Kuolemanpelko.

Yual

Olen ollut vuoden peloissani kuoleman takia.
Olen terve ja elän todennäköisesti hyvää elämää vielä 50vuotta, sillä minulla on hyvät geenit, joten kuolema ei ole ajankohtainen asia.
Pelko siitä on kuitenkin musertava ja se tuhoaa elämäni.
Kyseessä ei ole varsinaisesti kuoleman pelkääminen, vaan sen jälkeisen tilan.

Täten kenties ymmärrätte, miksi kirjoitan 'Uskontojen uhrit' palstalle.
Pelkoa ei ollut, kun en ollut perehtynyt uskontoihin. Uskoin JUMALAAN, mutten koskaan ajatellut mitään elämän jälkeisestä.
Aloin sitten lukea hiukan Raamattua, josta pidin kyllä, mutta sen kautta aloin ajattelemaan kuoleman jälkeistä tilaa.

Syy ei siis ole Raamatun, se vain sattui länsimaalaiselle pojalle olemaan ensimmäinen lähde, josta kuolemanjälkeisen miettiminen sai alkunsa.

Olen perehtynyt seuraaviin uskontoihin kuoleman jälkeisen tilan suhteen:
Islam
Zarathustralaisuus
Kristinusko
Buddhalaisuus
Jainismi

Näiden uskontojen helvetit piinaavat minua ja pilaavat elämäni.
En halua joutua helvettiin edes minuutiksi, mutten halua myöskään seurata näitä uskontoja, sillä en pidä niistä tai niiden opeista lainkaan.

Olen ajatellut terapiaa, mutta mitä he voivat tehdä?
Pystyvätkö he todistamaan 100% varmasti, ettei helvettiä ole...
Eivät pysty, eikä muita keinoja ole.
Olen meditoinut, rukoillut, lukenut ateistien kirjallisuutta, käyttänyt lääkkeitä, mutta mikään ei auta pysyvästi.
Lääkkeillä saan turrutettua aivoni päiväksi, mutta sivuvaikutuksia on liikaa.

Kaikki minkä aloitan loppuu helvetinpelkooni.
Koulu, työ, harrastukset ja kaverisuhteet; kaikki tuhoutuneet helvetin takia.
En halua tappaa itseäni, kun se saattaa olla vain nopeampi tie helvettiin.
Yritän voimistaa itseäni, jotta en kokisi enää ahdistusta tai kipua yhtään mistään, jolloin voisin nautti olostani jopa ikuisessa helvetissä.

Onko muita samassa jamassa?

24

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei aihetta pelätä
      • Yual

        Mutta miten tuo todistaa, ettei helvettiä tai uudestisyntymää ole?


      • Yual kirjoitti:

        Mutta miten tuo todistaa, ettei helvettiä tai uudestisyntymää ole?

        yual
        Ei niitä voi todistaa,ne ovat olemassa,elämään ei pääse jollei ole uudestisyntynyt ylhäältä.


      • Yual
        kuulija1 kirjoitti:

        yual
        Ei niitä voi todistaa,ne ovat olemassa,elämään ei pääse jollei ole uudestisyntynyt ylhäältä.

        No tietenkin kristittynä näet asian tavallasi ja kunnioitan kantaasi.
        On kuitenkin muitakin helvettejä kuin Ilmestyskirjassa mainittu helvetti, eikä Jeesukseen uskominen pelasta, jos kristinusko sattuukin olemaan oikeassa.
        Kristinuskon puolesta ei ole aitoja todisteita, pelkästään subjektiivisia kokemuksia, parituhatta vuotta vanha kirja ja "tiedemiehiä", jotka eivät tunne edes biologian, kemian tai fysiikan alkeita, tai jotka ovat erittäin puolueellisia.


      • Yual kirjoitti:

        No tietenkin kristittynä näet asian tavallasi ja kunnioitan kantaasi.
        On kuitenkin muitakin helvettejä kuin Ilmestyskirjassa mainittu helvetti, eikä Jeesukseen uskominen pelasta, jos kristinusko sattuukin olemaan oikeassa.
        Kristinuskon puolesta ei ole aitoja todisteita, pelkästään subjektiivisia kokemuksia, parituhatta vuotta vanha kirja ja "tiedemiehiä", jotka eivät tunne edes biologian, kemian tai fysiikan alkeita, tai jotka ovat erittäin puolueellisia.

        Yyal
        vastaus jeesus itse sanoo joka uskoo
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon Matt 7:21

        Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.


      • Yual
        kuulija1 kirjoitti:

        Yyal
        vastaus jeesus itse sanoo joka uskoo
        "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon Matt 7:21

        Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan.

        Niin Raamatun mukaan, mutta on paljon muitakin uskontoja.
        Kristinusko on yksi monien joukosta.
        Mukavaa, jos Jeesus on tarjonnut sinulle rauhan mieleesi.


      • Yual kirjoitti:

        Niin Raamatun mukaan, mutta on paljon muitakin uskontoja.
        Kristinusko on yksi monien joukosta.
        Mukavaa, jos Jeesus on tarjonnut sinulle rauhan mieleesi.

        Yual
        Vastaus
        Uskoto opetus asia miten opetetaan,ei pelastsu. Jeesus voi tarjota kaikille jota sitä haluavat,uskovat häneen. Sitä rauhaa ei pois saakka,jos lupuu mettää sen kyllä.


      • Yual
        kuulija1 kirjoitti:

        Yual
        Vastaus
        Uskoto opetus asia miten opetetaan,ei pelastsu. Jeesus voi tarjota kaikille jota sitä haluavat,uskovat häneen. Sitä rauhaa ei pois saakka,jos lupuu mettää sen kyllä.

        Voisit hiukan panostaa kirjoittamiseen.
        En osaa oikein vastata, kun en ymmärtänyt täysin sitä, mitä yritit kertoa.
        Voisitko kertoa viestisi hiukan vähemmällä,määrällä kirjoitusvirheitä :)


      • Yual kirjoitti:

        Voisit hiukan panostaa kirjoittamiseen.
        En osaa oikein vastata, kun en ymmärtänyt täysin sitä, mitä yritit kertoa.
        Voisitko kertoa viestisi hiukan vähemmällä,määrällä kirjoitusvirheitä :)

        Yyal
        vastaus
        kirjoitus virhee en ovat,kirjoittaessa mukana,en saaniitä pois.
        Uskonnon opetus,pelastuksen kannalta on että opetus tapahtuu Raamatun pohjalta.
        Uskonto ei pelasta ketään,pelastaja on Jeesus itse.


      • Yual
        kuulija1 kirjoitti:

        Yyal
        vastaus
        kirjoitus virhee en ovat,kirjoittaessa mukana,en saaniitä pois.
        Uskonnon opetus,pelastuksen kannalta on että opetus tapahtuu Raamatun pohjalta.
        Uskonto ei pelasta ketään,pelastaja on Jeesus itse.

        Mikset saa niitä pois?


      • Yual kirjoitti:

        Mikset saa niitä pois?

        Yual
        vastaus
        helpomi sanottukuin tehty,lapsen havaitusta lukihäiriöstä,sen eteen teen jatkuvastai työtä poistaaksen edes oan.
        Aidin kieli on kuusi koko koulajan,kaikki kirjoitus aineet joudin kirjoittamaa kahteen kertaan,viheiden takia,tympäänytti tosiaan välillä.


    • ei aihetta pelätä

      Se jää uskon asiaksi, kuten uskomukset uudestisyntymästäkin. Ei ole mitään objektiivisia todisteita hel'vetistä eikä uudestisyntymisestä, ja Raamatussa ei ole piinahelvettiä.

      • Yual

        Niin se jääkin uskon asiaksi ja se juuri pelottaakin.
        Lapsena pelkäsin mörköä, vaikka veikkasinkin, ettei mörköä ole olemassakaan.
        Veikkaan, että elämä loppuu fyysiseen kuolemaan, mutten saa ajatusta 'jos kuitenkin' päästäni pois.


    • ei aihetta pelätä

      Itseäni on auttanut kuolemanpelosta pois tutustuminen aiheeseen sopivien tieteenalojen tutkimustuloksiin: kulttuurihistoria, uskontotiede (miten uskonnot ylipäätään taivaineen ja helvetteineen tms ovat syntyneet) ja eksegetiikka (raamatunselitystiede) sekä biologia ja aivotutkimus ("sielu" on tarpeeton oletus, ihminen on psykofyysinen holistinen olento, joka kuolee kuolemassa kokonaan).

      • Yual

        Olen itsekin perehtynyt, mutta silti pelko kalvaa mieltä.
        En osaa blokata ideaa helvetistä, vaikka se onkin epälooginen ja naurettava ihmismielen sivutuote.
        Pelottaa silti ja elämä menee piloille.


      • Yual kirjoitti:

        Olen itsekin perehtynyt, mutta silti pelko kalvaa mieltä.
        En osaa blokata ideaa helvetistä, vaikka se onkin epälooginen ja naurettava ihmismielen sivutuote.
        Pelottaa silti ja elämä menee piloille.

        Yual
        vastaus
        Joka haluaa säilyttä elämänsä kadotta sen,mutta joka katdotta elämän minun takiani on sen löytävä,näin Jeesus sanoon kuulioileen.
        Koska Jeesukessa on täysi elämä ja niissä jota ovat hänen omiaan,Jeeuksen rakkaus karkoittaa pelon sillä siinä on rangaistus,pelko on synnin seurauasta.


      • olet herätyksessä
        Yual kirjoitti:

        Olen itsekin perehtynyt, mutta silti pelko kalvaa mieltä.
        En osaa blokata ideaa helvetistä, vaikka se onkin epälooginen ja naurettava ihmismielen sivutuote.
        Pelottaa silti ja elämä menee piloille.

        Jumala on laittanut jumalkaipuun sisimpääsi: siksi etsit ja pohdit uskonasioita. Siitä tunteesi juontaa.


    • en enää pelkää

      Kuule minä olin juuri tuossa hieveässä helvetin pelossa noin 15-vuotiaana. Pelasin spiritismiä ja tiesin että se on saatanan peli ja koin että henkimaailma on totta. Sitten tulin uskoon, pyysin Jeesusta Kristusta tulemaan elämääni ja antamaan sielulleni rauha. Kuule, vain Jeesus Kristus on vastaus tähän pelkkoosi. Ilman häntä ihminen on helvetin oma. Mitkään terapia ei voi antaa sinulle 100 % vastausta että helvettiä ei ole.
      Minun isomummoni on saanut näyssä nähdä helevetin. On kertonut, että ei mitekään voi kuvailla helvetin hirveyttä.

    • katjuska6

      Nauttia olosta jopa ikuisessa helvetissä =) Ei taida sitten helvetti ollakaan. Ehkäpä helvetti onkin vain kuvitelmaa.Tosin en voi minäkään sitä sinulle todistaa. Taidat kyllä olla siinä helvetissä nyt. Pahin helvetti voi olla oman pään sisällä. Mikä voisi saada oman pikku helvettimme katoamaan?

      Ajattelisin että yksi mikä voisi auttaa on se, että annamme armon itsellemme. Tarkoitan tällä, että annamme itsellemme anteeksi. Jos uskot Jumalaan, niin Hänkin antaa anteeksi. Tätähän ne uskontokunnatkin joka puolella toitottaa =)
      Saako itselleen antaa anteeksi? Miksi ei saisi. Jokainen ihminen on erehtyväinen, enkä usko että mistään maailmankolkasta löytyy täydellistä ihmistä. Pitäisikö sinun olla täysin viaton? Jos olisi olemassa jossain täysin viaton ihminen, hän ei olis enää ihminen. Miksi uskot, että joutuisit helvettiin? Toivon, että Jumalasi ei ole muuttunut tuomion jumalaksi. Unohda kaikki uskontokunnat, ei Jumala niitä tarvitse. etkä sinäkään. Jumala on kaikkialla, eikä Hän ole tuomion jumala vaan rakkauden. Vain sydämellään näkee hyvin.
      Tämä oli yksi mielipide, jos näet asian toisin se on ok. Kuka voi väittää tietävänsä absoluuttisen totuuden?

      • Yual

        Olen kyllä helvetissä nyt.
        Onhan sanottu: "Pahan pelko on itse pahuutta pahempi."

        Aivot vain ovat niin monimutkainen mekanismi, että vaikka kuinka toitottaa, että Jumala on rakkaus, eikä palvontaa vaativa ja kiduttava Herra, kuten moni opettaa, niin silti se pelko saa otteen mielestäni.
        Välillä minulla on hyviä hetkiä ja katselen ihaillen taivaanrantaa ja Luojan luomusta,
        eikä pelolle ole sijaa, mutta sitten muistuu mieleen Islamin, kristinuskon ja muiden uskontojen toivottomat ja vihaisat dogmit, joilla kaltaisiani pelkureita hallitaan.

        Eniten minua häiritsee se, että mikäli joku näistä uskonnoista pitääkin paikkansa, niin sen dogmin unohtaminen ei muuta totuutta yhtään ja olen matkalla helvettiin, vaikka nyt sattuisinkin unohtamaan sen hetkeksi.


      • siinä se on
        Yual kirjoitti:

        Olen kyllä helvetissä nyt.
        Onhan sanottu: "Pahan pelko on itse pahuutta pahempi."

        Aivot vain ovat niin monimutkainen mekanismi, että vaikka kuinka toitottaa, että Jumala on rakkaus, eikä palvontaa vaativa ja kiduttava Herra, kuten moni opettaa, niin silti se pelko saa otteen mielestäni.
        Välillä minulla on hyviä hetkiä ja katselen ihaillen taivaanrantaa ja Luojan luomusta,
        eikä pelolle ole sijaa, mutta sitten muistuu mieleen Islamin, kristinuskon ja muiden uskontojen toivottomat ja vihaisat dogmit, joilla kaltaisiani pelkureita hallitaan.

        Eniten minua häiritsee se, että mikäli joku näistä uskonnoista pitääkin paikkansa, niin sen dogmin unohtaminen ei muuta totuutta yhtään ja olen matkalla helvettiin, vaikka nyt sattuisinkin unohtamaan sen hetkeksi.

        Jos luotat Jeesukseen Vapahtajaan niin et joudu helvettiin. Jeesus antaa anteeksi kaikki epäilyt ja enisen elämäsi. Turvaudu vain hänen armoonsa.


    • Antti Ateisti

      Ehkäpä vastaus löytyy sinusta itsestäsi ja siitä miksi ylipäänsä uskot.

      http://exmormoni.blogspot.fi/2012/12/miksi-ihmiset-uskovat.html

      Uskomisesta luopuminen on vaikeaa, mutta palkitsevaa. Kun pääsee eroon mieltä kalvavista uskomuksista suhtautuminen elämään ja sen arvostaminen on helpompaa. Ainakin omalla kohdallani elämäni on saanut merkittävää lisäarvoa kun olen hyväksynyt ja sisäistänyt sen rajallisuuden ja ainutkertaisuuden.

      Jos uskoo todeksi jotain sillä perusteella, ettei sen olemattomuudesta ole todisteita, ihminen perustaa elämänsä argumentointivirheeseen. Olemattomia asioita ei voida todistaa puoleen tai toiseen, vain olemassa oleville asioille voidaan löytää todisteita. Jää sitten jokaisen omalle vastuulle uskooko niitä asioita joista löytyy todisteet vai täyttääkö päänsä kaikenlaisella huuhaalla, jolle ei löydy ensimmäistäkään konkreettista todistetta.

      Opettelemalla ajattelemaan kriittisesti ja hylkäämään perusteettomia väitteitä vie myös uskomattoman pitkälle.

      http://www.youtube.com/watch?v=6OLPL5p0fMg

    • hope8

      Olen ollut samassa tilassa lapsuudestani lähtien, sillä minut kasvatettiin pelkäämään Jumalaa ja kadotusta. Tekstisi on kuin minun kirjoittamaani. Koin olevani samanlaisessa umpikujassa. Helvettiin joutumisen pelko oli hirveä ja vei kaiken hyvän elämästäni. Uskovien "lohdutukset" rakastavasta jumalasta ja pelastavasta uskosta olivat vain tyhjiä sanoja. Samoin raamatunlauseiden tarjoaminen lohduksi ja avuksi. Ne lisäsivät vain ahdistustani. En halunnut uskoa, vaan koin, että elämäni olisi helpompaa ilman Jumalaa. Mutta jos ei usko, niin helvetti kutsuu. Siinäpä umpikuja.

      Totesit, ettei terapia auta, kun ei kukaan terapeutti voi sinua vakuuttaa. Terapiaa kuitenkin suosittelen omakohtaisella kokemuksella. Olet uskonnon (et uskon) uhri. Se mitä pelkäät, kumpuaa sinusta itsestäsi. Pelkosi ei ole kutsua Jumalan yhteyteen yms, vaan sairaalloisella tavalla uskovien ihmisten propagandaa, jonka tehtävänä ei ole auttaa, vaan pitää sinut samassa koukussa, jossa he itsekin ovat. Osa ei toki tee sitä tahallaan, vaan luulevat toimivansa oikein. Oikea usko, uskoitpa sitten mihin tahansa, on rauhaa ja tyyneyttä ja turvallisuutta tuovaa.

      Sinun on mahdollista vapautua peloistasi ja tehdä itse valintasi uskonasioiden suhteen, tai olla uskomatta yhtään mihinkään. Et tarvitse kenenkään vakuutteluja helvetin olemassaolosta tai olemattomuudesta. Et ehkä pysty uskomaan tällaiseen mahdollisuuteen juuri nyt, kuten en minäkään alkuun uskonut, mutta voin kertoa sinulle, että tästä on mahdollista vapautua - oikeasti.

      Et menetä mitään, jos hakeudut terapiaan. Toivon sinulle valoisampaa tulevaisuutta ja vapautta kulkea hyvillä mielin omaa tietäsi.

    • jotain hyötyä

      No ainakin terapetuin pannisaldo siitä hieman kasvaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe