Nyt on pakko kysyy tästä...

mimmmi.

Kun mä en tiiä mikä mulle on tullu.

Oon kärsiny nyt ärtyneen suolen oireyhtymästä 3 vuotta ja oon 18v tyttö. Siihen on kuulunu vaikka mitä vaivaa, kaikkee muuta paitsi ummetusta tai mitään ilmankarkailua tai virtsarakko ongelmia tai peräsuoli/peräaukko ongelmia.

Sit tuossa kevät talvella mun virtsarakko alko oireilee ihan oudosti. Aattelin eka et se on kylmettyny, jos mä oon ollu menossa liian vähällä vaatteella tuolla ulkona. Oli sellasta että vähän väliä oli pissahätä ja sain ravata vessassa pissalla ja sitä pissaa tuli ihan vähän ja sit jos mä kävin/käyn tyhjentää rakon liian usein niin sinne sitten sattuu. Sit kans oli sellanen jatkuva tietosuus oman virtsaputken olosta että siellä oli sellanen outo tunne. Ja alussa ihan kun se ois kanssa ollu vähän tulehtunu ja tihkuttanu hyvin vähän sitä pissaa housuun. Tutkittiin oisko mulla ollu virtsatulehdus mut ei ollu ja ei ollu siihen sitä tyypillistä kirvelevää kipua edes virtsatessa. Luojan kiitos en oo kuitenkaan menettänyt pidätyskykyäni ja kussut housuun! nykyään kuitenkin joudun käymään säänöllisin väliajoin vessassa pissalla, koska en voi enää ollenkaan luottaa rakon toimintaan, niin että se tunnistaisi virtsahädän kuten ennen...

Sitten nyt alkanu vaivaa peräaukko. Peräaukkoon tuli jonkun aikaa sitten sellanen ihme levoton tunne, vähän myös kirvelyä ja kutinaa. Sitten mulla alkoi karkaamaan ilma, eli en enää pystynyt pidättämään pieruja! ja nyt on menny tuon kakkahädänkin tunnistaminen ihan päin helvettiä... Mua tuntuu et kakattais vähän väliä, mut sit ei oikeesti tuukkaan mitään ja kun käyn kakalla, on välillä myös pakko virtsata. Mistä tämä johtuu ??

Pelkään et menetän pidätyskykyni kokonaan... vaikka uskottelen, että ei niin tuu käymään, mie oon nuori ihminen ja en oo millään niitä paikkoja epämääräsesti venytelly tai muuta vastaavaa...

Mietin voisko mulla myös olla selässä vika... Kun oon joskus vähän huonoissa asennoissa ollu koneella selkä kaarella joka on sit käyny alaselkään jonka jälkeen mun on ollu pakko oikasta selkä suoraks koska se puutuu/turtuu. Mut mitään selkäkipuja mulla ei oo ollu.

Ja tänään kun kävin kakalla, jäi paperiin pyyhittäessä ihme läpikuultavaa limaa...

6

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vanhempirouva

      Jep,sama vika rahikaisella eli täällä,on vaan niin kauheata kun ei voi pidättää.Nyt kuitenkin pääsen tälläkuulla paksunsuolen tähystykseen.Saa nähdä löytyykö sieltä mitään vaiko ei.Olen vanhempi sinusta ja myöskin samaamieltä,että kaikki johtuu selästä.Yritetään etsiä sellainen lekuri joka ymmärtää meikätyttöä.Tsemppiä vaikka kakkakikkarat housuissa.

    • mimmmi.

      Onko sulla siis jotain selkävaivoja/kipuja ollu? Tutkittu?

      Ite luojan kiitos pystyn kuitenkin pidättämään ja mun elämä ei voi kyllä näin jatkua tai se on kokonaan pilalla kun ei voi elää haluamansa näköistä elämää. Älä "pelottele" mua tolla että kuset ja paskatkaan ei pysys kohta sisällä...

      Tänään kyllä koen voivani vähän paremmin kun mielikin on tuplasti monesta syystä parempi. :)

      • vanhempirouva

        hei,en pelottele ketään,mutta olen sairastanut koko ikäni ripulia,niin kyllä tiedän mitä kärsimys on.aina vaan pallotellaan lääkäriltä toiselle ja sanotaan vaan että se on ärtynyt paksusuoli,mikä vaivaa.mutta itse uskon että muutakin on mukana,loppukuusta pääsen kirurgin tutkimuksiin.selkääni on tutkittu paljonkin ja on paha skolioosi ja kaksi nikamaa pois paikoltaan.siksi luulen että siellä joku hermo painaa myös suolta.mutta eikun eteenpäin.


      • mimmmi.
        vanhempirouva kirjoitti:

        hei,en pelottele ketään,mutta olen sairastanut koko ikäni ripulia,niin kyllä tiedän mitä kärsimys on.aina vaan pallotellaan lääkäriltä toiselle ja sanotaan vaan että se on ärtynyt paksusuoli,mikä vaivaa.mutta itse uskon että muutakin on mukana,loppukuusta pääsen kirurgin tutkimuksiin.selkääni on tutkittu paljonkin ja on paha skolioosi ja kaksi nikamaa pois paikoltaan.siksi luulen että siellä joku hermo painaa myös suolta.mutta eikun eteenpäin.

        Joo, mulla ei pitäis olla mitään skolioosia tai nikamia pois paikaltaan.

        Tuo onkin sinun tilanteessasi sitten ihan ymmärrettävää, että ajattelet että siellä joku hermo painaa. Toivottavasti saat avun!


    • murmeli20

      hei

    • Cauda equina74

      No hei! Miulla on virtsaumpi ja toisinaan uloste karkaa yhtä aikaa katetroinnin kanssa ja toisinaan uloste ei tule ilman katetrointia.

      Miulla todettiin selkäydinkanavan ahtauma ja sen piti helpottaa niin virtsaumpea ( rakkohalvaus, myös hermo vaurioitettu ) kuin ulosteinkontinenssia kun leikattiin 5 vuotta sitten, mutta ei. Kyllä suosittelisin magneettikuvausta jossa poissuljetaan ahtauman mahdollisuus. Tuo ulostamisen jälkeen virtsaaminen kuulostaa tutulta ja sellaiselta että selässä voi olla hermopinnettä joka oireet aiheuttaa. Vaikka se kamalalta saattaa kuulostaa, se on leikkauksella hoidettavissa. Miulla avarrettiin selkäydinkanavaa 0.2 cm 2 cmksi läpimitaltaan ja poistettiin nikamakaari. Ei siis hätää, lekurille ja magneettiin suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      64
      2655
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      342
      2500
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      95
      2160
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      67
      1844
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1753
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1734
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1583
    8. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      64
      1523
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      121
      1503
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe