Danielin kirjan pedoista,eläimistä ja sen ajan maailman valloista on kristinusko ollut selityksissään epävarma ja tulkinnoissaan se on tuottanut 1000. erilsista kertomusta.
Niinpä minäkin olen tuota asiaa pohtinut vuosikymmenien ajan ja samoin olen jo ollut tietoinen asian todenperäisyydestä myös jo vuosikymmenet.
Nuo ovat,
1.Babylonia.
2.Meedia.
3.Persia.
4.Magedonia.
Kristinusko on erehdyttänyt ihmisiä luulemaan Danielin kirjaa apokalyptiseksi !
NoH erehdyshän on täydellinen , koska mitään tulevaisuuteen ylettyvää tietoa ei missään uskonnossa todellisuudessa ole,,.
Jos olet epätietoinen Danielin kirjan suhteen niin voit katsoa noitten maailman valtojen vaihtumisen ajankohdat helposti hallinneitten henkilöitten historian mukaan.
Esim,
Babylonia, Nebukadneessar,
Meedia, Kyaxares,
Persia, Kyyros,
Magedonia, Aleksanteri Suuri.
ETELÄNKUNINKAAT ovat Egyptin Ptolemaioksia,
POHJOISENKUNINKAAT ovat Syyrian Seleukideja.
Danielin unet
71
317
Vastaukset
- filadelfi
Danielin näkemät neljä petoa olivat:
1. Babylonia, jota kuvataan patsaan kultaisena päänä.
2. Meedo-Persia, rinta ja käsivarret.
3. Kreikka, vatsa ja lanteet.
4. Rooma, reidet ja sääret.
Meedia ei ollut Israelia sortava maailmanvalta.
Meediasta tuli suurvalta Fraorteen aikana, hänen poikansa Kyaksares liittoutui Babylonian kanssa ja kukistivat Assyrian maailmanvallan, joka oli ennen Babylonian maailmanvaltaa.- tuhat ja yksi
Siitä olemmekin yhtä mieltä jotta 1.on Babylonia ja siitäkin että 2. Alkaa Meedian hallitessa juutalaisia.
Lisäksi vielä siitäkin jotta juuri Meedia oli kaatamassa Assuriaa.
Mutta sitten haluan huomauttaa ettei Meedia voinutkaan vainota Israelia koska Assuria tuhosi sen n, 722 eaa.
Assurian Meedia kukisti tuosta ajankohdasta noin 100 vuotta myöhemmin, Assurian kukistumisen jälkeen nuo kymmenen vähäväkistä juutalaisheimoa jäi pääsääntöisesti Meedian hallitsemille alueille.
Ja nuo sodat olivat niin verisiä joista Raamattu kertoo Meedian karhun kolmesta kalutusta kylkiluusta.
Joten juutalaisista ei ollut paljoakaan jäljellä kun Aleksanteri suuri Danielin kirjan neljäntenä petona sai heidät Persian kukistettuaan.
Kysymys oli koko ajan Israelista.
Juuda oli toinen juutalaisten hallitsema kuningaskunta. - filadelfi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Siitä olemmekin yhtä mieltä jotta 1.on Babylonia ja siitäkin että 2. Alkaa Meedian hallitessa juutalaisia.
Mutta sitten haluan huomauttaa ettei Meedia voinutkaan vainota Israelia koska Assuria tuhosi sen n, 722 eaa.
Assurian Meedia kukisti tuosta ajankohdasta noin 100 vuotta myöhemmin, Assurian kukistumisen jälkeen nuo kymmenen vähäväkistä juutalaisheimoa jäi pääsääntöisesti Meedian hallitsemille alueille.
Ja nuo sodat olivat niin verisiä joista Raamattu kertoo Meedian karhun kolmesta kalutusta kylkiluusta.
Joten juutalaisista ei ollut paljoakaan jäljellä kun Aleksanteri suuri Danielin kirjan neljäntenä petona sai heidät Persian kukistettuaan.
Juuda oli toinen juutalaisten hallitsema kuningaskunta.Meedian suurvalta oli Babylonian vallasta erillään; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Median_Empire.jpg
"Ja nuo sodat olivat niin verisiä joista Raamattu kertoo Meedian karhun kolmesta kalutusta kylkiluusta."
Dan.5:30. Samana yönä Beelsassar, kaldealaisten (Babylonin) kuningas surmattiin.
6:1. Meedialainen (Meedo-Persian) Daarejaves (persialaisten historian mukaan Darius ja samaistettu Gubaru –nimiseen kuvernööriin) sai haltuunsa Babylonin valtakunnan.
Toinen peto (Dan.7:5) karhun näköinen, jolla kolme kylkiluuta suussa hampaiden välissä.
Meedo-Persia on kuvattu kaksi sarvisena pässinä 8:23-4, sopii hyvin yhteen sen päävalloituksiin: Lyydiaan, Babyloniaan ja Egyptiin, maailmanvallan laajuus kartalla: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Persian_Empire,_490_BC.gif - korjaus;
filadelfi kirjoitti:
Meedian suurvalta oli Babylonian vallasta erillään; http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Median_Empire.jpg
"Ja nuo sodat olivat niin verisiä joista Raamattu kertoo Meedian karhun kolmesta kalutusta kylkiluusta."
Dan.5:30. Samana yönä Beelsassar, kaldealaisten (Babylonin) kuningas surmattiin.
6:1. Meedialainen (Meedo-Persian) Daarejaves (persialaisten historian mukaan Darius ja samaistettu Gubaru –nimiseen kuvernööriin) sai haltuunsa Babylonin valtakunnan.
Toinen peto (Dan.7:5) karhun näköinen, jolla kolme kylkiluuta suussa hampaiden välissä.
Meedo-Persia on kuvattu kaksi sarvisena pässinä 8:23-4, sopii hyvin yhteen sen päävalloituksiin: Lyydiaan, Babyloniaan ja Egyptiin, maailmanvallan laajuus kartalla: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Persian_Empire,_490_BC.gifMeedo-Persia on kuvattu kaksi sarvisena pässinä 8:3-4
- tuhat ja yksi
korjaus; kirjoitti:
Meedo-Persia on kuvattu kaksi sarvisena pässinä 8:3-4
Niinpä Meedian kuninkaat on kuvattu pienempänä sarvena joka kasvoi ensin ja Suurempana sarvena Persia joka kasvoi myöhemmin.Samaan pässin päähän!
Heitä vastaan nousi Magedonia YHDELLÄ UHKEALLA SARVELLA ,voitettuaan heidät , Aleksanteri Suuri kuoli n, 33 vuotiaana - leira
tuhat ja yksi kirjoitti:
Juuda oli toinen juutalaisten hallitsema kuningaskunta.Tuhat ja yksi:
Oletko koskaan tutkinut Kansojen historian kartastoa. Sielläkin on hyvin selkeästi nähtävillä 4 suurvaltaa ja kuinka laajalle ne ulottuivat:
1) Babylonian
2)Persian valtakunta n.v.500 eKr
3)Aleksanteri Suuren valtakunta
4) Rooman valtakunta Caesarin kuollessa 44 eKr ja sen laajuus myös sen jälkeen.
4 senaikaista maailmanvaltaa. Jo historiantutkimus on sen osoittanut.
- Einarixll
Luitko edes kaikki tuossa linkissä.?
- tuhat ja yksi
En kaikkea lukenut,mutta paljon oli sellaista aineistoa jota oon lukenut muualtakin ja sanon sen näin kahden kesken jotta krisyinuskon harhateorioitten profeetallinen itsensätoteuttava vaikutus vaimenee ihmisten tietomäärän ja välinpitämättömyyden uskonnollisten kurujen puheitten vaikutukselle mun kasvaa.
Toisin sanoen vain vähäisiä joukkoja täällä Suomessa ohjaillaan ajattelemaan kristinuskon äärilaidan ajattelun mukaan.
Toisin on, vielä alikehittyneissä kulttuureissa siellä kristinuskokin tekee vielä voitokasta etenemistä.
tuhat ja yksi kirjoitti krisyinuskon harhateorioitten profeetallinen itsensätoteuttava vaikutus vaimenee "
Kommentoin tähän,että tuo oli asiatonta,sillä linkissä ei ole kyse teorioista eikä mistään profetioista.Profetiat olivat linkin lopussa raamatuntekstien muodossa.Niitä ennen oleva teksti on dokumentoitua tosiasiaa.Huomaankin että tuo laittamani linkki on ärsyttänyt okkultistia,ja mikäs sen mukavampaa:)- tuhat ja yksi
Karvanaama 1 linkkisi on poistettu ja hyvä näin,koitahan piristyä siitä harhastasi.
Mitä tuohon Danielin kirjan kuvapatsaaseen tulee niin,Aleksanteri suuren valtakunta hajaantui neljään osaan ja tärkeimmät niistä olivat nuo ns, jalat Egypti ja Syyria ,
olivat niitten kuninkaat ,Aleksanteri Suuresta ,Egyptin Ptolemaioksii ja Syyrian Seleukos kuninkaisiin ja Danielin kirjan juutalaisia vainonneeseen Antiokhos neljäs Epifaneen 11. Kuninkuuteen tuossa hallinto ketjussa.
- E Jouskari
Sait siis linkin poistettua jottei vaan totuus tulisi julki.Linkki on otettu talteen,ja sitä tullaan myös levittämään.okkultistien ja saatanallisten vapaamuurarien vastustuksesta huolimatta.On muitakin tapoja levittää tietoa kuin suomi24
- tuhat ja yksi
En ehdota poistoja, enkä poista, olen kaikkea valehtelemista vastaan, samoin sinun totuutesi ei ole sen kummoisempaa kuin muittenkaan, joten älä valehtele minun tekososiksi omia töitäsi.
Mitä nyt historiaan tulee niin Issoksessa Danielin kirjan neljäs peto kukisti Danielin kirjan kolmannen pedon ja oikein nimetkin noilla kuninkailla ovat mitkä ne on ? - E Jouskari
tuhat ja yksi kirjoitti:
En ehdota poistoja, enkä poista, olen kaikkea valehtelemista vastaan, samoin sinun totuutesi ei ole sen kummoisempaa kuin muittenkaan, joten älä valehtele minun tekososiksi omia töitäsi.
Mitä nyt historiaan tulee niin Issoksessa Danielin kirjan neljäs peto kukisti Danielin kirjan kolmannen pedon ja oikein nimetkin noilla kuninkailla ovat mitkä ne on ?Kyllä tämä koko aloittajan palsta pitää saada poistoon.Tyyppi ei tunne edes historiaa.
- Joku kari
Laita uusiksi. Niin muutkin tekevät.
- tuhat ja yksi
EJoustkari turhaan ärhentää, jos ei oo muuta sanomista ku poitsukka poitsukka niin vähä on.
Issoksessa kohtasivat Aleksander ja Darius ja mualiman kirjoja kirjootettiin uusiksi. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
EJoustkari turhaan ärhentää, jos ei oo muuta sanomista ku poitsukka poitsukka niin vähä on.
Issoksessa kohtasivat Aleksander ja Darius ja mualiman kirjoja kirjootettiin uusiksi.Se oli n, 333 eaa. Issoksessa ja Gaugamelassa 331 eaa.
Ja tosi kans jotta tuosta Danielinkirja kirjoittaa yksisarvisen ja pässin kohtaamisena ja heti sen jälkeen se suuri sarvi särkyy ,ja sekin kuvaa Aleksanteri suuren Magedonian maailmanvallan jakaantumista hänen sotapäälliköillensä.
Valtava määrä juutalsisten kadonneitten 10 heimon hajoitettuja kaatui Aleksanteri Suurta vastaan taistellessa.
Mutta toisaalta he vapautuivat Hesekielin kirjan ja Hesekielin maata mötköttelyn päiviä niin monta vuosia ja Hesekiel makasi niin Juudalle kuin Israelillekkin oman aikansa.
- Simeloni
Poistoon tämä huuhaapalsta
- tuhat ja yksi
Voihan Israelin kakstoista poikaa ja Diiva tyttö!,
Ruuben ,Simeoni,,,, syvä on eksymyksesi määrä! - pulukalle
tuhat ja yksi kirjoitti:
Voihan Israelin kakstoista poikaa ja Diiva tyttö!,
Ruuben ,Simeoni,,,, syvä on eksymyksesi määrä!Ruumenet,siikaset,leivät ja juustot..
- Poi poisss
Mitä, mitä. Yritetäänkö täällä kirjoitella sääntöjen vastaisesti. Poistoon.
- tuhat ja yksi
Voihan rähmä, kristinuskossa on kaksi apokalypsia ja toinen niistä on tämä ja vanhempi niistä ja toinen on sen vanhemman tulkintaa ja jos ei saa sanoa miten on ,on ollut ja tulee olemaan, niin tämä uskovaisten aina mielenvikaisuuteen saakka ylettyvä harhauskomuksien menestykseen johtava levittäminen saa jatkua lopumattomiin.
Danielin kirjan unet osioon on kätketty viisaasti historiallinen totuus ilman henkilöitten nimiä ja syystä ettei Jeesus uskoinen niitä ymmärtäisi .
Siitäkin syystä että tuo Danielin kirja on saanut ja on myös tarkoitettu kulkemaan muitten Raamatun kirjoituksien mukana , ettei epämiellyttävän aineiston poistattjat olisi päässeet sitä poistamaan Pyhien kirjoituksien joukosta.
- Pois vaan
Sinnikäs sissi oot, pitää sanoa. Pois, pois.
- tuhat ja yksi
Olet lähestymässä kohtaa mielenvikaisuudessasi jossa tietoyhteytesi käyttöä rajoitetaan .
- Rajoituksia on
Mistä sellaista epäilet. Minulla on yksi kilpailijakin ollut jo vuosia. Lukipa säännöissä mitä tahansa osaa selitellä. Niin silloin kun ei ole pidätettynä, tietysti.
Kun on lahjakas satuilemaan, eikä esteitä ole, niin yöstä tulee päivä ja päivästä yö.
Lue narsisti, psykopatia.- tuhat ja yksi
Ethän se sinä vaan ole?
- Hauska juttu
No enpä tietysti. Kyllä sinä minut tiedät. Oikeasti olen se, jonka kanssa teimme kerran kimpan, että eroaako ministeri. Jos ei eroa, luoasit kompata minua, kirjoitinpa sitten mitä tahansa. Muistatko?
- Poi, pois
No, mitä, mitä, yhäkö tämä ketju on paikoillaan vaikka 10 on tänäänkin poistettu asiattomina. Mitäs se Daniel nyt vastaan karmuilee?
- Lalaalalalaa
Poistoon,ja kannatan.Pois tämän tuhat ja yksi viestit.Nuhdelkoon tätä valheen apostolia Herra.
- popopooiiiss
Asemasota on vielä käynnissä.
- tuhat ja yksi
Koska tuota asiaa haluatte muuttaa poistoista keskusteluksi niin kysynkin minkävuoksi teidän mielestä tulisi tämän osastin kirjoituksia poistaa?
- Rapsuttelija m
tuhat ja yksi kirjoitti:
Koska tuota asiaa haluatte muuttaa poistoista keskusteluksi niin kysynkin minkävuoksi teidän mielestä tulisi tämän osastin kirjoituksia poistaa?
Siksi,koska sinun hölynpölysi ei ole poistettu,mutta paljon asiallisempia ja kohteliaampia viestejä joku vapaamuurari lakeija mode poistaa urakalla.
- popopopoiiis
Oikeasti minun mielestä ei miksikään, sillä ei ole syytä. Sodan kolmas osapuoli haluaa palstan karsia mieleisekseen ja toinen osapuoli ateistiseksi ja minä sivuston aiheen mukaan väljästi elämän ihmeistä, mutta raamatullisesti. Ilman Raamattua ei ole profetioitakaan, joten tutustumista myös, mitä raamattu sanoo. Danielista kirjoittaminmen on raamatullista ja ihan just niin kuin on tarkoitettukin sivustolle.
- tuhat ja yksi
Kiitos sitähän minäkin ,jotta Danielin unet, tulkinta on ihan jees.
Jos on asiaan kiinnostusta niin,kyllä osallistun keskusteluun aiheesta ja olen tuota asiaa tutkinut 30 vuoden ajan, enkä niin että olisin hotkaissut yhden krisyinuskon tuhannesta harhakertomuksesta ymmärtämättä sitäkään.
Eihän Danielin kirjaakaan ole poistettu Raamatusta vaikka Uuden testamentin kirjoittajat eivät ole sitä ymmärtäneet. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Kiitos sitähän minäkin ,jotta Danielin unet, tulkinta on ihan jees.
Jos on asiaan kiinnostusta niin,kyllä osallistun keskusteluun aiheesta ja olen tuota asiaa tutkinut 30 vuoden ajan, enkä niin että olisin hotkaissut yhden krisyinuskon tuhannesta harhakertomuksesta ymmärtämättä sitäkään.
Eihän Danielin kirjaakaan ole poistettu Raamatusta vaikka Uuden testamentin kirjoittajat eivät ole sitä ymmärtäneet.Danielin kirja kertoo riittävän tarkasti esim,
Dan.8:20-21.
Lue se ihan itse ,niin ei jää epäselväksi.
MEEDIA , PERSIA JA Aleksanteri Suuren Magedonia.
- popopooiiiiss
Lupaan lukea. Ihan heti vielä. Lupaatko sinä lukea ketjun - Profetia toteutuu - loppuosan. Pystytkö nauramatta lukemaan?
- Nämäkö?
v.1938
19 Sitten hän sanoi: Katso, minä ilmoitan sinulle, mitä on tapahtuva viimeisenä vihan aikana; sillä lopun aikaa tämä tarkoittaa.
20 Kaksisarvinen oinas, jonka sinä näit, on: Meedian ja Persian kuninkaat.
21 Ja kauris on Jaavanin kuningas, ja suuri sarvi, joka sillä oli keskellä otsaa, on ensimmäinen kuningas.
22 Ja että se särkyi ja neljä nousi sen sijalle, se on: neljä valtakuntaa nousee siitä kansasta, ei kuitenkaan niin väkevää kuin hän.
23 Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
24 Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä; ja hän menestyy siinä, mitä hän tekee, ja hän tuottaa turmion väkeville ja pyhien kansalle.
25 Ja hänen oveluutensa tähden onnistuu petos hänen kädessään. Hän hautoo suuria sydämessään, ja keskellä rauhaa hän tuottaa turmion monille. Ruhtinasten ruhtinastakin vastaan hän nousee, mutta ilman ihmiskättä hänet muserretaan.
26 Ja näky illoista ja aamuista, josta oli puhe, on tosi. Mutta sinä lukitse näky, sillä se tarkoittaa kaukaista aikaa.
27 Ja minä, Daniel, olin raukea ja sairastin jonkin aikaa. Sitten minä nousin ja toimitin palvelusta kuninkaan tykönä; ja minä olin hämmästyksissäni näyn tähden enkä sitä ymmärtänyt
v.1642
Dan 8:19 Ja hän sanoi: cadzo/ minä tahdon sinulle osotta/ cuinga wijmeisen wihan aicana käypä on/ sillä lopulla on hänen määrätty aicans.
Dan 8:20 SE caxisarwinen oinas/ jongas näit/ owat Medin ja Persian Cuningat: Mutta se carwainen cauris on Grekin maan Cuningas.
Dan 8:21 Se suuri sarwi hänen silmäins wälillä/ on se ensimäinen Cuningas.
Dan 8:22 Mutta että neljä nousit sen sarwen siaan/ cosca se särjetty oli/ ennusta/ että neljä waldacunda sijtä Canssasta tule/ waan ei nijn wäkewätä cuin hän oli.
Dan 8:23 NÄiden waldacundain jälken/ cosca pahoin tekiät wallan saanet owat/ nouse yxi häpemätöin ja cawala Cuningas tapauxis.
Dan 8:24 Se on woimallinen/ mutta ei hänen wäkens cautta. Hän häwittä ihmellisest/ ja hän menesty/ ja toimitta. Hän hucutta wäkewät ja pyhän Canssan.
Dan 8:25 Ja hänen cawaludens cautta menesty hänen petoxens. Ja hän paisu hänen sydämesäns/ ja myötäkäymisen cautta hän monda häwittä/ ja corgotta idzens caickein Ruhtinasten Ruhtinasta wastan/ waan ilman käsitä hän pitä ricottaman.
Dan 8:26 Se näky lännestä ja etelästä/ cuin sinulle sanottu on/ on tosi/ waan sinun pitä tämän näyn sala pitämän/ sillä sijhen on wielä pitkä aica.
Dan 8:27 Ja minä Daniel wäsyin ja sairastin monicahdat päiwät. Sen peräst nousin minä ja toimitin Cuningan ascaret/ ja ihmettelin sitä näkyä/ ja ei kengän ollut/ joca minua neuwoi.- Vai nämä?
Vers. 2. Elamin maalla ) joca tästedes Persiaxi cudzutan. v. eodem Ulain ) Geographi cudzuwat hänen Euleumixi.
v. 3. Oinas ) Infr.
v. 20.
v. 5. Cauris ) inf.
v. 21. ei maahan sattunut ) on se cuin Sup. c. 7:6. Että Pardilla olit sijwet.
v. 8. Sen siaan caswoit neljä ) Inf.
v. 22.
v. 9. Yxi wähä sarwi ) Antioch. Epiphan. Infr.
v. 23. Ibidem . Ihanaisen maan puoleen ) se on/ Judan maa.
V. 10. Taiwan jouckon asti ) se on/ Jumalan palwelus Jerusalemis/ jolla Jumala taiwast palwellan. Tähdet ) owat Jumalan pyhät sijnä joucos/ joiden Jumala HERra on/ nijncuin täsä seura.
v. 14. 2300. päiwä ) Ei ne ole wijcon päiwät/ cuin edespäin 9. cap. puhutan ajastajan wijcoist/ waan oikiat luonnolliset päiwät/ cosca ehto ja amu luetan/ ja tekewät yhten 6. wuotta/ 3. cuucautta ja 20. päiwä/ jotca luetan sijtä cuin hän Egyptijn meni/ ja rupeis hänen cawaludens tyranniudexi käändämän cuolemans asti. Mutta muut lukewat täsä 1300. jotca tekewät wähä enä cuin colme wuotta: Silloin pitä luettaman/ sijtä cuin hän käskyn andoi/ että Judalaiset piti Jumalan palweluxens hylkämän. Sillä sijtä cului enä cuin colme wuotta/ sijhenasti cuin Templi jällens wähä puhdistettin/ 1. Mach. 4.
v. 17. Wijmeisillä aigoilla ) Tästä näky/ ettei Epiphanes ainaostans ymmärretä tällä näyllä/ mutta myös Antichristus/ jonga cuwa tämä Epiphanes oli. v 21. Ensimäinen Cuningas ) Alex. Magnus/ joca oli sotiwa ja woittawa Dariuxen sen wijmeisen Medein ja Persian Cuningan.
v. 22. Neljä waldacunda ) sillä Alex. Magnuxen/ siaan tulit nämät neljä: Ptolomaeus Lagus sai Egyptin/ Antigonus wähemmän Asian. Canssander Macedonian/ ja Seleucus Nicanor suuremman Asian. Sup. c. 7:6.
v. 23. Cawala ) Tämä on Antiochus Epiphahanes, joca oli tullut Seleucuxest/ waicka sijnä monicahtoja wälillä oli. Hän oli myös wähäinen algusta: Sillä hän oli pandu hänen Isäldäns Antiochus Magnuxelda pandixi Ruomalaisille.
v. 24. Ei hänen wäkens cautta ) Waan cawaludella/ coirudella ja petoxella. v. eod. Menesty ) Suurella rickaudella ja menestyxellä/ jolla hän monda haucuttele tygöns.
v. 25. Ilman käsitä ricottaman ) Antiochus piti cuoleman surkialla taudilla/ ja Antichristus HERran tulemisen cautta/ etc. Thess. 2.
v. 26. Pitkä aica ) Sup.
v. 17. - tuhat ja yksi
Vai nämä? kirjoitti:
Vers. 2. Elamin maalla ) joca tästedes Persiaxi cudzutan. v. eodem Ulain ) Geographi cudzuwat hänen Euleumixi.
v. 3. Oinas ) Infr.
v. 20.
v. 5. Cauris ) inf.
v. 21. ei maahan sattunut ) on se cuin Sup. c. 7:6. Että Pardilla olit sijwet.
v. 8. Sen siaan caswoit neljä ) Inf.
v. 22.
v. 9. Yxi wähä sarwi ) Antioch. Epiphan. Infr.
v. 23. Ibidem . Ihanaisen maan puoleen ) se on/ Judan maa.
V. 10. Taiwan jouckon asti ) se on/ Jumalan palwelus Jerusalemis/ jolla Jumala taiwast palwellan. Tähdet ) owat Jumalan pyhät sijnä joucos/ joiden Jumala HERra on/ nijncuin täsä seura.
v. 14. 2300. päiwä ) Ei ne ole wijcon päiwät/ cuin edespäin 9. cap. puhutan ajastajan wijcoist/ waan oikiat luonnolliset päiwät/ cosca ehto ja amu luetan/ ja tekewät yhten 6. wuotta/ 3. cuucautta ja 20. päiwä/ jotca luetan sijtä cuin hän Egyptijn meni/ ja rupeis hänen cawaludens tyranniudexi käändämän cuolemans asti. Mutta muut lukewat täsä 1300. jotca tekewät wähä enä cuin colme wuotta: Silloin pitä luettaman/ sijtä cuin hän käskyn andoi/ että Judalaiset piti Jumalan palweluxens hylkämän. Sillä sijtä cului enä cuin colme wuotta/ sijhenasti cuin Templi jällens wähä puhdistettin/ 1. Mach. 4.
v. 17. Wijmeisillä aigoilla ) Tästä näky/ ettei Epiphanes ainaostans ymmärretä tällä näyllä/ mutta myös Antichristus/ jonga cuwa tämä Epiphanes oli. v 21. Ensimäinen Cuningas ) Alex. Magnus/ joca oli sotiwa ja woittawa Dariuxen sen wijmeisen Medein ja Persian Cuningan.
v. 22. Neljä waldacunda ) sillä Alex. Magnuxen/ siaan tulit nämät neljä: Ptolomaeus Lagus sai Egyptin/ Antigonus wähemmän Asian. Canssander Macedonian/ ja Seleucus Nicanor suuremman Asian. Sup. c. 7:6.
v. 23. Cawala ) Tämä on Antiochus Epiphahanes, joca oli tullut Seleucuxest/ waicka sijnä monicahtoja wälillä oli. Hän oli myös wähäinen algusta: Sillä hän oli pandu hänen Isäldäns Antiochus Magnuxelda pandixi Ruomalaisille.
v. 24. Ei hänen wäkens cautta ) Waan cawaludella/ coirudella ja petoxella. v. eod. Menesty ) Suurella rickaudella ja menestyxellä/ jolla hän monda haucuttele tygöns.
v. 25. Ilman käsitä ricottaman ) Antiochus piti cuoleman surkialla taudilla/ ja Antichristus HERran tulemisen cautta/ etc. Thess. 2.
v. 26. Pitkä aica ) Sup.
v. 17.Muuten aivan sama mitä noista kolmesta tekstistä luen niin samoin ymmärrän asian, nimittäin Danielin kirjan unet. tärkein viesti koskee Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen hallitsemis aikaa n, 175 eaa.-164 eaa.
Siispä Aleksanteri Suuren valtakunta jakaantui neljään osaan ja Egypti ,Etelänkuninkaat Ptolemaiokset. Ja Syyria Pohjoisenkuninkaat Seleukokset,olivat niitä jotka hallitsivat juutalaisia Aleksanteri Suuren jälkeen hänen valtakuntansa hajosi ja sitä hallitsi hänen
sotapäällikkönsä diadikit. - popop-
tuhat ja yksi kirjoitti:
Muuten aivan sama mitä noista kolmesta tekstistä luen niin samoin ymmärrän asian, nimittäin Danielin kirjan unet. tärkein viesti koskee Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen hallitsemis aikaa n, 175 eaa.-164 eaa.
Siispä Aleksanteri Suuren valtakunta jakaantui neljään osaan ja Egypti ,Etelänkuninkaat Ptolemaiokset. Ja Syyria Pohjoisenkuninkaat Seleukokset,olivat niitä jotka hallitsivat juutalaisia Aleksanteri Suuren jälkeen hänen valtakuntansa hajosi ja sitä hallitsi hänen
sotapäällikkönsä diadikit.Katsotaanko huomenna. Lähden töllöttelemään kun palstallakin siivotaan. On vielä tämä ketju onneksi säilynyt.
- tuhat ja yksi
popop- kirjoitti:
Katsotaanko huomenna. Lähden töllöttelemään kun palstallakin siivotaan. On vielä tämä ketju onneksi säilynyt.
Joo 2006 kun aloitin niin silloin joku erehtyi näitäkin viestejä siivoamaan ja kukapa noita siivoojia välttää?
On minunkin viestejä muutamia siivottu , itse en sitä tee koska ei ole rekisteröityä nimmaria, ja tuo siivoaminen niissä muutamissa viesteissä on ollut jopa kohdallaankin kun edeltä on jo siivottu niin silloinnei kukaan enää ymmärrä mihin on vastannut tai miksi. - filadelfi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Muuten aivan sama mitä noista kolmesta tekstistä luen niin samoin ymmärrän asian, nimittäin Danielin kirjan unet. tärkein viesti koskee Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen hallitsemis aikaa n, 175 eaa.-164 eaa.
sotapäällikkönsä diadikit.Olemme nyt tilanteessa, jossa Dan.8 luvun 9 jae on vielä toteutumatta, toteutuu kun muinainen Kreikan maailmanvalta muodostuu, irtautuen kymmenvaltioliitosta ja Antikristus saa täyden vallan Kreikan maailmanvallan saatanan enkeliruhtinaan noustessa syvyydestä (Ilm.17:8).
- Tarkkana oltava
Tämän voit poistattaa, mutta satuitko näkemään millaisia juttuja hänellä oli itselleen? Kirjoitusvirheistä aina huomautteli muita, mutta nyt sitten kyseli itseltään vastauksia. Onneksi löytyi omista viesteistään vastaukset. Kun kysyi jotakin, vastaajana oli myös itse. Aika osuvia , omia kirjoituksia vastaajaksi
Kiitos!!!12.9.2013 17:37
0 Sulje
rtfg - Kiitos makeista nauruista. Tuskin ed es muistan, milloin on näin hauskaa ollut.
Päivien takaa ihminen kaivaa ketjun ja aloittaa heti herjalla - >>Jokos on listoja tehty? Tässä jo muutama päivä odoteltu. > Onhan tämä kieltämättä jo melko säälittävää touhua. Mutta tällaiseksihan tuo ihmispolo vainoharhoineen on itse palstan halunnut- tuhat ja yksi
Filadelfi,
Yksisarvinen Vuohipukki oli Aleksanteri Suuri ja kun hänen valtansa oli mahtavimmillaan , hän kuoli äkillisesti. Ja se valtakunta jakaantui useaan osaan , katso diatokit.
Ja näistä kertoo Danielin kirja Etelän kuninkaat ja Pohjoisen kuninkaat ja ne ovat, Ptolemaiokset ja Seleukokset.
Koska juuri nuo hallitsivat juutalaisia, juutalaisten hegemonia oli kuihtunut olemattomiin Assurian ja Babylonian voitettua heidät valtaansa.
Ja Aleksanteri Suuren jälkeen Ptolemaiokset ja Seleukokset hallitsivat Palestiinaa siten että 11. Kuningas oli Antiokhos neljäs Epifanes ja hän vsinosi juutalaisia , siitä sanonta korkeimman pyhät.
Ja uhmasi juutalsisten Jumalaa vastaan , siitä sanonta , ruhtinasten ruhtinasta.
Lisäksi Antiokos neljäs Epifanes lopetti juutalaisten eläinuhri rituaalin Jerusalemissa. n,3,5 vuoden ajaksi , kertoo myös tuo kuuluisa jae Dan 9:27. Uhritoimituksen lakksuttamisesta ,sekä noissa jakeissa on myös alaviittein viitattu Makkabialaiskirjoihin,jossa kerrotaan noista sanoista adioista kuin Danielin kirjakin. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Filadelfi,
Yksisarvinen Vuohipukki oli Aleksanteri Suuri ja kun hänen valtansa oli mahtavimmillaan , hän kuoli äkillisesti. Ja se valtakunta jakaantui useaan osaan , katso diatokit.
Ja näistä kertoo Danielin kirja Etelän kuninkaat ja Pohjoisen kuninkaat ja ne ovat, Ptolemaiokset ja Seleukokset.
Koska juuri nuo hallitsivat juutalaisia, juutalaisten hegemonia oli kuihtunut olemattomiin Assurian ja Babylonian voitettua heidät valtaansa.
Ja Aleksanteri Suuren jälkeen Ptolemaiokset ja Seleukokset hallitsivat Palestiinaa siten että 11. Kuningas oli Antiokhos neljäs Epifanes ja hän vsinosi juutalaisia , siitä sanonta korkeimman pyhät.
Ja uhmasi juutalsisten Jumalaa vastaan , siitä sanonta , ruhtinasten ruhtinasta.
Lisäksi Antiokos neljäs Epifanes lopetti juutalaisten eläinuhri rituaalin Jerusalemissa. n,3,5 vuoden ajaksi , kertoo myös tuo kuuluisa jae Dan 9:27. Uhritoimituksen lakksuttamisesta ,sekä noissa jakeissa on myös alaviittein viitattu Makkabialaiskirjoihin,jossa kerrotaan noista sanoista adioista kuin Danielin kirjakin.Danielin unet , tulkinta lähtee liikkeelle mm, ajatuksesta että Danielin kirjan kirjoittajilla oli sanoma sanottavanaan, ihan oikeasti ja se sanoma oli sidottu juutalsisten historiaan niin tiiviisti ettei sen sanoman ymmärtämisessä sen kirjoittamisen aikana ja noihin asioihin perehtyneitten kesken ollut mitään epäselvyyttä.
Ja kaikkein tarkimmin Danielin kirja kertoo juuri noista Egyptin Ptolemaioksista ja Syyrian Seleukos kuninkaista, lisäksi Hän on Dan. 9. Luvussa juuri tuo paljon esillä pitämäni Syyrian kuningas Antiokhos neljäs Epifanes ,juuri tuon em, kuninkaan ajan lopulla Seleukoksien valta suorastaan romahti ja juutalaiset Makkabit pystyivät aiheuttamaan tuolle armeijalle valtavaa tuhoa ja saivat sotavarustuksia voittamiltaan ja heitä paenneilta Syyrian joukoilta.
Juutalaiset juhlivat tuota voittoa ja kansan sekä juutalaisen uskonnon säilymistä joka vuosi Hanukka juhlassaan.
Nämä uskon sokaisemat Jeesus fanit eivät tunne näitä asioita joista teille kerron,ja heidän uskonto auktoriteetit ovat myös tietämättömiä tai aivan tarkoitushakuisesti salaavat asiaa.
Kristinuskossa ei ole ymmärretty Danielin kirjaa alun alkaenkaan,-siitä syystä se on nimitetty ilmestyskirjallisuudeksi ,kuin Johanneksen ilmestyskin, mikä on joiltain osin sekopäisen Johanneksen tulkintaa Danieli kirjaakin sivuten uudelleen selitettynä , kuin Uudessa testamentissakin sitä tapaa.
Ja tämä kertomukseni on tosi.
Elikkä lyhyesti;
Suuri historiallinen valhe paljastuu, ymmärrettyäsi sen mitä ,Danielin unet, tulkinnassa teille kerron Danielin kirjan sanomasta sen kirjoittamisen ajankohtana.
Myös suuri väärennystyö on ollut kristinuskossa käynnissä heidän luodessaa tuhat erilsista Danielin kirjan ja Ilmestyskirjan selitysteosta.
- Loistavaa,
voimme lopettaa uskomisen Jeesus harhoihin.
Kysyisin viellä sinulta, miten selität: "Sen sinä näit, siihenasti kuin yksi kivi temmattiin ilman käsiä ja löi sen kuvan jalkoihin, jotka raudasta ja savesta olivat, ja murensi ne rikki." Dan. 2;34
Kuka on tämä yksi kivi?
Milloin historiassa kyseinen murskaaminen tapahtui? - Ei kieltoa
Me emme voi lopettaa uskomista Jeesukseen. Jos yksilö haluaa lopettaa uskomisen, ennen kuin on edes aloittanut sitä, on oma valinta.
- Sitähän
minä varmaan kysyinkin.
Ilman muuta on selvää ettet voi lopettaa uskomista kukapa meistä.
Suurimman osa uskoisin harkitseva kuitenkin mihin uskoa, paitsi siis sinun.
Odottelen yhä vastausta kysymyksiini, kuka on kivi, koska historiassa kyseinen murskaaminen on tapahtunut, mistä Danielin näky kertoo.- tuhat ja yksi
Kysymyksessä on, Danielin unet,
Luvussa 2 Daniel selittää Nebugadneessarille hänen unohtamansa unen, mielenvikaiselle kuninkaalle hänen hyväksymällään tavalla ja kun henkensä hädässä oli niin,,,.
Sinä kuningas Babylonian kuningas olet se kultainen pää?
Sinun jälkeesi tulee vähäisempi.
Sitten tulee joka hallitsee koko maailmaa.
Ja vielä neljäs jossa on raudan lujuutta ja saven heikkoutta.Mutta se ei yhdisty aviositeinkään , niinkuin rauta ja savikaan ei yhdisty.
Kats, Ptolemaioksien ja Seleukoksien avioliitot. ETELÄN -JA POHJOISEN kuninkaat.
Ja niitten kuninkaitten jälkeen on Taivaan Jumala pystyttävä ikuisen vallan ,jossa valta on vain juutalaisilla ja tämä valta on murskaava kaikki nuo edelliset,,.
Jatuo neljännen valtakunnan jälkeen tuleva valta tarkoitti Makkabien perustamaa juutalaisvaltiota, ja sen oli tarkoitus tuhota kaikki muut, mutta juutalsiset eivät mahtaneet mitään Rooman maailmanvallan leviämiselle ja lopullisesti tuo Daniekin kirjan innoittama ajatus juutalaisesta maailmanvallasta kaatui n, 70 aikaamme Tiituksen Flavius suvun Rooman hallitsijoista valloittaen Jerusalemin ja tuossa kapinan kukistamisessa tuhoutui juutalaisten kolmas temppeli Jerusalemissa.
Siihen menivät juutalaisten Jumalalliset ennustukset ,uudelleen perustetusta juutalaisvaltiosta joka hallitsee koko maailmaa samantien.
Huom! Raamatunkin kirjoitukset tulee ymmärtää ,historiallisten tosiasioitten tapahtumien mukaan,eikä uskossa ja Pyhän Hengen harhassa. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Kysymyksessä on, Danielin unet,
Luvussa 2 Daniel selittää Nebugadneessarille hänen unohtamansa unen, mielenvikaiselle kuninkaalle hänen hyväksymällään tavalla ja kun henkensä hädässä oli niin,,,.
Sinä kuningas Babylonian kuningas olet se kultainen pää?
Sinun jälkeesi tulee vähäisempi.
Sitten tulee joka hallitsee koko maailmaa.
Ja vielä neljäs jossa on raudan lujuutta ja saven heikkoutta.Mutta se ei yhdisty aviositeinkään , niinkuin rauta ja savikaan ei yhdisty.
Kats, Ptolemaioksien ja Seleukoksien avioliitot. ETELÄN -JA POHJOISEN kuninkaat.
Ja niitten kuninkaitten jälkeen on Taivaan Jumala pystyttävä ikuisen vallan ,jossa valta on vain juutalaisilla ja tämä valta on murskaava kaikki nuo edelliset,,.
Jatuo neljännen valtakunnan jälkeen tuleva valta tarkoitti Makkabien perustamaa juutalaisvaltiota, ja sen oli tarkoitus tuhota kaikki muut, mutta juutalsiset eivät mahtaneet mitään Rooman maailmanvallan leviämiselle ja lopullisesti tuo Daniekin kirjan innoittama ajatus juutalaisesta maailmanvallasta kaatui n, 70 aikaamme Tiituksen Flavius suvun Rooman hallitsijoista valloittaen Jerusalemin ja tuossa kapinan kukistamisessa tuhoutui juutalaisten kolmas temppeli Jerusalemissa.
Siihen menivät juutalaisten Jumalalliset ennustukset ,uudelleen perustetusta juutalaisvaltiosta joka hallitsee koko maailmaa samantien.
Huom! Raamatunkin kirjoitukset tulee ymmärtää ,historiallisten tosiasioitten tapahtumien mukaan,eikä uskossa ja Pyhän Hengen harhassa.Danielin kirjan kirjoittamisen ajankohtana , siirryttiin kirjoittamaan papyrukselta bergamentille ja samaa asiaa käsiteltiin luvuissa 2.7,8,9,10,11,12. Ja luku toisensa jälkeen poistaa väärin ymmärtämisen ja selventää !Danielin unet, käsitteitten ymmärtämistä .
Mitään ns, alkuperäistä tekstiä ei ole säilynyt ja käännös , kirjoitus ja muutkin käsitteelliset virheet ovat aina vaanimassakunkirjoituksia käännetään kieleltä toiselle.
Mm. Dan.9:24. Tulisi olla 70 vuotta!
Mutta kun se ei ole sopinut kristinuskon harhaan niin se on käännetty ns, alkuperäisen sanoman vastaisesti.mutta ei kuitenkaan 70 vuodeksi ja näin on satu estettyä Danielin kirjan sisällön tuntemusta ja levitettyä harhauskomusta.
- filadelfi
Kreikan vallan jälkeen Israel oli 22 vuotta Egyptin ja Syyrian taistelukenttänä.
Noin vuodesta 320 eKr. 22 v. Egyptin vallan rauhan ja hyvinvoinnin alaisena.
198:sta 33 vuodeksi Syyrian vallan ja verotuksen alaiseksi.
167 Antiokhos IV Epifanes (175-164 = 11v ) lakkautti temppeliuhrit.
Juudas voitti syyrialaisen kenraalin ja vihki temppelin uudelleen n.165-164.
Antiokhos oli esikuva lopunajan Antikristuksen 7 vuoden lujan liiton toiminta ajan ja temppelipalvelu ja lakkautus yhteisajan 6,3 vuodelle.
Danielin lopullinen profetiatäyttyminen on nyt piankin mahdollista, Israel valtiona viikunapuun lehteen puhkeamisen 1967 ajan merkkinä valtion myötä.
Kirjoitusten mukaan kymmenen ”varvas” valtioliittoa syntyy neljännen pedon; Rooman vallan alueelle ja Syyriasta nouseva Antikristus yhdistää neljäksi jakautuneen Kreikan maailmanvallan (Dan.7:23-24), joka kattaa kuvapatsaan valtakuntien sekä Ilm.13:2 petojen alueet.
Jeesus viittasi profetiassaan Danieliin (Matt.24:15-28) Israelin suuren ahdistuksen ajan ja sen loppuun "Missä on raato, sinne kokoontuvat korppikotkat", joka liittyy vuosiviikon Harmagedonin sotajoukkojen ja Antikristuksen tuhoon (Ilm:19:11-18), ja Daniel näki Jeesuksen itsestään käyttämän ”Ihmisen Pojan” kaltaisena tulevan taivaan pilvissä kuninkaana perustamaan valtakunnan (Dan.7:13-14, 27).- tuhat ja yksi
Danielin kirja 7 lukukin pysyy menneisyydessä.
Aleksantrei Suuresta Etelänkuninkaitten ja Pohjoisenkuninkaitten kautta Syyrian kuningas Antiokhos neljäs Epifanes tulee siksi 11. Kuninkaaksi ja juuri hän hyökkäsi joukkoineen Jerusalemiin, jouduttuaan sitä ennennEgyptin sitaretkellään Roomalaisten vangiksi, aiheuttaen siellä. JERUSALEMISSA verilöylyn ja valtasi juutalaisten temppelin ja muutti sen Zeus Jumalan palvelupaikaksi.n, 3,5 vuoden ajaksi.
Sen jälkeen Juudas Makkabin johtamassa kapinoinnissa juutalaiset valtasivat temppelin takaisin, Juudas kuoli ja Emmauksen taistelun jälkeen hänen veljensä nimitettiin juutalaisten uohtoon Simon Makkabi.
Danielin kirjan 7 luku korostaa tuota valtiota ikuiseksi jossa vain juutalaisilla oli valta ja sen oli myös määrä tuhota kaikki muut vallat,kaikki Danielinkirjan vallat kyllä katosivatkintuosta ajasta ja niin juutalaistenkin pappisvaltio murtui n, 63 eaa. ROOMAN edessä ja koki lopullisen tuhonsa n, 70 aikaamme. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Danielin kirja 7 lukukin pysyy menneisyydessä.
Aleksantrei Suuresta Etelänkuninkaitten ja Pohjoisenkuninkaitten kautta Syyrian kuningas Antiokhos neljäs Epifanes tulee siksi 11. Kuninkaaksi ja juuri hän hyökkäsi joukkoineen Jerusalemiin, jouduttuaan sitä ennennEgyptin sitaretkellään Roomalaisten vangiksi, aiheuttaen siellä. JERUSALEMISSA verilöylyn ja valtasi juutalaisten temppelin ja muutti sen Zeus Jumalan palvelupaikaksi.n, 3,5 vuoden ajaksi.
Sen jälkeen Juudas Makkabin johtamassa kapinoinnissa juutalaiset valtasivat temppelin takaisin, Juudas kuoli ja Emmauksen taistelun jälkeen hänen veljensä nimitettiin juutalaisten uohtoon Simon Makkabi.
Danielin kirjan 7 luku korostaa tuota valtiota ikuiseksi jossa vain juutalaisilla oli valta ja sen oli myös määrä tuhota kaikki muut vallat,kaikki Danielinkirjan vallat kyllä katosivatkintuosta ajasta ja niin juutalaistenkin pappisvaltio murtui n, 63 eaa. ROOMAN edessä ja koki lopullisen tuhonsa n, 70 aikaamme.Danielin kirjan yhdessäkään luvussa ei ole tuhannen tai tuhansien vuosien aikahyppäystä ,niinkuin kristinusko on väittänyt, vaan unetkin osiossa aika etenee järjestelmällisesti eteenpäin ja selvästi ymmärrettävästi.
Dan.7 lukukin,- siirtyy 11. Kuninkaasta Antiokhos neljäs Epifaneesta, johdonmukaisesti. Hasmonien hallitsemaa aikaan.
Kristinuskon levittämän virheellisen käsityksen mukaan tuo ,korkeimman pyhien, eli juutalaisten hallintakausi on jäänyt monilta huomaamatta, se oli Juudas Makkabista aina Rooman vallan kasvamiseen saakka palestiinassa eli n, 63 eaa.
Kaikkein surkuhupsisin lienee tuo Dan.9:27. Jakeen tulkinta tai eri tulkinta vaihtoehdot.
Mutta nythän tätä Danielin kirjaa ovat alkaneet monet muutkin ymmärtää kuin tämä ,Danielin unet, tulkinta Danielin kirjasta.
Enää en tunne kovinkaan suurta yksinäisyyttä esittäessäni mielipidettä kristinuskon sepittämästä 1000 harhakertomuksesta Danielin kirjaan,
Ja ollessani liikkeellä yksi tulkinta , Danielin unet, ja muuta tulkintaa ei kukaan tämän jälkeen tarvitsekkaan , kun ymmärtää mitä teille kerron tai joku muu kertoo yhteneväisesti kanssani.
Kiitän sinua Filadelfi , olet rehellisesti pitänyt esillä omaksumiasi näkemyksiä,monet niistä ovat jopa hyvinkin tuttuja minullekkin olleet ,mutta tarkoituksella selitän vain tätä Danielin unet tulkintaa .
Vuosikymmenet sitten kun ymmärsin tämän , luulin erehtyneeni, mutta olin väärässä ,sen erehtymisen suhteen ja niin paljastui vuosituhansien kristinuskon valhe.
- Mikäli
juudas Makkbi olisi tuo Danielin profetian tarkoittama kivi.
Niin hyvä, kivi olisi ilman vuorta mistä sen olisi irrottava.
10 heimoa ei ollut silloin, juudea taisi olla Kreikan ja myöhemmin Rooman provinssi.
Älkää satuilko.- tuhat ja yksi
Eihän Danielin kirjan kirjoittajat voineet laittaa, jotta vasara hakkaa Danielin kirjan kuvapatsaan varpaat tuhanneksi pillun päreeksi,- ei ei silloinhan olisi pappi kele huomannut sen ja vihkinyt koko Danielin kirjan tuhon omaksi eikä sitä olisi liitetty kirjoituskokelmaan nimeltä Raamattu.
Mikäli epäolennaiset asiat vaivaavat niin kerron ettei noilla Juudan heimoilla ole juuri kyseisessä kohtaa mitään tekemistä.
Mutta kun kristinuskon harhakertomukselle eivät mahtaneet mitään niin Raamattuun liitettiin ns, ilmestyskirjallinen teos nimeltään Danielin kirja ja menneisyydestä kerrottu muutettiin tulevaisuuteen ja siinä samassa kirjoitusvaiheessa on jätetty henkilöiden nimet pois,ettei Jeesus harhaiset tunnistaisi tekstejä.
Näin teille on käynyt ette edes tahdo tietää sitä että ,korkeimman pyhät, tarkoittaa vain ja yksinoman juutalaisia,Danielin kirjassa - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Eihän Danielin kirjan kirjoittajat voineet laittaa, jotta vasara hakkaa Danielin kirjan kuvapatsaan varpaat tuhanneksi pillun päreeksi,- ei ei silloinhan olisi pappi kele huomannut sen ja vihkinyt koko Danielin kirjan tuhon omaksi eikä sitä olisi liitetty kirjoituskokelmaan nimeltä Raamattu.
Mikäli epäolennaiset asiat vaivaavat niin kerron ettei noilla Juudan heimoilla ole juuri kyseisessä kohtaa mitään tekemistä.
Mutta kun kristinuskon harhakertomukselle eivät mahtaneet mitään niin Raamattuun liitettiin ns, ilmestyskirjallinen teos nimeltään Danielin kirja ja menneisyydestä kerrottu muutettiin tulevaisuuteen ja siinä samassa kirjoitusvaiheessa on jätetty henkilöiden nimet pois,ettei Jeesus harhaiset tunnistaisi tekstejä.
Näin teille on käynyt ette edes tahdo tietää sitä että ,korkeimman pyhät, tarkoittaa vain ja yksinoman juutalaisia,Danielin kirjassaJa sitäkään että hävityksen kauhistus on Syyrian kuninkaan Antiokhos neljännen Epifaneen aikana perustettu ZeusJumalan palvelus , Jerusalemissa juutalaisten ns, toisen temppelin eläinuhri rituaalin katketessa n, 3,5 vuoden ajaksi.
Surkuhupsisa on kristinuskon tulkinta mm, Dan.9:27.jakeesta
Tuosta jakeesta saa selvän kun katsoo alaviitteet mm. Makkabialaiskirjaan, eikä anna uskovien valheen Pyhässä Hengessä ymmärtämisestä sekoittaa ajatuksia.
- Vuori,
mikäli oletamme sen kuvaavan Israelin valtiota, lakkasi olemasta Babylonian valloittaessa Jerusalemin.
Siitä lähtien kiviä onkin riittänyt, mutta valitettavasti ilman vuorta. Joten Danielin profetioiden on mielestäni mahdotonta täyttyä missään aikasemassa historian ajassa, Pitää olla oikeat olosuhteet, mikä ei taas ole Danielin vika.
Toivoa on, 1948 perustettiin Israelin valtio, puuttuu vain 12 heimon muodostama kansakunta. Löytynee sekin varmaan, aikanaan.
Vaikka väiteesi on tuulesta temmattuja, loduttanee sinua kuitenki se seikka, että tämänkään perusteella Jeesus ei ollut odotettu Israilin Messias.- tuhat ja yksi
Israelin valtio lakkasi olemasta Assurian tahdosta ei Babylonian.
Ja muutenkin koko kristinusko on ollut täysin väärillä raiteilla tulkitessaan Danielin kirjaa. - Pojoinen osa
tuhat ja yksi kirjoitti:
Israelin valtio lakkasi olemasta Assurian tahdosta ei Babylonian.
Ja muutenkin koko kristinusko on ollut täysin väärillä raiteilla tulkitessaan Danielin kirjaa.lakkasi olmasta Assurian tahdosta.
Juuda ja kuppanit jatkoivat Israelin valtiona aina vuoteen 5 sataa ja jotain eaa.
Kunnes Babylonian kuningas Napuloidnesseser (EI kenenkään poika) hävitti temppelin ja Jerusalemim.
Siionin vuori oli hävitetty, 1948 perusettiin pitkän tauon jälkeen Israelin valtio uudestaan.
Koko tällä välillä kaikki messiaat olivat kiviä ilman vuorta.
Danielin profetian täyttyminen edellytti nimenomaan vuoren olemassa oloa.
- Muuten,
kuvapatsasta jauhetaan kyllä nyt kovasti tomuksi,
Siis Syyriaa, Irakia, Kreikkaa ja varmasti Italiassakin alkaa maa poltelemaam
Pian puuttuu, vain se kivi joka ruhjoo ja murskaa.- tuhat ja yksi
Ei liene enää kovin vaikeata ymmärtää?
Dan.7.luku.
Alkaa unella ja samassa luvussa tuo uni selitetään kaksi eri kertaa, siis 1 ja toinen selitys heti perään ja vielä samassa luvussa 7.
Ja Danielin kirjassa on edelleenkin kysymys, Babyloniasta,Meediasta,Persiasta ja Magedoniasta.
Sekä Aleksanteri Suuren jälkeen juutalaisia hallinneista kuninkaista jotka ovat noita varpaita , Ptolemaiokset Etelän-ja Seleukokset Pohjoisen kuninkaita, ja varpaat kun ei riitä
SE 11.KUNINGAS ON SITTEN SE ISOJENVARPAITTEN VÄLISSÄ OLEVA MULKKU, antikristuksen esikuva ja idea kristinuskoon. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Ei liene enää kovin vaikeata ymmärtää?
Dan.7.luku.
Alkaa unella ja samassa luvussa tuo uni selitetään kaksi eri kertaa, siis 1 ja toinen selitys heti perään ja vielä samassa luvussa 7.
Ja Danielin kirjassa on edelleenkin kysymys, Babyloniasta,Meediasta,Persiasta ja Magedoniasta.
Sekä Aleksanteri Suuren jälkeen juutalaisia hallinneista kuninkaista jotka ovat noita varpaita , Ptolemaiokset Etelän-ja Seleukokset Pohjoisen kuninkaita, ja varpaat kun ei riitä
SE 11.KUNINGAS ON SITTEN SE ISOJENVARPAITTEN VÄLISSÄ OLEVA MULKKU, antikristuksen esikuva ja idea kristinuskoon.Nimenomaan pohjoinen juutalaisvaltio oli Israel pääkaupunki Samaria ja sen tuhosi Assuria n, 722 eaa.
Ja eteläinen valtio oli Juuda ja sen hallintokaupunki oli Jebussilsisten rakentama Jerusalem, Daavid tappoi,karkoitti ja sulautti juutalaisiin nuo jep jep jebussit.
Nykyisestä Israelista ei Raamattu kerro.
- Ei niin,
mutta vuoresta ja kivestä kuten myös kuvapatsaasta se kertoo.
- Uutta väliin,
asiaa. kun tidän sinun perehtyneen kirjoituksiin ja koska olet oikeuden mukainen.
Kysysin sinulta, koska se on päätäni vaivannut.
Tiedämme, että Daavid osti temppelialueen näiltä jebusiineiltä ja lahjoitti sen Jumalalle, tämä on vain kysymykseni valmisteleva osio.
Kuka siis omistaa temppelialueen mielestäsi, islam vai tuleva Messias se kivi, josta aiemmin oli puhe, joka varmasti murskaa sinut mikäli vastaat väärin?
Toisaalta saattaa sinut islamkin murskata.
Olet vain oikeudenmukaisuuksinesi aina oikaeassa, minkäs sille ihminen voi-- tuhat ja yksi
Vast, Jeesus messias ei murskaa koska ei tuu.
Jerusalem on ainakin kolmen uskonnon ns,Pyhä kaupunki.
Maa-alueet jaetaan usein sotimalla,niinhän Daavidkin valloitti Jerusalemin, mutta osti sodissa ryöstämillään rahoilla puimatantereen, ,.
Tuo temppeli alue on vaihtanut useita kertoja omistusta ja viimeiseksi sen on valloittanut Islam ja yhtään lentoa avaruuteen ei Kalliomoskeijasta eikä siltä kalliolta ole tehty ,vaikka kuinka lasin alta sitä uskonharhassaan katsoisi.
Juutalaiset ovat itse keksineet Jumalallisen oikeuden maarajoihin ja niillä ei ole mitään merkitystä ollut n, 3000 vuoteen.
Paitsi Sionismin opeissa ja sitä kautta kristinuskon harhauskomuksissa. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Vast, Jeesus messias ei murskaa koska ei tuu.
Jerusalem on ainakin kolmen uskonnon ns,Pyhä kaupunki.
Maa-alueet jaetaan usein sotimalla,niinhän Daavidkin valloitti Jerusalemin, mutta osti sodissa ryöstämillään rahoilla puimatantereen, ,.
Tuo temppeli alue on vaihtanut useita kertoja omistusta ja viimeiseksi sen on valloittanut Islam ja yhtään lentoa avaruuteen ei Kalliomoskeijasta eikä siltä kalliolta ole tehty ,vaikka kuinka lasin alta sitä uskonharhassaan katsoisi.
Juutalaiset ovat itse keksineet Jumalallisen oikeuden maarajoihin ja niillä ei ole mitään merkitystä ollut n, 3000 vuoteen.
Paitsi Sionismin opeissa ja sitä kautta kristinuskon harhauskomuksissa.Parisataavuotta sitten , vielä kristinusko murskasi totuudenpuhujatkin,silloin ei kauaa olisi katseltu,Danielin unet,esittäjää.
Nykyään noita kiihkoilijoita tapaa mm, Islamin uskossa ja heidän uskonsa fanatismi on täyttä pimeyttä ja ymmärtämättömien ihmisten manipuloija on imaami.
Oikeassa olenminen ja loukkaamattomien arvojen ylläpito,innoittaa Islamistinkin hirmutekoihin.
- Mene ja tiedä!!!
Jeesusko ei tuu. No, mites sitten sumppi pannaan jos tuleekin ylläri ja Jeesus saapuu ja kaikki saavat nähdä hänet. Oletko varautunut näin?
- tuhat ja yksi
Näyttää siltä ettei ylläriä tuu,ihmiskunta vaeltaa tuntemattomaan tulevaisuuteen sukupolvet vaihtuen ja aina yhtä tietämättömänä,tuohon tietämättömyyteen ei valaistusta ole tuoneet mikään uskonto syntyessään eikä myöskään kuollessaan , uuden uskonnon tieltä.
Ja saivartelua on Jeesus uskoisten uskonto ,äs usko.
Oikeasti otan kaiken vastaan mikä täällä kohtaa ,,,olen kiitollinen siitä että olen saanut syntyä tähän maailmaan, yhtä tietämättömänä täältä lähden noiden suurten kysymyksien suhteen kuin olen syntynytkin,- siinä teille pohdittavaa jotka väitätte jotain ,erehytmättömyyden ja oikeassa olemisen tarpeesta,mutta kyllä ihmisen osana pitää ja tuleekin olla ennakkoluuloton ja tarkkaileva asenne uskomuksien ja uskontojen suhteen.
Erehdyn myöskin nyt tulevana päivänä useamman kerran valinnoissani ja toimissani,erheitteni edessä olen ns, nöyrä.
Mutta täällä mm, en kunnioita vääriäprofeettoja, enkä myöskään Danielin kirjan harhakertomuksien eteenpäinviejiä vaikka kuinka he sen tekisivät ymmärtämättömyyttään.
Ettäkö tuhat ja yksi väärässä !Danielin unet, tulkinnan suhteen , todista se?
Olen todistanut kristinuskon erehtyneen Danielin kirjan tuhannessa erilaisessa tulkinnassa ja myös todistanut sen, melkein kaikesta muusta olen pidättäytynyt keskustelemasta, vain vähän irroitellut uskonharhaisten luutuneita käsitteitä, tietässäni ettei suuren eksytyksen kohdannutta voi juuri mitenkään saada ajattelemaan omilla aivoilla,vaikka ne on tarkoitettu ja suunniteltu paljon enempään kuin,menneisyyden tarujen uudelleentulkinnan opettelemiseen ja niiden edelleen kehittelyyn. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Näyttää siltä ettei ylläriä tuu,ihmiskunta vaeltaa tuntemattomaan tulevaisuuteen sukupolvet vaihtuen ja aina yhtä tietämättömänä,tuohon tietämättömyyteen ei valaistusta ole tuoneet mikään uskonto syntyessään eikä myöskään kuollessaan , uuden uskonnon tieltä.
Ja saivartelua on Jeesus uskoisten uskonto ,äs usko.
Oikeasti otan kaiken vastaan mikä täällä kohtaa ,,,olen kiitollinen siitä että olen saanut syntyä tähän maailmaan, yhtä tietämättömänä täältä lähden noiden suurten kysymyksien suhteen kuin olen syntynytkin,- siinä teille pohdittavaa jotka väitätte jotain ,erehytmättömyyden ja oikeassa olemisen tarpeesta,mutta kyllä ihmisen osana pitää ja tuleekin olla ennakkoluuloton ja tarkkaileva asenne uskomuksien ja uskontojen suhteen.
Erehdyn myöskin nyt tulevana päivänä useamman kerran valinnoissani ja toimissani,erheitteni edessä olen ns, nöyrä.
Mutta täällä mm, en kunnioita vääriäprofeettoja, enkä myöskään Danielin kirjan harhakertomuksien eteenpäinviejiä vaikka kuinka he sen tekisivät ymmärtämättömyyttään.
Ettäkö tuhat ja yksi väärässä !Danielin unet, tulkinnan suhteen , todista se?
Olen todistanut kristinuskon erehtyneen Danielin kirjan tuhannessa erilaisessa tulkinnassa ja myös todistanut sen, melkein kaikesta muusta olen pidättäytynyt keskustelemasta, vain vähän irroitellut uskonharhaisten luutuneita käsitteitä, tietässäni ettei suuren eksytyksen kohdannutta voi juuri mitenkään saada ajattelemaan omilla aivoilla,vaikka ne on tarkoitettu ja suunniteltu paljon enempään kuin,menneisyyden tarujen uudelleentulkinnan opettelemiseen ja niiden edelleen kehittelyyn.Edelliseen viestiini ei ole lisättävää, eikä pois pyyhittävää!
Erheet kutsuvat tänäänkin,lähden niitä kohtaamaan. - tuhat ja yksi
tuhat ja yksi kirjoitti:
Edelliseen viestiini ei ole lisättävää, eikä pois pyyhittävää!
Erheet kutsuvat tänäänkin,lähden niitä kohtaamaan.----------------------------------------------------------
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31696Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632