Miksi jaguaria pidetään alfana tms?

Totuus jagest

Miksi jaguarin arvostus suomessa on sama kun jollain alfa romeolla tms. Hieno auto se on mutta kun sellasen menee ostamaan niin niistä ei enää pääse eroon helposti. Kukaan liike ei niitä huoli ainakaan järkevällä hyvityksellä. Ihmisten silmissä jaguar on just alfa tms rimpula eikä se oikein ole ainakaan vaurauden symboli. Suoraan sanottuna jos näen jollain jaguar s-typen tai x-typen niin mietin lähinä että onpa joku ollu hölmö kun on heittäny rahat hukkaan romukasaan. Uudet jaguarit on asia erikseen ja ne ovat toki hienoja mutta vaikka sulla olis uus xj niin se ei silti ole ihmisten silmissä edes edellisen kopan ässä mersu.

12

334

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jukulaari

      Jaguar ei olekkaan järkiauto. Osa arvostaa vielä jaguaria kuten alfa romeotakin. Komeita autoja on mutta erittäin vikaherkkiä ja jaguarista on tosiaan ihan syystäkin sanonta: toinen ajoon ja toinen korjaamolle...eli siis kannattaa ostaa kerralla kaksi jos haluaa ajaakkin:) vaikea sanoa onko kehitys mennyt lähivuosina jo lähelle kilpailijoita? Mutta ainakin nuo yli 5 vuotta vanhat jaguarit on nykyään jo saman arvosia kun uudet tai enemmänkin ajetut toyota yarikset:)

      • Nuku välillä

        Sama hullu kirjoittaa ja vastaa itselleen. Opettele nyt edes kirjoittamaan omaa äidinkieltäsi, ennen kuin tulet tänne avautumaan.
        Huono kirjoitusasusi paljastaa idioottimaiset "kirjoituksesi" tällä palstalla.
        Olet joko hyvin tyhmä tai nuori, periaatteessahan se on tietysti sama asia.


    • trolleja riittää

      Jaguarin huono maine juontaa kymmenien vuosien taakse ja juntit kateellisena jatkavat meneitä. Jaguar on nykyään laatuauto.
      Vähän sama on mm. Skodan kanssa, juntit ja lapset muistavat sen neuvostoajan ja sen aikaiset romut ja sulkevat silmänsä tosielämästä, toisilla se on tarkoituksen mukaisuutta ja toisilla silkkaa tyhmyyttä.

    • Lähisairaanhoitaja

      Jaguar on auto, joka valitaan aina tunteella eikä järjellä. Aivan kuten Ferrari, joka ei myöskään ole tunnettu järin luotettavana ja halpahuoltoisena. Siitä huolimatta ostajia löytyy.

      Jaguarin ostaa henkilö, joka ei ole persaukinen. Hankintahinta on vain pieni prosentti siitä, mitä Jaguar kuski joutuu lompakkoaan avaamaan. mutta hän tekee sen mielellään.

      Jaguarin ostaa henkilö, jolle matka merkitsee enemmän kuin päämäärä.

      Jaguarin ostaa henkilö, joka haluaa erottua joukosta. Jaguar-kuskin auto pistää silmään työpaikan audi, bemari, volvo ja mersurivistä. Edukseen.

      Jaguar edustaa brittiläistä viimeisimpien siirtomaa-aikojen luokkayhteiskunnan glamouria, kun lordit, paronit, kreivit ja muut aateliset ajoivat ITSE Jaguarilla hevospoolo ja ketunmetsästyclubeihin. Rolls Roycea aatelinen ei aja itse. Jaguaria kyllä.

      Jaguar E-Type V12 avomallina vuodelta 1964. Maailman kaunein auto koskaan ja yhä nykyäänkin SE Jaguar johon kaikkia sen jälkeen syntyneitä kissapetoja verrataan.

      • ---

        V12 taisi tulla vuonna-71, -64 e-typet olivat 3,8 l xk-koneella


    • Tyttöratintakaa

      No en minä ainakaan pidä Alfa Romeota Jaguarin veroisena laatuautona. Onhan se kaunis, mutta ei yhtä laadukas kuin Jagge. Vikoja siinä on paljon enemmän kuin Jaguarissa. Jaguar on Jaguar sanokoon kateelliset mitä huvittaa. Me, joilla se on, olemme tyytyväisiä emmekä toiseen merkkiin vaihtaisi.

      • jakke ukko

        Jaguar on järkiostos.
        Minulla on mielestäni komee/kaunis auto Stype vm.2006.
        Auto on loistava ajoltaan hiljainen, tehokas,turvallinen.
        Autolla on kaksi tarkoitusta elikäs siirtyä paikasta a paikkaan b sekä tuottaa omistajalleen mielihyvää, jos auto tuottaa mielihyvää eikös se ole silloinkin järkiostos.


    • ONNEKS EX JAGGE

      Mulla oli 90-luvun XJ 3,2 l koneella ja olen onnellinen kun sain sen vaihdettua pois. Kyllä tuo brittitekniikka on ala-arvoista soopaa ja siinä oli ainaiset sähkö- ja tekniikka ongelmat riesana. Toki voihan joku löytää yksilön joka kestää hyvinkin, mutta minulle ei jäänyt ainakaan XJ-mallista positiivista kuvaa, rahaa vain paloi tuhottomasti. Jos Jaguaria vertaisin autoihin, joita pitäisin samanvertaisina kestävyydeltään ja laadultaan, niin vertaisin sitä ranskalaisiin autoihin.

      • Jagge ukko

        Sinä se vasta Oxfordin mies olet, jos kuvittelit 90 luvun Jaggeja laadukkaiksi.
        Jagen laatu parani huomattavasti vuoden 2005 jälkeen.
        Vai oli sulla sähkövikoja 20 vuotta vanhassa autossa ihme ja kumma.
        Mikset ostanut sitten ranskista, mailmahan on tietoa täys olisit hieman selvittänyt itsellesi mitä ostat.


    • 12+11

      Samaan sarjaan kuuluvat vielä BMW M-sarja, Audi RS, MB AMG ja Porsche 911 1998-> tai esim. Ferrari 458 hinta tippuu ensimmäisenä vuonna 100ke vaikka ei ajaisi juuri ollenkaan.

    • automies

      Jaguar S type v6 ja X type = Ford, niin tarviiko tota nyt ihmetellä, miks on huono maine ja huonoja myydä vanhana.

    • Tietoa on

      Jaguarin huono maine alko sen 2005 s-typen myötä. Siinä on vikatilastojen kärkiauto joka oli muuten lehessäkin just..samalla listalla oli alfa 147 ja muita romuja. S-type on auto josta ei pääse eroon ainakaan järkihintaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe