UM teettää kaikille hakijoilleen turvallisuusselvityksen. En tiedä, onko suppea vai laaja. Mikä voisi olla sellainen, joka estää työn saamisen? Millainen rikos, tms?
Turvallisuusselvitys
1
230
Vastaukset
- Riippuu tapauksesta
Ensinnäkään tämä ei kuulu kuluttajansuojaan.
Turvallisuus selvityksessä otetaan huomioon, mitä työtä haet. Jos esimerkiksi haet raha-asioihin liittyvää työtä ja sinulla on lievä petos tai muu tälläinen tuomio, on se autoamaattisesti selvää, että et välttämättä saa työpaikkaa. Lisäksi turvallisuusselvityksessä tarkastetaan luottotiedot, siis silloin, jos käsittelet yrityksen raha-asioita.
Jos, esimerkiksi haet atk-alan töitä ja työhösi kuuluu ihmisten tietojenkäsittelyä tarkistetaan sinun sidonnaisuudet. Lisäksi saattaa olla, että sinua ns. tarkkaillaan mikälaisessa kaveripiirissä kuljet. Lisätään tähän vielä, että kyllä sinun osalta ainakin tarkstetaan rikosrekisteri. Minulle, joskus kerrottiin, että jos ja ennen kun voin ottaa työn vastaan erässä puhelinyrityksen ohjelmistosuunnittelupuolella tehdään minusta laaja turvallisuusselvitys. Ja tämä tarkoitti siis sitä, että minun ja lähempieni mahdollienen rikoshistoria tarkastetaan.
Kerrotaan, nyt tämäkin, että tiedän tapauksen, jossa henkilö ei itse käyttänyt huumeita, mutta ystävä käytti ja henkilö ei tiennyt sitä. Tämä tuli poliisikoulun johdon tietoon, erotettiin tämä poliisikoulun oppilas heti.
Turvallisuusselvityksen tekee aina suojelupoliisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4510232
- 816833
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon434922- 614547
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella714257Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme323829- 472888
- 362665
- 402300
- 2161912