MOI! Mun tilanne on seuraava: Velkaa ulosotossa yli 10000 euroa. Luottotiedot mäsänä tietenkin. Mulla on kuitenkin vakituinen työ, lisäksi mulla on olemassa kuolinpesäosuus (arvoltaan n. 2x velkojeni suuruinen). Nyt haluaisin ottaa yhden lainan, jolla maksaisin ulosottovelat pois. Vakuudeksi lainalle tarjoaisin tätä kuolinpesän osuutta. Onko kokemusta myöntäisikö joku minulle lainan? Omasta pankistani jo kysyin. Eivät myöntäneet, luottotietojen takia. Mikä neuvoksi? Yöunet ja ruokahalu on jo menneet. Kohta varmaan menee henki tätä murehtiessa.
Onko mahdollista saada lainaa
4
181
Vastaukset
- jfufjfj36
Myy muille osakkaille oma osuutesi.
Lainaa tuskin tulet saamaan ilman takaajia joilla on realii vakuuksia. - Pohdintoja tässä
Sinulla on siis osuus kuolipesästä ja haluaisit sitä vastaan lainaa.
Riippuu siis todellakin siitä, mitä tämä kuolipesän on konreettisesti ja antaako muut kuolipesän osakkaat luvan laittaa kuolipesän varallisuutta lainasi vakuudeksi.
Eli jos on asunto, niin antaako muut osakkaat osakekirjat lainasi vakuudeksi, tässä kohtaan kaikilta vaaditaan kirjallinen suostumus ja kyseistä vakuutta ei voi muuttaa rahaksi ilman pankin suostumusta. Riittää, että yksikin vastusta ja jos vakuutta joudutaaan käyttämään ei välttämättä ole muilla osakkailla mahdollisuutta estää tätä realisointia. Vaikka nyt tietenkin ajattelet, että sinähän maksat velkasi, mutta pystyykö kaikki osakkaat luottamaan siihen, se on ydin kysymys.
Epäilen suuresti, joten et välttämättä saa pankista lainaa kyseistä osuutta vastaan.
Minä itse en siis suostuisi tekemään sitä.
Ihmettelen, ettei ulosotto ole vaatinut reallisoimaan tuota omaisuuta, tosin ei vältämättä vaadi, jos tuo velka lyhenee muutenkin kohtuullisessa ajassa.- perinnönjako?
Jos pesässä on rahavaroja tai helposti rahaksi muutettavaa omaisuutta, sinun kannattaa vaatia perinnönjakoa ja maksaa velkoja jaossa saamillasi varoilla. Mutta jos pesän omaisuus koostuu lesken hallintaan jäävästä asunnosta ja irtaimistosta, jaosta ei ole iloa, ellei joku pesän osakkaista osuuttasi halua lunastaa. Ulkopuoliset eivät ole kiinnostuneita ostamaan murto-osaa asunnosta, jota leski hallitsee niin kauan kuin haluaa tai elää. Samasta syystä kuolinpesän vakuusarvokaan ei ole kaksinen eikä luontonantajia kiinnosta.
- Take it iisi
Et taida paljon hyötyä, vaikka saisit lainan UO:n pois maksamiseksi. Samalla tavalla se on maksettava se uusikin laina. Anna vaan ulosoton hoitaa hommansa. Opettele tarkkaa taloudenpitoa samalla, ja jatka sitä kun Uo loppuu. Muuten olet taas samassa tilanteessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi392872Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs282683100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es442346Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201921Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo401833Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa571669- 381553
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä331447- 451373
- 261231