Oon 14 vuotias tyttö ja tarkoitan wiccalaisuutta salaa, koska mun vanhemmat ei noituudesta välitä. Heidän mielestä meidän perheessä ei ole uskonvapautta, vaan kaikkien täytyy uskoa samaan ajatukseen, eli on olemassa vain kristinusko. Mitä mun pitäisi tehdä, kun ei ne anna mun olla wiccalaisuutta, vaikka oon jo harjoittelu sitä 11 vuotiaasta asti.
Vanhemmat kieltää
Wiccafriidu
2
113
Vastaukset
- Wiccafriidu
Tarkoitan/harjoitan
- 6 + 16
Hyvä esimerkki uskonnonvapauden tilasta Suomessa. Sun pitää vaan oottaa, että oot aikuinen, jolloin voit erota kirkosta ja tehdä elämälläsi mitä haluat. Itse olen jo täysi-ikäinen, mutta en uskalla kertoa sukulaisilleni harjoittavani suomenuskoa, koska tiedän millainen huuto siitä syntyisi. Varmaan jotku sukulaiset ei enää tuntis mua sen jälkeen :( Olen siis papereiden mukaan luterilainen, mutta sydämmeltäni suomensuskoinen. Eikä se vakaumukseni arvoa mielestäni vähennä yhtään ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 672801
- 462554
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4312217- 792128
- 951956
- 321692
- 121526
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171477Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?261283Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil181165