Löytyykö köyhän elämstä mitään hyviä puolia, suhteessa oravanpyrässä oleviin työtä tekeviiin.
Köyhyyden hyvät puolet
29
316
Vastaukset
- 5+9
köyhyyteen liityn senkautta kun tuloni ovat alle sen tason, eli saan käteen 1059e/kk, mutta muuten vietän ihan samanlaista eloa kuin töissäollessanikin, mistään ei ole tarvinut luopua. Yli 4v. on tätä ihanuutta jo ollut, eli harjoittelen eläkkeellä oloa, olen siis putkessa ja päivääkään en vaihtaisi pois.
- en ole köyhä
Sinullahan on hyvät tulot..Itse saan 820,00 ja minäkn ärjään...
Harrastus (umahallii 3 krt/viikko naapurikunnassa)vie 200 ekua, asumiskulut 150,00 ecua,sairastaminen n. 100 ecua ja loulla elän hyvin...
Suurin nautinto onkn vapaaherruus.
Ymmärrän kuitenkin hyvin nuoret ihmiset, jotka joutuvat elämään pienillä tuloilla. Elämää on edessä vielä paljon ja nykypäivänä kun joutuu sairastelu/työttömyys yms. kierteesen, elämä tuntuu varmasti välillä ainakin toivottomalta.
Eipä myötätunto paljon auta, mutta jajsamista niille, joilla on todella vaikeaa...l - .......
en ole köyhä kirjoitti:
Sinullahan on hyvät tulot..Itse saan 820,00 ja minäkn ärjään...
Harrastus (umahallii 3 krt/viikko naapurikunnassa)vie 200 ekua, asumiskulut 150,00 ecua,sairastaminen n. 100 ecua ja loulla elän hyvin...
Suurin nautinto onkn vapaaherruus.
Ymmärrän kuitenkin hyvin nuoret ihmiset, jotka joutuvat elämään pienillä tuloilla. Elämää on edessä vielä paljon ja nykypäivänä kun joutuu sairastelu/työttömyys yms. kierteesen, elämä tuntuu varmasti välillä ainakin toivottomalta.
Eipä myötätunto paljon auta, mutta jajsamista niille, joilla on todella vaikeaa...lVapaus valita aikataulunsa itse, tarjousten perässä juoksentelua, onko se etu vai haitta tiedä sitä.
Rahapäivänä kun saa kaikki maksettua, ilon aihe, töissä ollessa ei tarvinnut ajatella palkkapäivää minään erityisenä.
- tokkiinsa7
Vaikka alle köyhyysrajan tulee elettyä niin suurin helpotus on se, ettei ole STRESSIÄ. Luonnon kannalta on parempi ettei käytä saastuttavia autoja eikä edes joukkoliikennettä.
Aamuruuhkat on kamalia, kauppaan kaikki änkeää samaan aikaan töistä päästyä. Jos on lapsia, omaa aikaa ei jää yhtään.
Nille työ on varmasti herkkua, jotka on saaneet unelmien työpaikan. - oman elämän herra
Koyhyydessä ei ole yhtään hyvää pulta.
Mutta työttömyydessä on se hyvä puoli, että on omaa aikaa, mihinkään ei tarvi lähtä jos ei taho, eikä aamusin nousta aikaseen.
Raha on ainoo mikä puuttuu, mutta sitäkin saa hyvin, kun vielä tekee käsitöit ja myy kirpparilla, niin tulee muutama satanen aina kuussa lisää.
Jos työtömyyskrovaus oli vaikka 300 e enempi, ei tarvis kirpparillekkaan tehdä myytävää. Korvaus kun nousisi olisi tpsi hyvä juttu. - työllä ostettu
Olen työeläkkeellä jonka ansaitsin elämäni vuosina 16-64. Työviikko oli aluksi 48 tuntia 6 päivää ja viimeisinä vuosina 37,5 tuntia viisi päivää.
Eläkkeeni on nettotulona 1112, 60 €/kk ja 12 kk vuodessa ei lomarahoja.
Kyllä tuola elää mutta elämä on hyvin rajallista vaikka aikaa on..
Niin ja ainoa perintöni on perinnölliset sairaudet, kroomisia lääkitystä vaativia on kolme http://www.kela.fi/laakkeet_laakekatto 670 € menee omakustanteisenavuodessa eli 1/2 kuun tulot. Niin ja veroja maksan yhä. - qetuo
Juuri jäin lokakuun alusta työttömäksi peruspv-rahalle. Näin aluksi mukavaa tää kiireettömyys ja voi keskittyä urheiluharrastuksiin täysillä. Mutta eiköhän tuo rahan vähyys aika pian aja aktiiviseen työnhakuun. Rahattomana ei olo ei niin mukavaa.
- Köyhyys on etu
Löytyy paljonkin hyvää, jos vertaa ihan oravapyörässä oleviin. On vapaata paljon ja aikaa harrastaa vaikka mitä. Useimmat aikaa vievät harrastukset kun eivät juuri maksa mitään. Voit olla mukana vaikka missä yhdistystoiminnassa aktiivina ja aika riittää asioiden hoitamiseen. Voit kalastaa käytännössä mielin määrin. Matkustella voit polkupyörällä vaikka missä, mitä oravanpyörällä ei voi tehdä!
Verotus ei juuri ahdista köyhää ja talouden voi pitää helposti tulojen kanssa balanssissa. Köyhän pitää vaan olla nokkela ja järjestää elämänsä käytettävissä olevien tulojen mukaan. Asuinpaikka on helppo valita halpa, usein halpoja paikkoja löytyy asuttavaksi aivan mahtavista paikoista, joihin ei monasti oravanpyörällä pääse tai ei voi asua oravanpyörässä ollessaan. Vai luuleeko joku, että oravanpyörästä loikataan kultaa huuhtomaan Lappiin!
Oravanpyörästä ei myöskään mennä Intiaan kuukausiksi löhöilemään rannoille ja majoihin, köyhälle se onnistuu muutamalla satasella.
Köyhä voi asua halvassa talossa ja lämmittää sitä itse keräämillä puilla, nauttii pihasaunan löylyistä ja juo saunan päälle poimimistaan marjoista tehtyä kotimehua. Löylyissä voi miettiä, että lähdenkö talveksi Intiaan vaiko Thaimaahan lämpimään, vaiko kierränkö enempi vaikkka Etelä-Amerikassa. Ehkä kuitenkin Argentiinaan tänä talvena ja kirjoitan siitä pari juttua lehtiin, jos käyn ratsastamassa, ehkä johonkin hevoslehteen ja siitäkin vielä hieman rahaa. Oravapyörällä ei pääse Argentiinaankaan talveksi... köyhä pääsee! - jsjshdhjkkrjry
Köyhät menee taivaaseen ja rikkaat helvettiin, olen nähnyt kummankin paikan.
- toiminta dona
Jos ei puhuta kaakka paprusta (rahasta), niin kotona oleva ei ole pakotettu lähtemään DUUNIIN, jos vaikka on skeida ilma tai pikkasen kankkunen. Kauppaan voi mennä, kun ruuhkaa ei ole. Vastaavia juttuja on paljon.
- PariHyvääPuolta
Kuolema tulee nopeammin kuin rikkaalla.
Ei tarvitse miettiä mitä niillä rahoilla tekisi kun tili on tyhjä. - Näillä mennään
On siinä se etu että tulin äsken ravintolasta kotiin. Keskellä viikkoa voi huoletta ryypätä, saa aamulla nukkua puoleenpävään. Ruuat haen llmaisjakeluista joita ainakin pk-seuduilla on yllin kyllin. Niistä saa 200-300 eurolla kuussa ruokaa. Käteen 477 euroa, Virosta viinat, oluet, lonkerot ja tupakat, hyvin pärjää. Työnteko ei kiinnosta, vuokra, usean lapsen elatusmaksut, käteen jäisi saman verran kuin nytkin.
- Anonyymi
Outo ketju. Eihän köyhä ole välttämättä työtön. Itse olen köyhä ja äitiyslomalla.
- Anonyymi
Vielä oudompi sen takia että puolet on valhetta ja kuviteltuja satuja.
- Anonyymi
No, eivät kaikki köyhät ole työttömiä mutta useimmat työttömät ovat köyhiä.
- Anonyymi
No sitten aiheen pitäisi olla TYÖTTÖMYYDEN hyvät puolet.
- Anonyymi
Köyhyyden hyvä puoli on ettei tarvitse miettiä niin paljon erilaisten vaihtoehtojen välillä että mihin tämän rahan nyt käyttäisi kun ei ole muuta mahdollisuutta kuin yrittää selvitä jotenkin. Saa kaikessa rauhassa ostaa halpaa ja epäeettistä, koska tärkeintä kuitenkin on että lapset saavat tarvitsemansa. Eli vähemmän miettimistä.
- Anonyymi
Köyhänä saan pienen eläkkeen.Hyvä asia on ettei siitä mene veroa.
- Anonyymi
Työttömän Köyhän hyvät puolet voi ryypätä joka päivä työt ei estä . Nytki olutta juon ja tupakki käryää ketjussa.
- Anonyymi
Ei vaikuta kovinkaan hyvältä aikansa viettämistä!
- Anonyymi
EI tarvitse veroja maksaa. Se on itsessään jo iso etu.
- Anonyymi
Mahdollisuus järjestää oma elämänsä järkevien mielihalujensa mukaan.
Säännöllinen elämä johon kuuluu riittävästi lepoa, terveellinen kotiruoka ja sopivasti haluamansa muotoista kuntoilua.
Sosiaaliset tarpeeni täyttävä harrastukseni maksaa 50€/vuosi.
Keräilytalous kannustaa ulkoilemaan palkitsevalla tavalla. Paljon tatteja ja muita sieniä. Erinomainen mustikkavuosi ja puolukkaa on tulossa runsaasti.
Kun on hyväksynyt tämän olonsa alimmassa desiilissä niin tästä ei voi pudota joka on sinänsä helpotus. Ei myöskään ole kunnianhimoisia tavoitteita.- Anonyymi
Tuon hintainen harrastus lienee ainoa koko Suomessa.
Muinoin sai suurkaupungissa sentään työtön alennusta mutta tässä pienessä kylässä sekin ilo on poistettu köyhiltä, jotta rikkaille jää enemmän rahaa juhlia.
Mutta ei mua oikeasti haittaa, nautin ettei tarvitse tavata pahoja ihmisiä joita nykyään on 70% koko kansasta jos ei enemmänkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuon hintainen harrastus lienee ainoa koko Suomessa.
Muinoin sai suurkaupungissa sentään työtön alennusta mutta tässä pienessä kylässä sekin ilo on poistettu köyhiltä, jotta rikkaille jää enemmän rahaa juhlia.
Mutta ei mua oikeasti haittaa, nautin ettei tarvitse tavata pahoja ihmisiä joita nykyään on 70% koko kansasta jos ei enemmänkin.Eli itsekin olet todennäköisesti paha ihminen.
- Anonyymi
Taas joku kone keksinyt tuoda esiin 7 vuotta vanhaa köyhyyttä.
- Anonyymi
...ja sitten jos perustaa uuden ketjun, käsketään hakemaan se vanha.
- Anonyymi
Mutta jos se köyhyys onkin muuttunut krooniseksi ja jatkuu maailman tappiin asti.
- Anonyymi
Ei ole enää mitään menetettävää. Voi vaikka potkia joltain kokoomusapinalta suolet kanervikkoon.
- Anonyymi
Paitsi, että siihenkin pitäisi nostaa perse sohvalta. Jos se köyhältä onnistuisi, niin ei olisi enää köyhä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667