Auris automaatti 1.6, varustelutaso Active, hinta 25600€
Auris hybrid automaatti, varustelutaso Active, hinta 28500€
Erotus 2900€
Kulutus: 5,7 ja 3,8. Koska nämä ovat aika teoreettisiä kulutuksia lisäämme parikymmentä prosenttia molempien kulutuksiin, jotta pääsemme lähemmäs käytäntöä.
5,7 * 1,2 = 6,84
3,8 * 1,2 = 4,56
6,84 - 4,56 = 2,28litraa säästöä per 100km
2,28 litraa * eilisen keskihinta 1.646€ = 3,75288€ säästöä per 100km = 0,0375288€ säästöä per km
Hinnanerotuksen kuolettaminen 2900€ / 0,0375288 = 77274km
77tkm jälkeen korkeampi investointi alkaa tuottamaan voittoa.
Hybrid kannattavuuslaskelma
47
707
Vastaukset
- Pohdintoja
Onkos noissa saman suuruinen käyttövoimavero?
- Kotiinpäin vetämätön
Verotusta ei huomioitu lainkaan, jos tätä aletaan huomioimaan niin tarttis tietää vuotuiset ajokilometrit.
Puhutaan varmaan 50€ erosta maksimissaan per vuosi ja tämä hybridin eduksi.
- HSD -10
Hybridin ostaja saa tiettyjä varusteita joita ei tavallisessa mallissa ole, riippuu käyttäjästä arvostaako niitä vai ei. Tuo 1.6:sen n. 2l/100 km suurempi kulutus lienee aika lähellä totuutta mutta kulutukset lienevät oikeasti n. 5 ja 7.2 l/100km, ainakin hybridin osalta voin sen sanoa. Kolmen-neljän vuoden jälkeen hybridi alkaa tuottamaan tulosta jos joku sen varaan laskee mutta kaikki eivät niin tee vaan ajattelevat asioita hiukan toisin, laskeekohan kukaan 1.3 ja 1.6 koneen välillä tuota kannattavuusrajaa, ei varmaan kun sitä ei todennäköisesti koskaan saisi ajamalla kurottua kiinni, tai vastaavasti 1.2 TSI, 1.4 TSI, 1.4 TSI ACT:n tai dieselkuskit 1.6 TDI ja 2.0 TDI välillä, ei vaan toiset haluaa mukavamman ja teknisesti kiinnostavamman laitteen.
- Kyllästynyt Rectum
Kyllä sinä nyt olisit voisit jättää järkevät keskustelut rauhaan TSI-moottoreista
- taisit unohtaa
Korot ja hybridin huonomman jälleenmyyntiarvon.
- asfdaddsfa
http://www.taloustaito.fi/fi-FI/u/?groupId=3232b57d-2477-42ab-b401-0a3473dca5e9&announcementId=6f0e79b4-1a32-44b4-8357-7ccc099acf1f
Ilmeisesti eivät lehdessä tienneet kirjoittaa mitä mieltä sinä olet asiasta, jälleenmyyntiarvo pitäisi kuulemma olla parempi.
- piipertäjien honotus
teoriat ovat teorioita ja kulutukset käytännössä kuskista ja olosuhteista kiinni, joten rahalla ei kannata hybridiä perustella, vaan ainoastaa vihreillä arvoilla.
- 18+17
Tutkimusten mukaan hybrid saastuttaa enemmän kuin citymaasturi.
- fsdafsafaa
18+17 kirjoitti:
Tutkimusten mukaan hybrid saastuttaa enemmän kuin citymaasturi.
Mieluusti olisin nähnyt linkin tähän tutkimukseen, suomi24 kun on monenmoista kaltaistasi paskanjauhajaa
- Hybridit romuja
fsdafsafaa kirjoitti:
Mieluusti olisin nähnyt linkin tähän tutkimukseen, suomi24 kun on monenmoista kaltaistasi paskanjauhajaa
http://autot.oikotie.fi/uutinen/amerikkalaistutkimus:-hybridi-kuormittaa-rajummin-kuin-maasturi/15515
Myös sähköautoja on tutkittu, ne saastuttavat jopa yhtä paljon kuin dieselbussi!
http://www.automerkit.fi/uutiset/go-green/artikkelit/naein-kiinassa-saehkoeautot-saastuttavat-enemmaen-kuin-polttomoottoriautot.html
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/10/08/tutkimus-sahkoauto-voikin-saastuttaa-tuplasti/201239405/304
Hybridit ovat enemmänkin markkinointikeino, eivät ole tulevaisuuden autoja. - fasfasfasd
Hybridit romuja kirjoitti:
http://autot.oikotie.fi/uutinen/amerikkalaistutkimus:-hybridi-kuormittaa-rajummin-kuin-maasturi/15515
Myös sähköautoja on tutkittu, ne saastuttavat jopa yhtä paljon kuin dieselbussi!
http://www.automerkit.fi/uutiset/go-green/artikkelit/naein-kiinassa-saehkoeautot-saastuttavat-enemmaen-kuin-polttomoottoriautot.html
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/10/08/tutkimus-sahkoauto-voikin-saastuttaa-tuplasti/201239405/304
Hybridit ovat enemmänkin markkinointikeino, eivät ole tulevaisuuden autoja.Joo eli uuden tekniikan kehitystyö laskettiin hybridien hiilijalanjälkeen, ilmeisesti ei olisi koskaan pitänyt luopua hevosista, ne olisivat olleet valmiita ilman kehitystyötä.
Näytti katumaasturit voittavan myös Volkswagen Passatin, saksalainen insinööri ilmeisesti syönyt muutaman hiilijalanjälkeä nostavan pihvin pähkäillessään "loistavia" tuotteita kuten TSI ja DSG.
Täällä kierrätys taitaa olla hieman eri tasolla kuin amerikassa, tutkimus näytti suosivan paskaraudasta tehtyjä autoja koska ne voi sellaisenaan, ilman lajittelua pistää puristimeen.
Meillä täällä euroopassa lajittelu on hieman kehittyneempää, akut on metalliensa vuoksi arvotavaraa ja ne halusta kerätään talteen.
Hybridit saivat miinusta myös koska "jotkin niiden keskeisistä osista kestävät vähän aikaa"
Suoralta kädeltä voisin todeta väittämän olevan virheellinen tai emävale, akuille Toyota taisi luvata 350tkm/8v takuun(saa korjata jos olen väärässä) ja takuuta harvoin luvataan edes puolia kestoiästä.
Muistan lukeneeni amerikkalaisesta taksista jossa ensimmäinen akku taidettiin vaihtaa noin 650tkm kohdalla. Sähkömoottori nyt tunnestusti on polttomoottoria monin verroin luotettavampi kapistus.
Koko tutkimus on samaa tasoa kuin tekniikanmaailman artikkelit, ottakoot tosissaan ken tahtoo.
Muut linkkisi piti sisällään kivihiilen poltolla tuotettua sähköä ja sillä sähköauton lataamista, johon voimme lyhyesti todeta ettei koske meitä, eikä tätä asiaa. - Voi Teroa
fasfasfasd kirjoitti:
Joo eli uuden tekniikan kehitystyö laskettiin hybridien hiilijalanjälkeen, ilmeisesti ei olisi koskaan pitänyt luopua hevosista, ne olisivat olleet valmiita ilman kehitystyötä.
Näytti katumaasturit voittavan myös Volkswagen Passatin, saksalainen insinööri ilmeisesti syönyt muutaman hiilijalanjälkeä nostavan pihvin pähkäillessään "loistavia" tuotteita kuten TSI ja DSG.
Täällä kierrätys taitaa olla hieman eri tasolla kuin amerikassa, tutkimus näytti suosivan paskaraudasta tehtyjä autoja koska ne voi sellaisenaan, ilman lajittelua pistää puristimeen.
Meillä täällä euroopassa lajittelu on hieman kehittyneempää, akut on metalliensa vuoksi arvotavaraa ja ne halusta kerätään talteen.
Hybridit saivat miinusta myös koska "jotkin niiden keskeisistä osista kestävät vähän aikaa"
Suoralta kädeltä voisin todeta väittämän olevan virheellinen tai emävale, akuille Toyota taisi luvata 350tkm/8v takuun(saa korjata jos olen väärässä) ja takuuta harvoin luvataan edes puolia kestoiästä.
Muistan lukeneeni amerikkalaisesta taksista jossa ensimmäinen akku taidettiin vaihtaa noin 650tkm kohdalla. Sähkömoottori nyt tunnestusti on polttomoottoria monin verroin luotettavampi kapistus.
Koko tutkimus on samaa tasoa kuin tekniikanmaailman artikkelit, ottakoot tosissaan ken tahtoo.
Muut linkkisi piti sisällään kivihiilen poltolla tuotettua sähköä ja sillä sähköauton lataamista, johon voimme lyhyesti todeta ettei koske meitä, eikä tätä asiaa.Eihän se meitä koske kun maapallo tuhoutuu hybridien ja sähköautojen vuoksi...
- Ollilan tyrmäystippa
Mites sitten suu pannaan, kun Ollilan työryhmän ehdottama tienkäyttövero toteutuu. Hybridien veroetu poistuu ja niistä tulee ostohinnaltaan suhteellisesti kalliimpia. Kyllä valtion tulot menevät vihreiden aatteiden edelle?
- Jossittelija kans
Älä nyt vielä iloitse, jossain luki että autoilusta saatavaan verotuloon tulisi Ollilan mallilla iso aukko, todennäköisesti se siirrettäisiin suoraan polttoaineen hintaan.
Tällöin kyseinen kannattavuuslaskelma laskettaisiin uudestaan. Autojen erotus voisi olla isompi mutta myös polttoaineen mahdollisesti korkeampi tekisi enemmän säästöä per kilometri. Ennalta arvioiden sanoisin plus miinus nolla.
- pekulexus
Aika hyvin vastannee aloittajan laskelmat normaalikuskin kulutusta.
Hybridin kulutusetu kasvaa vielä huomattavasti mikäli ajetaan pääosin taajama-ajoa, helposti kuluttaa 1,6 l moottori sellaisessa pätkäajossa jopa 8-9 L/100 km kylmällä moottorilla.
Pelkkään maantieajoonhan hybridiä ei kannata ostaakaan.
Lisäksi hybridiautossa on pienemmät huoltokulut (vähemmän huollettavia osia) , myös hinnanero on tuossa niin pieni, että käytetyissä se tullee säilymään.- vaatii perusteluja
"Lisäksi hybridiautossa on pienemmät huoltokulut (vähemmän huollettavia osia) , myös hinnanero on tuossa niin pieni, että käytetyissä se tullee säilymään."
Tuo heitto vaatii perusteluja! Mitä huoltokohteita hybridi-Auriksesta puuttuu verrattuna tavalliseen Aurikseen. Mitä taas tulee arvon alenemaan, niin ainakin Suomessa käyttetty Prius on menettänyt arvostaan euroina ja prosentteina enemmän kuin käytetty Auris tai Avensis.
Taidat olla tojomyyjän sumutuksen uhri? - lhgyikj
vaatii perusteluja kirjoitti:
"Lisäksi hybridiautossa on pienemmät huoltokulut (vähemmän huollettavia osia) , myös hinnanero on tuossa niin pieni, että käytetyissä se tullee säilymään."
Tuo heitto vaatii perusteluja! Mitä huoltokohteita hybridi-Auriksesta puuttuu verrattuna tavalliseen Aurikseen. Mitä taas tulee arvon alenemaan, niin ainakin Suomessa käyttetty Prius on menettänyt arvostaan euroina ja prosentteina enemmän kuin käytetty Auris tai Avensis.
Taidat olla tojomyyjän sumutuksen uhri?Vaikka täällä kaikenlaisia p*skanjauhajia pyöriikin niin toyotaan ei omien kokemuksien perusteella juuri muunlaista remonttia tehdä kuin vaihdella jarrupaloja, joskus iskareita, näin ainakin bensakoneissa. Hybridissä on itse asiassa enemmän osia, mutta esim. jarrut eivät kulu jos osaa käyttää hyväkseen kevyttä jarrutusta joka ei käytä jarruja lainkaan vaan muuttaa jarrutuksen energiaksi. Sähkömoottori tukee moottoria ja arvelisin sen poistavan värinöitä mm. toistuvissa liikkeellelähdöissä. CVT taasen luulisi pitävän huolen siitä ettei autolla voi jurnuttaa liian isolla vaihteella, joka yleisen näkemyksen mukaan on suurin syy vaihdelaatikkorikkoihin.
- pekulexus
vaatii perusteluja kirjoitti:
"Lisäksi hybridiautossa on pienemmät huoltokulut (vähemmän huollettavia osia) , myös hinnanero on tuossa niin pieni, että käytetyissä se tullee säilymään."
Tuo heitto vaatii perusteluja! Mitä huoltokohteita hybridi-Auriksesta puuttuu verrattuna tavalliseen Aurikseen. Mitä taas tulee arvon alenemaan, niin ainakin Suomessa käyttetty Prius on menettänyt arvostaan euroina ja prosentteina enemmän kuin käytetty Auris tai Avensis.
Taidat olla tojomyyjän sumutuksen uhri?No en ole sumutettavaa tyyppiä, olen aika skeptinen. Prius on kallis, mutta tuo Auris hybridin ero verrattuna tavalliseen Aurikseen on todella pieni.
Tässä yksi linkitys huoltokuluihin:
(Syistä että: Yariksessa(kin) käytetyn hybridijärjestelmän voimansiirto on ajossa toimivampi ja mukavampi kuin mikään ajamani automaattivaihteisto tai manuaali. Toisekseen siinä käytetty -järjestelmä on sellainen, että erillinen vaihteisto, -kytkin, -laturi ja -käynnistysmoottori on heitetty suoraan romukoppaan, joka tarkoittaa vähemmän potentiaalisia huolto- ja vikakohteita.)
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5281,725
Toyotallaon myös hybridiautoilla halvemmat huoltohinnat. - vaatii perusteluja
pekulexus kirjoitti:
No en ole sumutettavaa tyyppiä, olen aika skeptinen. Prius on kallis, mutta tuo Auris hybridin ero verrattuna tavalliseen Aurikseen on todella pieni.
Tässä yksi linkitys huoltokuluihin:
(Syistä että: Yariksessa(kin) käytetyn hybridijärjestelmän voimansiirto on ajossa toimivampi ja mukavampi kuin mikään ajamani automaattivaihteisto tai manuaali. Toisekseen siinä käytetty -järjestelmä on sellainen, että erillinen vaihteisto, -kytkin, -laturi ja -käynnistysmoottori on heitetty suoraan romukoppaan, joka tarkoittaa vähemmän potentiaalisia huolto- ja vikakohteita.)
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5281,725
Toyotallaon myös hybridiautoilla halvemmat huoltohinnat.Miten niin halvemmat hinnat? Sama kilometriperustainen huolto-ohjelama on käytössä Toyotan hybrideissäkin. Ainut huoltokohde joka voi puuttua tavalliseen käsivaihteiseen Toyotaan verrattuna on kytkinnesteen vaihto ja kytkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö tarvittaessa.
Linkittämäsi TMnetin keskustelu ei ole vastaus sinulle esitettyyn kysymykseen, koska sieltä poimimasi asiat eivät ole huoltokohteita missään autossa. Linkistäsi löytyy kyllä argumentteja olla hankkimatta Auris Hybridiä saksalaisen AMS:n kestotestiin nojaten:
"Huoltoihin meni rahaa melkein tuplat verrattuna samaan aikaan testattuun 2.0 CDTi Astraan.
Saksassa arvonalenema näyttäisi olevan huonointa tasoa. Uutena 19.11.2010 26 680 ja nyt 100 000 km ajettuna 11 325 euroa.
Kulutuslukemat liikkuivat välillä 4,5 ja 9,8 l/100 km. keskikulutuksen ollessa 6,8." - pekulexus
vaatii perusteluja kirjoitti:
Miten niin halvemmat hinnat? Sama kilometriperustainen huolto-ohjelama on käytössä Toyotan hybrideissäkin. Ainut huoltokohde joka voi puuttua tavalliseen käsivaihteiseen Toyotaan verrattuna on kytkinnesteen vaihto ja kytkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö tarvittaessa.
Linkittämäsi TMnetin keskustelu ei ole vastaus sinulle esitettyyn kysymykseen, koska sieltä poimimasi asiat eivät ole huoltokohteita missään autossa. Linkistäsi löytyy kyllä argumentteja olla hankkimatta Auris Hybridiä saksalaisen AMS:n kestotestiin nojaten:
"Huoltoihin meni rahaa melkein tuplat verrattuna samaan aikaan testattuun 2.0 CDTi Astraan.
Saksassa arvonalenema näyttäisi olevan huonointa tasoa. Uutena 19.11.2010 26 680 ja nyt 100 000 km ajettuna 11 325 euroa.
Kulutuslukemat liikkuivat välillä 4,5 ja 9,8 l/100 km. keskikulutuksen ollessa 6,8."Huoltokulut eivät ole ainakaan suuremmat kuin perinteisessä autossa. Huoltokuluihin on syytä laskea auton elinkaaren aikana esiintulevat kuluvien osien korjaukset, niitä osiahan hybridissä on vähemmän.
Hybridiauton hiilijalanjälki on tavallista autoa vähäisempi huolimatta valmistukseen kuluvasta suuremmasta energiamäärästä.
Näin on tutkittu USAssa:
http://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/everyday-myths/does-hybrid-car-production-waste-offset-hybrid-benefits.htm
Jos Saksa olisi johtava hybridiautojen valmistaja niin sieltä voisi silloin saada ihan puolueettomia vertailujakin, eihän kukaan järkevä ihminen osta hybridiautoa pelkkään maantiekäyttöön jollaisessa saksalaiset ovat vertailuaan tehneet. - muuttuiko mielipide?
pekulexus kirjoitti:
Huoltokulut eivät ole ainakaan suuremmat kuin perinteisessä autossa. Huoltokuluihin on syytä laskea auton elinkaaren aikana esiintulevat kuluvien osien korjaukset, niitä osiahan hybridissä on vähemmän.
Hybridiauton hiilijalanjälki on tavallista autoa vähäisempi huolimatta valmistukseen kuluvasta suuremmasta energiamäärästä.
Näin on tutkittu USAssa:
http://science.howstuffworks.com/science-vs-myth/everyday-myths/does-hybrid-car-production-waste-offset-hybrid-benefits.htm
Jos Saksa olisi johtava hybridiautojen valmistaja niin sieltä voisi silloin saada ihan puolueettomia vertailujakin, eihän kukaan järkevä ihminen osta hybridiautoa pelkkään maantiekäyttöön jollaisessa saksalaiset ovat vertailuaan tehneet.Kirjoitit tämän säikeen alussa: "Lisäksi hybridiautossa on pienemmät huoltokulut..."
Nyt sitten kirjoitat ettei huoltokulut ole ainakaan suuremmat kuin perinteisessä autossa. Koeta nyt hyvä mies (tai mikä lienetkin) päättää mitä mieltä olet!
Fakta on kuitenkin, että Toyotan missä tahansa hybridissä on kalliimmat huoltokulut kuin saman kokoluokan saksalaisessa tavisautossa. Ainut minkä kanssa hybridi-Toyota voi kilpailla huoltojen edullisuudessa on toinen Toyota.
Aikaisemmin linkittämässäsi keskustelussa mainittiin Auris hybridin huoltokulujen olleen tuplat 2.0 CDTi Astraan verrattuna AMS:n kestotesteissä. Suomalaisissa autolehtien vertailuissa Toyotien huoltokulut ovat poikkeuksetta olleet kalleimmasta päästä. - ???
pekulexus kirjoitti:
No en ole sumutettavaa tyyppiä, olen aika skeptinen. Prius on kallis, mutta tuo Auris hybridin ero verrattuna tavalliseen Aurikseen on todella pieni.
Tässä yksi linkitys huoltokuluihin:
(Syistä että: Yariksessa(kin) käytetyn hybridijärjestelmän voimansiirto on ajossa toimivampi ja mukavampi kuin mikään ajamani automaattivaihteisto tai manuaali. Toisekseen siinä käytetty -järjestelmä on sellainen, että erillinen vaihteisto, -kytkin, -laturi ja -käynnistysmoottori on heitetty suoraan romukoppaan, joka tarkoittaa vähemmän potentiaalisia huolto- ja vikakohteita.)
http://tekniikanmaailma.fi/keskustelu/t5281,725
Toyotallaon myös hybridiautoilla halvemmat huoltohinnat.Jaa hybridissä vähemmän potentiaalisia vikakohteita? Mietis nyt uudestaan.
- Suuri akusto.
- Paljon elektroniikkaa jota käytetään sähkömoottorin ja generaattorin tehonsyöttöön, akuston varaustilan tarkkailuun ja tasapainotukseen, järjestelmän ohjaukseen.
- Sähkömoottori ja Generaattori
- Vaihteiston tilalla vaihteisto...
- Toyolla on kai hybrideissään myös 12 Voltin sähköjärjestelmä akkuineen, joten autossa pitää olla myös latauspiiri, eli laturi, 12 Voltin järjetelmälle.
- Ja taitaa hybrideissä olla jonkilainen sähkölämmityssysteemikin tuomassa lämpöä kabiiniin
Joku tuossa mainitsi hybridin säästävän jarruja. Ainakaan mulla ei koskaan ole jarrujen kuluminen ollut ongelma. Sen sijaan jarruongelmat ovat johtuneet siitä, että jarruosat jumittuvat käytön puutteessa ja jarrut alkavat laahaamaan. Tai sitten levyt ruostuvat.
Autojen huollot ovat käytännössä vain nesteiden, suodattimien ja jarrupalojen vaihtoa. Ihan samat moottoriöljyt, jäähdytysnesteet, jarrunesteet, ilmansuodattimet, raitisilmasuodattimet, jarrupalat ja ilmastoinnin kylmäaineet hybrideissäkin huoltoa tarvitsee. - Hybridguru
??? kirjoitti:
Jaa hybridissä vähemmän potentiaalisia vikakohteita? Mietis nyt uudestaan.
- Suuri akusto.
- Paljon elektroniikkaa jota käytetään sähkömoottorin ja generaattorin tehonsyöttöön, akuston varaustilan tarkkailuun ja tasapainotukseen, järjestelmän ohjaukseen.
- Sähkömoottori ja Generaattori
- Vaihteiston tilalla vaihteisto...
- Toyolla on kai hybrideissään myös 12 Voltin sähköjärjestelmä akkuineen, joten autossa pitää olla myös latauspiiri, eli laturi, 12 Voltin järjetelmälle.
- Ja taitaa hybrideissä olla jonkilainen sähkölämmityssysteemikin tuomassa lämpöä kabiiniin
Joku tuossa mainitsi hybridin säästävän jarruja. Ainakaan mulla ei koskaan ole jarrujen kuluminen ollut ongelma. Sen sijaan jarruongelmat ovat johtuneet siitä, että jarruosat jumittuvat käytön puutteessa ja jarrut alkavat laahaamaan. Tai sitten levyt ruostuvat.
Autojen huollot ovat käytännössä vain nesteiden, suodattimien ja jarrupalojen vaihtoa. Ihan samat moottoriöljyt, jäähdytysnesteet, jarrunesteet, ilmansuodattimet, raitisilmasuodattimet, jarrupalat ja ilmastoinnin kylmäaineet hybrideissäkin huoltoa tarvitsee.Ajoakusta on varsin huoltovapaa takuukin kattaa 8v/350tkm.
Lataus hoidetaan kahdella sähkömoottorilla , jotka toimivat siis myös latureina.
12v järjestelmä saa ajoakusta virtansa eli sille ei ole omaa laturia vain muunto piirinsä.
Vaihteistoa autossa ei ole vaan planeettapyörästö, joka yhdistää kaksi sähkömoottoria ja bensiinimoottorin saumattomasti yhteen.
Lämmitysjärjestelmä on kuten perinteisessäkin autossa. Lisättynä pakokaasujen lämmönvaihtimella ja ilmakanavien PTC-vastuksilla.
Koska Toyotan hybrideissä bensiinimoottori on käytössä vain noin 50% ajoajasta, säilyy itse moottori, moottoriöljyt ja ilmansuodatin varsin vähällä rasituksella. Huoltoväli on kuitenkin sama kuin muissakin Toyotan malleissa. Mutta esim. jarrujen osalta tulee ihan rahallistakin säästöä.
Moottorissa ei myöskään ole yhtään hihnaa eli niiden vaihtoakaan ei tarvitse murehtia.
- HSD -10
Luin tuon kestotestin ja kuten saksalaiseen ajokulttuuriin kuuluu niin siellä keskinopeudet eivät todellakaan ole sitä mitä me kotimaisten lehtien kestotestien perusteella olemme tottuneet lukemaan eli luokkaa n. 60 km/h vaan keskinopeudet ovat n. 75 km/h, tuollaiseen keskinopeuteen ei pääse ellei moottoritiellä ajeta sitä mitä auto kulkee, ei siis ihme että keskikulutus on noinkin "korkea". Tiedätkö miten suuria on muiden keskikulutukset, ne ovat olleet järjestään 8 l/100km ja jopa dieseleissäkin puhutaan yli 6 l/100km lukemista.
Edelleen haluaisin kuulla että kuka oikeasti laskee kannattavuusrajaa siihen jos valitsee 1.3 sijaan 1.6:lla olevan moottorin, tai 1.2:TSI:nn tilalle 1.4 TSI:n tuskin kukaan, siis miksi pitäisi sitä samaa laskea myös hybridinkään suhteen? Ja monesti on nähty lehtien sivuilta että hybridin oikea verrokki on dieselmoottori automaattivaihteisena, silloin kulutuslukemat ovat melko lähellä ja niin on myös hinnatkin.- knkhjhhjhkhk
Niin että hybridiä saa verrata vaan automaattidieseliin?
1. Nykyajan dieselit eivät sovellu pätkäajoon.
2. Dieselit huonoja talvella.
3. Millään diesel-moottorisella mallilla ja millään matkoilla ei ole mahdollistakaan päästä nollakulutukseen.
4. Dieselin kannattavuus kusee heti reisille jos jonain vuonna ei tulekkaan paljoa kilometrejä.
Sä voit vertailla hybrideitä vaikka traktoreihin mutta muilla ihmisillä voi olla erilaiset tarpeet.
Oliko sun intressi tässä keskustelussa kertoa että volkkarin TDI on parempi ku hybrid? Säästä nämä puheet semmosille joita kiinnostaa sua kuunnella.
- Kiala Viulu
Kyllä ostajat osaa itse laskea mikä kannattaa ja on paras mahdollinen.
Toyota Auris ja farmari on ostetuin automalli
.
Auris farmari Hybridiä myytiin jo pelkäästään puolet automallin kannasta. Laatu, kestävyys ja pienin kulutus ratkaisee kaiken edukseen
Hybridien myynti vain tulee kiihtymään, varsinkin Toyotan valmistamien
http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/autotalli/farkku-siivitti-toyota-auriksen-myyntikarkeen/1372120- Ja vitut...
Suurin osa porukasta ei todellakaan laske, mikä olisi järkevin ratkaisu. Jos laskisivat, samalla autolla ajettaisiin sellainen 300 000 km / 15V ennen vaihtoa uuteen. Lisäksi, jos ihmiset laskisivat kannattavuutta, useimmat valitsisivat ainakin yhtä pykälää pienemmän auton kuin millä nykyään ajavat. Kylmä tosiasia on, että auto, ja varsinkin uusi auto, ostetaan tunteella.
Järkevän tuntuiset perustelut kyllä tarvittaessa keksitään minkä tahansa auton hankintaan.
- Kiala Viulu
Auris farmari ja hybridi oli odotettu ja kysytty uutuus markkinoille, myynnin ollessa nyt sen mukaista ja kärjessä tietenkin.
http://www.savonsanomat.fi/erikoissivut/autot/koeajot/toyota-auris-touring-sports-on-odotettu-farkku/1372264 - huomioikaa!
Kannattaa ottaa huomioon myös:
-kulutusetu hybridin eduksi korostuu nykivässä ja paljon valoissa seisovassa ruuhka-ajossa kuten Hki eli litraeroa tulee varmasti ainakin 3 litraa satkulle
-hybirid lämpenee nopeammin (pakokaasukierrätys lämmittää bensakoneen minuutissa kahdessa normilämpöön ja sähkövastukset ilmakanavissa)
-hybridissä sähkömoottorilla aina liikkeelle eli woimaa on 0:sta kierroksesta alkaen, toisin kuin perusbensassa ja sähkömotti antaa apua vielä 110-115 km/h nopeudessa nousuissa jne (testattu koska omistan -13 hybridiauriksen)
-vakuutusmaksu hybridissä korkeampi (kone 1,8 eikä 1,6)
-hybridin jälleenmyyntiarvo selkeästi huonompi (kansa vierastaa edelleen ja pelkää 8 vuoden akkutakuusta huolimatta sitä kuin ruttoa)- Hybridguru
Tarkennetaan että sähkömoottoreista on apua aina huippunopeuteen saakka.
Autossa on kaksi sähkömoottoria iso ja pieni. Mm. peruuttaminen hoidetaan aina pienemmällä sähkömoottorillä, koska vain se voi muuttaa pyörimisuuntaansa.
Mikäli hybridin sielunelämä teknisesti kiinnostaa suosittelen hankkimaan ODB-väylään kytkettävän Scangaugen. Sillä on melko mukavaa seurata mm. kuinka ajoakkua ladataan tai sieltä otetaan virtaa. Scangaugen avulla myös näkee kuinka auto menee hitaassa jarrutuksessa jarrupaloille vasta aivan hidastuksen loppuvaiheessa n.10km/h kohdilla. Lisäksi hybridissä on kulutus optimoinnin kannalta mukavaa tietää moottorin jäähdytysveden lämpötila senkin Scangauge kertoo.
Itsellä on myös Auris Touring Sports hybridinä. - Akkutakuu
"-hybridin jälleenmyyntiarvo selkeästi huonompi (kansa vierastaa edelleen ja pelkää 8 vuoden akkutakuusta huolimatta sitä kuin ruttoa)"
Keskimääräinen auton elinkaari lienee jotakin sellaista, että ensimmäinen omistaja pitää autoa 3-4 vuotta, seuraava 5-6 vuotta, ja sen jälkeen auto on kolmannella omistajalla loppuun asti tai vaihtaa omistajaa 1-2 vuoden välein.
Totta kai sen kolme vuotta vanhan hybridin ostaja miettii akun kestoa. Ok, akkutakuu huolehtii siitä, että vielä toisenkaan omistajan ei suuremmin tarvitse huolehtia akun rikkoutumisesta, mutta mitä sitten, kun auto siirtyy kolmannelle omistajalle? Tässä vaiheessa akkutakuu on loppunut, akustolla on ikää noin kymmenen vuotta ja kolmannen omistajan on pakko budjetoida auton hankintahinnan päälle suurella todennäköisyydellä lähivuosina ajankohtaiseksi tuleva akuston vaihto.
Myös se kolmevuotiasta hybridiä hankkiva miettii siis jälleenmyyntiarvoa ja jos jälleenmyyntiarvo on huono, pitäisi hankintahinnankin olla edullinen... - lkhghfhg
Akkutakuu kirjoitti:
"-hybridin jälleenmyyntiarvo selkeästi huonompi (kansa vierastaa edelleen ja pelkää 8 vuoden akkutakuusta huolimatta sitä kuin ruttoa)"
Keskimääräinen auton elinkaari lienee jotakin sellaista, että ensimmäinen omistaja pitää autoa 3-4 vuotta, seuraava 5-6 vuotta, ja sen jälkeen auto on kolmannella omistajalla loppuun asti tai vaihtaa omistajaa 1-2 vuoden välein.
Totta kai sen kolme vuotta vanhan hybridin ostaja miettii akun kestoa. Ok, akkutakuu huolehtii siitä, että vielä toisenkaan omistajan ei suuremmin tarvitse huolehtia akun rikkoutumisesta, mutta mitä sitten, kun auto siirtyy kolmannelle omistajalle? Tässä vaiheessa akkutakuu on loppunut, akustolla on ikää noin kymmenen vuotta ja kolmannen omistajan on pakko budjetoida auton hankintahinnan päälle suurella todennäköisyydellä lähivuosina ajankohtaiseksi tuleva akuston vaihto.
Myös se kolmevuotiasta hybridiä hankkiva miettii siis jälleenmyyntiarvoa ja jos jälleenmyyntiarvo on huono, pitäisi hankintahinnankin olla edullinen...Yksi asia on varma, Prius ilmestyi kauppoihin 16 vuotta sitten. Jos akkuja olisi mennyt liukuhihnalla niin kyllä täällä olisi volkkarivillet ja piirimyyjät revitelty asialla moneen kertaan.
Kaikkien luotettavana pitämieni artikkelien perusteella(ei suomi24) Toyotan hybridien akut toimii tehtävässä joihin ne on tarkoitettu, helposti koko auton elinkaaren ajan, sen mitä normaalit ihmiset autolla nyt yleensä ajelee.
Jossain sanottiin että akun hinta olisi nykyään alle parin tonnin luokkaa jos sellainen kaikesta huolimatta tarttee ostaa.
- jajahjkkjladg
Väitän että jälleenmyyntiarvo tulee muuttumaan Auris Hybridin myötä.
Priushan on ollut tolkuttoman kallis ja vanhat Priukset paljon ajettuja vielä. - m.o.t.
kannattavinta on jättää tojo kauppaan
- Kiala Viulu
Valitettavasti typerää petterin neuvoa ei monikaan ole noudattanut ja Toyota myyntiä pukkaa maailmanlaajuisesti vähän paremmin kuin muilla - Muita parempi laatu ja kestävyys kun on huomattu, aiheuttaen muita paremman myynnin
www.tuulilasi.fi/uutiset/ensirekisteroinneissa-pieni-valonpilkahdus-toyota-elokuun-ykkonen
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota sinnitteli yha maailman ykkosena/201307465747
www.talouselama.fi/uutiset/kymmenen miljoonaa menossa rikki toyota tekee historiaa/a2196217?mobileRedirect=false - Kialan apuakku
Kiala Viulu kirjoitti:
Valitettavasti typerää petterin neuvoa ei monikaan ole noudattanut ja Toyota myyntiä pukkaa maailmanlaajuisesti vähän paremmin kuin muilla - Muita parempi laatu ja kestävyys kun on huomattu, aiheuttaen muita paremman myynnin
www.tuulilasi.fi/uutiset/ensirekisteroinneissa-pieni-valonpilkahdus-toyota-elokuun-ykkonen
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota sinnitteli yha maailman ykkosena/201307465747
www.talouselama.fi/uutiset/kymmenen miljoonaa menossa rikki toyota tekee historiaa/a2196217?mobileRedirect=falseKiala, unohdit tämän linkin. Katsoppa jutun lopusta mikä merkki kolmesta suosituimmasta on menettänyt eniten osuuksia.http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288595326757.html
- käynnistyskaapelit
Kialan apuakku kirjoitti:
Kiala, unohdit tämän linkin. Katsoppa jutun lopusta mikä merkki kolmesta suosituimmasta on menettänyt eniten osuuksia.http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288595326757.html
Kialalle on turha puhua prosenteista ja markkinaosuuksista yhtään mitään, koska hän ymmärtää niistä yhtä paljon kuin sika tuulimyllystä!
- jou jou..
Kiala Viulu kirjoitti:
Valitettavasti typerää petterin neuvoa ei monikaan ole noudattanut ja Toyota myyntiä pukkaa maailmanlaajuisesti vähän paremmin kuin muilla - Muita parempi laatu ja kestävyys kun on huomattu, aiheuttaen muita paremman myynnin
www.tuulilasi.fi/uutiset/ensirekisteroinneissa-pieni-valonpilkahdus-toyota-elokuun-ykkonen
www.kauppalehti.fi/auto/uutiset/toyota sinnitteli yha maailman ykkosena/201307465747
www.talouselama.fi/uutiset/kymmenen miljoonaa menossa rikki toyota tekee historiaa/a2196217?mobileRedirect=falseonko tojotan laatu takaisin kutsuissa, joita on harva se viikko. kestävyys 10vuotta ja paaliin. vertailu testeissä tojota aina viimeisten joukossa ,painotan viim.. kiala valehtelee asiosta härskisti. HÄPEÄ.
- valhe emävalhe laske
Voihan sitä laskea miten vaan. Mihin unohtui esimerkiksi vuotuisten verojen erotus, vakuutusmaksujen erotus, arvon säilymisen huomiointi ja hankintahintojen eron vaihtoehtoistuotto
- fsdafafa
Mä en susta tiedä mutta mulla on tililläkin yleensä toi kolme tonnia.
Sama ku alkais laskeen karkkirahoille parempaa tuottoa- C180 Kompressor
5% nettotuotolla 3000€:stakin saa 150€/vuosi.
- Kuoliaaksinauraja
C180 Kompressor kirjoitti:
5% nettotuotolla 3000€:stakin saa 150€/vuosi.
Inflaatio huomioiden tuotto taitaa olla kaljalaatikon verran ...kunhan sen vuoden ensin kärvistelee
- C180 Kompressor
Kuoliaaksinauraja kirjoitti:
Inflaatio huomioiden tuotto taitaa olla kaljalaatikon verran ...kunhan sen vuoden ensin kärvistelee
Autoon sijoitettu 3000€ hupenee noin 15% vauhtia. Sijoituksissa se tuottaa 5%.
- Kuoliaaksinauraja
C180 Kompressor kirjoitti:
Autoon sijoitettu 3000€ hupenee noin 15% vauhtia. Sijoituksissa se tuottaa 5%.
Mulla on perinteisempää tekniikkaa oleva 1.8 litrainen bensa automaatti(jätettäköön merkki mainitsematta), jos nyt ei puhuta siitä mihin sillä paperilla pääsee, on pitkän aikavälin keskikulutus 9 litraa satasella, kesää ja talvea, sekä paljon kaupunkiajoa, tuollaisella hybridillä pääsee vastaavassa ajossa helposti ~5 litraan satasella, eikä tartte harrastaa mitään tientukkona olemista. Mun ajossa säästö olis karvan verran vajaa 1000€ per vuosi verrattuna nykyiseen ajopeliin.
Jos nyt vähääkään kiinnostaisi volkkarit TSI DSG tekniikalla niin vastaavassa ajossa on turha odottaa 7,5 litraa parempia kulutuksia satasella. Säästöä 370€ verran nykyiseen verrattuna ...polttoaineen osalta. Totuuden nimissä en tuollaista pommitekniikkaa kyllä uskalla ostaa.
- gfafasfdsa
Tässä keskustelussa merkillepantavaa on se että aloitus on täysin asiallinen laskelma ja tätä kirjoittaessa saanut kuusi miinusääntä
En katkera mutta kuitenkin...
http://www.youtube.com/watch?v=RwRhwyjqPo0&feature=player_detailpage#t=55- Normaalia
Näinhän se tällä palstalla menee. Jos et muista riittävästi kehua ja ylistaa Toyotaa, miinuksia ropisee.
- fasasdfsda
Normaalia kirjoitti:
Näinhän se tällä palstalla menee. Jos et muista riittävästi kehua ja ylistaa Toyotaa, miinuksia ropisee.
Sulla taitaa olla luetun ymmärtäminen heikko, ne on volkkarivillet ja sakemanniautoilijat siellä antaneet miinuksia. Hybrid on vasta sitten hyvä ensimmäinen volkkari hybrid on Tekniikanmaailman testivoittaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan804143Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan303161- 1602550
- 141875
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281482Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631366Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131140- 741009
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää38960Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13852