yksityinen lainanantaja

lainaavailla1001

Haen yksityistä lainanantajaa. Lainaa tarvitsisin 10000e, vaakuudeksi tarjoan koko omaisuuteni (arvo korut, huonekalut yms kaikki). Luottotiedot menneet 5 vuotta sitten, mutta laskujen hoito on nykyään eri mallilla.
Mikäli tälläinen sinulle sopisi, vastaa ketjuun ja sitten voidaan vaihtaa sposti osoitteita.Vain asiallisia vastauksia, kiitos!

35

4064

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex_vippaaja

      Mihin lainaa tarvitset?

      • lainaavailla1001

        Maksaisin ulosotossa olevat velat pois sekä lainan jota olen onnistynut lyhentmään uo:n sivussa. Elikkäs tarkoitus yhdistää ne.


    • 20 +12

      "Mikäli tälläinen sinulle sopisi, vastaa ketjuun ja sitten voidaan vaihtaa sposti osoitteita."

      Tiesitkö, että on Suomi24:n sääntöjen vastaista postittaa yhteystietoja. Ks. http://www.suomi24.fi/opastus/s24/saannot . Siellä sanotaan mm. [Suomi24:n palveluissa ei saa] "Julkaista omia tai muiden yhteystietoja kuten osoitetta, puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta (poislukien Suomi24 Tori ja tutkimusaineiston keruu keskusteluista)".

      • lainaavailla1001

        Itse asiassa en tiennyt! Kiitos ohjeestasi :)


    • Juuhpuuh

      Vakuus on vakuus vain kun se on lainanantajan hallussa, eli korut ja huonekalut lainanantajan autotalliin? Houkuttelevaa..

      Jos sulla on arvokoruja, niin luulisi että olisit myynyt jo aikaa sitten maksaakses velkojas..

      • lainaavailla1001

        Korut ovat perintöä mummulta joten en ole niitä halunnut myydä.
        Toisaalta ei tässä kamala hätäkään ole, uo:ta enää reilu vuosi jäljellä. Ja johan tässä viisi vuotta on sinnitelty, ja kuitenkin elämä on oikein hyvällä mallilla ja oikeeseen suuntaan menossa. Olen opetellut tulemaan vähemmällä toimeen ja hyvä niin. Eli en suinkaan missään pakkoraossa ole, mutta toki olisi pitkäinen ulosotto merkintä mukava saada pois. :)


      • lainaavailla1001

        En ole halunnut myydä, sillä ovat perintöä mummulta.
        Toisaalta uo:ta olisi reilu vuosi jäljellä sitten se olisi ohi. Viisi vuotta olen sinnitellyt, ja samalla oppinut tulemaan toimeen vähemmällä. Elämä on hyvillä raiteilla. Eli en suinkaan ole missään pakkotilanteessa. Mutta olisihan se hienoa päästä eroon pitkäaikainen ulosotto merkinnästä. :)


      • arvokkaatko?
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Korut ovat perintöä mummulta joten en ole niitä halunnut myydä.
        Toisaalta ei tässä kamala hätäkään ole, uo:ta enää reilu vuosi jäljellä. Ja johan tässä viisi vuotta on sinnitelty, ja kuitenkin elämä on oikein hyvällä mallilla ja oikeeseen suuntaan menossa. Olen opetellut tulemaan vähemmällä toimeen ja hyvä niin. Eli en suinkaan missään pakkoraossa ole, mutta toki olisi pitkäinen ulosotto merkintä mukava saada pois. :)

        Nämä näyttävät arvokorut kun yleensä ovat tunnearvoltaan kalliit eikä suinkaan rahallisesti.


    • varakas_

      Tavallisilla huonekaluilla ei ole vakuusarvoa. Antiikki on eri asia, mutta sen arvioiminen ja säilyttäminen ei ole ilmaista ja sinä maksat siitä.
      Korujen arvo riippuu yleensä niiden sisältämän kullan mukaan, tunnearvoa ei mitata rahassa. Harva perintökoru on oikeasti arvokoru.
      Oletko valmis maksamaan ulkopuolisen arvioinnista vakuusarvon määrittämiseksi ja maksamaan huonekalujen (jos ne on antiikkia) säilytyksestä?

      • lainaavailla1001

        En tarkoittanutkaan tunnearvoa. Ja antiikkihuonekaluja sekä kristalliesineitä ym. 10000 niillää pystyy vakuuttaan helposti. Erään lampun arvo on jo 7000e, arviojalla käytetty ja todistus tallella.


      • varakas_
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan tunnearvoa. Ja antiikkihuonekaluja sekä kristalliesineitä ym. 10000 niillää pystyy vakuuttaan helposti. Erään lampun arvo on jo 7000e, arviojalla käytetty ja todistus tallella.

        Minulla on 8000€:n arvoinen antiikkipöytä, pohjassa lukee Ikea. Tein juuri kolme luotettavan näköistä arviointitodistusta.
        Odottelen edelleen vastausta esittämääni kysymykseen.


      • lainaavailla1001
        varakas_ kirjoitti:

        Minulla on 8000€:n arvoinen antiikkipöytä, pohjassa lukee Ikea. Tein juuri kolme luotettavan näköistä arviointitodistusta.
        Odottelen edelleen vastausta esittämääni kysymykseen.

        Mihin kysymykseen?


      • Velkakierre.
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        En tarkoittanutkaan tunnearvoa. Ja antiikkihuonekaluja sekä kristalliesineitä ym. 10000 niillää pystyy vakuuttaan helposti. Erään lampun arvo on jo 7000e, arviojalla käytetty ja todistus tallella.

        Eiköhän silloin ole yksinkertaisin ratkaisu myydä tuo 7000 euron lamppu. Ainakaan minä en viitsisi kärvistellä yhden valaisimen takia vuosikausia ulosotossa ja rahapulassa, kun 70 eurolla saa paremmin toimivan nykyaikaisen lampun.


      • Ihan selvä asia tuo
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Mihin kysymykseen?

        No hän tarkoittaa sitä, että oletko valmis maksamaan ulkopuolisen arvioijan, joka on kummankin hyväksymä arvioija, ei siis sinun arvioijalta saama todistus kelpaa, koska olet se voinut väärentää kyseisen todistuksen.

        Jos sinulla on noin paljon arvokasta tavaraa ja et halua pantata tai myydä, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa, kun kärvistellä.


      • varakas_
        Ihan selvä asia tuo kirjoitti:

        No hän tarkoittaa sitä, että oletko valmis maksamaan ulkopuolisen arvioijan, joka on kummankin hyväksymä arvioija, ei siis sinun arvioijalta saama todistus kelpaa, koska olet se voinut väärentää kyseisen todistuksen.

        Jos sinulla on noin paljon arvokasta tavaraa ja et halua pantata tai myydä, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa, kun kärvistellä.

        Juuri näin. Ei näköjään löydy halua antaa mahdollisuutta uuteen rehelliseen arviointiin.


      • lainaavailla1001
        varakas_ kirjoitti:

        Juuri näin. Ei näköjään löydy halua antaa mahdollisuutta uuteen rehelliseen arviointiin.

        Puolestani voidaan mennä! Säilytyksen haluan mahdollisimman halvalla.


      • varakas_
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Puolestani voidaan mennä! Säilytyksen haluan mahdollisimman halvalla.

        Säilytyksen hinta riippuu tavarasta. Taivasalle niitä ei voi jättää, joten hyvä varasto on ainoa vaihtoehto. Tiedät niiden tarvitseman tilan, joten voit netistä katsoa itsepalveluvarastojen hinnat. Arvioinnin hinta onkin hankalmpi, pitää ensin saada tarkemmat tiedot tavaroista. Ei sekään tule halvaksi. Ja kun päälle tulee vielä sievoiset korkokustannukset niin oletko oikeasti vielä halukas lainaamaan yksityiseltä vai joko uo sittenkin tuntuu siedettävältä vaihtoehdolta?


      • enuskoo
        varakas_ kirjoitti:

        Minulla on 8000€:n arvoinen antiikkipöytä, pohjassa lukee Ikea. Tein juuri kolme luotettavan näköistä arviointitodistusta.
        Odottelen edelleen vastausta esittämääni kysymykseen.

        Se ei ole mahdollista ainakaan jos olet sen suomesta ostanut..
        Virallisesti se voi olla antiikkia vasta kun se on vähintään 50v vanha.


    • 2+14

      Tavaran arvo on se minkä siitä joku on valmis maksamaan. Tuollaisen vakuusarvo varmaankin on maksimissaan 20% luokkaa "arviosta".

    • dasddad31f

      Harvalta löytyy noin suurta summaa kalusteiden muodossa. Korut ovat kovin eri asia mutta sama asia pätee tässäkin. Toki poikkeuksia löytyy ja kuten, joku tässä ketjussa jo mainitsi, niin huonekalut ovat kovin vaikea vakuus lainanantajalle. Juuri niiden säilyttämisen ja kuljettamisen puolesta.

      Mietin vain, kun olet hyvin onnistunut lyhentämään jo viiden vuoden ajan, niin mikset jatka samaa tahtia vuoden ajan? Kuvittelisin, että se olisi kaikista palkitsevin ja turvallisin ratkaisu sinun kannaltasi 8).

      • lainaavailla1001

        Harvinaisen totta tuo. :) ja sitä kyllä pohdinkin. Jotenkin cain viiden raskaan ja raaatavan vuoden jälkeen tietäen, että vuosi vielä sai minut malttamattomaksi. :) Ei malta odottaa päästä ulosotosta eroon ja aloittaa ns. Puhtaalta plydältä. Vaikea kuvailla tunnetta :) mutta järkevin ratkaisu se taitaisi olla, sitten olisinkin velaton. :)


      • lainaavailla1001
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Harvinaisen totta tuo. :) ja sitä kyllä pohdinkin. Jotenkin cain viiden raskaan ja raaatavan vuoden jälkeen tietäen, että vuosi vielä sai minut malttamattomaksi. :) Ei malta odottaa päästä ulosotosta eroon ja aloittaa ns. Puhtaalta plydältä. Vaikea kuvailla tunnetta :) mutta järkevin ratkaisu se taitaisi olla, sitten olisinkin velaton. :)

        Ex-vippaaja, nikistä päätellen olet ollut saman tyyppisessä tilanteessa.? Kuinka itse selviydyit?


    • näin ajattelen

      En sinulle lainaisi vaikka pystyisin, minua yököttää ihmiset joilla on omaisuutta, arvokoruja ja -huonekaluja mutta siitä huolimatta maksattavat velkansa muilla kun on kerran luottotiedot menneet.

      • lainaavailla1001

        Voit ajatella noin.. Ihan rauhassa.. Itse sain perintöni muutama kk sitten joten eiii pystynyt näillä vaikuttaan 5 vuotta sitten.


    • panttiin vaan

      Eikun panttikonttoriin 7000 lamppu ja korut, kyllä ne niitä yli vuodenkin sulle säilyttää.

      Ja se näiden yleisin joka kertoo kusetuksesta: Kuinka monen mahdollisen aidon lainaajan kuvittelet levittelevän yhteystietojaan foorumilla kun et kerjuulaisenakaan ole edes rekisteröitynyt kirjoittelija.

      Yp voisi tälläiset huumoriketjut poistaa ettei joku lue vakavissaan

      • lainaavailla1001

        Sanoisin että olisi kerjäämistä mikäli ei olisi vakuudeksi tarjota mitään.. Minulla on..
        Eipä tuossa panttilainaamossa josta kyselin nuin kauaa tavaroita säilytetä.. Ja myös tiedän että jos vien niin sinne jäävät koska tulevaisuudessakaan minulla ei ole kertalaakista maksaa 10000e. Ainoastaan osissa se on mahdollista.


      • KKHS
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Sanoisin että olisi kerjäämistä mikäli ei olisi vakuudeksi tarjota mitään.. Minulla on..
        Eipä tuossa panttilainaamossa josta kyselin nuin kauaa tavaroita säilytetä.. Ja myös tiedän että jos vien niin sinne jäävät koska tulevaisuudessakaan minulla ei ole kertalaakista maksaa 10000e. Ainoastaan osissa se on mahdollista.

        Miten se on osissa mahdollista, muttei kerralla, jos laina-aika on sama?


      • selvä kusetus
        KKHS kirjoitti:

        Miten se on osissa mahdollista, muttei kerralla, jos laina-aika on sama?

        Osissa maksu = Rahalla lyhentäminen.
        Kerralla maksu = Arvottomaksi osoittautuvalla pantilla lainan kuittaaminen.


      • KKHS
        selvä kusetus kirjoitti:

        Osissa maksu = Rahalla lyhentäminen.
        Kerralla maksu = Arvottomaksi osoittautuvalla pantilla lainan kuittaaminen.

        Itseasiassa "Haen yksityistä lainanantajaa." jo paljasti kusetuksen :-)


    • Velkavelho

      Lainan pyytäminen ja tarjoaminen ovat kiellettyjä tällä palstalla. Asiaan on kysytty ylläpidon kanta viime syksynä. Lainantarjoajat voivat halutessaan ostaa maksullista mainostilaa.

      • lainaavailla1001

        Tulipas sitten isompi summa tilille.. Ei tarvirse lainaa.. Koko loppu elämänä.. :P


      • 2000€
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Tulipas sitten isompi summa tilille.. Ei tarvirse lainaa.. Koko loppu elämänä.. :P

        Minä voisinkin lainata sitten sinulta :)


      • 15+15
        lainaavailla1001 kirjoitti:

        Tulipas sitten isompi summa tilille.. Ei tarvirse lainaa.. Koko loppu elämänä.. :P

        Yleensä isompia rahoja ei noin vain tupsahda tilille, ei ainakaan keskivertoihmiselle. Ettet vain puhu palturia?


    • Anonyymi

      Hei

      • Anonyymi

        Ulosotto veloista pääsee eroon vain laaissa olevin säännöin. Tietenkin jos on joku sukulainen joka antaa ne rahat ja on valmis selvittämään asian voutille niin asia on eri.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1185
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      15
      1091
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      32
      1034
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe