Eli mulla on vähän kysymyksia kisahoitajan tehtäviin liittyen:
1. Missä asioissa kisahoitaja auttaa, mitä kisahoitaja käytännössä siellä kisoissa tekee ?
2. Tarvitseeko kisahoitajan olla kovin kokenut ? Mitä taitoja kisahoitajalta erityisesti vaaditaan ?
3. Miten hevosen harja ja häntä letitetään isoihin estekisoihin ?
4. Oletko itse kisahoitaja, millaista se on, nautitko kisahoitajana olemisesta ?
Kiitos etukäteen vastauksista. (:
Kisahoitajan tehtävät
1
372
Vastaukset
- ---
1. Missä asioissa kisahoitaja auttaa, mitä kisahoitaja käytännössä siellä kisoissa tekee ?
Kisahoitaja auttaa kaikin tavoin ratsastajaa :) Eli aamulla auttaa pakkaamaan tavarat ja siistimään hevosen, kisoissa taluttelee hevosta ja auttaa varustamaan sen, huolehtii että tavarat pysyvät mukana, toimii vaatenaulakkona ja loimitelineenä, juoksee hakemaan evästä ratsastajalle, vahtii aikatauluja...
Mitä nyt ikinä tarvitseekaan.
2. Tarvitseeko kisahoitajan olla kovin kokenut ? Mitä taitoja kisahoitajalta erityisesti vaaditaan ?
Tärkeintä on että kisahoitaja pystyy pitämään hevosta. Riippuu ihan hevosen luonteesta kunika kokenut tarvii olla, joku harrastetason putte voi köpötellä puoli nukuksissa kisapaikalla kun taas joku nuori kisahevonen sinkoilee sinne tänne.
Tietysti pitää myös jaksaa herätä joskus tosi aikaisin. Jos hoitaa oikeaa kilpahevosta, joka kisaa kansallista tai kv-tasoa, pitää varautua koko viikonlopun tai jopa useiden päivien kisareissuihin.
3. Miten hevosen harja ja häntä letitetään isoihin estekisoihin ?
Helpolla tasolla ei yleensä letitetä. Isoihin kisoihin (= kansallisen ja kv tason isot kilpailut) laitetaan sykeröt kuten koulukisoissa.
4. Oletko itse kisahoitaja, millaista se on, nautitko kisahoitajana olemisesta ?
Oon ollut enemmän kisaamassa. Joskus olin kyllä hoitamassakin ja on se ihan kivaa hommaa. Toki riippuu kenen kanssa matkustaa, ratsastajan kanssa pitää tulla toimeen hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513635Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142570Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5972302Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar781817Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431678- 201658
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421592Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281456