villieläimet jahtaa

runrunrun

Olen nähnyt samanlaisia unia todella useasti ja ne ovat hyvin ahdistavia.

Olen siis jossain alueella jossa paljon erilaisia rakennuksia. Yhtäkkiä eläin, joko tiikeri tai leijona, alkaa jahdata minua ja pakenen niitä rakennuksesta toiseen.
Ne eivät ikinä kuitenkaan satuta tai pure, mutta olen erittäin jännittynyt unessa.

Välillä piiloudun, mutta ne silti löytää minut. Olen yleensä yksin. Viime yönä tiikereitä oli kaksi kappaletta. .

Osaako joku tulkita?

66

7062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hopethishelps

      Saatana kulkee ympäriinsä kuin ärjyvä leijona ja etsii, kenet voisi niellä. Tulkinta by raamattu.

    • sasaaad

      Osaisko joku sanoa mitä minkki tai saukko tarkoittaa unessa?

      Olin viime yönä melkein nukahtanut, kunnes silmiini pompahti jokin näätäeläin, joka näytti hampaita ja sähisi. O.o Säpsähdin siihen ja piti vähän aikaa miettiä että mitä tapahtui. Kuulostaa kyllä oudolta, enkä usko että siinä on mitään erikoista, ajattelin vaan kysyä mitä se voisi tarkoittaa. :)

    • Unen aikana ihminen kokee tunteita ja ajatuksia. Mielikuvitus osaa tehdä tästä sekametelisopasta joskus loogisestikin eteneviä tarinoita.

      Jahtaavien petojen taustalla oleva tunne on lienee pelko jostakin. Unessasi jahtaajat ovat vahvoja, suuria ja oikeastaan ylivertaisia sinuun nähden. Jokin ylitsepääsemätön on edessäsi tai olet yrittänyt jättää sellaista jälkeesi. Tulevan tapahtuman odottaminen jännittäminen ahdistaa ja se näkyy unissakin sellaisena. Kerroit myös, ettei ahdistajasi satuta sinua, jokin niissä kuitenkin pelottaa. Sanoit, että nyt tiikereitä oli kaksi kappaletta. Tarkoittaako tämä, että niitä on yleensä ollut yksi.

      Kaksi ahdistavaa ja pelottavaa olentoa, jotka eivät kuitenkaan vahingoita sinua voisivat olla vanhempasi? Kenties olet tehnyt jotain, mitä he eivät hyväksy tai luulet niin. Kenties koet, ettet ole heidän vaatimustensa ja toiveidensa tasolla?

      Mielenkiintoinen uni, mieti yksityikohtia ja kaikkea, mitä niistä mieleen tulee. Mielleyhtymien kautta kaikenlaiset tunteet ja ajatukset alkavat tulla esiin. Vain sinä voit tietää ajatukset unesi taustalla.

      • jokeripokeri

        minulla unessani oli joukko ihmisiä jotka halusivat HIRTTÄÄ toisinajattelijan täällä suomessa.unessani katsoin kun ihmiset vasaroin ja nauloin rupesivat rakentamaan hirsipuuta sille ajattelijalle.unessa suutuin.ja sanoin,että lopettakaa tämä on raakaa ja yksi ihminen joka näytti pedolta otti aseen ja rupesi ampumaan minua kun kehtasin puolustaa tapaa murhata ihminen.itse sain jostain unessani myös aseen ja ammuin sen pedon ennen kuin hän oli ehtinyt saada minuun osumaa.....minulta jäi kummiskin se käsitys,että se toisinajattelija sai lopulta paremman kuoleman.


    • unet on pelottavia

      Mulla se leijona puree mut se ei tunnu.

      • kauniita unia?

        Unet ovat henkilökohtaisia, liittyvät omaan elämäntilanteeseen.
        Vain unennäkijä itse voi tulkita omia uniaan, tietysti on yleisiä symboleja.
        Tärkeintä on unen "mielentila", tuntuuko se hyvältä, vai onko jotenkin ahdistava, pelottava. Usein lähiaikojen tapahtumat tulevat uniin, koska ihmisen aivot, alitajunta käsittelevät asioita unessakin.


      • Nukkuuhyvin
        kauniita unia? kirjoitti:

        Unet ovat henkilökohtaisia, liittyvät omaan elämäntilanteeseen.
        Vain unennäkijä itse voi tulkita omia uniaan, tietysti on yleisiä symboleja.
        Tärkeintä on unen "mielentila", tuntuuko se hyvältä, vai onko jotenkin ahdistava, pelottava. Usein lähiaikojen tapahtumat tulevat uniin, koska ihmisen aivot, alitajunta käsittelevät asioita unessakin.

        Samaa mieltä kuin "kauniita unia" Unet ovat henkilökohtaisia. Esim. joillekin kissa saattaa merkitä rakasta lemmikkiä, minulle taas jotain, mitä inhoan sydämeni pohjasta jostain tuntemattomasta syystä.

        Luulisin aloittajan unen tarkoittavan, että hän on hyvin ahdistunut jostain asiasta mutta turhaan.


    • unimaisteri.

      Yleensä toistuvat painajaiset merkitsevät jotakin selvittämätöntä asiaa, joka
      vaatii selvittämistä. Tärkeintä on millainen tunne jää unesta. Jos se on
      positiivinen, on ennuste hyvä.

    • Jännät unet

      Minulla alkoi olemaan omituisia unia ja valitettavan todentuntuisia unia sen jälkeen kun täytin 16v (nyt olen 25. Jotain tekemistä varmaan sen kanssa kun luen paljon fantasiakirjallisuutta). Joka yö näen unta joko keskiaikaisista taisteluista (realistisista tai fantasiasävytteisistä) tai susista.

      Keskiaikasunet menee yleensä niin, että olen joko johtamassa armeijaa hyökkäykseen tai sitten puolustamassa linnaa tai maastossa. Se on outo tunne kun unissa tuntee sen raskaan haarniskan painon, kuulee kun tuhannet hevoset ja miehet ryntää aseet kalisten toisiaan päin ja joskus itsekkin ratsastaa hevosen selässä. Tunnet sen kun miekkasi viiltää vastustajan lihaa, näet kuinka vihollisesi pää irtoaa harteilta jne. Joskus nämä unet päättyy voittoon ja joskus omaan kuolemaan ja siihen yleensä herään. Kun herään tuollaisesta unesta niin edelleen tunnen sen mikä onkaan aiheuttanut kuolemani: miekka rinnassa, kroppa täynnä nuolia, varsijousen vasama päässä, keihäs kyljen läpi, jalat rikki katapultin heittämän murikan takia (ei saa jalkoja toimimaan hereillä ollessa). Vielä omituisempaa on se, että unissa keskustelee niiden muiden kenraalien ja tavallisten sotilaiden kanssa ja on sellainen olo, kuin tuntisin ne kaikki jostakin. Se mikä herätessä tuntuu inhottavimmalta niin on se, että jos unessa on kaikki raajat katkaistu niin hereilläkin tuntuu ainakin 30min ajan siltä, kuin ei olisi lainkaan päätä, jalkoja tai käsiä vaikka ne olisikin paikallaan.

      Fantasiasävytteisissä on ollut mukana mm. lohikäärmeitä sun muuta ja uskokaa huviksenne, että vaikka olisikin unta niin ei ole mitenkään helppo taistella lohikäärmettä vastaan jalan. Ilmassa käydyt taistelut ratsastaen lohikäärmeillä on kyllä aina yhtä eeppisiä. Ne maisemat ja kun näkee alapuolellaan armeijoiden sotilaat muurahaisen kokoisina. Joskus ollut itse lohikäärme näissä unissa ja ai piru kun ollut hauskaa. Hännällä rivistöjä nurin, hampailla vihollisen sotilaan ruumiita halki, jalalla tallon päälle jne.

      Susiunet tuppaa olemaan taas sellaisia, että näen unta siitä, että olen susi ja olen laumani kanssa metsästämässä, juoksemassa lumisilla vuorilla jne.

      • some122

        Ehkä olet jossakin entisessä elämässäsi ollut tuollaisessa taistelussa? Tuskin muuten uni olisi noin todentuntuinen viimeistä piirtoa myöten.
        Itse olen taistellut unessa mm. ensimmäisessä maailmansodassa ja seikkaillut ties missä muualla, eri aikakausissa..


      • Jännät unet
        some122 kirjoitti:

        Ehkä olet jossakin entisessä elämässäsi ollut tuollaisessa taistelussa? Tuskin muuten uni olisi noin todentuntuinen viimeistä piirtoa myöten.
        Itse olen taistellut unessa mm. ensimmäisessä maailmansodassa ja seikkaillut ties missä muualla, eri aikakausissa..

        Ei sitä koskaan tiedä. Aloin harrastamaan miekkailua kun täytin 18 ja miekka tuntui niin luontevalta kädessä, että ihan säikähdin sitä. Luin joskus aikoinaan ulottuvuusteorioista ja niissä oli aika mielenkiintoisia väittämiä. Yksi oli tämä, että me näemme unissamme nuo toisen ulottuvuuden ''meidät'' eli jossakin olisi edelleen ulottuvuus missä on keskiaika meneillään. Silloin toisaalta jos tuo teoria pitää paikkansa niin voi olla hyvinkin olemassa ulottuvuus missä on lohikäärmeitä tai ulottuvuus missä ei ole ihmisiä vaan kaikki ovat eläimiä. Sitä kun ei koskaan tiedä.


      • mmjj

        Sulla on hyvä mielikuvitus, nauti siitä.

        Vasamaa on vaikea ampua pään läpi, se on nimittäin tylppäpäinen nuoli, jolla yleensä tainnutetaan saalis.

        Keskiajalla ei oikeastaan ollut kenraaleja. Lohikäärmeitä toivottavasti oli :-D

        Sun pitää ehkä parantaa taistelutaitojasi unessa, että herääminen on miellyttävää ja saat nauttia vain seikkailusta.


      • Jännät unet
        mmjj kirjoitti:

        Sulla on hyvä mielikuvitus, nauti siitä.

        Vasamaa on vaikea ampua pään läpi, se on nimittäin tylppäpäinen nuoli, jolla yleensä tainnutetaan saalis.

        Keskiajalla ei oikeastaan ollut kenraaleja. Lohikäärmeitä toivottavasti oli :-D

        Sun pitää ehkä parantaa taistelutaitojasi unessa, että herääminen on miellyttävää ja saat nauttia vain seikkailusta.

        Ja nautinkin. Kyllähän niitä voittojakin on tullut noissa unissa ja ollaan sitten koko porukalla juhlittu unissa (on muuten aika sikamaisen näköistä kun lauma sotilaita syö ja ryyppää) :D Mitä minä olen ymmärtänyt niin keskiajalla oli kenraaleita, mutta niillä oli joku toinen nimitys ja olivat yleensä ylimmän sotilasarvon saaneita veteraaneja tai aatelisia. Kenraalit istuskelivat lähinnä sotatilanteessa strategiateltoissaan ja kapteenit hoitivat varsinaisen käskynjaon ja kapteeneista seuraavina tulivat luutnantin tapaiset.

        Onhan noita seikkailujakin unissa ollut. Kauppiaan vankkureita puolustettu maantierosvoilta ja joskus taas itse oltu maantie tai vuoristorosvon roolissa. Tosin noiden rosvounien huonopuoli on se, että niissä näkee miten barbaarisia ihmiset voi olla. Kerran näin vähän turhankin raa'an unen rosvoista jotka olivat ottaneet vankeja ja oksensin herättyäni.

        Lohikäärmeet taitaa valitettavasti olla fiktiota, mutta saa sitä toivoa, että niitä olisi ollut tai olisi edelleen :D


    • kauniita unia

      Mielestäni toistuvat, selkeät unet ovat "yläkerransiivousta". Näin olen itse kokenut. Kun on ollut kriisejä elämässä,niin näkee toistuvia unia ja kun kriisin on saanut käytyä läpi,unetkin loppuvat. Lienee niin, ettei se varsinainen uni paljoakaan kerro, vaan tunne,mikä unesta jää on se,joka jotain kertoo.
      Tämähän ei tietenkään ole faktaa,ainoastaan minun kokemus.

    • unikukkaxxx

      Minä olen nähnyt enneunia monta kertaa sukulaisistani. Näin unen jossa setänivaimon valkoinen mekko tuli mustaksi kun he kävelivät puistontapaisessa paikassa kun näin tämän unen niin sillä hetkellä setäni kuoli. Samoin näin saman unen pappastani kolme kertaa jossa yritimme saada papan kiinni kun hän käveli edellämme välillä hän kääntyi ja jatkoi taas matkaa mutta me emme saaneet häntä kiinni vaikka kuinka yritimme tämä tarkoitti että hän menee rajan taa. Pappa kuoli pari päivää tästä kun olin nähnyt nämä unet joka päivä eli kolme kertaa peräkkäin. Samoin näin äitini unessa ennen kuolemaansa jossa hän lohdutti minua ja pian tämän jälkeen hän kuoli. Samoin olen nähnyt onnettomuuksista unta unissa olen ollut paikanpäällä. Samoin olen nähnyt sunameista unia jossa olen myös ollut. Nämä unet ovat kaikki olleet enneunia joita minä vain nään kun ne annetaan nähdä. Sunamiunissa kaikki on ollut juuri niin kuin ne on tapahtuneet päivämäärät ja vuosilukuineen oikeat.

      • En osaa katastrofiunistasi sanoa mitään, mutta omaisten, varsinkin vanhojen ja sairaiden sukulaisten osalta on unien näkeminen tavallista. Olen itsekin nähnyt kovin enteelliseltä vaikuttavia unia. Ihmiset aavistavat asioita jo ihan todennäköisyyksienkin perusteella.

        Enneuni 95-vuotiaan henkilön poistumisesta on todennäköisempi kuin parikymppisen. Siispä ajattelemme unemme enteiksi näiden vanhuksien kohdalla.

        Tsunamiunista en voi ottaa mitään kantaa, valitan.


    • ihanat unet

      Minä näen paljon unia kaikki yöt läpeensä ja yleensä ne on mukavia unia joista en tahtoisi millään herätä.
      Jäisin mielummin unumaailmaan kuin tähän oikeeseen.
      On aina ikävä herätä.

    • unen näkijä

      Tiikeri unessa. Tulkitsisin tuon unesi niin että jokin mikä sinua pelottaa kohdata. Jokin tilanne. Asia . Siinä ei käy kuinkaan. Näyttää ja tuntuu pelottavalta mutta olet pelännyt turhaan.

    • naapo

      Näen jatkuvasti seksiunia naapurin kauniista naisesta, miten tätä pitäisi tulikita? Vaimo taas näkee kuulemma sellaisia unia, että joku tökkii sitä öisin alaruumiin seudulle, taidan tietää mistä ne unet johtuu... mutta en voi kertoa syytä hänelle.

    • hirrrrveäuni

      Unientulkinnat ovat niinkuin horoskoopit.
      Joku uskoo ja joku ei =)

      • Oletko ikinä nähnyt painajaisunta. Luuletko niiden johtuvan vain sattumasta tai jostain.

        Ihminen näkee unia ja ne johtuvat jostain. En itsekään usko, että mikään yliluonnollinen määrää meille, mitä unia näemme.

        Unet ovat psykologinen ilmiö. Ne johtuvat ajatuksista ja tunteista, joita nukkuva olento käy läpi unensa aikana.

        Unissa ei ole mitään mystistä omasta mielestäni. On vain jokin psykologinen ilmiö tuo joka ainoan yksityiskohdan näkemääsi uneen.

        Unien tulkinta ei siis ole, minun osaltani, tulevaisuuden ja enteiden selittämistä, vaan yksilön muistojen ja tunteiden läpikäymistä yön tunteina.

        Toki osa tulkitsee unia kuten eräät kirjoittavat horoskooppeja.


    • Moolekki

      Pikkuisen vähemmän elokuvia(ahdistavia) iltaisin kyllä sellaiset unet loppuu

    • Tulihevonen

      Hei. En tiedä oletko mies vai nainen. Mutta jokaisessa ihmisessä on feminiininen ja maskuliininen puoli. Alue unessa edustaa tavallisen elämän elinympäristöä. Elämässä voi joutua joidenkin vaikeuksien "takaa-ajamaksi". Silti ne vaikeudet eivät satuta liikaa. Löysin tällaiset tulkinnat näistä eläimistä: "Leijonat kuvastavat rohkeutta, voimaa ja arvokkuutta. Leijona nähdäänkin useiden kuninkaallisten sukujen suuruuden sekä Suomen kansallisena symbolina. Leijona saattaa edustaa unissa myös emotionaalisten vaikeuksien voittamista, vaikutusvaltaa muihin ihmisiin tai vihjausta vastuunottamiseen". "Hyvin vahva ja lihaksikas tiikeri edustaa unissa voimaa sekä kykyä käyttää hyväkseen eri tilanteiden tuomat mahdollisuudet. Tiikeriunet voivat myös vihjata unennäkijälle johtajan roolin omaksumisesta tai ylväydellä omaan naiselliseen seksuaalisuuteen suhtautumisesta". Näin ollen sinua jännittää aivan tavalliseen elämään kuuluvat asiat. Nämä eläimet unessa voivat myös edustaa joitakin ihmisiä, jotka tulet tapaamaan päivätodellisuudessa. Vähän niinkuin ennusuni. Ihmiset ovat eläinten hahmossa unessa, koska et ole vielä heitä tavannut. Sinulla on varmaankin hyvin herkät vaistot. Se kuvastaa selvänäköisyyttä, Painajaisunet kannattaa ottaa ystävällisinä varoituksina. Mieti, että onko kysymys sinusta itsestäsi vai jostain elinympäristössäsi olevasta asiasta tai ihmisistä. Minä olen oppinut etsimään painajaisunista viestiä/varoitusta, joka tulee omasta alitajunnasta. Älä anna unien aiheuttaa sinulle ahdistusta ja jännitystä enää sen jälkeen, kun heräät unesta. Toivottavasti tästä oli jotain apua.

    • Näinhän se menee ;)

      Turha murehtia ja toisaalta edes haaveilla.
      Unta se vain on.

    • 9+2

      Kannattaa aloittaa matka omaan sisäiseen, olen tehnyt sen itse ja yllätyin siitä, mitä kaikkea sieltä löytyi ja miten vähän tiesin, ja nyt tajuan, että olemme vasta ihan alussa. Tiedon siitä miten se sisäistä lähestytään, eli kartan löysin Alkuajatuksesta, ilman sitä en olisi löytänyt suuntaa eli se kannattaa hankkia. Hyvää matkaa.

    • unta näin??? :)

      no siitäkö ne "märät"unet johtuu..... ja hyvältä tuntuu!!! :)

    • Enneunia

      Näen usein unta jonka loppuhuipennuksessa minut ammutaan. Viimeinen mitä näen ennen heräämistä on suuliekki tai sitten tunnen selässä kuinka osuu.

      Osaan tulkita uneni melko helposti: Se tarkoittaa että jos välittömästi et herää, teet sen aamulla housut märkänä. Siispä vessaan kuselle.

      Ja unet jatkuu...

      • Unistaennustaja2013

        Sinua ammutaan- joku luoneen piirre sinulta katoaa


    • esi-isiemme pelot ne siellä vaan ilmentyvät perimässä

    • Pilipali..

      Tamara Mannosen unikirja selittää tiikeristä, että varo äsyttämästä ketään - joku saattaa kääntyä vihamieheksesi. Kun taas pakoilu: Haluat unohtaa erään sinulle pettymyksen tuottaneen henkilön. Tiedostaessasi pakoilevasi jotakin joudut lähiaikoina asettumaan puolustuskannalle. -Pakotie symboloi sinulta apua pyytämään tulevaa ihmistä. Pakokauhu kertoo unessa sinun tuhlanneen rahavarasi turhuuteen.

      • Pilipali..

        Minkki: Sinulle koituu harmeja vieraiden ihmisten vuoksi. Saukko: Älä lähde epämääräisten kavereiden kanssa juopottelemaan.
        -Tamara Mannosen unikirja


      • tamaranotgood

        muuten hyvä mutta maunosen kirjat ei oo kovinkaan luottettettava lähde.


    • 0lli

      Lopeta luontodokumenttien katselu.

    • avvviisi

      Joskus tietyn eläimen näkeminen unessa voi tarkoittaa myös,että se eläin haluaa olla sinun henkinen voimaeläimesi.
      Tässä tarkoituksessa esiintyessään ne eivät kuitenkaan ole yleensä uhkaavia,elleivät halua varoittaa sinua jostakin.
      Monet heimot ja kulttuurit uskovat,että meillä kaikilla on voimaeläin ja se eläin voi olla mikä tahansa.
      Hyönteinen,kala tai lintu tai nisäkäs.
      Jos tuosta haluaa tietää niin tietoa saa kun googlettaa voimaeläin tai voimaeläimet.

      Märät unet taas kertovat vain sen että pelit toimii ja niin niiden pitääkin,sillä tällaiset unet ovat vain kehon tapa tarkistaa että kaikki sille elämänalueella toimii tarvittaessa.

    • mukava herätä

      Aloitin vuosi sitten lääkityksen jonka haittavaikutuksena tuli todella todentuntuisia unia. Heräilin aina voimakkaasti säpsähtäen ja meni jonkinaikaa itteään keräillessä. Parasta oli se, kun uni oli kuin kauhuelokuvasta ja kun heräsi ja tajusi että se olikin unta - voi sitä helpotuksen määrää!

      Viimeaikoina olen nähnyt monta kertaa unta että odotan kaksosia ja mulla on ihan jättimäinen raskausmaha. Sitten mulle iskee paniikki että mä en halua synnyttää! Siitäkin unesta on mukava herätä :D

      • lääkkeet

        Eri lääkkeet vaikuttaa eritavoin, näen nykyään paljon seksiunia. Harmittaa kun herää ja unesta ei jää kuin jäykkä olo.


      • Taikka
        lääkkeet kirjoitti:

        Eri lääkkeet vaikuttaa eritavoin, näen nykyään paljon seksiunia. Harmittaa kun herää ja unesta ei jää kuin jäykkä olo.

        Seksiunia tulee kun on oikein sun elimistö tarvitsee oikeaa seksia


    • jännittäjä

      jos minulla on normaalista poikkeava tapahtuma edessä niin näen pelottaviakin unia. Esimerkiksi jokin aika sitten minulla oli varattuna aika optikolle niin edeltävänä yönä näin susia jotka välillä muuttuivat ihmissusiksi. Sain ne kuitenkin ajettua tiehensä paukuttamalla puukeppiä talon seinään :D

    • Lentäjä

      En ole pitkään aikaan nähnyt lentounia .Olen kuullut että kun ilalla toivoo niin näkee Tänä iltana meinaan toivoa oikein kovasti. Viimeksi kun lensin niin ilmaannousu tuntui vähän raskaalta. Nuorempana nousu ja lento tuntui ihan vaivattomalta.Ihailevat katseet yleensä seuraavat kun lennän.Itse olen aina vähän hämmästynyt taidostani mutta esittelen lentotaitoani erikoisuutenani.Yleensä lennän sisätilassa korkean huoneen katonrajassa.Joskus ulkona kumpuilevassa vihreässä maastossa.Olenko jo liian vanha ja painava etten pysty siihen . No,se nähdään toivottavasti ensiyönä.

      • Selitys

        Lennät kuolemaan, niin parempi kun et lennä, sinun lento - lähestyt kuolemaa


    • urts

      En näe mitään unia ja se ketuttaa kun ne leffaliput otettiin multa pois.

    • xvbdvbdsg

      pyytäkää nukkumaanmennessänne pääsyä valokaupunkiin, niin eivät painajaiset kiusaa.

    • Tietäjä

      Päätä että kohtaat sen tiikerin seuraavassa unessa ilman pelkoa niin eivät enää hyökkää. Mitään muuta neuvoa et tarvitse.

    • hevonen ????

      Voin yrittää.

      Pitäisi nyt olla yksi kirja - se vaan on mökillä, siitä voisin katsoa tarkemmin.

      Jos te ylipäätään tahdotte tulkita unia niin pitäisi tietää sukupuoli ja ikä -10v

      Sen verran plajon itsekin näin unia että oli pakko alkaa etsii asioista tietoa.

      Unien syboli-kirja auttaa alkuun ja loppu on tulkintaa!

      Mutta veikkaa että sinua jahtaa 2 miestä.
      Sellaisia joista et edes pidä.

      Jos oletkin mies niin sinua jahtaa 2 naista joista et pidä.

      Ilmeisesti työ tai harrastus liittyy taloon !

      Ahaa siis rakennat taloa / mökkiä ja vaimosi ja laspesi on liikaa jaloissa tielläsi

      Kerro jos meni oikein.

      ______________________________


      Yleensä unet kertoo omalla kierolla tavalla siitä mitä ajattelet / pelkäät / toivot
      Yleisimmin unet kertoo seksistä, olkoon perhonen tai käärme niin aina kyse on seksistä.

      Kuolema unessa merkitsee yleensä jonkin ajanjakson päättymistä.
      Tai toivetta jonkun ihmisen häviämisestä elämästä pois.
      Se että joku sattuu kuolemaan samaan aikaan ei tarkoita että näitte enneunen.

      Sellainen unen symboli-kirja on kyllä hyvä.

      Sellainen voisi olla netissäkin kuten sanakirja

      Itse tarvisin tietoa Mitä tarkoittaa hevonen, kun se pirun kirja on siellä mökillä!
      Lopun osaan tulkita itse.

    • veijjo essso

      Leijona synpoloi varmaanki valtiota ja Tiikeri on Esson maskotti. En oikein muuta osaa sanoa.

    • utu1

      Itselläni eläimet (hai, krokotiili) ja mikä milloinkin mm. ritarit jahtasivat mua unissani niin pitkään kunnes ratkaisin ahdistusta aiheuttavan asian elämässäni.. Silloin kun näin niitä useina öinä jätin poikaystäväni ja lähdin ulkomaille asumaan, koska sitä halusin todella kovasti! Ja kyseiset unet hävisivät. Nyt ne palaavat aina silloin tällöin, kun on meneillään jokin tilanne joka aiheuttaa päänvaivaa ja tai sellaisen tunteen etten osaa asiaa ratkaista ja mietin ja pähkäilen sitä..olen ns. solmussa.

    • Finnkinoko??;)

      Joskus näen. Vaihtelee vielä, joskus on ajanjaksoja kun näen niitä tosi usein ja joskus aika vähän. Ja välissä voi olla pitkäkin aika, kun en näe niitä ollenkaan.
      Aiheet vaihtelevat laidasta laitaan.
      Ovat kyllä varmaan, ainakin osa, heijastuksia elämästä/elämäntilanteesta. Vanhoista tai nykypäivien asioista.

    • omituinen

      Oon nähny samankaltaista unta jo varmaan vuoden putkeen. Se menee aina niin, että ensin oon jossain valkoisessa huoneessa ja seinät alkaa litistää mua niiden väliin. Sitte huone muuttuu käytäväks ja yritän juosta litistäviä seiniä karkuun. Sitte huone alkaa muuttuu kapeemmaks ja tuntuu siltä ku olis lyijyy kengissä ja mä vaan nään ku ne seinät tulee lähemmäs ja lähemmäs… Ja sitte aina herään. Oon kysyny kaikenmaailman psykiatreilta et mitä voin tehä tälle mun unijutulle, koska se on tosi ahdistavaa. Nään tota unta ainaki 3 kertaa viikossa ja sitä on siis jatkunu nyt vähä yli vuoden. Joskus käytäväs on muitaki, joskus ei, joskus se käytävä näyttää enemmänki tunnelilta jne. et variaatioita tosta unesta on, mut idea on aina sama. Mulla ei oo mitään hajua, mitä toi uni vois tarkottaa, mut jotkut unientutkijat on sanonu, et mul on joku tärkee asia täytettävänä, eikä ne oo nähny vastaavaa. Ravaan psykiatreilla päivät läpeensä, eikä oo mitään hajua, miten oon nytte tämmösessä tilanteessa. Oon siis ihan normaali 25v nainen, eikä oo tapahtunu mitään eroja tms. jotka vois vaikuttaa uniin. En todellakaa tiiä, mitä tehä.

      • Taasen jätän tulkinnan varan lukijalle :)
        Rakennus on minäkuvan vertauskuva.
        Mikä omassa minäkuvassasi on niin ahdistavaa että se ajaa järjen tai tunteen puristuksiin.
        Tässä kohtaaon hyvä muistaa että onko mahdolista että minäkuvaasi on muokattu
        yleisti ulkoap muiden hyväksytävään muottiin eikä sellaiseen mitä ise haluat todella olla.
        Mieti mitä et hyväksy itsessässi tai mitä et ole vielä löytänyt.
        Musta vailkonen värimaailma on äärilaitojen vertauskuva enkä olisi lainkaan yllätynyt vaikka olisit sellainen ihminen jonka on vaikea hallista tunteitaan ja luoda selkeää minäkuvaa itsestä.


    • Ennustus

      Unesi voi johtua siitä että sinua ahdistaa joku tai jokin. Koet asian niin dramaattiseksi että se seuraa sinua uniisi. Jos elämässäsi jokin juttu sinua ahdistaa, suosittelen puhumista lähimmäisillesi:)

      Toisaalta Unes voi olla merkki jostain tapahtumasta tulevaisuudessa. Neuvon tarkkailemaan ympäristöäsi oikeassa maailmassa ja unessasi. ehkä saat jotain selville!

    • Seksiuni. Miehet jahtaavat.

    • Tai sitten miehet eivät jahtaa, mutta toivoisit että jahtaisivat. "Uni on toiveiden toteutuma", sanoi Freud.

    • Koitan tulkita. Mutta jätän jo alussa vastuun niille jotka tämän lukevat
      Sen oikeellisuudesta mitä kirjoitan. Joten en vastaa kommetteihin.

      Rakenukset kuvaavat sinun sekä psyykistä että hekikistä minäkuvaasi.

      Leijona ja tiikeri on useinmiten voimakkaan tunteen vertauskuvia sen
      taika että ne liitetään monesti "alkukantaiseen" vietiin/voimaan.
      Sinun kohdallasi voi olla kyse vihasta. rakkaudesta. surusta . onnesta tai ihan mistä vain voimakaasta tunteesta mitä et voi syystä tai toisesta (esim pelko . tai joki muu este . aijoitus . huono elämäntillanne yms) kohdata valvetilassa juuri nyt. koska haluat varmentaa sen että lopputulos pysyy halllinnassasi (ns isotkissat ovat lopussa kesyjä eivätkä syö sinua).

      Pakenet jotain käseittelmätöntä tunnetta elämäässäsi
      tai sinulla on raikasematon ogelma.
      (on ihan madolista että uni vain loppuu sitten kun elät sen aiheuttavan ahdistuksen syyn todeksi. Saatat joutua tekemään jonkin elämän muutoksen tai muuttamaan ajttelutapaasi TJMS.)

    • hyvääyötä

      Minulla on korkean paikan kammo ja näen joskus unia että olen korkealla ja tippumisvaarassa. Herään viimeistään silloin kun olisin lysähtämässä maahan. Joskus olen myös lentänyt unissa, juuri katon rajassa niin kuin joku tuolla aikaisemmin kuvailikin.. Mitähän ihmettä nämäkin meinaa :)

      • ELa.IM

        hyvääyötä

        Putoamisen pelko liittyy monesti saavutettuihin etuuksiin. Siis pelkona niiden loppumisesta. Yritä havannoida koska se on unta. Silloin siihen putoamiseen lisääntyy vaikka trampoliini. Senkuin putoat. Takaisin pompsahtaminen on automaattista. Siis jos et haudo mielessäsi itsemurhaa. Silloin sen tajuaminen menisi aika vaikeaksi. Eli unen ja todellisuuden raja ei olisi havaittavissa.


    • koirapelkoinen

      Minä näin vuosia sitten toistuvia unia että koirat/sudet jahtasivat minua. Siitä on jäänyt semmoinen koirafobia.

      • myöskoiranpelkoinen

        sama


    • EL.aiM

      runrunrun

      Noi unet on ihan perussettiä. Koita tehdä jokin kiinnekohta, missä erotat unessa olevasi unessa. Silloin pystyt jossain määrin hallitsemaan untasi. Esim: voit lentää jos tiedät sen olevan mahdollista. Ja unessa melkein kaikki on mahdollista.

      Toi saalistaja uni on vain kaiku jostain pelostasi. Varsinkin jos ne saalistajat saavat jossain vaiheessa sut kiinni. Ei se ole huolestuttavaa. Mieluummin koet unissasi noi pelot, kuin hereillä.

    • Kuollutplaneetta

      Näen unissa ihmisiä jotka kuolee pian ehkä noin 2 viikon sisällä. Yleensä näen unia sukulaisista jotka kuolee pian tai ystävistä tai tutuista, mutta olen nähnyt täällä myös yhden poliitikon vaimon unissa ja kirjoitin palstalle,mitä olen nähnyt mutta minun viestini poistetiin. joku vanhus kerran on sanonut että olen syntynyt Kuoleiden planeetan alla, kuka tietää asioista?

    • Unistaennustaja2013

      Mummoni on ollut unistaennustaja ja olen viettänyt lapsuuteni suuren osaan hänen luonna ja olen kuullut paljon asioita jopa 5 v lapsena mitä joku uni merkitsee ja olen oppinut häneltä, niin voin sanoa että kaikki asiat jotka unikirjasta on eivät pidä paikkansa, ehkä vain pieni osaa. En osaa aivan kaikista asioista ennustaa mutta luulen että osaan suuren osaan ennustaa, ehkä 2/3 osaa..jos joku halua kysyä niin jos ehdin voin vastata

    • :)))

      Olen usein kuullut, että unessa jonkin pakeneminen tarkoittaa sitä, että oikeasti hereillä ollessaankin pakenee ja välttelee jotain ikävää asiaa. Omalla kohdalla se ainakin pitää paikkansa. Olen sellainen ihminen, että en halua kohdata ikäviä asioita ja viivyttelen niin pitkään kuin mahdollista, vaikka tiedänkin, että se ei kannata. Painajaisissa juoksen aina jotain pakoon.

    • untenmaa

      en osaa tulkita unia, en omia enkä muitten.
      tiedän vain, etten aina tiedä näenkö unta vai olenko valveilla, ts näenkö todenmukaista unta. ja se huolestuttaa.

    • Natasha2013

      minä luulen että se voisi olla joku mies tai miehiä..ei aivan miesystävää mutta ehkä joku niistä halua seurustella sinun kanssa.. Mutta jos hän ei halua seurustella sinun kanssa niin voi olla joku pomo, jos olet töissä tai opettaja jos olet koulussa, joka halua ahdistaa sinua, näyttää valtansa.

    • larev2

      taidan olla vuodella myöhässä , mutta olen nähnyt juuri saman unen kuin sinä . olis kiva kuulla merkitsikö tai tapahtuiko jotain .. elämässäsi ton unen pohjalta :)

    • Anonyymi

      Se voi olla sun voimaeläin/sielueläin(googleta voimaeläin, toteemieläin, sielueläin)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut Evita Enni Bettiina Kolmosen 3 vuoden ja 2 kuukauden mittaiseen

      23-vuotias Kolmonen suunnitteli aseellista iskua Isonkyrön yläkouluun. Hän muutti mielensä viime hetkellä. Koulusurmaa K
      Maailman menoa
      104
      2149
    2. Rasistinen ääripersu iski Oululssa taas

      Jo toinen veitsihyökkäys Oulun Valkeassa: viitteitä, että teko olisi kopio edellisestä viikosta, sanoo poliisi. Kauppak
      Maailman menoa
      417
      1508
    3. ''Jokainen,joka antaa luottamuksensa Rydmanille,antaa hyväksyntänsä tälle toiminnalle!''

      https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010507069.html Onko ala-ikäisten tyttöjen lähentely sekä alkoholin tuputtaminen he
      Perussuomalaiset
      157
      1441
    4. Nainen, varmaan järkyttyisit jos saisit tietää tunteeni

      että vieläkin olen sinuun ihan hulluna, niin että tunnen olevani jatkuvasti sekaisin. On hajamielisyyttä, unohtelua ja s
      Ikävä
      48
      1395
    5. Jo 2-vuotiailta joudutaan poistamaan hampaita

      Huolestuttavaa, ei ole ruokailutavat kunnossa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010491761.html Huolestuttava ilmiö leviä
      Maailman menoa
      59
      1351
    6. Nainen, tilanne on sellainen

      kovin erikoinen, ja sellainen, etten sitä tänne voi kirjoittaa. Mutta voin sanoa olevani kiperässä tilanteessa, tilantee
      Ikävä
      109
      1303
    7. Onko välillämme tunteiden telepatiaa

      Nainen, sano mitä tämä on? Tunnen välillä sinut niin elävästi, tunnen yhteyden, tunnen rakkauden ja hyväksynnän. Olisi h
      Ikävä
      43
      1025
    8. Teen aloitukset minkälaisia te sinkku miehet ovat? Ja naiset saavat kommentoida?

      Minusta oli hausta tämä Rosa Tanin miehet on hänen mukaan haluavat vain alle 30 vuotiaita ja sitten varsinkin haluavat 2
      Sinkut
      129
      973
    9. Jos molemmat tykkää

      niin miksi se on niin vaikea sanoa suoraan? Kumpikaan ei pysty, vaikka tunteita on. Onko jotenkin helpompi ilmaista se y
      Ikävä
      33
      858
    10. Tulta ja tulikiveä, sarvia ja häntiä

      Koska kristilliset ääriainekset pelottelevat tavallisia ihmisiä, on välttämätöntä puhua tästä aiheesta. Siis helvetistä
      Hindulaisuus
      395
      839
    Aihe