Retkeilyporukka / Turku

quo vadis

Kiinnostaisko sinua lähiretkeily mukavassa ja samanhenkisessä porukassa tai
lähteä ehkäpä joskus vähän kauemmaskin tutustumaan erilaisiin luonnon- tai kansallispuistoihin?

Nauttia ainutlaatuisista maisemista, luonnon rauhasta, raikkaasta ilmasta, keräillä sieniä, marjoja, kiikaroida lintuja, kalastaa, valokuvailla, ihmetellä ötököitä/kasveja/kiviä tai vain istua nuotilla nauttien sen lämmöstä ja vastapaistetuista räiskäleistä tai sopivasti hiiltyneistä makkaroista?!

Meloa tyyneillä järvillä, lumikenkäillä/hiihtää umpihangessa, laduilla tai kuutamon loisteessa, sauvakävellä pururadoilla, yöpyä teltassa, laavussa tai kenties jopa tähtien alla, hyttysten syötävänä? :)

Tutustua luontotupiin, -keskuksiin, lintutorneihin tai ehkäpä geokätköilyyn?

Kaikki olisivat tervetulleita mukaan, kuntoon ja ikään katsomatta.

Olisko tällaiselle kysyntää Turussa ja sen ympäristössä?

Vastaa tähän viestiin tai mailaa suoraan minulle: [email protected]

26

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neo

      Kysymys,
      Jos kiinnostusta olisi, miten olet ajatellut systeemin pyörivän?
      Onko sulla antaa esimerkkiä vastaavasta toiminnasta muualla?

    • näin muuallakin

      No ensin tietenkin osallistumismaksu tilille ja sitten sovitussa paikassa kohtaaminen ja retkelle lähtö.

    • quo vadis

      En kyllä ajatellut rahaa tähän ajatukseen/toiminta-ideaan käyttää tai ehkä silloin jos kimppakyydeillä mennään kauemmas, niin kuskille rahalliset korvaukset kuluista, muutoin jokainen saisi omalla systeemillään saapua paikalle....

      Jokainen maksaisi tietysti itse välinevuokraukset, jos ei omista nurkista välineitä löydy.

      Lisäksi aattelin esim. facen kautta tai sähköposteilla ilmoitella, että minne milloinkin ehkä mentäisiin tai tehtäisiin ja kiinnostuneet voisivat mukaan ilmottautua ja tietysti muidenkin ideoita otettaisiin vastaan.

      En ole matkanjärjestäjä, rahankerääjä vaan tavallinen tallaaja, joka haluaisi nauttia retkeilystä, luonnosta ja raittiista ulkoilmasta saman henkisessä porukassa, kun ei samoista asioista kiinnostuneita tästä omasta kaveripiiristä löydy.

      Mielipiteitä ja ajatuksia saa tähän jatkaa tai mailata: quovadis(at)uukku.com

    • neo

      Idea on varsin hyvä ja olen miettinyt joskus aivan vastaavaa järjestelyä.
      Ikävää on kuitenkin todeta muutama asia.
      Täällä Turun seudulla asuvat ihmiset ovat sangen kuoreensa vetätäytyviä ja uskaltamattomia sieluja.

      Jos joku ehkä uskaltaisi, ajatellaan, että mimmoista porukkaa siellä oikeen sit on , mitähän kotiväki tykkää, mulla on toi muksukin, ei mul oo varusteitakaan ja enhän mä pääse ees pelipaikal nii ja siäl voi sataakki tai tuulla, onkohan siäl sit turvallista.
      No joo, yks happamuus viäl on toi ikuinen suoritushaku, paremmuus ehdottomuus. Hienointa olisi, kun oltaiisiin kaikki samalla viivalla ja osaavampi kykenisi auttamaan oppivia.
      Viäl ku ajatellaan, jos joku tällasta juttua ehdottaa sen täytyy olla jotenkin erillainen, sillä on jotain takaa-ajatuksia.....

      Mulla on pitkä kokemus retkeilystä ja vaelluksista. Kalastus ja veneily on lähellä sydäntä ollut vuosikymmeniä.
      On varusteita ja kalustoa.
      En ole eräopas, enkä harrastuksesta työtä vaikka useasti sitä on ehdotettu, kun olen reissuja tehnyt.
      Nyt olen pienen poikani kanssa harjoitellut eräilyä ja ehkä joskus vielä saan hänestä kelpo eränkävijän.

      Tuo sinun ehdotuksesi on kyllä hieno, mutta jos haluat sen etenevän pitää ottaa kirotun monta seikkaa huomioon.
      Uskoisin, että täällläkin on paljon porukkaa, jotka haluaisivat kokea juuri noita sinun mainitsemisia juttuja, mutta uskallus loppuu tai aika.
      Niinkuin sanoin meilläpäin riivaa sisäänpäin kääntyminen ja ihmisten pelko.

      Joka tapauksessa seuraan tilannetta ja katson kommentteja.
      Meilailen jos tänne alkaa positiivista ajattelua ilmaantumaan ja ilmoittele tänne jos idea poikii innokkaita.

    • quo vadis

      Kiitos nimimerkki Neo hyvästä vastauksesta /kommentoinnista.

      Taidat ikävä kyllä olla aivan oikeassa mielipiteittesi kanssa, sillä ei täyttynyt sähköpostini innostuneista eikä tänne foorumillekkaan montaakaan kiinnostuntutta ilmaantunut.

      Ehkä sitten moinen haave pitää unohtaa, kaveripiiristäni kukaan ei kyllä lähde ulos luontoon, sillä heille ulos meno tarkoittaa ravintelija ja bailaamista, alkoholia unohtamatta :( Tähän ei oikeen jää jäljelle muutakuin toivo siitä, että löytäisin elämänkumppaniin, joka nauttisi luonnosta yhtä paljon kuin minäkin :)

      Hyvä tulevia luontoreissuja sinulle ja pojallesi

      • Luonnostanauttiva

        No, tässä ainakin olisi yksi kiinnostunut! Varsinkin tuo Kuhankuono kiinnostaa, mutta onhan täällä toki muitakin paikkoja. Ilmoita vaan milloin ja minne?


    • 3333333

      Liity Suomen Ladun paikallisosastoon mikä se nyt Turussa onkaan - tai lähistöllä,
      sieltä löytyy luontoharrastajia ja toimintaa.

    • quo vadis

      Jep, kiitos. Tuo porukka vaan järjestää liian harvoin mitää toimintaa ja esim.viikon reissut Lappiin ovat aika mahdottomia. Joskus kävin toimintaa katsomassa ja suunnistuskurssille osallistuin, mutta jo tuttuun laumaan oli vaikea päästä sisälle...

    • jepujee1

      taitaa olla se yksi ja sama hörö jostain muualta kuin Turusta Oletkos koska käynyt Tampeella homobaarissa??? Ja pyllyä oot jakanut anteliaasti... Aaah aaah

    • Mummu42

      Hei!

      Olen 42v naisimmeinen etelä-suomesta. Haluaisin aloittaa retkeilyn harrastuksena. Pidän kävelystä luonnosta ja olen matkustellut paljon ulkomailla. Nyt haluaisin alkaa kiertää suomen hienoja luonnon puistoja ja korpia.
      Olen jo pitkään ajatellut onko olemassa jotain kerhoa tai vastaavaa porukkaa johon pääsisi mukaan. Mieheni kun ei ole innostunut erä mies.

    • neo

      Tervehdys,
      No niin, pikkuhiljaa aletaan asiasta saada kiinni. Juuri tällaisia edellisenkaltaisia ilmoituksia tarvitaan, jotta saataisiin kasaan jengi jolla kyhätään kokoon kunnollinen porukka ja homma pyörimään!
      Lisää vaan asiallisia viestejä niin tää paisuu aloitustoimivaan kokoon.
      Juuri tällaista viestiketjun aloittaja varmaan hakee ellei jo ihan oikeesti luovuttanut?

      • juhohei94

        Neo, osaatko kertoa vähän taustaasi kun olet niin asiantuntevan oloinen?


    • neo

      Mitä minun taustani asiaan kuuluu ? Ei tässä seksuaalisuudella ole sijaa, kyllä sateenkaari ihmiset retkeilee, siinä kuin muutkin.

    • neo

      Joku, näemmä käytti käyttämääni nimmaria eli tuo edellinen ei ole minun, joka kirjoitti aiemmat...... Taidan vaihtaa

    • neo

      Joku kyseli taustatietojani ja ymmärsin tuon retkeilyn näkökulmasta.
      No, tässä pieni avautuminen.
      Kasvanut erämieheksi ja kalastusharrastuksen pariin kalastustilalla, oppinut purjehduksen salat retkihommineen vanhempieni kanssa.
      Harrastanut ilmailua nuorena.
      Jatkanut veneily/kalastusharrastusta tähänpäivään asti onkimisesta lohen vetouisteluun aina ulkomerelle asti.
      Retkeily/vaellus tuli mukaan kuvioihin vahvasti varusmiespalveluksessa, jossa kova korpikoulutus aina pohjoisen erämaita myöden muutama kuukausi.
      Yksinvaellusta kalastushengessä napapiirin pohjoispuolella erämaajärvillä ahvenen perässä kotomaassa.
      Kokeiltu kanoottivaellusta ja tälläkin hetkellä kanootti käytössä aina silloin tällöin.
      Talvireissuja jonkunverran, mutta ei kehuihin asti vaikka lumikenkäreissut ovat olleet hauskoja vaihtoehtoja.
      Hiihtovaellus ei nappaa.
      EA-taidot hankittu ja ylläpidetty.
      Tällähetkellä retkeily kohdistunut lähialueille pikkumiehen kanssa ( kalastus, pikkupatikat, yöpymiset laavuissa erätaitotreeneillä).
      Kuitenkin kaikki on vielä mahdollista ja haaveilu reilumman, samanhenkisen porukan kanssa kokea eräelämää.
      Toteutumattomat toiveet: Alaskaan kalareissuille ja nähdä koto Suomessa karhu, kaukaa. Vielä ei ole onnannut.
      Toteutuva haave Islannin reissu perheen kanssa ennen eläkeikää :)
      Ugh, olen puhunut....

    • säälittävää on

      Että oikein erämies, heh. Tollo täällä kysyy ja vastaa itsekseen.

    • Mummu46

      Mummu42 tekstin voi kopioida sanasta sanaan tähän. Ulkoilmaihmisiä ystäväpiiristä ei juuri löydy. Lenkkiseurana toimii koirat. Syksyisin olen käynyt Kuusamossa mökillä yksikseni päiväreittejä vaeltelemassa. Joskus tulee myös käytyä lähiseudun kansallispuistoissa patikoimassa. Saman henkinen seura kyllä vähän kiinnostaisi, kunhan ei mitään survival-retkiä suunnitelle ;-)

    • paras seura

      Yksin ain parempi, kuin vieraassa porukassa. Ei kukaan järkevä netistä vaellus seuraa hae.
      Minulla on paljon vaelluskavereita, mutta kunnon vaellukselle en huoli ketään mukaan, vaan ne on yksin tehtävä. Parin kolmen viikon omat vaellusreitit kevyellä varustuksella on aina paras tehdä itsekseen.

      • vaeltajanainen.

        Niinpä. En kyllä ikinä lähtisi minkään netistä löytämäni epämääräisen porukan mukaan vaeltamaan. Riski rikoksen uhriksi joutumiseen on liian suuri.


    • kevätpörriäinen

      Voihan harmitus, kun asut kauempana ja minä eteläisessä suomessa ; ( Tällainen kokoonpano olisi kyllä mieluinen ja mieluusti mukaan liittyisin. Jonkun pitäisi perustaa facebookiin joku tämän kaltainen luontoretkiryhmä, missä voisi näitä samankaltaisiaan kavereita etsiä ja löytää toivomaltaan suunnalta luontoon retkeilemään.

    • Jahjöh

      Todella hyvä idea! Facebookkiin ryhmä johon kaikki kiinnostuneet voi liittyä ja sieltä sovittaisiin eri luontosamoilu reissuja.

      Minä olen kiinnostunut ideasta. Olen 25-vuotias kovakuntoinen jäpikkä. :)

    • Reipaseinari
    • turkuvesi

      Nostetaampa tämä hyvältä vaikuttava viestiketju näytille vai onko idea kuollakupsahtannu?

      • pimpeliäsaatiin

        Eioo kuollu, viime syksynä tehtiin vähän retkeä porukalla, ja aika monet sai naidakseen, hyvä retki kerta kaikkiaan.


    • Eräilijä81
    • viestiketjunaloittaja

      Haudattu idea :( tai en itse ainakaan reissullanne ollut.
      neo: kiitos kommentistasi, ajattelen samoin.

      Ps.sähköpostini ei ole enää käytössä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe