EBAY HUIJAUS SIVUSTO !?

Epävarma

oon tienny tämän nettikaupan jo pitkään, mutta en ikinä ole uskaltanut ostaa sieltä mitään... jotenki vaikuttaa hämärältä sivustolta, oottekos te tilanneet sieltä ikinä mitään ja mitä ootte mieltä? onko se turvallinen sivusto/olenko liian vainoharhainen...?

14

1085

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ebay = OK

      Siellä käytetään PayPalia joten turva on jopa parempi kuin jos ostat näiltä suomessa toimivilta kiinadiilereiltä, eli esim. ostanetista, vapaakauppa jne joita ei takuu paljon nappaa vaikka tuote olisi rikki jo saapuessaan.

      USB-muisteja ja SD-kortteja ei välttämättä kannatta ostaa, siellä myydään paljon feikkejä mutta jos osaa todistaa asian niin PayPal pakottaa myyjät palauttamaan rahat ja moni tietysti tekee sen vapaaehtoisesti kun todisteet lyödään pöytään. Bisnes loppuu äkkiä jos PayPal havaitsee että kusetusmeininki.

      Takuutahan noilla ei käytännössä ole tai jos on niin lähetäppä tavaraa Kiinaan, ei kovin halpaa eikä elektroniikan kohdalla aina edes mahdollista jos postin kautta meinaat.

      Eli on OK kunhan käyttää järkeä ja ymmärtää tiettyjä juttuja.

    • On se kuitenkin

      huomattavasti fiksumpi ja turvallisempi kuin yksikään suomalainen sivusto ja kaukana mistään hämärästä. Ainakin Saksan Ebayssä myyjien arviointi toimii hyvin ja usein kannattaa vältää mikäli myyjällä on vain vähän arvosteluja tai positiivinen palauteprosentti viimeisen vuoden ajalta on alle 95%. Se on tosin harmi ettei myyjän oikeaa nimeä saa selville kuin vasta kaupanteon jälkeen jolloin voisi epäilyttävissä tapauksissa jättää kylmästi ostamatta. Nyt kun takana on jo yli 500 kauppaa Saksan Ebaystä voin jo sanoa oppineeni pelisäännöt eikä yllätyksiä enää juuri tule. Tekniikkalajihan tämä näyttää olevan ja vaatii kielitaitoa jotta osaisi lukea myös "rivien välistä". Huono puoli taas on että tähän meinaa jäädä koukkuun.

    • Mynttinen

      Todella toimivaa kaupankäyntiä moneen. kotimaiseen verrattuna.
      Tilaan yleensä Kiinasta periaatteella "maksa heti"
      Kestäähän sieltä aikansa tavaran tulla, mutta hintataso on ihan eri, mitä täällä ja myyjät luotettavampia. Ikävä kyllä.

      • sidenne

    • ostaja122

      Olen ostanu monta vuotta ,silloin tällöin eiri maista , jos et saa tuotteita
      ebayllä on jokin korvaus hommakin ,yksi pieni ostos jäi kerran saamatta kun itse unohdin ilmittaa epäylle ennen kuukauden umpeuduttua , joka on aika epäyllä
      Huutonetissä on näitä häirikoitä ,jota ei Huutonetin valvojat poista
      useista pyynnöistä huolimatta.
      Ebayssa et aihettomia herjauksia palautuksissa monesti tee ,oot listoilta
      armottamasti pois.
      ei muuta kuin huutamaan Ebaysta ja maksut paypalin kautta, niin homma pelaa
      En osaa ees englantia silti pystyy gommunikoimaan eri maitten kanssa Gooklen avulla, Saksasta saat muun muassa edullisesti elektroniikkaa
      Putkiradioita saa halvalla ja rahtikin on jopa halvempaa kuin Itellalla

      • Uusi Ebayn käyttäjä

        Hei, mulla on Ebayn kanssa sellainen ongelma, että en löydä mistään ohjetta siihen kuinka voin suojata identiteettini. Kun rekisteröidyin Ebayhyn se generoi mulle automaattisesti ostajanimen joka muistuttaa liikaa omaa sukunimeäni. Kuitenkin suurella osalla Ebayn käyttäjistä on identiteetti suojattu ja he esiintyvät siellä siis nimettöminä (identity protected)! Kuinka voisin suojata henkilöllisyyteni paremmin?


      • oletko rehellinen?
        Uusi Ebayn käyttäjä kirjoitti:

        Hei, mulla on Ebayn kanssa sellainen ongelma, että en löydä mistään ohjetta siihen kuinka voin suojata identiteettini. Kun rekisteröidyin Ebayhyn se generoi mulle automaattisesti ostajanimen joka muistuttaa liikaa omaa sukunimeäni. Kuitenkin suurella osalla Ebayn käyttäjistä on identiteetti suojattu ja he esiintyvät siellä siis nimettöminä (identity protected)! Kuinka voisin suojata henkilöllisyyteni paremmin?

        Meinaatko harrastaa jotain kähmintää, vai miksi et voisi tehdä kauppaa vaikka suoraan omalla nimelläsi?


      • 11+2
        Uusi Ebayn käyttäjä kirjoitti:

        Hei, mulla on Ebayn kanssa sellainen ongelma, että en löydä mistään ohjetta siihen kuinka voin suojata identiteettini. Kun rekisteröidyin Ebayhyn se generoi mulle automaattisesti ostajanimen joka muistuttaa liikaa omaa sukunimeäni. Kuitenkin suurella osalla Ebayn käyttäjistä on identiteetti suojattu ja he esiintyvät siellä siis nimettöminä (identity protected)! Kuinka voisin suojata henkilöllisyyteni paremmin?

        Generoiko ebay tosiaan itse sinulle tunnuksen? Kyllä sen aikaisemmin sai valita vapaasti edellyttäen tietysti, että se ei ollut jo jonkun muun käytössä.


      • Affiliate-Julkaisia
        Uusi Ebayn käyttäjä kirjoitti:

        Hei, mulla on Ebayn kanssa sellainen ongelma, että en löydä mistään ohjetta siihen kuinka voin suojata identiteettini. Kun rekisteröidyin Ebayhyn se generoi mulle automaattisesti ostajanimen joka muistuttaa liikaa omaa sukunimeäni. Kuitenkin suurella osalla Ebayn käyttäjistä on identiteetti suojattu ja he esiintyvät siellä siis nimettöminä (identity protected)! Kuinka voisin suojata henkilöllisyyteni paremmin?

        Voit vaihtaa nimimerkin, joka toden-näköisesti koostuu sinun etu ja sukunimen kirjaimista.

        Nimimerkki on vaihdettavissa kerran 30 päivän välein.

        Oma tili ja asetukset, on sivu josta se tehdään.

        eBay on mailman paras ja turvallisin ostopaikka, epärehellisen ja keinottelevan myyjän tili ja varat jäädytetään, heti kun riitautat jonkin ostotapahtuman. Se pitää myyjät kaidalla tiellä.

        Mutta jos käy niin että et huomaa tuotteen virhettä sinä aikana kun eBay hyväksyy ostetun tuotteen riitauttamisen, ei mitään hätää vieläkään

        sillä PayPal sallii rahojen palauttamisen 160 päivää ostotapahtumasta.

        Sano minulle mistä muualta tässä mailmassa on turvallisempaa ostaa kuin eBay:sta


    • nappikauppa.com

      Ebay ei ole mikään nettikauppa, kuten ei ole huutonet tai tori.fi:kään.

    • Hujattu

      Tulin vuoden alussa e-bay-huijauksen uhriksi. Tilasin sieltä kameranakun laturin, joka oli tietenkin halvin e-bayssa. Tavara ei koskaan saapunut. Tietenkin toimitettiin feikki seurantanumero joka ei yhdistynyt yhdellekään kuljetusyritykselle. Kysyttyäni lähetystä myyjältä, tämä ei tehnyt elettäkään toimittaa ostosta asiakkaalle. Totesi vaan, että ikävä asia, että on "postissa kadonnut". Ei myöskään tarjottu toista tilalle tai edes rahoja takaisin.

      Kirjoitin e-bayn arviointipalstalle arvion kaupasta, joka rahastaa, mutta ei toimita tavaraa asiakkaalle eikä palauta rahoja. Myyjä vastasi heti ja lähetti pitkän pahoittelukirjeen sähköpostiini, jossa lupasi palauttaa rahat, jos muuttaisin palautteen positiiviseksi. En tietenkään palautettani muuttanut mokoman kiristyskirjeen johdosta.

      Silloin huomasin, että myyjä oli saanut samanlaista palautetta aiemminkin vaikka useimmat palautteet kehuivat myyjän maasta taivaaseen. Ei kumma jos kiristää positiivisen palautteen kuten kohdallani. Kelmi näyttää edelleen jatkavan olemattoman tavaran kauppaansa ja palaute on 98% kiitettävää!!!

      Kävin myös e-bayn monimutkaisen reklamaatioprosessin läpi. Mitään ei kuukausiin ole tapahtunut. Kun kysyin reklamaation tulosta, luvattiin, että reklamaatio on voimassa vuoden. Kun äsken kävin tarkistamassa reklamaatiotani se oli pyyhitty pois eikä tapausta kuulema enää voida käsitellä.

      En löytänyt e-baysta myöskään mitään tapaa reklamoida tätä rikollista bussinessmenetelmää tai edes e-bayn huonoa palautejärjestelmää, joka antaa mahdollisuuden roistoille hyväksikäyttää e-baytä huijaukseen!

      ???VAI ONKO JOTAIN VIELÄ TEHTÄVISSÄ???

      • Tuhansia-ostoksia-tehnyt

        Juttusi ei voi pitää paikkaansa.

        eBay ei syyllisty valehteluun, siitä nousisi liian iso luottamus -kriisi, ja mailman laajuinen haloo. eBay on mailman luotettavin verkkokauppa, huutokauppa, suurin ja halvin ostopaikka.

        Joten kerroppa nyt totuus tuosta asiasta.

        Palaute myyjälle pitää antaa aina, vain sen turvin voi muut ostajat päätellä myyjän luotettavuuden.
        Ja jos et ole 100% tyytyväinen saamaasi tuotteeseen, toimitusaikaan tai myyjä on halutun vastailemaan viesteihin, ANNA AINA NEKATIIVINEN PALAUTE

        Ja jos tuote poikkeaa myyjän antamasta kuvauksesta, tai saapuu rikkonaisena, tai on laadultaan muuta kuin mitä kuvittelit saavasi. RIITAUTA OSTOKSESI HETI

        eBay maksaa sinulle rahat takaisin, ja tasaa tilit myyjän kanssa. Kun näitä tapauksia on myyjällä useampi hän menettää tilinsä käyttöoikeuden.

        Ja PERKELEEN TARKKANA SEN KANSSA ETTÄ TUOTE PITÄÄ LÖYTYÄ POSTILAATIKOSTASI SINÄ PÄIVÄNÄ kun arvioitu toimitusaika umpeutuu. Jos ei ole postilaatikossa RIITAUTA HETI SE OSTOS.

        Myyjien seurantanumerot eivät vastaa slikkaamalla siellä sivulla olevaa linkkiä. Koska monella myyjällä nuo toimitukset lähtee eri palvelun kautta. Muitstaakseni niitä on 7 tai enemän. Tähän hätään en viitsi linkkiä kaivella.


        "En löytänyt e-baysta myöskään mitään tapaa reklamoida tätä rikollista bussinessmenetelmää tai edes e-bayn huonoa palautejärjestelmää, joka antaa mahdollisuuden roistoille hyväksikäyttää e-baytä huijaukseen! "

        Rosvot ja valehtelija sun muut käyttää eBay:ta huijaukseen, mutta ostajan suoja takaa ettei ostaja menetä rahojaan siinä, vastaavaa suojaa ei ole olemassa missään muualla.

        "En löytänyt e-baysta myöskään mitään tapaa reklamoida"
        Valehtelet, tai et osaa kieltä yhtään, sen ohi ei voi mennä näkemättä. Älä koskaan ohita viestien lähetyksessä eBay:ta, sovittele myyjän kanssa aina, eBayn sivujen kautta. Älä postittele viestejä suoraan myyjälle, vaikka se antaa sinulle s-postiosoitteena, älä koskaan peru antamaasi palautetta.

        Ennen kuin ostat tai huudat eBay:sta
        - etsi huudon peruminen
        - etsi miten reklamoidaan eBayssa
        - etsi miten reklamoidaan PayPal:issa

        Ps: en viittinyt oikolukea, pilkun nussijat painukoon helvettiin.


    • dsfsdggsdgsdg

      kerrotko vielä miten menetellä
      voiko sulle soitttaa

    • Anonyymi

      Yes I've been swidled

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      414
      4520
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      246
      2249
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      70
      1660
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      161
      1452
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      291
      1337
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1137
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1094
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1075
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      62
      1031
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      119
      967
    Aihe