Halla-aho tuomittiin taas kerran ihmishirviöksi, kun vastusti pakolaisten ottamista Syyriasta. Oletetaan, että Halliksen linja on nolla syyrialaispakolaista. Tämä on siis ilmiselvästi ihmisyyden vastaista rasismia.Virallinen ehdotus, joka mennee läpi, on 600. Tämä ei siis voi olla rasismia, koska eihän perustuslakikaan antaisi myöten Suomen toimia rasistisesti.
No entä jos ehdotan, että otamme 300, olenko silloin puolirasisti?
Entä miten nämä luvut suhteutuvat Ruotsiin, joka ottaa kymmeniä tuhansia? 600 alkaakin kuulostaa silkalta natsismilta. Onko Suomi siis natsirasistivaltio sittenkin? Miten kukaan ihmishirviö kehtaa edes ehdottaa vain 600:n ottamista, kun Ruotsi ottaa kymmeniä kertoja enemmän? Pitäisikö 600:aa ehdottaneet haastaa Haagin kv. oikeuden eteen rikoksistaan ihmisyyttä vastaan?
Missä menee rasismin raja?
6
221
Vastaukset
- Itse minä
Kaikki pakolaisia ottaneet pitäisi tuomita rikoksesta yhteiskuntaansa vastaan.
- Kilttimies ilman kil
Kukas se saikaan Ilkeänmiehen aloitteesta rasismisyytteen ja rangaistuksen, kun vertasi yhtä juttua toiseen muuttamalla kotimaiset mamuiksi?
Liittyisikö mitenkään tähän: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288603052927.html
Sikäli, että jospa siinä vertauksessa olikin totuutta enemmän kuin Ilkeämies ilkesi itsekään uskoa? On olemassa kahdenlaista rasismia.
1) Todellinen rasismi: eli asetetaan perusteettomasti jokin ihmisryhmä muita huonompaan asemaan ihonvärin, uskonnon tai muun sysn vuoksi.
2) Viha-sana-rasismi. Eli käytetään rasismi sanaa jonkin henkilön leimaamiseksi.
Halla-aho on rasisti, koska leimamalla hänet rasistiksi, ei itse asiasta tarvitse käydä kriittistä keskustelua.
Se, että osoittaa viranomaisten toimivan valheellisesti ja esittävän vääriä perusteita jonkin ryhmän suosimiseen ei aseta ketään muita huonompaan asemaan eli ei voi olla todellista rasismia.
Mutta yllyttämällä lukijoita vihaamaan vaikkapa Halla-ahoa rasistina, voidaan itse toimia rasistisesti. Suosimalla lain ja totuudenvastaisesti jotain vähemmistöä syyllistytään enemmistön syrjimiseen. Ei se ole vähemmistön syrjimistä oikeutetumpaa; vaikka sitä kuinka positiiviseksi väitettäisiinkin.
NINEL- Anonyymi
Onko rasismia tukea Ukrainaa ja puhua Venäjästä pahaa?
- Anonyymi
Itse en tiedä olenko rasistinen vai rasismin vastainen, missä kulkee rasismin raja? 80- luvulla Suomessa raiskasi ja tappoi minun pikku serkkuni Tampereella somalialainen enkä vieläkään ole sujut tummaihoisten kanssa. Tämä näkyy itsessä siten, että menen ihan lukkoon kun nään vastaan tulevan Somalian näköisen ihmisen.
Olenko rasisti, jos olen Ukrainan presidentin kannalla ja syrjin Venäjän presidenttiä, missä rasismin raja menee?
Ennenkuin mieltä ja muuta rasismin kielmisestä rangaistaan, niin pitäisi kansalaisia opastaa missä raja menee eikä saa olla veteen piirretty viiva jonka tuomari vain ratkaisee omalla arviolla. - Anonyymi
"Rasismi on ideologioita, ennakkoluuloisia asenteita, syrjivää käyttäytymistä, rakenteellisia järjestelyjä ja vakiintuneita käytäntöjä, jotka johtavat rotujen väliseen epätasa-arvoisuuteen."
Rasismiin liittyy vahvasti rotu ja etninen tausta. Rotuun ja etniseen taustaan perustuva eriarvoisuus ja syrjintä on rasismin perimmäinen määritelmä. Sitten on myöhemmin tullut muitakin termejä, kuten esim. ikärasismi. Tuo ei mielestäni kuitenkaan ole aiota rasismia, sillä kyseessä ei ole rotuun perustuva syrjintä. Ikärasismi on toki eriarvoista kohtelua, mutta ei rasismia.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1522165
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3381376Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.941325- 1571208
- 681041
- 35968
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31919Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos59888Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta26842Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?46829