Rivatril 0,5 mg

Jau 62

Onko 3 kertaa 0,5mg/vrk Rivatril lääkettä liikaa? Olen menossa psykiatrin tapaamiseen perjantaina. Lisänä on Ketipinor 2kertaa 100mg/ vrk. Mitä olette mieltä? Voin näillä lääkkeillä oikein hyvin.

33

12204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä 7 vuotta jo

      1,5mg rivatrilia on lasten annos, sanoi mulle neurologi.

      • Anonyymi

        Kakkapökäle seinään


    • lopetti seinään

      Samoin minun mielestä 1,5 mg/vrk on lasten annos.

      Minulla psykiatri lopetti Rivatrilin "seinään", sillä hänen mielestä vain neuroleptit ja SSRI:t auttavat, mutta bentsot ovat tarpeettomia.

    • aöldkja

      Syö toki enemmän vaan, kysy jos saat vielä Xanoria, se auttaa ahdistukseen ja uneen todella hyvin.

      • Anonyymi

        Hyvät ihmiset, kun teille määrätään uusia lääkkeitä niin tarkistakaa etteivät ne vaikuta keskushermostoon. Niihin jää aina kiinni. Jos ette halua narkkareiksi tai vaatikaa lääkäriltä että käytte läpi parin kuukauden jälkeen kuinka lääke on sopinut teille. Itse olen käyttänyt rivatrilia 0,5 mg x5 tbl/vrk. Nyt käytän paniikkihäiriöön samat 5 tabl/ vrk. Keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ovat huonoja koska niissä on kovat vieroitusoireet. Älkää käyttäkö PAMEJA. Ottakaa lääkkeistä selvää etukäteen. Teillä on lain mukaan oikeus kieltäytyä lääkkeestä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ihmiset, kun teille määrätään uusia lääkkeitä niin tarkistakaa etteivät ne vaikuta keskushermostoon. Niihin jää aina kiinni. Jos ette halua narkkareiksi tai vaatikaa lääkäriltä että käytte läpi parin kuukauden jälkeen kuinka lääke on sopinut teille. Itse olen käyttänyt rivatrilia 0,5 mg x5 tbl/vrk. Nyt käytän paniikkihäiriöön samat 5 tabl/ vrk. Keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ovat huonoja koska niissä on kovat vieroitusoireet. Älkää käyttäkö PAMEJA. Ottakaa lääkkeistä selvää etukäteen. Teillä on lain mukaan oikeus kieltäytyä lääkkeestä !

        "Ottakaa lääkkeistä selvää etukäteen."
        Eli juuri se mitä sinä et ole tehnyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvät ihmiset, kun teille määrätään uusia lääkkeitä niin tarkistakaa etteivät ne vaikuta keskushermostoon. Niihin jää aina kiinni. Jos ette halua narkkareiksi tai vaatikaa lääkäriltä että käytte läpi parin kuukauden jälkeen kuinka lääke on sopinut teille. Itse olen käyttänyt rivatrilia 0,5 mg x5 tbl/vrk. Nyt käytän paniikkihäiriöön samat 5 tabl/ vrk. Keskushermostoon vaikuttavat lääkkeet ovat huonoja koska niissä on kovat vieroitusoireet. Älkää käyttäkö PAMEJA. Ottakaa lääkkeistä selvää etukäteen. Teillä on lain mukaan oikeus kieltäytyä lääkkeestä !

        Keskushermostoon vaikuttavat aineet eivät ole läheskään aina riippuvuutta aiheuttavia saati väärinkäyttöpotentiaalia omaavia aineita.

        Rivatril, kuten useat muut bentsodiatsepiinit, on kyllä voimakkaasti noita molempia, eikä niitä kannata syödä säännöllisesti ellei ole jostain syystä aivan pakko ja silloinkin enintään 1-4 viikkoa. Tällaisenkin pätkän jälkeen annos täytyy laskea kontrolloidusti ja vieroitusoireisto voi tulla siltikin pintaan.

        Vinkiksi että valtaosa ihmisistä jotka käyvät läpi nettiterapian saavat pitkäaikaisen ahdistuneisuuden hallintaan. Itse en ole kokeillut, mutta pelkästään liikunta ja päihteettömyys saivat oman yleistyneen ahdistuneisuuteni mainiosti kontrolliin.


    • xertyui

      Mulla menee päivällä 2mg ja illalla 2mg eli yhteensä 4mg päivässä.

    • xzx

      mikä on diapamin ja rivarilin ero?

      • ennen vs. jälkeen

        Rivatril ennaltaehkäisee epilepsiakohtausta oikealla annoksella, kun taas Diapam otetaan vasta kohtauksen jälkeen.


    • cccrgfg

      siis en käytä rivaa epilepsiaan vain lääkäri on määrännyt sen ahdistukseen, niin onko tämä rivatril jotenkin tehokkaampi ahdistukseen, kun diapam?
      kun olen ymmärtänyt, että diapam vaikuttaaa nopeesti, mutta ei vaikustuskaan kestä pitkään.. rivatril käsittääkseni alkaa vaikuuttaan hitaammin ja vaikutus kestää pidempään, siis ahdistus lääkkeeksi tätä myös käytetään epilepsian lisäksi.

      enhän ole ihan väärässä?

    • sitä 7 vuotta jo

      Rivatril vaikuttaa pitkään eli 12-24 tuntia.

      Toleranssi ei nouse.

      Diapam vaikuttaa lyhyemmän aikaa ja toleranssi nousee.

      Kokeile myös ravintoa ja ravintolisiä ehdottomasti.

      Älä nosta rivatril annostasi ethän?

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/laakkeet.htm

      • Paskapuhetta! Niin kuin kaikki bentsodiatsepiinit niin myös rivatril aiheuttaa toleranssin nousemista riippuvuuden lisäksi.


    • ccrgfg

      ennen otin diapamin aamulla, että jaksoin päivän ilman ahdistuksia tai paniikkiia, mutta loppupäivästä ei enää vaikutusta ollutkaan. niitä piti ottaa 2-3 10mg eli pitkin päivää napsia.
      miten rivan kanssa? ottaa illalla, että vaikuttaa seuraavan päivän?

      hyvä tieto, ettei rivasta toleranssi nouse.
      taitaa olla rivatril tehokkaampi, ku diapam.

      ja, kun annoksen pitää samana.

      • 24 h

        Aamulääke vaikuttaa seuraavaan aamuun oikealla annoksella Rivatrililla, kuten toinen 7 vuotta kokenut mainitsi.
        Tosiaan Diapamin vaikutus on muutama tunti.


      • sitä 7 vuotta jo

        Otan illalla ja vaikuttaa seuraavaan iltaan.

        Sama annos ollut jo 7 vuotta.

        Syön sitä fibromyalgiaan. Auttaa lihasjäykkyyteen ja kipuun.

        Eli lääkettä käytetään moneen eri tarkoitukseen.

        Masennus ja ahdistus läks ravinnolla eli suosittelen lämpimästi edes kokeilemaan.


    • Ei koukuta

      Rivatril muka pitkävaikutteinen. Ei päde ainakaan minuun.Vaikutus ei kestä kauaa. En edes ole käyttänyt sitä pitkään. Diapam on parempi.

      • sitä 7 vuotta jo

        Riippuu varmaan mihin sitä käyttää?

        Jos haluaa sen "päihdyttävän" vaikutuksen, niin se kestää minulla 3-4 tuntia (otin kerran aamulla lääkkeen), mutta muuten lääke vaikuttaa 24h.


    • Sekä klonatsepaami että diatsepaami ovat _molemmat_ pitkävaikutteisia bentsodiatsepiineja. Puoliintumisajat: Diapam 5 mg t ½ (h) 14-90, Rivatril 0,5 mg t ½ (h) 19-30 (Huttunen 2008, 277).

      Diatsepaami alkaa vaikuttaa nopeammin ja ainakin kohdallani, kun sitä harvoin olen saanut, on toiminut paremmin kuin klonatsepaami, joka on minulle määrätty varsin pienellä annoksella (0,5 mg ½ ½ 1) vapinaan.

    • riva

      Syön rivaa jo yli 20 v. Toleranssi ei ole noussut eli 2 x0,5 mg vrk:ssa tarvittaessa.

      • MrPanic

        Itse popsinut vajaa 2 vuotta, välillä ilman lyhyitä jaksoja. Paniikkihäiriöön/sos.fobiaan, että pystyi käymään töissä. Aluksi jo yksi 0,5mg tabu "nousi päähän" mukavasti ja riitti iltapäivään oikein hyvin. Annostus oli max 2x0,5mg/vrk. Sillä meni melkein vuosi ok, välillä ilmankin ollen. Mutta sitten toleranssi nousi pikkuhiljaa, ikäänkuin elimistö tottui lääkkeeseen eikä siitä saanut enää samanlaista turruttavaa vaikutusta, ja pahoissa paikoissa ei riittänyt alkuunkaan (toisin kuin aivan alussa) joten sitten nostettiin 2x1mg/vrk jolla on mennyt taas vajaa vuosi. Annoksen nosto tehosi selvästi n. 4-5kk ja pikkuhiljaa taas aivot alkoi tottua annokseen, ei tullut enää yhtä tehokasta turrutusta. No nyt n. 10kk sillä annoksella oltuani olen vähentänyt tällä viikolla niin että aamulla olen ottanut 1,5mg. Otin kokonaisen 2mg rivan aamuisin, koska tehosi paremmin työpäivän kuin jakamalla annoksen. Selvästi on tuntenut annoksen tiputtamisen, lähinnä pienenä hermostuneisuutena joka oli ensimmäisinä päivinä voimakkaampaa, ja kuivana suuna aamuisin. Iltaisin myös tähän aikaan teki mieli ottaa se puuttuva palanen, mutta en ole antanut periksi. Pysyn tässä kunnes ei tunnu enää vieroitusoireita, sitten tiputan taas sen 0,5mg. Pienempääkin annoksen pudottamista voisi harrastaa, mutta haluan nopeammin eroon Rivatrilin päivittäiskäytöstä. Vie tunteet pois, mikään ei oikein kiinnosta (paitsi ekat tunnit lääkkeenoton jälkeen). Ja en halua olla lopunikääni päivittäisen pillerin orjana. Nyt jo tällä annoksella olen huomannut tuntevani taas jotain. En aio täysin luopua lääkkeestä sillä on loistava lääke otettuna silloin tällöin vaikka yhdessä Propralin kanssa, pahoihin paikkoihin.


      • MrPanic

        Nyt olen vaihtanut vähemmän stressaavaan työhön, niin sen ansiosta ylipäätään olen kyennyt aloittamaan annoksen tiputtamisen.


      • riva

        Sairastan paniikki häiriötä ja kaksisuuntaista ja riva on hyvä lääke oikein käytettynä muiden lääkkeiden ohella.


      • riva

        Olen pärjännyt kotona ilman sairaala jaksoa 9 v.Älkää syökö niitä rivoja huume tarkoitukseen,lääkäritkin alkaa suhtautua niihin kielteisesti ja todella tarvitsevat jäävät ilman reseptiä.riva


      • bentsovieroitustaaloitte
        MrPanic kirjoitti:

        Itse popsinut vajaa 2 vuotta, välillä ilman lyhyitä jaksoja. Paniikkihäiriöön/sos.fobiaan, että pystyi käymään töissä. Aluksi jo yksi 0,5mg tabu "nousi päähän" mukavasti ja riitti iltapäivään oikein hyvin. Annostus oli max 2x0,5mg/vrk. Sillä meni melkein vuosi ok, välillä ilmankin ollen. Mutta sitten toleranssi nousi pikkuhiljaa, ikäänkuin elimistö tottui lääkkeeseen eikä siitä saanut enää samanlaista turruttavaa vaikutusta, ja pahoissa paikoissa ei riittänyt alkuunkaan (toisin kuin aivan alussa) joten sitten nostettiin 2x1mg/vrk jolla on mennyt taas vajaa vuosi. Annoksen nosto tehosi selvästi n. 4-5kk ja pikkuhiljaa taas aivot alkoi tottua annokseen, ei tullut enää yhtä tehokasta turrutusta. No nyt n. 10kk sillä annoksella oltuani olen vähentänyt tällä viikolla niin että aamulla olen ottanut 1,5mg. Otin kokonaisen 2mg rivan aamuisin, koska tehosi paremmin työpäivän kuin jakamalla annoksen. Selvästi on tuntenut annoksen tiputtamisen, lähinnä pienenä hermostuneisuutena joka oli ensimmäisinä päivinä voimakkaampaa, ja kuivana suuna aamuisin. Iltaisin myös tähän aikaan teki mieli ottaa se puuttuva palanen, mutta en ole antanut periksi. Pysyn tässä kunnes ei tunnu enää vieroitusoireita, sitten tiputan taas sen 0,5mg. Pienempääkin annoksen pudottamista voisi harrastaa, mutta haluan nopeammin eroon Rivatrilin päivittäiskäytöstä. Vie tunteet pois, mikään ei oikein kiinnosta (paitsi ekat tunnit lääkkeenoton jälkeen). Ja en halua olla lopunikääni päivittäisen pillerin orjana. Nyt jo tällä annoksella olen huomannut tuntevani taas jotain. En aio täysin luopua lääkkeestä sillä on loistava lääke otettuna silloin tällöin vaikka yhdessä Propralin kanssa, pahoihin paikkoihin.

        Pakkohan sun on luopua lääkkeestä kokonaan jos ajat sen täysin alas jokapäivä käytöstä ei ne sen jälkeen sitä sulle enää uusi lekurit meinaan ne sanoo olet vieroittautunut siitä pois et saa aloittaa uudestaan joka voi johtaa uuteen vieroittautumiseen.


      • MrPanic

        Onko näin? Ihmettelenpä, mutta voinhan sitten vain uusia nykyisen reseptin, mutta ottaa vain tarpeen tullen.


    • Anonyymi

      Minua rivatril piristää vaan, kun otin sitä unen saannin vuoksi. Ei ainakaan unettomuuteen sovi.

      • Anonyymi

        Ei kait Rivatrilia unettomuuteen määrätä. Sehän on ensisijaisesti epilepsiaan tarkoitettu lääke. Toki sitä käytetään muuhunkin, kuten esimerkiksi ahdistuneisuuteen jne.

        Unilääkkeet ovat asia erikseen ja Rivatril ei kuulu niihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kait Rivatrilia unettomuuteen määrätä. Sehän on ensisijaisesti epilepsiaan tarkoitettu lääke. Toki sitä käytetään muuhunkin, kuten esimerkiksi ahdistuneisuuteen jne.

        Unilääkkeet ovat asia erikseen ja Rivatril ei kuulu niihin.

        Itselle määrätty kun on silmien avaamis abraksia eli silmät pakonomaisesti sulkeutuvat eivätkä aivot anna käskyä että avautuisivat. Minulla auttaa myös unen saannissa hyvin.


    • Anonyymi

      Kommentoin aloitusta, enkä muita kommentoijia.

      Minusta sinulle on määrätty oikea annos Rivatriliä. Lääkärisi on paras asiantuntija sinulle. Nämä täällä esitetyt kommentit eivät koske sinua. Ne ovat vain muiden mielipiteitä. Noudata lääkärisi ohjeita.

      • Anonyymi

        Aloittaja taatusti arvostaa kommenttiasi näin yhdeksän vuoden jälkeen. Tähän asti hän on jännittänyt lääkeannoksensa kanssa, mutta nyt viimein sai mielenrauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja taatusti arvostaa kommenttiasi näin yhdeksän vuoden jälkeen. Tähän asti hän on jännittänyt lääkeannoksensa kanssa, mutta nyt viimein sai mielenrauhan.

        Reps....XD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja taatusti arvostaa kommenttiasi näin yhdeksän vuoden jälkeen. Tähän asti hän on jännittänyt lääkeannoksensa kanssa, mutta nyt viimein sai mielenrauhan.

        Parempi myöhään, jos silloinkaan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe