Kuinka moni helluntailainen ajattelee että itse pelastuu, mutta uskovien kasteella käymättömät lapset ei pelastu.
Eikö se ole aika moraaliton ajattelumalli?
mm. nimimerkki Mohikaani_27 kirjoitti, että lapsi ei pelastu, koska hänen mielestään lapsen uskoa ei ole ollenkaan.
Eikö lapsi pelastu?
48
308
Vastaukset
- kuis on
Mohikaani_27 kirjoitti, että lapsi ei pelastu, koska hänen mielestään lapsen uskoa ei ole ollenkaan.....
Ei hätää Peku.
Mohikaanin avuksi rientää jaikali ja joku muu joka tahtoo marttyyriksi lasten puolesta.
He väittävät vauvoja ja pieniä lapsia synnittömiksi, viattomiksi vaikka Raamattu puhuu toisin.
Helluntailaisten vauvat ovat pyhiä koska vanhemmat ovat upotuskastettuja.- Haisee
Ihanko tosissasi jauhaa tuota paskaa?
- mikä hätänä?
Pelastu mistä?
- ml213.
Mutta, punainen lanka onkin, ettei vauva pysy vauvan tilassa kauaa ja niin tilanne muuttuu eskoseni.
- Hound Dog
Pe.ku kirjoitti:
Miten niin muuttuu, miten muuttuu ja miksi muuttuu?
Raamattu ei anna suoraa vastausta kysymykseen.Ymmärtämättömyyteen vedoten voisi olettaa,että lapsi kuollessaan pääsee Jumalan valtakuntaan.Toisaalta taas,jokainen on jo Adamissa syyllistynyt syntiin. Vaikeasti vastattava kysymys.
Hound Dog kirjoitti:
Raamattu ei anna suoraa vastausta kysymykseen.Ymmärtämättömyyteen vedoten voisi olettaa,että lapsi kuollessaan pääsee Jumalan valtakuntaan.Toisaalta taas,jokainen on jo Adamissa syyllistynyt syntiin. Vaikeasti vastattava kysymys.
* Miten niin, vaikakeasti vastattavissa ? Vauva ei voi olla uskossa, vai väittääkö joku ihan tosissaan muuta ? Jeesus ei sanonut missään eikä koskaan, että vauva tai pikkulapsi olisvat uskossa, vai väittääkö joku jotain muuta.
* Vaikka vauvat ja pikkulapset ei ole uskossa tietoisesti, että olisivat valinneet uskon Jeesukseen, sehän on mahdottomuus ! He ovat pelastetut Kristuksen ansion tähden, sellaisnaan perisynnistä, ja omia syntejän heillä ei voi olakkaan. Seuraava Raamatun sitaatti valaisee asian täydellisesti, jos on hengellistä kykyä ymmärtää hengellisiä asioita?
* Katso Jumalan Karitsa, joka pois ottaa maailman synnin."
* Johannes tiesi, kun Jeesus tulee, koko maailman synti sovitetaan Kristuksessa Jeesuksessa. Tähän sovitukseen sisältyy vauvat ja pikkulapset automaattisesti, koska eivät voi itse valita ketä uskovat, eivät voi ymmärtää syntisyyttään mitenkään, ja Jumala on oikeudenmukainen ja vanhurskas, siispä vauvat ja pikkulapset ovat Jeesuksen lunastustyön kautta vapaat perisynnistä, siihen saakka, kunnes osaavat erottaa hyvän pahasta, ja voivat itse valita, kumpaa tahtovat palvella, Jumalaako, vaiko paholaista, vauvana ja pikkulapsina he eivät tätä valintaa voineet tehdä.
* Samalla tavalla Jumala kohtelee kehitysvammaisia ja muita sairaita, jotka eivät itse ymmärrä ottaa vastaan pelastusta Jeesuksessa omaehtoisesti. Jumala on laupaias ja armahtavainen ja suuri armossaan, eikä hukuta jotka eivät voi ymmärtää.
* Kysymys Pe.kulle, missä olen sanonut, ettei lapset pelastu lainkaan ?
* Sanoin kyllä, ettei heillä voi olla uskoa, eikä olekkaan, mutta he eivät sitä edes tarvitse, Jumala hoiti asian Jeesuksen sovitustyösä, niin, että he eivät tarvitse uskoa palastuakseen, vaan he ovat Jumalalle otollisia sellaisenaan, perisynti nimenomaan sovitettiin Kristuksessa ja naulittiin ristiin, ja tämän perusteella sovitus kuuluu ensisijaisesti vauvoille ja pikkulapsille. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois otti maailman synnin." Syntiä ei edes ole enää, ei pitäisi olla kenenkään riesana, mutta ihminen on uppiniskainen, ja niin kuin on tiedossa, on vain piskuinen lauma , koko maailman väestöön nähden, jotka uskovat Jeesukseen ja pääsevät osalliseksi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.- Hound Dog
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Miten niin, vaikakeasti vastattavissa ? Vauva ei voi olla uskossa, vai väittääkö joku ihan tosissaan muuta ? Jeesus ei sanonut missään eikä koskaan, että vauva tai pikkulapsi olisvat uskossa, vai väittääkö joku jotain muuta.
* Vaikka vauvat ja pikkulapset ei ole uskossa tietoisesti, että olisivat valinneet uskon Jeesukseen, sehän on mahdottomuus ! He ovat pelastetut Kristuksen ansion tähden, sellaisnaan perisynnistä, ja omia syntejän heillä ei voi olakkaan. Seuraava Raamatun sitaatti valaisee asian täydellisesti, jos on hengellistä kykyä ymmärtää hengellisiä asioita?
* Johannes tiesi, kun Jeesus tulee, koko maailman synti sovitetaan Kristuksessa Jeesuksessa. Tähän sovitukseen sisältyy vauvat ja pikkulapset automaattisesti, koska eivät voi itse valita ketä uskovat, eivät voi ymmärtää syntisyyttään mitenkään, ja Jumala on oikeudenmukainen ja vanhurskas, siispä vauvat ja pikkulapset ovat Jeesuksen lunastustyön kautta vapaat perisynnistä, siihen saakka, kunnes osaavat erottaa hyvän pahasta, ja voivat itse valita, kumpaa tahtovat palvella, Jumalaako, vaiko paholaista, vauvana ja pikkulapsina he eivät tätä valintaa voineet tehdä.
* Samalla tavalla Jumala kohtelee kehitysvammaisia ja muita sairaita, jotka eivät itse ymmärrä ottaa vastaan pelastusta Jeesuksessa omaehtoisesti. Jumala on laupaias ja armahtavainen ja suuri armossaan, eikä hukuta jotka eivät voi ymmärtää.
* Sanoin kyllä, ettei heillä voi olla uskoa, eikä olekkaan, mutta he eivät sitä edes tarvitse, Jumala hoiti asian Jeesuksen sovitustyösä, niin, että he eivät tarvitse uskoa palastuakseen, vaan he ovat Jumalalle otollisia sellaisenaan, perisynti nimenomaan sovitettiin Kristuksessa ja naulittiin ristiin, ja tämän perusteella sovitus kuuluu ensisijaisesti vauvoille ja pikkulapsille. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois otti maailman synnin." Syntiä ei edes ole enää, ei pitäisi olla kenenkään riesana, mutta ihminen on uppiniskainen, ja niin kuin on tiedossa, on vain piskuinen lauma , koko maailman väestöön nähden, jotka uskovat Jeesukseen ja pääsevät osalliseksi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.Mohikaani,otat melkoisia vapauksia Raamatun tulkintaasi ja sisällytät sinne Sellaista,mistä ei suoraan puhuta.Mihin synti on mennyt?Onko mielestäsi ihmisen uppiniskaisuus Se,mikä synnin vielä maailmassa pitää?Oppisi mukaan ihmisen täytyy syntyä täysin viattomana.Osoitatko vielä Raamatusta missä niin sanotaan?Mitä mieltä olet Paavalin ajatuksesta,että Adamissa jokainen syyllistyi syntiin?
- ml213.
Pe.ku kirjoitti:
Miten niin muuttuu, miten muuttuu ja miksi muuttuu?
Täällä päin vauvat varttuvat yllättävän nopeasti,- jopa aikuisiksi ihmisiksi.Hyvin nopeasti on tilanne, miten tulee pohtia aikuisista ihmisistä,- ei vauvasta.
Eli on yks hailee mikä on/oli meidän tilamme vauvana. - Herran kirja
Hound Dog kirjoitti:
Asia menee Raamatun ja benedin mukaan näin: " Mene sinä ja sinun PERHEESI arkkiin, sillä SINUT minä olen tässä sukukunnassa havainnut HURSKAAKSI edessäni
1 Moos 7: 1
Ja niinkuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmiasen Pojan tulemus! Jeesus
Joten voitte vaihtaa aihetta! - Hound Dog
Herran kirja kirjoitti:
Asia menee Raamatun ja benedin mukaan näin: " Mene sinä ja sinun PERHEESI arkkiin, sillä SINUT minä olen tässä sukukunnassa havainnut HURSKAAKSI edessäni
1 Moos 7: 1
Ja niinkuin oli Nooan päivinä, niin on oleva Ihmiasen Pojan tulemus! Jeesus
Joten voitte vaihtaa aihetta!Huti!
- v.b.
Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sanoin kyllä, ettei heillä voi olla uskoa, eikä olekkaan, mutta he eivät sitä edes tarvitse, Jumala hoiti asian Jeesuksen sovitustyösä, niin, että he eivät tarvitse uskoa palastuakseen, vaan he ovat Jumalalle otollisia sellaisenaan, perisynti nimenomaan sovitettiin Kristuksessa ja naulittiin ristiin, ja tämän perusteella sovitus kuuluu ensisijaisesti vauvoille ja pikkulapsille. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois otti maailman synnin." Syntiä ei edes ole enää, ei pitäisi olla kenenkään riesana, mutta ihminen on uppiniskainen, ja niin kuin on tiedossa, on vain piskuinen lauma , koko maailman väestöön nähden, jotka uskovat Jeesukseen ja pääsevät osalliseksi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.Suosittelen sekä sinulle, että muillekin uskossa oleville, ettei (tässä tapauksessa) niin sanotun ateistin kanssa ole syytä ryhtyä hengellisistä keskustelemaan.
Matteus 7:6 kuusi sanookin näin:
6 Älkää antako pyhää koirille, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaisi niitä jalkoihinsa ja kääntyisi ja REPISI teitä.
Jeesus ei turhaan näitä(kään) sanoja lausunut. Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sanoin kyllä, ettei heillä voi olla uskoa, eikä olekkaan, mutta he eivät sitä edes tarvitse, Jumala hoiti asian Jeesuksen sovitustyösä, niin, että he eivät tarvitse uskoa palastuakseen, vaan he ovat Jumalalle otollisia sellaisenaan, perisynti nimenomaan sovitettiin Kristuksessa ja naulittiin ristiin, ja tämän perusteella sovitus kuuluu ensisijaisesti vauvoille ja pikkulapsille. " Katso Jumalan Karitsa, joka pois otti maailman synnin." Syntiä ei edes ole enää, ei pitäisi olla kenenkään riesana, mutta ihminen on uppiniskainen, ja niin kuin on tiedossa, on vain piskuinen lauma , koko maailman väestöön nähden, jotka uskovat Jeesukseen ja pääsevät osalliseksi pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa.Niin Vanha testamentti, kuin uusikin opettaa lapsikastetta ja Vanhassa testamentissa on annettu ikärajakin.
Uudessa testamentissa Jeesuksen mielestä piti laittaa myllynkivi kaulaan lapsikasteen vastustajille ja perhekuntia kastettiin lapset mukaan lukien.
Alla Lyydian perheen tapaus:
Apt.16:31-33 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti.Pe.ku kirjoitti:
Niin Vanha testamentti, kuin uusikin opettaa lapsikastetta ja Vanhassa testamentissa on annettu ikärajakin.
Uudessa testamentissa Jeesuksen mielestä piti laittaa myllynkivi kaulaan lapsikasteen vastustajille ja perhekuntia kastettiin lapset mukaan lukien.
Alla Lyydian perheen tapaus:
Apt.16:31-33 He vastasivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut, sinä ja sinun perhekuntasi."
He puhuivat sitten Herran sanaa hänelle ja koko talonväelle.
Heti paikalla, keskellä yötä, vanginvartija otti heidät hoiviinsa ja pesi ruoskaniskujen haavat, ja hänet ja hänen perhekuntansa kastettiin heti."piti laittaa myllynkivi kaulaan "
Paljastan tietämöttömyyteni. Mikä on myllynkivi? Peruspilari myllyssä? vai kivi, joka on ilman omaa asuttaan myllyssä? vähän niin kuin siirtolohkare.pakis__ kirjoitti:
"piti laittaa myllynkivi kaulaan "
Paljastan tietämöttömyyteni. Mikä on myllynkivi? Peruspilari myllyssä? vai kivi, joka on ilman omaa asuttaan myllyssä? vähän niin kuin siirtolohkare.Myllynkivi kaulaan ja meren syvyyksiin.
Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
http://fi.wiktionary.org/wiki/myllynkivi
Oletan, ettet tiedä edes, mikä on mylly :)- ex krist
Pe.ku kirjoitti:
Myllynkivi kaulaan ja meren syvyyksiin.
Matt. 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Oletan, ettet tiedä edes, mikä on mylly :)Peku, peku
Oot seonnu omaan viisauteesi. - O.P.
Hound Dog kirjoitti:
Ilm. 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan
Ilm. 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan
Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
2. Sam. 19:7 Mutta nouse nyt ylös ja mene ulos ja puhuttele ystävällisesti palvelijoitasi. Sillä minä vannon Herran kautta: jollet mene ulos, niin ei totisesti yhtä ainoatakaan miestä jää luoksesi tänä yönä; ja tämä on oleva sinulle suurempi onnettomuus kuin mikään muu, joka on kohdannut sinua nuoruudestasi tähän päivään saakka."
Job 36:14 Heidän sielunsa kuolee nuoruudessa, heidän elämänsä loppuu niinkuin haureellisten pyhäkköpoikain.
Ps. 71:15 Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani
Jer.3:25 Maatkaamme häpeässämme, ja häväistyksemme peittäköön meidät, sillä Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan me olemme syntiä tehneet, me ja meidän isämme, hamasta nuoruudestamme tähän päivään asti, emmekä ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä."
Jer. 32:30 Sillä Israelin ja Juudan miehet ovat hamasta nuoruudestaan tehneet vain sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, sillä israelilaiset ovat tuottaneet minulle ainoastaan mielikarvautta kättensä teoilla, sanoo Herra.
Raamattu on erittäin selkeä siinä, että ihminen tuomitaan vasta nuoruudesta asti alkaneen pahojen tekojen sarjan vuoksi. Meidät tuomitaan vain tekojemme perusteella, ja tekomme ovat nuoruudesta alkaen pahat.
Pienet lapset ovat itse asiassa esimerkki meille uskovillekin sellaisesta ihmisestä, joka kelpaa Jumalalle. Niinhän Jeesus opettaa seuraavassa raamatunpaikassa:
Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
Luterilainen harhaoppi kasteen pelastavasta vaikutuksesta on suuri eksytys, jonka vuoksi monet ihmiset menevät kadotukseen, koska heitä on rauhoiteltu sillä valheella, että kaste pelastaa! O.P. kirjoitti:
Ilm. 20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan
Ilm. 20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan
Ilm. 22:12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
2. Sam. 19:7 Mutta nouse nyt ylös ja mene ulos ja puhuttele ystävällisesti palvelijoitasi. Sillä minä vannon Herran kautta: jollet mene ulos, niin ei totisesti yhtä ainoatakaan miestä jää luoksesi tänä yönä; ja tämä on oleva sinulle suurempi onnettomuus kuin mikään muu, joka on kohdannut sinua nuoruudestasi tähän päivään saakka."
Job 36:14 Heidän sielunsa kuolee nuoruudessa, heidän elämänsä loppuu niinkuin haureellisten pyhäkköpoikain.
Ps. 71:15 Sillä sinä olet minun toivoni, Herra, Herra, minun turvani hamasta nuoruudestani
Jer.3:25 Maatkaamme häpeässämme, ja häväistyksemme peittäköön meidät, sillä Herraa, meidän Jumalaamme, vastaan me olemme syntiä tehneet, me ja meidän isämme, hamasta nuoruudestamme tähän päivään asti, emmekä ole kuulleet Herran, meidän Jumalamme, ääntä."
Jer. 32:30 Sillä Israelin ja Juudan miehet ovat hamasta nuoruudestaan tehneet vain sitä, mikä on pahaa minun silmissäni, sillä israelilaiset ovat tuottaneet minulle ainoastaan mielikarvautta kättensä teoilla, sanoo Herra.
Raamattu on erittäin selkeä siinä, että ihminen tuomitaan vasta nuoruudesta asti alkaneen pahojen tekojen sarjan vuoksi. Meidät tuomitaan vain tekojemme perusteella, ja tekomme ovat nuoruudesta alkaen pahat.
Pienet lapset ovat itse asiassa esimerkki meille uskovillekin sellaisesta ihmisestä, joka kelpaa Jumalalle. Niinhän Jeesus opettaa seuraavassa raamatunpaikassa:
Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
Luterilainen harhaoppi kasteen pelastavasta vaikutuksesta on suuri eksytys, jonka vuoksi monet ihmiset menevät kadotukseen, koska heitä on rauhoiteltu sillä valheella, että kaste pelastaa!"Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuo kohta juuri osoittaa Jeesuksen halunneen aikuiset kasteelle lapsien tavoin.
Kokonaisia perhekuntia kastettiin, mutta monet aikuiset ei suostuneet kasteelle, varsinkin kun joukossa saattoi olla ei-juutalaisia, joille se tiesi kivuliasta ympärileikkausta.- O.P.
Pe.ku kirjoitti:
"Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuo kohta juuri osoittaa Jeesuksen halunneen aikuiset kasteelle lapsien tavoin.
Kokonaisia perhekuntia kastettiin, mutta monet aikuiset ei suostuneet kasteelle, varsinkin kun joukossa saattoi olla ei-juutalaisia, joille se tiesi kivuliasta ympärileikkausta.EI YLI KIRJOITUSTEN!
- Hound Dog
O.P. kirjoitti:
Luterilainen harhaoppi kasteen pelastavasta vaikutuksesta on suuri eksytys, jonka vuoksi monet ihmiset menevät kadotukseen, koska heitä on rauhoiteltu sillä valheella, että kaste pelastaa!Room. 5:
12. Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
14. kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
15. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
16. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
17. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
19. sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
20. Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
21. että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta. Hound Dog kirjoitti:
Room. 5:
12. Sentähden, niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan, ja synnin kautta kuolema, niin kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi, koska kaikki ovat syntiä tehneet -
13. sillä jo ennen lakiakin oli synti maailmassa, mutta syntiä ei lueta, missä lakia ei ole;
14. kuitenkin kuolema hallitsi Aadamista Moosekseen asti niitäkin, jotka eivät olleet syntiä tehneet samankaltaisella rikkomuksella kuin Aadam, joka on sen esikuva, joka oli tuleva.
15. Mutta armolahjan laita ei ole sama kuin lankeemuksen; sillä joskin yhden lankeemuksesta monet ovat kuolleet, niin paljoa enemmän on Jumalan armo ja lahja yhden ihmisen, Jeesuksen Kristuksen, armon kautta ylenpalttisesti tullut monien osaksi.
16. Eikä lahjan laita ole, niinkuin on sen, mikä tuli yhden synnintekijän kautta; sillä tuomio tuli yhdestä ihmisestä kadotukseksi, mutta armolahja tulee monesta rikkomuksesta vanhurskauttamiseksi.
17. Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta. -
18. Niinpä siis, samoin kuin yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskauden teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi;
19. sillä niinkuin yhden ihmisen tottelemattomuuden kautta monet ovat joutuneet syntisiksi, niin myös yhden kuuliaisuuden kautta monet tulevat vanhurskaiksi.
20. Mutta laki tuli väliin, että rikkomus suureksi tulisi; mutta missä synti on suureksi tullut, siinä armo on tullut ylenpalttiseksi,
21. että niinkuin synti on hallinnut kuolemassa, samoin armokin hallitsisi vanhurskauden kautta iankaikkiseksi elämäksi Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta.Et sanonut omaa mielipidettäsi noista Raamatunkohdista.
- Hound Dog
Pe.ku kirjoitti:
Et sanonut omaa mielipidettäsi noista Raamatunkohdista.
En niin. Pätkäytin sen vaan tuohon! :)
Minä olen perisyntimiehiä perimältäni! Perimmäinen perimäni on perisyntinen ja sellaisena perin syntinen. Onneksi Jeesus on maksanut - ei vain tekosyntinä - vaan syntisyyteni hinnan. Pe.ku kirjoitti:
Myllynkivi kaulaan ja meren syvyyksiin.
Oletan, ettet tiedä edes, mikä on mylly :)"Oletan, ettet tiedä edes, mikä on mylly :) "
ohoh, tiedän että myllyssä tehdään leipää, joka sitten viipaloidaan ihmisille syötävään muotoon.
Aikoinaan eräs sisar palstalla totesi, että viipaloinnin jälkeen tulee vielä lisäpalvelu. Leipä pureskellaan valmiiksi ostajille, näin säästyy leiväostaja myös pureskelun vaivasta.pakis__ kirjoitti:
"Oletan, ettet tiedä edes, mikä on mylly :) "
ohoh, tiedän että myllyssä tehdään leipää, joka sitten viipaloidaan ihmisille syötävään muotoon.
Aikoinaan eräs sisar palstalla totesi, että viipaloinnin jälkeen tulee vielä lisäpalvelu. Leipä pureskellaan valmiiksi ostajille, näin säästyy leiväostaja myös pureskelun vaivasta."ohoh, tiedän että myllyssä tehdään leipää...."
No, nyt tiedät kun olet 5 päivää etsinyt tietoa :)
Tuo sisaren lisäpalvelu on kyllä vähän etova.
Itse jätän kertomatta miten sodassa nälkäiset sotilaat söivät saman hernekeiton kolmeen kertaan.Pe.ku kirjoitti:
"ohoh, tiedän että myllyssä tehdään leipää...."
No, nyt tiedät kun olet 5 päivää etsinyt tietoa :)
Tuo sisaren lisäpalvelu on kyllä vähän etova.
Itse jätän kertomatta miten sodassa nälkäiset sotilaat söivät saman hernekeiton kolmeen kertaan."kun olet 5 päivää etsinyt tietoa :)"
Juu, ' ei oppi ojaan kaada eikä tieto aikaa kysy'.
Varapresidentti Hoover kun kävi Suomessa 1946 pääsiäisenä, niin pyysi kiireellistä ruoka-apua Suomeen kun totesi että täällä syödään jo toista kertaa samaa ruokaa...
Niin ? Ongelmana tuntúu syntymään opista jolluin lapsi pelastuu niinkauan kun se ei ole tehnyt syntiä ?? Mutt jos se ihminen pysy sitten pysyy koko elämän aikana tekemättä syntiä. Pelastuuko se sitten ilman Jeesusta? Huomatte että kysymyxestä tuli huvittava.
Tiedämme että Raamattu kertoo että jokainen ihminen myös lapset ja vauvat ovat tehneet syntiä ja ovat pelastuxen ulkopuolella..
3.23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vaillaSavonarola kirjoittaa
"... että jokainen ihminen myös lapset ja vauvat ovat tehneet syntiä.."
haluaisin kysyä minkä ikäisenä vauva on kykenevä tekemään syntiä?
1) jo heti synnyttyään
2) 1 päivän iässä
2) 1kk iässä....jne
Tuolla ajatusmallilla myös sikiö on syntinen. Täällähän usein todetaan, että abortti on harkittu murha, kosko sikiö on jo tunteva ja tietävä olento ja kykenee kyseenalaistamaan kohtalonsa.pakis__ kirjoitti:
Savonarola kirjoittaa
1) jo heti synnyttyään
2) 1 päivän iässä
2) 1kk iässä....jne
Tuolla ajatusmallilla myös sikiö on syntinen. Täällähän usein todetaan, että abortti on harkittu murha, kosko sikiö on jo tunteva ja tietävä olento ja kykenee kyseenalaistamaan kohtalonsa.Kirjoitin vaan mitä Raamattu sanoo !! Ei muuta !! Mutta näköjään KTS jatkaa mistä minä lopetin...
Se on ihmeellistä että ihminen voi pelastaa jonkun vauvan tai lapsen . Elikä monissa uskoissa ei tarvita Jumala ollenkaan ... vesi-Kaste vain niin siinä sitä Taivas jo kirkastuu...- Hound Dog
pakis__ kirjoitti:
Savonarola kirjoittaa
1) jo heti synnyttyään
2) 1 päivän iässä
2) 1kk iässä....jne
Tuolla ajatusmallilla myös sikiö on syntinen. Täällähän usein todetaan, että abortti on harkittu murha, kosko sikiö on jo tunteva ja tietävä olento ja kykenee kyseenalaistamaan kohtalonsa.Adamissa jokainen syyllistyi syntiin.
- niin ja
Hound Dog kirjoitti:
Adamissa jokainen syyllistyi syntiin.
"viimeisessä Aadamissa" jokainen sovitettiin Jumalan kanssa ristillä!
Täällä ei näköjään tunneta sovitusevankeliumia juuri ollenkaan.
Viimeinen Aadam on Jeesus Kristus. Häneen summattiin koko ensimmäinen Aadam ja kaikki hänen kupeistansa syntyneet.
Me kaikki olemme jo sovitetut Jumalan kanssa, ateistitkin, mutta kaikkia sovitus ei hyödytä ellei siihen uskota, niin että se tuottaisi myös uskonvanhurskauden pelastukseksi itsekullekin.
Pienet lapset pelastuvat sovitettuina sellaisinaan Jeesuksen tähden.
- KTS (Ei kirj.)
Täällähän on tehty aikoinaan linjanveto, jonka mukkaan nelivuotias on helvettikelpoinen eli helvetin eteisen lattia on päällystetty nelivuotiaiden lasten lihakerroksella.
"jonka mukkaan nelivuotias on helvettikelpoinen "
muistelen samaa, että linja vedettiin noin 4-5 vuoteen, sillä siinä iässä monet lapset kuoruituvat tekemään ehdoin tahdoin ilkeyksiä, eikä se liity mitenkään kasvukehitykseen vaan synti-ilkeyksiin. hyvän ja pahan erottelukyky on jo hahmottunut hellt.uskossa jo varhain.
"Kuinka moni helluntailainen ajattelee että itse pelastuu,..."
kaikki hell.uskovat ajattelevat ensin omaa pelastustaan, se on tärkeintä. Sitten tulee kastamattomat lapset.
Mutta tämäkin asia pyritään ratkaisemaan siten, että lapset liitetään hellunt.kirkon jäsenyyteen heti synnyttyään tai toinen tapa on ratkaista tuo asia niin että kastamattomien lasten puolesta rukoillaan alvariinsa joko yksin tai yhdessä seurakuntalaisten kanssa, se helpottaa.Olet oikeassa.
Helluntaikirkon osalta ongelma on minimoitu vauvakasteella, jonka näennäiset rituaalit suoritetaan vasta15 vuotta myöhemmin.Pe.ku kirjoitti:
Olet oikeassa.
Helluntaikirkon osalta ongelma on minimoitu vauvakasteella, jonka näennäiset rituaalit suoritetaan vasta15 vuotta myöhemmin."vasta15 vuotta"
Juu, se on lyhyt aika vrt. iäisyyteen:)
- LisääPiiskaa
Tietysti omat lapsukaiset pelastuvat.
Naapurin kurittomat kakarat eivät. - Retu3
Tuommoinen oppi että lapsi jossakin vaiheessa tulisi siihen ikään että alkaisi tehdä syntiä,ja näin tulisi syntiseksi, on ihmis järjen päätelmä ja omatekoinen teoria raamatusta. Ei tuommoista ole raamatussa eikä teorioita ensinkään. Sana on sellainen että se joko "on on" tahi. "ei ei".
Sanassa sanotaan että kaikki ihmiset ovat syntisiä ja ovat Jumalan kirkkautta vailla.Ei siellä sanota mitään eri vaiheista että ihminen jossain vaiheessa tulisi syntis ikään. Että höpö höpö tuollaisille jutuille
Tuommoiset omatekoiset sepitelmät jotka ovat ihmisjärjen päätelmiä vievät harhaan, ja omatekoisiin oppeihin , ja vievät harhaan armotalous opista.- KTS (Ei kirj.)
Kannattaa kuolla hetki ennen kuin tulee helvettikelpoiseksi. Jos kuolee hetki sen jälkeen, niin arvaa harmittiko?
Mohikaanin oletus että lapsi ei pelastu samalla tavalla kuin itse on aika itsekästä ja moraalitonta ajattelua, joka on Raamatussa toisin.
Jos itse olisin uskovainen, niin en missään tapauksessa ajattelisi noin perverssisesti omista lapsistani.- ml213.
Pe.ku kirjoitti:
Mohikaanin oletus että lapsi ei pelastu samalla tavalla kuin itse on aika itsekästä ja moraalitonta ajattelua, joka on Raamatussa toisin.
Jos itse olisin uskovainen, niin en missään tapauksessa ajattelisi noin perverssisesti omista lapsistani.Tuo lapsi käsite on mielenkiintoinen. KAIKKI ihmiset ovat isän/äidin lapsia. Kun/jos pohdimme vauvakastetta, niin silloin tulisi puhua vauvasta, joka määrittää jo ihmisen iän.
Niin, kyllä se todellisuus on, ettei uskovan vanhemman lapset pelastu tässä ajassa automaattisesti.Tätä tukee myös todellisuus ympärillämme.Taas fiktiivisesti kuvitellen voinemme olla mitä mieltä tahansa.
Pelastuksessa punainen lanka on usko ja usko nimenomaan JUMALAN aivoittamalla tavalla.No, mohikaanin ajatuksiin ei erikoisesti ole mieltä tarttua, koska koko uskon vaikutus on hänellä sokeuden alueella. - O.P.
ml213. kirjoitti:
Tuo lapsi käsite on mielenkiintoinen. KAIKKI ihmiset ovat isän/äidin lapsia. Kun/jos pohdimme vauvakastetta, niin silloin tulisi puhua vauvasta, joka määrittää jo ihmisen iän.
Niin, kyllä se todellisuus on, ettei uskovan vanhemman lapset pelastu tässä ajassa automaattisesti.Tätä tukee myös todellisuus ympärillämme.Taas fiktiivisesti kuvitellen voinemme olla mitä mieltä tahansa.
Pelastuksessa punainen lanka on usko ja usko nimenomaan JUMALAN aivoittamalla tavalla.No, mohikaanin ajatuksiin ei erikoisesti ole mieltä tarttua, koska koko uskon vaikutus on hänellä sokeuden alueella.Tämä on tärkeää!
Luterilainen harhaoppi kasteen pelastavasta vaikutuksesta on suuri eksytys, jonka vuoksi monet ihmiset menevät kadotukseen, koska heitä on rauhoiteltu sillä valheella, että kaste pelastaa!
Laki on muuttumaton ja hyvä. Myös vanhan testamentin pyhät ovat pyhitettyjä armovalinnan - ei kasteen kautta. O.P. kirjoitti:
Tämä on tärkeää!
Luterilainen harhaoppi kasteen pelastavasta vaikutuksesta on suuri eksytys, jonka vuoksi monet ihmiset menevät kadotukseen, koska heitä on rauhoiteltu sillä valheella, että kaste pelastaa!
Laki on muuttumaton ja hyvä. Myös vanhan testamentin pyhät ovat pyhitettyjä armovalinnan - ei kasteen kautta."Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuo jae osoittaa Jeesuksen halunneen aikuiset kasteelle lapsien tavoin.- O.P.
Pe.ku kirjoitti:
"Matteus 18:3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."
Tuo jae osoittaa Jeesuksen halunneen aikuiset kasteelle lapsien tavoin.EI YLI KIRJOITUSTEN! Ei tuossa kohdassa kasteesta puhuta, ttetkö tuota kiusallasi, ns kieli poskessa? Rehellisiä vastauksia, kiitos!
Luuk. 18
15 Ja he toivat hänen tykönsä myös pieniä lapsia, että hän koskisi heihin; mutta sen nähdessään opetuslapset nuhtelivat tuojia.
16 Mutta Jeesus kutsui lapset tykönsä ja sanoi: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
17 Totisesti minä sanon teille: joka ei ota vastaan Jumalan valtakuntaa niinkuin lapsi, se ei pääse sinne sisälle."
18 Ja eräs hallitusmies kysyi häneltä sanoen: "Hyvä opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
19 Jeesus sanoi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ei kukaan ole hyvä, paitsi Jumala yksin.
20 Käskyt sinä tiedät: 'Älä tee huorin', 'Älä tapa', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta', 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi'."
21 Mutta hän sanoi: "Tätä kaikkea minä olen noudattanut nuoruudestani asti".
Pieni lapsi siis kelpaa Jumalalle, mutta nuoruudesta asti, kun synti saa laista aiheen, olemme velvoitetut noudattamaan lakia. Lain vaatimukset kuitenkin osoittavat meidät syntisiksi nuoruudesta alkaen, jolloin meidän pitää tehdä parannus ja pyytää syntiemme anteeksiantoa Jeesuksen sovitustyön perusteella.
Tämä ei silti oikeuta meitä jatkamaan synnissä, sillä meidän hedelmämme on pyhitys, eikä mikään epäpyhä pääse Taivaaseen.
- pe.ku.pe
trollin aloitus. älkää vastatko trollin aloitukseen.
- 12+8
ÄLÄ RUOKI TROLLIA!
- Retu3
Tosiasiahan on että ei ihminen mitään voi. Kaikki tulee Herralta lahjana, ei meillä mitään uskoa olisi jos sitä ei meille lahjoitettaisi. Meillä olisi vaan sellainen omatekemä usko jota me viemme sinne Herran eteen, että katsohan miten hyvin ja oikein me teemme, niinkuin fariseukset tekivät, joilla ei ollut Herran lahjoittamaa uskoa jossa on herättävä synnintunto. Synnintunto tuo tämän huudon että armahda minua. Kaikki tulee siis lahjana. Näin ollen kastettiinpa aikuista tai lasta niin se jääpi ihmistekeleeksi jos siinä ei ole Herra mukana. Turha kuvitella että ihminen on jossain vaiheessa niin älyävä ja ymmärtävä että se voi sinne kasteelle mennä. Ei ihminen itse kasteessa voi viedä itseään sinne armoliittoon jos siinä ei toimi Herra armossansa , on aivan turhaa semmoinen puhe että lapsi ei ymmärrä sitä kastetta. Herran sanan mukaanhan lapsella on suurempi oikeus päästä armoliittoon kuin aikuisella , koska on perisynninalainen jo syntymästä asti. Sittenhän ihminen valitsee elämänsä erivaiheissa ottaako vastaan pelastuksen vai ei.
Vaikka on tullut uskoon ja kastettu aikuisena ,niin tulee jokaisella näitä lankeemuksia, kylmenemis jaksoja ja sielunvihollinen saa paadutetuksi. Niin silloinhan on ihan sama onko kastettu aikuisena vai lapsena , ei sitä voida alkaa taas kastamaan uudelleen että olisi pyhä ja hyvä. Aikuiskastamisessa on se vaara että se jääpi sinne alitajuntaan ponnahduslautana sinne taivaaseen ja varastaa Jeesuksen työn, ja vie armahduksen tarpeen, semmoisena tukipilarina jota ei itse tiedosta . Jeesuksella on kova työ saaha kaadettua nämä tuki pilarit että ihmisestä tulisi armonkerjäläinen eikä olisi itse riittoinen, järjen sepitelmiin uskova jotka ovat mieluisia ja helppoja lihallemme. Kun omatunto alkaa heräämään, niin siitä on helppous kaukana .
Siis viemme lapset kastettaviksi ja armoliittoon Jeesuksen yhteyteen jonka hän lahjoitti. - voi parkaa
lueskelin lapin noidan tarinoita joista ei voi kuin todeta, että on miesparan asiat sekaisin, kun jokapaikkaan sekottaa Raamatun aidot Jumalan miehet ja profeetat ja omat seitavisionsa !
säälittävää sellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad671232- 42901
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että335685- 51661
- 51638
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän116636- 101625
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38605- 76592
- 56574