Mopokortti opetusluvalla?

mopokortti tytölle

Tyttäreni täyttää vuoden 2014 kesäkuussa 15-vuotta. Aiomme hankkia hänelle mopokortin ja skootterin. Rahaa säästääksemme, olemme suunnitelleet opetuslupaa.

Haluaisin jo hyvissä ajoin tietää, milloin ja mistä tuota opetuslupaa kannattaa hakea. Miten ajo-opetus, sekä teoria- ja ajokokeet sitten tapahtuvat? Onko jollakulla kokemusta mopokortin hankkimisesta opetusluvalla tai muuten vain enemmän tietoa sen hankkimisesta?

Olen hakenut netistä tietoa tästä opetusluvasta, mutta en ole vielä saanut vastausta ylläoleviin kysymyksiin.

19

4793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 300 jo takana

      Jätä väliin jos täällä kyselet asioita. Jos ei asioita tiedä ,niin mopon ajo-opetus ei ainakaan ole hanskassa.

      • mopokortti tytölle

        Hah, voi sinua... Kysyin miten opetusluvalla opettaminen käytännössä tapahtuu. Lueppa aloitusviestiini vielä 5 kertaa, ennen kuin tulet pätemään. Kiitos.


      • mopokortti tytölle

        Paljon kiitoksia!


    • Jolle111

      Pelkkä mopo kortin opettaminen vaatii turvallisuustunnin ( Autokoulussa), Moponrekisteröinti opetuskäyttöön, Opetusluvan hakeminen poliisilta, Opettajan teoriakoe, joudut pitämään teoria tunnit, radio yheys oppilaaseen opetuksen aikana. Ajo opetus voi alkaa kun oppilas on täyttänyt 15 vuotta.........

      • matsonation

        Koska tyttäresi täyttää 15 vuotta vasta kesäkuussa 2014, kannattaa nyt odottaa vuodenvaihdetta, jolloin ajokorttilakiin on ilmeisesti tulossa muutoksia. Siitä on jo luettavissa hallituksen esitys netissä.

        Mikäli muutos menee sellaisenaan läpi, yhteisopetus autokoulussa poistuisi samoin poistuisi mopon muutoskatsastus opetuskäyttöön.

        Teidän tapauksessanne opetuksessa tulisi käyttää kaksipyöräistä mopoa, jota ei enää merkittäisi opetuslupaan.


    • no kun halvalla saa

      Tärkein kriteeri mopokortin hankkimisessa omalle lapselle on tietenkin hinta. Vai mitä?

      • ---

        Jep kun se mopolla ajon oppii päivässä. Ennen oli paremmin. Mopoa sai ajaa pelkällä teoriakokeella


      • Ennen oli ennen
        --- kirjoitti:

        Jep kun se mopolla ajon oppii päivässä. Ennen oli paremmin. Mopoa sai ajaa pelkällä teoriakokeella

        Ennen sai mopolla ajaa kun täytti 15 vuotta. Kypäräpakko tuli vuonna 1982. Koko mopokortti on autokoulujen rahastusta!


      • pikkumopo
        Ennen oli ennen kirjoitti:

        Ennen sai mopolla ajaa kun täytti 15 vuotta. Kypäräpakko tuli vuonna 1982. Koko mopokortti on autokoulujen rahastusta!

        Jännästi on kuitenkin mopojen liikenneturvallisuus parantunut huomattavasti mopo-opetuksen myötä.


      • no kun halvalla saa
        Ennen oli ennen kirjoitti:

        Ennen sai mopolla ajaa kun täytti 15 vuotta. Kypäräpakko tuli vuonna 1982. Koko mopokortti on autokoulujen rahastusta!

        Tutkippas tilastoja.


      • Ennen oli ennen kirjoitti:

        Ennen sai mopolla ajaa kun täytti 15 vuotta. Kypäräpakko tuli vuonna 1982. Koko mopokortti on autokoulujen rahastusta!

        Mutta turvallisuus parantunut kun autokoulu opettaa.


    • ---

      Ihan ku joku oikeasti pitäisi teoriatunteja opetusluvilla

      • oplupaop

        Kyllä jotkut vaan pitää, Ihan B-opsin mukaisesti kaikki tunnit ja teoriakokeessa virheitä yksi molemmissa. Että turha lässyttää etteikö muka opetusluvalla pärjäis tutkinnossa. Rohkenen väittää että kaksi virhettä on reippaasti autokoulujen keskiarvoa parempi.


      • derbi
        oplupaop kirjoitti:

        Kyllä jotkut vaan pitää, Ihan B-opsin mukaisesti kaikki tunnit ja teoriakokeessa virheitä yksi molemmissa. Että turha lässyttää etteikö muka opetusluvalla pärjäis tutkinnossa. Rohkenen väittää että kaksi virhettä on reippaasti autokoulujen keskiarvoa parempi.

        -0 on menty, ajetaan varmaan paremmin kuin äidin pojat. Ammattilaisen käden jälki näkyy.


      • oplupaop
        derbi kirjoitti:

        -0 on menty, ajetaan varmaan paremmin kuin äidin pojat. Ammattilaisen käden jälki näkyy.

        Derbille : Mutta mitäs jos opetuslupaopettajalla onkin voimassaoleva liikenneopettajalupa ?
        Eikö voi olla ammattilainen vaikkei ole alipalkkatöissä jonkun ak-yrittäjän sylkykuppina ?
        Osaamista löytyy muualtakin kuin autokoulumaailmasta. Tuskin sullakaan kaikki menee teoriat nollilla läpi ?


    • rikkuri

      Pois pantu on alalle kelpaamaton hylky.

    • mopo1233456

      miten se sitten toimii kun ollaan hankkimassa mopoautokorttia opetusluvilla? onnistuuko?

    • jhhjk

      onnistuu, itsekkin opetan tyttären keväällä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe