Eka koira! Vinkit/suositukset?

sonicci

Olen opiskelija, asun keskustassa kerrostalossa poikaystäväni kanssa, rahatilanteemme on suht hyvä ja kaipaan kovasti lemmikin läheisyyttä ja tekemistä. Harkitsen aika vakavasti, että hankkisin koiran. Koira tulisi luultavasti joulun paikkeilla. Eli siihen on vielä mietintäaikaa muutama kuukausi. Tahtoisin siis jonkinlaisia vinkkejä, millainen koira sopisi tähän "kaupunkikuvaan"? Mihinkään rotukoiriin minulla ei ole varaa, joten luultavasti otan sekarotuisen.

Minulta löytyy aikaa ja innostusta koiraa varten, ja viikonloppuisin koira pääsisi maalle, missä saa olla ja riehua. Ainoa huono puoli on, että jos minulla, sekä poikaystäväläni on pitkä koulupäivä, niin koira saattaisi joutua olemaan yksin pahimmillaan 8 tuntia päivässä. Minulle on sanottu, että koira pärjää sen aikaa yksinkin, kunhan on jonkinlaista aktiviteettia. Ja eikös se ainakin paremmin pärjää, kunhan jaksaa aamulla käyttää vähän pidemmällä lenkillä ja tietysti pääsee heti ulos taas kun olen kotona.

Olen ollut koirien kanssa tekemisissä mutta omaa koiraa perheelläni tai minulla ei ole ollut. Siksi toivoisin kaikenlaisia mielipiteitä ja vinkkejä! :)

6

194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä koira pärjää 8h yksin, mutta pikkupentua en jättäisi niin pitkäksi aikaa ellei ole paako. Itse olen pentuaikaan käynyt ruokatauolla pissattamassa ja hieman leikkimässä, jotta jaksaisi nukkua taas päivän loppuun. Ja tottakai mitä pidempi/raskaampi aamulenkki sen väsyneempi koira.

      Tuosta mietintäajasta, niin itse olen miettinyt koiraa aikoinani vuoden verran alkuun ja kun rodun päätin aloin säästämään siihen rotukoiraan rahaa pistämällä säästöön aina sen verran rahaa kuukaudessa mitä menisi koiran hoitoon välillä enemmän ja välillä vähemmän.