Vastailkaa näihin !!!

pihalla4

oon ihan pihalla näistä hevosien ruuista
jotenka voisko joku vastailla näihin johonkin mitä tietää?!?!?!

onko kivennäinen ja väkirehu sama asia?
mitä kivennäiseen ja väkirehuun kuuluu?
mistä vois saada niitä valmiita väkirehuseoksia?
kertooko hevosen omistaja kun sitä ollaan koeratsastamassa että mitä se on tähän mennessä syönyt?
Kun lisätään likutusta lisätäänkö sitten kaikkia rehuja mitä se syö, mutta kuinka paljon ?

kiitos etukäteen kun vastailette ! :))

2

104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkaapashyvä

      onko kivennäinen ja väkirehu sama asia?
      ei ole

      kertooko hevosen omistaja kun sitä ollaan koeratsastamassa että mitä se on tähän mennessä syönyt?
      no pitäsi mutta hyvä kysyä jos unohtuu

      Kun lisätään likutusta lisätäänkö sitten kaikkia rehuja mitä se syö, mutta kuinka paljon ?
      no jos lisätään liikutusta aika vähän niin sitten rehuja voi lisätä vaikka 1dl mutta sitten jos ratsastetaan normisti hevonen vaikka 4-5 kertaa viikossa ja sitten aletaankin joka päivä niin sitten voisi kai jo ½l tai litran lisätä

    • -----------

      onko kivennäinen ja väkirehu sama asia?
      Ei, kivennäinen tarkoittaa kivennäisaineita mitä elimistö tarvitsee.
      http://www.racing.fi/racing-tuotteet/ruoki-hevostasi-oikein/ravintoaineet/kivennais-ja-hivenaineet/
      Väkirehu taas tarkoittaa mitä tahansa energiapitoista rehua, esim. kaura, mysli, prix, eri täysrehut yms.

      mitä kivennäiseen ja väkirehuun kuuluu?
      Kivennäinen on kivennäisainetta.
      Väkirehuihin voidaan luokitella melkein kaikki rehut, jotka ei ole heinää, kivennäistä, vitamiineja tai muita ravintolisiä. Väkirehun tarkoitus on täydentää heinäruokintaa (heinä on hevosen perusruoka) jos hevonen ei saa heinästä tarpeeksi vaikka energiaa.

      mistä vois saada niitä valmiita väkirehuseoksia?
      Väkirehut ostetaan hevostarvikeliikkeistä tai maatalousalan kaupoista tai viljat (esim. kaura ja ohra) voidaan ostaa suoraan maanviljelijältä.
      Täysrehuksi kutsutaan sekoituksia, joissa on usein valmiina kivennäiset ja väkirehu, eli valmis seos jota on helppo antaa, mutta nämä usein on suht kalliita.

      kertooko hevosen omistaja kun sitä ollaan koeratsastamassa että mitä se on tähän mennessä syönyt?
      Todennäköisesti kertoo, jos asiasta kysyt.

      Kun lisätään likutusta lisätäänkö sitten kaikkia rehuja mitä se syö, mutta kuinka paljon ?
      Sehän riippuu ihan hevosesta ja rehusta. Usein rehusäkkien kyljessä tai netissä on vinkkejä rehun annosteluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe