VAPAUTUS SIVARISTA ?

samaa sukua

Kysyn uteliaisuuttani, jos joka tietää, voiko asepalvelusta vapauttaa ylipainon takia (siis TODELLA lihava)? Tiedän tapauksen, ettei ole käynyt inttiä EIKÄ MYÖSKÄÄN sivaripalvelua, ja ikää nyt 25 v. Kuinka voi vapautua myös sivaripalvelusta ? Tämä hlö käynyt ammattikoulun ja on ansiotyössä ollut jo vuosia, eli EI NIIN lihava eteikö pysty liikkumaan. Ihmettelen vaan sivusta.

2

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämäjatkuu

      Itse kun olin lapijärvellä viimeistä kertaa, niin siellä ainakin yksi tyyppi sai lykkäystyä lihavuudesta johtuvasta alhaisesta kunnosta ym, mutta ei vapautusta. Vapautukseen yleensä tarvitaan edes jonkinlainen diagnoosi jostain pitkäaikaisesta sairaudesta, ja 29v lähestyessä melkein mikä tahansa sellainen kelpaa vapautukseen - mutta feikkaus on aika mahdotonta silleen lääketieteellisellä tasolla - paitsi psyykkiset ongelmat (ehkä), joista sitten tulee vähän erilainen C-papru loppusaldona.

      Sivariin ja Inttiin on täysin sama kuntotarkastus lääkärin ja terveystarkastajan osalta.

    • samaa sukua

      Ahaa..vai silleen, eli vielä olisi aikaa 29 ikävuoteen saakka käydä sivaripalvelu tai intti ? Ei ole psyykeongelmia, en tiedä, oisko sit sokeritauti tai joku jonka takia on vapatettu, mutta mies pystyy olemaan ansiotyössä ja autoilemaan, ihan normimies siis muuten, mut lihava.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe