Uskonnot ovat heikoille ihmisille.

Syntinen mies

Mielestäni uskonnot ovat heikoille ihmisille ja perustelen väitteeni tällä: ensinnäkin uskovaiset kiittävät Jumalaa, Allahia tai mihin ikinä omassa uskonnossaan uskovatkaan lähes kaikista asioista:

1. Uskovainen sai ylennyksen, kiittää Jumalaa. VÄÄRIN! Sait sen ylennyksen kovan työnteon tuloksena, etkä lahjana miltään Jumalalta

2. Uskovainen kiittää Jumalaa ruuasta. VÄÄRIN! Se ruoka mitä te kaupasta ostatte on muiden ihmisten kovan työn tulos: maanviljelijöiden, leipurien, teurastajien, kalastajien, metsästäjien, karjatilallisten jne. Jumalalla ei ole ollut siihen osuutta eikä arpaa

3. Uskovainen kiittää lapsista. VÄÄRIN! Lapset ovat miehen ja naisen seksin tulos. Kyseessä on täysin normaali ilmiö mikä tapahtuu kun mies siittää naisen. Ei ole Jumalalla osuutta eikä arpaa asiaan.

4. Uskovaisten yleinen rukouspäivä on sunnuntai. Sehän on Jumalan lepopäivä eikö? Vaikutatte aika kiittämättömiltä kun rukoilette ja anelette palveluksia häneltä hänen ainoana lepopäivänään.

5. Uskovaiset väittävät, että Jumala rakastaa jokaista. Jopa niitä jotka eivät usko häneen. Silti kuitenkin te väitätte, että Jumala heittää nämä jotka eivät usko tai tekevät pientä syntiä niin suoraan Helvettiin eikä suinkaan anna mahdollisuutta parantaa tapoja. Ei vaikuta kovinkaan rakastettavalta henkilöltä. Tulee lähinnä mieleen oikullinen toimistopomo joka ei osaa päättää hakatakko vai palkitakko työntekijä.

6. Uskonnolliset sodat. Oli taas fiksua touhua. Kertoo aika paljon uskonnoista, että yhdessä suunnassa toitotetaan rauhaa ja toisessa riehutaan verenhimo silmissä loistaen tappaen muita ihmisiä joilla eri uskonto.

7. Uskovaiset ovat monesti niitä joilla on ryhmäytymisen tarve, heikko itsetunto, menneisyys huono, ovat olleet rikollisia tai jotain vastaavaa. Vahva ihminen ei tarvitse tälläisiä mielikuvitusolentoon perustuvia ryhmiä vaan selviää elämästä ilman niitä.

Siispä vaikka kuinka uskovaiset urputtavat synneistä olen päättänyt täyttää kaikki 7 kuoleman syntiä sillä ei ole olemassakaan Jumalaa joka minua rankaisisi. Itse asiassa olen jo täyttänyt kaikki synnit paitsi kateuden sillä en keksi mitään mitä voisin kadehtia. Paitsi ehkä politiikkojen valtaa maailmassa.

12

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso Turunen

Olen samaa mieltä. Ei tässä kuoltua mihinkään taivaaseen, helvettiin tai limbotilaan jouduta vaan multaan ja madot, bakteerit sun muut hajottaa ruumiin mullaksi ja se on THE END. Voi kuulostaa kylmältä, mutta ennemmin realistisesti tiedän mitä oikeasti tapahtuu, kuin että uskottelen itselleni joutuvan johonkin taivaaseen missä ei ole huolen häivää.

• en baarikärpänen ole

Alkoholin juominen ja muu synti on heikkojen hommaa, jopa "baarikärpänenkin" löntystää tuopilleen ja hänen huulensa vain juo koko päivän, Elämäänsä hän ei elä koska ei osaa eikä uskalla eikä pidä lupauksiaan, koska viinapullo vie mukanaan.

Vaikka minä olen ollut kristinuskovainen jo yli kymmenen vuotta

ja matkani uskoni tiellä jatkuu

on Jumala tukenut minua niin

että enpä sanoisi että minä olen heikko.

• Juuso Turunen
      • ei tuo minua kiinnos

MIksi haluaisin katsella jotain hämärätyyppiä kun saan oppia lisää elämääni niin viisaasta kirjasta kuin Raamattu?

• hyi sentään!

Teidän uskon vastustajien jutuissa on jotain ällöttävää, en tiedä mitä se on mutta onkohan tässä nyt mahdollista ollenkaan keskustella teidän kanssanne asiallisesti yhtään mistään?

• vapaus tämäkin on

JOs joukossa on joku joka haluat lukea Raamattua näiltä lupaa kysymättä niin ole hyvä tässä on sinulle linkki josta saat lukea sitä ilmaiseksi ja omassa rauhassa. Suosittelisin että aloittaisit Uudesta Testamentista kun se vanha kertoo hyvin vanhasta historiasta ja sen aikaisista sodista ja maailman luomisesta.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/

• Syntinen mies
        vapaus tämäkin on kirjoitti:

JOs joukossa on joku joka haluat lukea Raamattua näiltä lupaa kysymättä niin ole hyvä tässä on sinulle linkki josta saat lukea sitä ilmaiseksi ja omassa rauhassa. Suosittelisin että aloittaisit Uudesta Testamentista kun se vanha kertoo hyvin vanhasta historiasta ja sen aikaisista sodista ja maailman luomisesta.

http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/

Olen lukenut raamatun, uuden testamentin, vanhan testamentin sekä paljon muita teoksia. Isäni on uskovainen. Hän kuuluu vapaaseurakuntaan ja äitini on ortodoksi. Voin sanoa, että oli hyvin iljettävää kun lapsena pakotettiin kirkkoon kuuntelemaan satuja. Monesti vain päätin nukkua penkillä. Toinen oli näitä vapaaseurakunnan lastenleirejä jonne vanhemmat suoraan sanoen pakottivat menemään vaikka ei kiinnostanut tippaakaan. Monesti isoset joutuivat repimään mukaan huoneestani kuuntelemaan niitä luentoja ja saarnoja. Mieluiten jäin lukemaan normaalien ihmisten kirjallisuutta ja sarjakuvia, kuin satukirjoja.

Olen myös perehtynyt islamin uskontoon sillä ammattiopistojen aikana luokassani oli Gambiasta muuttanut opiskelija. Tummaihoinen siis. Hän joutui jopa paastoamaan uskontonsa takia eli joutui joskus jättämään kouluruuankin väliin. Suoraansanottuna vihaan uskovaisia siitä, että minua yritettiin pakkoaivopestä uskomaan satuolentoihin. Äidin alkoholisoitua hairahduin kolmeksi viikoksi jopa rukoilemaan, mutta mitään ei tapahtunut vaan äidin ryyppäys ja väkivaltainen käytös jatkui 4 vuotta kunnes tajusi rauhoittua. Halveksin, vihaan ja inhoan uskontoja ja uskovaisia koko sydämmestäni. Joskus tulee törmättyä jopa näihin uskovaisiin jotka ovat myös alkoholisteja. Viimeksi 2vko sitten ryntäsi eräs humalassa oleva uskovainen nainen kauppaan huutamaan ''Jeesus kuoli teidän syntienne takia! Miksi te syntiset ette voi kuolla!! Rukoilkaa!''. Halveksittavaa ja surkuhupaisaa käytöstä. Iljettävä ihmisriekale.

• se oli kivaa!
        Syntinen mies kirjoitti:

Olen lukenut raamatun, uuden testamentin, vanhan testamentin sekä paljon muita teoksia. Isäni on uskovainen. Hän kuuluu vapaaseurakuntaan ja äitini on ortodoksi. Voin sanoa, että oli hyvin iljettävää kun lapsena pakotettiin kirkkoon kuuntelemaan satuja. Monesti vain päätin nukkua penkillä. Toinen oli näitä vapaaseurakunnan lastenleirejä jonne vanhemmat suoraan sanoen pakottivat menemään vaikka ei kiinnostanut tippaakaan. Monesti isoset joutuivat repimään mukaan huoneestani kuuntelemaan niitä luentoja ja saarnoja. Mieluiten jäin lukemaan normaalien ihmisten kirjallisuutta ja sarjakuvia, kuin satukirjoja.

Olen myös perehtynyt islamin uskontoon sillä ammattiopistojen aikana luokassani oli Gambiasta muuttanut opiskelija. Tummaihoinen siis. Hän joutui jopa paastoamaan uskontonsa takia eli joutui joskus jättämään kouluruuankin väliin. Suoraansanottuna vihaan uskovaisia siitä, että minua yritettiin pakkoaivopestä uskomaan satuolentoihin. Äidin alkoholisoitua hairahduin kolmeksi viikoksi jopa rukoilemaan, mutta mitään ei tapahtunut vaan äidin ryyppäys ja väkivaltainen käytös jatkui 4 vuotta kunnes tajusi rauhoittua. Halveksin, vihaan ja inhoan uskontoja ja uskovaisia koko sydämmestäni. Joskus tulee törmättyä jopa näihin uskovaisiin jotka ovat myös alkoholisteja. Viimeksi 2vko sitten ryntäsi eräs humalassa oleva uskovainen nainen kauppaan huutamaan ''Jeesus kuoli teidän syntienne takia! Miksi te syntiset ette voi kuolla!! Rukoilkaa!''. Halveksittavaa ja surkuhupaisaa käytöstä. Iljettävä ihmisriekale.

Minä olen sellainen uskovainen vanhempi joka laittoi lapsensa kuuntelemaan pyhäkouluun sen puolen tunnin ohjelman jossa lauletaan, piirretään ja kerrotaan lapsille tarkoitetusti Raamatun tarinoita. Ei siellä oikeasti mitään ällöttävää ole, mikähän tuota kirjoittajaa oikeastaan edes vaivaa???

• Ruuber

Eli toisinsanoen kukaan näistä uskovaisista ei uskaltanut katsoa tuota videota, koska pelkää totuutta ja, että heidän maailmankuvansa järkkyy. Säälittävää. Sen lisäksi yksi asia jäi ihmetyttänään ''en baarikärpänen ole''. Miten ihmeessä sait alkoholin revittyä tuohon mukaan? Ei ap missään vaiheessa ole sanonut olevansa alkoholisti tai muutenkaan juovansa alkoholia. Tiedä vaikka olisi absolutisti. Sillon sinä häviäisit ehtoollisviiniesi kera. Sitäpaitsi tietääkseni 7 kuolemansyntiin ei sisälly ryyppäys vaan ne ovat: Ylpeys, kateus, viha, laiskuus, ahneus, ylensyönti ja himo.

• vastasin nyt sulle

Sillätavalla sain alkoholin revityksi mukaan kun tässä maassa alkoholia kulutetaan paljon ja on baarikärpäsiä!

• 1213

Mitään ei olisi ilman Jumalaa, joten kiitos Jumalalle kaikesta.

• 1. Itse en näe uskoon tuloa minään "ylennyksenä", vaan pelastuksena ja yksin armosta. Uskoon tulo ei vaadi "kovaa työtä", vaan sen että uskoo ja ottaa vastaan Jeesuksen armon.

2. Jumala on luonut jokaisen ravintoketjussa toimivan ammattilaisen, lepurista kaupan kassaan. Se että pöydässä on ruokaa on minulle jokapäiväinen kiitoksen aihe Jumalalle.

3. Jokainen lapsi syntyy Jumalan sallimana.

4.Rukous on niiiiiiiiiin paljon muutakin kuin "palveluksien anelemista". Rukous on henkilökohtainen suhde Jumalaan, se voi sisältää myös ylistämistä,kiittämistä ynm. hoitavaa.

5. Jokaisella on mahdollisuus parantaa tapansa tässä ja nyt. Eihän varkallekkaan sanota oikeudessa että "parannapas nyt tapasi, ota ryöstösaaliisi ja mene", ei vaan kalterit heilahtaa. Toisaalta ihminen puoluueellisena vähättelee syntejään,pahoja tekojaan "eihän tuo nyt mitään,pieni syntihän se...naapurin Pena se vasta paha onkin".

6. Uskonollisissakin sodissa on usein kysymys vallasta, ahneudesta, maa-alueista, maaperän rikkauksista ynm. Hyvä muistaa tämäkin puoli asiaa. Kyllä ne ei-uskovaistekin maat osaavat sotia ja harjoittaa hirveää terroria ihmisiä kohtaan.

7. No jaa, itse kyllä tunnen uskovaisia ihan laidasta laitaan. On lääkäreitä,dippa-inssejä,tutkijoita, arkkitehtejä,biologeja ihmisiä, joilla on "hyvä menneisyys" eli hyvä ammatti ja muutenkin asiat kohdillaan. Ei pidä yleistää, ainakaan liikaan, sillä yleistys ei välttämättä tee asialle oikeutta, kuten ei tässäkään tapauksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?

Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta  – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,
      Maailman menoa
      69
      2522
    2. Olit ihan

Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu
      Ikävä
      24
      2217
    3. Suomen veroaste 5 %-yks liian matala

Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.
      Maailman menoa
      105
      2157
    4. Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa

Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e
      Maailman menoa
      99
      2121
    5. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      9
      2062
    6. Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?

"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu
      Maailman menoa
      107
      1993
    7. MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa

TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1895
    8. Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa

Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.
      Luterilaisuus
      597
      1889
    9. Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle

Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S
      Maailman menoa
      23
      1673
    10. Kemet lomautukset

Onkohan tuo oikein lain mukaista toimintaa jatkaa jo lomautettuina olevien uudelleen lomautusta yhdenvertaisuuden ja tas
      Suomussalmi
      40
      1447
    Aihe