Eli tilanne on se että luottotietoni ovat menneet aikoinaan maksamattomien vakuutusten jne,, vuoksi. nyt tilanteeni on kuitenkin se että saisin ostaa ok-talon 500e kk maksulla ja talon hinta olisi 30.000e tyttäreni on 16v ja haluaisin ostaa ks. talon hänelle kuinka tämä onnistuu käytännössä ?
toivon asiallisia neuvoja eikä tyyliin miksi sössit luottotietosi jne,,,
kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
neuvoa kaipaisin
3
112
Vastaukset
- dkghhjh
Mikä taho tarjoaa sinulle tuon maksuajan? Pankki vai myyjä?
Jos kyseessä on myyjän antama maksuaika, teidän pitää tehdä tarkka paperi siitä, siirtyykö omistusoikeus alussa vai lopussa, kuka vastaa mistäkin missäkin vaiheessa jne. Vähittäinen omistuksen siirto ei toimi, koska lainhuudot ja varainsiirtoverot pitäisi hoitaa joka välissä.
Jos laina on tarkoitus ottaa pankista, se on ihan sieltä kiinni miten suhtautuvat luottotiedottomaan. Lisäksi kysytään tietysti onko vakuuksia riittävästi, onko tulosi riittävät lainan maksuun sittenkin kun korot nousee...
Tyttäresi maksaa lahjaveron jos omistusoikeus siirtyy heti, olette seuraavat 2 vuotta naimisissa maistraatin kanssa (alaikäisen omaisuus yli 15 000 e). Tyttäresi nimiin lainaa ei tietenkään voi ottaa.
Ja kannattaa kysyä tyttäreltä, haluaako hän vaivoikseen 30 000 euron rötisköä. - talotonko
eli siis omistajan kanssa ks. kauppa tapahtuisi. ja omistusoikeus siirtyisi meille vasta kun kyseinen summa olisi maksettu.
tarkoitus olisi tehdä asianajotoimistossa sopimus jossa ilmenee se että talon omistus siirtyy tyttärelleni kun ks. summa on maksettu.
kysymykseni koskeekin nyt sitä että kun tyttäreni on kahden vuoden kuluttua 18v eli täysi ikäinen. voiko hän omistaa talon ? kysyn tätä sen vuoksi kun joltain kuulin sellaista asiaa että jotenkin pitää toteen näyttää että millä tytär on ostanut ks. talon. vai onko ainut ratkaisu se että maksan ks. talon ja sitten siirrän talon tyttärelle ja maksan lahjaverot jne,,,, vai onko esim joku summa minkä saa lapselle lahjoittaa vuodessa ilman että siitä menee lahjaveroa. kuitenkin kyseessä noinkin halpa mökki maksuunhan kuluisi 5v joten jos esimerkiksi lapselle saa lahjoittaa 6000e vuodessa ilman että joutuu maksamaan lahjaveroa. tällöinhän voitaisiin sanoa että tyttäreni on ostanut ks. talon vanhemmilta ja sukulaisiltaan saamillaan rahoilla.
tyttären kanssa olen asiasta keskustellut ja hän on halukas omistamaan ks. talon.
toivottavasti tekstistäni saa jotain selvää :) olen asian suhteen vähintäänkin tietämätön :) - dkghhjh
Totta kai tytär voi omistaa talon. Mutta kyllä hän myös sen lahjaveron joutuu maksamaan (tai sinä maksat).
Yksi henkilö saa lahjoittaa 3999 euroa 3 vuodessa verottomasti. Ja tässä tapauksessa verottaja on varmasti kiinnostunut siitä, mistä ne lahjarahat ovat tulleet -> rahojen kierrätys eri sukulaisten kautta tuo melko varmasti veronkiertosyytteet (ja ainakin sen alkuperäisen lahjaveron).
Kannattaa sitten miettiä, onko myyjätaho luotettava, vai häipyykö hän juuri ennen omistuksen siirtoa teidän rahojenne kanssa Pattayalle, myytyään ensin talon jollekin toiselle. Ja todella tarkoin laaditun sopimuksen tuo myös vaatii. Mitä tapahtuu rahoille, jos talo palaa 1,5 vuoden päästä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145895Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324007- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182966Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2502017Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881984- 1421771
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421743Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881549