Apua, opetuslupa päättymässä, saako siihen jatkoaikaa???

vihdoin kortti

Kohta on 9 kk mennyt kun olen opetusluvalla harjoitellut. Aika menee umpeen kuukauden päästä ja nyt iski paniikki pystynkö ja kerkeänkö suorittamaan teorian plus inssin tuossa ajassa läpi!

Onko mahdollista saada perustelluin syin lisäaikaa vai mitenkä tämä menee?

Ei ole siitä kiinni ettenkö olisi harjoitellut ja ajanut! Olen ajanut enemmän kuin tarpeeksi ja ajo sujuu hyvin sekä maantiellä että kaupungissa. Lähinnä tuo parkkeerausvaihe on jäänyt hataralle vielä ja nyt en ole viimeiseen kuukauteen pahemmin ajellut mm. kiiresyistä. Rahallisestikin olemme nyt tiukoilla.

Kertokaa nyt viisaammat että mitä tässä voi tehdä? Tyssääkö mun ajokortti nyt tähän kokonaan :(

20

6263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takaisin alkuun

Ei saa aloitat alusta, koska opetusluvalla annetuja teoriatunteja ei ole viralisesti käyty. Jos taas olet käynyt yhteisopetuksessa vaihdat vaan autokouluun homma jatkuu, ammattilaisten opastuksella loppuun.

• aloitaja

Auttaako asiaa edes se jos saa teoriakokeen suoritettua? Saako silloin lisäaikaa?

• aloittaja edelleen
        aloitaja kirjoitti:

Auttaako asiaa edes se jos saa teoriakokeen suoritettua? Saako silloin lisäaikaa?

Niin kysyny vielä mitä tarkoitat tuolla autokouluun vaihtamisella? Opetuslupa hankittiin siis vielä vanhalla systeemillä, ei mitään yhteisopetuksia. Jos nyt opetuslupa joudutaan uusimaan tuleeko siihen yhteisopetus mukaan vai meneekö niinkuin vanhalla systeemillä?

Että menee vaikeaksi tämä elämä :( Ja kyllä, mulla voisi olla ihan pätevät perusteet sille miksen ajokorttia ole saanut suoritettua annetussa ajassa. Auttaako nekään??

• matsonation
        aloitaja kirjoitti:

Ei ole sellaista, kuin lisäaika, vaan opetusluvan voimassaolo päättyy. Perustellusta syystä voidaan uusi lupa myöntää, mutta onko siinä järkeä. Kun uusi lupa myönnetään, siihen sovelletaan uutta lakia (yhteisopetus mm.). Samalla rahalla hoidat homman loppuun autokoulun kautta.
        Ja uuden luvan saanti ei ole itsestään selvyys, pitää olla hyvä peruste. Ajan loppuminen ei ole sitä.

• Opetusluvalla opettanut
        aloittaja edelleen kirjoitti:

Niin kysyny vielä mitä tarkoitat tuolla autokouluun vaihtamisella? Opetuslupa hankittiin siis vielä vanhalla systeemillä, ei mitään yhteisopetuksia. Jos nyt opetuslupa joudutaan uusimaan tuleeko siihen yhteisopetus mukaan vai meneekö niinkuin vanhalla systeemillä?

Että menee vaikeaksi tämä elämä :( Ja kyllä, mulla voisi olla ihan pätevät perusteet sille miksen ajokorttia ole saanut suoritettua annetussa ajassa. Auttaako nekään??

Mene vaan nopeasti teoriakokeeseen ja sitten inssiin. Kyllä niistä pääsee läpi lähes kaikki. Toi on ainoa järkevä mahdollisuus nyt. Muuten joudut käymään koko homman uudelleen autokoulussa. Kannattaisi ainakin yrittää. Peruuttele vaikka kotipihalla muutama tunti niin alkaa sujumaan se.

• ei oo tottakaan
        Opetusluvalla opettanut kirjoitti:

Mene vaan nopeasti teoriakokeeseen ja sitten inssiin. Kyllä niistä pääsee läpi lähes kaikki. Toi on ainoa järkevä mahdollisuus nyt. Muuten joudut käymään koko homman uudelleen autokoulussa. Kannattaisi ainakin yrittää. Peruuttele vaikka kotipihalla muutama tunti niin alkaa sujumaan se.

Tässä kommentissa taas loistaa opetuslupaopettajan huipputietämys. "Muuten joudut käymään koko homman uudelleen autokoulussa."

Ettekö te tee se itse opettajat voisi pitää tyhmyyttänne piilossa ja olla kirjoittamatta asioista mistä ette selvästi tiedä mitään.

Jos opetuslupahomma jää kesken, jatketaan autokoulussa siitä, mihin on jo päästy.
        Käytännössä tämä tarkoittaa useasti myös perusasioiden uudelleen opettelua aina penkin säädöistä alkaen.

ei oo tottakaan kirjoitti:

Tässä kommentissa taas loistaa opetuslupaopettajan huipputietämys. "Muuten joudut käymään koko homman uudelleen autokoulussa."

Ettekö te tee se itse opettajat voisi pitää tyhmyyttänne piilossa ja olla kirjoittamatta asioista mistä ette selvästi tiedä mitään.

Jos opetuslupahomma jää kesken, jatketaan autokoulussa siitä, mihin on jo päästy.
        Käytännössä tämä tarkoittaa useasti myös perusasioiden uudelleen opettelua aina penkin säädöistä alkaen.

Kannattaisi olla kommentoimatta jos ei asiasta mitään tiedä.

• ei oo tottakaan

Kannattaisi olla kommentoimatta jos ei asiasta mitään tiedä.

Sitä mää just tarkotin.

• takaisin alkuun

teoriakokeen suoritus auttaa paljon. Opetuslupaa ei uusita, vaan opetus siirtyy autokouluun.

• aloittaja edelleen

Okei, kai sitä sitten pitää yrittää pinnistää jos saisin nämä kokeet suoritettua kuukaudessa. Hirvittää kyllä ja tällä hetkellä on antibioottikuurit päällä jotka väsyttää joten en välttämättä ole ihan kunnossa ajoa varten :/
      Miestä ei kiinnosta yhtään katsoa mun kanssa teoriaa joten käytännössä joudun itse kaiken pänttäämään yöllä kun lapset on nukkumassa.
      En todellakaan halua mennä autokouluun ja aloittamaan kaikkea alusta, siihen ei ole varaa eikä rahkeita muutenkaan!

Ainoa vahva puoli mun eduksi on se että ajokilometrejä on takana monta sataa, erilaisia tilanteita on ollut paljon ja olen suhteellisen varma kuski jo enkä hätäile uusissa tilanteissa vaan niistä mennään rauhallisesti. Laitteet hallitsen suhteellisen hyvin joten niihin ei tarvitse ajon aikana pällistellä eikä keskittyä.

Mutta kun on lukenut näitä inssikokemuksia täällä ja niin moni ei pääse ekalla kerralla läpi, niin pelottaa se kyllä sillä on ihan selvää että jännitystä tulee siinä tilanteessa kehiin joka vaikuttaa suoritukseen.

Mutta kiitos jokatapauksessa vastauksistanne!

Ensinnäkin lopeta lukeminen ja tee muutama päivä netissä teoria testiä. Itse harjoittelin viikon opetuslupaa varten ja poika varmaan paripäivää. Katso vaikka ajokorttikoulun sivuilta. Maksaa muutaman euron tunnukset sinne. Sitten kun alkaa menemään parilla virheellä 50 kuvaa olet valmis. Se kun on hoidettu niin heti inssi jää sitten aikaa uusia se tarvittaessa kerran tai pari. Ei ne siellä oleta että osaisit ajaa täysin virheettömästi. Kuukaudessa ehtii vaikka hoitaa koko ajo-opetuksen alusta loppuun.

• ......

"Miestä ei kiinnosta yhtään katsoa mun kanssa teoriaa joten käytännössä joudun itse kaiken pänttäämään yöllä kun lapset on nukkumassa."

kai hän on teoriatunnit kuitenkin sinulle pitänyt?

• aloittaja edelleen
        ...... kirjoitti:

"Miestä ei kiinnosta yhtään katsoa mun kanssa teoriaa joten käytännössä joudun itse kaiken pänttäämään yöllä kun lapset on nukkumassa."

kai hän on teoriatunnit kuitenkin sinulle pitänyt?

No siis luin tarvitut aihealueet ja niistä kyselin mitkä koin epäselviksi. Pitää kuiteskin vielä koetta varten hioa että koen olevani varma. Ja on aikomus käydä netissä kuvatestit läpi.

Ei tarvitse kenenkään kuitenkaan pelätä että olen ihan ummikkona liikenteessä ollut teoriankaan suhteen ;) Minulla on tapana itse jo olla sen verran tarkka että haluan tietää teoriassa asiat ennenkuin rupean itse hommiin.

• aloittaja edelleen

Ensinnäkin lopeta lukeminen ja tee muutama päivä netissä teoria testiä. Itse harjoittelin viikon opetuslupaa varten ja poika varmaan paripäivää. Katso vaikka ajokorttikoulun sivuilta. Maksaa muutaman euron tunnukset sinne. Sitten kun alkaa menemään parilla virheellä 50 kuvaa olet valmis. Se kun on hoidettu niin heti inssi jää sitten aikaa uusia se tarvittaessa kerran tai pari. Ei ne siellä oleta että osaisit ajaa täysin virheettömästi. Kuukaudessa ehtii vaikka hoitaa koko ajo-opetuksen alusta loppuun.

Ok, kiitos tsempeistä! Enköhän minäkin sitten pysty vaikken ihan nuori enää olekaan ;)

• tietäjä

No siis luin tarvitut aihealueet ja niistä kyselin mitkä koin epäselviksi. Pitää kuiteskin vielä koetta varten hioa että koen olevani varma. Ja on aikomus käydä netissä kuvatestit läpi.

Ei tarvitse kenenkään kuitenkaan pelätä että olen ihan ummikkona liikenteessä ollut teoriankaan suhteen ;) Minulla on tapana itse jo olla sen verran tarkka että haluan tietää teoriassa asiat ennenkuin rupean itse hommiin.

Et Voi saada korttia.koska et ole käynyt oppitunteja.Et saa edes harjoitella käytännössä.Näin sanoo laki.

• Ei opetustunteja.
        tietäjä kirjoitti:

Et Voi saada korttia.koska et ole käynyt oppitunteja.Et saa edes harjoitella käytännössä.Näin sanoo laki.

Kysessä on vanhalla systeemillä saatu opetuslupa.

• ....
        Ei opetustunteja. kirjoitti:

Kysessä on vanhalla systeemillä saatu opetuslupa.

Kyllä ne on aina teoriatunnit vaadittu. Valitettavasti moni opetuslupa opettaja ei niitä ilmeisesti ole jaksanut pitää.

• Evandaattori

Kyllähän teoriaopetus täytyy hoitaa. Laissa ei kuitenkaan sanota, miten se tapahtuu, kunhan tietyt oppikokonaisuudet käydään läpi. Siis, jos opetettava itse aktiivisesti käy läpi ja samalla kyselee opettajalta, niin se voi olla aivan yhtä tehokasta ja parempaakin, jos opettaja kuivalla tylsällä äänellä lukee asiat suoraan kirjasta opetettavalle. Meistä kaikki eivät ole luonnostaan opettajia. Tärkeintä on että oppi menee perille, ja jokainen voi opetella sen itselleen mielekkäimmän tavan opiskella/opettaa. Opetuskorttihan täytyy täyttää ja siinä ilmaista, miten on edetty. Rehellinen tietysti täytyy olla, eikä puppua saa korttiin kirjoitella.

Kyllä kuukausi on vielä ihan riittävä aika hoitaa homma loppuun. Siinä on vielä aikaa uusiakin koe, jos ensimmäisellä kerralla pomppaa. Mutta nyt vain heti toimeen. Ei siinä aikaa enää tuhlattavaksi ole.

• aloittaja edelleen

Kiitos kommentistasi!
        Ja tosiaan on tullut paljon luettua sitä sun tätä joten ei mulle autokoulun teorian lukeminen mitenkään outoa ole. Ja voisin kyllä tuohon yhtyä että on jopa tehokkaampaa päntätä itse ajatuksella ja kysellä tarvittaessa kuin että kuuntelis vain toisen höpinöitä.
        Olen aikanani kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa L:n itseopiskelemassani aineessa joten pänttääminen ei tosiaan ihan vieras juttu ole.
        Ja tietenkin haluan tietää miten teoriassa asiat menee, miten missäkin tilanteessa käyttäydytään jne. Se on mun mielestä pohja sille käytännön suorittamiselle!

Aikaa ei ole hukattavaksi ei tosiaan, nyt pitää sitten vain tsempata!

• ei mitään ekstraa

Kiitos kommentistasi!
        Ja tosiaan on tullut paljon luettua sitä sun tätä joten ei mulle autokoulun teorian lukeminen mitenkään outoa ole. Ja voisin kyllä tuohon yhtyä että on jopa tehokkaampaa päntätä itse ajatuksella ja kysellä tarvittaessa kuin että kuuntelis vain toisen höpinöitä.
        Olen aikanani kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa L:n itseopiskelemassani aineessa joten pänttääminen ei tosiaan ihan vieras juttu ole.
        Ja tietenkin haluan tietää miten teoriassa asiat menee, miten missäkin tilanteessa käyttäydytään jne. Se on mun mielestä pohja sille käytännön suorittamiselle!

Aikaa ei ole hukattavaksi ei tosiaan, nyt pitää sitten vain tsempata!

Autokoulun opettajan teoria"höpinöitten" lisäksihän on myös 20h itseopiskeltua teoriaa. Voi näet tehdä enemmänkin, kun vain se mitä vaaditaan. Se on sitten jokaisen oma asia tekeekö, ja tuskin tekee koska noita itseopiskeluja ei oikein mitenkään valvota. Mutta olis suotavaa :) ja tietysti vaan omaks parhaakseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe