Nyt olisi vaihdon aika, kumpi? Eräs työtiimistäni kehui Octaviaa maasta taivaisiin ja sanoi sen olevan ajettavuudeltaan urheiluautoluokkaa. Epäilykseni heräsivät, mutta kysyn nyt teiltä; kumman valitsen?
Kumpi työsuhdeautoksi, Bmw 320i vai Octavia RS?
112
2596
Vastaukset
- skoda4
Itse ajellut skodalla jo monta vuotta ja ei parempaa autoa voi edes löytää! Kohta 2v ajettu tällä skodalla ja yhteisiä kilometrejä on jo päälle 100 000 takana. Mitään vikaa ei ole tullut vastaan, eikä muitakaan ongelmia auton suhteen, todella luotettava ja mukava ajaa.
Bmw:stä ei ole kun huonoja muistoja, kun vanha vuoden -02 Bmw 525 kone leikkasi kiinni keskellä moottori tietä kaato sateessa. Ei bemmeissä kai mitään pahempia vikoja enää ole, mutta skodalla ajelen paljon mieluummin kuin bmw:llä.
Octavia RS:n tehotkin ovat kohdallaan, eikä sillä jää monenkaan muun auton pölyjä haistelemaan. Diisselinä ei kulutuskaan päätä huimaa, vaikka tehoa silti löytyy ihan kiitettävästi, jos ei mihinkään urheiluautoon vertaa. Parempaa ''perus'' autoa et löydä. Skodassa on mielestäni kaikki osaalueet kunnossa.- MaisteriTaisteli
Aijai kun tekee äidinkieleni puolesta pahaa. Joissakin tapauksissa "yhdyssanako vai ei" voi olla ihan ymmärrettävääkin, mutta jos ei todellakaan tiedä että MOOTTORITIE ja KAATOSADE esimerkiksi ovat yhdyssanoja, niin turhaan on kansakoulun penkkiä kulutettu ...
Itse asiassa olen aika pitkälle samalla kannalla:-) - BMW kusipää
"Octavia RS:n tehotkin ovat kohdallaan, eikä sillä jää monenkaan muun auton pölyjä haistelemaan."
Joopati joo taas...kyllä itse häpeäisin valmistajana tuoda tänäpäivänä Rs- merkinnällä auton jonka 0-100km on 6.8s. Kysehän pitäisi olla kuitenkin siitä huipputeknologiasta mihin Skoda pystyy.Näitä ei siis pitäisi edes pystyä vertailemaan samassa genressä muitten autojen kanssa.
Eikä juttua kauheasti auta sekään että 320i 0-100 on 7.3s eli ihan perus BMW.
Ja ap:na ei paljon tarvitsisi miettiä...ehdottomasti BMW.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/technical_data/index.html
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/uusi-octavia-rs/uusi-octavia-rs - BMW rules...
BMW kusipää kirjoitti:
"Octavia RS:n tehotkin ovat kohdallaan, eikä sillä jää monenkaan muun auton pölyjä haistelemaan."
Joopati joo taas...kyllä itse häpeäisin valmistajana tuoda tänäpäivänä Rs- merkinnällä auton jonka 0-100km on 6.8s. Kysehän pitäisi olla kuitenkin siitä huipputeknologiasta mihin Skoda pystyy.Näitä ei siis pitäisi edes pystyä vertailemaan samassa genressä muitten autojen kanssa.
Eikä juttua kauheasti auta sekään että 320i 0-100 on 7.3s eli ihan perus BMW.
Ja ap:na ei paljon tarvitsisi miettiä...ehdottomasti BMW.
http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/technical_data/index.html
http://new.skoda-auto.com/fi-fi/models/uusi-octavia-rs/uusi-octavia-rsJa arkinen fakta: Bemarikuskit ovat yleensä sen verran cooleja kovanaamoja, siis luonteenpiirre kokemusteni mukaan v-mainen ja psykopaattinen, ja tykkäävät ajamisesta ja arkokemukseni mukaan myös osaavat ajaa kovaa. Siksi bensa RS:llä ei ole mitään oikeaa mahdollisuutta selvitä arjen taistossa edes 320i-Bemaria vastaan. Pari sekunnin kymmenystä ilmoitettu kiihtyvyys automaattina huonompi ja huipuissa muutaman kilsan ero, mutta bemarin moottorintekotaidon tuntien uskallan olla satavarma että osat ovat arjessa polkaistessa just toisinpäin.
Osta siis ihmeessä AUTO eli bemari! Onhan se muiltakin ominaisuuksiltaan (takaveto, alusta, hiljaisuus ja viimeistely/laatu) aivan omaa luokkaansa, samoin ulkonäkö vakuuttavan häijy.
- kallista huolettomuu
Työsuhdeauto on köyhän ja tyhmän valinta.
- Kokemusta on
Jos meinaat että pääset nauttimaan autolla ajosta niin unohda skoda ja ota kolme kirjainta kehityksen kärjessä BMW.
- tshihiii
ai mä luulin että ne kolme kirjainta on SAP
- ghughgug
Aloittajalle: onko niissä sama verotusarvo eli onko ne vaihtoehtoja keskenään? Luulen että ei ole.
- Audi A3
Minulle ne ovat ne vaihtoehdot vaikka Bmw hieman kalliimpi. En arvioi vaihtoehtoja nyt rahamäärän mukaan.
- röllin juttuja
Audi A3 kirjoitti:
Minulle ne ovat ne vaihtoehdot vaikka Bmw hieman kalliimpi. En arvioi vaihtoehtoja nyt rahamäärän mukaan.
No sitten tietysti BMW, mutta jos ajattelee järjellä ja rahalla on muutakin käyttöä kuin iskeä se autoon niin Skoda on oikea valinta.
Tosin oletkin vain pikku trollipoika joka keksi mielestää kivat provon, olet reppana!! - knlknkklnl
röllin juttuja kirjoitti:
No sitten tietysti BMW, mutta jos ajattelee järjellä ja rahalla on muutakin käyttöä kuin iskeä se autoon niin Skoda on oikea valinta.
Tosin oletkin vain pikku trollipoika joka keksi mielestää kivat provon, olet reppana!!BMW on 80 euroa kuukaudessa kalliimpi vapaan autoedun ollessa kyseessä. Itse en keksi sille parempaa käyttöä.
- No iliman muuta
hyvä neuvostoliittolainen Skoda!
- toimii-ruokavarastonakin
Nii, siinä saa hajuja ja ongelmia mukana kaupantekijäisiksi .
BMW:llä tulee vain ajonautintoa, korkeaa imagoa ja kestävää tehokkuutta.
Skoda kannattaa ottaa. Onhan niitä kaikilla sosialisteilla.
Takalootaan mahtuu perunasäkkejä ja muuta maataloustuotetta.
- vefr
"....ajettavuudeltaan urheiluautoluokkaa"
Onko työkaverisi tai sinä itse jokus ajanut urheiluautolla ? Jos on niin kukaan ei voi suositella sellaista autoa tavalliseen ajamiseen.
Itse valitsisin ehdottomasti Skodan. Se on yksikertaisesti vaan parempi työsuhdeautona. On halvempi ja tekniikka vanhaa ja hyväksi koettua perusjuttua. Ei mitään hienouksia tai prameilua. Peruskiesi jolla voit huoletta ajaa myös halpakauppojen ja kirpputorien pihoihin, vastoin kuin BMW:llä mennessäsi tulet varmasti huomatuksi.
Osta skoda niin et tule pettymään etkä joudu selittämään naapureille että no kun mutta. Todennäköisesti myös naapureilla on skoodia, joten pääsen senkin suhteen helpommalla.- millä rahamies ajaa?
Töölössä, Kaivarissa ja Eirassa ainaki uusien Bemujen määrä moninkertainen Skuuda-rotkuihin verrattuna...
- Ei Skodaa
Nyt kyllä epäilen provoksi. Ei kai kukaan tosissaan valitse noiden kahden väliltä. Mutta jos niin tottakai BMW. Ei tarvitse hävetä silmiä päästään.
- joku-tykkää
Jos jotkut tykkää hävetä silmät päästään. On niitä sellaisia masokisteja ja muita itsensä kiusaajia.
Usein niillä on posket punasena ja munkkikaljua pukkaa, kun pää paukuttaa kattoon skopukan loikkiessa.
- Autoilija
Onneksi luin topikin loppuun ja näin kuinka yksinkertaisia Suoli juntit on.
Kaikki puhuu merkistä, eikä kukaan tajua että nyt on kyse mallista.
Tyhmille esimerkki, onko Felicia sama kuin Superb/500 sarjan bemari sama kuin 116 bemari? Lisäksi vielä joka mallissa on eri vaihtoehtoja v1tun yksinkertaisuudet. - surkea trollikka
taas pikkutrollin aloitus. eihän nuo ole samasta hintaluokasta.
- hiohhhhioihoihoihoih
Taidat olla hölmö? BMW:n vapaa autoetu on 80 euroa kalliimpi, kuin Skodan. Joten ovat ihan samalla viivalla.
- Audi A3 1.4 TFSI
Kävin koeajamassa Octavia RS:n, oli oikein pirteä ja hyvä ajaa. Hiukan ehkä provosoivankin sporttinen ulkonäkö (ainakin koeajoautossa). Saatan kuitenkin valita Bmw:n, huomenna toinen koeajokierros Bmw:llä, mutta tällä kertaa 316i twinpower turbo. Kehuvat pirteäksi sitäkin.
- ketjuvika
Skoda lausutaan: skeida ja suora käännös on harmi.
- no johan nyt
Sporttinen ulkonäkö? Mistä kohtaa?
- Johansson on nyt?
no johan nyt kirjoitti:
Sporttinen ulkonäkö? Mistä kohtaa?
Voitko alentua täsmentämään. Mikä mättää? Voit olla eri mieltä sporttisuuden määrästä tai laadusta, mutta tämä on taas pelkkää provoveijon vitttuilua....
- no johan nyt
Johansson on nyt? kirjoitti:
Voitko alentua täsmentämään. Mikä mättää? Voit olla eri mieltä sporttisuuden määrästä tai laadusta, mutta tämä on taas pelkkää provoveijon vitttuilua....
Olen samaa mieltä, koko kirjoitussarja aloituksineen on pelkkää provofidduilua. Joten eipä tähän kannata muuta yrittääkään...
- mistävoitietää
no johan nyt kirjoitti:
Sporttinen ulkonäkö? Mistä kohtaa?
Onkohan se se logo jossa on ammuttu lintu tai reikänen hanska.
Voi se olla jonkun mielestä sporttia :)))
- Järkevä valinta
Hmm
Jäin miettimään kysymystä, itse ottaisin RS Combin sillä en tarvitse kolmea kirjainta kasvattaakseni sillä elimeni kokoa. Voin vain todeta jos haluat auton jota ei tarvitse seisottaa jatkuvasti korjaamolla, valitset octaavin.- SkootaJorma
Kasvaako sun p'illusi vielä väljemmäksi bemarissa? Koska sun kaltaisella neidillä ei voi olla munaa!
- Järkevämpi valinta
Voin vain todeta, että jos haluat auton, jota ei tarvitse seisottaa jatkuvasti korjaamolla, valitset BMW: n.
- 7 + 11
Skoda voisi olla työsuhdeautona hyvä vaihtoehto, koska laatuongelmat ja niiden korjaukset kuuluvat liisarifirmalle. Toisaalta sijaisauto ei ole mikään itsestäänselvyys.
Bemari saattaa ärsyttää ainakin skodailijoita, koska he ovat älyttömän kateellisia. Ainakin työtiimisi jäsen voi hyvinkin olla tällainen, koska eihän normaali ihminen suitsuta jotain itäautomerkkiä. Autoja ne vaan ovat ja Skoda korjaamojen onni.- isot miehet, herätkä
voi lasta: Skodat ovat sieltä luotettavammpasta päästä, ei ainakaan yhtään huonompi tuossa suhteessa Bemuun. No jos haluaa hienon ja kalliin auton, niin Bemu on kiva, mutta Skoda on kuitenkin järkevämpi vaihtoehto.
No kaikkiaan tyhperimpiä aloituksia aikoihin tämäkin trollin tekele ja kympillä kaikki mukaan. Eihän nuo ole oikeasti kenellekkään vaihtoehtoja keskenään.
Bemulle vittuillaan kateuttaan ja Skodalle ei oikein tiedätä mitä ajattelisi, järkevä valinta, mutta se neuvostoajan muistot sieltä vuosikymmenien takaa kummittelee ja pikkupojat saattavat kiusata. - iojjjojojoijiojiojio
isot miehet, herätkä kirjoitti:
voi lasta: Skodat ovat sieltä luotettavammpasta päästä, ei ainakaan yhtään huonompi tuossa suhteessa Bemuun. No jos haluaa hienon ja kalliin auton, niin Bemu on kiva, mutta Skoda on kuitenkin järkevämpi vaihtoehto.
No kaikkiaan tyhperimpiä aloituksia aikoihin tämäkin trollin tekele ja kympillä kaikki mukaan. Eihän nuo ole oikeasti kenellekkään vaihtoehtoja keskenään.
Bemulle vittuillaan kateuttaan ja Skodalle ei oikein tiedätä mitä ajattelisi, järkevä valinta, mutta se neuvostoajan muistot sieltä vuosikymmenien takaa kummittelee ja pikkupojat saattavat kiusata.Miksi ne eivät ole vaihtoehtoja toisilleen? Vapaa autoetu on BMW: ssä 80 euroa kalliimpi kuukaudessa, ei kai kenenkään talous siihen kaadu.
- 19 + 15
isot miehet, herätkä kirjoitti:
voi lasta: Skodat ovat sieltä luotettavammpasta päästä, ei ainakaan yhtään huonompi tuossa suhteessa Bemuun. No jos haluaa hienon ja kalliin auton, niin Bemu on kiva, mutta Skoda on kuitenkin järkevämpi vaihtoehto.
No kaikkiaan tyhperimpiä aloituksia aikoihin tämäkin trollin tekele ja kympillä kaikki mukaan. Eihän nuo ole oikeasti kenellekkään vaihtoehtoja keskenään.
Bemulle vittuillaan kateuttaan ja Skodalle ei oikein tiedätä mitä ajattelisi, järkevä valinta, mutta se neuvostoajan muistot sieltä vuosikymmenien takaa kummittelee ja pikkupojat saattavat kiusata.Ainakin katastustilastojen mukaan Skoda on konsernin epäluotettavin auto, mutta pärjää paremmin kuin BMW.
Toisaalta eipä Bemarin kone losahtele samalla tavalla kuin Skodan.
Eli haluatko pikkuvikaisen Bemarin vai täyspommi Skodan?
Katsastustilastojen perusteella unohtaisin molemmat merkit: http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2012/A-Katsastuksen vikatilasto 2012.pdf - lkkllknkkll
19 + 15 kirjoitti:
Ainakin katastustilastojen mukaan Skoda on konsernin epäluotettavin auto, mutta pärjää paremmin kuin BMW.
Toisaalta eipä Bemarin kone losahtele samalla tavalla kuin Skodan.
Eli haluatko pikkuvikaisen Bemarin vai täyspommi Skodan?
Katsastustilastojen perusteella unohtaisin molemmat merkit: http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2012/A-Katsastuksen vikatilasto 2012.pdfJa oikeastaan työsuhdeautoilijaa eivät nämä asiat liikuta ollenkaan.
- jossakinRajaOltava
iojjjojojoijiojiojio kirjoitti:
Miksi ne eivät ole vaihtoehtoja toisilleen? Vapaa autoetu on BMW: ssä 80 euroa kalliimpi kuukaudessa, ei kai kenenkään talous siihen kaadu.
Johonkinhan se viiva vedetään. Tai voihan tuota ketjua sitten jatkaa loputtomiin. 80€ tuohon bmw:hen lisää ei ole paljon, 80€ lisää taas siihen ei ole paljon, jne.
Itsekin olen tysuhdeautoilija, ja nyt valitsisin Octavia vRS Combin, dieselinä. Maaliskuussa vaihtui 3v sopimus ja silloin alle vaihtui VW Passat, joka edellinenkin oli. Maaliskuussa ei vielä ollut tätä uutta Ocavia, ja vanhaa Octavian mallia en enää harkinnut.
Minä en halua/tarvitse mitään "urheiluatoa", vaan suht. tavallisen näköisen _uuden_ perheauton. Octavia vRS sopii tähän tarpeeseen hyvin - ja "kohtuullinen" suorituskyky kaupanpäälle, kohtuullisella hinnalla (verotusarvo ja omavastuu leasingvuokrasta). Lisäksi menee vielä mukavasti firman päästörajoituspolitiikkaan, juuri ja juuri. - NytTarviTodisteita
19 + 15 kirjoitti:
Ainakin katastustilastojen mukaan Skoda on konsernin epäluotettavin auto, mutta pärjää paremmin kuin BMW.
Toisaalta eipä Bemarin kone losahtele samalla tavalla kuin Skodan.
Eli haluatko pikkuvikaisen Bemarin vai täyspommi Skodan?
Katsastustilastojen perusteella unohtaisin molemmat merkit: http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2012/A-Katsastuksen vikatilasto 2012.pdfMiksiköhän VW ja Skoda (erityisesti Octavia) ovat niin haluttuja käytettynäkin, ja jälleenmyyntiarvonsa yksi parhaiten säilyttäviä, jos olisivat "täysiä pommeja"?
Leasing-yhtiötkin näyttävät myös niihin luottavan, kun tajoavat edullisella vuokralla hintaansa nähden. Luulisi että ottaisivat noista muihin merkkeihin verrattuna enemmän vuokraaa korjauskustannuksiin, mutta ei - 2v takuusta huolimatta moni pidemmän takuun merkki on vuokraltaan selvästi kalliimpi (siis saman ovh-hintainen auto samanlaisella sopimuksella). - klkknnkknnk
jossakinRajaOltava kirjoitti:
Johonkinhan se viiva vedetään. Tai voihan tuota ketjua sitten jatkaa loputtomiin. 80€ tuohon bmw:hen lisää ei ole paljon, 80€ lisää taas siihen ei ole paljon, jne.
Itsekin olen tysuhdeautoilija, ja nyt valitsisin Octavia vRS Combin, dieselinä. Maaliskuussa vaihtui 3v sopimus ja silloin alle vaihtui VW Passat, joka edellinenkin oli. Maaliskuussa ei vielä ollut tätä uutta Ocavia, ja vanhaa Octavian mallia en enää harkinnut.
Minä en halua/tarvitse mitään "urheiluatoa", vaan suht. tavallisen näköisen _uuden_ perheauton. Octavia vRS sopii tähän tarpeeseen hyvin - ja "kohtuullinen" suorituskyky kaupanpäälle, kohtuullisella hinnalla (verotusarvo ja omavastuu leasingvuokrasta). Lisäksi menee vielä mukavasti firman päästörajoituspolitiikkaan, juuri ja juuri.Minäpä en hyväksy Skodaa firman leasing- listalle. Ja tavan tollukka olet, jos leasingvuokrasta maksat itse jotain. Aika ääliö!
- Pommi tulee!
19 + 15 kirjoitti:
Ainakin katastustilastojen mukaan Skoda on konsernin epäluotettavin auto, mutta pärjää paremmin kuin BMW.
Toisaalta eipä Bemarin kone losahtele samalla tavalla kuin Skodan.
Eli haluatko pikkuvikaisen Bemarin vai täyspommi Skodan?
Katsastustilastojen perusteella unohtaisin molemmat merkit: http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2012/A-Katsastuksen vikatilasto 2012.pdf"eipä Bemarin kone losahtele samalla tavalla kuin Skodan."
Mitä ihmettä, trollit ovat yksinkertaistaneet malliston niin, ettei Skodassa ole muka kuin yhdenlaista konetta, joka aina losahtelee. Yksinkertaiset ihmiset yksinkertaistavat asioita, mutta onneksi se ei mene täällä läpi.
Toisekseen, eikös Bemarin pannuissa ole ollut juurikin niitä surullisen kuuluisia imusarjan läppiä, jotka sanovat sopimuksensa irti ja aiheuttavat kalliita remppoja?
- näin se vaan on
Valitse Ocu RS, sillä se päihittää 3-sarjan bemarin parivertailussa melkein jokaisella osa-alueella. Ja sitten siitä imagosta..bemarilla vain munaat itsesi.
- No laitahan
sitten ihan puolueeton parivertailu esille, ihan jokaiselta osa-alueelta. Ja eiköhän siihen itsensä munaamiseen tai munaamatta jättämiseen riitä itse kunkin käyttäytyminen liikenteessä ja muiden tielläliikkujien huomioonottaminen. Pelkän automerkin perusteella leimaaminen kertoo pelkästään omista vääristyneistä ennakkokäsityksistä.
- näin se vaan on
No laitahan kirjoitti:
sitten ihan puolueeton parivertailu esille, ihan jokaiselta osa-alueelta. Ja eiköhän siihen itsensä munaamiseen tai munaamatta jättämiseen riitä itse kunkin käyttäytyminen liikenteessä ja muiden tielläliikkujien huomioonottaminen. Pelkän automerkin perusteella leimaaminen kertoo pelkästään omista vääristyneistä ennakkokäsityksistä.
Bemarilla on agressiivinen maine. Olen samaa mieltä, että ei se auto sinänsä ole agressivinen, vaan bemari-kuskit ovat pilanneet automerkin maineen törkeällä käytöksellään liikenteessä.
Puolueeton parivertailu:
- Ocussa paremmat tilat
- Ocussa tehokkaampi moottori
- Ocussa etuveto
- Ocu halvempi - 6 + 12
näin se vaan on kirjoitti:
Bemarilla on agressiivinen maine. Olen samaa mieltä, että ei se auto sinänsä ole agressivinen, vaan bemari-kuskit ovat pilanneet automerkin maineen törkeällä käytöksellään liikenteessä.
Puolueeton parivertailu:
- Ocussa paremmat tilat
- Ocussa tehokkaampi moottori
- Ocussa etuveto
- Ocu halvempiBemu on luotettavampi, siinä on paljon parempi alusta ja se on turvallisempi - Bemari täyttää jenkkien turvamääräykset, Taavilla ei rapakon takana tarvitse ajaa ollenkaan.
Räsän huono puoli on tuo etuvetoisuus, Bemua saa myös nelivetona.
Hinta on siitä mielenkiintoinen, että jos ei ole varaa kuin Taaviin, niin turha sitä Bemua on miettiä- - BMW kusipää
näin se vaan on kirjoitti:
Bemarilla on agressiivinen maine. Olen samaa mieltä, että ei se auto sinänsä ole agressivinen, vaan bemari-kuskit ovat pilanneet automerkin maineen törkeällä käytöksellään liikenteessä.
Puolueeton parivertailu:
- Ocussa paremmat tilat
- Ocussa tehokkaampi moottori
- Ocussa etuveto
- Ocu halvempiSuomennettuna;
Puolueeton parivertailu:
- Ocussa paremmat tilat = kyllä,kun vertaillaan bmw sedania ja ocun farmaria
- Ocussa tehokkaampi moottori = äärimilleen viritetty Rs kone mikä laukeaa mikä hetki hyvänsä.320i on peruskone mistä otettu sopivasti tehot irti.
- Ocussa etuveto = niii,sepä se, etuveto..naisten ja liikennettä pelkäävien valinta.
- Ocu halvempi = hmmm, ja Skoda saanut laatuosia halvalla...hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. ;) - Onneton ämmäkuski
BMW kusipää kirjoitti:
Suomennettuna;
Puolueeton parivertailu:
- Ocussa paremmat tilat = kyllä,kun vertaillaan bmw sedania ja ocun farmaria
- Ocussa tehokkaampi moottori = äärimilleen viritetty Rs kone mikä laukeaa mikä hetki hyvänsä.320i on peruskone mistä otettu sopivasti tehot irti.
- Ocussa etuveto = niii,sepä se, etuveto..naisten ja liikennettä pelkäävien valinta.
- Ocu halvempi = hmmm, ja Skoda saanut laatuosia halvalla...hyvää ja halpaa ei ole olemassakaan. ;)"- Ocussa etuveto = niii,sepä se, etuveto..naisten ja liikennettä pelkäävien valinta."
Onnea sulle liikenteessä, keskimääräistä parempi länsiautokuski. Me pelkäämme sinua. Voit osua kenen tahansa tielle sopivilla tehoilla takavetoinesi...
- jbjkbbjbkkjb
Hahhah!
- Mä ajan 95 % ajoistani yksin ja en tarvitse tilaa yhtään sen enempää, mitä BMW tarjoaa.
- BMW: ltä löytyy lukuisia tehokkaampia malleja
- Etuveto? Et ole tainnut ajaa nykyaikaisella takavetoautolla. Bemariin muuten maksaa neliveto 499 euroa, sitä ei taida Räsää saada edes rahalla.
- Ocu on halvempi ja sen kyllä huomaa. Mutta vapaa auto on BMW: ssä vain 80 euroa kalliimpi kuukaudessa.- näin se vaan on
BMW.ltä löytyy tosiaan lukuisia tehokkaampia malleja, mutta kuka tarvitsee lentokoneen tehoja arkiliikenteessä?
Eikös ton 320-Bemarin lähtöhinta ole jo niin kova, ettei 80 euroa voi pitää paikkaansa?
- Ajamisen iloa!
Skoda RS DSG - vapaa autoetu 725,- /kk
BMW 320i Business Aut. - vapaa autoetu 805,- /kk
Mielikuvat ovat vain mielikuvia.- make.
Tossa on kyseessä kuitenkin BMW:n karvalakkimalli.
- Puttemans4
Verotusarvohan määräytyy suoraan suhteessa auton hintaan. Mitä kallimpi auto, sitä isompi verotusarvo. Auton merkillä tai mallilla ei ole m kitään väliä.
Sitävastoin Auton leasingvuokra - josta suuri osa työsuhdeleasingautoilijoista maksaa osan tavalla tai toisella - sen sijaan vaihtelee huomattavasti eri merkeillä/malleilla kun verrataan kahta saman hintaista atutoa samanlaisella ja samanpituisella sopimuksella. En tiedä bmw:stä, mutta ainakin Skoda Octavia on jo 2000 -luvun ensimmäisen vuosikymmenen puolivälistä alkaen ollut edullisimpia - jos ei kaikkein edullisin tässä suhteessa. Siis ovh-hintaan nähden edullinen vuokra. Alhainen suhteellinen vuokra kertoo leasinyhtiöiden luottamuksesta - Octavia on olut mm. ALD:n yleisin/suosituin automalli monena vuonna vuodesta 2006 lähtien. - bbyfyuffufyfyufyufuf
Puttemans4 kirjoitti:
Verotusarvohan määräytyy suoraan suhteessa auton hintaan. Mitä kallimpi auto, sitä isompi verotusarvo. Auton merkillä tai mallilla ei ole m kitään väliä.
Sitävastoin Auton leasingvuokra - josta suuri osa työsuhdeleasingautoilijoista maksaa osan tavalla tai toisella - sen sijaan vaihtelee huomattavasti eri merkeillä/malleilla kun verrataan kahta saman hintaista atutoa samanlaisella ja samanpituisella sopimuksella. En tiedä bmw:stä, mutta ainakin Skoda Octavia on jo 2000 -luvun ensimmäisen vuosikymmenen puolivälistä alkaen ollut edullisimpia - jos ei kaikkein edullisin tässä suhteessa. Siis ovh-hintaan nähden edullinen vuokra. Alhainen suhteellinen vuokra kertoo leasinyhtiöiden luottamuksesta - Octavia on olut mm. ALD:n yleisin/suosituin automalli monena vuonna vuodesta 2006 lähtien.Höpö höpö, täytyy olla aika tollo, jos suostuu autoedun lisäksi maksamaan myös leasingvuokrasta osan.
- eipä halpaa
Melkoisesti saa vapaasta autoedusta maksaa kuukaudessa. Skodastakin 725 euroa.
Jos osataa moisen vekottinen vaikkapa vaihtamalla vanhan ja välirahaa parikymppiä, niin kuukausierä tuolloin jotain 300 nurkilla.
Sen lisäksi omasta autosta maksaa tietty polttoaineet ja huollotkin, mutta uusissa autoissa ei yleensä muita kuluja olekaan kuin polttoaineet ja vakuutukset. Huoltoja n 30.000 välein (tai 2 vuotta), joten kolmessa vuodessa normaalista korkeintaa pari. HInta n 200 nurkilla.
Viat menee takuuseenkin 2 ekaa vuotta ja isommat vielä senkin jälkeen, jos niitä nyt sattuisi tulemaan. Näihin kuluihin jäisi reipas 400 euroa/kk vapaaseen autoetuun verrattuna, vuodessa n4800 euroa. Ei ihan vähän tuo...
Tietysti huomioiden auton arvon lasku, saadaan lisäkustannusta. - Halpaa vai ei?
eipä halpaa kirjoitti:
Melkoisesti saa vapaasta autoedusta maksaa kuukaudessa. Skodastakin 725 euroa.
Jos osataa moisen vekottinen vaikkapa vaihtamalla vanhan ja välirahaa parikymppiä, niin kuukausierä tuolloin jotain 300 nurkilla.
Sen lisäksi omasta autosta maksaa tietty polttoaineet ja huollotkin, mutta uusissa autoissa ei yleensä muita kuluja olekaan kuin polttoaineet ja vakuutukset. Huoltoja n 30.000 välein (tai 2 vuotta), joten kolmessa vuodessa normaalista korkeintaa pari. HInta n 200 nurkilla.
Viat menee takuuseenkin 2 ekaa vuotta ja isommat vielä senkin jälkeen, jos niitä nyt sattuisi tulemaan. Näihin kuluihin jäisi reipas 400 euroa/kk vapaaseen autoetuun verrattuna, vuodessa n4800 euroa. Ei ihan vähän tuo...
Tietysti huomioiden auton arvon lasku, saadaan lisäkustannusta.Tässä hieman faktaa, kun tuo sinun tekstisi on pelkkää mutua:
Ostat uuden auton, hinta on 35.000,-, kolmen vuoden kuluttua autosi arvo on jotakuinkin 20.000,- eli arvonalenema / kuukausi on 416,00 eur
Polttoainekustannukset ajomäärällä 30.000 km / v. ja keskikulutuksella 7.0 litraa / 100 km ovat 3.465,- / v. eli kuukaudessa 288,00 EUR
Vakuutukset 500,00 / v. eli 42,00 EUR / kk
Ajoneuvovero 120,00 / v. eli 10,00 EUR / kk
Renkaat 2 sarjaa / 3 vuotta = 500 eur / srj = 1.000 eur = 27,00 EUR / kk
Autolaina 35.000 EUR / 3 vuotta, unohdetaan korko 4 % = 972,00 EUR / kk
Huollot 2 kpl / 3 vuotta = 500,00 EUR eli 13,00 EUR / kk.
Muita tilpehöörejä 200,- / v. = 600 EUR = 16,00 EUR / kk
Kustannukset kuukautta kohden ovat 1.784,00 EUR, eli kolmessa vuodessa 64.224,-, mutta on sinulla jäännösarvoltaan auto 20.000,- = Olet maksanut autostasi 44.224,-
Toki tilanne muuttuu, mikäli sinulla on vaihtoauto, mutta ei sekään ole tullut ilmaiseksi. Joskus olet senkin uutena ostanut ja siitä maksanut.
Vapaa autoetu 725,00 EUR/kk on kolmessa vuodessa 26.100,- ei muita kuluja. - Halpaa vai ei?
Halpaa vai ei? kirjoitti:
Tässä hieman faktaa, kun tuo sinun tekstisi on pelkkää mutua:
Ostat uuden auton, hinta on 35.000,-, kolmen vuoden kuluttua autosi arvo on jotakuinkin 20.000,- eli arvonalenema / kuukausi on 416,00 eur
Polttoainekustannukset ajomäärällä 30.000 km / v. ja keskikulutuksella 7.0 litraa / 100 km ovat 3.465,- / v. eli kuukaudessa 288,00 EUR
Vakuutukset 500,00 / v. eli 42,00 EUR / kk
Ajoneuvovero 120,00 / v. eli 10,00 EUR / kk
Renkaat 2 sarjaa / 3 vuotta = 500 eur / srj = 1.000 eur = 27,00 EUR / kk
Autolaina 35.000 EUR / 3 vuotta, unohdetaan korko 4 % = 972,00 EUR / kk
Huollot 2 kpl / 3 vuotta = 500,00 EUR eli 13,00 EUR / kk.
Muita tilpehöörejä 200,- / v. = 600 EUR = 16,00 EUR / kk
Kustannukset kuukautta kohden ovat 1.784,00 EUR, eli kolmessa vuodessa 64.224,-, mutta on sinulla jäännösarvoltaan auto 20.000,- = Olet maksanut autostasi 44.224,-
Toki tilanne muuttuu, mikäli sinulla on vaihtoauto, mutta ei sekään ole tullut ilmaiseksi. Joskus olet senkin uutena ostanut ja siitä maksanut.
Vapaa autoetu 725,00 EUR/kk on kolmessa vuodessa 26.100,- ei muita kuluja.MOT... autoilu on joka tapauksessa Suomessa älyttömän kallista. Ajoipa omalla tai työsuhdeautolla.
- eipä halpaa
Halpaa vai ei? kirjoitti:
MOT... autoilu on joka tapauksessa Suomessa älyttömän kallista. Ajoipa omalla tai työsuhdeautolla.
"Toki tilanne muuttuu, mikäli sinulla on vaihtoauto, mutta ei sekään ole tullut ilmaiseksi. Joskus olet senkin uutena ostanut ja siitä maksanut."
Pitää huomioida tietysti. Sehän on oleellinen osa oman auton ja työsuhdeauton kesken. Työsuhdeautosta sinulle ei jää mitään sopimuskauden jälkeen ellet tee uutta sopimusta. Eli autolainaa ei tarvita koko uuden auton hinnan verran, jos vaihdat omaa. jos työsuhdeauton jälkeen siirryt omaan, niin silloin koko auton hinnan rahoitus pitää löytyä.
Työsuhdeautolla on yksityisajoihin tietty kilometrirajoitus, joka sisältyy verotusarvoon. Ylittävästä menee lisäveroa. Sekin pitää huomioida, jos se ylittyy.
Älyttömän kallista on ja kuten kirjoitinkin edellä, auton arvon alennus muuttaa oleellisesti tilanteen ja se tekee työsuhdeautosta edullisen ja kannattavan, kun ei huomioi tilannetta, että luopuisi työsuhdeautosta ja hankkii uuden omin varoin. - ekkoYmmarra?
bbyfyuffufyfyufyufuf kirjoitti:
Höpö höpö, täytyy olla aika tollo, jos suostuu autoedun lisäksi maksamaan myös leasingvuokrasta osan.
Miksi? Työsuhdeauto on tietystikin AINA osa palkkaa. Jos nimellisesti sitä ei palkasta vähennetäkään, niin se jolla on esimerkiksi täsysiautoetu, ei kuitenkaan samalla palkalla suostusi työtä tekemään ilman autoetua.
Tämä voi sinulle tietysti olla liian korkeaa matematikkaa, mutta työanantajan kannalta työntekijän kokonaiskustannus on kuitenkin se ainoa merkitsevä asia. - LaskuTikkuKateen
eipä halpaa kirjoitti:
Melkoisesti saa vapaasta autoedusta maksaa kuukaudessa. Skodastakin 725 euroa.
Jos osataa moisen vekottinen vaikkapa vaihtamalla vanhan ja välirahaa parikymppiä, niin kuukausierä tuolloin jotain 300 nurkilla.
Sen lisäksi omasta autosta maksaa tietty polttoaineet ja huollotkin, mutta uusissa autoissa ei yleensä muita kuluja olekaan kuin polttoaineet ja vakuutukset. Huoltoja n 30.000 välein (tai 2 vuotta), joten kolmessa vuodessa normaalista korkeintaa pari. HInta n 200 nurkilla.
Viat menee takuuseenkin 2 ekaa vuotta ja isommat vielä senkin jälkeen, jos niitä nyt sattuisi tulemaan. Näihin kuluihin jäisi reipas 400 euroa/kk vapaaseen autoetuun verrattuna, vuodessa n4800 euroa. Ei ihan vähän tuo...
Tietysti huomioiden auton arvon lasku, saadaan lisäkustannusta.Huom: Verotusarvo tarkoittaa että palkan lisäksi veroa laskettaessa tuo verotusarvo lisätään muun palkkasumman päälle. Jos kokonaisveroprosenttisi olisi esimerkiksi 35%, niin vaikkapa tuo 725 euron verotusarvo "maksaa" edunsaajalle silloin n. 254 euroa.
- veka.
LaskuTikkuKateen kirjoitti:
Huom: Verotusarvo tarkoittaa että palkan lisäksi veroa laskettaessa tuo verotusarvo lisätään muun palkkasumman päälle. Jos kokonaisveroprosenttisi olisi esimerkiksi 35%, niin vaikkapa tuo 725 euron verotusarvo "maksaa" edunsaajalle silloin n. 254 euroa.
Juuri näin se menee, ja koska autoetu kasvattaa bruttopalkkaa, niin myös työeläkettä karttuu enemmän.
Kyllä vapaa autoetu on saajalleen todella edullinen, ja mitä suurempi palkka niin sitä edullisempi..esim. jos sulla on vaikka brutto 11.000 euroa kuussa, niin se nousee vapaan autoedun kanssa vajaaseen 12.000 euroon. Käteen jäävä nettopalkka ei ole paljon pienempi vapaan autoedun nauttijalla, joten repikää siitä.
Vapaan autoedun nauttija ei maksa autostaan mitään kuluja. Ajaa saa vaikka kuinka paljon ilman mitään kilometrirajoituksia. Suuripalkkainen saa siis uuden auton käyttöönsä lähes ilmaiseksi.
Itselläni oli aikoinaan vapaa autoetu. Vaihdoin työnantajaa, enkä enää saanut vapaata autoetua..jonkun käyttöedun olisin saanut, mutta sitä ei kannata edes verrata vapaaseen autoetuun.
Edessä oli siis oman auton osto, ja pakko oli todeta, ettei enää ollut varaa ajella uudella autolla. Autoedun päätyttyä sulla ei ole edes mitään vaihtoautoa, joten pakko oli katsella jotain 6-8 vuotiaita rotiskoja. Sittemmin olen ajellut enemmän tai vähemmän käytetyillä autoilla, mutta nykyinen 3 vuotta vanha Ocu tuo jo mieleen huolettomat vapaan autoedun vuodet.
Olen sitä mieltä, että omalla rahalla ei kannata koskaan ostaa ihan uutta autoa. Uudehko 2-3 vuotta vanha takuuvaihtoauto on huomattavasti edullisempi hankinta. Vanhemmat priimiumit ovat kieltämättä houkuttelevia, mutta jäitä hattuun, sillä niiden ylläpito tulee todella kalliiksi. - eipä halpaa
LaskuTikkuKateen kirjoitti:
Huom: Verotusarvo tarkoittaa että palkan lisäksi veroa laskettaessa tuo verotusarvo lisätään muun palkkasumman päälle. Jos kokonaisveroprosenttisi olisi esimerkiksi 35%, niin vaikkapa tuo 725 euron verotusarvo "maksaa" edunsaajalle silloin n. 254 euroa.
Jos autoedun saa palkankorotuksena eikä vaihtoehtona ei ole ottaa palkankorotusta samaa määrää rahana, niin tuo pitää paikkansa.
Jos sen sijaan voit valita autoedun tai saman määrän rahaa, niin silloin saat nettopalkkaa vähemmän juuri tuon verotusarvon määrän. Eli maksat käytännössä koko verotusarvon määrän.
Toisin sanoen, jos bruttopalkkasi ei kasva autoedun myötä, niin maksat autoedun 100%:sesti rahana.
Olen kyllä kuullut useassakin yrityksessä olevan niin, että palkankorotuksen saa vain ja ainoastaan, jos ottaa autoedun. Toki palkankorotuksen kannattaa aina ottaa, se kai nyt on aika selvää. - veka.
eipä halpaa kirjoitti:
Jos autoedun saa palkankorotuksena eikä vaihtoehtona ei ole ottaa palkankorotusta samaa määrää rahana, niin tuo pitää paikkansa.
Jos sen sijaan voit valita autoedun tai saman määrän rahaa, niin silloin saat nettopalkkaa vähemmän juuri tuon verotusarvon määrän. Eli maksat käytännössä koko verotusarvon määrän.
Toisin sanoen, jos bruttopalkkasi ei kasva autoedun myötä, niin maksat autoedun 100%:sesti rahana.
Olen kyllä kuullut useassakin yrityksessä olevan niin, että palkankorotuksen saa vain ja ainoastaan, jos ottaa autoedun. Toki palkankorotuksen kannattaa aina ottaa, se kai nyt on aika selvää."Jos sen sijaan voit valita autoedun tai saman määrän rahaa"
Aika teoreettista on toi sun numeronpyörittely, vaikka kieltämättä pitää paikkansa.
Käytännössä vapaan autoedun saaja maksaa verotusarvosta korkeintaan puolet. - veka.
eipä halpaa kirjoitti:
Jos autoedun saa palkankorotuksena eikä vaihtoehtona ei ole ottaa palkankorotusta samaa määrää rahana, niin tuo pitää paikkansa.
Jos sen sijaan voit valita autoedun tai saman määrän rahaa, niin silloin saat nettopalkkaa vähemmän juuri tuon verotusarvon määrän. Eli maksat käytännössä koko verotusarvon määrän.
Toisin sanoen, jos bruttopalkkasi ei kasva autoedun myötä, niin maksat autoedun 100%:sesti rahana.
Olen kyllä kuullut useassakin yrityksessä olevan niin, että palkankorotuksen saa vain ja ainoastaan, jos ottaa autoedun. Toki palkankorotuksen kannattaa aina ottaa, se kai nyt on aika selvää."Toisin sanoen, jos bruttopalkkasi ei kasva autoedun myötä, niin maksat autoedun 100%:sesti rahana."
Tämä väite ei pidä paikkaansa.
Vapaasta autoedusta tässä on kysymys, ja edunsaaja maksaa ansiotulovero-prosenttinsa perusteella verotusarvosta korkeintaan puolet. - Autoetumies
veka. kirjoitti:
Juuri näin se menee, ja koska autoetu kasvattaa bruttopalkkaa, niin myös työeläkettä karttuu enemmän.
Kyllä vapaa autoetu on saajalleen todella edullinen, ja mitä suurempi palkka niin sitä edullisempi..esim. jos sulla on vaikka brutto 11.000 euroa kuussa, niin se nousee vapaan autoedun kanssa vajaaseen 12.000 euroon. Käteen jäävä nettopalkka ei ole paljon pienempi vapaan autoedun nauttijalla, joten repikää siitä.
Vapaan autoedun nauttija ei maksa autostaan mitään kuluja. Ajaa saa vaikka kuinka paljon ilman mitään kilometrirajoituksia. Suuripalkkainen saa siis uuden auton käyttöönsä lähes ilmaiseksi.
Itselläni oli aikoinaan vapaa autoetu. Vaihdoin työnantajaa, enkä enää saanut vapaata autoetua..jonkun käyttöedun olisin saanut, mutta sitä ei kannata edes verrata vapaaseen autoetuun.
Edessä oli siis oman auton osto, ja pakko oli todeta, ettei enää ollut varaa ajella uudella autolla. Autoedun päätyttyä sulla ei ole edes mitään vaihtoautoa, joten pakko oli katsella jotain 6-8 vuotiaita rotiskoja. Sittemmin olen ajellut enemmän tai vähemmän käytetyillä autoilla, mutta nykyinen 3 vuotta vanha Ocu tuo jo mieleen huolettomat vapaan autoedun vuodet.
Olen sitä mieltä, että omalla rahalla ei kannata koskaan ostaa ihan uutta autoa. Uudehko 2-3 vuotta vanha takuuvaihtoauto on huomattavasti edullisempi hankinta. Vanhemmat priimiumit ovat kieltämättä houkuttelevia, mutta jäitä hattuun, sillä niiden ylläpito tulee todella kalliiksi.Itse asiassa omia ajoja saa ajaa 18.000 km vuodessa ja mikäli pidät ajopäiväkirjaa, eikä tuo kilometrimäärä täyty vuodessa, saat vapaasta autoedusta verottajalta huojennusta.
- eipä halpaa
veka. kirjoitti:
"Toisin sanoen, jos bruttopalkkasi ei kasva autoedun myötä, niin maksat autoedun 100%:sesti rahana."
Tämä väite ei pidä paikkaansa.
Vapaasta autoedusta tässä on kysymys, ja edunsaaja maksaa ansiotulovero-prosenttinsa perusteella verotusarvosta korkeintaan puolet.Väite pitää paikkansa, jos autoetua ei saa palkankorotuksena.
Esimerkki. Bruttopalkka on 5000 euroa sekä A:lla että B:llä.
A:lla on autoetu, jonka verotusarvo on 1000 euroa (tonnilla helppo laskea päässä).
A:n palkka, verot ja nettopalkka:
5000 - 1000 = 4000 brutto rahana
Verot (lasken hurjalla veroprosentilla 50, helpompi laskea päässä): 5000-2500 = 2500 veroa maksettava.
Nettopalkka rahana: 4000 - 2500 = 1500 euroa käteen.
B:n vastaavat:
Bruttopalkka rahana 5000
Verot: 5000 - 2500 = 2500 vero maksettava
Nettopalkka: 5000-2500 = 2500 euroa käteen
Ja kas kas. A:n ja B:n nettopalkkaero on 1000 euroa eli prikulleen sama kuin verotusarvo.
Laskuissa ei huomioitu progressiivisuutta. Myöskään merkitystä ei ole noilla verotusarvojen euromäärillä tai veroprosentilla, joita käytin esimerkissäni. Sama tilanne tulee muillakin verotusarvoilla ja veroprosenteilla. - veka.
eipä halpaa kirjoitti:
Väite pitää paikkansa, jos autoetua ei saa palkankorotuksena.
Esimerkki. Bruttopalkka on 5000 euroa sekä A:lla että B:llä.
A:lla on autoetu, jonka verotusarvo on 1000 euroa (tonnilla helppo laskea päässä).
A:n palkka, verot ja nettopalkka:
5000 - 1000 = 4000 brutto rahana
Verot (lasken hurjalla veroprosentilla 50, helpompi laskea päässä): 5000-2500 = 2500 veroa maksettava.
Nettopalkka rahana: 4000 - 2500 = 1500 euroa käteen.
B:n vastaavat:
Bruttopalkka rahana 5000
Verot: 5000 - 2500 = 2500 vero maksettava
Nettopalkka: 5000-2500 = 2500 euroa käteen
Ja kas kas. A:n ja B:n nettopalkkaero on 1000 euroa eli prikulleen sama kuin verotusarvo.
Laskuissa ei huomioitu progressiivisuutta. Myöskään merkitystä ei ole noilla verotusarvojen euromäärillä tai veroprosentilla, joita käytin esimerkissäni. Sama tilanne tulee muillakin verotusarvoilla ja veroprosenteilla.Ei pidä paikkaansa!
A:n bruttopalkaksi tulee 5000 1000 = 6000, josta puolet veroa = 3000.
A:lla jää käteen 5000 - 3000 = 2000
B:n bruttopalkka 5000, josta puolet veroa = 2500
B:llä jää käteen 5000 - 2500 = 2500
Nettopalkkaero = 500 euroa, joka on puolet autoedun verotusarvosta. - eipä halpaa
veka. kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa!
A:n bruttopalkaksi tulee 5000 1000 = 6000, josta puolet veroa = 3000.
A:lla jää käteen 5000 - 3000 = 2000
B:n bruttopalkka 5000, josta puolet veroa = 2500
B:llä jää käteen 5000 - 2500 = 2500
Nettopalkkaero = 500 euroa, joka on puolet autoedun verotusarvosta.Nyt vertaat eri tilanteita A:n ja B:n kesken.
Sinun esimerkissäsi A on saanut palkankorotuksen 1000 euroa, jota B ei ole saanut. Eli vertaat 6000 euron bruttopalkkaa 5000 euron bruttopalkkaan.
Minun esimerkissäni bruttopalkat ovat samat sekä A:lla ja B:llä ja laskelmani perustuvat siihen.
Kuten jo aiemmin kerroinkin, palkankorotus kannattaa ottaa aina. - veka.
eipä halpaa kirjoitti:
Nyt vertaat eri tilanteita A:n ja B:n kesken.
Sinun esimerkissäsi A on saanut palkankorotuksen 1000 euroa, jota B ei ole saanut. Eli vertaat 6000 euron bruttopalkkaa 5000 euron bruttopalkkaan.
Minun esimerkissäni bruttopalkat ovat samat sekä A:lla ja B:llä ja laskelmani perustuvat siihen.
Kuten jo aiemmin kerroinkin, palkankorotus kannattaa ottaa aina.Autoedun verotusarvo lisätään peruspalkkaan, ja vero lasketaan siitä summasta. Molemmilla on peruspalkka 5000 euroa, mutta A:n vero määräytyy 6000 euron (= peruspalkka autoedun verotusarvo) perusteella.
Minulla on ollut vapaa autoetu, ja vero määräytyy juuri tällä tavalla, joten en jaksa enää vääntää tästä. - eipä halpaa
veka. kirjoitti:
Autoedun verotusarvo lisätään peruspalkkaan, ja vero lasketaan siitä summasta. Molemmilla on peruspalkka 5000 euroa, mutta A:n vero määräytyy 6000 euron (= peruspalkka autoedun verotusarvo) perusteella.
Minulla on ollut vapaa autoetu, ja vero määräytyy juuri tällä tavalla, joten en jaksa enää vääntää tästä.Jos verotusarvo lisätään peruspalkkaan, niin mikä muu se on kuin palkankorotus? Bruttopalkastahan maksat työeläkemaksut, yms muut veroluonteiset maksut. Tässä esimerkissä siis 6000 euron mukaan.
Mikä siis mielestäsi tekee sen, ettei 6000 euroa tässä esimerkissä olisi bruttopakka?
"Minulla on ollut vapaa autoetu, ja vero määräytyy juuri tällä tavalla, joten en jaksa enää vääntää tästä."
Veron määräytymisestähän emme olleetkaan eri mieltä, vaan tuosta lähtökohdasta, mistä vero lasketaan.
Minusta 6000 bruttopalkkaa ei kannata tässä yhteydessä verrata 5000 bruttoon, jos autoedun kustannuksia halutaan verrata.
Juu tästä ei kannata vääntää enemäpää, kun kerta emme pääse edes laskennan lähtökohdasta yksimielisyyteen... - aattelppa ite
Halpaa vai ei? kirjoitti:
Tässä hieman faktaa, kun tuo sinun tekstisi on pelkkää mutua:
Ostat uuden auton, hinta on 35.000,-, kolmen vuoden kuluttua autosi arvo on jotakuinkin 20.000,- eli arvonalenema / kuukausi on 416,00 eur
Polttoainekustannukset ajomäärällä 30.000 km / v. ja keskikulutuksella 7.0 litraa / 100 km ovat 3.465,- / v. eli kuukaudessa 288,00 EUR
Vakuutukset 500,00 / v. eli 42,00 EUR / kk
Ajoneuvovero 120,00 / v. eli 10,00 EUR / kk
Renkaat 2 sarjaa / 3 vuotta = 500 eur / srj = 1.000 eur = 27,00 EUR / kk
Autolaina 35.000 EUR / 3 vuotta, unohdetaan korko 4 % = 972,00 EUR / kk
Huollot 2 kpl / 3 vuotta = 500,00 EUR eli 13,00 EUR / kk.
Muita tilpehöörejä 200,- / v. = 600 EUR = 16,00 EUR / kk
Kustannukset kuukautta kohden ovat 1.784,00 EUR, eli kolmessa vuodessa 64.224,-, mutta on sinulla jäännösarvoltaan auto 20.000,- = Olet maksanut autostasi 44.224,-
Toki tilanne muuttuu, mikäli sinulla on vaihtoauto, mutta ei sekään ole tullut ilmaiseksi. Joskus olet senkin uutena ostanut ja siitä maksanut.
Vapaa autoetu 725,00 EUR/kk on kolmessa vuodessa 26.100,- ei muita kuluja.Otitko huomioon tässä laskelmassa veroprosentin? Autoetuhan lasketaan suoraan palkan jatkeeksi eli veroprosentti pompsahtaa pilviin. Kun tämän otat huomioon, ei tuo erotus enää niin hirveän suuri ole...=)
- bkjkjb
Ja Skodan karvalakki, taitaapa olla samat varusteet bemarissakin, mitä Räsässä
- Standards of life
Menestyjä ajaa uudella Bmw:llä, peruspaavo ajaa vaan Skodalla.
- miehen mittako??
no aika moni vähemmänkin menestynyt ajaa uudella Bemulla ja muuta ei sitten olekkaan. Ja suurin osa on firmojen liisareita.
- spora stadin jäbälle
Olen mielestäni menestynyt, mutta ajan Valmet-Sisu-Sströmbergillä ja Bombardierilla.
- Päätä itse
Auto kannattaa ostaa omiin tarpeisiin, eikä miellyttääkseen naapureita ja työkavereita. Valitettavan moni vaan ostaa sen näitä jälkimmäisiä varten.
- eiomillarahoilla
kukaan järkevä ihminen ei osta bemua omilla rahoilla. hinnanpudotus on sellaista luokkaa että pyörre käy lompakossa ja se realisoituu sitten kun muutaman vuoden päästä vaihdat autoa.
jos joku muu maksaa auton hankinnan (työsuhdeauto) niin sitten bemu alle. huomaat ettei se niin erikoinen auto ollutkaan, vaikka päiväunissa olit jo nähdyt jotakin muuta.
nim. kun kokemusta karttuu niin silmät aukea.- rahaa se vaan on
vain vähävarainen huolehtii rahoistaa noin kovin. nautinnot makssa ja mitään et saa mukaan.
- Ei ongelmaa
rahaa se vaan on kirjoitti:
vain vähävarainen huolehtii rahoistaa noin kovin. nautinnot makssa ja mitään et saa mukaan.
Mukaanottoa ei tarvitse murehtia, kun testamenttaa rahansa vaikkapa Unicefille. Lahjoittaa voi jo eläessään,
- fufuuyfufyufuyfu
Voin kertoa, että BMW on loistava auto ja paljon parempi kuin muut. Itse en tule enää muita autoja edes koeajamaan. Aikaisemmin on ollut Audi A4, Ocu II, jokunen ranskalainen jne. Nyt on ensimmäinen Bimmeri työsuhdeautona ja tämä on oikeasti upea.
Nämä, jotka täällä bimmeriä haukkuvat, ovat vain kateellisia. - Kdnf
Ja paljos on herralla ikää?
Meinaan ikä tuo kokemusta ja arvostukset muuttuvat.
Mutta nauti toki autostasi. Samaa tavaraa prässäävät ja kokoavat robotit muuallakin kuin bmw:n tehtailla.
Bmw pitää ottaa nelivetona jos luxusta haluaa. - fuyfyufuyfyuyfyfy
Ikää on ihan riittävästi, kun töissäkin on tullut oltua jo 29 vuotta. Joten eiköhän kokemusta ole ja oman arvomaailmani palikat järjestyksessä. Auto ei suinkaan ole listallani kärkipäässä, mutta F10 530d xDrive on upea peli.
- skeida tul perseest
Auton merkillä ei niin väliä ole, mutta Skodaa kannattaa välttää itälaadusta johtuvien ongelmien vuoksi. Tsekit eivät koskaan ole osanneet tehdä kunnollista moottoria.
- e90 335d farkku
Bmw! Ylivoimainen ajettavuus vakiona, ketterä ja vetää oikeasta päästä.
- Näin on
Bemari on ylivoimainen mutta jos on kommari niin sitten Skeida alle.
- Ukkooo
Meillä oli vastakkain 320i farkku ja octavia RS combi bensaversiona. Molemmat ajettiin ja tilauspaperissa luki loppujenlopuksi Rs. Bmw hieno auto ja hyvä ajaa, mutta Octaviassa kertakaikkiaan uskomaton hinta/ laatusuhde. Loistava ajettava ja hyvät varusteet pienellä lisäinvestoinnilla.
Kyllä on pakko sanoa että jälleen pääsi yllättämään tämä täysin luokaton keskustelun tasi kyseisellä foorumilla. Miksi ihmeessä näitä kahta autoa ei voisi laittaa samalle viivalle? Minulle on se ja sama onko keulalla bemarin vai Skodan logo, jos auto on hyvä! Kaikille myöskään se raha ei ole keskeinen asia. Voi ostaa 38k€ auton tai 60k€ auton, kyse on siitä kummassa tapauksessa kokee paremmin saavansa rahalleen vastinetta. Bemareilla on tullut omistettua, ei yhtään Skodaa, joten vaihtelu virkistää. Jos se nyt jostain syystä osoittautuu miinaksi niin vaihdetaan sitten bemariin tai johonkin muuhun. Ei se niin vaikeaa ole! - Fjddd
Katsokaapa molempien autojen hintoja Saksalaisessa nettikaupassa, missä hinnat on neton neton nettoja. Bemari on Suomessa järkyttävän kallis todelliseen hintaansa nähden.
Autoja ei tosin tuolta pysty suoraan vertaamaan Suomen perusmalleihin, koska nettikaupassa autoissa ei ole yleensä mitään varusteita. Suomessahan Ocussa on yli 2000€.lla varusteita...
Autohaus24.de
P.S. Huhun mukaan RS:n hinnat nousevat Suomessa... - Bemmistikko
Ääni BMW:lle. Tuli hankittua uusi joka nurkasta raapiva 320i farkku. Moottori automaattivaihteisto soi yhteen uskomattoman hyvin. Takavedosta (tai työnnöstä :) ) ei tarvitse "kärsiä", sillä Xdrive kampiksen aikana saat sekä automaatin että nelivedon muutamalla satasella!
Suosittelen ainakin koeajamaan molemmat. - haldeX
Mites neliveto Ocu 1.8TFSI automaatti? Aikamoinen peli ja raapii joka nurkasta ja todella suorituskykyinenkin.
- RS ehdoton!
Ocu RS tykittää ja näyttää mopobimmerille takavalonsa. On meinaan koeajettu ja peto kulkemaan. Ohituskaistalla sai melkein työntää edellä painelevia eteenpäin. Valoista ei tartte pelätä jäävänsä skabassa herkästi toiseksi. Kulkua piisaa maantielle ja reservissä oleva huippu 245 km/h liftbackissa rauhoittaa kuten lihava pankkitili. RS:n varustelutaso on vakiona uskomattoman korkeatasoinen, noista maksaa bimmeriin kammottavat lisärahat. RS on myös tyylikäs ja hulppeat tilat. Kova paketti, parempaa et tällä hetkellä Suomesta uusista autoista tuossa hintaluokassa löydä.
- Bemari ylivoimainen
RS ehdoton! kirjoitti:
Ocu RS tykittää ja näyttää mopobimmerille takavalonsa. On meinaan koeajettu ja peto kulkemaan. Ohituskaistalla sai melkein työntää edellä painelevia eteenpäin. Valoista ei tartte pelätä jäävänsä skabassa herkästi toiseksi. Kulkua piisaa maantielle ja reservissä oleva huippu 245 km/h liftbackissa rauhoittaa kuten lihava pankkitili. RS:n varustelutaso on vakiona uskomattoman korkeatasoinen, noista maksaa bimmeriin kammottavat lisärahat. RS on myös tyylikäs ja hulppeat tilat. Kova paketti, parempaa et tällä hetkellä Suomesta uusista autoista tuossa hintaluokassa löydä.
Nelivetoinen Bemari jättää tuollaisen surkean kaalikaaran kuin seisomaan ja on laadukas Premium.
- Hahh hahh haa
Bemari ylivoimainen kirjoitti:
Nelivetoinen Bemari jättää tuollaisen surkean kaalikaaran kuin seisomaan ja on laadukas Premium.
Ei ainakaan radalla jätä tuo Bemu :), kun ei meinaa gallardokaan pärjätä
- Jäntevä
Hahh hahh haa kirjoitti:
Ei ainakaan radalla jätä tuo Bemu :), kun ei meinaa gallardokaan pärjätä
kuin loikkaava pantteri. Linjakas ja matala ja murisee kurkkuäänellä. Mikä se on? Skoda Octaviako? Ei sentään, vaan...
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2013102517587894_at.shtml - Tässä tulee
Hahh hahh haa kirjoitti:
Ei ainakaan radalla jätä tuo Bemu :), kun ei meinaa gallardokaan pärjätä
Skoda-miehelle taas uusi kyykytettävä uhri. Tuskin tälläkään tulee olemaan Gallardon tavoin rata-ajossa paljoakaan mahdollisuuksia Octavian ylivertaista suorituskykyä vastaan. Ja huomattavasti halvemman hintansa sekä suuremman tavarankuljetuskapasiteettinsa ansiosta myöskin superautoluokan parivertailun voitto tulisi menemään selkeästi Skodalle, totta kai.
http://www.iltalehti.fi/autot/2013122017861069_au.shtml
- Bmw 316i myös hyvä
ÄLÄ JUMALAUTA SEKAANNU SKODAAN.. DSG TSI ON POMMI!
- simplyshit
Jos välttämättä haluat profiloitua kusipääksi, niin ota BMW. Jos puolestaan haluat paljon ongelmia, niin ota VW-tekniikalla varustettu Skodillac.
- noin 40 000 euroa
Kannattaa kokeilla myös Mercedeksen C180 BE bensakone. On yllättävän pirteä vaikka "vain" 156hv.
- 100 euroa riittää
Miksi joku ihme bensakone, miksei limsakone?
- Viipurin kommari
Skoda=LADA
- Eikun..
Skoda=AUDI. Paaaljon enemmän samaa osaa audissa ja skodassa. Skodassa ja ladassa tuskin mitään yhteistä. Ja tämä on fakta, jota kuuminkaan provotaneli ei voi kiistää.
- turbo-skoda
Missä isoin peräkontti häh? Mahtuu muutama korikaljaa enemmän ruumaan.
- 320
Kukaan täyspäinen ei kysy keltään ostaako Bemarin vai Skeidan muu kuin pelkkä tyhmä trolli joka luulee että häntä ei huomata. Skeidaa ei ota kuin pelkästään epäonnistuneet ja köyhät surkimukset.
- Scania Volvo MAN
Onko teidän firmanne todella niin vanhakantainen, ettei sieltä saa työsuhdebussilippua?
- JK_Race_blue
Itselläni oli tuo sama valinta myös käsillä vuonna 2009: koeajon ja erityisesti havainnon, mitä rahalla sai (varusteet, moottorin ym. ominaisuudet), valinnasta ei ollut kahta sanaa: Skoota RS Combi bensa-TSi DSG. Jäi huomattavasti edullisemmaksi vieläpä kuin BMW 320i. Eli pienemmällä rahalla (eli pienemmällä kk-verotusarvolla) sai enemmän ominaisuuksia, varusteita ja mielestäni myös autoa Skodassa (vaikka nyt Skoda olikin).
Viime kesän lopulla oli taas työsuhdeauton valinta edessä: Tällä kertaa valinnan mahdollisuuksiani rajoitti yrityksellemme pari vuotta sitten tullut hiilidioksidipäästöraja: 150g/km. Nytpä valinta ei enää ollut vaihtoehdoista lainkaan vaikea: uusi 2014 RS Octavia Combi TSI DSG: Ei nimittäin lähellekään ollut muita samoja teho- ja erityisesti vääntöominaisuuksia omaavia autoja olemassakaan, jotka pääsisivät tuohon hiilidioksidirajaan (vaikka olisin saanut valita 20.000€ kalliimmankin auton..). Ja tiiseliä en ota!
Mutta on uudessa RS TSI Octaviassa menty huonompaankin suuntaan: uuden mallin istuimet ovat HUOMATTAVASTI huonommat (vähemmän tukevat sivuilta) kuin edellisessä.
Lisäksi ratin ja polkimien väliä on pienennetty, joten joko ratti on liian kaukana tai polkimet liian lähellä (ääriasennoissaankin). Ja kaasupolkimen ja jarrupolkimen väli on liian pitkä => joudun siirtämään oikeaa jalkaani kantapäätä myöten kaasulta jarrulle (tai toisinpäin) siirtyessäni.. Ärsyttäviä ominaisuuksia!
Muuten auto on toiminut kolme viikkoa hienosti. - tolkku mukaan
Ota Ford Fiasko, menee euroja vähemmän ulkomaille.
- vihainen stuttgartil
OSTA MERSU, EI SKEIDAA PIHAA; NE POIMITAAN JÄTEHUOLLLON AVULLA KAATOAPAiKAlLE MIKÄLI JOKU ITÄMAAN TIETÄJÄ EI OO ONNITUNUT SKEiDA SKODAANSA VIEMÄRIVERKOSTOON TIPUTTAMAAN!
- hyvin sopii
BMW on menestyvälle hyvä auto. Skoda sopii työttömälle..tai jos ihannoit jotenkin venäläisiä autoja??
- Skodisti
Venäläinen? Tietääkseni Škodat valmistetaan Tsekeissä, vitun pelle.
- kauppis opiskelija
BMW tietenkin, kuka nyt ihan tosissaan harkitsee itäautoa jos työnantaja tarjoaa autoetua. Autoetu on palkinto työntekijälle ja sitouttamisen väline, itäautolla ajo on kärsimys.
- barbba
Tottakai BMW jos saat valita näistä kahdesta! Et ihan oikeasti voi edes verrata Skodaa ja BMW:tä keskenään. Ovat ne teknisesti, laadullisesti ja laatuvaikutelmaltaan niin eri luokkaa ja tietenkin BMW:n eduksi. Herranen aika sentään... :)
- Ocu
Tossa nyt kuitenkin on verrattu Skodaa ja BMW:tä:
http://skoda.fi/models/uusi-octavia/vuoden-auto-suomessa?gclid=CPzQ1smyyb4CFfMftAodqCgAeQ
- itäritsukka ritsa
BMW ilman muuta. Kaikessa parempi, myös imagoltaan, kuin Skeida. Rs on vain äärettömän häpeällinen kärry, todella nolo jopa Skodaksi.
- Hevosmiesten
uutiset
- skoda ei ole auto
ehdottomasti bemari, ei tarvi edes miettiä
- D.J
Jos sulla on tuo Audi A3 ollut niin ehdottomasti Bemariin siirtyminen jos haluat pysyä premium-luokan laadukkuudessa.
Skoda sitten jos ei niin laatuasiat mielessä vaan hieman tilavammat tilat kuin Bemarissa. Skoda myös hieman edullisempi verotusarvoltaan, mutta harmittavan harmaa tapaus. - OtetaasFaktaa
Heh kyllä vähintään 1.8 TSI pistää normi-bemmit kyykkyyn. Eri asia jos on joku 6xx coupe tai muuta... Naurattaa kun american psychot pistää pitkiä valoja ja vetää leuka väpättäen 2 km/h erolla ohi että "voittais" :D
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä292905- 1191195
- 58941
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6937- 66905
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26877Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65834Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37830Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu157811Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75764