Otsikko kertoo kaiken. Tässäkin muka säästettäisiin jollain tapaa, itse lukiolaisena olen hyvin paljon tätä "ehdotusta" vastaan, vaikkei asia minua enää koske tuolloin 2015, koska olen samaisena keväänä kirjoittanut ylioppilaaksi.
Reimarissa oli tälläistä hevonpaskaa, että:
Näin sanoo tämän päivän Reimari: "Lukion kaavaillaan siirtyvän Ekamin SUOJIIN!! lautakunnan linjauksen mukaan syksyllä 2015, mikäli tilajärjestelyt onnistuvat siten, että lukion tulo ei haittaa Ekamin ammatillisen koulutuksen tavotteita."
Anteeksi mitä vittua? KUKAAN täysjärkinen lukiolainen EI halua opiskella amisten kanssa, jossa ryhmäkoko olisi lähempänä 40!! Ja mitä lukiosta sitten tulisi? ALA-ASTE. MIHIN 7-12 vuotiaat tarvitsevat KIELISTUDIOTA? Heidän kielitaitonsa ei todellakaan ole niin hyvä, että lapsukaiset voitaisiin teljetä kahden seinän väliin kuuntelemaan jotain englannin epäsäännöllisten verbien muotoja! Tuo rakennus on TARKOITETTU lukioksi, ei miksikään ala-asteeksi. Tilat ovat puitteelliset leikkimiselle. Mihin tungettaisiin kiikut ja muut vempaimet, alapihan nykyisille hiekka-autopaikoilleko?
Voitte päättäjät olla aika helvetin varmoja, että kirosanat lentää silloi 17.9 siellä kuulemiskokouksessa. Haminan lukio on meille kaikille omalla tavalla rakas opinahjo. Me oikeasti tarvitaan sitä!! Ja muutenkin, miksi ette korjauttaisi niillä 150 000-200 000 eurolla lukuisia homekouluja kuntoon? Missä kohti te säästätte siinä, että Poitsilassa asuvat pikkuiset joutuvat kulkemaan bussilla Asemankoululle? Korjauttaukaa ensin päänne, ennen kuin ehdottelette jotain tuollaista.
PS. Mielenosotusta ilmassa!
Haminan lukio ammattikoulun tiloihin?
20
741
Vastaukset
- nuortenpuolesta
Näyttäkää niille päättäjille, että mistä teidät on tehty!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Tuplauunot
Olisitte tosiaan näyttäneet mistä teidät on tehty. Tällaisesta suunnitelmista ei edes puhuttaisi. Tulokset ovat kuitenkin olleet vuodesta toiseen ihan onnettomia. Lähes poikkeuksetta samaa tasoa kuin isompien kaupunkien pohjasakkalukiot, joihin hakeutuvat vain ne, jotka eivät mihinkään muualle pääse.
- trala0521
Kuules nyt, tästä on puhuttu Haminan lukion HALLITUKSEN kanssa, että mihin toimenpiteisiin voidaan ryhtyä, jos tuo vaikuttaa siltä että menisi läpi. Tästähän ei siis vielä ulkopuolisille yhtikäs mitään ;)
- Jäitä hattuun ipana
Mitä tämä on tarkoittavinaan?:
"KUKAAN täysjärkinen lukiolainen EI halua opiskella amisten kanssa, jossa ryhmäkoko olisi lähempänä 40"- tralaaaaa
tarkoitan sitä, että tunneilla oppilaita olisi lähempänä neljääkymmentä. Noh, kun tietää tämän nykyajan amisten meiningin, niin ei kauheesti kiinnosta opiskella eläintarhassa.
- Tuleva Ekonomi
Pääasia, että matematiikan opetus säilyy.
- huumorillaeteenpäin
"Matematiikan opetus" hihihiiii... ai säilyy vai hihihiii.... sellaisena kuin nyt vai? Hihihiiiiii...
- SivuiltaSiiliPäältäPitkä
Ystävällinen, oppilaita arvostava, myös amisoppilaita tervehtivä opettaja on meillä itsestäänselvyys.
- Käytännönjärkeä
Haminan lukio on älyllisesti korkeintaan amistasoinen, joten siltä osin naimakaupat onnistuvat hyvin.
- Asukas..vielä
Koko tilannehan on kaupungin ihan itse aiheutettama. Taas kerran... Säästetty kustannuksista piittaamatta. Ja nyt näiden lasten terveyden ja turvallisuuden kustannuksella käydään poliittisia lehmänkauppoja.
- HaLU5656
Hyvä lukiolaiset, olitte eilen mahtavia kuulemistilaisuudessa!
- abbaa
Tälläinen löytyi tänään IS:n sivuilta:
"
Syyskuussa 2013 ilmoitettiin, että Haminan Lukio yhdistyisi säästösyistä ammattikoulun kanssa. Tästä nousi hirveä haloo oppilaskunnanhallituksen, sekä oppilaskunnan suunnasta. Eeva Päiviön mukaan, suunnitelmaan ei pidä suhtautua negatiivisesti, sillä sehän voi olla vaikka "Kuinka kiva juttu", Päiviön mukaan. Tunne on molemminpuolinen HaLu:n - ja Ekamin oppilaiden kantilta: "EI missään tapauksessa samaan rakennukseen!" Lukion tilalle tulisi ala-aste, mutta Haminassa on jo ydinkeskustassa kaksi (2) ala-astetta Aseman koulu, sekä Keskuskoulu. Mihin ekaluokkalaiset muka tarvitsevat kielistudiota? Eihän ne osaa kieliäkään, saatika sitten kuudesluokkalaiset, joiden englanninkielen taito perustuu hatarasti opiskeltuihin alkeisiin. Ekamissa ei riitä tilat, ja opetusmäärä olisi lähempänä neljääkymmentä! Nykyiset MAB-tunnit tuottavat ahdistuneisuutta, kun pulpetteja on 28, oppilaita 31. Haminassa on muutenkin lakkautettu niin monta pikkukoulua, huhhuh. Kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että niillä "syrjäkylilläkin" (Vilniemi-Pitäjänsaari-Poitsila) akselilla asuu kuitenkin lapsia ja nuoria! Maksaako Hamina sitten 7-vuotiaalle Irmalle kalliin bussikortin? Mun mielestä ne rahat voitaisiin laittaa ihan hyvin niiden vanhojen homekoulujen kunnostamiseen, eikä Strömbergin kulmaan, joka on muuten btw ihan hyvässä kunnossa kun viimeksi kävelin ohi!! Ja mitä tämän tuppukylän hallitukseen tulee, Muhonen NUKKUI lukiolaisten kuulemistilaisuudessa syyskuussa, siinä meillä vasta kaupunginjohtaja! Onneksi HaLU taistelee, eikä anna periksi - vaikka mikä olisi!"
Allekirjoituksena "vihainen ysikutonen"- adaaaa
Järkipuhetta, kun ajattelee, että kirjoittaja on vm 96!
- affa
HaLu olis OK, jos muutamat heitettäis pellolle.....
- kysynpähän vaan
On se kauhiaa jos joutuvat ammattikoululaiset sietämään jottain lukiolaissii oman katon alla! Mihin tämä meidän maailma onkaan menossa?
- Roskanlevittäjät
Ainakin ammattikoulun ympäristö siistiytyisi hiukan....
- ddd44
No en mä ainakaan halua opiskella saman katon alla amispellejen kanssa :D
- tunnenitsenityhmäksi
Sukat punttiin ja käteen laskin lukio on opiskelupaikoista paskin, joka aamu täällä oon ja mietin mitä vi*tua täällä teen..
- neliöjuuri toiseen
Matematiikka on syy miksi opiskelen Haminan lukiossa.
- HessuTurkkanen
Pitkän matematiikan opettajat tuovat oppilaita Haminaan, magneetin lailla. Se , että opettaja jaksaa vastata kysymyksiin ja neuvoa aidosti, on harvinaista herkkua monessa muussa koulussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232