" "En ole enää käytettävissä sotilaalliseen maanpuolustukseen", poika sanoi ja ojensi sotilaspassin ja tuntolevyn sotilasläänin esikunnan virkailijalle."
Täällä on upea kirjoitus. Sotilaspassin palauttanut reservin vänrikki kertoo miksi kannattaa yleisestä asevelvollisuudesta luopumista! Mahtava!!!
http://www.hs.fi/kotimaa/Tämä vänrikki ei lähde enää sotaan/a1380075988815
Eroon asevelvollisuudesta, vihdoinkin!
7
171
Vastaukset
- ressu1
ootetaanhan tämä lama nyt eli 10 vuotta ennen kun on oikeestyi rahaa rakentaa ammattiarmeija
- Taneli Toivanen99
Asevelvollisuus on niin historiaa, haluan ammattiarmeijan kuten kirjailija Jarkko Tontti kirjoituksessaan
- ker1
Hieno juttu. Itse koen, että nyt on säästön paikka. Oikeudenmukaisin valinnoin sekin järjestyy.
Ääniä tarvitaan vielä huima määrä. Toivottavasti löytyy, itse allekirjoitin.
Tosiaan, ei se äänestys puollustusvoimia muuta. Mutta jos tarvittava määrä ääniä saadaan niin sitten joutuu eduskunta keskustelemaan asiasta. Sveitsi äänestää asiasta parhaillaan ja Kreikassa on vielä yleinen asevelvollisuus. Muuten alkaa olla historiaa pakko armeija. Pakotetut sotilaat ovat suomen häpeä. Ne jotka eivät halua mennä, niin miksi pakottaa??
Mielestäni vapaaehtoinen armeija toimisi. Silloin yhteiskunta säästäisi ja tarvittava määrä ihmisiä varmasti löytyy. - JanneMaakinen
Tätä olisi tärkeä levittää, linkatkaa!
- änkyräx
Ammattiarmeija olisi poliittisesti ongelmallinen. Jos pienen Supon vahtiminenkin koetaan hankalaksi, niin miten valvottaisiin 5000 änkyräkonservatiivisen, muukalaisvihamielisen ja aseista tykkäävän uusnationalistin muodostamaa palkka-armeijaa? Armeijalla on lisäksi oma tiedustelu, lobbauskoneisto ja viestiyhteydet. Kenen mielestä uusi palkka-armeija vastaisi poliittiselta koostumukseltaan muuta kansaa, hah?
- harleydaavidson
Ulkoistetaan armeija. Helvetin enkeleille! Eniten säästyisi rahaa.
- Anonyymi
Tämä on vanha aloitus, mutta minä kommentoin silti. Reservistä ei voi erota palauttamalla sotilaspassin tai tuntolevyn. Kertausharjoituksissa vuonna 2011 ei edes kysytty sotilaspassia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761315Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86973- 86916
- 11885
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74732Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730