Väinämöinen

Kreationistit, todistakaapa tieteellisesti että:

- Väinämöinen ei rakentanut venettä laulamalla
- Väinämöistä ei ole olemassa

18

175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaakobbbi

      Ei tarvitse mitään tuollaisia todistella. Minä tiedän, että Jumala on olemassa ja Väinämöinen ei. Raamattu on ainoa tieteellinen todiste, jota tarvitaan maailmassa, koska Raamattu todistaa itse itsensä sisällön totuuden. Kaikki on niin helppoa ja yksinkertaista. Siksi iloitsen olla uskossa.

      • Aika hyvää pilaa uskovaisista, mutta jo hiukan yliampuvaa.


    • xxxxxxKreationistit, todistakaapa tieteellisesti että:

      - Väinämöinen ei rakentanut venettä laulamalla
      - Väinämöistä ei ole olemassa xxxxxx

      Minulle on samantekevää onko Väinämöinen ollut olemassa vai ei. Samoin minua ei kiinnosta hänen veneenrakentamisensa.

      Tärkeämpää on tietää, että Jumala on olemassa ja että Hän on luonut maailmankaikkeuden, ihmiset, läimet ja kasvit.

      • >>Minulle on samantekevää onko Väinämöinen ollut olemassa vai ei. Samoin minua ei kiinnosta hänen veneenrakentamisensa.


      • Olet Jaakob muuten niin ennalta-arvattava että pilailija tuossa ylempänä vastasi jo profeetallisesti niin kuin sinä (Jaakobbbi 9.9.2013 22:48).


    • jyr

      Suomi on nuori kansakunta ja liian nuori on kalevalammekin ollakseen suomalaisten muinaistarustoa.
      Se on hiukan surullista.

      Mutta jos hakemalla hakee jotain yhtäläisyyksiä menneeseen ihmiskunnan yhteiseen muinaisuuteen josta sadoilla muilla kansakunnilla on yhtenäisemmät kertomukset, niin ainoa kauka haettu yhtienen piirre on se että Raamattu kertoo että Jumala sanallaan loi kaiken, sillä Raamattuhan sanoo että: " Jumala sanoi, ´tulkoon valkeus`, ja valkeus tuli. Ja väinämöinen lisäsi luomis-sanoihisa nuotit mukaan, eli lauleli milloin veneitä ja milloin jonkun vihollisensa suohon.
      Ja tuo suohon laulaminen toikin sitten mieleen vedenpaisumuksen.
      --Ja jos tarkkoja ollaan niin kertomus Väinämöisestä ja Ainosta johon Väinö oli ihastunut mutta joka aiheutti sitten pettymyksen ja vieläpä kuoli lopuksi, tuokin mieleen Aadamin joka oli hyvin ihastunut Eevaan mutta joka aiheutti pettymyksen ja kuoleman.
      Ja nimi Aino tuo sopivasti myös mieleen Eevan joka oli ainoa nainen tuolloin.

      --Joten käyttämällä tavallista maallikkoa huomattavasti parempaa muinaishistorian tuntemusta löysin kuin löysinkin Kalevalasta viitteitä siitä että Raamattu on totta.

      Meinaan että tiedettä se on historiakin. Ja otahan huomioon että yksikään teologian tohtori saatikka professori ei ole kyennyt tajuamaan tätä mikä toin juuri esille, joten tämäkin osoittaa sen että olen huomattavasti pätevämpi teologi kuin kaikki suomen papit yhteensä.

      • Jgvugguv

        Sinähän löytäisit linkin lätäkön ja vedenpaisumuksen välillä


      • jyr
        Jgvugguv kirjoitti:

        Sinähän löytäisit linkin lätäkön ja vedenpaisumuksen välillä

        Helpostihan tuo löytyi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Siperian_jäätyneet_mammutit

        Nämä Siperian jäätyneiltä soilta löydetyt jopa miljoonien mammuttien vedenpaisumuksessa kuolleet raadot yhdessä samoista kerrostumista löydettyjen hirvien ja susien kanssa ovat sopivasti lähellä muinaisia suomalaisten asuinsijoja, joten eiköhän se vain ollut tuo mammuttihautausmaa väinämöisenkin esi-isien kulkureitillä kun he vaelsivat baabelin tornin juurelta Volgan mutkaan ja sieltä Suomeen. Joten väinämöisen suohonlaulanta on historiallinen jäänne tuosta mieleenpainuneesta suo-hautausmaasta.


      • jyr kirjoitti:

        Helpostihan tuo löytyi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Siperian_jäätyneet_mammutit

        Nämä Siperian jäätyneiltä soilta löydetyt jopa miljoonien mammuttien vedenpaisumuksessa kuolleet raadot yhdessä samoista kerrostumista löydettyjen hirvien ja susien kanssa ovat sopivasti lähellä muinaisia suomalaisten asuinsijoja, joten eiköhän se vain ollut tuo mammuttihautausmaa väinämöisenkin esi-isien kulkureitillä kun he vaelsivat baabelin tornin juurelta Volgan mutkaan ja sieltä Suomeen. Joten väinämöisen suohonlaulanta on historiallinen jäänne tuosta mieleenpainuneesta suo-hautausmaasta.

        "Joten käyttämällä tavallista maallikkoa huomattavasti parempaa muinaishistorian tuntemusta löysin kuin löysinkin Kalevalasta viitteitä siitä että Raamattu on totta.[...] Joten väinämöisen suohonlaulanta on historiallinen jäänne tuosta mieleenpainuneesta suo-hautausmaasta."

        jyr on kylla hauskemmasta paasta trolleja. Valilla tuntuu etta seuraan palstaa vain saadakseni paivan fiksit jyrin plajaytyksista.

        Kiitos vaan taas nauruista!


      • jyr
        silverjew kirjoitti:

        "Joten käyttämällä tavallista maallikkoa huomattavasti parempaa muinaishistorian tuntemusta löysin kuin löysinkin Kalevalasta viitteitä siitä että Raamattu on totta.[...] Joten väinämöisen suohonlaulanta on historiallinen jäänne tuosta mieleenpainuneesta suo-hautausmaasta."

        jyr on kylla hauskemmasta paasta trolleja. Valilla tuntuu etta seuraan palstaa vain saadakseni paivan fiksit jyrin plajaytyksista.

        Kiitos vaan taas nauruista!

        Kiitos kauniista sanoistasi silver, olet ymmärtänyt jutun juonen.

        Hauskaa on minullakin näitä väsätessä. Varsinkin kun puolet porukasta on tosikkoja. Niitä on kiva huudattaa.


      • tieteenharrastaja

        Jätit sitten mainitsematta Jeesus-lapsen Kalevala-esiintymisen. Olisi kai ollut liian sakea todiste tällaisten myyttien Raamattu-yhteyksien todellisista juurista.


      • jyr
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Jätit sitten mainitsematta Jeesus-lapsen Kalevala-esiintymisen. Olisi kai ollut liian sakea todiste tällaisten myyttien Raamattu-yhteyksien todellisista juurista.

        Ai ai , pieleen meni taas. Ei kerro Gilgames eikä muut kansantarut Jeesuksesta, kas kun Jeesus ilmaantui maan päälle vasta hyvin paljon sen jälkeen kun vedenpaisumus ja baabelin torni olivat olleet ja menneet ja kansat vaelleet ties minne.
        Väinämöisenkin esi-isät vasta kärkkysivät Suomeen pääsyä Jeesuksen päivinä.

        Olisi kannattanut olla historian tunnilla valveilla.


      • O'ou
        jyr kirjoitti:

        Helpostihan tuo löytyi.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Siperian_jäätyneet_mammutit

        Nämä Siperian jäätyneiltä soilta löydetyt jopa miljoonien mammuttien vedenpaisumuksessa kuolleet raadot yhdessä samoista kerrostumista löydettyjen hirvien ja susien kanssa ovat sopivasti lähellä muinaisia suomalaisten asuinsijoja, joten eiköhän se vain ollut tuo mammuttihautausmaa väinämöisenkin esi-isien kulkureitillä kun he vaelsivat baabelin tornin juurelta Volgan mutkaan ja sieltä Suomeen. Joten väinämöisen suohonlaulanta on historiallinen jäänne tuosta mieleenpainuneesta suo-hautausmaasta.

        "Nämä Siperian jäätyneiltä soilta löydetyt jopa miljoonien mammuttien vedenpaisumuksessa kuolleet raadot ..."

        Taas tämä sama valhe:-)
        Et edelliselläkään kerralla pystynyt kertomaan, missä näistä miljoonien raatojen kasoista kerrotaan.


      • tieteenharrastaja
        jyr kirjoitti:

        Ai ai , pieleen meni taas. Ei kerro Gilgames eikä muut kansantarut Jeesuksesta, kas kun Jeesus ilmaantui maan päälle vasta hyvin paljon sen jälkeen kun vedenpaisumus ja baabelin torni olivat olleet ja menneet ja kansat vaelleet ties minne.
        Väinämöisenkin esi-isät vasta kärkkysivät Suomeen pääsyä Jeesuksen päivinä.

        Olisi kannattanut olla historian tunnilla valveilla.

        Tällaisella myytillä tarkoitan tietysti aikaisintaan toisella vuosituhannella muistiin kirjattua. Kalevala on niistä nuoremmasta päästä ja Gilgames yksi harvoista muunlaisista.

        Jeesus-lapsi on tietenkin paitaa housun päällä pitävien pappien runonlaulajille esittelemä.


      • kvasi2

        Oleellista on myös se, että sotkan muna sisältää sotkan muodostumiseen tarvittavan informaation.


    • KATin haamu

      Karjalasta päin on löytynyt maailman vanhin kalaverkko, 10 400 vuotta vanha.
      Itsekin olen nähnyt sen ilmieläväisenä Kansallismuseossa.

      Suattaapi olla vaikka Väinämöisen ittesä kutoma.


      http://fi.wikipedia.org/wiki/Antrean_verkko

      • KATin haamu

        Tulkitsenko nyt tunnot oikein ?
        Kreationistit karttaa ja halveksuu Suomen historiaa, taruja ja museoita. Heitä ei saa sinne rahalla vetämällä , ei ees pyssyllä uhkaamallakaan ? Ettei käy kuin Junkkaalalle jolle museoissa syntyy suuri kääntymys.. ?


      • jyr

        Pitääkö teille koko ajan opettaa myös historiaa.

        Siis mikäkö on Antrean verkko?
        Tuosta verkosta sai nimensä tuo Antrean pitäjä aikoinaan.

        Tuo verkko on oikeasti se verkko jolla kalastettiin Genesaretin järvestä se maailmankuulu Pietarin kalansaalis.
        Mutta tuo verkko itsessään oli Pietarin kalastajaveljen Andrean omaisuutta.

        Tässä vaadittava linkki-todiste: http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?ref=Joh. 1:40&rnd=1378844503564

        Ja tuo verkko joutui Antreaan siten että Väinämöinen oli sen ostanut ollessaan pyhiinvaellusmatkalla palestiinassa nuorena miehenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe