Jos saisit Jumalan voimat, niin mitä tekisit?

Yual

Jos muuttuisit ylijumalaksi, jonka yläpuolella ei ole ketään, niin mitä tekisit?
Kertokaa.

29

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yual

      Itse muuttaisin maailman hiukan kauniimmaksi parantamalla puiden ja muiden adioiden laatua, poistaisin sairaudet, köyhyyteen en puuttuisi, kun tekisin rahasta merkityksetöntä, mutta antaisin ruokaa kaikille.
      Tekisin kaikista eläimistä ja ihmisistä kasvisyöjiä, antaisin koulutuksen kaikille ja kertoisin rakastavani ihmiskuntaa ja eläimiä riippumatta näiden uskonnosta.

      Murhaajat, raiskaajat, ilkeät, pahat ja itsekkäät laittaisin vankilaan 70 vuodeksi ja pitäisin joka päivä isällisen puheen.
      Ihmiset saisivat lentää ja oppisivat myös hengittämään veden alla.

      Kipua, ahdistusta ja turhautumista en poistaisi, mutta lievittäisin huomattavasti, jotta ne eivät kävisi ylitsepääsemättömiksi kenellekään.
      Jokainen tekisi 7h fyysisesti raskasta työtä, mutta parantaisin ihmisten kykyä palautua fyysistä suorituksista. Tekisin ihmisestä puoliksi kuolemattoman;
      he eivät koskaan kuolisi lopullisesti, mutta kuolisivat parin vuoden ajaksi, jos jäisivät vaikka rekan alle. Jos jotain ahdistaisi tai masentaisi ajatus kuolemattomuudesta, niin parantaisin ahdistuksen ja masennuksen.

      Ajatuksenani olisi siis tehdä maailma, jossa mikään ei ole täydellistä, sillä ilman haasteita elämä käy tylsäksi, mutta pitäisi elintason mahdollisimman korkeana.
      Ketään en missään tilanteessa pakottaisi palvomaan itseäni, vaan haluaisin olla tasavertainen ihmisten kanssa.
      Kannustaisin yksilöllisyyteen ja yksilölliseen onnen etsimiseen.

    • Välitilan hemmo

      En poistaisi kärsimystä. En puuttuisi mitenkään maailman menoon. Maailmassa on jo syyn ja seurauksen laki joka tasoittaa aikaa myöten kaiken. Oikeudenmukaisuus toteutuu pienintäkin piirtoa myöten.

      Jos olisin erillinen ja ulkopuolinen ylijumala, olisin hiljaa. Lakkaisin olemasta erillinen ja lopettaisin siten itseni. Koska en ole tuollainen, niin koen ja elän, ja parannan maailmaa. Ihmisten tehtävä on parantaa.

      - Perustavanlaatuinen antaa mahdollisuuden eksistenssille, luo pohjan kaikelle ilmenemiselle, ei puutu ilmenneiden juttuihin -

      • Yual

        Mikset auttaisi köyhiä, heikkoja, tyhmiä ja sairaita, jos olisit Jumala?
        Eikö rakkaus, myötätunto ja anteeksianto ylitä jopa syyn ja seurauksen lain?


      • Muuan hemmo
        Yual kirjoitti:

        Mikset auttaisi köyhiä, heikkoja, tyhmiä ja sairaita, jos olisit Jumala?
        Eikö rakkaus, myötätunto ja anteeksianto ylitä jopa syyn ja seurauksen lain?

        Jumala on perustavanlaatuinen ylläpitäjä ja auttaa parhaiten mahdollistamalla eksistenssin. Rakkaus ja myötätunto transformoituvat, ja niistä tulee uogreidattu versio. Tätä paranneltua rakkautta sanon "ilmenemisen mahdollisuuden luomiseksi" tai "olemisen mahdollisuuden ylläpitämiseksi".

        Jumalalla on tässä mallissa tärkeämmät duunit kuin ihminen monesti kuvittelee. Jumala ei pysty puhumaan eikä kirjoittamaan myöskään eikä erota sairasta terveestä. Jumalan mielessä on vain "olemisen ylläpito".

        Abstraktiksi menee joskus jutut, kun jumalasta puhutaan.

        Ihmisenä autan parhaani mukaan ja ihmiselle kuuluukin monenlainen hienovarainen puuttuminen maailman menoon. ihminen on sellainen huolehtija ja ihminen on vastuullinen.

        Voi sanoa, että ihmisen muoto on Jumala ihmishahmossa. Muttei tietenkään lähelläkään täydessä voimassaan, koska ihmismuoto rajoittaa meitä suuresti.


      • Muuan hemmo
        Yual kirjoitti:

        Mikset auttaisi köyhiä, heikkoja, tyhmiä ja sairaita, jos olisit Jumala?
        Eikö rakkaus, myötätunto ja anteeksianto ylitä jopa syyn ja seurauksen lain?

        Yhde asian tekisin jos minulla olisi nyt valta:

        Tekisin ruuantulostuskoneen. 3D-tulostin, joka tulostaisi kvanttikentän tyhjöenergiaa tai vastaavaa hyväksikäyttäen kopion pöydälläni olevasta sapuskasta. 3D-tulostin jo tunnetaan, mutta minulla on sellaiset fibat, että siitä voisi muuntaa molekyylien tulostuskoneen.

        Minusta ruuan olisi jo aika jakautua tasaisemmin. Kaikille ruokaa saataville. Sairautta en lähtisi poistamaan, sillä sairaudet kuuluu karmaan. Ruuan puutekin kuuluu karmaan, mutta se ei ole niin raskasta. Jättäisin sairaudet ihmisten itse parannettaviksi mutta tekisin ruokakoneen.

        Tällainen olojen lievitys.


    • Maailma on paras paikka sen oppimiseksi mikä minun on opittava. Näinollen "taivas" on mielen tila. Mieli olen minä. Olen ikuisuudessa nyt koska ollaksen ikuisesti ikuisuus, sen on oltava myös nyt. Olen siinä "tilasa" jossa koen olevani, siksi kannattaa mietiä kannattako muuttaa maailmaa vai olisiko viisasta muuttaa mielensä maailmasta. Muuttaa mielikuvansa odotuksensa maailmasta.
      Kaikesta tuosta seuraa että koko ajan olen täydellisen ikuisen Rakauden "syleilyssä". Ongelmani on seurausta kyvyttömyydestä, tai haluttomuudesta nähdä maaima sellaisena kuin on tarkoitettu.
      Maailmaa on minun käsityksen maailmasta. Mieli on parannettava. Itse asiassa mieli on terve, odotuksiini kannattaa kiinnittä huomio. Onko odotukseni mielekäs

    • helvetissä herrana

      Ylimpänä Luojana "ampuisin itseäni jalkaan" kuten on tapahtunut.
      Määritelmänä 'Jumala' ja 'Luoja' ovat kaksi eripuolta vastakohtina.
      Jumala on rakkautena täysin mahdoton ajatus tässä kontekstissa jota maailma ja kaikki "konkreettinen" edustaa erillisyytenä, yksinöisyytenä ja tiedostamuutena.

    • ===

      Järjestäisin kaikille mahdollisuuden asua ja tehdä työtä rauhassa.
      Se on: kaikki mielipuolet laitoksiin.

    • kolmas mies

      mEHÄN OLEMME SITÄ YLIJUMALAA, mutta sen voimat ovat
      psykologisen perimämme egon sielun käytössä ja tulokset ovat
      kaaosta

    • Jarppelino

      Mä tekisin sen, mitä nykyinen ns. "Jumala" on laistanut. Ihmisten pitäisi elää rauhanomaisesti ihmiset, eläimiä ja luontoa kunnioittaen.

      • izumi1

        Ihminen on täydellinen kuin Luojansa, mutta ihmiseltä puuttuu vahvuus. Vahvuutta me olemme täällä aineellisuudessa hankkimassa.


    • Nostaisin kaikki elollisen vierelleni....

      Ylijumalalla on suunnitelma, jota me myötäilemme ja tai olemme myötäilemättä.?

    • Kaiki mitä on on minun käsitykseni siitä mikä on.

      Kun itse luon kästykseni olen siltäosin Jumala itselleni vai voiko joku käsittää mailman -- elämän sinun ajatuksesi kautta... avulla.
      Tietenkin minua on opetteu ja osin olen sitä jotain oppinut, silti tuo oppimani on vain minun mielesäni sellaisena kuin itse sen haluan määritellä.

      Minä olen se joka minä olen. Eli mitään ei tarvitse "tehdä"

    • Totuudentorvettaja

      Loisin ihmiseen mekanismin, joka peilaisi aiheutetun tuskan ja kärsimyksen tekijään. Näin puukottajat saisivat itsekin haavan, lyöjät iskun ja niin edelleen.

      Ihmisiä kehittäisin myös levittämällä jo olemassaolevat kaksi geenimutaatiota kaikkiin ihmisiin niin, että ihmisten keskimääräinen älykkyysosamäärä kasvaisi parillakymmenellä pisteellä.

      Lisäksi muokkaisin perimään mekanismin, joka osaa nykyistä paremmin suodattaa ja korjata haitalliset virheet ja jopa perinnölliset sairaudet hedelmöityksestä alkaen ja vähentäisin syntyvyyttä alentamalla raskauden todennäköisyyttä tai rajoittaisin sen mahdolliseksi vain kerran kolmessa tai viidessä vuodessa.

      Hiilidioksidi- ja ruokaongelman ratkaisisin muokkaamalla maailmaa niin, että koko Saharan alueella olisi riittävät sateet kasveja, metsiä ja viljaa varten.

      Lopuksi loisin vessan maailman joka kaupunkiin, johon vain minulla olisi avain, jotta pääsisin paskalle siistiin vessaan, missä ikinä sitten kuljenkin.

    • mmmmm..

      Ensimmäisestä lähestymiskiellon rikkomisesta vankilaan 1/2 vuodeksi.
      Vainohulluudesta elinikäinen rangaistus.
      Koulu- ja työpaikkakiusaajat rangaistussiirtoloihin.
      Järjestäisin profeetan joka ilmoittaisi kansalle niin että kaikki ymmärtävät mitä saa tehdä ja mitä ei.
      Seurakuntaan kuuluminen kuitenkin vapaaehtoista, halutessaan saisi neuvontaa.
      Kenenkään ei olisi pakko sietää asumista jossa joutuu kärsimään, instanssi josta saisivat apua niin nuoret kuin vanhatkin.

      Jokainen ylivelkaantunut saisi mahdollisuuden suorittaa ainakin osan velastaan työllä.

    • olette te julmia!

      Tuohan on jo nyt todellisuutta!

      Velkaakin myydään juuri siksi että kapitalistinen systeemi saa siten ihmiset rahan ja rahojamme(kaikki raha on yhteistä!)hyväksikäyttävien(pankit, työnantajat) orjiksi!

    • -Brina-

      Tekisin sitä samaa mitä "Ylijumala tekee" eli antaisin jokaisen alkuperältään Itseni kaltaisen ja siis Vapaan Tahtoni omaavan 'osaseni' jälleenlöytää itse omassa sisimmässään vaikuttavan jumaluutensa ja sen voimien ja viisauden avautuvan sitä mukaa kuin itsekunkin kokemustensa kautta saatu Tietoisuutensa kasvaa. Vain siten olisin täysin puolueeton ja kaikkia/kaikkea samalla tavalla rakastava Elämän Antaja.

    • eiks ni ??????

      Jumala pitäisi ensin olla olemassa, jotta sillä voisi olla voimia, ja joku voisi ne saada.

      • Brahman

        Täällähän sitä ollaan. Olen unenjumala, epätodellisuuden luoja.


      • Minäolenolenko

        olla olemassa

        Mitä on "olla olemassa" Kerro se Jumalallesi. Tai mitä se ei ole. Sitten Jumalasi tietää ja osaa ilmaista itsensä myös sinulle tai näyttä sen kohdan missä Jumala ei ole.

        eiks ni

        Mitä siis on silloin kun jokin ei ole olemassa. Missä se silloin on?


    • Iloa Kansalle

      Alkaisin pelata uhkapelejä ja lotota, voittaisin joka viikko vähintään 1000 miljoonaa euroa, jakaisin kaikki voitot maailman köyhimmille, jatkaisin tätä niin kauan, että köyhyys olisi täysin maailmasta poistunut!

    • Jos saisin Jumalan voimat, toivoisin saavani myös Jumalan viisauden ja ymmärryksen.

      Vilppu H.
      pappi

      • Hänen ymmärryksensä on sitä että jumala loi Afrikan sinne nälkäänäkevät lapset, mustat. Elämän edellytyksiä siellä ei ole.

        Hän loi ymmärryksellään ja viisaudellaan sairauden ja kuoleman.

        Ni että jumalanko ymmärrystä todella Vilppu tavoittelet?

        Etkö ennemmin poistaisi maailmasta sairauden?


      • sarisusannass73 kirjoitti:

        Hänen ymmärryksensä on sitä että jumala loi Afrikan sinne nälkäänäkevät lapset, mustat. Elämän edellytyksiä siellä ei ole.

        Hän loi ymmärryksellään ja viisaudellaan sairauden ja kuoleman.

        Ni että jumalanko ymmärrystä todella Vilppu tavoittelet?

        Etkö ennemmin poistaisi maailmasta sairauden?

        sarisusannass73: Etkö ennemmin poistaisi maailmasta sairauden?

        En vaadi vastausta mutta minusta sairauden poistaminen herättää kysymyksen mikä on sairautta? Minkä poistaisin poistaakseni sairauden?

        Lopulta on sairautta ajatella asioista eri tavoin joka johtaa erilaiseen työskentelyn, toisenlaisin tavoitteisiin, eikö silloin tuo toinen määritellä sairaaksi koska hän ei hyväksy, tai näe "oikeaa" ratkaisua?

        "loi Afrikan sinne nälkäänäkevät"

        Yleisesti on tunnustettu että vaikeudet kehitysmaissa on siirtomaavaltojen aikaan saannoksia. Pitäisikö siis poistaa siirtomaavaltojen, tässä tapauksessa länsimaisen sivilisaation "tulokset" Poistaakseni sairauden Afrikasta,- maailmasta?

        Tuolle kaikki peukut. - Jos saisin Jumalan voimat ensinnä järjestäisin itselleni Jumalan viisauden.

        Pääsimme oikeeseen vastaukseen kaikki HYVÄ ME hyvä sari.. ja kiitos Vilppu


    • Tunnustaa

      Minä kyllä tekisin maailmasta tasa-arvoisempaa paikan. Ja ilman jumalan voimia voin tehdä vain pieniä ihmisen tekoja, kuten kannattaa Yhdenvertainen Suomi aloitetta, jossa syrjintää kitketään ymmärrettävällä tavalla pois Suomesta.

      Allekirjoita kansalaisaloite.

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/707

    • vaikea tehtävä

      En tekisi mitään, mitä ei nykyinenkään Jumala tee. Eli mitään muutosta maailmaan ei tulisi. Perustelen asiaa sillä, että Jumala on viisaampi kuin minä ja tietää, että miksi tekee tai jättää tekemättä asioita.

      Jos alkaisin tekemään jotain muuta, on päivän selvää, että tekoni aiheuttaisi epäoikeudenmukaisuutta tai muita ongelmia jossakin päässä. Kysymys avautuu minulle näin, että: uskotko, että sovit Jumalalle neuvonantajaksi ja olet häntä fiksumpi tekemään päätöksiä? Ja vastaisin siihen itse: toisinaan näyttää siltä että uskon, mutta tiedän, että olen väärässä.

    • Mitäkö tekisin, enhän minä voisi tehdä mitään, koska tuo jumalakaan voi .
      Mehän olemme samanlaisia milikuvitusolentoja kuin jumalakin, joten jättämäällä mielikuvituksen pois niin yksi ihminen voi tehdä enemmän kuin sata jumalaa.
      YkSILÖINÄ VOISIMME pelastaa koko ihmiskunnan jos ymmärtäisimme mistä tuo mielikuvat itsestämme on syntynyt ja miksi se seuraa meitä sukuopolvesta toiseen aiheuttaen kärsimystä ja tuskaa.
      Mielikuva itsestämme on kaikkien vaikeuksiemme ja kärsimystemme äiti, ja kun tuo mielikuva itsestämme päättyy
      ns. psykologisessa kuolemassa, niin silloin päättyvät kaikki kärsimyksemme ja tuskamme ja vapaudumme tuosta tuhansien vuosien kertymästä

      Kumn mielen sisältö tyhjenee, niin tuo joksikintulemisea ilmenevä aika päättyy, ja voimme elää ajattomassa nykyhetkessä, jolloin alkavat ajatuksemmekin ilmaantumaan ajattomuudesta käsin.

      Se on se ihmisen alkuperäinen tila jossa ihminen eli materiasta kehityksen kautta syntynyttä ajallista egoa sielua, joka sitoi ihmismielen aikaan, jonka seurausta on tämä kaaosmainen yhteiskunta

      • Mainittakoon, että ajaton voima ajallisessa maailmankaikkeudessa
        sen sisään rakentunut syyn ja seuraksen laki, eli elämän laki, jotenkaikki ihmise keksimät jumalatkin on väärinkäsitystä tämä lain toiminnasta


    • Luontoalways

      Jos saisin Jumalan voimat, poistaisin ihmiset, ja kaiken ihmisen tekemän ja aiheuttaman. Ihmisistä ei ole ollut kuin haittaa luonnolle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe