Nyt on saatu pysähdysviivat kohdilleen

hienoa

Kaaritien ja Alvaraallontien risteyksessä. Ennen ne olivat väärässä paikassa ja vaimokin sai parisataa euroa sakkoa turhan takia.

45

468

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stopristeys

      Harmittavia tollaset risteykset. Joudut pysähtymään viivalle ja muutaman metrin ajettuasi taas.

      • potilas saarinen

        Oletko ajanut silmät kiinni? Pysäytysviiva ennen suojatietä on poistettu ja uusi pysäytysviiva on maalattu suojatien jälkeen. Jos joudut väistämään suojatien käyttäjiä, pääset pysähtymään kahdesti. Muuten pysähdyt pysäytysviivan kohdalle.


    • €:)

      Jos ja kun ajat viivalle asti niin näkyvyys liikennevaloristeykseen päin huononee oleellisesti lisäksi liikennevaloristeyksestä päin tulevat ja sairaalalle päin kääntyvät viistävät nenuasi jos olet kääntymässä sairaalalta tultaessa vasemmalle. Suojatien päälle ei saa pysähtyä ja jos omistat vähänkään pidemmän auton niin näinhän siinä tapahtuu. Eli minä ainakin pysähdyn edelleen suojatien eteen ja jatkan siitä pysähtymättä uudelleen. Toivottavasti se kiertoliittymä toteutuu lähitulevaisuudessa.

      • näinonjämpti.

        Tien korotukset riittäisi etenkin sairaalalta tullessa ja tulisi velkaiselle kaupungille, ehkä jopa halvemmaksi, kuin kiertoliittymä eli liikenneympyrä.


      • pässi

        Älä nyt ihan höpöjä puhu. Kyllä ne tulijat näkee jos vain viitsii katsoa. Ja suojatielle pitää pysähtyä jos pysäytysviiva niin käskee. Sillä on enemmän painoarvoa kuin sinun mielipiteilläsi sopivasta pysähdyspaikasta. Poliisia ei se kiinnosta jos ajat pysähtymättä pysäytysviivan yli. Jos asenteesi on tuollainen niin toivon että poliisi poistaa sinut liikenteestä mikäli et itse ymmärrä sitä tehdä.


      • ei ikinä
        näinonjämpti. kirjoitti:

        Tien korotukset riittäisi etenkin sairaalalta tullessa ja tulisi velkaiselle kaupungille, ehkä jopa halvemmaksi, kuin kiertoliittymä eli liikenneympyrä.

        Ei mitään töyssyjä!


      • näinonjämpti.
        ei ikinä kirjoitti:

        Ei mitään töyssyjä!

        En meinannutkaan paskakasoja, kuten jokelankoulun joka kulmalla on. Meinasinkin sitä, että jos asfalttia eli tietä korotettaisiin ylemmäs, niin häipyis katveet ja näkyvyyskin olisi jo paljon parempi :)


      • ihmettelijä

        Sakkojako halajat?


    • Stop ja Stot

      Oikeesti.
      Miten tuossa kuuluu ajaa?
      Pysähtyä Stop-merkille, ennen suojatietä. Ja taas pysäytysviivalle suojatien jälkeen?

      • Nyt kun pysäytysviiva on siirretty Kaaritien asfaltoinnin yhteydessä uuteen paikkaan eli suojatien jälkeen, osa autoilijoista pysähtyy edelleen ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle. Ja näin kuuluu tehdäkin jos suojatiellä/pyörätien jatkeella on tai sille on tulossa jalankulkijoita tai polkupyöräilijöitä, eli Alvar Aallontietä ajava on AINA väistämisvelvollinen suojatien käyttäjiä kohtaan. Jos suojatietä käyttäviä ei ole, kuuluu ajaa suojatien yli ja pysähtyä vasta valkoisen pysäytysviivän kohdalle. STOP -merkin kohdalla ei tarvitse pysähtyä ellei liikennetilanne sitä edellytä.
        MUTTA jos pysähdyt ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle, ON PYSÄHDYTTÄVÄ UUDELLEEN pysäytysviiva kohdalle !!! Pysäytysviiva on ehdoton.Tämä tuntuu nyt unohtuvan lähes kaikilta "vanhan viivan kohdalle" pysähtyviltä.
        "Mikäli pysäytysviiva on näkymättömissä, pitää pysähtyä sellaiseen kohtaan, josta on hyvä näkyvyys risteävälle tielle"
        Eli talvella, lumen peittäessä pysäytysviivan, voi pysähtyä stop-merkin kohdalla, jos omasta mielestä siitä kohtaa on riittävä näkyvyys risteävälle tielle, ja sen jälkeen jatkaa matkaa pysähtymättä. Omasta mielestäni näkyvyys Ala-Vistan suuntaan on stop-merkin kohdalla parempi kuin tämän uuden viivan kohdalla, varsinkin jos taitat sairaalasta päin tullessa vasemmalle (entisen) motellin suuntaan.
        Kiertoliittymään odotellessa ajellaan nyt näin...


      • Paljon maksaa?
        emali kirjoitti:

        Nyt kun pysäytysviiva on siirretty Kaaritien asfaltoinnin yhteydessä uuteen paikkaan eli suojatien jälkeen, osa autoilijoista pysähtyy edelleen ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle. Ja näin kuuluu tehdäkin jos suojatiellä/pyörätien jatkeella on tai sille on tulossa jalankulkijoita tai polkupyöräilijöitä, eli Alvar Aallontietä ajava on AINA väistämisvelvollinen suojatien käyttäjiä kohtaan. Jos suojatietä käyttäviä ei ole, kuuluu ajaa suojatien yli ja pysähtyä vasta valkoisen pysäytysviivän kohdalle. STOP -merkin kohdalla ei tarvitse pysähtyä ellei liikennetilanne sitä edellytä.
        MUTTA jos pysähdyt ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle, ON PYSÄHDYTTÄVÄ UUDELLEEN pysäytysviiva kohdalle !!! Pysäytysviiva on ehdoton.Tämä tuntuu nyt unohtuvan lähes kaikilta "vanhan viivan kohdalle" pysähtyviltä.
        "Mikäli pysäytysviiva on näkymättömissä, pitää pysähtyä sellaiseen kohtaan, josta on hyvä näkyvyys risteävälle tielle"
        Eli talvella, lumen peittäessä pysäytysviivan, voi pysähtyä stop-merkin kohdalla, jos omasta mielestä siitä kohtaa on riittävä näkyvyys risteävälle tielle, ja sen jälkeen jatkaa matkaa pysähtymättä. Omasta mielestäni näkyvyys Ala-Vistan suuntaan on stop-merkin kohdalla parempi kuin tämän uuden viivan kohdalla, varsinkin jos taitat sairaalasta päin tullessa vasemmalle (entisen) motellin suuntaan.
        Kiertoliittymään odotellessa ajellaan nyt näin...

        Paljon sellaisen kiertoliittymän rakentaminen maksaa? Ei kai sitäkin laiteta suunnittelemaan joku ajokortiton kuten Vistantien kohdalla sattui käymään.


      • näin on näppylät
        emali kirjoitti:

        Nyt kun pysäytysviiva on siirretty Kaaritien asfaltoinnin yhteydessä uuteen paikkaan eli suojatien jälkeen, osa autoilijoista pysähtyy edelleen ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle. Ja näin kuuluu tehdäkin jos suojatiellä/pyörätien jatkeella on tai sille on tulossa jalankulkijoita tai polkupyöräilijöitä, eli Alvar Aallontietä ajava on AINA väistämisvelvollinen suojatien käyttäjiä kohtaan. Jos suojatietä käyttäviä ei ole, kuuluu ajaa suojatien yli ja pysähtyä vasta valkoisen pysäytysviivän kohdalle. STOP -merkin kohdalla ei tarvitse pysähtyä ellei liikennetilanne sitä edellytä.
        MUTTA jos pysähdyt ennen suojatietä eli stop-merkin kohdalle, ON PYSÄHDYTTÄVÄ UUDELLEEN pysäytysviiva kohdalle !!! Pysäytysviiva on ehdoton.Tämä tuntuu nyt unohtuvan lähes kaikilta "vanhan viivan kohdalle" pysähtyviltä.
        "Mikäli pysäytysviiva on näkymättömissä, pitää pysähtyä sellaiseen kohtaan, josta on hyvä näkyvyys risteävälle tielle"
        Eli talvella, lumen peittäessä pysäytysviivan, voi pysähtyä stop-merkin kohdalla, jos omasta mielestä siitä kohtaa on riittävä näkyvyys risteävälle tielle, ja sen jälkeen jatkaa matkaa pysähtymättä. Omasta mielestäni näkyvyys Ala-Vistan suuntaan on stop-merkin kohdalla parempi kuin tämän uuden viivan kohdalla, varsinkin jos taitat sairaalasta päin tullessa vasemmalle (entisen) motellin suuntaan.
        Kiertoliittymään odotellessa ajellaan nyt näin...

        Pitää myös huomioida, että suojatien eteen pitää pysähtyä silloinkin, kun kevyttä liikennettä ei siinä olisikaan, jos joku muu autoilija on pysähtynyt siihen jo aiemmin. Ei ole siis hyvän tavan mukaista porhaltaa ohi sivulta, vaikka eri suuntaan olisikin ryhmittymässä.


      • ei ohi pysähtymättä
        näin on näppylät kirjoitti:

        Pitää myös huomioida, että suojatien eteen pitää pysähtyä silloinkin, kun kevyttä liikennettä ei siinä olisikaan, jos joku muu autoilija on pysähtynyt siihen jo aiemmin. Ei ole siis hyvän tavan mukaista porhaltaa ohi sivulta, vaikka eri suuntaan olisikin ryhmittymässä.

        Ei se mikään hyvätapa ole, vaan ihan laki, että suojatien eteen pysähtynyttä ei ohiteta pysähtymättä!
        "Ei ole siis hyvän tavan mukaista porhaltaa ohi sivulta, "


    • väärällä kaistalla

      Koska saadaan keskiviiva Kalevantielle?

      • Pysykää kaistalla

        MIllä konstia saataisiin ihmiset pysymään omalla puolen tietä? Kurvit leikataan ja kännykkä kourassa taikka korvalla ajellaan miten sattuu! Vanhasta muistista ajellaan niinkuin ennenkin eikä tajuta, että Kalevan/Alvar Aaallon tiellä liikenne on runsastunut tosi paljon niistä ajoista, kun vielä sai päästellä 8-kymppiä Parantolan paikkeilta.

        Pitäiskö ottaa kortti pois näiltä missä sattuu ajajilta, joilla ei ole mitään hajua, missä auto kulkee?


    • car5

      Tosi hyvä, kun pysähdysviivat ovat nyt kohdillaan. Näkee paljon paremmin risteyksestä tuleeko autoja vai ei.

    • eri mieltä

      Minun on pakko lausua eriävä mielipide tuohon näkyvyyteen. Jos olen kääntymässä sairaalan suunnalta vasemmalle, niin näkyvyys viivan kohdalta on olematon oikealta tulevaan (siinä on juuri ennen alikulkua "monttu"), lisäksi oikealta tuleva sairaalalle päin kääntyvä joutuu koukkaamaan aika pitkälle, jotta ei törmää vasemmalle kääntyvään autoon. Ei hyvä, entinen pysähdyspaikka ennen suojatietä oli parempi ja loogisempi paikka.

      • Pysy kaistalla!

        Miten sä oikein leikkaat niitä kurveja?
        " lisäksi oikealta tuleva sairaalalle päin kääntyvä joutuu koukkaamaan aika pitkälle, jotta ei törmää vasemmalle kääntyvään autoon. "


      • Liikenteen jakajia31
        Pysy kaistalla! kirjoitti:

        Miten sä oikein leikkaat niitä kurveja?
        " lisäksi oikealta tuleva sairaalalle päin kääntyvä joutuu koukkaamaan aika pitkälle, jotta ei törmää vasemmalle kääntyvään autoon. "

        Kalevantielle pitäisi saada useampaankin tienpäähän liikennejakajat ja pysäytysviivat, niin hullullun lailla leikataan tienpäistä. Ihan kuin ei muita olisi liikenteessä. Itseasiassa Kalevantiellä on liikennettä melko paljon - ihan tauotta.


    • eri mieltä

      Enhän minä siinä olekkaan koukannut, mutta olen vaan itse ollut näkemässä muutaman kerran, kun siinä melkein niistetään vasemmalle kääntyvän auton keula. Mutta se on kuitenkin toissijainen asia tässä jutussa. Itse asiassa tänään menin kyseisestä risteyksestä suoraan yli, niin ajoin tarkoituksella pysäytysviivalle asti ja en todellakaan meinannut nähdä tarjoustalolta päin tulevia, näkyvyyden peittää alikulun nousu ja alikulun kaide. Tää on tosiasia.

      • on se ihmeellistä

        Se toimii myös toisinpäin. Tarjoustalosta tulevat eivät tahdo nähdä sairaalan suunnalta tulevaa liikennettä. Keväälläkin sieltä tuli yksi moottoripyöräilijä eikä mitään ollut tehtävissä.


      • Hanaa vaan
        on se ihmeellistä kirjoitti:

        Se toimii myös toisinpäin. Tarjoustalosta tulevat eivät tahdo nähdä sairaalan suunnalta tulevaa liikennettä. Keväälläkin sieltä tuli yksi moottoripyöräilijä eikä mitään ollut tehtävissä.

        Paljonko oli pyörässä vauhtia?


      • Nopeudet alas

        Auto on saatava pysähtymään tien näkyvällä osuudella. Eli vauhti pois, jos ei näe! Jos ei itse älyä laskea nopeutta, niin auttaisiko 30 km/h -aluenopeusrajoitus noin 3 km säteellä keskustasta?


      • jamakawa
        Hanaa vaan kirjoitti:

        Paljonko oli pyörässä vauhtia?

        Siinä kurvissa kaks sataa suoralla täysillä,holmöt?


      • kuus21
        on se ihmeellistä kirjoitti:

        Se toimii myös toisinpäin. Tarjoustalosta tulevat eivät tahdo nähdä sairaalan suunnalta tulevaa liikennettä. Keväälläkin sieltä tuli yksi moottoripyöräilijä eikä mitään ollut tehtävissä.

        näin on. siinä paikassa täytyy olla tarkkana.


      • hyvää palvelua
        on se ihmeellistä kirjoitti:

        Se toimii myös toisinpäin. Tarjoustalosta tulevat eivät tahdo nähdä sairaalan suunnalta tulevaa liikennettä. Keväälläkin sieltä tuli yksi moottoripyöräilijä eikä mitään ollut tehtävissä.

        Tarjoustaloon pitäisi saada liittymä Alvar Aallon tieltä.

        Ja tietty Lidl siihen viereen!

        Ja vielä Teboil tai Neste.


    • Kiertoristeyskö, JES

      Jos et ole sairaalalta päin tullessa risteyksessä yksin, joudut pysähtymään aina vähintään kaksi kertaa. Edellä ajava pysähtyy missä pysähtyy (useimmiten stop-merkin kohdalla, jossa ei tarvitse pysähtyä, koska tiessä on valkoinen pysähtymisviiva), sä joudut pysähtymään sen perään ja sitten vielä valkoisen viivan eteen, jossa taasen lain mukaan pitää pysähtyä.

      Monta kertaa on myös käynyt niin, että olet sairaalalta tultaessa ensimmäisenä risteyksessä ja pysähtynyt oikeaan kohtaan, niin takaa tuleva, joka ei ole kääntymässä samaan suuntaan kuin sinä, tulee rinnalle ja peittää autollaan näkyvydeen, koska nyt risteykseen ennen valkoista viivaa mahtuu kaksi autoa rinnakkain. Näin joudut "haistelemaan" tuleeko sieltä joku vai ei, kun et toisen auton läpi näe,. Joten viiva on nyt kyllä täysin väärässä kohdassa. Ja toki tuon peittävän ajoneuvon kuljettava voisi ajatella muitakin kuin itseään, mutta eipä Suomen teillä sellaisia juurikaa ole.
      Ja lopuksi vinkki, jos ei risteyksessä näe: Katsokaa jo risteystä lähestyessänne, onko Vistalta päin tulossa autoja. Sillan kohdalta näkee tilanteen mainiosti. Tätä kutsutaan ennakoivaksi ajotavaksi. Muistakaa silti pysähtyä risteyksessä :)))

      • Pysky kaistalla

        Käsittämätöntä, että mailla ryhmitytään kahdelle kaistalle, vaikka kaistoja on vain yksi.

        Tämä ilmiö toistuu kaikissa risteyksissä. Pyykäistään sivusta ohi, vaikka pitäisi pysähtyä taakse ja odottaa edessä olevan liikkeelle lähtöä.

        Olisi Paimiossa liikennekurin suhteen poliisilla töitä!


      • vaikka nurmikolle
        Pysky kaistalla kirjoitti:

        Käsittämätöntä, että mailla ryhmitytään kahdelle kaistalle, vaikka kaistoja on vain yksi.

        Tämä ilmiö toistuu kaikissa risteyksissä. Pyykäistään sivusta ohi, vaikka pitäisi pysähtyä taakse ja odottaa edessä olevan liikkeelle lähtöä.

        Olisi Paimiossa liikennekurin suhteen poliisilla töitä!

        Ei kai järjenkäyttö kiellettyä ole.Jos tilaa rinnakkain,miksi ei nopeutettaisi tuota sumppua.


      • autokouluun1
        Pysky kaistalla kirjoitti:

        Käsittämätöntä, että mailla ryhmitytään kahdelle kaistalle, vaikka kaistoja on vain yksi.

        Tämä ilmiö toistuu kaikissa risteyksissä. Pyykäistään sivusta ohi, vaikka pitäisi pysähtyä taakse ja odottaa edessä olevan liikkeelle lähtöä.

        Olisi Paimiossa liikennekurin suhteen poliisilla töitä!

        Laki sanoo että jos kaksi autoa mahtuu ajamaan rinnakkain samaan suuntaan niin siinä on silloin kaksi kaistaa vaikka niitä ei olisi erikseen viivalla merkitty. Esimerkiksi jos tullaan liikennevaloihin ylävistalta niin siihen mahtuu ja saa ajaa kaksi henkilöautoa rinnakkain. Näin olen aina tehnyt ja tulen tekemään niin kauan kun se on laillista. Ota asioista selvää tai jää kotiin kiukuttelemaan.


      • Fiksuko?
        autokouluun1 kirjoitti:

        Laki sanoo että jos kaksi autoa mahtuu ajamaan rinnakkain samaan suuntaan niin siinä on silloin kaksi kaistaa vaikka niitä ei olisi erikseen viivalla merkitty. Esimerkiksi jos tullaan liikennevaloihin ylävistalta niin siihen mahtuu ja saa ajaa kaksi henkilöautoa rinnakkain. Näin olen aina tehnyt ja tulen tekemään niin kauan kun se on laillista. Ota asioista selvää tai jää kotiin kiukuttelemaan.

        Mä en kirjoittanut mitään siitä, mitä laki sanoo tai ei sano. "toki tuon peittävän ajoneuvon kuljettava voisi ajatella muitakin kuin itseään, mutta eipä Suomen teillä sellaisia juurikaa ole." Olet ilmeisesti juurikin yksi tarkoittamistani kuljettajista...
        Minä minä minä minä jee jee jee....


      • turha tunkea
        Fiksuko? kirjoitti:

        Mä en kirjoittanut mitään siitä, mitä laki sanoo tai ei sano. "toki tuon peittävän ajoneuvon kuljettava voisi ajatella muitakin kuin itseään, mutta eipä Suomen teillä sellaisia juurikaa ole." Olet ilmeisesti juurikin yksi tarkoittamistani kuljettajista...
        Minä minä minä minä jee jee jee....

        Minä 'ryhmityn' kyllä niin, että rinnalle ei mahdu, jos ei ole erikseen kahta kaistaa maalattu!

        Ai, että Paimiossa oikein liikenneruuhakaa! No, hoh-hoh!


    • mennään mistä sattuu

      Missä Paimiolaiset oikein ajavat korttinsa, kun niin ihme ajotapoja on pesiytynyt syvälle porukkaan?

      Kyllä pitäisi kaikki itseopetusluvat kieltää, jos tämä ajokulttuuri on sen seurausta!

      • niin on käynyt

        Peräänajoja pukkaa. Eräänkin autoilijan perään on jo kahdesti ajettu tuon pysäytysviivan vuoksi, kuten Kunnallislehti mainitsi. Menee vielä aikaa, ennen kuin ihmiset sen viivan paikan omaksuvat.


      • --------------------
        niin on käynyt kirjoitti:

        Peräänajoja pukkaa. Eräänkin autoilijan perään on jo kahdesti ajettu tuon pysäytysviivan vuoksi, kuten Kunnallislehti mainitsi. Menee vielä aikaa, ennen kuin ihmiset sen viivan paikan omaksuvat.

        Kuntsariako lukemalla te siellä opitte ajamaa?

        En enää ihmettele mitään.


    • hanski609

      Viivat on saatu kohdilleen. Vielä kun saisi Lidlin. Ja pillua.

      Miksei tietysti rahaakin.

    • great4

      Jotain hyvää sentään tapahtunut.

    • perään pukkaa

      MItes sitten kun talvi ja lumi/jää peittää pysäytysviivan?
      - Ajellaan vanhasta muistista, pysähdytään vanhalla viivalla, merkillä tai uudella viivalla? Mitä kukakin nyt muistaa.

      - Pysähdäytään merkillä, kun viivaa ei näy. Ainakin ne jotka, eivät viivasta tiedä pysähtyvät merkillä.

      Peräänajoja luvassa!

      • tasan ei mene

        Tuo on varmasti totta. Juuri tänä aamunakin eräs naisautoilija ajoi edelläni tullen sairaalan suunnasta ja kuinka ollakaan, hän pysähtyi yht'äkkiä suojatien eteen, vaikkei jalankulkijoita ollut mailla halmeilla. varsinaisen pysäytysviivan hän sitten jo ohittikin vauhdilla kääntyen oikealle. Mitä tästä opimme?


      • asd18
        tasan ei mene kirjoitti:

        Tuo on varmasti totta. Juuri tänä aamunakin eräs naisautoilija ajoi edelläni tullen sairaalan suunnasta ja kuinka ollakaan, hän pysähtyi yht'äkkiä suojatien eteen, vaikkei jalankulkijoita ollut mailla halmeilla. varsinaisen pysäytysviivan hän sitten jo ohittikin vauhdilla kääntyen oikealle. Mitä tästä opimme?

        Sen että riittävä turvaväli, oikea tilannenopeus ja tarkkaavaisuus estävät peräänajot ynnä muut hankalammissakin risteyksissä.


      • ammattikuski
        asd18 kirjoitti:

        Sen että riittävä turvaväli, oikea tilannenopeus ja tarkkaavaisuus estävät peräänajot ynnä muut hankalammissakin risteyksissä.

        ja hyvät renkaat.


    • mikä neuvoksi

      Ei näy talvella viivat ei.

      • viis veisaavat

        Siinäpä olisi nyt sopiva sakkorysä. Oikein seurasin yhtenä aamuna ja havaitsin, että ainakin joka toinen auto ajaa vauhdilla viivan yli.


      • suolaaristeyksiin

        Suolaa tielle, niin pysyy sulana.


      • näin tällä kertaa
        suolaaristeyksiin kirjoitti:

        Suolaa tielle, niin pysyy sulana.

        Jälleen oli siis pelti rytissyt mainitussa risteyksessä illalla. Itellan kuorma-auto oli tullut sairaalan suunnasta eikä ollut lainkaan nähnyt Kaaritieltä oikealta tulleen henkilöauton valoja, kun ne pysähdysviivan kohdalla jäävät peilin taakse. Henkilöautoilijalla ei ollut muuta mahdollisuutta kuin ajaa eteentulleen kuorma-auton kylkeen. Onneksi ei tällä kertaa tullut henkilövahinkoja, vaikka aineksia olisi ollut ja vain auto meni lunastukseen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe