ei auttanut lamotrigiini:(

163

Melkein vuosi diagnoosista, paikallisalkuinen epilepsia. Ensin söin abydania, se auttoi vähän. Sivuvaikutuksien vuoksi vaihdettiin lamotrigiiniin ja olin tyytyväinen ja toiveikas. Nyt taas kohtaus viikossa, eli eipä tehoa juurikaan. Ens viikolla neurologi soittaa. Ahistaa ja masentaa vaan. Vuoden päästä olisi paluu työelämään ja luulin, että tämä saataisiin hallintaan ennen sitä. Nyt alkaa tuntua, että en saavuta ikinä kohtauksettomuutta. Grand maleja ei ole onneksi ollut kuin se yksi, ainoa valopilkku jos niiltä välttyisin jatkossa.

6

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wendy_86

      Miksi et hyvä ystävä voisi olla työelämässä epilepsiadiagnoosista huolimatta? Se ei suinkaan monella alalla ole mikään este.

      Entä mahdollisuutesi epilepsiakirurgiseen operaatioon? Niistä kannattaa myös keskustella neurologille - kerro, että olisit kiinnostunut kuulemaan tästäkin vaihtoehdosta / sinun mahdollisuuksistasi tällaiseen (mikäli olet kiinnostunut).

    • pokkers

      Mä olen jo yli kymmenen vuotta yrittänyt löytää sitä oikeaa lääkettä, siinä onnistumatta, mutta se ei ole estänyt minua opiskelemasta, valmistumasta ja vielä koko 10 vuoden ajan työskentelemisestä. Tottakai se tietenkin helpottaa jos kohtaukset saa kuriin.

      Jos on vasta kahta lääkettä kokeiltu, niin ehkä se leikkaus ei ole seuraava vaihtoehto. Tai mistäs minä tiedän, mutta omalla kohdalla vieläkin jarrutellaan sen kanssa..

      Älä lannistu ainakaan. Ei sitä tiedä mitä seuraavaksi tapahtuu!

    • Ansku2412

      Älä masennu lääkekokeiluja on tehty vasta todella vähän. Itselläni on ollut epilepsia 26 vuotta. Kohtaukset eivät ole hallussa ja niitä tulee 1-2 viikon välein. Tästäkin huolimatta olen aina käynyt töissä kuten muutkin ihmiset.

    • EläkeTyöläinen

      Masentua ei tosiaan kannata, aina vois olla huonomminkin :)
      Itse oon eläkkeellä, nuori ihminen... Kohtauksia tulee jatkuvasti, ihan kauheita "poissaolo"kohtauksia ja pahemmaksi menee kun ei sopivaa lääkitystä löydy. Kaikki lääkkeet ja yhdistelmät on käyty läpi mutta ei... Ja leikkausta ei pysty tehdä.
      Sain opiskeltua ja teen vähän töitä eläkkeen kanssa, ja kannustan tosiaan työtä tekemään - pysyy pää paremmin kunnossa kun tekemättä mitään! Ja kun oikeella asenteella on liikkeellä niin eipä kukaan koskaan negatiivisesti ole sairautta työelämässä ottanut vastaan, päinvastoin.
      Lamictal mullakin käytössä, mutta ei tosiaan kohtauksiin hyötyä.
      Rohkeesti mukaan vaan :)

    • jjakswjdlkhws

      Minulla vuoden aikana ollut frisium, trileptal, zebinix, deprakine ja nyt se lamictal. Toivottavasti sopisi mulle ja joku toinen sulle. Tsemppiä :) ( ja työelämässä olen)

    • 163

      Siis työelämään paluu ahdistaa, koska autotta en pääse sinne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2166
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1719
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      146
      1642
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe