viinilaatikkoa ja tuijaa pihaansa. Voiko enää keskinkertaisemmaksi mennä. Yritä siinä tarjota jotain omaperäistä kun tahtotila näillä kaikilla on sama. Asuntomessut oli suorastaan karmivaa katseltavaa. Ne sopii juuri näille harmaille varpusille, ankeille, kaavoihin kangistuneille mettäläisille. Onneksi toimin nykyisin pk-seudulla, ja ihmiskirjo laajempi.

      • 15+16

        Tärkeintä kai on kuitenkin se, että itse tykkää, jos kerta omaa kotiaan sisustaa.


      • Tuttis
        15+16 kirjoitti:

        Tärkeintä kai on kuitenkin se, että itse tykkää, jos kerta omaa kotiaan sisustaa.

        Huvittavia kliseitähän nuo kaikki ovat. Kyllä siinä tavis näyttää vaan typerältä siis juntilta, ei muuta.

        En kyllä ikänään kehtaisi ajaa valkoista autoa tai nahkasohvaa :)


      • voi ei....
        Tuttis kirjoitti:

        Huvittavia kliseitähän nuo kaikki ovat. Kyllä siinä tavis näyttää vaan typerältä siis juntilta, ei muuta.

        En kyllä ikänään kehtaisi ajaa valkoista autoa tai nahkasohvaa :)

        Vielä typerämmältä, juntimmalta ja ennen kaikkea kliseisemmältä näyttävät ne, jotka kuvittelevat olevansa jotain muuta, kuin tavikisa. Jos on sinut oman elämäntyylinsä kanssa, niin eipä sitä juuri kiinnitä huomiota muiden valintoihin tai vaikkapa siihen, minkä värisellä autolla joku ajaa. Voiko olla kliseisempää kuin ” en koskaan ajaisi valkoisella autolla”- niiiiiiin pohjanoteeraus!


      • 1+18

        ”Mä olen tosi trendikäs, luova ja erikoinen persoona sisustusalata!” Näitä riittää...


      • dsfdsdsfds

        Teistä luusereistakaan (jotka luulee olevansa jotain muuta kuin taviksia) ei jää mitään jäljelle 100 vuoden jälkeen muuta kuin jotain joutavaa facebook-some-örinää, jota te kännipäissänne suollatte sinne.

        Ei teitä muista edes kukaaan että olette eläneet.

        Kyllä sinä olet sitten suuri ihminen, kun asut ihan Helsingissä :DDDDDD


      • ....................
        voi ei.... kirjoitti:

        Vielä typerämmältä, juntimmalta ja ennen kaikkea kliseisemmältä näyttävät ne, jotka kuvittelevat olevansa jotain muuta, kuin tavikisa. Jos on sinut oman elämäntyylinsä kanssa, niin eipä sitä juuri kiinnitä huomiota muiden valintoihin tai vaikkapa siihen, minkä värisellä autolla joku ajaa. Voiko olla kliseisempää kuin ” en koskaan ajaisi valkoisella autolla”- niiiiiiin pohjanoteeraus!

        kliseisempää.....

        Ai jokainen siis kommentoi samaa? Tavis on myös ihminen joka ei ymmärrä sanoja ja niiden merkitystä.

        Typeryys rasittaa, keskinkertaiset ottaa päähän.


    • Tavis?

      Pidän itseäni melko taviksena monessakin suhteessa, mutta ehkä jotenkin ymmärrän, mitä aloittaja tarkoittaa. Itse en inhoa ihmisiä, mutta tietyn (melko suuren) ihmisryhmän elämäntapaa välillä ihmettelen ja jotenkin haluaisin ymmärtää miksi ihmiset elävät niin. Mielestäni jokainen saa vapaasti elää kuten haluaa, pääasia on, että on ITSE tyytyväinen ja onnellinen elämäänsä, näyttipä se sitten muiden silmissä miltä tahansa. Ongelma on kuitenkin se, että tämä ihmisryhmä ei ole tyytyväinen ja onnellinen, vaan aina pitäisi saada jotain enemmän, parempaa, suurempaa, hienompaa ja kadehditaan toisia, verrataan jatkuvasti omaa elämää muiden elämään, mutta silti ei olla valmiita tekemään mitään sen eteen, että oma elämä muuttuisi toisenlaiseksi.

      Eräs hyvin yleinen piirre näille ihmisille on se, että vuorokaudesta kulutetaan kauhea määrä aikaa TV:n katseluun. Nämä ihmiset tuntuvat seuraavan kaikkea mahdollista ja ovat kyllä hyvin kärryillä kaikista tosi-tv tarjonnasta, sarjoista jne. ja sitten päivittelevät, kuinka ei ole aikaa mihinkään. Tällaisten ihmisten yleissivistyksen taso on usein äärimmäisen heikko, joten helposti syntyy tilanteita, että ei oikein ole mistään mistä jutella, jos itse ei katse tv: stä juuri muuta kuin uutiset ja ajankohtaisohjelmia. Heidän jutuissaan vilisee julkkisten nimiä, joista itse ei ole koskaan kuullutkaan, mutta Suomen ensimmäistä presidenttiä ei edes tiedetä.

      Toinen ominaisuus näille henkilöille (etenkin 30 naisille) on jatkuva puhuminen painon pudottamisesta, johon kyllä monella olisi todellinen tarvekin. Samaa jauhamista vuodesta toiseen, mutta mitään ei tapahdu. Aina on jokin tekosyy, miksi ei voi lähteä lenkille, hankkia kuntosalikorttia jne., ja takanapäin haukutaan niitä naisia, jotka treenaavat ja pitävät huolta kunnostaan. Jotenkin välillä tuntuu, että nämä ihmiset syyttävät aina toisia ihmisiä jostain, mutta eivät näe sitä, että jokainen meistä on itse vastuussa omasta onnellisuudestaan ja siitä, minkälainen meidän elämä on. Jos eism. hankkii 4 eri miehen kanssa viisi lasta, niin todennäköisesti voi olla vähän ongelmissa, mutta turha olla kateellinen sellaiselle, joka on valinnut toisenlaisen tavan elää. Nämä ihmiset saavat kyllä kovalla äänellä kritisoida vaikkapa leikkipuistossa niitä, joilla on elämä ainakin heidän itsensä mielestä paremmallamailla (tyyliin ”Joillakin sitä rahaa…” tai ” Hyvähän se sun on, kun on millä mällätä…”), mutta heihin itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ei siedetä.
      Omassa kaveriporukassani on erään mieheni ystävän vaimo, joka edustaa juuri tätä ihmistyyppiä. Hyvin yleistä on, että jos istutaan iltaa porukalla, hän ei kykene osallistumaan mihinkään keskusteluun (jokainen yrittää toki välillä häntäkin huomioida), joten hän keskittyy juomiseen ja jossain vaiheessa iltaa repeää ja haukkuu meidät kaikki muut tyhmiksi, tylsiksi ja vaikka miksikä epänormaaleiksi ihmisiksi:)

    • tohjhgjhjhh

      Aloittaja olet minusta aivan oikeassa. Olisiko niin, että jossakin vaiheessa pelko ajaa ihmiset tasapaksuiksi. Osa porukasta oppii tuon laumassa värittömänä olemisen jo koulussa ja sitten osa taantuu myöhemmin.

      Sellainen hyväntahtoinen tavis on ihan ok, sellainen joka löpöttelee säästä, mutta on ystävällienn eikä latsita muita. Pahimpia on ne jotka eivät uskalla itse ja käyttävät ktkerän energiansa lytätäkseen ne joilla on vielä vapaa sielu.

    • EI ärtsytä ei ei

      Ei puhuta kukaan mitää, eikä tehdä mitää ollaan vaan hiljaa yksinämme kotonamme.

    • Hehehohohuhu

      Hahhaaa miten te kaikki oote niin typeriä, teitä on kusetettu koko elämänne. Ihminen on paska. Opitkaa ja tsuuhu dippi dai pee hoo"!

    • We Are Limitless

      Oletko yrittänyt tutustua yhteenkään "tyhmään vätykseen" syvällisemmin?

      Olemme täällä maan päällä oppimassa, yksi sinun oppitunneistasi käsittelee toisten ihmisten kunnioitusta ja arvostusta, miten menee? Jos et ymmärrä opetella elämään rakastaen muita kuin itseäsi, joudut opettelemaan niin kauan että oppi menee perille, joskus ne menee sinne vaikeimman kautta. Kaikki tuo inho mitä tunnet toisia ihmisiä kohtaan vaikuttaa sinuun itseesi todella tuhoisalla tavalla.

      Nyt et ehkä ymmärrä mitä hölpötän, mutta tulet vielä ymmärtämään.

      Me ihmiset olemme paljon enemmän ja mahtavampia olentoja kuin osaat edes kuvitella.

      • nääääh

        Joskus sitä vaan kaipaa sellaista spontaania innostusta mikä tuli kavereiden kanssa joskus lapsena. Tuollainen rakasta kaikkia ideologia harvemmin on rehellinen. Jos on ihan kauhean epäluuloinen muita kohtaan niin sitten tuollaiseen uskominen voi hetkellisesti auttaa mutta muuten sillä on tunteita latistava vaikutus. Joidenkin kanssa rakkaus tulee luonnostaan.


      • unlike you

        Ja sinä näköjään teet täsmälleen samanlailla: asetut toisten yläpuolelle opettamaan ja säälimään näitä ymmärtämättömiä. Olet kyllä niin erinomainen, että!


    • Mee tuutumaan, väsy

      Säälittävää tekstiä aloittajalta:)

    • misantropia.
    • Haista ap vitun porvari sika pitkä paska :)

    • sonyya

      Vaatiikin älykkyyttä nähdä ihmisissä ulottuvuuksia ja pintaa syvemmällä olevaa elämäntarinaa. Jokainen ihminen on mielenkiintoinen omalla tavallaan ja oman tarinansa kertoja. Jos takertuu likaa omiin ennakko-oletuksiinsa ja liian yksioikoisiin yleistyksiin, todellisuus hahmottunee herkästi juuri sellaisena kuin aloittaja sen kuvaili. Kapea-alainen tulkinta voi olla seurausta myös esim. masennuksesta tms., jolloin ei riitä voimavaroja avata tuntosarvia muiden ihmisten suuntaan ja nähdä enemmän.

      • vätys2

        Olet oikeassa: tuo on niin totta, että kapea-alainen tulkinta voi olla seurausta masiksesta tai muusta, jolloin voimavarat ovat vähäiset; eivät siis riitä laajalle.

        Itse haluaisin sanoa ylipäätään ihmisille, että tutustukaa toisiinne, voittakaa itse myöskin ennakkoluulonne osoittamalla jalomielisyytenne toisianne kohtaan, HYVÄT ihmiset! Osoittakaa siten, että myös itse seisotte sanojenne takana. (Tällä viimeisellä vastaan täten myös nimimerkille We are Limitless.)


    • Karvosen Pekka

      Löysin tämän viestiketjun vahingossa FB-kaverini seinältä ja uteliaisuuttani tutustuin tähän. Miten joku viitsii edes kommentoida ketjun aloittajan aloitustekstiin?

      Suosittelen aloittajalle lakkiin / myssyyn TENA-virtsankarkailusuojaa liimattavaksi sisäpuolelle :D

    • vannapietttt

      Niin minäkin,mutta onko tällä keskustelulla sinällään arvoa kun tiedetään lähtökohdat?
      Mikä on tavista? Olen tavannut taviksia,joilla on aika erikoisiakin lähtökohtia.
      Oen keskustellut ihmisten kanssa ja huomannut että yksi keskustelukin vei minut ihan toisen suuntaan kuin halusin. Mutta se olikin mielenkiintoinen suunta.

      Tavis? Ala keskustella lopultakin ja anna sen keskustelun viedä.

      Huomaat löytäväsi itsesi ties mist joa avaat oven todella...
      Mitä vakaasti suosittelen,sillä sinun on se todella koettava oppiaksesi,ei vain elämään vaan todella elämään.

    • crashing bores

      Olet oikeassa.

      Nähtiinhän se jo Saksassa 1930-luvulla. Kansa, joka edusti koulutuksen ja sivistyksen suhteen maailman huippua, olikin lopulta vain lauma typeryksiä, jota yksi lahjakas manipulaattori vei kuin pässiä narussa.

      • vätys2

        Voi, niin pohjanoteeraumainosta tällaisessa yhteydessä...


    • Eisaamari

      Nautin yksinkertaisista asioista. Elämä on itsestäsi kiinni.

      Miksi kaikki kiirehtivät? elämä jää näkemättä.
      On rahaa vaikka kuinka paljon, mutta voitko lopulta nauttia, kun kiireinen työ vei terveyden?


      Ihmiset ovat pinnallisia, koska kaikki saadaan nenän eteen. Katsotaan miten käy, jos sähköt menisivät pidemmäksi aikaa pois.

      Ei ole jinigiä ilman jangia

    • Riskinottoja*

      Minulla on vähän sama juttu, että kaipaan ihmisiä, joiden kanssa voi keskustella erilaisista asioista. Ahdistaa esim. töissä, kun ei voi keskustella kuin ruoasta, lapsista, lemmikkieläimistä, säästä tai uusista tavarahankinnoista. Politiikasta ja uskonnosta ei voi puhua, kun pitää olla puolueeton ja diplomaatti. Tieteestä ei voi keskustella, kun ihmiset eivät lue alan lehtiä. Harvat harrastavat musiikkia tms. Jos puhun musiikista, niin kukaan ei ymmärrä, mistä puhun. Tottakai haluaisin itsekin elämääni enemmän sisältöä, mutta onneksi olen saanut olla mukana taidepiireissä ja minulla on ollut värikäs lapsuus ja nuoruus.

      Minua ehkä eniten harmittaa ihmisissä se, että he eivät uskalla elää ja olla rohkeita. Eletään elämää, joka on ok ulkopuolisten silmin, mutta kaihdetaan riskejä. Ei ole intohimoa ja innostusta. Sitten kytätään muiden tekemisiä.

      • tismat

        Tismalleen nim. Riskinottaja*. Ei täällä sydänmenpaloa tai innostusta ymmärretä, junttilassa. Ja sitten kytätään muiden tekemisiä. Juuri näin.


      • voi pientä

        Tee töitä siellä töissä äläkä seurustele. Sitä varten siellä ollaan.


    • Tanjatäti

      Voi kultaseni, sinäkin olet ihan tavis vaan, me kaikki ollaan :). Kyllä se siitä, mieli tasaantuu ja asiat löytävät oman tärkeysjärjestyksensä kun kypsyt henkisesti lisää. Kaunista syksyä sinullekin

      • shoot them down

        Olet tyypillinen suomalainen, joka haluaa keskinkertaistaa kaiken.

        Jos joku väittää olevansa erilainen kuin muut, hänet pitää heti palauttaa takaisin osaksi massaa.

        Hänelle pitää kertoa, että erilaisuuden tunne johtuu jostain tunne-elämän häiriöstä. Tai että se on henkisen epäkypsyyden merkki.

        Häntä pitää taputtaa olalle ja sanoa "älä murehdi, kyllä sinäkin jonain päivänä huomaat olevasi tavis ja tulet onnelliseksi taviksena tavisten joukossa".


      • kuutar4
        shoot them down kirjoitti:

        Olet tyypillinen suomalainen, joka haluaa keskinkertaistaa kaiken.

        Jos joku väittää olevansa erilainen kuin muut, hänet pitää heti palauttaa takaisin osaksi massaa.

        Hänelle pitää kertoa, että erilaisuuden tunne johtuu jostain tunne-elämän häiriöstä. Tai että se on henkisen epäkypsyyden merkki.

        Häntä pitää taputtaa olalle ja sanoa "älä murehdi, kyllä sinäkin jonain päivänä huomaat olevasi tavis ja tulet onnelliseksi taviksena tavisten joukossa".

        Niinpä! Juuri näin. Siispä downsiftaus kunniaan!, shoot them down.

        Jokainen eläköön omanlaistansa elämää painamatta toisiaan alas. Rispektiä, hyvät ystävät.

        Itselleni on tämän keskustelun myötä avautunut se, että oma ovi on voinut olla liian raollaan ollakseni tarpeeksi vastaanottavainen heille, jotka äkkipäätään näyttävät edustavan jotain aivan muuta kuin mitä itse on. Mutta suhteet ovat vastavuoroisia. Jos on saanut pahastikin siipeensä vuosien saatossa em. ihmisryhmiltä (joihin itsekin kuului aiemmin - mutta löysi sitten kaikkien kokemusten myötä toisen, omanlaisensa tien), se kysyy ymmärrystä ja ennenkaikkea pitkämielisyyttä ja kärsivällisyyttä kanssaihmisiltä. Avaimet hyviin sosiaalisiin suhteisiin ovat jokaisella itsellään, mutta olemme jo lähtökohdiltamme erilaisia. Tämä voi vaikuttaa mahdollisuuksiin...

        Itse olen kyllä valmis jos tullaan puolimatkaan vastaan! Sitä aktiivisuutta odotan vaan nyt siltä toiselta taholta, "yhteisössä" kun eletään-


    • kuutar4

      Itsekin ihmettelen aloittajan ihmisvihaa, niin kuin myös kaikkien muiden, jotka ovat tällä palstalla vihaa kylväneet. Olemme samanarvoiset, veljet ja siskot. Peilejä toisillemme: katso peiliin, näet siellä itsesi (ideaalitilanteessa).

      Jumala armeliaisuudessaan siunatkoon kaikkia maan matkalaisia. "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät."

    • minäpäminä

      AP:lle sen verran... Ehkä ihmiset eivät puhu sinulle mistään ihmeellisistä asioista, koska he huomaavat, että suhtaudut muihin kuin p****an. Itse en ainakaan viitsi sen kaltaisten ihmisten kanssa mistään syvällisestä keskustella, vaikka ystävien kanssa tulee puhuttua kaikenlaista silloin tällöin. Jos suhtautuminen muihin on se, että itse olet jotenkin heidän yläpuolella, ei kovin moni varmaan halua sinun kanssasi muuta jakaa kuin työpäivän v*tutuksen jne.

    • peruSSvarma

      Iso vetelä JYTKY vaan aapeen suuhun niin hyysäri hoora viherpunasika pitää vitttu päää kiiiiiinnni!

    • Taivasvapaa

      Minäkin.
      Ja tiedätkö olin oikeassa.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe